גלובס אורח
|
פורסם: חמישי 19.10.06 8:47 נושא ההודעה: יועץ התקשורת משה תאומים: יחסי-הציבור בישראל ירדו לזנות |
|
|
יועץ התקשורת משה תאומים: "יחסי-הציבור בישראל ירדו לזנות"
"בארץ, ענף יחסי-הציבור בחלקו הגדול עובד אך-ורק על דחיפת חומר לתקשורת," הוסיף תאומים, מבעלי גיתם BBDO
ורד שרון-ריבלין 7:27 19/10/06
"ענף יחסי-הציבור בישראל ירד לזנות, הוא גובה מחירים לא ראויים ומספק עבודה לא ראויה", אומר משה תאומים, בראיון בלעדי למגזין G שיפורסם היום (ה`). תאומים, מבעלי גיתם BBDO ומיועצי התקשורת הבכירים בארץ, מסרב לנקוב בשמות המתחרים כדי לא להשמיץ, אבל לא קשה לנחש מי הם: אחרי הכול, הענף נתון לשליטתם של שלושה-ארבעה יועצי-על לתקשורת וליחסי-ציבור. ואם תאומים מעיד כי הוא לא מוכן לרדת מריטיינר של 10,000 דולר לחודש, ויש יחצנים שמסתפקים גם בעשירית מזה.
"זה מודעה
ענף שדורש הבנה אסטרטגית רחבה, והבנה לעומק של הסביבה החברתית-תרבותית-עסקית-ציבורית-פוליטית של הפירמה והמותג", אומר תאומים. "בארץ, ענף יחסי-הציבור בחלקו הגדול עובד אך-ורק על דחיפת חומר לתקשורת. רוב היחצנים נכנעים ללחץ שמפעיל הלקוח, שחושב שהופעה בתקשורת היא המטרה והצורך הקיומי לשרוד. הפרודקט שלהם הוא לקט קטעי עיתונות. זה משקף את העליבות של המקצוע. אין כלי-מדידה, אין ניתוח רחב, יש מעט מאוד הבנה של הסביבה הבינלאומית. זו חברה פרימיטיבית. יחסי-הציבור בישראל נמצאים בשלב הפרימיטיבי של ההתפתחות שלהם.
"קל לאדם בודד לפתוח משרד מהבית. אם הוא מכיר שמונה עיתונאים, יש לו ביזנס. הלקוחות לא מבינים את הפוטנציאל של הענף. הכלים אינם בהכרח הופעה בתקשורת. לפעמים הכלי המרכזי הוא ריסון הלקוח והפעלה של כלים אלטרנטיביים
ברמה חברתית ושלטונית
http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=1000143575
|
|