לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
השוחד שקיבל אולמרט,בית במחיר מתנה ברח` כרמיה 8  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
NFC
אורח








הודעהפורסם: רביעי 01.03.06 6:51    נושא ההודעה: השוחד שקיבל אולמרט,בית במחיר מתנה ברח` כרמיה 8

http://www.nfc.co.il/archive/002-D-14467-00.html?tag=6-46-57
מאת: יואב יצחק | | www.Nfc.co.il

תחקיר - השוחד שקיבל אולמרט,בית במחיר מתנה ברח` כרמיה 8 בירושלים
רשימות קודמות

פרשת אולמרט: הכזבים, הקשרים
המכבסה הפלילית של אולמרט
המכבסה הלילית בעבודה
דרוש: דובר-חצר לביניש
הכנסת תשלם
הפרשה הנחשפת כאן לראשונה הינה מהחמורות ביותר בישראל:

אהוד אולמרט - שר בממשלה, ראש העיר ירושלים לשעבר, המכהן בתקופה הרלוונטית כממלא-מקום ראש הממשלה, מחזיק בתיק משרד התעשיה והמסחר, מחזיק תיק מנהל התכנון, יו"ר מנהל מקרקעי ישראל ומחזיק תיק רשות השידור, מקבל שוחד. פשוטו כמשמעו.

אין מדובר בטובת הנאה קטנה, אלא בשוחד בסכום הנאמד בכ- 320 אלף דולר. השוחד ניתן באוקטובר 2004, בצורת דירה במחיר נמוך במיוחד בבניין ברח` כרמיה 8 בירושלים. המכירה לאולמרט בוצעה למעשה מצד החברה המוכרת, במחיר העלות. יאמר כאן, כי טובת ההנאה שקיבל אולמרט מרוכש ביתו בכ"ט בנובמבר (בירושלים), דניאל אברמס - הנושא נבדק עתה על-ידי מבקר המדינה - הינה קטנה ביחס לשוחד שקיבל בעסקת כרמיה. הנושא העיקרי עתה הינו קבלת הדירה במחיר מתנה במושבה הגרמנית בירושלים.

התחקיר שלהלן מתבסס על מידע שהגיע לידי. הוא נחשף עתה לראשונה, בשלמותו, באתר מחלקה ראשונה (Nfc.co.il). החשיפה מתאפשרת בזכות החוזים שהובאו לידי ומידע נוסף. התחקיר מגלה כיצד פעלו אולמרט ושותפיו בדרך מתוחכמת כדי להסוות את השוחד שניתן; וכיצד השתמשו בעסקת נדל"ן מורכבת כדי לטשטש את מתן השוחד.

המידע כולל מסמכים מהם ניתן ללמוד על העניינים שלהלן: היקף השוחד שקיבל אולמרט; השירות שביצע עבור מהנדס העיר ירושלים, אורי שטרית, שסייע לאולמרט ושותפיו בפרשה זו, וצורף באחרונה על-ידי אולמרט לרשימת קדימה לכנסת ה- 17; והתמורה הפנטסטית שבה זכתה היזמית - חברת אלומות מג הנדסה בע"מ, תמורת השוחד שהעניקה לאולמרט.

יודגש, כי בזכות מעמדו המיוחד ומהלכיו של אולמרט, העניקו ועדת השימור והוועדה המקומית בירושלים היתר לבניית הבית החדש שרכש אולמרט בפרויקט בכרמיה, וזאת בניגוד לתב"ע ותוך עקיפת החוק. זו התמורה המרכזית שקיבלה חברת אלומות בגין השוחד.

בשל קשר השתיקה בתקשורת - המחבל בהליך הדמוקרטי בישראל, העברתי (28.2.06) את התחקיר המלא, הכולל את המסמכים הרלוונטיים, גם לטיפולם של היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, ככל שיימצאו לנכון.

לפי בדיקות שערכתי אני סבור, כי הממצאים טעונים חקירה מהירה וממצה.

נספחים

נספח 1
נספח 2.1-2.2
נספח 2.3-2.4
נספח 2.5
נספח 3
נספח 4
נספח 5.1
נספח 5.2


מכירת הבית בכ"ט בנובמבר

1) הפרשה מתחילה בראשית 2004. על-פי חוזה מיום 29.01.04, מכר אולמרט את ביתו ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים, לאיל ההון דניאל אברמס, תמורת 2.7 מיליון דולר - 461 מ"ר, לפי 5857 דולר למ"ר. הבית מצוי בשכונת קטמון הוותיקה. אברמס רוכש את הבית באמצעות חברה זרה הרשומה באיי הבתולה.

2) אולמרט ממשיך להתגורר בדירה. על-פי ההסכם מינואר 2004, הוא זכאי להישאר בדירה עד סוף 2004. בינתיים, הוא ורעייתו מחפשים לרכוש נכס. ביום 19.01.05 הם שוכרים את הבית שמכרו לתקופה של שלוש שנים. המחיר – 2250 דולר לחודש, מחיר נמוך יחסית בהשוואה למחיר ההון שהשקיע הקונה. המחיר הריאלי אותה עת הינו 6750 דולר לחודש, ומחיר השוק צריך להיות לפחות 5000 דולר לחודש.

את הפרטים שלעיל חשפנו כבר והם מטופלים עתה על-ידי מבקר המדינה.
אך כל זה הוא "הכסף הקטן".




קניית הבית בכרמיה 8

3) ואכן, אולמרט ורעייתו מחליטים לרכוש בית במושבה הגרמנית, אזור הנחשב אחד היוקרתיים ביותר. אולמרט מקבל מידע על אודות הנכס ברח` כרמיה 8 בירושלים, שרכישת חלקים ממנו החלה על-ידי חברת אלומות מג הנדסה בע"מ (להלן: "אלומות"). על-פי החשד, המידע הובא לידיעתו על-ידי גורם המקורב לבכיר בעיריה. אחד מבעליה של אלומות הוא היזם גיל מסטיי. המדובר במיקום מבוקש ביותר, בלב ליבה של המושבה הגרמנית היוקרתית והוותיקה. הבית בכרמיה שנבנה על-ידי הטמפלרים ידוע כבניין לשימור. עשרות שנים דוחה העיריה בקשות להגשת תוכניות לשינויים במבנה. ערכו הגבוה נובע הן מייחוסו והן בשל המיקום הנחשב לאחד היוקרתיים באזור ירושלים.

4) כבר בשלבים הראשונים של המו"מ החליטו מנהלי אלומות להעניק לאולמרט הטבה מפליגה, הן כדי להשתמש בשמו ובמעמדו כדי למנף ולקדם את הפרויקט, והן כדי לקשור עימו קשרים. אחרי הכל, מדובר בשר בכיר בממשלה, ומי שמחזיק בתפקיד יושב-ראש מנהל מקרקעי ישראל. אלומות נזקקת לרשויות בישראל, במיוחד בשל עיסוקה – יזמית בתחום הנדל"ן.

5) ואכן, לאחר מו"מ קצר נחתם ביום 12.10.04 חוזה בין הצדדים ובמסגרתו בוצעה העסקה הבאה:

- אולמרט (ורעייתו) רוכשים דירה בשטח של 183.67 מ"ר באתר שייבנה;
- המחיר שנקבע הוא 1250000, וסכום זה כולל מע"מ (מיליון ורבע דולר);
- בני הזוג יקבלו את הדירה תוך 36 חודשים.

6) על-פי מחיר העסקה, רוכש אולמרט את הבית החדש ב- 1068 אלף דולר (בתוספת מע"מ), לפי מחיר 6805 דולר למ"ר, או 5817 דולר למ"ר, ללא מע"מ. מחיר זה נמוך מאוד מהנדרש, כפי שיובהר להלן.

7) חברת אלומות רכשה עד אוקטובר 2004, בשלוש עסקות, 262.8 מ"ר מהשטחים באתר תמורת 1.687 מיליון דולר, היינו: לפי 6421 דולרים למ"ר. השטחים נרכשו מאת: נחום בן-צבי, יוסף ליכטמן ודבורה גנני אלעד;

Cool בדצמבר 2004 רכשה שטח נוסף מאלי ומירה שדות (פישמן), ובמרס 2005 רכשה שטח ממאיה דוטש. שתי הרכישות הינן בשטח כולל של 76.5 מ"ר ובסכום כולל של 449.68 אלף דולר, היינו: לפי 5878 דולר למ"ר.

9) בסך-הכל רכשה אלומות 339.3 מ"ר ושילמה 2137180 דולר, שהם: 6298 דולר למ"ר.

לפי תוכניות הבניה, החברה מתכננת לבנות 684.94 מ"ר.

- הפירוט המלא, ראו נספח 1
- חוזי הרכישה, ראו נספחים 2.1-2.5


10) המחיר ששילם אולמרט הינו מחיר מתנה, וכאן גלום השוחד:

- חברת אלומות מכרה לאולמרט את הנכס במחיר עלות - מרכיב הקרקע והבניה בלבד, מבלי שתקבל סכום כלשהו תמורת היזמות והסיכון. אולמרט מכר את ביתו בכ"ט בנובמבר לפי 5856 דולר למ"ר (אזור רועש יחסית עם בתי ספר סמוכים), ורכש את הבית החדש, המצוי כאמור במושבה הגרמנית, במחיר מתנה לפי 5817 דולר למ"ר.

- על-פי המידע שהובא לידי, העלות הכוללת לאלומות הינה 5118 דולר למ"ר. לזאת יש להוסיף מס רכישה, אגרות לעיריה, תשלום בגין תכנון, ותשלום מס שבח בעת המכירה. המחיר הכולל מגיע לכ- 5500 דולר למ"ר, לפחות;

- העלות האמיתית של היחידה שנמכרה לאולמרט, באזור המושבה הגרמנית, בהתחשב בהון שהושקע ובסיכונים לחברה, ובהתחשב בכך שרכישת המגרשים טרם הושלמה עד אותה עת; ובכלל – בטרם הוצאו תוכניות בניה, צריכה להיות גבוהה בכ- 30% לפחות. היינו: 1388 אלף דולר, ובתוספת מע"מ. מכל מקום: זה מתח הרווחים של החברה הרוכשת, בעסקות קודמות אחרות.

- ההטבה האמיתית גדולה עוד יותר, שכן אולמרט יקבל שטחים נוספים, בהם חניה אחת או שתיים וכן חלקו בשטח המשותף.


המתנה האמיתית שקיבל אולמרט בעת הקניה הינה כ- 320 אלף דולר. זה השוחד שקיבל תמורת השימוש בשמו והסיוע מצד מקורביו בעיריה באישור תוכניות הבניה.


[הרווח של אולמרט גדול בהרבה בשל עליית השווי מעת הרכישה, ובמיוחד בשל זאת שהותר ליזמית, בדרך לא דרך, לבצע שינויים בנכס ולבנות בתי יוקרה].

המידע הזה לא היה יכול להיחשף בביקורת רגילה של מבקר המדינה ו/או היועץ המשפטי לממשלה – גם אם מסר אולמרט את חוזה הרכישה לידיהם. על-פי המידע המצוי בידי, אולמרט אכן דיווח למבקר המדינה על רכישת הנכס ב- 1.25 מיליון דולר (כולל מע"מ). ואולם, החוזים האחרים, ובמיוחד חוזי רכישת השטחים מהדיירים הוותיקים ו/או בעל הקרקע, לא נמסרו ולא נודעו למבקר. מאליו מובן, כי רק החוזים האלה יכולים לשפוך אור על אודות העלות האמיתית של המקרקעין ועל היקף השוחד שאולמרט מקבל למעשה.

התמורה שקיבלה אלומות בעד השוחד

11) חברת אלומות קיבלה בתמורה טובת הנאה בהיקף של מיליוני דולרים. מייד לאחר הרכישה, החלו המגעים בינה לבין מחלקת ההנדסה של עיריית ירושלים, כדי שזו תסיר את התנגדותה ההיסטורית לעריכת שינויים באתר, ובמיוחד כדי שתאפשר שינויים במבנה המוגדר כבניין לשימור.

12) מהנדס העיר, אורי שטרית, פעל לסייע לחברת אלומות, וכך גם לאולמרט. השניים מיודדים עוד מתקופת כהונתו של אולמרט כראש העיר, ומכוח זאת שאולמרט איפשר אז לשטרית, בצעד חריג - לעסוק בתכנון והנדסה באופן פרטי, בתקופה ששטרית כיהן כמהנדס העיר. מהנדס העיר הוא, כידוע, האיש המוסמך על-פי החוק לקבוע את עמדת העיריה בכל הנוגע לתוכניות בניה.

13) בפרשה שלפנינו, שטרית סלל את הדרך וזז הצידה. למעשה, מאמצע 2005 ועד פרישתו לפני מס` שבועות, הוא הפקיד בידי סגניתו, אדריכלית אסנת פוסט, את הטיפול בפרויקט כרמיה. פוסט, המשמשת מנהלת האגף לתכנון עיר, ידעה היטב מה מצופה ממנה. היא סייעה רבות באישור התוכניות שהוגשו, למרות שאלה נוגדות את התב"ע. לראיה: בקשת היזמים הוצגה לפתע כיוזמת העיריה...

14) יותר מזה: נודע לי, כי פקיד בכיר שטיפל בתוכניות הבניה והביע מורת רוח ממה שנעשה, הוזז הצידה. התיק נמשך ממנו וניתן לאחר.

15) במשך שנים רבות מאוד סירבה עיריית ירושלים להתיר בניה באתר, וכל-שכן להתיר שינוי מראה הנכס הידוע כבניין לשימור.לדוגמא: איש העסקים האמריקני, ניל טלהיים, התעניין ברכישת הנכס ובבניה במקום, אך הובהר לנציגיו כי אין על מה לדבר.

16) ואכן, לאחר שאולמרט רכש את הנכס החלו העניינים לרוץ. לעובדי מחלקת ההנדסה, כמו גם לחברי ועדת השימור ולחברי הוועדה המקומית, היה ברור כי האישור דרוש במהירות האפשרית, עבור הנכס שבו יש לאולמרט עניין אישי.

17) התיק נפתח על-ידי היזמים ביום 28.06.05. תשלום מקדמה בוצע ביום 04.07.05. תוכנית הפירוק וההרכבה של הבנין אושרה בוועדת שימור בישיבתה מיום 29.8.05. בהליך מזורז מאוד הושלמו עד נובמבר 2005 ההליכים, הן בוועדת שימור והן בוועדה המקומית, והותר ליזמית (חברת אלומות) להתחיל בבניה, בכפוף להתנגדויות שיישמעו בפני ועדת ערר אליה הועבר הטיפול לפי החלטה מיום 27.02.06.

- על הלו"ז החפוז, ראו נספח 3

1Cool הבניה באתר הותרה ליזמים גם בשטח הסמוך שנרכש. גם כאן יוכלו היזמים לבנות שלוש יחידות דיור. החברה מבקשת לבנות במקום בניין "תאום" לבניין שבו נמכרה דירה לאולמרט. הנה כי כן: השימוש בשמו ובמעמדו של אולמרט מאפשר לחברה הרוכשת להכפיל את הרווח – בסך-הכל לבנות שש יחידות - ולהשיג רווח עצום תמורת השוחד שניתן לאולמרט.

19) על-פי הערכות בחברה הבונה, עם השלמת הבניה באתר עשוי הפרויקט להכפיל את שוויו ולהגיע לכ- 10000 דולר למ"ר.

הביקורת הושתקה



20) הטיפול החריג והמועדף שקיבלו אלומות-אולמרט, צרם לרבים גם בעיריית ירושלים. ואכן, בעקבות כמה תלונות שהוגשו נדרשה לנושא מבקרת עיריית ירושלים, עו"ד שלומית רובין. נביא כאן כציטוט מקצת מטיעוניה, כפי שאלה הוצגו במכתבה לאדריכלית אוסנת פוסט, מנהלת האגף לתכנון העיר (26.10.05):

- מבדיקת הממצאים בתיק הנ"ל עולה, כי בקשת היזם והסכמת האגף לתכנון עיר לפירוקו של הבניין והרכבתו מחדש, אפילו בנאמנות מלאה למקור, נוגדת לכאורה את סעיף 10 בתקנות תב"ע 2154 החל במקום (להלן: התב"ע). הסעיף הנ"ל אינו מתיר את הריסתם של בניינים המצויים בגבולות התוכנית פרט לבניינים המסומנים כ`חריגים`.

- בחינת הבקשה מראה כי התשריט כולל הגבהת הבניין בכ- 240 ס"מ. ההגבהה גורמת לתוספת קומה שלישית לבניין בניגוד להוראות סעיף 10.1 בתב"ע הקובע כי בבניין המסומן בנספח בסימן (מלבן שחור) לא תותר עליו כל תוספת בנייה.

- [...]

- הביקורת סבורה כי בהתאם לסעיף 13 לתקנות התכנון והבנייה (סטייה ניכרת בתוכנית), התשס"ב-2002, הריסת הבניין או חלקים ממנו (להלן: "המבנה") ובנייתו בתוספת קומה הם בגדר סטייה ניכרת, ומכאן שלא ניתן לאשר את הבקשה במתכונתה הנוכחית בהליך של הקלה אלא בהליך של שינוי תב"ע על כל החלקה.

- [...]

- הביקורת ממליצה לאגף התכנון לייזום שנוי/תיקון לתקנון של כל תב"ע העוסקת בשימור מבנים ואתרים במרחב תכנון ירושלים אם בה יש איסור מוחלט על פירוק והרכבה מחדש. בתקנון החדש ייכלל סעיף המתיר, במקרים מיוחדים בהם יש סכנה ליציבות המבנה, את פירוקו והרכבתו מחדש בנאמנות מלאה למבנה המקורי. המקרים המיוחדים הנ"ל הם אלה שלגביהם הוגשה חוות דעת של מהנדס מבנים מסוכנים מטעם העיריה ובה ייקבע כי הדרך היחידה להסרת הסכנה היא פירוק מבוקר של המבנה ובנייתו בנאמנות מלאה למקור.

המסמך המלא, ראו נספח 4

עד כאן החלקים המרכזיים בחוות דעתה של מבקרת העיריה, עו"ד שלומית רובין.

מיותר כמעט לציין: אגף ההנדסה בעיריה והוועדה המקומית לא התרגשו יותר מדי מביקורתה. זמן קצר לאחר מכן, על-בסיס חוות דעת כאילו הבניין עומד ליפול, דבר המשולל יסוד, העניקו לחברה היזמית את היתר הבניה.


תוכניות הבניה שאושרו נוגדות את חובת השימור

21) על-פי התב"ע, נאסר כל שינוי במבנה אלא בהיתר הוועדה המחוזית. אלא שבמקרה זה, ובמיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר בעניין אישי של אולמרט ובבית הנבנה גם עבורו, התירו הן העיריה והן הוועדה המקומית את השינויים המבוקשים, תוך חריגה מסמכותם.

22) הוועדה התירה פירוק והרכבה מחדש של הבניין, תוך עריכת השינויים הבאים:

- מפלס רצפת קומת הקרקע יוגבה בכ- 1.44 מטר;
- מעקב המרפסת ישולב ויוגבה 1.8 מ` בהתאם לאופי הבניין וסביבתו;
- הוועדה מתירה ליזמים לחבר בגשרון את שני הבניינים המתוכננים;
- הוועדה התירה התקנת חלונות שונים בצורתם מאלו הקיימים במקור.

הוועדה מנמקת את היענותה לבקשת היזמים, בטיעונים שהועלו על-ידי אנשי מקצוע שאמרו: "הליך פירוק והרכבה יהיה ההליך הראוי לשימור המבנה הייחודי למשך זמן רב וכן גם להתאמתו למגורים בסטנדרטים הקיימים כיום ובנאמנות למקור".

המסמכים המלאי, ראו נספחים 5.1-5.2

סיכום

1) בתחקיר זה הצבענו על השוחד שקיבל אולמרט, בתמורה לשימוש במעמדו ותוך מעורבותו הפעילה. מידע זה מתברר מהחוזים שנחתמו בין אלומות לבין בעלי הקרקע, שהגיעו לידי.

2) חשפנו כאן, כי היתר הבניה למבנה ניתן תוך חריגה מהתב"ע, וזאת בניגוד לחוק;

3) חקירת אולמרט ושותפיו למעשים הפסולים הינה חיונית ביותר, דווקא בשל זאת שמדובר בתקופת בחירות. ציבור הבוחרים זכאי לדעת מי האיש המוצג כמועמד לראשות הממשלה.

4) אולמרט נמנע עד כה ממתן תגובה באשר לסכום הרכישה וגודל הדירה הנרכשת.

נוצר ביום: 28/02/2006 | עודכן ביום: 28/02/2006 16:56:48
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: רביעי 12.04.06 11:58    נושא ההודעה: דניאל אברמס מפליל את אולמרט

דניאל אברמס מפליל את אולמרט


קניתי את הבית "כיוון שאהוד חבר שלי"

איל ההון אברמס מאשר כי העניק טובת הנאה למ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט מודה: בגין השכירות - "לקחתי ממנו מחיר טיפה נמוך", ומחיר הנמוך "ממחיר השוק"

מאת: יואב יצחק | | www.Nfc.co.il פרשת אולמרט









אולמרט משלם 2,250 דולר במקום 3,800

---------------------------------------------------------------------- ----------


המתנה האסורה לאולמרט: שכר דירה נמוך

---------------------------------------------------------------------- ----------




"כיוון שאהוד חבר שלי הסכמתי לקנות ממנו את הבית...". כך אמר איל ההון דניאל אברמס, שרכש מאהוד אולמרט, בינואר 2004, את ביתו בכ"ט בנובמבר בירושלים במחיר 2.7 מיליון דולר. הדברים נאמרו בראיון לעיתונאי אמיר שואן, ראיון המתפרסם ברשת המקומונים של ידיעות תקשורת (יום ד`, 12.4.06).

אברמס מאשר, למעשה, כי המניע לרכישת הבית הוא הקשרים בין השניים. אברמס תרם בעבר לקמפיין הבחירות של אולמרט, והקשרים ביניהם נובעים ממעמדו של אולמרט.

כפי שחשפנו כאן, בעצם הרכישה ובמחיר שבו הושכרה הדירה לאחר מכן למ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הוענקה לו טובת הנאה אסורה. מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, קבע כי אולמרט משלם שכר דירה בסך 2250 דולר לחודש, בעוד שהשווי האמיתי צריך להיות 3800 דולר לחודש. יצויין, כי מבקר המדינה לא תישאל את אברמס, ולכן מדובר עתה בעדות חדשה שלה עשויים להידרש היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה.

דבריו של אברמס המפלילים לכאורה את אולמרט, המובאים עתה מפיו בראיון, מעידים כי אכן - אולמרט קיבל טובת הנאה גם על-פי תפיסתו של אברמס. לראיה: להערת העיתונאי - "נטען דמי השכירות שהוא משלם נמוכים מאוד", השיב אברמס:

"אהוד הוא חבר וזכותי להשכיר לו את הבית באיזה מחיר שארצה. אם היתה לך דירה שחבר שלך היה מעוניין לשכור ממך, היית לוקח ממנו מחיר שוק? זה לא שאולמרט קיבל את הבית בחינם, המחיר הוגן".

ולהערה נוספת של העיתונאי: "אבל אולמרט הוא לא עוד אזרח", השיב אברמס:

"אני יודע שהעובדה שלקחתי ממנו מחיר טיפה נמוך פגע בו במחיר הבחירות...".

הנה כי כן: דבריו של אברמס מאשרים את החשיפות כאן ב- Nfc
: אולמרט קיבל טובת הנאה אסורה מאיל ההון דניאל אברמס.

נוצר ביום: 12/04/2006 | עודכן ביום: 12/04/2006 12:36:48
רשימות נוספות: יואב יצחק

http://www.nfc.co.il/archive/001-D-98499-00.html?tag=13-02-19

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: חמישי 13.04.06 22:08    נושא ההודעה: ראיון עם המיליונר

ראיון עם המיליונר אברהם

רק במערכת הבחירות האחרונה שמעו בישראל על דניאל אברהם, שעלה לכותרות לאחר שרכש את ביתו של אהוד אולמרט ואיפשר לו להמשיך להתגורר בו בשכירות מעטים בלבד יודעים שהמיליארדר האמריקאי יצא בשליחות יצחק רבין לפגישות סודיות בסוריה שהוא חבר קרוב של ביל קלינטון, שמעון פרס ובנימין נתניהו ושנפגש עשרות פעמים עם חוסני מובארק, יאסר ערפאת וחאפז אל אסד בראיון ראשון הוא מספר על הקנייה שהרעישה את המדינה: "זה לא שאולמרט קיבל את הבית בחינם, המחיר הוגן" ועל מעורבותו בנסיונות להשגת שלום במזרח התיכון: "אם אני יכול לעזור במשהו, להביא לסיום הסכסוך בזכות העסקים המצליחים שלי, אז למה לא?"



באחד מרגעי השיא של מערכת הבחירות האחרונה התוודע לפתע הציבור הישראלי לשם חדש: דניאל אברהם. זה היה אחרי שבתקשורת פורסם כי ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, מכר את דירתו ברחוב כ"ט בנובמבר לחברו, המיליארדר האמריקאי דניאל אברהם (שבטעות נקרא בארץ אברהמס), אך ממשיך להתגורר בה תמורת דמי שכירות מופחתים כביכול.
אברהם. "מה זאת אומרת למה אני פילנתרופ? אני מהאנשים שקשה להם לעמוד מהצד". צילום: פרד מרקוס

הפרשה, שנבדקה מיד בידי מבקר המדינה, ירדה במהירות מסדר היום הציבורי. המבקר אמר את דברו, אולמרט אמר את דברו, ורק איש אחד המשיך לשמור על שתיקה עד היום: דניאל אברהם.
בראיון נרחב ראשון מפר המיליארדר היהודי את שתיקתו ומביתו בפאלם ביץ` שבפלורידה הוא מסביר: "אני חושב שכל העניין הזה היה לגמרי מנותק מהמציאות. כיוון שאהוד חבר שלי הסכמתי לקנות ממנו את הבית. הכל נעשה דרך עורכי הדין שלי ובהתייעצות עם מומחים גדולים בנדל"ן. הבית הזה נועד לשמש בעתיד את ילדי".
נטען שדמי השכירות שהוא משלם נמוכים מאוד.
"אהוד הוא חבר וזכותי להשכיר לו את הבית באיזה מחיר שארצה. אם היתה לך דירה שחבר שלך היה מעוניין לשכור ממך היית לוקח ממנו מחיר שוק? זה לא שאולמרט קיבל את הבית בחינם, המחיר הוגן".
אבל אולמרט הוא לא עוד אזרח.
"אני יודע שהעובדה שלקחתי ממנו מחיר טיפה נמוך פגעה בו במהלך הבחירות, ואני מצטער על כך. לא הייתי עושה את זה אם הייתי יודע שזה מה שיקרה. אני חושב שיריביו בתקופת הקמפיין עשו לו תרגיל די מסריח".

עם אהוד מול החומות


אהוד אולמרט יותר מ-15 שנה מכיר אברהם את אולמרט. אבל לא רק אותו. הוא היה חבר של יצחק רבין, מקורב מאוד לשמעון פרס ונחשב מכר של אריאל שרון. את אולמרט הוא פגש לראשונה בירושלים. "אני זוכר שישבנו בארוחת צהריים במלון קינג דייויד, מול חומות העיר העתיקה. שאלתי אותו אsם הוא מוכן לוותר על חייו למען החומות האלה והוא ענה בלי היסוס `כן`. אז שאלתי אותו אם יהיה מוכן להקריב גם את ילדיו למען החומות האלה, ועל זה הוא אמר: `לא, אני לא`".
אולמרט בתגובה: "נפגשתי עם דני אברהם עשרות פעמים ב-15 השנים האחרונות. אינני מתעד כל פגישה שלי".
פגישתם השנייה התקיימה במטוס מניו יורק לישראל עם תחילת מלחמת המפרץ. אולמרט כיהן אז כשר הבריאות. "הפגישה הזאת עלתה לי הרבה כסף. הוא היה עם עליזה ואמר: `יכול להיות שעומדים להפציץ אותנו בנשק כימי ובבתי החולים אין לנו את התרופות הנחוצות`. אמרתי לו: `למה אתה פונה אלי, תפנה ליהודים העשירים בניו יורק`. הוא אמר: `דני, זה לא צחוק, אתה היחיד שיכול לעזור בזה`. כשנחתנו המתין לי מנכ"ל משרד הבריאות בשדה התעופה. אמרתי לו: `או.קיי, קיבלת`".


הבית ברחוב כ"ט בנובמבר. "התרשמתי מהתמונות". צילום: שלומי כהן למרות ההיכרות רבת השנים עם אולמרט ממהר אברהם להסביר ש"הוא לא ראש הממשלה הישראלי שהיה החבר הקרוב ביותר שלי".
זה בגלל שאולמרט לא היה שייך לצד היוני של המפה הפוליטית כמוך?
"אני לא אוהב את המילה יונה, היא מזכירה לי עוף חלש המתעופף בשמיים ולא בן אדם שוחר שלום. אחד הפסוקים החביבים עלי מהמקורות הוא `ה` עוז לעמו ייתן, ה` יברך את עמו בשלום`. זה תמיד נראה לי כל כך מוזר שמחלישים את דמותו של לוחם השלום".
השינוי בדעותיו הפתיע אותך?
"אני בן 81, שום דבר לא מפתיע אותי יותר והכל מפתיע אותי מחדש. לפי דבריו, דעותיו השתנו לאחר שהביט היטב בשינויים הדמוגרפיים המתחוללים באזור ובמציאות המתהווה בין הירדן לים התיכון, בגידול המהיר של האוכלוסיה הערבית שיכול להפוך את היהודים למיעוט. אני חושב שאהוד החליט להביא את ישראל למצב חדש שבו היא כבר לא מדינה כובשת".

ב-2004 רכש אברהם את ביתו של אולמרט בשכונת קטמון היוקרתית. המחיר: 2.69 מיליון דולר. "הסיבה למכירה היתה פשוטה מאוד, הבית הפך להיות גדול על מידותיו של אהוד. הילדים עזבו והוא חיפש משהו יותר צנוע לו ולעליזה".
ראית את הבית לפני שקנית אותו?
"לא, עורכי הדין שלי טיפלו בזה. אני התרשמתי מתמונות".
כמה חודשים לאחר המכירה ביקש אולמרט מאברהם כי יאפשר לו להמשיך להתגורר בדירה כיוון שבניית דירתו החדשה ברחוב כרמיה במושבה הגרמנית טרם הושלמה. עיסקה כזו מקובלת לא פעם בין רוכשי דירות, וסכום השכירות נקבע ל-2,250 דולר לחודש.
בעקבות חשיפת הפרשה החליט כאמור מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, לבדוק את התלונות כי שכר הדירה נמוך מהמקובל. בעקבות הבדיקה קבעה שמאית המשרד, לבנה אשד: "דמי השכירות מהווים כ-60 אחוז מהסכום שהיה צפוי להיות משולם, כ-3,800 דולר", אך ציינה: "אין לשלול במקרה הזה את סבירות ההפרש בדמי השכירות, בשל העובדה שנחסכים ממנו עלויות שונות הקשורות במציאת דייר חלופי".
אברהם: "לא הבנתי על מה היה הרעש בהשכרת הדירה. הכל נעשה דרך עורכי הדין שלי ונעשה כדת וכדין. אתה יודע, אני גר בארצות הברית, אתם גרים בישראל, אני לא בקי בדמיון הפורה של העוסקים בפוליטיקה אצלכם, אבל אני די בטוח שהוא מפותח כמו זה האמריקאי. לפי מה שהבנתי כל העניין היה די חסר חשיבות בעיני אנשיו של אולמרט. אני תמיד האמנתי בלהיות פייר, גלוי ושוויוני בכל מה שאני עושה".
שוחחת עם אולמרט מאז הבחירות?
"לא שיחה של ממש, רק בירכתי אותו על נצחון מפלגתו".
אתה חושב שהוא יביא שלום?
"אני חושב שיש סיכוי טוב מאוד לכך".

גבר עם סלים
בארצות הברית מוכר אברהם לציבור הרחב כמי שהמציא את דיאטת הפלאים "סלים פאסט". אנשי עסקים מכירים אותו מרשימת עשירי תבל, שבה דורג במקום ה-149; נשיאים אמריקאים מכירים אותו כאחד התורמים הגדולים למפלגה הדמוקרטית (בין השאר תרם מיליון וחצי דולר למערכת הבחירות הראשונה של קלינטון לנשיאות) וגם מנהיגי האזור, ישראלים כערבים, מכירים היטב את שמו.
ב-20 השנים האחרונות מקדיש אברהם את חייו למטרה אחת: השגת שלום בין ישראל לערבים. הוא נפגש עשרות פעמים עם יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר ערפאת; עם נשיא מצרים, חוסני מובארק; עם אסד האב בסוריה ועם מנהיגים פלסטינים רבים. ואף על פי כן, ולמרות מעורבותו בכל נסיונות התיווך באזור מאז ועידת מדריד, הוא הצליח לשמור כאן על אנונימיות. הוא לא אוהב להתראיין ופרטים רבים בביוגרפיה שלו ידועים רק למקורביו ולבני משפחתו. לראיון זה, המתקיים בעקבות פרסום ספרו Peace is Possible, הוא נעתר לדבריו "בגלל אהבתי לעם בישראל ולמדינתו".
הוא נולד ב-1925 בלונג ביץ`, ניו יורק, לד"ר סמואל, שהיה כימאי (לשמו הפרטי באנגלית הוסיף אברהם את האות S לזכר אביו), ולסטלה, מנהלת בית ספר לבנות, ויש לו שלושה אחים. כשהיה בן ארבע התמוטטה הבורסה בניו יורק וכל הונה של המשפחה אבד. שנות ילדותו התאפיינו בעוני מחפיר, שהיה מנת חלקם של רוב השכירים בארצות הברית באותה תקופה. כשהיה בן 18, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, גויס לצבא ונשלח לאירופה. הוא הוצב כלוחם בדיוויזיה המשוריינת של הגנרל ג`ורג` פאטון והשתתף בפלישה לסיציליה ובשחרור מחנות ההשמדה.
הדברים שראה וחווה בשדות הקטל באירופה הם שעיצבו את תודעתו והחלטתו רבת השנים לפעול למען השלום: "ראיתי את זוועות המלחמה והבנתי שאין בה טוב. אובדן ובזבוז חיי אדם הם דבר רע. עם השנים הידיעה הזו דחפה אותי לנסיונות להשכין שלום".
כשחזר מהמלחמה לווה מהוריו 5,000 דולר ובהמלצת אביו רכש את "תומפסון מדיקל סנטר", חברת תרופות קטנה שהתמחתה במוצר אחד בלבד: משחה המקלה על גירוי עקיצות. התרופה שווקה בהצלחה ואברהם ביקש ממדעני החברה לפתח גם מוצרים עבור שוק המזון, שבו ראה פוטנציאל עיסקי גדול. בשנת 55` השיקה החברה את אבקת הפלאים סלים פאסט.
הרעיון היה פשוט: אבקת שתייה שתספק את כל רכיבי התזונה הדרושים לגוף, למעט שומנים. בתוך כמה חודשים הפכה הדיאטה ללהיט אדיר. לקראת סוף שנות ה-60 כבר נאמד הונו ביותר מחצי מיליארד דולר.

פגישות עם אסד
לישראל ולמזרח התיכון הגיע במקרה בשנת 87`, בעקבות מפגש עם ויין אוונס, נוצרי מורמוני אדוק וחבר קונגרס מיוטה. "נפגשנו בארוחת צהריים שארגנה איפא"ק (השדולה היהודית האמריקאית)", נזכר אברהם השבוע. "לאחר שיחה קצרה הבנו שיש לנו תחומי עניין משותפים והוא הציע לי להתלוות אליו לביקור בישראל. אמרתי לו שמחכה לי חופשת סקי עם בנותי ושזה חשוב לי יותר. לאחר חודש נפגשנו שנית. ויין חזר מזועזע מהביקור וסיפר על המחזות המחרידים שראה בשטחים הכבושים. בנסיעה הבאה כבר הצטרפתי אליו. "ב-15 השנים האחרונות ביקרנו יותר מ-60 פעמים במזרח התיכון. נפגשנו עם כל מנהיגי האזור, ביניהם חוסני מובארק וחאפז אל אסד. עם יאסר ערפאת סעדנו לפחות 50 ארוחות. נפגשנו גם עם יצחק שמיר, יצחק רבין, שמעון פרס, בנימין נתניהו, אהוד ברק ואריק שרון. כשאני נפגש עם ערבים אני תמיד מציג את עצמי כציוני נלהב וכיהודי גאה. אני מקפיד על אוכל כשר ולא אוכל את הבשר שלהם. אני יהודי מסורתי שמנסה לשמור שבת ככל יכולתי, אבל לא תמיד מצליח".
בסיורם המשותף הראשון במזרח התיכון, ב-88`, נפגשו אברהם ואוונס עם מובארק. אברהם: "הוא אמר לי שערפאת אינו מוכן להחלטות כואבות, אבל התעקש שהוא עושה הכל למען עמו. מובארק הבהיר לי את נחישותו להחזיר את ארצות הברית למעורבות באזור. מקהיר יצאנו בתיווכו לפגוש את ערפאת בתוניס. לא היה לי קל.
אברהם עם שרון


אברהם עם המלך עבדאללה והנרי קיסינג`ר


אברהם עם ערפאת

זכרתי את רצח הספורטאים במינכן ולא ידעתי אם אצליח לשמור על קור רוח, אבל ערפאת הבהיר לי שהוא מוכן לשבת עם הישראלים. וזה היה בתחילת האינתיפאדה הראשונה, כשנחשב לאויב שנוא. הוא אמר: `יהיה שלום רק כשיהיו שתי מדינות. אנחנו נשב עם הישראלים רק כאשר הכל, אבל הכל, יהיה מונח על השולחן`".
לא ברור מה בדיוק היה חלקו של הצמד בכינוסה של ועידת מדריד, שפתחה את הדלת להסכמי אוסלו, אבל אברהם רומז כי היה גדול: "בוא נאמר שיידענו את כל אחד מהצדדים בתנאי הפתיחה שמבקש הצד השני".
בבחירות 92` תרם אברהם ביד רחבה למפלגת העבודה, ולאחר נצחונה בבחירות וכינון ממשלת רבין היה לאחד האנשים הקרובים ביותר לממלא מקום ראש הממשלה דאז, שמעון פרס. לטענתו נשלח לא פעם לערפאת כדי לטוות את הסכם אוסלו ההולך ומתגבש, ובטקס החתימה שנערך בבית הלבן ישב בין האורחים בשורות הראשונות. "לאחר חתימת הסכם אוסלו ביקש מאיתנו רבין לצאת לדמשק. נפגשנו עם חאפז אל אסד כדי להביא בפניו את עמדת ישראל. רבין אמר לי להגיד לאסד שהוא עלול להפסיד בבחירות אם הוא לא יירגע עם הצהרותיו ש`הגולן כבר שלו`, ואם הוא רוצה שביבי יעלה לשלטון הגולן לא יהיה שלו".
אז מדוע נכשל הניסיון לשלום עם סוריה?
"השלום הזה מת יחד עם רבין. אם אי פעם בעתיד יהיה שלום עם סוריה הם ירצו מה שמצרים וירדן קיבלו. השלום צריך להתבסס על גבולות 67`, אחד לאחד. האזורים שישראל תיסוג מהם צריכים להיות מפורזים ובערבות בינלאומית. עם הנחות כאלה אפשר להגיע להסכם כבר מחר".

"צריך לחזור לגבולות 67`"
למרות שהוא מתגורר בארצות הברית, מבקר אברהם בארץ כמה פעמים בשנה וחי את הנעשה כאן כאילו היה אזרח ישראלי. הירצחו של יצחק רבין, שאליו היה קרוב במיוחד, פגע בו מאוד. "זה היה בשבילי כמו גלים של הלם חשמלי", הוא אומר. "הדבר היחיד שהמשיך להחזיק אותי היה המחשבה שעכשיו תהליך השלום חייב להימשך, כי אם לא זה יהיה ניצחון ליגאל עמיר".
עם נתניהו נפגש לראשונה ב-93`, כשהיה ראש האופוזיציה. מהפגישה, שנערכה בקפה עטרה בירושלים, הוא זוכר פרט מפתיע במיוחד: "ביבי צייר לי מפה, שלצערי הרב איבדתי. הוא הסביר לי מה הוא מוכן לתת לפלסטינים ומה לא, ואני יכול להגיד שזה לא היה רחוק ממה שהם ביקשו אז. לאחר הארוחה, לפני שנפרדנו, הוא אמר לי: `אני אהיה זה שיעשה את השלום`".
למרות הקשיים המשיך הפילנתרופ היהודי-אמריקאי לנסות להביא שלום למזרח התיכון, לא רק בפגישות במדינות ערב אלא גם בבית, בארה"ב. "בדצמבר 98` הוזמן נשיא המדינה עזר ויצמן לביקור בבית הלבן. אוונס ואני השתתפנו בארוחה שערך לכבודו הנשיא ביל קלינטון בהשתתפות מזכירת המדינה מדלן אולברייט והיועץ לביטחון לאומי סנדי ברגר.
"ישבתי בין אולברייט לברגר ואני זוכר איך כולנו לחצנו על הנשיא קלינטון להגביר את מעורבותו בתהליך השלום. קלינטון כבר כמעט קם לעזוב מרוב כעס, כי 40 פעם במהלך הארוחה פנינו אליו עם הדרישה הזו, ואז אמרתי לויצמן בקול רם כדי שכולם ישמעו: `מר ויצמן, אני יודע שאתה רוצה לעשות שלום. הייתי במזרח התיכון עשרות פעמים ואני יודע שהמנהיגים הערבים רוצים לעשות שלום, אפילו ערפאת רוצה, אבל האם אנחנו יודעים בוודאות שביבי רוצה?`. ויצמן השיב מיד: `כן, הוא רוצה`".
היית בסוד העניינים בקמפ דייויד, במפגשים בין ערפאת לברק. עד היום יש חילוקי דעות מה הוביל לפיצוץ שאחריו נולדה האינתיפאדה השנייה.

אברהם עם קלינטון
צילום מתוך האלבום המשפחתי "לפי מה שאני יודע לא היתה כימיה אישית מספיק טובה בין ערפאת לברק. הצוות של ערפאת דיווח על קור מתמיד מצד ברק. הם טענו כי ברגע שהעניין הגיע לניירות ברק רצה לייפות דברים ולשנות אותם כדי שלא יחשבו שהוא מוותר יותר מדי".
למרות פגישותיו הרבות עם מנהיגי ישראל, עם אריאל שרון דווקא מיעט להיפגש. "לא מסיבה מסוימת", הוא אומר, "שרון היה הרבה שנים מחוץ לעניינים, אבל ידעתי שהוא יפנה לדרך השלום הרבה שנים לפני שהוא עשה את זה. אגב, הייתי בין התומכים במפלגתו שלומציון בבחירות 77`. לפני שנה וחצי, לאחר הנאום בכנס הרצליה שבו הצהיר על ההתנתקות, הגיע שרון לארצות הברית ונפגשנו. התחלתי לנדנד לו `צריך לעשות שלום, מה עם השלום?`. ואז אריק קטע אותי: `עזוב אותך, דני, בוא נדבר על מה שאתה באמת מבין בו: דיאטה".
עמדותיו של אברהם ברורות: "ישראל חייבת לסגת לגבולות 67` עם תיקונים, כי אלה הגבולות שמוכרים על ידי מדינות העולם, ואלה גם הגבולות שייתנו לישראל את הביטחון הטוב ביותר ואת האפשרות הכי טובה להתגונן. לדעתי, המשך הכיבוש הוא הטעות הגדולה ביותר שעשתה מדינת ישראל אי פעם".
ומה עם היישובים שנבנו מעבר לקו הירוק?
"למה זה חשוב? אני משוכנע שישראל תהיה מסוגלת להתגונן בצורה מושלמת ולנצח גם אם תחזור לקווים אלה, אז מדוע הערים האלה חשובות?".
מה דעתך על תוכנית ההתכנסות?
"היא תקטין את היקף הכיבוש ותסייע לישראל למקד את עצמה בטריטוריה ישראלית. זו מטרה חשובה מאוד, למרות שהיא כרוכה בכאב על עזיבת שטחים שיקרים לעמנו".


"קשה לי לראות אנשים סובלים"
לפני חמש שנים החליט אברהם למכור את סלים פאסט לחברת יוניליוור תמורת 1.6 מיליארד דולר. לאחר שנתיים מכר גם את מניותיו בחברה ב-200 מיליון דולר נוספים. מאז שהתעשר שמר אברהם על פרטיות משפחתו מכל משמר. על אשתו הראשונה הוא מסרב לספר, כך גם על ארבע בנותיהם. אשתו השנייה, אווה, אם בנו סם ובתו שרה, היא המנהלת בפועל של כספיו.
מאז שמכר את חברתו החליט אברהם להקדיש את זמנו לפילנתרופיה, בעיקר בישראל. כששואלים אותו על הסיבה לכך הוא לא מצליח להסתיר את כעסו: "מה זאת אומרת למה אני פילנתרופ? אני מהאנשים שקשה להם לעמוד מהצד. קשה לי לחיות עם העובדה שיש אנשים שחיים בצורה עלובה. באמת ובתמים מטריד אותי לראות אדם רעב או צמא. זה משהו שאבא שלי תמיד חינך אותי אליו".
וזו הרשימה (החלקית) של המוסדות שהקים אברהם בארץ: המרכז לחקר הפוליטיקה באוניברסיטת תל אביב, המרכז ללימודים אסטרטגיים בנתניה והמרכז לתזונה משופרת באוניברסיטת בן גוריון. בחו"ל הוא תומך בין השאר בחוג ללימודי המזרח התיכון בפרינסטון, במרכז הבריאותי במרפאת מאיו בוושינגטון (שבו טופל גם המלך חוסיין) וגולת הכותרת מבחינתו - המרכז לשלום ולשיתוף פעולה במזרח התיכון בוושינגטון.
עם זאת, ובניגוד לעמדתו הפוליטית העכשווית, מתברר כי מימן פעולות שהיו קשורות בפתיחת מנהרת הכותל: "תרמתי אז לשיפוצו של אחד החדרים, או אולי לשיפוצם של כמה חדרים, אני לא זוכר בדיוק. היום אני יודע שזאת היתה טעות גדולה".
"לא יעזור כלום", הוא מסכם את חזונו, "אני מאמין ששלום אפשרי, בכל העולם קורים שינויים דרמטיים בכיוון הזה. אני גם חושב שהתערבות חיצונית רצויה, כמו במקרה של הסכסוך בצפון אירלנד, שהגיע לסיומו בסיועו של קלינטון".
לאילו פוליטיקאים אתה תורם?
"לכל אחד שפיתחתי איתו קשר אישי ושגיליתי שהוא תורם לשלום, בלי קשר למפלגה שלו, ותמיד אני עושה את זה עם עצה משפטית ועל פי החוק הישראלי והאמריקאי".
חשבת פעם להצטרף לפוליטיקה?
"השתגעת? תיכנס אתה לפוליטיקה".
ואין לך בעיה עם זה שאתה, אזרח אמריקאי, משפיע על מהלכים פוליטיים בישראל?
"אחרי 18 שנות פעילות ועבודה קשה אני יכול להגיד שמעולם לא ביקשתי להתערב בעניינים בתוך ישראל. אין לי כוח מאחורי, אני אזרח פרטי. אני אוהב את ישראל, גרתי בה כמה שנים, איבדתי חברים במלחמות ואני מרגיש ישראלי. עד היום לא התראיינתי, לא בישראל ולא בארצות הברית, כי אני שונא פרסום. אבל אם אני יכול לעזור להביא לסיום הסכסוך בגלל העסקים המצליחים שלי, אז למה לא?".

תגובות
ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט: "דני אברהם הוא איש מיוחד במינו, שהשקיע את כל מרצו ב-20 השנים האחרונות בנסיונות עצמאיים שלו כדי לקדם את האפשרות ליצור תהליך של מו"מ לשלום בין ישראל לפלסטינים.
"אנחנו מכירים למעלה מ-20 שנה. בהרבה מקרים היה אברהם מנותק מהממדים הריאליים של המציאות הקשורה בתהליכים הפוליטיים כאן. הוא נישא תמיד על כנפי חזונו, אמונתו והתשוקה הלוהטת שלו לקדם את הסיכוי לשלום. הלהט שלו היה כובש. הוא רכש את אמונם של ישראלים רבים, ואני בתוכם, ושל פלסטינים שראו בו כתובת להעברת מסרים לגורמים בכירים בישראל. במהלך השנים האלה נפגשנו לא אחת. לא פעם התווכחנו, ולעיתים נפרדנו באי הסכמה ובמחלוקת, אך תמיד התפעלתי מעוצמת המחויבות שלו, מהתמדתו ומחוסר נכונותו להיכנע למצבים בלתי אפשריים. בסופו של דבר הסכמים מדיניים נעשים בידי ממשלות ומנהיגים פוליטיים, אך אנשים כמו אברהם, שמונעים מכוח חזונם האישי ואמונתם, הם גורם חיוני להאצת תהליכים וליצירת קשר אישי שלפעמים אי אפשר בלעדיהם.
"הוא יהודי גדול, אדם חם, אנושי וצנוע. אני מצדיע לו על כל מה שעשה ועוד יעשה כדי לתרום לחיים בטוחים ושלווים יותר ליהודים ולפלסטינים באזורנו".
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק: "אני ואברהם נמצאים בידידות זה כ-15 שנה. אני מכבד ומעריך מאוד את תרומתו לתהליך השלום לאורך כל השנים, כולל בתקופת כהונתי. מר אברהם הוא איש יקר וידיד אמיתי של ישראל".
ח"כ בנימין נתניהו סירב להתייחס לכתבה ורק ציין כי הוא "רואה באברהם חבר קרוב".

http://www.tam.co.il/12_4_2006/chdashot1.htm

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

NFC
אורח








הודעהפורסם: ראשון 30.04.06 13:52    נושא ההודעה: הסערה מתקרבת, אולמרט אכן קיבל שוחד?!, הממצאים בקרוב.

מסר ושטרית תושאלו בפרשת אולמרט

צוות הבדיקה מטעם מבקר המדינה תישאל עד כה כ- 20-15 עדים בבדיקה עלו ממצאים מדאיגים לפיהם אולמרט אכן קיבל שוחד הממצאים יפורסמו בקרוב

מאת: יואב יצחק | | www.Nfc.co.il פרשת אולמרט


צוות הבדיקה ממשרד מבקר המדינה תישאל את עו"ד אורי מסר, פרקליטו של ראש הממשלה (בפועל), אהוד אולמרט, בדבר עסקת השוחד בפרויקט כרמיה בירושלים, וכן את מהנדס העיר, אורי שטרית. כך נודע ל- Nfc.

עו"ד מסר תושאל על חלקו בפרשה - הוא שימש פרקליטו של אולמרט בעסקה שנחתמה באוקטובר 2004. שטרית, ששימש מהנדס העיר, הוא האיש שפעל מאחורי הקלעים להכשיר את העסקה. מסר ושטרית נמנים עם האישים המקורבים ביותר, אישית, לאולמרט, זה שנים רבות.

בדיקת הפרשה החלה בעקבות חשיפת הפרשה ב- Nfc. כפי שחשפנו, בעסקת רכישת הבית קיבל אולמרט שוחד בהיקף של מאות אלפי דולרים. הוא רכש את ביתו החדש תמורת 1.068 מיליון דולר (1.25 מיליון דולר, כולל מע"מ), בעוד שעלויות הקבלן (מגרש, פירוק והרכבה, מיסים וכו`) מגיעות לסכום גבוה בהרבה. אורי שטרית הוא שפעל, בתפקידו כמהנדס העיר, כדי לקדם ולהשיג את ההיתרים עבור הפרויקט, למרות שמדובר בבניין שחלה עליו חובת שימור. כמו כן פעל שטרית להשגת זכויות בניה נוספות, המאפשרות הוספת קומה בבניין.

כפי שחשפנו כאן בתחקיר המקיף, פעילותו של שטרית, לרבות זכויות הבניה הנוספות ש"סידר", היא שאיפשרה לחברה הקבלנית, חברת אלומות מג הנדסה בע"מ - בראשה עומד היזם גיל מסטיי, לתת את השוחד לאולמרט. שטרית קיבל גם הוא שוחד: אולמרט, שבעת היותו ראש עיר איפשר לשטרית לבצע עבודות פרטיות מחוץ לירושלים (למרות שהיה עובד ציבור, כמהנדס העיר), צירף את שטרית, לאחר שזה "סידר" לאולמרט את פרויקט הבניה בכרמיה בירושלים, לרשימת קדימה בבחירות לכנסת ה- 17.

ל- Nfc נודע, כי צוות הבדיקה תישאל בעלי תפקידים נוספים, בהם: מבקרת העיריה, עו"ד שלומית רובין; רות ביקסון, הממונה על אגף הרישוי; יהושוע פולק, המשמש יו"ר ועדת השימור ויו"ר ועדת התכנון המקומית, תושאל אף הוא.

צוות הבדיקה, בראשו עומד ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי, תישאל פקידים בכירים נוספים, ובסך-הכל תושאלו עד כה כ- 20-15 עדים. נודע לי, כי בבדיקה שנערכה עד כה עלו ממצאים מדאיגים, המאמתים את ממצאי התחקיר שפרסמנו כאן: אולמרט קיבל שוחד מאלומות ונתן שוחד לשטרית, תמורת שירותיו. על-פי הנחיית מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, ממצאי מבקר המדינה יפורסמו בקרוב, לאחר שתסתיים הבדיקה.

נוצר ביום: 30/04/2006 | עודכן ביום: 30/04/2006 10:44:35
רשימות נוספות: יואב יצחק

http://www.nfc.co.il/archive/001-D-99653-00.html?tag=14-19-32
חזרה למעלה

NFC
אורח








הודעהפורסם: חמישי 11.05.06 18:36    נושא ההודעה: חשיפה: השוחד לאולמרט - מיליון דולר

תחקיר Nfc חושף את החוזה שהוסתר


חשיפה: השוחד לאולמרט - מיליון דולר

חוזה המכירה בין אהוד אולמרט לאלומות מעלה כי אולמרט רוכש דירת גן ומשלם ליזם רק 3,306 דולר למ"ר, בעוד היזם מוכר דירה במבנה לקונה נוסף ביותר מ- 6,000 דולר

מאת: יואב יצחק | | www.Nfc.co.il סדום ועמורה פרשת אולמרט


> התחקיר הקודם [חלק א`]

להלן תחקיר [פרק ב`] בדבר פרשת השוחד שקיבל ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בעת רכישת הדירה היוקרתית ברחוב כרמיה בירושלים.

התחקיר המובא להלן כולל חשיפה ראשונה של חוזה הרכישה וכן מידע חדש בפרשה. מחוזה הרכישה מתברר, כי היקף השוחד שקיבל אולמרט גדול בהרבה ממה שהיה ידוע עד כה. כמו כן עולה, כי בניגוד לדברי אולמרט והיזם - אולמרט לא נטל סיכונים כאשר שילם את מלוא הסכום כבר עם החתימה על ההסכם. נהפוך הוא: התשלום במזומנים היווה תמריץ ליזם להעניק לאולמרט הטבות נוספות ושוחד כספי בהיקפים גדולים עוד יותר.

עיקרי הממצאים בתחקיר פרק ב`:

1) אולמרט רוכש דירת גן ומשלם ליזם רק 3,306 דולר למ"ר;

2) היזם מוציא מכיסו עבור הקרקע/המבנה והבניה 4,849 דולר למ"ר;

3) היזם מוכר דירה במבנה לקונה נוסף לפי יתר מ- 6,000 דולר למ"ר;

4) לפי שטח הדירה שקנה אולמרט, הרי שהיקף השוחד הינו 1.095 מיליון דולר לפחות.

[לתחקיר המלא - חלק ב` - ליחצו כאן]

התחקיר הקודם [חלק א`]

בתחקיר שפרסמנו ביום 28.02.06 חשפנו לראשונה את פרשת השוחד שבה הנהנה המרכזי הוא ראש הממשלה, אהוד אולמרט (מ"מ ראש הממשלה, כתוארו אז). השוחד ניתן במסגרת עסקה שבה רכש אולמרט דירה ברחוב כרמיה בירושלים, במחיר מיוחד, מחברת אלומות מג הנדסה בע"מ, בראשה עומד היזם גיל מסטיי.

בתמורה למתת פעלו אולמרט ואנשיו, ובראשם מהנדס העיר דאז בעיריית ירושלים, אורי שטרית, ל"סידור" היתרים שיאפשרו פירוק והרכבה של המבנה בכרמיה בירושלים - למרות שחלה עליו חובת שימור - וכן למתן היתר לבניית קומה נוספת. בדרך זו הצליחו השותפים לעבירות השוחד להגדיל את זכויות הבניה שניתנו לקבלן, מצד אחד, ו"לממן" את טובות ההנאה העצומה שקיבל אולמרט, מצד שני (כתמורה, כאמור).

בעקבות פרסום התחקיר ותלונה רשמית שהגשתי, ובתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פתח מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, בבדיקת הפרשה. היועמ"ש החליט, באותו שלב, שלא לפתוח בחקירה פלילית, אלא לאחר שהמבקר יסיים את ביקורתו. בדיקת מבקר המדינה מצויה בימים אלה בעיצומה. עד עתה תושאלו כ- 20 עדים ו/או חשודים על-ידי צוות הבדיקה, ובראשו ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי.

עם האישים המרכזיים שתושאלו נמנים: גיל מסטיי, בעליה של חברת אלומות ונותן השוחד; עו"ד אורי מסר, ששימש עו"ד בעסקה כבא-כוחו של אולמרט; אורי שיטרית, שניצל את מעמדו כמהנדס העיר ודאג להשגת ההיתרים בדרך בלתי חוקית לכאורה; יהושע פולק, שהינו יו"ר ועדת השימור בעיריית ירושלים ויו"ר ועדת התכנון בעיר.

מהמידע שהובא לידיעתי עולה, כי אורי שטרית אכן פעל עבור ובשמו של אולמרט, ולחץ על פקידים/מנהלים בכירים בעיריית ירושלים כדי להעניק ליזם את ההיתרים החריגים לפירוק המבנה והרכבתו מחדש, וכן לתוספת קומה שלישית והגדלת שטחי הקומות. כל זאת, למרות שהדבר לא היה כלל וכלל בסמכות עיריית ירושלים (או ועדת השימור שלה) והוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אלא בסמכות גורם בכיר יותר, אם בכלל - הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.


נוצר: 10/05/2006 | עודכן: 10/5


http://www.nfc.co.il/archive/001-D-100500-00.html?tag=19-22-58
חזרה למעלה

NFC
אורח








הודעהפורסם: חמישי 11.05.06 18:38    נושא ההודעה: אומ"ץ: לפתוח בחקירה נגד אולמרט

אומ"ץ: לפתוח בחקירה נגד אולמרט

פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות הפרסום ב- Nfc "יציבות השלטון בישראל תיפגע כל עוד יכהן רה"מ שיש נגדו חשדות כבדים"

מאת: עומר שיקלר | | www.Nfc.co.il פרשת אולמרט


עמותת אומ"ץ פנתה הבוקר (ה`, 11.5.06) אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה לפתוח בחקירה משטרתית מיידית בחשד שראש הממשלה, אהוד אולמרט, קיבל שוחד בפרשת דירה שרכש ברחוב כרמיה בירושלים בבית המיועד לשימור ללא קשר לבדיקת מבקר המדינה בנשוא זה המצויה בעיצומה.

לדברי העמותה, הגילויים החדשים אשר נחשפו אתמול ב- Nfc המגובים במסמכים לא מאפשרים להותיר נושא זה פתוח. בין היתר נחפש באתר, כי משפחת אולמרט רכשה במושבה הגרמנית בירושלים דירת יוקרה בסכום שהוא כמחצית מערכה הריאלי של דירה כזו בהשוואה לסכום ששילם דייר אחר אשר רכש דירה דומה באותו מתחם.

"לטענת יצחק הפער בין ערכה האמיתי של הדירה לבין המחיר ששילם עבורה מר אולמרט עומד על כ- 1 מיליון דולר ומכאן שמדובר בחשד לשוחד", הם כותבים ליועץ.

העמותה טוענת, כי על פניו לא נתקבל הסבר מניח את הדעת שיבהיר מדוע מכר קבלן דירה במחצית מערכה. "אולם מאחר ועירית ירושלים, שאולמרט עמד בזמנו בראשה, אישרה לקבלן לבצע שינויים בבנין המיועד לשימור ואף להוסיף לו קומה ואחוזי בנייה, וזאת בניגוד לחוק, נראה כי מצטיירת גם התמורה שניתנה לקבלן ומתחזקות הראיות למטרת מתן השוחד", הם מציינים ומוסיפים, כי "מכל מקום, יוזכר שאין צורך להוכיח מה התמורה שקיבל נותן השוחד בכדי להעמיד לדין את מקבל השוחד".

הם ממשיכים ומציינים, כי למרות ובגלל מעמדו הנוכחי של אולמרט "אין לדעתנו כל טעם לדחייה או לעיכוב החקירה. יציבות השלטון בישראל תיפגע וגם הממשלה תתקשה לתפקד כל עוד יכהן בה ראש ממשלה שאלה החשדות הכבדים התלויים נגדו".

הם דורשים מהיועץ לפתוח בחקירה ללא שהות נוספת. "לכן מן הראוי שתורה למשטרת ישראל לפתוח מייד בחקירה המתחייבת כדי שיובאו בפניך הראיות העובדות והממצאים הנדרשים לצורך קבלת החלטתך באשר למשמעות הפלילית".

נוצר: 11/05/2006 | עודכן: 11/5/2006 | רשימות נוספות: עומר שיקלר
חזרה למעלה

מצעד האיוולת: ב-6.9.06 שופטים הנתבעים בהליך אזרחי בבג"ץ דוחים בעצמם עתירה להכשיר את מינוי ביניש

NFC
אורח








הודעהפורסם: חמישי 11.05.06 18:49    נושא ההודעה: החוזה רכישה של אולמרט

החוזה:


chozeolmert.jpg
 Description:
 Filesize:  104.22 KB
 Viewed:  28951 Time(s)

chozeolmert.jpg



chozeolmert2.jpg
 Description:
 Filesize:  44.56 KB
 Viewed:  28953 Time(s)

chozeolmert2.jpg



chozeolmert3.jpg
 Description:
 Filesize:  89.61 KB
 Viewed:  28953 Time(s)

chozeolmert3.jpg


חזרה למעלה

Ynet
אורח








הודעהפורסם: ראשון 14.05.06 15:55    נושא ההודעה: לאחרונה אולמרט קנה עוד דירה בתל אביב

אייל הנדל"ן אולמרט קנה עוד דירה וכל זה ממשכורת קטנה של עובד ציבור... Evil or Very Mad

עליזה אולמרט: לא אוותר על הבריחות לתל אביב

בראיון לעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" מספרת רעיית ראש הממשלה על ניסיונה להתרגל לחייה החדשים. את מעונו הרשמי של רה"מ היא מכנה "בונקר, שם ארגיש בכלוב" אבל תתנחם כנראה בסטודיו שם תוכל לצייר ולכתוב. היא מספרת ש"בבחירות האחרונות הצבעתי לראשונה עבור בעלי, עם היסוס מסוים" ומצהירה: אתמוך בנישואים אזרחיים
ניר מגל

"לא אוותר על הבריחות שלי לתל אביב, שם קנינו לאחרונה דירה. זו עיר שבה נושמים את חופש הבחירה". כך אומרת רעיית ראש הממשלה, עליזה אולמרט, בראיון לעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה". מדובר בראיון ראשון של "הגברת הראשונה", בת ה-59, מאז הושבעה הממשלה, בו היא גם מתייחסת לאחד הנושאים הבוערים ומצהירה: "אתמוך בנישואים אזרחיים".

הראיון נערך בבית המשפחה בשכונת קטמון הישנה בירושלים, שם מתכוננת הגברת אולמרט למעבר למעון הרשמי של ראש הממשלה בעיר, אותו היא מכנה "בונקר". לדבריה, "בגלל שזה בונקר, ארגיש שם בכלוב, כאסירה. שם הכל מנוגד לטעמי האסתטי ולתחושת המרחב שלי". בכל זאת, במעון הרשמי יהיה בקרוב חדר נוסף, הסטודיו שלה, שם תוכל לצייר ולכתוב. זאת, "הרחק מהלחצים של הפוליטיקה וממבטם של אנשי הביטחון", כלשון המראיין האיטלקי, דוידה פרטיני.

עוד עולה מהראיון שבימים אלה מתרגלת הגברת אולמרט לאבטחה הרבה סביבה. חברותיה הרוצות להיפגש איתה לקפה מעדיפות להגיע בלי תיק, כדי לזרז את הבידוק בכניסה, וברגל - משום שהכביש נסגר וכל מכונית נבדקת. "מה שייחסר לי יותר מכל הם החופש והאנונימיות. תהיה יותר מחויבויות, יותר רשמיות, יותר אחריות. אצטרך ללמוד לשמור על הפה סגור".


העיתון מזכיר כי בתוך משפחתו של רה"מ, הכוללת גם חמישה ילדים, הנטייה המובהקת היתה תמיד לשמאל, כך שאהוד אולמרט היה במיעוט. זאת עד לנסיגה מעזה והולדת קדימה. בבחירות האחרונות, מספרת עליזה אולמרט, היא הצביעה בפעם הראשונה עבור בעלה, "עם היסוס מסוים".

בהתייחסה למעמדה כאשת ראש הממשלה אמרה: "העם בחר באהוד, ולא בי. אנו לא זוג כמו ביל והילארי קלינטון, שם אתה בוחר עבור האחד ומקבל את השניים. להילארי תמיד הייתה מנטליות ומניעים פוליטיים". לדבריה, "כאשה הראשונה תהיה לי השפעה רבה יותר, אני מודעת לכך, ואנסה להשתמש בה למען המטרות שבהן אני מאמינה".

בהקשר זה צוין בראיון כי היא מנהלת שני ארגונים: אור שלום, המציע מקלט לילדים בסיכון וטללים, המעמיד לרשות ילדים חולים מחשבים המסייעים להם להמשיך בלימודיהם בבתיהם. אולמרט התייחסה גם לילדים הפלסטינים שהצבא מלווה בגלל שהם מותקפים על-ידי מתנחלים בדרכם לבית הספר בדרום חברון ואמרה: "החינוך הוא זכות יסוד של האנושות, יש להגן עליו".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3250714,00.html

(14.05.06, 14:51)
חזרה למעלה

NFC
אורח








הודעהפורסם: חמישי 17.08.06 21:24    נושא ההודעה: אולמרט יזומן לחקירה בחשד שקיבל שוחד

אולמרט יזומן לחקירה בחשד שקיבל שוחד

העיתונאי ארי שביט מפרסם הבוקר בעיתון הארץ: מבקר המדינה החליט לזמן את אהוד ועליזה אולמרט לחקירה בחשד שקיבלו טובות הנאה ברכישת הבית בירושלים

מאת: יואב יצחק | | www.Nfc.co.il פרשת אולמרט



קדימונים לפרשת השוחד של אולמרט
יואב יצחק
החקירות נגד השרים רמון ושמחון, הבדיקה נגד השר פרס, כתב האישום נגד השר הנגבי, והחקירה בעניין הנשיא, הם רק הקדימונים לפרשת השוחד שקיבל אולמרט
לרשימה המלאה

ראש הממשלה אהוד אולמרט, ורעייתו עליזה, יזומנו לחקירה תוך שבועיים בידי אנשי משרד מבקר המדינה, בחשד שקיבלו טובות הנאה. כך מפרסם הבוקר העיתונאי ארי שביט, בעיתון הארץ, יחד עם העיתונאי יהונתן ליס. החשד המרכזי כלפי בני הזוג: קבלת שוחד בהיקף של מאות אלפי דולרים. על-פי הארץ, היקף טובת ההנאה הינו 400 עד 600 אלף דולר. במאמר נוסף מעריך ארי שביט, כי בשל חומרת הפרשה לא יישרוד אולמרט את החקירה הוא יאלץ לפרוש מראשות הממשלה.


חקירת הפרשה החלה בפברואר 2006, בעקבות החשיפה והתחקיר ב- Nfc ערב הבחירות לכנסת ה- 17. מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, הוא שהורה לקיימה. ערב הבחירות וגם לאחר מכן, פעלו אנשיו של אולמרט, ובהם עיתונאים בכירים, כדי לסכל את חקירת הפרשה.

זימון בני הזוג מבוצע, בשלב זה, ולאחר כחצי שנה של חקירה מואצת, במהלכה הגיע צוות החקירה במשרד מבקר המדינה, בראשו עומד ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי, למסקנה, כי קיים חשד מבוסס שבני הזוג קיבלו טובת הנאה באופן בלתי חוקי. תמורת השוחד שקיבלו פעלו אנשיו של אולמרט, ובראשם מהנדס העיר לשעבר של ירושלים, אורי שטרית, "בהשגת" ההיתרים לפירוק והרכבת הבית ברחוב כרמיה בירושלים. אולמרט אמר להארץ, בתגובה, כי הוא לא קיבל שום פנייה ממשרד מבקר המדינה.

אלה עיקרי התחקיר שפרסמנו כאן:


אולמרט קיבל שוחד כאשר רכש באוקטובר 2004 מחברת אלומות מג הנדסה בע"מ (שבשליטת איש העסקים גיל מסטיי) דירת גן ברחוב כרמיה בירושלים תמורת 1.2 מיליון דולר בלבד, בעוד שהשווי היה כבר אותה עת גבוה בהרבה. לפי הערכה שמרנית, שווי המתנה שקיבל מגיע למאות אלפי דולרים ועד מיליון דולר, בהערכות אחרות. בעת שקיבל את השוחד כיהן אולמרט בתפקידי שר התמ"ת, כמ"מ ראש הממשלה וכיו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל;


כדי שתוכל אלומות מג הנדסה בע"מ לממן את תשלום השוחד (מכירת הבית לאולמרט נעשתה במחיר הפסד, מבחינתה), ובכלל - כדי שניתן יהיה להוציא אל הפועל את פרויקט פירוק והריסת הבית, המצוי בשימור, הופעלו אנשיו של אולמרט בעיריית ירושלים, ובראשם אורי שטרית, מי ששימש אותה עת מהנדס העיר. סיכומו של עניין: מעמדו של אולמרט נוצל לרעה, על-חשבון הציבור. תוכניות הבנייה, שהגישה החברה היזמית, אושרו באופן חריג הנוגד את החוק, מה שמאפשר לחברה להכפיל את השטח הבנוי בפרויקט ולקבל תמורה בגין חלק ניכר מהשוחד שניתן לאולמרט.

זימונו של אולמרט לחקירה, נעשה כשלב הסופי במסגרת החקירה. לאחר מכן יפרסם מבקר המדינה את ממצאי בדוח מיוחד שיגיש. על-בסיס ממצאי המבקר, יכריע היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, האם לפתוח בחקירה פלילית נגד אולמרט ורעייתו, וכן נגד נותני/מקבלי השוחד. מהלכים אלה אמורים להתקיים תוך כמה שבועות.

- תחקיר - השוחד שקיבל אולמרט (א)
- תחקיר - השוחד שקיבל אולמרט (ב)



מבקר המדינה: בבוא העת נאמר את דברנו


לינדנשטראוס. הורה לחקור



משרד מבקר המדינה מסר הבוקר (יום ה`) את התגובה שלהלן (ציטוט):

בעקבות פניות עיתונאים אל מבקר המדינה, נמסרת בזאת ההודעה הבאה:

בדיקת רכישת דירת ראש הממשלה ברחוב כרמיה בירושלים, נפתחה לפני כמה חודשים בעקבות תלונה למשרד מבקר המדינה של העיתונאי יואב יצחק. הבדיקה טרם נסתיימה. נגבו עדויות ונאספו מסמכים.

לא פנינו עדיין לראש הממשלה לקבלת תגובתו, והפרסום [בעיתון הארץ, י.י.] נעשה ללא אישור משרד המבקר, והוא לכן טרם זמנו. בבוא-העת נאמר את דברנו בנושא זה.



עמותת אומ"ץ למזוז: לזרז את החקירה


עמותת אומ"ץ מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לזרז חקירת ראש הממשלה בתלונתה שהגישה לו בחשד לכאורה קבלת שוחד. בתלונתה קובעת העמותה, כי אולמרט קיבל לכאורה שוחד בהיקף של מאות אלפי דולרים בעת רכישת הבית החדש בירושלים.

יו"ר הנהלת העמותה, אריה אבנרי, כתב למזוז בנושא זה, בין השאר (ציטוט):

ביום 10.5.2006 הגישה לך עמותת אומ"ץ תלונה נגד ראש הממשלה מר אהוד אולמרט בחשד שקיבל לכאורה בעת רכישת דירתו החדשה במושבה הגרמנית בירושלים. הראיות בפרשה זו מבוססות על פניהן והמסמכים פורסמו ברבים על-ידי העיתונאי החוקר יואב יצחק באתר חדשות מחלקה ראשונה (Nfc).

המדובר בקבלת שוחד וטובת הנאה בשווי מאות אלפי דולרים, שוחד שאפילו במושגי השחיתות של פוליטיקאים בישראל הינו בולט במימדיו והיקפו. עד כה לא נמסר לנו אם אומנם הורית למשטרה לפתוח בחקירת משטרה כמתחייב מתלונתנו, ולא חידשנו את פנייתנו בגלל מצב המלחמה שאליו נקלעה המדינה. עתה, בתקופת הרגיעה, אנחנו מחדשים את פנייתנו.

נראה שדווקא בגלל תפקידו הממלכתי של מר אולמרט, מן הראוי שאזרחי המדינה יסיקו שגורמי אכיפת החוק פועלים בזמן אמתה. אין ספק שאמון הציבור בממשלה ובמופקדים על המערכת הציבורית ייפגע קשות אם בראשות הממשלה המופקדת על גורלו יכהן אדם שנגדו תלויים ועומדים חשדות כה כבדים המטילים צל על אישיותו, ויתכן שיש להם השלכות על אופי קבלת ההחלטות בתחום המדיני ובתחום הביטחוני.

העמותה פנתה במקביל אל מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, בדרישה שהיחידה למלחמה בשחיתות במשרדו תזרז את קבלת גירסתו של ראש הממשלה, בפרשה זו, על-מנת לסלול את הדרך לחקירת המשטרה.

נוצר: 17/08/2006 | עודכן: 17/8/2006 | רשימות נוספות: יואב יצחק

http://www.nfc.co.il/archive/001-D-108300-00.html?tag=21-48-45

חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

NFC
אורח








הודעהפורסם: שני 11.09.06 22:10    נושא ההודעה: עוד עסקת נדל"ן מפוקפקת של אולמרט

עוד עסקת נדל"ן מפוקפקת של אולמרט

אולמרט מכר ב- 1993 לאיל הון יהודי-אמריקני בית בשכונת נחלאות ב- 650 אלף דולר הבית נמכר ב- 2000 תמורת 400 אלף דולר בלבד

מאת: יואב יצחק | | www.Nfc.co.il פרשת אולמרט



ראש הממשלה אהוד אולמרט, ורעייתו עליזה, מכרו ב- 1996 בית בשכונת נחלאות בירושלים בסכום של 650 אלף דולר, לאיל הון הארי הרקאם, יהודי-אמריקני. ארבע שנים לאחר מכן מכר אותו איל הון את הבית תמורת 400 אלף דולר בלבד. כך עולה מפרסום של ערוץ 10.

הפרשי המחירים - למרות עליית שווי הנכסים גם באותה שכונה - מעלים חשד כי אותו איל הון רכש מאולמרט את הבית במחיר גבוה ממחיר השוק. יודגש, כי בשל חלוף הזמן, חלה התיישנות אף אם אכן נעברה עבירה. ואולם, עסקה זו עשויה לחזק את הטיעון לגבי אולמרט, כפי שנחשף הדבר לגבי עסקת השוחד בעת רכישת הבית בכרמיה בירושלים: אולמרט מנצל לרעה את מעמדו לעסקים פרטיים על אילי הון.

משפחת אולמרט השלימה בשנת 1992 את רכישת הנכס מהאפוטרופוס הכללי. העסקה עוררה אז עניין רב וגרמה לביקורת, בשל המחיר הנמוך יחסית שבה רכש אולמרט את הנכס. נושא זה (הרכישה מהאפוטרופוס הכללי) טופל בזמנו בהרחבה בעיתונות, ובמיוחד בעיתון גלובס. עתה, כאמור, מתברר מפרסום של ערוץ 10, כי הקונה קיבל רק 400 אלף דולר בעת שמכר את הנכס, לעומת 650 אלף דולר ששילם למשפחת אולמרט. משמע: הקונה העניק לאולמרט תמורה נדיבה עבור הבית.

נציגו של הרקאם, קרוב המשפחה דוד בן-דוד, אישר את הפרטים. הרקאם אמר לערוץ 10, כי הוא מכר את הבית מכיוון שלא היה מרוצה. לדבריו, הוא אינו תורם לאולמרט, אלא למוסדות. אלא שבבדיקה של מבקר המדינה נמצא, כי בשנת 1993 תרם ארקהם 25 אלף דולר לקמפיין הבחירות של אולמרט כשזה התמודד על ראשות העיר ירושלים.

נוצר: 11/09/2006 | עודכן: 11/9/2006 | רשימות נוספות: יואב יצחק


http://www.nfc.co.il/archive/001-D-110357-00.html?tag=23-06-14
חזרה למעלה

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שלישי 26.09.06 10:09    נושא ההודעה: מבקר המדינה: `בעוד שנה יהיה ראש ממשלה אחר`

`בעוד שנה יהיה ראש ממשלה אחר`

בימים הקרובים יכריע מבקר המדינה אם לפתוח בחקירה פלילית נגד רה"מ בחשד לשוחד. המבקר מצוטט כאומר שבעוד שנה יהיה כאן ראש ממשלה אחר.
שמעון כהן


חוקרי משרד מבקר המדינה הציגו אתמול את שאלותיהם בפני ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת הדירה ברחוב כרמיה בירושלים. החקירה נמשכה כארבעים וחמש דקות ובהן ענה ראש הממשלה לכל שאלות החוקרים.

החקירה התבצעה במעונו הרשמי של ראש הממשלה.

בימים הקרובים צפוי מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, להודיע אם בכוונתו לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. זאת לאחר שהכריע כי בפרשת הבית ברחוב כ"ט בנובמבר אין חשד לפלילים. את החלטתו בסוגית החשד למעורבות בשוחד בפרשת המבנה ברחוב כרמיה יודיע המבקר לאחר שיבחן את תשובות ראש הממשלה שניתנו אתמול ונתונים נוספים שנערמו על שולחנו.

ההתייחסות לפרשת הבית ברחוב כרמיה היא באופן חמור יותר מהפרשות האחרות שכן בפרשה זו, כך על פי החשד, נראה שאולמרט נתן תמורה לטובת הנאה שקיבל. כזכור, החשד הוא שאולמרט קיבל הנחה של מאות אלפי שקלים ברכישת המבנה.

כאן המקום להוסיף ולציין כי אתמול צוטט המבקר כמי שאמר לשני חברי כנסת כי על פי הנתונים המצטברים אצלו הרי ש"בעוד שנה יהיה כאן ראש ממשלה אחר". כך צוטט המבקר בערוץ הראשון של הטלוויזיה.


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/154863

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

NFC
אורח








הודעהפורסם: ראשון 01.10.06 15:53    נושא ההודעה: מי העד של אלומות-אולמרט בעסקת השוחד

מי העד של אלומות-אולמרט בעסקת השוחד

העד הוא אחד האישים שרכש דירת הקרקע בפרויקט אחר שמקימה אלומות בירושלים תגובת מנחם איתן טרם הושגה; מרדכי שוחטמן אליו פניתי סירב להגיב העד קיבל מידע מטעה מהיזם גיל מסטיי

מאת: יואב יצחק | | www.Nfc.co.il פרשת אולמרט


קיבל עסקה מועדפת [צילום: AP]
---------------------------------------------------------------------- ----------

העד שגייסו אלומות-אולמרט דורש חיסיון



---------------------------------------------------------------------- ----------

אולמרט - עבריין או פראייר
יואב יצחק
דנקנר וברנע מתגייסים לעזרתו של אולמרט בניסיון לחלצו מהסיכון הפלילי בפרשת כרמיה * דנקנר משמיץ ומפרסם כזבים (כרגיל) * אולמרט וגיל מסטיי מכזבים בשידור חי בניסיון נואש לייצר אליבי ולעכב פרסום הממצאים המפלילים של מבקר המדינה
לרשימה המלאה



> לעד הוצעה עסקה נחותה ומסוכנת



חברת אלומות מסתירה את זהותו של העד החדש "ששלפה" בפרשת השוחד לראש הממשלה, אהוד אולמרט, בעסקת רכישת הדירה בכרמיה בירושלים. כמו-כן ממאנת החברה למסור פרטים בדבר ההצעה שקיבל, מלבד טענתה כי הוצעה לו אותה דירה, כביכול, באפריל 2004 תמורת 1.1 מיליון דולר, בעוד שלאולמרט היא נמכרה לטענתה במחיר גבוה יותר - 1.2 מיליון דולר.

מבדיקה שערכנו עולה, כי העד, שגוייס עתה לאחר שיבעה חודשים במהלכם נחקרת הפרשה על-ידי מבקר המדינה, רכש קודם לכן מאלומות יחידה אחת בפרויקט שזו מקימה ברחוב תל חי 2 בירושלים (פינת כ"ט בנובמבר), ואת שיטחה חילק לשתי דירות. במילים פשוטות: בין העד לבין אלומות ישנם קשרים ואינטרסים כספיים. מהבדיקה עולה עוד, כי לטובת הקונה - ששמו טרם נמסר, כאמור, על-ידי החברה, נרשמה הערת אזהרה על שתי הדירות:


ע"ש מנחם איתן ושושנה איתן - נרשמה במקביל משכנתה על-סך 445 אלף דולר;


מרדכי שוחטמן ושלומית שוחטמן - נרשמה במקביל משכנתה על-סך 445 אלף דולר.

ככל הנראה, העד הוא אחד מהאישים הנ"ל. תגובת מנחם איתן טרם הושגה. מרדכי שוחטמן אליו פניתי אמר שאינו מעוניין להגיב.

מבקר המדינה הודיע רשמית, כי הוא יזמן את העד לקבלת עדותו. לאחר מכן יכריע, האם יש לעדות החדשה השלכה לגבי הממצאים בפרשת השוחד שקיבל אולמרט.

נדגיש כאן, כי שאלת המחיר - אולמרט קיבל הנחה בהיקף של מאות אלפי דולרים בהשוואה למחיר השוק כפיש היה בעת ביצוע העסקה - הינה רק אחד המרכיבים בעסקת השוחד. המרכיב החמור לא פחות הינו: האם אולמרט ואנשיו פעלו בעיריית ירושלים, באופן בלתי חוקי, כדי "לסדר" אישורים והיתרים לחברת אלומות המקימה את פרויקט כרמיה בירושלים. התשובה לכך הינה חיובית, ועל-כך יידרשו, בסופו של דבר, ליתן את הדין.



לעד הוצעה עסקה נחותה ומסוכנת


במקביל, הולכים ומתבררים פרטים חדשים אודות ההצעה שקיבל כביכול העד. פרטים אלה מעידים כי דברי העד אינם רלוונטיים, כלל וכלל, לעסקה עם אולמרט, ולכן אין בהם כדי להפריך את המידע לפיו קיבל אולמרט שוחד מחברת אלומות. נהפוך הוא: דברי העד דווקא מצביעים על כך שלאולמרט הוצעה עסקה טובה ובטוחה בהרבה, דבר שהיה צריך לבוא לידי ביטוי במחיר, באופן משמעותי יותר. הנה כמה מהם:


מהמכתב ששיגר עו"ד שי גרנות, בא-כוחו של אותו עד, עולה כי הוצעה לאותו עד באפריל 2004 עסקה נחותה יחסית, ואין מדובר כלל וכלל באותה עסקה שבוצעה בסופו של דבר עם אולמרט;


אותו עד קיבל באפריל 2004 פרטים מטעים מבעל השליטה בחברת אלומות, גיל מסטיי. כותב עו"ד גרנות במכתבו אל המבקר: "מר מסטיי הסביר למרשי, כי טרם רכש את מלוא הזכויות בפרויקט וכי טרם מכר דירה כלשהי...". אלא שדברי מסטיי, כאמור, מטעים: באותה עת טרם רכשה אלומות אף לא חלק אחד מהמבנה שהינו בן חמישה חלקים. הרכישה הראשונה (על-פי הסכם סופי ומחייב) נערכה רק ב- 1 באוגוסט 2004. הנה כי כן: בידי אלומות לא היה כדי להציע לו, בפרויקט זה, ערבויות קשיחות, כמקובל.


בסעיף 11 למכתבו, שחלקו ממנו פורסם על-ידי העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 10, כותב עו"ד גרנות: "העסקה נראתה למרשי עסקה מסוכנת, בשל חוסר הוודאות במרכיבים רבים בה. לאור החשש ממצב הזכויות בנכס והעדר לוח זמנים מוגדר למסירת הדירה, החליט מרשי שלא לרכוש את דירת הקרקע ברחוב כרמיה 8".


לאולמרט, לעומת זאת, הוצעה עסקה נטולת סיכון כלכלי אמיתי: ניתנו ערבויות קשיחות, לרבות הערת אזהרה על-שתי יחידות באותו נכס שנרכשו זמן קצר קודם בסכום כולל של 1.5 מיליון דולר; נקבע לוח זמנים מפורט מאוד ותנאי יציאה; ולמעשה, חלקים ניכרים מהמבנה תוכננו לפי הזמנתו. במקרה הגרוע ביותר, ואם למשל לא תצליח אלומות לבנות את הפרויקט כלל וכלל, הרי שבידי אולמרט יוותרו הנכסים/הביטחונות שערכם עלה מאוד, ובמקור שילמה אלומות עבורם 1.5 מיליון דולר (!) לעומת 1.2 מיליון דולר ששילם אולמרט לפי ההסכם.





נוצר: 01/10/2006 | עודכן: 1/10/2006 | רשימות נוספות: יואב יצחק



http://www.nfc.co.il/archive/001-D-111802-00.html?tag=15-36-11
חזרה למעלה

הצטרף וצרף חבריך לרשימת התפוצה של "נקים" וקבל עידכונים שוטפים על החשיפות של "נקים"

מחלקה ראשונה
אורח








הודעהפורסם: חמישי 05.10.06 15:46    נושא ההודעה: חשיפה: כיצד מימנו כספי השוחד לאולמרט

פרשת אולמרט-אלומות הולכת ומסתעפת

חשיפה: כיצד מימנו כספי השוחד לאולמרט

סייעני אולמרט בעיריית ירושלים מנעו ממשפחות עמיאל-עמויאל לבנות
בשטח שהחזיקו בכרמיה 8 לכן נאלצו למכור את הקרקע היוקרתית לאלומות
אלומות מבקשת להקים בניין תאום - במקביל לזה שייבנה במקום זה שבשימור

חברת אלומות, בסיועם של סייעני ראש הממשלה אהוד אולמרט, ביצעה תרגיל
מושחת נוסף כדי לקדם את הפרויקט ברחוב כרמיה בירושלים ולממן בדרך זו,
למעשה, את כספי השוחד לאולמרט. כך עולה ממידע חדש שהובא בימים אלה ל-
Nfc. נודע, כי בפרשה ההולכת ומסתעפת נעשה שימוש פסול גם בחברת עמידר,
שהינה חברה ממשלתית.
על-פי המידע שהובא לידיעתי: מנהלת האגף לתכנון העיר, אוסנת פוסט,
והממונה על אגף הרישוי, רות ביקסון, נטלו בכך חלק. שתי אלה הופעלו על-
ידי מהנדס העיר, אורי שטרית, שהינו מקורבו וידידו האישי של אולמרט.

עיקרו של המידע: במקביל למתן האישורים שלא כדין לאלומות-אולמרט לפירוק
והרכבה של המבנה המצוי בשימור, פעלו אותם בכירים בעיריית ירושלים, שלא
כדין, והדפו בקשה להיתר בנייה חדש שהגישו משפחות עמיאל-עמויאל (לגבי
יחידה 2 המהווה חלק מחלקה 25 בגוש 30011). מדובר בקרקע שעליה ניתן
לבנות מבנה תאום לזה המתוכנן במקום המבנה בשימור. התרגיל הפלילי לכאורה
נעשה במטרה לתמרן את משפחות עמיאל-עמויאל למכור את הקרקע לאלומות - כדי
שזו תוכל לרכוש מהם את הקרקע, לקבל זכויות בנייה בגינו, ולבנות בניין
דירות "תאום" לזה שתיכננה, במקום המבנה המקורי המצוי בשימור.

התרגיל לשלילת זכויותיהם של משפחות עמיאל-עמויאל נעשה בשלבים. להלן
הפרטים:
בקשת המשפחות לתוספת שני חדרים בשטח 80 מ"ר הוגשה ביום 25.07.05 (תיק
מס` 05/467.1), זמן קצר לאחר שאלומות הגישה אף היא בקשה להיתר בנייה
לגבי יחידה 1 באותה חלקה (תיק מס` 05/467.0).

אף על-פי שבכירי העיריה אישרו לאלומות את פרויקט פירוק והרכבת הבית,
ומכאן שלא היתה מניעות לאשר גם למשפחות את הבנייה, נדחתה בקשת המשפחות
לבניית שני חדרים. הטיעון שהועלה על-ידי הנהלת עיריית ירושלים:
התוכנית "אינה תואמת את עקרונות התכנון כפי שנקבעו על-ידי ועדת
השימור"; וכן: "המבקשים אינם בעלי זכויות בנייה בשטח".

עיריית ירושלים טענה עוד, כי עמידר מתנגדת לבנייה, וכי זו טוענת
שמשפחות עמיאל-עמויאל אינן הבעלים של הקרקע. אלא שטיעון זה כוזב, ומכל
מקום נעשה בו שימוש מטעה ופסול: חברת עמידר, המייצגת את רשות הפיתוח
, קובעת למעשה
בכתב ההתנגדות שהגישה ביום 2.8.05, כי יש לקבל את הסכמת כל הרוכשים
בחלקה, לבנייה המבוקשת . נציגי המשפחות לא התבקשו, אגב, להחתים את בעלי הזכויות האחרים,
כתנאי לאישור תוכנית הבנייה.

חמור מכך: עיריית ירושלים דנה בשתי "התנגדויות" שהוגשו - האחת מצד
אלומות והשנייה מצד עמידר, ולמרות זאת נציג המשפחות לא הוזמן.

כשהביעו המשפחות מורת רוח על כך, נאמר לנציגיהן שבכלל "אין לכם זכויות
בנייה", וכי אלה בידי החברה המשכנת - עמידר או אלומות, שרכשה את
הזכויות במבנה המצוי בשימור.

הנה כי כן: בדרך זו נשללה משתי המשפחות האפשרות לנצל אינטרסים כלכליים
לגיטימיים. בצר להן, וכאשר נוכחו כי הן עומדות בפני שוקת שבורה, מכרו
לאלומות את חלקן בקרקע. בחוזה המכירה מיום 27.12.05 צויין מפורשות, כי
אלומות רוכשת את הנכס, כולל זכויות הבנייה, בסכום כולל של 1.1 מיליון
דולר. לנציגי המשפחות הוברר באותו מעמד, כי נושא זכויות הבנייה "הוסדר"
עם הנהלת עמידר. בכך נסללה הדרך בפני אלומות להקים בניין "תאום" למבנה
שבו יתגורר אולמרט, ולהפוך בדרך זו את הפרויקט לרווחי.

ואכן, דבר הזכויות שהשיגה אלומות, בדרך לא דרך, בא-לידי ביטוי גם
בהחלטת ועדת התכנון, שאישרה את בקשת אלומות לאחר שקבעה שהיא זו המחזיקה
בזכויות. עד עכשיו לא ברור לנציגי המשפחות: כיצד נטען בדיון שבו לא
השתתפו - שאין להן זכויות (לטענתן - הן בעלות הזכויות), ולפתע,
כשאלומות היא הרוכשת מהן, נמצאו זכויות (!). אם כך הדבר, הרי שעולה חשד
לפיו אלומות רכשה מהמשפחות זכויות שאינן של המוכרות; ולחילופין - עולה
חשד לפיו הושגו הזכויות מעמידר בדרך בלתי כשרה לכאורה.

מן האמור לעיל ומן הידוע עד כה עולה: אולמרט ואנשיו וכן אלומות הצליחו
לבצע תרגיל כפול: גם להסדיר אישורים להריסה ובניית הפרויקט במקום המבנה
המצוי בשימור; וגם לתמרן את המשפחות - באמצעות פקידי העיריה - למכור
לאלומות את זכויותיהן במקרקעין, כך שאלומות תוכל לבנות בניין תאום
ולמקסם את רווחיה בפרויקט. רק בדרך זו - אם אכן תשלים את בניית הבניין
התאום - תוכל אלומות להרוויח מהפרויקט כולו.

מקור: NFC, האתר של יואב יצחק
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-112080-00.html?tag=13-48-58
חזרה למעלה

אדי מלכא





הצטרף: 08 יונ' 2006
הודעות: 18


הודעהפורסם: שישי 06.10.06 5:46    נושא ההודעה: שוד וגזל בחסות כתבות טיוח

מי מגונן על עודד דסאו ?
מדוע עיתון הארץ עוזר לטייח את האמת?
מקומו של הפושע בבית הסוהר להרבה שנים

עודד דסאו הוא נוכל וגנב ערמומי שמניח מלכודות זדוניות לאנשים תמימים התקשורת מסייעת לעודד במעלליו, ערוץ 10 הציג את דסאו כאחד "הכרישים" וכך מסייעים לעודד להרחיב את מעגל קרבנותיו ומעשי הנכלים שלו, הנפגעים מתארגנים להגיש תביעות אזרחיות ופליליות נגד עודד נג מי שמפרסמים אותו, בניגוד לדין, ומי שמסייעים בכתבות "בוקי סריקי" כמו הכתבה שפורמה בעיתון הארץ ומוגשת כאן לשיפוט הקוראים

צלילת הכריש

מאת עודד ארבל

כך נהפך עודד דסאו מכריש נדל"ן, המשמש מורה ליזמים צעירים ומשתתף בתוכנית טלוויזיה נוצצת, לנתבע המתקשה להחזיר חוב של כ-100 מיליון שקל והמואשם על ידי נושיו במצגי שווא. דסאו מנסה להיחלץ מהסבך ומבטיח שבקרוב תתברר האמת



עודד דסאו. מכריו מדברים על איש חם, פתוח, לבבי, אבל גם מהמר עסקי שלא מהסס ליטול סיכונים במקום שאחרים נזהרים יותר

תצלום: יוסי צבקר

עד לפני שבועות ספורים היה עודד דסאו, בן 45, סמל ההתאוששות המדהימה של ענף הנדל"ן. דסאו הגיע לכותרות מדורי הכלכלה כמעט משום מקום - יהלומן לשעבר שעשה עד לא מכבר עסקות קטנות ובינוניות בשולי השוק. לפני שנה רכש מיהודה שנהב - אחד הכרישים הוותיקים בשוק ההון - שלד של חברה בורסאית זנוחה, "גולן מלאכת מחשבת" ("גולן"), תמורת 8 מיליון שקל.רכישת שלד של חברה בורסאית בעיתוי נכון יכולה להיות מנוף מצוין לכניסה לעסקים הגדולים באמת: אפשר לנצל את הגאות בבורסה לגיוס הון גדול, ולמנף רכישת נכסים (לא מעט מהמשתלטים מכרו לחברות נכסים שלהם עצמם במחיר נוח מאוד למוכרים). דסאו היה בדרך לשם. הוא התראיין בגובה העיניים לעיתונות, רכש אמון, גלגל עסקות, חתם חוזים, קנה והבטיח. באמצעות "גולן" - שדסאו שימש יו"ר הדירקטוריון שלה - רכש את כפר הנופש הצפוני "האון" תמורת 23 מיליון שקל, 26 דונם במגדל שליד הכינרת לצורך הקמת 700 יחידות נופש, ויזם פרויקט בן 150 יחידות דיור ברמת הגולן.אנשים שעשו איתו עסקים סיפרו על המהירות שבה הוא חותך עניינים, ועל אחיו המבוגר ממנו, עו"ד אילן דסאו, שירד ברגע הנכון ממשרדו שבמרומי מגדל שער העיר ברמת גן כדי לסגור את הצדדים המשפטיים של העסקות השמנות. עו"ד דסאו ביקש להדגיש שאינו שותף של אחיו עודד, ואינו מעורב בעסקיו,


שייע בוימלגרין


למעט ייצוג מקצועי בשתי עסקות שבהן היתה מעורבת החברה הציבורית גולן, וכמה עסקות פרטיות של עודד.מכריו של דסאו מדברים על איש חם, פתוח, לבבי, אבל גם מהמר עסקי שלא מהסס ליטול סיכונים במקום שאחרים היו נזהרים יותר. דסאו גר בשכונה בורגנית בצפון תל אביב עם אשתו ורדה ושלושת ילדיהם. הבת הגדולה של בני הזוג משרתת בצבא והבן השני גולש מצטיין בסקי מים בכבלים.ווינר אמיתיגם הזוג אברהם וצופית גרנט נמנים עם מקורביו ומעריציו של דסאו הכריזמטי. "לא ידעתי כלום על עסקים", אומרת אשת הטלוויזיה גרנט. "במקרה נפגשנו לפני שלוש שנים בחמת גדר והוא לימד אותי כל מה שאני יודעתעל עסקים. אני מאמינה בו מאוד ובטוחה שהוא ייצא מזה בקרוב. איתי הוא תמיד היה ישר". גרנט שותפה עם דסאו בפרויקט שימור ושיקום בניין מגורים ביפו. היא מעידה שדסאו הביא את הכסף, והיא הביאה את הרעיון היזמי. "הוא צ`ארמר, הוא ווינר אמיתי, גם אם קיבל פה ושם החלטות שגויות וסמך יותר מדי על אנשים", אומרת גרנט.הזוהר העסקי והפרסום הביאו את דסאו גם לטלוויזיה, וכשחיפשו בערוץ 10 איש עסקים רב מוניטין לתוכנית "הכרישים" היה דסאו הכריזמטי מועמד טבעי. בתוכנית מציגים יזמים צעירים רעיונות לאנשי עסקים מנוסים המחליטים מי יזכה לעידוד והשקעה, ומי ייפול בדרך. "דסאו קיבל הצעה להשתתף בתוכנית והתייעץ איתי", מספרת גרנט. "הייתי אמביוולנטית מאוד והזהרתי אותו. ידעתי שהוא יופיע טוב, אבל חששתי שהצופים לא יבינו את השפה שלו. הוא ישיר מאוד ואומר בדיוק מה שהוא חושב. אמרתי לו `מה אתה צריך את זה`, אבל בסוף הוא החליט ללכת על זה".ואולם יש אנשים הטוענים שהם מכירים דסאו אחר. זה שמקבל מהם כספים, מתחייב בכתב ובלחיצת יד, אבל מתקשה להחזיר. על פי הערכות זהירות, דסאו חייב 100 מיליון שקל לנושים שונים, ובראשם חברת גולן, איש העסקים הקנדי מורי גולדמן ויהלומן דרום אפריקאי. דסאו מסרב להתייחס להיקף חובותיו, טוען שהתביעות שהוגשו נגדו מוגזמות, וכי פרעון החוב מתעכב רק בגלל העיקולים שהטיל גולדמן על נכסיו באמצעות עו"ד עמוס בן צור. "אני פועל להסדיר את החוב, וברגע שיוסרו העיקולים, כולם יקבלו את הכסף, ואני אתראיין ואסביר את הכל", אמר השבוע.נפילתו של חתול הרחובהנפילה של דסאו נחשפה ביוני השנה, כאשר בחברה הציבורית שבשליטתו, גולן, התגלו חשדות למשיכות כספים בניגוד לכללים. בחברה חשדו שדסאו משך מהחברה כספים ללא דיווח ושלא כדין, על מנת לכסות חובות אישיים שהסתבך בהם בעסקותיו האישיות. תדמיתו הנוצצת התרסקה, המסחר במניות גולן הושעה, דסאו נחקר במשך שעות על ידי חוקרי הרשות לניירות ערך ונשלח למעצר בית.נראה כי החריקות הראשונות התגלו חודשיים לפני כן כאשר דסאו - שהתפתה להאמין שהנה הוא נהפך לטייקון נדל"ן כל-יכול - ניסה לבלוע עסקה גדולה על מידותיו: רכישת מחצית ממניות אמד, חברת הנכסים של קואופרטיב דן, תמורת 75 מיליון דולר. דסאו חתם על העסקה בתקווה למצוא שותפים שיתחלקו עמו בנטל. היו לו סיבות להאמין: השוק היה בצמיחה מהירה; מניות הנדל"ן הרקיעו; מניית גולן עלתה פי 13 לפני שנקטפו פירותיה של עסקה אחת - רק על בסיס ציפיות המשקיעים; משקיעים זרים תדלקו את עליית המחירים של נתחי נדל"ן מובחרים באזור המרכז. דסאו, כך כתבו בעיתונים, היה הכוכב החדש - חתול רחוב שנופל תמיד על חבילות הכסף.כשהאמין שהוא בליגה של הגדולים, ניסה דסאו לגייס את שותפיו מבין אלה שחשב שהם חבריו החדשים למועדון: בין היתר ניהל דסאו מו"מ מתקדם עם שעיה בוימלגרין, בעל השליטה ב"אזורים" ושותפו לשעבר של לב לבייב, ועם המשקיע הקנדי מורי גולדמן, הטוען כי שילם מקדמה של 5 מיליון דולר על חשבון העסקה. על פי תביעה שהגיש גולדמן באמצעות פרקליטו עמוס בן צור, הכסף נשאר בכיסו של דסאו.ואולם עסקת הענק - שאמורה היתה להפיל לחיקו של דסאו חברת ענק עם נכסים בשווי של כשני מיליארד שקל - לא יצאה לפועל. מי שניהלו עם דסאו את המו"מ טוענים שפשוט נגמר לו הכסף. "יש לו חזון עסקי גדול שיכול היה להשתממש בו, אלמלא סמך יותר מדי על אנשים אחרים", אומרת גרנט. אנשיו של גולדמן טוענים שדסאו מסר דיווחים בלתי נכונים על היקף עסקיה של אמד ועל מצבה של גולן. פרקליטו אומר שהעסקה היתה מבוססת על שווי הגבוה ב-50% מהערך האמיתי של אמד, ולכן גולדמן החליט לסגת מהעסקה ולתבוע בחזרה את הכסף שהעביר לדסאו. לטענת גולדמן, שימשו מניותיו של דסאו בגולן בטוחה להחזר ההלוואה, אבל דסאו נטל שלא כדין מיליוני דולרים מכספי החברה, וכך הפחית באופן ניכר את שוויה.דסאו טוען שגולדמן מיתמם: "גולדמן הוא איש עסקים מנוסה. נראה לך שהוא היה נותן לי 5 מיליון דולר מבלי שבדק את מצבה של אמד בעצמו?" אף שלא הצליח להשלים את העסקה, טוען דסאו להצלחה: הוא מכר למשקיע אמריקאי את האופציה שקיבל לרכישת מחצית ממניות אמד תמורת 2.4 מיליון דולר.איפה הכסף?היקף ההסתבכות של דסאו החל להתברר ב-22 ביוני, כאשר גולן הודיעה לבורסה כי דסאו מסר לחברי הדירקטוריון ש"במהלך השבוע האחרון משך סכום כולל של 4.8 מיליון דולר מחשבון החברה, לצורך תשלום בעבור עסקה שהוצעה לחברה, אך עדיין לא נדונה על ידי הדירקטוריון". בבדיקה שערכה החברה התברר שמחשבון הבנק שלה - שהתנהל בבנק לאומי - נעלמו כ-58 מיליון שקל. על פי החשד שולמו הכספים לגורמים שונים על פי הוראות של דסאו, אף שההוראות לא היו חוקיות, והבנק לא היה אמור לכבד את ההוראות האלה. הדירקטוריון ביקש מדסאו לדאוג להשבת הכספים, ודסאו הבטיח לעשות כך.ואולם, הבטחותיו של דסאו לא הרגיעו את הבורסה שהורתה על השעיית המסחר במניית גולן, בחשד לאי סדרים בניהולה. הרשות לניירות ערך דרשה מהחברה לנמק מדוע דסאו משך כספים בלי ליידע את הדירקטוריון. במקביל ניסתה הרשות להוציא נגד דסאו צו עיכוב יציאה מהארץ. בסופו של דבר השיגה הרשות צו שמיידע אותה בזמן אמת, אם וכאשר דסאו ינסה לצאת לחו"ל.בלחץ הרשות פירסמה החברה הודעה נוספת, ולפיה הכסף נלקח על ידי דסאו לצורך רכישת 50% ממניות חברת אבן וסיד. עסקה זו אמורה להתבצע, לפי הדיווח, באמצעות איש העסקים יצחק קלפר שקיבל את הכספים לידיו. בתשובה לשאלה מדוע לא שיתף את אנשי גולן בעסקת אבן וסיד במועד משיכת הכספים, אמר דסאו: "המהלך בוצע בתום לב, בניסיון לנצל הזדמנות עסקית, והכוונה היתה להביא את העסקה לאישורו של הדירקטוריון בהקדם".בעסקה לרכישת אבן וסיד התעניין גם היזם עו"ד אורן מן. בשלב מסוים שקל מן להכנס לעסקה באמצעות השקעה בגולן. הוא חתם על הסכם לרכישת מחצית אחזקותיו של דסאו בגולן, ואופציה לרכישת כל החברה. ואולם בעקבות התפוצצות הפרשה, החקירות נגד דסאו והטענות נגד בנק לאומי, משך מן את ידיו מהעסקה. כיום בוחן מן אפשרות לתבוע את בנק לאומי, אם יתברר שיש אמת בטענות שלאומי הפר את החוק כשאיפשר לדסאו למשוך עשרות מיליוני שקלים מחשבון החברה בלי שאנשי הכספים של החברה ידעו על כך.על כל פנים כנראה שתשובתו של דסאו לא סיפקה את מנכ"ל חברת גולן, גילי פרס, שאף ניהל מקצת מעסקיו הפרטיים של דסאו; פרס הודיע יום לאחר מכן על התפטרותו מתפקידו "בשל חילוקי דעות מהותיים עם יו"ר החברה ובעל השליטה בה, מר עודד דסאו, בנוגע לאופן התנהלות החברה ולדרך ביצוע רכישת 50% ממניות חברת אבן וסיד".ואולם עוד לפני שהיה לדסאו זמן להתאושש מהתפטרותו של מנכ"ל החברה, הוא נעצר ונלקח לחקירה במשרדי הרשות לניירות ערך בתל אביב, כאשר במשרד עורכי הדין זליגמן - שטיפל בעסקות של חברת גולן - נערך חיפוש. לאחר חקירה אינטנסיווית שנמשכה כמעט כל היום, הועבר דסאו לבית משפט השלום בתל אביב ששלח אותו למעצר בית. פרקליטו, עו"ד גיורא אדרת, אמר בדיון כי דסאו מסר גרסה מלאה ומפורטת לחוקריו.בתחילת השבוע הודיעה הנהלת הבורסה ליהלומים כי החליטה להרחיק את דסאו מפעילות בבורסה בשל הסתבכויותיו הכספיות וחובותיו ליהלומנים הנאמדים ב-1.5 מיליון דולר. בחברת גולן, לעומת זאת, מנסים לשדר עסקים כרגיל, ומצהירים כי החברה תפעל להגשת מאזנים לרבעון השני כנדרש. מהודעות החברה עולה כי היא עורכת "ספירת מלאי", שבאמצעותה מנסים לאמוד כמה כסף נותר בקופה, ולמי הוא מגיע.פרופ` יהודה שנהב מונה כיו"ר הדירקטוריון, במקום דסאו שהתפטר, ואשתו, ד"ר חנה שנהב, כדירקטורית. יהודה שנהב, כלכלן ופעיל ידוע בשוק ההון, מכר לדסאו את חברת גולן לפני כשנה, ומחזיק עד היום במניות מיעוט. חנה שנהב היא ד"ר לכימיה, ושימשה בעברה דירקטורית בחברת סנו. הזוג שנהב וורדה, אשתו של עודד דסאו, יהיו מורשי החתימה היחידים בחברה.בינתיים מנסה ההנהלה החדשה של חברת גולן לחלץ מבנק לאומי את עשרות מיליוני השקלים שנעלמו מקופתה, ואין יודעים לאן. לטענת החברה, למרות שנוהלי הבנק הצריכו מלבד את חתימתו של דסאו גם את חתימת המנכ"ל פרס בהעברת כספים מחשבון החברה בבנק, בפועל הבנק לא דרש את החתימה הנוספת של פרס ואיפשר לדסאו למשוך כספים בעשרות מיליוני שקלים שלא כחוק. לטענת החברה, מדובר לא רק ב-4.8 מיליון דולר, אלא בכ-12.8 מיליון דולר שאותם משך דסאו שלא כדין, בין השאר עקב מחדליו של בנק לאומי. עם זאת, עדיין לא הוגשה תביעה משפטית נגד בנק לאומי, ודובר הבנק מסר כי אינו יכול להתייחס לטענות מטעמי סודיות של יחסי בנק עם לקוחותיו.שנהב והיועץ המשפטי החדש של החברה, אסף ברם, מנסים כעת לאסוף את השברים. נוכח מצבה הבלתי ברור של גולן והתפטרותם של מרבית חברי הדירקטוריון, הושעה המסחר במניות החברה. שליטתו של דסאו בחברה שנויה במחלוקת. מקורבים לפרשה אומרים כי מחצית ממניותיו של דסאו משועבדת למורי גולדמן כנגד הלוואה שקיבל דסאו. תנאי השעבוד מאפשרים לגולדמן, לדעת פרקליטיו, לנהוג כבעלי המניות באסיפה שתכונס. יתר המניות גם הן משועבדות לנושים שונים, ובעקבות אסיפת בעלי המניות עשוי דסאו לאבד סופית את שליטתו בחברה.
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group