צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה
|
דה מרקר אורח
|
פורסם: רביעי 21.03.07 14:03 נושא ההודעה: הקמפיין שלי נגד אסם |
|
|
הקמפיין שלי נגד אסם
20:36 | 20.3.2007 אודי תגרי
תגיות: אסם, אינטרנט, צרכנות, פודינג
תגובה להודעה שפורסמה ב-TheMarker ב-20 למארס 2007, "אסם דורשת תיקון מאדם שניהל נגדה קמפיין באינטרנט".
לפני מספר חודשים הגדילה חברת אסם באופן משמעותי את נפח מארזי ה-"פודינג אינסטנט" שמייצרת החברה בטעמי וניל ושוקולד, מארזים שגודלם נותר ללא שינוי שנים רבות מאוד. חלפו מספר חודשים, והמחיר הקמעוני של המוצר עלה בשיעור ניכר (תלוי משווק ומקום רכישה). כך, אמי, שרכשה את המוצר בעבר ב-3.69 שקלים, רכשה אותו לאחר עליית המחיר באותה חנות ב-4.50 שקלים - עלייה של 21.6%, ואילו בחנות במקום מגורי בתל אביב, הוא נמכר במחיר של 5.60 שקלים. למי שלא יודע, מדובר במוצרים שבהם יש לאסם דומיננטיות כמעט מלאה בשוק הישראלי.
סברתי כי הגדלת האריזה הוותיקה יש בה להטעות את הצרכן הסביר לחשוב כי כמות המוצר גדלה - מה גם שכאמור מחיר המוצר עלה בצורה משמעותית, וכי יש בכך משום חוסר הגינות כלפי הצרכנים. דברים ברוח זו כתבתי בדואר אלקטרוני ששלחתי לרשימת מכותבים מבין ידידי. ברצוני לציין, שבדואר אלקטרוני זה, קבעתי בטעות שבתום לב, שאסם גם הפחיתה את משקל המוצרים הנ"ל מ-95 גרם ל-80 גרם, שכן בילבלתי בין מוצר הווניל למוצר השוקולד, שמשקלם שונה מאז ומעולם. על טעות זו אני מצר ומצטער. עם זאת, עיקר טענותיי הופנו ל"צירוף המקרים", שבו אריזת המוצר מתנפחת (ללא הגדלת משקל המוצר) וכעבור חודשים אחדים מחירו מאמיר משמעותית.
שלא במפתיע, אסם בחרה להתמקד בטעות (המצערת, כאמור) היחידה מבין הנתונים השונים שהבאתי, וכך גם בהודעה לעיתונות שפירסמה החברה אתמול - תוך שהיא "שוכחת" להזכיר שאכן מארזי המוצרים גדלו משמעותית ומחירם התייקר. משרד הפרקליטים המייצג של החברה תבע ממני להפיץ למכותבי מכתב התנצלות, שאחת מעורכות הדין של החברה הואילה בטובה לנסח עבורי, הכולל כמובן אך ורק את המידע הנוח לחברה. לא זו בלבד, אלא שמשרד הפרקליטים המייצג את החברה תבע ממני, בנוסח האח הגדול, לדרוש ממכותבי את רשימות התפוצה שלהם - ולשלוח גם אליהם את הודעת ההתנצלות המוכתבת.
בידיעה נאמר כי אסם חושבת שהאינטרנט הוא אמצעי חשוב מאוד להעברת מידע, אולם זאת כנראה רק כאשר המידע הזה משרת אותה, ולא את צרכניה. צרכן, שהעז לפתוח את פיו, ועשה זאת בתום לב, בשמו המלא, ובערוץ הזמין היחיד לצרכן בודד, צפוי לעמוד אל מול כל כוחו של תאגיד ענק - ששולט באופן מלא במידע הנוגע למוצר, נגישותו באמצעי התקשורת ומשאביו המשפטיים. אז מי יגן על הצרכן הזה?
letter@themarker.com
http://law.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20070320_215 6789 |
|
חזרה למעלה |
|
 |
|
שחר אורח
|
פורסם: ראשון 01.04.07 21:09 נושא ההודעה: הטיעון של אהוד תגרי מגוחך |
|
|
הטיעון של אהוד תגרי יוצא ממש מגוחך.
הטרוניה שלו בסופו של דבר אומרת שהם שינו את האריזות, ו... כעבור כמה חודשים(!!!) הם העלו את המחירים (לטענתם ב 9%, מר תגרי לא מציין נתון אלא אומר בכלליות שהם העלו את המחיר).
מה זה השטויות האילו?
לחברה אסור לשנות את העטיפה של מוצר?
חברות מסחריות לא מעלות ומורידות מחירים של מוצרים?
אהוד תגרי מלכתחילה היה צריך לבדוק יותר טוב, ולא לכתוב דברים שאינם נכונים.
כמו כן, היה עדיף לבדוק עם החברה לפני השליחה ואז הם היו מעמידים אותו על טעותו.
אם לא עשה את שניהם לפחות להודות בפה מלא: טעיתי.
אבל תגרי ממשיך להתעקש, ובזאת הוא רק גורם נזק לציבור הצרכנים.
למה? כי אצל היצרנים נוצרת תחושה שלקוחות תמיד יתלוננו, עם או בלי סיבה, וזה נותן להם סיבה מצויינת לא להתייחס להערות ולתלונות שלנו.
שיהיה חג מצויין לכולם. |
|
חזרה למעלה |
|
 |
|
|
|