לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
סיכול ממוקד לשר משפטים שמעז להציע לאכוף סדרי מינהל תקין  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת חיים רמון ומינוי בייניש לעליון



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Global Report אריק ב
אורח








הודעהפורסם: שלישי 25.07.06 20:36    נושא ההודעה: סיכול ממוקד לשר משפטים שמעז להציע לאכוף סדרי מינהל תקין

שוב פעם סיכול ממוקד לשר משפטים שמעז להציע לאכוף סדרי מינהל תקין אלמנטריים על השופטים

אריק באך 25.07.2006 16:22

חיים רמון. עו"ד. עשיר ככורח. מוקף יפייפיות שמחזרות אחריו ומטרידות אותו מינית. פתאום הוא חשוד בהטרדה של איזו קציצה בלה?
שום דבר לא השתנה. אותם רוחות רעות של תופרי התיקים במערכת המשפטים ממשיכים לשלוט ולסכל בממוקד ובתפירות גסות את כל הנסיונות להציל את מערכת המשפט מביצת השחיתות שבה היא טובעת, מאובדן הלגיטימציה המוסרית ומחיקת אמון הציבור בטוהר המידות של השופטים כולם, ובסיאוב המערכות הכולל המדגים לנו עד לאיזה עומק יכולה להתדרדר מערכת יוקרתית רק בשל המאפיוזיות של התנהלותה, שכרון הכוח האבסולוטי שלה ושיטת המינויים על בסיס קשרים וטובות הנאה במקום כישורים וטובת המדינה.

מערכת המשפט שבויה בתוך מעגל שוטה של כוח אבסולוטי, אשר לא רק השחית אותה עד שהיא הפכה מהמגן של שלטון החוק לפורע הראשי שלו אלא מאבד אותה לדעת, על מזבח מלחמותיה האנושות על זכות הציבור שלא לדעת.

מוטת השליטה של המושחתים במערכת המשפטית, מבוססת על קונספציה של שיבוט השחיתות. הם היחידים הקובעים מי ימונה לשפיטה ומי יקודם לבית המשפט העליון. אמנם בועדה יש כאלה שהם לא שופטים אבל אין להם רוב והם שם רק לקישוט ולפלסטר ונטולי השפעה של ממש. הם משבטים מושחתים בצלמם ובדמותם.

כזכור, כשמונה בזמנו שר המשפטים הפרופ` נאמן לתפקידו, הוא הכריז שהוא מתכוון לטהר את שורש השחיתות הזה ולאכוף את סדרי המנהל התקין על הועדה למינוי שופטים. בתגובה פיברקו נגדו כתב אישום, ממנו הוא אמנם זוכה אבל הנוכלים שתפרו לו את כתב האישום הזה הרוויחו כפול:

1. הם הצליחו לגרום להשעייתו המיידית ולמנות תחתיו מושחת כלבבם שישתף איתם פעולה בפשעים שהם נוהגים לעשות נגד הציבור כולו

2. וכפרס על ההצלחה קיבלה הפרקליטה שפיברקה לו את כתב האישום מינוי לבית המשפט העליון, למרות בורותה, בערותה, וסדרת ההסתבכויות הפליליות שלה ובראשן: זה שהיא נתפסה מזייפת את קורות החיים שלה והתחזתה לבעלת תואר שני כשבפועל אפילו את המעט הזה לא היה לה, כשאובחנה כמפברקת סידרתית של כתבי אישום לרדיפה ונקמנות ובהזמנה של גורמים מאפיונריים בעלי עניין, כשהתגלתה כמשתפת פעולה עם עבריינים כדי לסכל באמצעות האזנות לא חוקיות לראש הממשלה וצוותו מהלכים דמוקרטיים ולהכשיל את המהלך התקין של הבחירות (על אשמתה בפרשת החיפוי על משפחת פריניאן לא נרחיב כאן...), כשנתפסה מוציאה בהונאה כספים (200 אלף ש"ח) מקופת המדינה, כשנתפסה מסדרת לבעלה לזכות ברכש ממשלתי מיותר בסכומי עתק תמורת טיהור מכתב אישום לראש הממשלה אהוד ברק ושותפיו לעבירות, וכשנחשפה לוחצת על שרים ובעלי משרות בכירות כדי לסדר לבעלה ג`ובים מכניסים תוך ניצול מעמד-הסחיטה שבו היא מצוייה בתפקיד בעל הכוח האבסולוטי: פרקליטת המדינה.




מה הספונז`דוריות השחורדיניות של מתפרת העליון מבינות בהטרדות מיניות?



במקום להישפט וללכת כלא על כל העבירות שהיא ביצעה, עדנה ארבל דווקא מותנה לעליון, בזכות זה שהיא הצליחה לגרום לסילוקו של יעקב נאמן ממשרד המשפטים על לא עוול בכפו ורק כי ניסה להפחית את רמת השחיתות שם (טוב, גם בזכות זה שהיא סידרה זיכויים מפוברקים למקורבים והרשעות מפוברקות למתחרים העסקיים שלהם).

והשחיתות מאז גדלה וגדלה ושברה בכל פעם שיאים חדשים של חוצפה ובוז כלפי הציבור כולו, ובית המשפט העליון הפך מהמוסד שזכה בעקביות לאמון הרב ביותר של הציבור, למשרד ממשלתי שהציבור בז לו, מתעב אותו, ולא סומך על אף אחד מהשופטים המכהנים בו כי מרגע שהוכח שהרוב רקוב - חזקה היא שגם כל היתר נדבקו, אם לא צורפו מלכתכילה בשל היותם נגועים מראש...

כיום בית המשפט בכלל והעליון בפרט נחשב למוסד הרקוב ביותר במדינה, שהשחיתות מנהלת אותו ולא הוא אותה.

כעת השר רמון הכריז שהוא דורש מהועדה למינוי שופטים להתנהל תחת עקרונות אלמנטריים ומינימליסטיים ביותר של מנהל תקין, חוק וסדר. להפסיק להסתיר מהציבור את פרוטוקול ועדת המינויים כאילו הייתה איזו ועדה של המאפיה בסיציליה, ולהפסיק להסתיר מהציבור את כל המשפטים שנוהלו נגד שופטים שסרחו כדי שהציבור יוכל למצות את הדין הציבורי הראוי עם עבריינים חצופים המעיזים להטיף לציבור מוסר בפסקי הדין שלהם בעוד בגיבנת שלהם חטוטרת בזוייה של הרשעה והליכים משפטיים שהוסתרו מהציבור כדי לחפות על פשעי החברים.

וראה זה פלא: במקום להעניק לו פרס ישראל על האומץ והיוזמה שבכוחה להנשים את הפגר הזה, המכונה אמון הציבור במערכת המשפט - מאורת הנחשים התלכדה שוב לביצוע חיסול ממוקד, ושוב אנו נתקלים בשליפה -יש מאין- של איזו האשמה מופרכת שלא צריך שום ראיות כדי לתפור אותה ודי ברמאית אחת שתמציא טענה בדיונית כדי לסלק את השר הזה מלשכתו ולניח לכנופיית מושחתים להמשיך להתבוסס במדמנת הריקבון המוסרי העליון שלהם...

איפה התלונות היו לפני שהציע לחשוף את השחיתויות של השופטים ולעשות שם סדר בהפקרות?

מי המטומטם שעוד מאמין לתלונות מפוברקות, תיקים תפורים וכתבי אישום מפוברקים?

הציבור יעבור את האוייב הקטן שלו, נסראללה, ולפניו אוייב מסוכן ואכזרי וחסר מצפון הרבה יותר: אנשים חסרי מצפון ויושר, אשר לא היססו גם בעבר לגרום למוות של חפים מפשע שהתאבדו בשל מעצרי שווא מפוברקים, להרוס משפחות, להרשעת חפים מפשע וזיכוי פועים מסוכנים אך מקושרים היטב, לחסל קריירות מפוארות ומפעלי חיים של אזרחים יקרים, ולגרור מדינה שלמה אל ביצה נוראית של שחיתות המעניקה לגיטיציה להעדפת שיקולים פרטיים על פני האינטרס הציבורי.

על כל המדינה להתאחד ולהתלכד מול האוייב המסוכן הזה. לא רק אוהביו של רמון, אלא גם אלה שלא אוהבים אותו ואלה ששונאים אותו ואלה שחושבים שגם הוא מושחת.

אסור להאמין לתלונות מוזמנות שצצות ברגעי מצוקה של מושחתי שלטון החוק. היינו כבר בסרט הזה. זה היה סרט רע, מכוער, שבו הרעים ניצחו אבל המדינה כולה הפסידה את האמון שחייב להיות לה במערכות המשפט.

כעת יש ללכד שורות ולהפסיק את הנוהג הנפסד הזה שבו פקיד מושתן יכול לבטל את רצון העם והתוצאות הדמוקרטיות של הבחירות כולן, ולכפות מינויים ופיטורין ולסכל מהלכים ממשלתיים של נבחרי הציבור בזכות פיברוק של האשמה שלא ניתן בכלל להוכיח ולא בעיה בכלל להמציא ולטפול כנגד כל אחד מבלי שהיה בכלל כלום.

ולסיכום, בבקשה אל תספרו לאמא שלי שכתבתי מאמר תמיכה בחיים רמון. היא חושבת שאני פסנתרן בבית זונות...


http://www.global-report.net/a.php?c=gg&a=9504485&ahref=26687#26687
חזרה למעלה

מצעד האיוולת: ב-6.9.06 שופטים הנתבעים בהליך אזרחי בבג"ץ דוחים בעצמם עתירה להכשיר את מינוי ביניש

NFC
אורח








הודעהפורסם: שלישי 25.07.06 20:47    נושא ההודעה: חקירה נגד רמון בחשד למעשה מגונה

חקירה נגד רמון בחשד למעשה מגונה

עובדת לשעבר התלוננה כי השר הטריד אותה רמון פנה למשטרה ודרש למסור עדות בהקדם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מלווים את מהלכי החקירה

מאת: שלומי דיאז | | www.Nfc.co.il


משטרת ישראל בודקת תלונה העוסקת בחשד למעשה מגונה מצד שר המשפטים, חיים רמון. את התלונה הגישה עובדת לשעבר במשרד ממשלתי, שסיפרה כי השר הטריד אותה לפני כשבועיים ואף נישקה בכוח תוך החדרת לשונו לפיה.

ל-Nfc נודע, כי שר המשפטים דיבר עם בכירים במשטרה וביקש לזמנו ללא דיחוי, על-מנת שיוכל למסור את גירסתו בפרשה. השר טען, כי לאחר שיזומן לתישאול וישיב לשאלות החוקרים, יתברר כי "לא נעברה שום עבירה". רמון הציע בנוסף לערוך עימות בינו לבין הצעירה.

את בדיקת התלונה מבצעת היחידה הארצית לחקירות הונאה, המוסמכת לחקור תלונות נגד אישי ציבור בכירים. החקירה מתנהלת ברגישות רבה ביותר, הן בשל זאת שמדובר בשר המשפטים, והן נוכח מעמדו כיושב-ראש הוועדה לבחירת שופטים.

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ופרקליט המדינה ערן שנדר, מלווים את החקירה בכל מהלכיה. בימים האחרונים הם קיימו ישיבות לצורך קבלת עידכונים בפרטי החקירה, ודיון בהשלכותיה המשפטיות. בשלב מוקדם זה טרם נדרשו מזוז ושנדר לשאלה האם יש מקום מצד רמון להימנע מכינוס הוועדה לבחירת שופטים ו/או הקפאת פעילותה עד סיום החקירה בנושא זה.

לבקשת המשטרה הוטל צו איסור פרסום על החקירה, וזה הוסר היום (יום ג`) על-ידי בית המשפט - לבקשת המשטרה וגורמים נוספים.

בהחלטתה להסיר את צו איסור הפרסום כתבה נשיאת בית משפט השלום בתל אביב, השופטת עדנה בקנשטיין, כי היא מתירה בזאת פרסום פרטים אודות הפרשה, לגביה ניתן הצו, הכל ובכפוף לכל דין, ובעיקר תוך הפניה למגבלות הפרסום אודות פרטי נפגעת העבירה הנחקרת בפרשה. ובכלל זה - מעשה מגונה, עבירה לפי סעיף 348 ג` לחוק העונשין. כמו כן נאסר לפרסם כל פרט שיש בו כדי לזהות את נפגעת העבירה, וכל דרך שהיא, פרטים אודות עבודתה ומעמדה ביום קרות האירוע, וכן פרטים אודות המשפחה ומקום מגוריה.

על-פי הידוע הצעירה היתה בחדרה כשבאה להפרד מחברים לעבודה ואז פגשה בשר, אותו היא מכירה, ושביקש להפרד ממנה. היא ביקשה ממנו להצטלם איתה אולם כשנשארו לבד הוא אחז בה ונישק אותה בניגוד לרצונה. היא דווחה לממונה עליה במשרדה וזו העבירה את התלונה למשטרה.


נוצר: 25/07/2006 | עודכן: 25/7/2006 | רשימות נוספות: שלומי דיאז



http://www.nfc.co.il/archive/001-D-106578-00.html?tag=21-48-26
חזרה למעלה

NFC
אורח








הודעהפורסם: שישי 28.07.06 4:18    נושא ההודעה: מזוז מגביל סמכויות רמון בגלל החקירה

מזוז מגביל סמכויות רמון בגלל החקירה

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז נפגש לשיחת עידכון עם ראש אגף החקירות, ניצב יוחנן דנינו המטרה העיקרית: המהלכים שיש לנקוט כדי להתקדם בחקירות

מאת: שלומי דיאז | | www.Nfc.co.il פרשת רמון



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הנחה את שר המשפטים, חיים רמון, להימנע מהשתתפות בוועדה לבחירת שופטים ובטיפול בחנינות, וכן בעניינים רגישים נוספים המצויים במסגרת תפקידו, וזאת עד השלמת החקירה וקבלת ההחלטות בעניין החקירה הפלילית בעניינו. המדובר בהתפתחות חשובה, שכן היועמ"ש החליט כך לאחר שקיבל עידכונים מחוקריו של רמון. מזוז קיים שיחה עם רמון והבהיר לו את המצב החדש שנוצר.

בהודעה רשמית שהוצאה מטעמו של מזוז נאמר, כי "היועמ"ש שוחח הערב עם שר המשפטים והבהיר לו כי יהיה עליו להימנע - בשלב זה ועד להשלמת החקירה וקבלת החלטה - מלטפל בנושאים שאין זה מן הראוי שיעסוק בהם בעת שהוא נתון לחקירה פלילית, לרבות עניינים הנוגעים לאכיפת חוק. בתחילת השבוע הבא יקיים היועץ פגישה עם השר להבהרת פרטי המגבלות האמורות. מעבר לכך, במהלך תקופת ביניים זו ינחה היועץ את השר באופן פרטני באשר לטיפול בעניינים ספציפיים ככל שיהיה בכך צורך".

מזוז, וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ניצב יוחנן דנינו, נפגשו (יום ה`) ודנו בשתי החקירות הרגישות: זו של נשיא המדינה משה קצב וזו של שר המשפטים, חיים רמון. בפגישה נטל חלק פרקליט המדינה, ערן שנדר. בסופה של הפגישה קיבלה המשטרה ממזוז היתר לביצוע פעולות נוספות, כדי להתקדם ולהשלים את החקירה. נודע, כי מזוז קיבל מדנינו עידכון לפיו בחקירת המשטרה אכן התבסס חשד כבד נגד רמון, לפיו ביצע מעשה מגונה באותה עובדת משרד ממשלתי. רק לאחר השלמת החקירה יכריע מזוז האם יש בכך די כדי לבסס כתב אישום נגד רמון. על-בסיס מידע זה קיבל מזוז את ההחלטה שלעיל.

בהודעה שמסר משרד המשפטים נאמר, כי השלושה דנו בחקירות ובעדויות שנמסרו עד כה, וכי ראש אגף החקירות מעדכן את השניים בצעדים שננקטו מתוך מטרה לבדוק את הצעדים הבאים בתיקי החקירה.

בפרשת נשיא המדינה התלונן הנשיא, במכתב למזוז, ולא במשטרה, כי עובדת לשעבר ניסתה לסחוט אותו ודרשה ממנו לסדר לה עבודה במשרד ממשלתי. שאם לא כן, היא תתלונן נגדו על הטרדה מינית ותספר כי הוא נכנע ללחץ של מקורבים כשבא לדון בתיקי חנינה.

העובדת, בת 30 מירושלים, שעבדה בבית הנשיא, נחקרה ביום ד` במשרדי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית בלוד, שמפקדה, תנ"צ יואב סילוגביץ, עומד בראש צוות החקירה החוקר את פרשת הנשיא.

העובדת הגיעה בצהריים ונחקרה במשך 14 שעות. היא מסרה גירסתה לאירועים, הכחישה כי איימה או ניסתה לסחוט את הנשיא, ומסרה פרטים המעלים חשד, לטענתה, כי נפלה קורבן להטרדה מינית.

בסיום החקירה שוחררה לדרכה. יתכן ותזומן לעדות נוספת. כמו-כן, בימים הקרובים, יתכן בתחילת השבוע הבא, יגיעו חברי צוות החקירה המשטרתי לבית הנשיא ויגבו את עדותו בפרשה. לאחר מכן תערך פגישת "יישור קו" נוספת, בה יוחלט האם החקירה תתמקד בחשדות נגד הנשיא.

בפרשת רמון, שר המשפטים רמון נחקר ביום ד` על-ידי המשטרה. הוא התייצב במשרדי היחידה לחקירות הונאה בבת ים והשיב לשאלות במשך כשבע שעות. רמון הכחיש כי ביצע מעשה מגונה במתלוננת, צעירה שעבדה במשרד ממשלתי. על השר נאסר למסור פרטים מתוכן החקירה. מקורביו ציינו בשמו כי השר הכחיש, השיב לשאלות החוקרים ושיתף פעולה.

על-פי גורם משטרתי מדובר בעדות מול עדות. המשטרה זימנה למתן עדות, לפני מספר ימים, עובדת בכירה בלשכת ראש הממשלה, ששמעה על הפרשה ואת טענות המתלוננת. עם זאת, נראה כי בשלב הזה החקירה תימשך זמן רב, למרות שהמשטרה תזמן מספר עובדות למתן עדות בתקווה שעדותן יסייעו בחקירה. גם במקרה זה, יתכן ובשבוע הבא יחליטו במשטרה על המשך הצעדים, כולל עדות נוספת שתילקח מהשר רמון.



נוצר: 27/07/2006 | עודכן: 28/7/2006 | רשימות נוספות: שלומי דיאז


http://www.nfc.co.il/archive/001-D-106795-00.html?tag=5-19-28
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

Rotter ניצן אור
אורח








הודעהפורסם: שישי 28.07.06 5:02    נושא ההודעה: מסתמן: התלונה המכוערת הפלילית נגד חיים רמון, ``מזימה`` !

מסתמן: התלונה המכוערת הפלילית נגד חיים רמון, ``מזימה`` !

כעת מתברר (בשקט) כי המתלוננת כלל לא חשבה להתלונן, אולי כי לא היה
לה על מה להתלונן. "הבוסית" שלה היא זו שיזמה תלונה למשטרה לאחר
ששמעה מהמתלוננת כי חיים רמון נשק לה בעת צילום משותף.
קיים צא"פ לזהות "הבוסית" ולכן לא אוכל להרחיב. חברים טובים של רמון נוטים
להאמין כי התלונה היא "דייג במים עכורים" שמטרתו לחסל את חיים רמון
מלשבת על כס משרד המשפטים. "האיש הזה יותר מידי עצמאי ולוחמני"...
צמרת המשפטים בישראל ובראשם הנשיא אהרן ברק, אוהבים "יס-מנים" מעין
בובות שוקלוד כפי שהיו השרים למשפטים הקודמים, טומי לפיד וצחי הנגבי.
לאחרונה דעת קהל שנמאס לה כבר מהתנהגות המאפיונרית הזו שכבר הפילה לקרשים
כמה שרים על לא עוול בכפם, תופסת תאוצה ויתכן שמהר מאד נשמע על כך
שתיק רמון יעלם כרוח רפאים. כדי להקדים רפואה למצב מעין זה, הזדרז היום
היועץ המשפטי מני מזוז שכנראה הונחה על ידי ביה"מ העליון והורה לשר
המשפטים להפסיק לתפקד כשר בלי להתפטר. מה שבטוח מוציא אותו מהיכולת
לקבוע דברים במשרד המשפטים והרי זה בדיוק מה שהצמרת צריכה ותו לא.


http://rotter.net/forum/scoops1/5841.shtml
חזרה למעלה

NFC
אורח








הודעהפורסם: שבת 29.07.06 19:44    נושא ההודעה: רמון: תמוה שלא מרשים לי להתעמת עם המתלוננת

רמון: תמוה שלא מרשים לי להתעמת עם המתלוננת
יום שבת, 29 ביולי 2006, 18:30 מאת: מערכת וואלה!


רמון. מציאות קפקאית (צילום: ערוץ 10)רמון טען כי אם היו שואלים אותו בעבר מהי העבירה שלעולם לא יעבור עליה, היה עונה "הטרדה מינית"


שר המשפטים, חיים רמון התייחס בערוץ 10 לחקירת התלונה על מעשה מגונה בכפיה שהוגשה נגדו ואמר: "אם היו שואלים אותי בעבר מהי העבירה שלעולם לא אעבור - הייתי אומר שבו עבירה של הטרדה מינית. אני חי כעת במציאות קפקאית. לאחר החקירה במשטרה קיבלתי הנחיה שלא לדבר, אבל אני רואה שכולם מדברים - המשטרה ומשפחת המתלוננת. אבל אני שומר חוק ולא אתייחס לחקירה".


"אני מקבל המון חיזוקים, בעיקר מנשים. אני מקבל חיזוקים גם בטוקבקים באינטרנט, בהם אני לא הכי מקובל בעולם. ביקשתי מהיועץ המשפטי שלא תהיה מראית עין שאני מתעסק במשהו שיכול לפגוע בחקירה ואני אסכם עימו בשבוע הבא לגבי הנושאים שמותר לי לטפל בהם. ביקשתי להתעמת עם המתלוננת והמשטרה מסרבת. זה תמוה בעיני. כשתסתיים החקירה יהיה לי הרבה מה להגיד."

http://news.walla.co.il/?w=/10/949166
חזרה למעלה

Globes
אורח








הודעהפורסם: ראשון 30.07.06 18:56    נושא ההודעה: מינוי השופטים לעליון יידחה בשל החקירה

מינוי השופטים לעליון יידחה; מזוז יבהיר מחר לרמון את המגבלות בתפקידו בשל החקירה

הבהיר לרמון שעליו להימנע בשלב זה "מלטפל בנושאים שאין זה ראוי שיעסוק בהם בעת שהוא נתון לחקירה פלילית, לרבות עניינים הנוגעים לאכיפת חוק"

נועם שרביט‏ 16:12 30/7/06


כינוסה של הוועדה לבחירת שופטים ומינוי שלושה שופטים לבית המשפט העליון, שאמורים היו להתבצע בסוף אוגוסט, צפויים להידחות בשל החקירה נגד שר המשפטים ויו"ר הוועדה, חיים רמון, בחשד למעשה מגונה בצעירה.
ביום חמישי בערב שוחח היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, עם רמון, בעקבות עדכונים שקיבלו הוא ופרקליט המדינה, ערן שנדר, בנוגע לחקירה. מזוז הבהיר לרמון, שעליו להימנע בשלב זה, ועד להשלמת החקירה וקבלת החלטה האם להעמידו לדין, "מלטפל בנושאים שאין זה ראוי שיעסוק בהם בעת שהוא נתון לחקירה פלילית, לרבות עניינים הנוגעים לאכיפת חוק".

מחר
הותר לפרסום: שר המשפטים חיים רמון חשוד שביצע מעשה מגונה בעובדת משרד ממשלתי
דוברו של שר המשפטים עם סיום חקירתו במשטרה: "רמון בטוח שצדקתו תצא לאור"


צפוי מזוז להיפגש עם רמון כדי להבהיר לו בפרטנות את המגבלות, שיש להניח נוגעות לנושאי החנינות, מינוי שופטים ועוד. מעבר לכך, במהלך תקופת הביניים שעד להשלמת החקירה, ינחה היועץ את השר באופן פרטני באשר לטיפול בעניינים ספציפיים שיעלו.

גורמים במשטרה ביקשו לצנן היום את הפרסומים, כאילו בידיהם כבר כעת תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום. עם זאת, ברור כי מזוז לא היה מגביל את רמון, אם צוות החקירה המיוחד היה מעדכן שמסתמן כי מדובר בתלונת סרק.

רמון תקף אתמול את המשטרה, ואמר כי "אמרו לי שאסור לי לדבר, אבל חוץ ממני כולם מדברים. המשטרה מדברת, המשפחה של המתלוננת מדברת, זה בסדר". הוא מחה על שהמשטרה לא פועלת לעמתו מול המתלוננת, למרות בקשתו. הוא ציין, ששוחח על הפרשה עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט.

"לקח לי איזה שעתיים להבין שזאת לא בדיחה", אמר רמון, "העבירה היחידה שאין סיכוי בעולם שאעבור זו הטרדה מינית. מי שמכיר אותי היה מסכים עם זה".


http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000117627&fid=82 9
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

Globes
אורח








הודעהפורסם: שלישי 01.08.06 5:03    נושא ההודעה: רמון מנוטרל:מזוז אסר על רמון לעסוק במינוי שופטים,חנינות


שר המשפטים מנוטרל: מזוז אסר על רמון לעסוק במינוי שופטים, חנינות, משטרה ופרקליטות

זאת עד להשלמת החקירה נגד רמון בחשד לביצוע מעשה מגונה בצעירה וקבלת החלטה האם להעמידו לדין

נועם שרביט 20:12 31/7/06


שר המשפטים כמעט מנוטרל. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אסר הבוקר (ב`) על השר חיים רמון, נגדו מתנהלת חקירה בחשד למעשה מגונה בצעירה, לעסוק כמעט בכל ענייני משרדו.

בסוף השבוע שוחח מזוז עם רמון בעקבות עדכונים שקיבלו הוא ופרקליט המדינה, ערן שנדר, בנוגע לחקירה. מזוז הבהיר לרמון, שעליו להימנע בשלב זה, ועד להשלמת החקירה וקבלת החלטה האם להעמידו לדין, "מלטפל בנושאים שאין זה ראוי שיעסוק בהם בעת שהוא נתון לחקירה פלילית, לרבות עניינים הנוגעים לאכיפת חוק".


הותר לפרסום: שר המשפטים חיים רמון חשוד שביצע מעשה מגונה בעובדת משרד ממשלתי
דוברו של שר המשפטים עם סיום חקירתו במשטרה: "רמון בטוח שצדקתו תצא לאור"
מינוי השופטים לעליון יידחה; מזוז יבהיר מחר לרמון את המגבלות בתפקידו בשל החקירה


היום נפגשו השניים כדי לפרט את המגבלות. עד שיוחלט אם להעמיד את רמון לדין, הבהיר לו מזוז כי ייאסר עליו לעסוק בעניינים הנוגעים למינוי שופטים, דיינים או קאדים.

אם החלטה על העמדה לדין (שלפי תקדים בג"ץ בעניין אריה דרעי תחייב את פיטורי השר) או על סגירת התיק לא תתקבל לפני אמצע ספטמבר, אז פורש נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, ויהיה צורך למנות את השופטת דורית ביניש במקומו, יוחלט באותה עת על דרך הפעולה שתינקט.

מזוז אף אסר על רמון לטפל בעניינים הנוגעים למשטרה, וברור שהשר אף לא ייזום דיונים בנושאים מעין אלה. רמון אף לא ייזום דיונים ולא יטפל בעניינים הנוגעים לפרקליטות, אלא בעניינים שיובאו בפניו ע"י היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה.

בנוסף, יימנע רמון מלטפל בבקשות לחנינה. ככל שיובאו בפניו בקשות דחופות, אלה יובאו ע"י מנהלת מחלקת החנינות בפני היועץ המשפטי לממשלה, אשר יחליט על דרך הטיפול בבקשה.

ממשרד המשפטים נמסר, כי "ככל שיעלו נושאים נוספים שיהיה צורך להידרש אליהם במהלך תקופת הביניים עד לקבלת ההחלטה, ינחה היועץ המשפטי לממשלה את השר באופן פרטני ביחס אליהם".

למעשה, מעבר לנושאים הפוליטיים, העניינים המקצועיים היחידים כמעט שרמון יוכל לעסוק בהם נוגעים ליוזמות חקיקה שונות.

http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000118218&fid=82 9
חזרה למעלה

Globes
אורח








הודעהפורסם: רביעי 09.08.06 6:19    נושא ההודעה: המשטרה: העימות חיזק הנטייה להאמין לגירסת המתלוננת

עימות נערך בין השר רמון לבין הצעירה; המשטרה: העימות חיזק הנטייה להאמין לגירסת המתלוננת
(עידכון) מזוז עודכן בחקירת השר רמון; הורה למשטרה להשלים החקירה בתוך ימים

נועם שרביט 21:10 8/8/06


המשטרה ערכה השבוע עימות בוועידת וידאו ("וידאו קונפרנס") בין שר המשפטים, חיים רמון, לבין הצעירה שעבדה במשרד ראש הממשלה, הטוענת כי רמון ביצע בה מעשה מגונה, כשנישק אותה בכוח ותחב את לשונו לפיה. גורמים במשטרה אומרים, כי העימות חיזק את נטייתם להאמין לגירסתה של הצעירה, השוהה כעת בגואטמלה סיטי.

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ופרקליט המדינה, ערן שנדר, עודכנו הערב ע"י ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, וראש היאח"ה, תנ"צ מירי גולן, באשר להתקדמות חקירת פרשת שר המשפטים, חיים רמון, החשוד בביצוע מעשה מגונה בצעירה.

מודעה


בפגישה, בה השתתפו גם פרקליטת מחוז ת"א, רות דוד, המלווה את החקירה, וכן מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, אפרת ברזילי, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, יהושע למברגר, ובכירים במשטרה ובפרקליטות, נסקרו העדויות וחומר הראיות שנאספו עד כה, ונערך דיון ראשוני במשמעותם.

בתום הדיון, הורה מזוז למשטרה להשלים את החקירה במספר נקודות שעלו ולובנו בדיון, וזאת בטרם יסוכם התיק ותתקבל החלטה באשר להעמדת רמון לדין. המשטרה נדרשת לבצע כמה פעולות חקירה נוספות בתוך כמה ימים, ולאחר מכן יובא התיק בפני מזוז ושנדר לקבלת החלטה סופית.


http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000120981&fid=82 9
חזרה למעלה

Walla
אורח








הודעהפורסם: רביעי 09.08.06 6:21    נושא ההודעה: היועמה``ש והמשטרה דנו בחקירת השר רמון


היועמה"ש והמשטרה דנו בחקירת השר רמון
יום שלישי, 8 באוגוסט 2006, 20:42 מאת: מערכת וואלה!


היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז וראש אגף החקירות במשטרה יותם דנינו דנו היום בתיק החקירה של שר המשפטים חיים רמון, החשוד במעשה מגונה. בקול ישראל דווח כי השניים החליטו על פעולות החקירה שיש לעשות לפני שיועבר התיק ליועץ לשם החלטה האם להעמיד לדין את השר רמון.

http://news.walla.co.il/?w=/10/954928

חזרה למעלה

הצטרף וצרף חבריך לרשימת התפוצה של "נקים" וקבל עידכונים שוטפים על החשיפות של "נקים"

Walla
אורח








הודעהפורסם: שישי 11.08.06 15:06    נושא ההודעה: בכיר בפרקליטות: אין די ראיות להרשעת רמון

בכיר בפרקליטות: אין די ראיות להרשעת רמון
יום שישי, 11 באוגוסט 2006, 7:51 מאת: מערכת וואלה!


רמון. אין ראיות (ערוץ 10)הבכיר אמר כי על סמך הראיות שאספה המשטרה יתקשה בית המשפט להרשיע את רמון. "יש ראיות כבדות משקל, אך זה לא מספיק"


בכיר בפרקליטות המדינה טוען כי על סמך הראיות שאספה במשטרה בפרשת ההטרדה המינית המיוחסת לשר חיים רמון, בית המשפט יתקשה להרשיעו.


"נכון שיש ראיות כבדות משקל, כדון עדותה של המתלוננת, שהיא די עקבית ונראית מהימנה. ויש גם עימות שערכה עם השר, אבל זה לא מספיק כדי להרשיע את השר. לכן ביקשנו מהחוקרים להשלים את החקירה כדי לקבל תמונה מלאה ולראות אם בסופו של יום יש מקום להעמיד את השר לדין", דברי הבכיר לעיתון "מעריב".


http://news.walla.co.il/?w=/10/956782
חזרה למעלה

NRG
אורח








הודעהפורסם: שלישי 15.08.06 15:15    נושא ההודעה: המשטרה: להעמיד לדין את השר רמון

המשטרה: להעמיד לדין את השר רמון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את שר המשפטים בעבירה של מעשה מגונה. בכיר במשטרה: "ההמלצה מסתמכת על אמינות גרסתה של המתלוננת". רמון: "עמדת המשטרה נראית משונה"



דפדף בחדשות
טל ימין-וולבוביץ` ואפרת פורשר
עדכון אחרון : 15/8/2006 15:29


שעות ספורות לאחר החלטת היועץ המשפטי להגיש כתב אישום נגד ח"כ צחי הנגבי, סופגת מפלגת קדימה מכה נוספת: המשטרה ממליצה היום להעמיד לדין את שר המשפטים, חיים רמון, בעבירה של מעשה מגונה. גורם בכיר במשטרה אמר ל-nrg מעריב כי "אין עדויות ישירות לסיטואציה אותה תיארה המתלוננת אך יש עדויות שהצטברו מאנשים שראו אותה יוצאת מהחדר בוכה ונסערת, ומכאלה ששמעו ממנה על מה שקרה סמוך מאוד לאירוע". החלטת היועץ המשפטי לממשלה צפויה להתקבל בימים הקרובים.

אותו גורם במשטרה ציין כי מדובר בחקירה בעייתית בהיבט הראייתי, מכיוון שמדובר בגרסה מול גרסה, ולכן ההערכה שהתגבשה היא בעיקר על סמך אמינות הגרסה שנתנה המתלוננת וראיות נסיבתיות שבאות לידי ביטוי בעדויות שניתנו. הגורם ציין בנוסף כי הכדור נמצא כעת בפתחו של משרד המשפטים.
``נוטים להאמין למתלוננת``
חוקרי משטרה נסעו השבוע לחו``ל לגבות עדות מהמתלוננת נגד רמון וערכו עימות בין השניים בוידיאו
לכתבה המלאה

התיק יועבר לפרקליטות מחוז תל אביב, להחלטה אם להעמיד את רמון לדין, אך גורמים במשטרה הזכירו כי מלכתחילה מי שליווה את החקירה היו נציגי משרד המשפטים, ולכן לא מן הנמנע שמשרד המשפטים יאמץ את המלצת המשטרה לפתוח בהליכים משפטיים נגד רמון.

בתגובה להמלצת המשטרה להעמידו לדין, אמר רמון כי "עמדת המשטרה נראית משונה, כי גם על פי גרסת המתלוננת, שאינה עולה בקנה אחד עם האמת, אין ראיות לכאורה".

החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה תתקבל ככל הנראה בימים הקרובים, ולכל המאוחר עד סוף השבוע. היועמ"ש יכריע האם לקבל את ההמלצה, ואז תידון גם סוגיית המשך כהונתו של רמון כשר המשפטים.

לפני כשלושה שבועות הוסר חלקית צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה. במסגרת הפרטים שהותרו לפרסום, נמסר כי המשטרה בודקת תלונה שהוגשה על ידי מעבידתה של הצעירה, ממנה עולה כי הצעירה הוטרדה מינית על ידי השר רמון. שר המשפטים שלל מכל וכל את החשדות נגדו, וביקש לזמנו בהקדם האפשרי למשטרה, כדי למסור את גרסתו.

רמון סיפר בחקירה כי במהלך מסיבת שחרור שנערכה בכנסת, ניגשה אליו הצעירה ה` וביקשה להצטלם איתו. במהלך התצלום אף חיבקה אותו בנוכחות אנשים נוספים שהיו בחדר. עוד סיפר, כי מאוחר יותר ניגש לחדר סמוך כדי לצפות בטלוויזיה והמתלוננת עקבה אחריו, ניהלה עימו שיחה קצרה ולפתע נשקה לו.


סמכויותיו של רמון קוצצו

לפני כשבועיים
שוחח מזוז עם רמון והבהיר לו כי יהיה עליו להימנע, בשלב הזה ועד להשלמת החקירה, מלטפל בנושאים הנוגעים לאכיפת החוק. בשיחתו עם רמון הבהיר היועץ המשפטי לממשלה כי עליו להימנע מטיפול בנושאים, "שאין זה מן הראוי שיעסוק בהם בעת שהוא נתון לחקירה פלילית, לרבות עניינים הנוגעים לאכיפת חוק".

מזוז אסר על רמון לטפל במספר נרחב של נושאים. ראשית, קבע כי על רמון נאסר לטפל בבקשות חנינה בתקופה זו. מזוז קבע כי כאשר תהיה בקשה דחופה, היא תובא בפניו על ידי מנהלת החנינות במשרד המשפטים והוא יחליט על דרך הטיפול בבקשה.

שנית, נאסר על רמון לטפל בעניינים הנוגעים למינוי שופטים, דיינים וקאדים. בעקבות זאת, נראה כי כינוס הוועדה למינוי שופטים, שאמורה היתה לבחור בחודש הקרוב שופטים חדשים לבית המשפט העליון, יידחה. בנוסף, קבע מזוז, כי במידה והחקירה לא תסתיים או שלא תתקבל החלטה בטרם יגיע המועד לבחירת נשיא חדש לבית המשפט העליון, במקומו של הנשיא הפורש בחודש ספטמבר, יוחלט באותה עת על דרך הפעולה שתינקט.

שלישית, נאסר על רמון לטפל בעניינים הנוגעים למשטרת ישראל או ליזום דיונים בנושאים מעין אלה, ורביעית, נאסר עליו ליזום דיונים או לטפל בעניינים הנוגעים לפרקליטות. רמון יוכל לטפל בעניינים אלה רק אם יובאו בפניו על ידי היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה.

פרסום ראשון : 15/8/2006 14:23


http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/465/477.html
חזרה למעלה

Global Report
אורח








הודעהפורסם: רביעי 16.08.06 2:18    נושא ההודעה: הפרשה בעקבות תלונה ולחצים ועדויות מלשכת אולמרט

המשטרה תמליץ להעמיד את השר חיים רמון לדין, בעקבות תלונה ולחצים ועדויות מלשכת אולמרט


Global-Report News 15.08.2006 21:06



המשטרה טוענת כעת כי בידיה תשתית ראייתית מספקת המוכיחה לכאורה כי שר המשפטים, חיים רמון, נישק בכפייה קצינה ששירתה במזכירות הצבאית במשרד ראש הממשלה, כך מסרו היום (שלישי) במשטרה. לדברי הגורמים, חקירת התלונה נגד רמון הושלמה. ההכרעה כעת בידי מזוז וצוותו.

בתלונה נגד חיים רמון תמכה מקורבתו ומנהלת לשכתו של אהוד אולמרט, הגב` שולה זקן.

על פי התלונה, קצינה ששירתה במזכירות הצבאית במשרד ראש הממשלה בקריה בתל אביב, והמקורבת מאוד הן לאולמרט והן לגב` שולה זקן, קיבלה מהשר רמון נשיקה בלי שהביעה את הסכמתה לכך מראש ובכתב.

היה זה לאחר שהיא ביקשה מהשר להצטלם ביחד מחובקים למזכרת במסיבת הסיום שהיא ערכה לרגל שחרורה בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב, ולאחר נכנסה לחדר שבו שהה ביחידות ומסרה לו את מספר הטלפון שלה כדי שישמור איתה על קשר. לטענתה הוא נישק אותה שם בהפתעה ובלא הזמינה אותו לעשות זאת.

לגרסתו של רמון זה היה בהסכמה והזמנה מלאה ועל רקע מכלול ההיכרות השוטפת והמקדימה בין השניים.

לטענת שולה זקן, מייד לאחר ה"אירוע הטראומטי" (ה.. נשיקה) פרצה הקצינה בבכי ונותרה המומה פגועה ונעלבת.

חיים רמון לעומת זאת הצליח להציג בפני החוקרים תמונה משותפת נוספת שלקחה הקצינה יחד עם רמון, לאחר האירוע, ובו היא נראית מחוייכת ומאושרת ותלוייה על חיים רמון בתנוחה חברית לחלוטין. לא בטראומה, וממילא עצם התמונה המשותפת הנוספת שנתפסה במצלמתה ואשר נקחה לאחר האירוע מלמדת על הכל רק לא על כעס, עלבון או טראומה.

מייד עם הגשת התלונה עזבה הקצינה את הארץ, הודיעה שאין בכוונתה לשוב בקרוב, ולא ניתן היה לבצע את מהלכי החקירה האלמנטריים הנהוגים בנסיבות המקרה.

לפני כשבוע ולאחר שמזוז הורה למשטרה להפסיק להתחמק ממיצוי החקירה בנקודה זו, ערכה המשטרה עימות בין רמון לצעירה שהתלוננה, אך לאכנהוג -פנים אל פנים- אלא באמצעות ועידת וידיאו, חרף מחאותיו של רמון, שביקש לקיים את העימות פנים אל פנים. רמון התייצב במשרד החוץ בירושלים, שם התעמת עם הצעירה, ששהתה בשגרירות ישראל בגואטמלה, שם היא "מטיילת" מאז הגישה את התלונה.

לאחר העימות הביעו החוקרים את דעתם כי בעצם זה שהם לא מצאו עילה לתלונת שווא נגד רמון ובעצם זה ששיחת הוידאו לא הצליחה להראות להם איזו עילה לא להאמין לגסתה, הם לא מוצאים לנכון להטיל ספק בגרסתה של המתלוננת. כמו כן טענו החוקרים, שעצם העובדה שטענותיו של רמון לא נמצאו מופרכות, ולא נמצאו שיקריות אין בהם כדי לשכנע אותם לבחור להאמין דווקא לו ולא לה.

כתוצאה מהעדפה זו של החוקרים, להאמין למילה של המתלוננת וא למילה של רמון, הם ממליצים להעמיד את רמון לדין ושבית המשפט יקבע אם גירסתו שלרמוןו גרסתה של המתלוננת עדיפה בתוך כמה שנים. העיקר שכיום, רמון לא יוצא אל הפועל את תכניתו לכפות על הועדה למינוי שופטים סידרי מנהל תקינים ושקיפות אלמנטרית של דיוניה החלטותיה.

יצויין כי זו הפעם השניה שהמשטרה ממליצה להעמיד את רמון לדין בתיק זה. מיי עם תחילת החקירה המליצה המשטרה לפרקליטות להעמיד את רמון לדין, אך לאחר שבפרקליטות סברו כי החקירה מגמתית ולוקה בחסר, החזירו את התיק ליחידה החוקרת להמשך חקירה וביצוע השלמות אלמנטריות.

עוד יצויין, כי מסיבה לא ברורה, הופקדה חקירה זו, שעניינה עבירות מין, בידי היחידה לחקירות... הונאה.

כעת יצטרכו מזוז והצוות המטפל לצידו בפרשה זו (ערן שנדר, רות דוד ויהושוע למברגר) להכריע אם די בראיות הללו כמות שהם כדי להגיש כתב אישום נגד חיים רמון, או לא.


הערכה ופרשנות:

אשיותו של רמון, התנהלותו ואורח חייו תומכים בטענת המתלוננת. כל אלו הן נסיבות שאסור לבית משפט להסתמך עליהם, אך לציבור מותר.

מצד שני - נסיבות העניין כולו מעלה בסבירות גבוהה את החשש כי התיק נגד חיים רמון "נתפר" כדי לסכל מהלכים כלשהו שהוא עמד לעשות במסגרת תפקידו כשר משפטים.

חשוב לציין כי אפילו אם התיק נתפר - אין להוציא מכלל אפשרות כי התיק נתפר בלי קנונייה עם המשטרה, שכן בתלונות מהסוג הזה לא חייבים את שיתוף הפעולה של המשטרה בקנונייה ודי בקיומה של עדות סתמית ולצידה ראיית סיוע כלשהי, כמו במקרה הזה - עדותה של שולה זקן שראתה אותה בוכה מייד לאחר האירוע ולא צוחקת כפי שהמצלמה קלטה את המתלוננת לאחר אותו אירוע.

לשוטר, ולשופט, אין כלים של ממש לקבוע מי מהצדדים דובר אמת, ובדרך כלל בתי המשפט מסתפקים בעצם העובדה שהם לא הצליחו למצוא מניע מוכח לתלונת שווא (ולא בעיה להסתיר מניע שכזה) כדי להעדיףאת גירסת המתלוננת על פני גירסת המואשם על ידה. זו הבעיה הנצחת בעבירות מין הנעשות בדרךכלל בצינעה ובארבע עיניים, ובכל הרשעה של מילה מול מילה וללא כל סיוע חיצוני מוחשי וממשי מוצק, יש תמיד סיכוי של 50% שבית המשפט צדק, או טעה.

האם מדובר ב"הוראת חיסול" של אולמרט? האם זה כדי לרצות את בייניש וארבל בתמורה לטיפול אוהד בעניינים פתוחים התלויים ועומדים בפרקליטות ובמשטרה כנגד אולמרט עצמו? או שמה זה הוא בסך הכל עוד סיכול ממוקד ותפירת תיק שיגרתית ביוזמת בייניש-ארבל בשל האיום שחיים רמון היווה כלפיהן?

כך או אחרת - חובבי הקונספירציות ימצאו בסיפור הזה דרור לדמיונם, וככל הנראה המציאות גם כאן עולה על כל דמיון.


http://www.global-report.net/a.php?c=gg&a=10239079&ahref=26980#26980
חזרה למעלה

למחות נגד תפירת התיק לשר רמון בתמורה לטיוח פרשיות השחיתות של אולמרט ומחדלי המלחמה

NFC
אורח








הודעהפורסם: רביעי 16.08.06 22:17    נושא ההודעה: בג"צ הורה להגיב מקדמית מדוע לא יודח רמון מתפקידו

בג"צ הורה לנמק מדוע לא יודח רמון מתפקידו

זאת נוכח עתירתם של איתמר בן גביר וברוך מרזל לבית המשפט העליון כי יוציא צו על-תנאי וצו ביניים שיחייב את הדחתו מסתמכים על תקדים השרים המודחים הנגבי וליברמן

מאת: מחלקה ראשונה | | www.Nfc.co.il פרשת רמון


התפתחות נוספת בפרשת רמון: בג"צ הורה היום (ד`, 16.8.06) למממשלה, לראש הממשלה אהוד אולמרט, ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולשר המשפטים חיים רמון להשיב בתוך חמישה ימים בתגובה לעתירה למתן צו על-תנאי וצו ביניים שהגישו ברוך מרזל ואיתמר בן גביר נגד המשך כהונתו כשר המשפטים של השר חיים רמון, בשל העבירה המיוחסת לו. את ההחלטה נתן שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין.

העותרים מבקשים כי ראש הממשלה וממשלת ישראל יעבירו מתפקידו את השר רמון נוכח העובדה כי נפתחה נגדו חקירה פלילית והמלצת המשטרה להעמידו לדין פלילי.

מרזל ובן גביר כתבו כי שיגרו מכתב לפרקליט המדינה וליוהמ"ש בו הם מבקשים להמליץ להדיח את שר המשפטים, אך טרם נענו.

בעתירתם מסתמכים העותרים על פסיקות קודמות של בג"צ שחייבו הדחת שרים מתקידיהם. המדובר בשרים צחי הנגבי ואביגדור ליברמן.

"`ניגוד עניינים, צדק, יושר, אמון הציבור במערכת, מראית עין` אינם רק מושגים מן המילון, אלא ערכים שאפשר וצריך להגשים. אם עתירה זו תידחה והשר חיים רמון יישאר לכהן בתפקיד שר משפטים אזי כל מערכת השלטון והצדק תיפגע כאשר האמון במערכת זאת יפחת יותר ויותר וכל ילד וילדה, נער ונערה ישאלו: `אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי הקיר?`", נכתב בעתירה.


בג"צ 6691/06

נוצר: 16/08/2006 | עודכן: 16/8/2006 | רשימות נוספות: עידן יוסף



http://www.nfc.co.il/archive/001-D-108280-00.html?tag=23-07-26
חזרה למעלה

Ynet
אורח








הודעהפורסם: חמישי 17.08.06 20:20    נושא ההודעה: מזוז החליט: חיים רמון יועמד לדין

מזוז החליט: חיים רמון יועמד לדין

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט להגיש כתב אישום נגד שר המשפטים, חיים רמון, על ביצוע מעשה מגונה בעובדת של משרד ממשלתי. מזוז: "עדותה של המתלוננת עקבית וזוכה לחיזוק בעדויות אחרות, אין מנוס מהגשת כתב אישום והבאת ההכרעה לבית משפט". רמון: "אני בטוח בחפותי"
אבירם זינו



שר המשפטים יועמד לדין: היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע הערב (יום ה`) לשר המשפטים, חיים רמון, שהחליט להעמידו לדין פלילי בחשד לעבירה של מעשה מגונה ללא הסכמה . הוא נתן לו האפשרות לקיים שימוע, באמצעות בא כוחו, בטרם קבלת החלטה סופית בעניין. רמון מסר שהוא שוקל את העניין ויודיע בהקדם. "אני בטוח בחפותי. בית המשפט יוכיח זאת", אמר רמון בעקבות החלטת מזוז.



אם בתום השימוע יוחלט להגיש כתב אישום נגד חיים רמון, הוא יידרש לעזוב את תפקידו. עם זאת, משפטן בכיר אמר ל-ynet בעקבות החלטת מזוז כי "המשמעות היא שראש הממשלה חייב להעביר את רמון מתפקידו. זו הנורמה שנקבעה בפסיקה בפרשות הקודמות - עם פנחסי ועם הנגבי. הכלל הוא חד-משמעי".

החקירה

רמון התעמת בווידיאו עם המתלוננת / אפרת וייס ואבירם זינו

המשטרה ערכה עימות בשיחת וידיאו בין השר חיים רמון לבין האשה שהתלוננה כי הטריד אותה מינית, השוהה בחו"ל. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה עדכן את היועץ מזוז בפרטי החקירה. כעת אמור מזוז להכריע כיצד


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3292585,00.html

חזרה למעלה

Arutz 7
אורח








הודעהפורסם: שבת 19.08.06 21:17    נושא ההודעה: רמון יתפטר ביום ראשון

כ"ה אב תשס"ו, 19 אוגוסט 06

רמון יתפטר ביום ראשון


סקר: רוב בציבור דורש ועדת חקירה
פרסום ראשון: 18/08/06, 13:06
רמון יתפטר ביום ראשון מהממשלה
שר המשפטים, חיים רמון, מתכוון להתפטר ביום ראשון מהממשלה בשל החלטת היועץ מזוז להגיש נגדו כתב אישום בעניין פרשת ההטרדות.



שר המשפטים, חיים רמון, מתכוון להתפטר ביום ראשון מהממשלה בשל החלטת היועץ מזוז להגיש נגדו כתב אישום בעניין פרשת ההטרדות. רמון הודיע למזוז כי הוא מוותר על זכות השימוע, מוותר על חסינותו ומבקש שמשפטו יתחיל מוקדם ככל האפשר.

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע אמש לשר המשפטים רמון כי נשקלת העמדתו לדין פלילי בחשד להטרדה. בהודעה נמסר עוד לרמון כי ההחלטה הסופית תתקבל בכפוף לשימוע אם רמון יהיה מעונין בו. מזוז ציין כי טרם התקבלה החלטתו של רמון אם הוא מעונין בשימוע וכי "בהתאם לכך גם ייקבעו על-ידי היועץ המשפטי לממשלה ההשלכות על המשך כהונתו".

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/153812


חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

Global Report
אורח








הודעהפורסם: ראשון 20.08.06 20:48    נושא ההודעה: מזוז פרסם את נוסח כתב האישום נגד שר המשפטים רמון

מזוז פרסם את נוסח כתב האישום נגד שר המשפטים רמון: חיבק ונישק חיילת ללא הסכמתה


עו"ד נועם שרביט, Global-Report News 20.08.2006 16:15



רמון יגיש היום את מכתב התפטרותו מהממשלה; ויתר על חסינותו הפרלמנטרית, והודיע רשמית למזוז כי הוא מוותר על זכות השימוע שניתנה לו

שר המשפטים, חיים רמון, יגיש היום (א`) לראש הממשלה, אהוד אולמרט, את מכתב התפטרותו מהממשלה. ההתפטרות תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות. במקביל, הוא שיגר ליו"ר הכנסת, דליה איציק, וליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוחמה אברהם, מכתב המודיע כי הוא מוותר על חסינותו הפרלמנטרית.

רמון גם הודיע רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שהוא מוותר על זכות השימוע שניתנה לו. בעקבות זאת, הודיע מזוז לרמון ולאיציק שהחלטתו להעמיד לדין את שר המשפטים בגין מעשה מגונה שלא בהסכמה, הפכה סופית.

צירף להודעתו את נוסח כתב האישום שיוגש לבית המשפט, ובו נטען כי ב-12 ביולי (היום בו פרצה המלחמה) הגיע רמון ללשכת ראש הממשלה בקריה בת"א, שם שירתה המתלוננת, קצינה כבת 21. "המתלוננת, שעמדה על סף שחרורה מצה"ל, ביקשה מהנאשם להצטלם עימה למזכרת, כפי שהצטלמה עם שרים ונושאי משרה בכירים אחרים עימם עבדה, והנאשם הסכים".

רמון נכנס לחדר סמוך בלשכה, והקצינה שבה עם המצלמה ועם חייל המשרת בלשכה, ממנו ביקשה שיצלם אותם. הוא צילם אותם שתי תמונות "כשהם חבוקים" ויצא. בשלב זה, שיחררה הקצינה את אחיזתה מרמון וביקשה לצאת מהחדר.

ואולם, כך נטען, רמון "המשיך לחבק את גופה בידו האחת וקירב אותה אליו. באצבעות ידו האחרת אחז בלחייה, קירב את פניו אליה והצמיד את שפתיו לשפתיה, תוך שהוא מחדיר את לשונו לתוך פיה, והכל ללא הסכמתה. המתלוננת התעשתה, זזה לאחור, ועזבה את החדר. הנאשם יצא מייד אחריה". בין עדי התביעה מופיעים מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, תא"ל גדי שמני, וראש לשכתו של אולמרט, שולה זקן.

בסוף השבוע, הודיע היועץ מזוז כי מצא לכאורה, שהתשתית הראייתית שאספה המשטרה בחקירה מקיימת את המבחן של "אפשרות סבירה להרשעה", שבג"ץ קבע כקריטריון לשם הגשת כתב אישום. החלטתו של מזוז התקבלה לאחר בחינת חומר החקירה בפרשה, ולאחר התייעצות שקיים, בהשתתפות פרקליט המדינה, ערן שנדר, ובכירי הפרקליטות והמשטרה, שהיו כולם בדעה שנמצאה תשתית ראייתית.

בסיכום ההתייעצות אמר מזוז, כי "אירוע העבירה לכאורה בין השר למתלוננת התרחש במשך מספר שניות, ללא עדי ראיה, והשוני בין גרסת השר לגרסת המתלוננת מתמקד בעיקרו במספר שניות אלה. במצב דברים זה, של גירסה מול גירסה, באירוע מסוג זה, וכאשר עדותה של המתלוננת היא עקבית ונחזית כמהימנה, ואף זוכה לחיזוק ולתימוכין בעדויות אחרות, אין מנוס מהגשת כתב האישום והבאת הפרשה להכרעה בבית משפט".

מזוז הוסיף, ש"מעבר לתשתית הראייתית, הרי שאופי העבירה והמעורבים, כאשר מדובר בחשד נגד שר בגין עבירה של הטרדה מינית, וכאשר המתלוננת היא חיילת צעירה, והאירוע מתרחש בזמן העבודה, בתוך כותלי משרד ממשלתי, הרי שחשד זה לא יכול להיוותר ללא הכרעה, וקיים אינטרס ציבורי משמעותי ביותר בקיום הכרעה שיפוטית ברורה והחלטית בפרשה".

רמון נחקר בפרשה במשך כשבע שעות. חקירת היאח"ה העלתה, שלאירוע לא היו עדי ראייה, ומשכך הראיות התומכות הן בעיקר נסיבתיות. כפי שפורסם ב"גלובס", העימות בוועידת וידאו שערכה המשטרה בין רמון לצעירה, המצויה בוונצואלה, רק חיזק את נטיית החוקרים להאמין לגרסתה.

כזכור, המתלוננת טענה שלא התנגדה לרמון בכוח, משום שלא ידעה מה לעשות עם עצמה. רק מאוחר יותר היא התאוששה ונתקפה בכי ממושך. האחראית עליה במשרד ראתה את האירוע, והיא זו שהגישה את התלונה במשטרה.

מקורבי רמון טענו מנגד, ש"בידי המשטרה תמונה שצולמה לטענת המתלוננת מייד לאחר האירוע, בו היא נראית יחד עם השר, צמודה אליו ומחייכת בפה מלא, מה גם שהיא נתנה לו לאחר האירוע פתק עם שמה ומספר הטלפון האישי שלה". לדבריהם, "לא ידוע על תקדים שבו מי שכביכול הוטרדה מינית, הצטלמה עם המטריד ונותנת את הטלפון שלה דקה אחרי".

רמון נאלץ, למעשה, להתפטר מהממשלה, נוכח פסיקת בג"ץ בתקדימי השרים דרעי ופנחסי, לפיהם ראש הממשלה מחויב לפטר שר שהוגש נגדו כתב אישום. עד יום ג` יידרש אולמרט למנות לו מחליף. לפי שעה, המועמדים העיקריים להחליפו הם שר הפנים, רוני בר-און, ושר הבינוי והשיכון, מאיר שטרית, שכבר כיהן בעבר בתפקיד.

נזכיר, כי כשנשאל אהרן ברק לדעתו על מינוי בר-און לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, בפרשת בר-און-חברון, הוא אמר: "היועץ צריך להיות כשיר להתמנות לשופט בעליון, ואני לא הייתי ממנה אותו כשופט שלום".


http://www.global-report.net/a.php?c=gg&a=10394893
חזרה למעלה

Haaretz
אורח








הודעהפורסם: ראשון 20.08.06 20:56    נושא ההודעה: ראש יאח"ה והמזכיר הצבאי של רה"מ יעידו נגד רמון

עדכון אחרון - 18:36 20/08/06

ראש יאח"ה והמזכיר הצבאי של רה"מ יעידו נגד רמון

מאת יובל יועז ומזל מועלם

מזוז פירסם את כתב האישום נגד שר המשפטים, בגין מעשה מגונה בלא הסכמה; העונש המירבי הוא שלוש שנות מאסר, אך לרוב מסתיימים תיקים בעבירה זו ללא מאסר בפועל; רמון הודיע כי ויתר על זכות השימוע ועל חסינותו וצפוי להגיש אחה"צ את התפטרותו מהממשלה; אולמרט ימנה מחליף בתוך יומיים


רמון. בסביבתו מביעים זעם על כך ש"האשמה מצד בחורה אחת, שעל פניה נראית מופרכת ומוזרה, מביאה לשינוי תוצאתו של ההליך הדמוקרטי"

תצלום: קובי גדעון / באובאו


עוד בנושא

מעבר לכל חשד / יוסי שריד


היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פירסם בצהריים (ראשון) את נוסח כתב האישום שיוגש לבית משפט השלום בתל אביב נגד שר המשפטים הפורש, חיים רמון. בכתב האישום מתואר הרגע שבו ביצע השר לכאורה את עבירת המעשה המגונה בחיילת בת 21, המיוחסת לו: "המתלוננת שיחררה אחיזתה בנאשם, ופנתה לצאת מהחדר. הנאשם המשיך לחבק את גופה בידו האחת וקירב אותה אליו. באצבעות ידו האחרת אחז בלחייה, קירב את פניו אליה והצמיד את שפתיו לשפתיה, תוך שהוא מחדיר את לשונו לתוך פיה, והכל ללא הסכמתה. המתלוננת התעשתה, זזה לאחור ועזבה את החדר. הנאשם יצא מיד אחריה. במעשיו אלו, עשה הנאשם במתלוננת מעשה מגונה בלא הסכמתה".

רשימת העדים המופיעים בכתב האישום כוללת, מלבד המתלוננת עצמה, גם את מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, תא"ל גדי שמני, את ראש לשכתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, שולה זקן, את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, תנ"צ מירי גולן, ואת ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו.

כתב האישום נגד רמון כולל סעיף אישום אחד בלבד - מעשה מגונה בלא הסכמה. סעיף אישום זה לקוח מתוך חוק העונשין, ואין מדובר בעבירה של הטרדה מינית, על פי החוק למניעת הטרדה מינית. העונש המירבי על עבירה של מעשה מגונה בלא הסכמה הוא שלוש שנות מאסר, אך לרוב, תיקים בעבירה זו מסתיימים בעונשים קלים יותר, ובדרך כלל אף ללא מאסר בפועל.

כתב האישום מגולל גם את השתלשלות האירועים שקדמה לאותו רגע: "ביום 12 ביולי 2006, מעט לפני השעה 20:00, הגיע הנאשם במסגרת תפקידו ללשכת ראש הממשלה בקריה בת"א. א`, חיילת בת 21, שירתה באותה עת בלשכה. המתלוננת, שעמדה על סף שחרור מצה"ל, ביקשה מהנאשם להצטלם עמה למזכרת, כפי שהצטלמה עם שרים ונושאי משרה בכירים אחרים שעמם עבדה, והנאשם הסכים. המתלוננת הלכה להביא מצלמה, והנאשם נכנס לחדר סמוך בלשכה שהיה ריק. המתלוננת הביאה מצלמה וביקשה מחייל בלשכה לצלם אותה ואת הנאשם. השניים נכנסו לחדר, ושם צילם החייל את המתלוננת והנאשם כשהם חבוקים שתי תמונות, ויצא מהחדר".

רמון הודיע הבוקר למזוז באופן רשמי כי הוא אינו מעוניין בשימוע, ובמקביל הודיע ליו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק, וליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוחמה אברהם, כי הוא מוותר על חסינותו. לפיכך, הודיע היום מזוז לח"כ איציק ולח"כ אברהם כי החלטתו להגיש כתב אישום הפכה סופית. אחר הצהריים צפוי רמון להגיש את התפטרותו מהממשלה לראש הממשלה אהוד אולמרט.

המועמדים הבולטים: שטרית ובר-און

אולמרט צפוי להודיע עד יום שלישי, אז תיכנס ההתפטרות רמון לתוקף, מי יהיה המחליף. הוא החליט כי התפקיד יופקד זמנית בידי ממלא מקום, עד שיסתיים המשפט, מתוך תקוה שרמון, השר הקרוב אליו ביותר, יוכל לשוב לתפקיד שר המשפטים. רמון מתכוון לדרוש מאולמרט לשוב לתפקיד אם ייצא זכאי, ולעמוד על כך שבתקופת משפטו ימונה רק ממלא מקום שר המשפטים ולא שר בכהונה קבועה.

ההערכה בסביבת אולמרט היא כי הוא לא ישאיר את התיק בידיו, למרות שזוהי אפשרות נוחה, וימנה לתפקיד ממלא מקום שר מקדימה, כאשר שני השמות המובילים הם שר השיכון מאיר שטרית ושר הפנים רוני בר-און. גם שמה של שרת החוץ ציפי לבני עלה, כמו גם שמו של שר התיירות ממפלגת העבודה, יצחק הרצוג. שטרית, שכבר כיהן בעבר כשר משפטים במשך שנתיים (2000-2001), נמנה על יריבי אולמרט בקדימה ומתכוון להתמודד על ראשות המפלגה. יחסי השניים התערערו ערב הקמת הממשלה הנוכחית, כששטרית, שראה עצמו כמועמד המתאים ביותר לתפקיד שר האוצר, נאלץ להסתפק בתיק השיכון.

שטרית מפגין עצמאות מדינית ופוליטית: הוא הביע התנגדות לתוכנית ההתכנסות של אולמרט עוד לפני הבחירות, ושלשום קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מלחמת לבנון השנייה. אם ימנה אותו אולמרט לשר משפטים, הוא יוכל לשמור על חזית שקטה עמו. ואולם, מאידך, הוא עשוי להיות זה שיסייע לו בתוקף כך לשדרג את כוחו הפוליטי בקדימה ואת מעמדו הציבורי. בר-און, לעומת זאת, נמנה על מקורבי אולמרט. הוא כיהן למשך יומיים בשנת 1997 כיועץ המשפטי לממשלה, אך נאלץ לפרוש בעקבות פרשת בר-און חברון.

"נשיקה של 2-3 שניות לא יכולה להפוך למעשה עם כוונה פלילית"

רמון ביקש ביום שישי ממזוז לפעול כדי שמשפטו יתחיל לאלתר ויתנהל באופן יומיומי ורצוף. על פי הודעתו של רמון, הוא ביקש זאת "גם למען ההיבט האישי אך יותר מכך, מכיוון שכך מחייב האינטרס הציבורי". רמון הוסיף כי הוא "בטוח שיצליח להוכיח בבית המשפט שנשיקה של שתיים-שלוש שניות, לפי גירסתה של המתלוננת, איננה יכולה להפוך להיות מעשה עם כוונה פלילית".

בסביבתו של רמון מביעים זעם על כך ש"האשמה כלפיו מצד בחורה צעירה אחת, שעל פניה נראית מופרכת ומוזרה, מביאה לשינוי תוצאתו של ההליך הדמוקרטי, לעיוות רצון הבוחר ושינוי קביעתם של הכנסת והממשלה". העובדה ששר משפטים במדינת ישראל נאלץ לעזוב את כהונתו בגלל תלונה שכזו מוגדרת בסביבתו של רמון "שערורייה". כעת, מטרתו של רמון היא להוכיח את צדקתו במהירות האפשרית בבית המשפט, במטרה שהתוצאה השיפוטית תקבע שהוא זכאי והוא יוכל לשוב לקריירה הפוליטית שלו ולכהונה במשרד המשפטים.

עוד אומרים בסביבתו של רמון כי ניהול המשפט במהירות הוא גם אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה, כיוון שאם ייאלץ לנטוש את עבודתו המיניסטריאלית למשך חודשים או שנים בשל ניהול המשפט נגדו, יהווה הדבר "בעיה קשה לדמוקרטיה הישראלית". עוד מוסיפים בסביבתו של רמון כי משפט שכזה יכול להיגמר בטווח זמן של שבועות ספורים, משום שמדובר בתיק פשוט מאוד, חומר הראיות מצומצם ומעט עדים. רמון גם יפעל כדי שמזוז לא ימתין פרק זמן של 30 ימים מההודעה לכנסת ועד הגשת האישום עצמו, מאחר שאין בדעתו להיאבק על חסינותו.

מזוז ינסה לזרז המשפט

בלשכתו של מזוז הורגשה אנחת רווחה מכך שרמון לא נאחז בתפקידו עד אחרי שימוע, ופטר את המערכת מהצורך לבחון אם יש הכרח להוציא בתקופת הביניים את רמון לחופשה מתפקידו או לבחון כיצד מגבילים את תפקודו עוד יותר. מזוז עצמו ציפה מרמון לוותר על השימוע ולהתפטר, "בשל העננה הכבדה הרובצת מעל ראשו של השר".

היועץ גם הבטיח לרמון לעשות כל שביכולתו כדי לקדם את המשפט מהר ככל האפשר, והוא צפוי לפנות בעניין זה למנהל בתי המשפט בעז אוקון. עם זאת, בבית משפט השלום בתל אביב לא מבטיחים שהמשפט אכן יתנהל בקצב שבו מעוניין רמון.

נתיב אחד עדיין עשוי למנוע את קיום המשפט: אם רמון יגיע להסדר טיעון עם מזוז. מאחר שכהונתו בממשלה נפסקת ממילא עם הגשת האישום, רמון עשוי להציע לפרוש לחלוטין מהחיים הפוליטיים תמורת גניזת כתב האישום. מזוז התבטא בעבר שיש היתכנות להסדר טיעון עם אישי ציבור הגונז את האישום בתמורה לפרישה מהחיים הפוליטיים, במצב שבו יש ראיות מספיקות להעמדה לדין.

רמון שכר שלשום את שירותיו של עו"ד דן שינמן. לדברי שינמן, "המגמה היא לקיים את המשפט במהירות האפשרית, אין לנו עניין לעמוד על הליכים שפוגעים במגמה הזו".


http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/752613.html


חזרה למעלה

Arutz 7
אורח








הודעהפורסם: שלישי 22.08.06 11:26    נושא ההודעה: `טיפול מזוז בפרשת רמון - ניגוד ענינים`



`טיפול מזוז בפרשת רמון - ניגוד ענינים`

יו"ר המטה למען א"י טוען כי מעורבות מזוז בכתב האישום
של רמון נגועה ב`ניגוד ענינים`. לטענתו, מזוז הקל בכתב האישום, ללא סמכות.
רותי אברהם


האם היועץ המשפטי הקל בכתב האישום של שר המשפטים רמון, וזאת בניגוד להמלצת המשטרה והפרקליטות? כך טוען יו"ר המטה למען ארץ ישראל אביעד ויסולי. לטענתו, בשעה שהמשטרה והפרקליטות המליצו על הגשת כתב אישום בגין מעשה מגונה בכוח נגד רמון, היועץ המשפטי מזוז החליט להעמידו לדין בגין מעשה מגונה ללא הסכמה.

עוד הוא טוען כי בכתב האישום תוארה המתלוננת כ"חיילת צעירה" אך למעשה מדובר בקצינה בעלת ותק ובעלת סיווג מהגבוהים ביותר בצה"ל, בהתאם למי שהועסקה במשרד ממשלתי מהרגישים ביותר. הצגת המתלוננת כ`חיילת צעירה` נועדה ליצור יחס של חוסר אמינות כלפיה, טוען ויסולי. במענה על טענותיו הגיב משרד המשפטים: "אין בידינו להוסיף על האמור בהודעתנו מיום 17 באוגוסט. למען הסר ספק, אין באמור כדי להכחיש או לאשר את הנטען על ידכם".


ויסולי מביע תמיהה על התנהלות היועץ המשפטי בנוגע לכתב האישום של שר המשפטים. ליועץ לדבריו אין סמכות לערוך שינוי בכתב האישום. הוא יכול רק לאשר את קביעת הפרקליטות. לטענתו, טיפולו של מזוז בכתב האישום של `הבוס` שלו נגוע בניגוד ענינים והיה ראוי שהיועץ יפסול עצמו מלעסוק בכך. מכתב ברוח זו שיגר ויסולי ליועץ מזוז ובו דרש כי היועץ וכן גם פרקליט המדינה ועובדי משרד המשפטים יפסיקו לעסוק בתיקו של שר המשפטים רמון "הקביעה אם להגיש כתב אישום נגד רמון או לסגור את התיק הפלילי, היא החלטה מעין שיפוטית. על כן חלים על המחליט דיני פסלות כמו על שופט היושב בדין", כתב ויסולי. "קרבתכם האישית לשר רמון מתוקף היותו הממונה הישיר עליכם וכן נגיעתכם ונגיעת עובדי המשרד למשפטים בנשוא התיק ותוצאותיו, אשר יכולים להביא לפיטורי השר הממונה עליהם (או למנוע אותם) מחייבים את פסילתכם ופסילת עובדי משרד המשפטים מעיסוק ומתן החלטות מעין שיפוטיות בתיק הפלילי של השר רמון".

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/153881

חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

ד`ר חיים משגב
אורח








הודעהפורסם: שלישי 22.08.06 12:32    נושא ההודעה: העיתוי מזכיר יותר מדי את מה קרה לקודמיו של רמון.

כוחה של פרקליטות המדינה
מאת ד"ר חיים משגב

העיתוי מזכיר יותר מדי את מה קרה לקודמיו של רמון.


חיים רמון איננו הראשון שלומד על בשרו את סוד כוחה של המערכת הדורסנית ביותר במקומותינו. ליועץ המשפטי לממשלה אצה הדרך לעקור את שר המשפטים מעיקר תפקידיו כבר בתחילת החקירה, עוד לפני שנעשה העימות המפוקפק עם ה"מתלוננת" באמצעות וידיאו. הוא עושה זאת כדי להיות בטוח ששר המשפטים לא יצליח ליישם אפילו מקצת מן המטרות שהוא הציב לעצמו, וכעת הוא ממהר להכריז שהתיק "בשל" להגשת כתב אישום.


לא צריך להיות חסיד גדול של תורת הקונספירציה, אם כי גם את התורה הזאת לא צריך תמיד לשלול על הסף
לא צריך להיות חסיד גדול של תורת הקונספירציה, אם כי גם את התורה הזאת לא צריך תמיד לשלול על הסף. אבל מה שקרה לחיים רמון מזכיר את מה שאירע ליעקב נאמן, שר משפטים לשעבר, שנאלץ לפרוש מיד לאחר שהיועץ המשפטי דאז, מיכאל בן יאיר, החריד מרבצו "תיק חקירה" ששכב על המדף שנים לא מעטות. יעקב נאמן שהיה שר המשפטים בממשלתו של בנימין נתניהו, בסך הכל גילה את דעתו בכמה נושאים רגישים.

באותה עת סבל מנחת זרועה של פרקליטות המדינה גם רפאל איתן (רפול) ז"ל. בנימין נתניהו ביקש למנותו לשר לביטחון פנים וחיש קל נולד עוד כתב אישום. בסופו של דבר רפול זוכה וכתב האישום נגדו נמחק על הסף בידי בית המשפט, אבל לתפקיד שבו הוא חשק הוא כבר לא חזר. גורלו של יעקב נאמן היה מר יותר. הוא זוכה בבית המשפט רק לאחר שנה ארוכה של דיונים מייגעים, מתישים ומשפילים, אבל גם הוא לא זכה לחזור לתפקיד שבו הוא רצה. צחי הנגבי סירב לפנות מקומו.

הניצחון של מי שעמד אז בראש פרקליטות המדינה היה שלם. כך נעשה גם לראובן ריבלין שאותו ביקש אריאל שרון למנות לשר המשפטים. במשרד המשפטים לא רצו, כנראה, במי שסבור שבית המשפט העליון נטל לעצמו סמכויות-יתר שלא על פי הדין ובניגוד לעמדת הגוף המחוקק. "תיק החקירה" נגדו נסגר רק לאחר שהוא כבר נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת. כך נעשה גם לאביגדור ליברמן שאותו ביקש אהוד אולמרט למנות לתפקיד השר לביטחון פנים. החשדות נגדו הם בני כשמונה שנים ובדיוק ערב החתימה על ההסכם הקואליציוני "התגלה" מידע חדש שהצריך את חידוש החקירה. משטרת ישראל, כמו האנשים בפרקליטות המדינה, לא אוהבים, בלשון המעטה, שרים דעתניים מדי.


יכול להיות שכל מה שאומרים על חיים רמון הוא אמת ויציב, אבל העיתוי מזכיר יותר מדי את מה קרה לקודמיו. רק מה, לא בטוח שהפעם הכל ייגמר בכי טוב
רק גורלו של צחי הנגבי "שפר" עליו. הוא נשאר בתפקידו כשר המשפטים, אבל תיק החקירה נגדו נשאר תלוי באוויר במשך כל הקדנציה שלו. כך אוהבת אותם מערכת אכיפת החוק: כנועים, לא מרעישים ועושים את אשר מבקשים מהם. לא הייתה בקשה של נשיא בית המשפט העליון שצחי הנגב סירב לה. כך הוא שרד שלוש שנים תמימות. "תיק החקירה" נסגר, כמובן, מיד לאחר ש"צחי-ילד-טוב-פרקליטות" סיים את תפקידו.

חיים רמון, פוליטיקאי משופשף, לא קרא, כנראה, את ההיסטוריה של קודמיו כשהוא התייצב נגד המנגנון הכי חזק במדינה. היו לו כמה רעיונות יצירתיים שרבים מאוד בקהילייה משפטית, ולא רק שם, ברכו עליהם. אבל היו גם כאלה שלא רצו לראות כיצד ניטלות מהם כמה סמכויות מפתח.

יכול להיות שכל מה שאומרים על חיים רמון הוא אמת ויציב, אבל העיתוי מזכיר יותר מדי את מה קרה לקודמיו. רק מה, לא בטוח שהפעם הכל ייגמר בכי טוב. וגם אם זה ייגמר טוב, עד שזה ייגמר, הכל כבר יהיה מאחוריו. לבית המשפט העליון תהיה נשיאה חדשה והשופטים שבהם רוצים חבריה, ישבו כבר על כיסאותיהם.

כ"ו אב תשס"ו / 20 אוגוסט 06

http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/6010

חזרה למעלה

Global Report אריק ב
אורח








הודעהפורסם: שלישי 22.08.06 17:44    נושא ההודעה: שיעור מזורז בתפירת תיקים

שיעור מזורז בתפירת תיקים


אריק באך 22.08.2006 18:03



איך מי שהכשירה את רצח רבין, אותו רבין שסירב לקדם אותה, תמונה לנשיאות בית המשפט העליון?
שתי חקירות של אישי ציבור בכירים בו זמנית, האשמות דומות, כך שהציבור יכול לראות בקלות את ההבדלים, ואף אחד שם במערכת המשפט לא טורח להסתיר את התפרים הגסים של התיק נגד חיים רמון. מערכת המשפט סומכת על טימטומו של הציבור, והציבור מוכיח לה שהיא צודקת

לא אתיימר לקבוע אם חיים רמון זכאי או אם הנשיא משה קצב אשם. אבל מדהים לערוך השוואה בין צורת ההתנהלות בשתי הפרשיות הללו, העוסקות בעניינים דומים, ובכל זאת ההתנהלות היא כל כך שונה עד נראה לי כי ניתן לקבוע בלי שום צל של ספק, כי יד מכוונת הובילה לתפירת התיק נגד חיים רמון כדי להכשיר את מינויה של דורית בייניש לעליון ולהכשיר את כוונותיה למנות את השותף לשעבר של בעלה, יהונתן עדיאל, ואת העובד שלה לשעבר יהושוע פוגלמן לעליון, במקום הפרופסורים מהאקדמיה שרמון התעקש למנות כדי להכניס לעליון קצת מנת מישכל ויושרה לשם שינוי.



אז מה היה לנו שם:



מתלוננת על מעשים מגונים.



אצל הנשיא קצב הייתה זו עובדת שהייתה נתונה למרותו ואשר התלוננה על קיום יחסי מין מלאים בידי מעסיקה עובד הציבור הבכיר, ותוך כדי איומים שאם לא תקיים היא תפוטר ולא תמצא עבודה בשום מקום אחר.



במקרה של חיים רמון היתה זו קצינה במסיבת שחרור, לא עובדת הכפופה לו בכלל, שטענה שאת הנשיקה הצרפתית שהיא קיבלה ממנו אחרי החיבוקים שהיא נתנה לו היא לא רצתה ולכן יש לפרש זאת כמעשה מגונה בכפייה.



בדיקת פוליגרף



המתלוננת נגד הנשיא, נבדקה בפוליגרף כדי לוודא שהיא אכן דוברת אמת לפחות לכאורה, לפני שמטרידים את כבוד הנשיא בחקירה משטרתית מביכה שכזו. גם אחרי שנמצאה דוברת אמת בפוליגרף והרבה לפני שנחקר בכלל הנשיא, התאמצו החוקרים למצוא ראיות נסיבתיות חיצוניות עצמאיות ובלתי תלויות אשר יתמכו או יפריכו את גירסתה, וכדי שזה לא יהיה תלוי עלמילים של אינטרסנטים אלא על ראיות עצמאיות, כגון מכתבים וצ`ט במחשבים של הנשיא והעובדת שלו לשעבר. חקירה בדיוק לפי הספר, המיועדת לברר מה קרה שם באמת ולא להרשיע את הנשיא בכל מחיר או לבטל את גירסתה של המתלוננת מפאת כבודו...





במקרה של חיים רמון לא טרחו בכלל החוקרים לבדוק את המתלוננת על גירסתה בפוליגרף. הם כנראה יודעים מה שכולנו ממילא יודעים, ומעדיפים שלא יהיו לכך שום הוכחות על ידי מכונות אובייקטיביות. הם איפשרו לה להתחמק מהמשך חקירה, ומייד לאחר שהגישה תלונה – הופ היא נעלמה לחו"ל והודיעה שאין לה בכלל כוונה לשוב.


סיכול ממוקד מקדים לעומת עסקים כרגיל



במקרה של חיים רמון, הזדרז היועץ המשפטי לממשלה עוד לפני שהחקירה בכלל מוצתה, לאסור על השר המכהן ליישם את הרפורמות שהוא הצהיר שהוא מעוניין לבצע כדי לכפות על השופטים שיקיימו בעצמם את החוק ואת סידרי המנהל התקין לפני שהם מטיפים לאחרים לנהוג כך. הוא רוקן אותו מסמכויותיו וקבע הלכה למעשה שהוא אשם עוד לפני שהמשטרה בכלל בדקה את התלונה.



במקרה של הנשיא קצב... הנשיא ממשיך לעסוק במתן חנינות, למרות שהחשדות החמורות שהעלתה העובדת כנגדו נגדו לא רק לניצול מיני מתוך יחסי מרות, אלא חשדות של ממש על התערבות של עבריינים ומאעכרים למיניהם בקידום חנינות תמורת טובות הנאה כספיות ואחרות.





היחידה החוקרת...



בעוד שאת חקירת הנשיא מנהלת היחידה היוקרתית והבכירה במשטרה, האמונה על חקירות שכאלה גם בעבר, את החקירה נגד חיים רמון בשל חשדות לעבורות מין בחר מי שבחר להפקיד במתפרת היחידה לחקירות.. הונאה.



האם יש משהו בין ענייני הונאה לנשיקה, או שמה דווקא שם מצאה מי שמצאה את החוקרים שאיתם ניתן היה לתפור את התיק בלי לעשות חשבון?



אין לי מושג מה הקשר בין הונאה לנשיקה הזניחה הזו, אבל נדמה לי שיש לי הרגשה איזה ג`וב אדיר עומדת לקבל עו"ד מירי גולן בהמלצת נשיאת בית המשפט העליון, מייד עם פרישתה הצפוייה מהמשטרה בקרוב...



כי ככה זה בחיים: עבור תפירה איכותית של מותג נהוג לשלם והרבה...


מעשים דומים ושיטה

במאמר מרתק של עו"ד ד"ר חיים משגב, הוא סוקר את גורלם הזהה ממש, של כל שרי המשפטים אשר העיזו להציע הצעות ייעול ומנהל תקין לטיהור מערכת השפיטה מנורמות השחיתות, הקומבינות ומינויי המקורבים חסרי הכישורים שהיא טובעת בהן. לכולם נתפרו תיקים פיקטיביים על ידי בייניש וארבל שותפתה, כולם זוכו זיכוי מביך, והציבור ממשיך לעצום עינייים במקום לתבוע את עלבונו כפי שהיה קורה כבר מזמן במדינה שאזרחיה אינם כה פראיירים.



בפרשה הזו, יש לנו את כל המרכיבים המשפטיים של דוקטורינת ה"מעשים דומים ושיטה" של תפירת תיק לשר משפטים אשר סירב לשמש חומת גומי אילמת וצייתנית למאפיה המשפטית השולטת במדינה.





יחסי מין מלאים לעומת נשיקה



ההיסטריה שבה פעל היועץ המשפטי לממשלה בפרשת רמון, לרוקן אותו מסמכויותיו, להכניס במחטפים את שמה של דורית בייניש כמועמדת היחידה לנשיאות כל שלא תהיה ברירה אלא למנות רק אותה למרות שאין חולק על זה שהיא פשוט פסולה, ולא רק בלתי כשירה לתפקיד הזה, ולעשות הכל כדי שהאמת בפרשה הזו לא תתגלה לעולם כי המתלוננת ברחה בחסותו לחו"ל – מקבלת משנה תוקף וחשד כשמשווים אותה עם האדישות המופגנת ושלוות הנפש שמפגין מזוז כלפי ניצול העובדת בבית הנשיא (וככל הנראה גם אחרות) והפיכתה לשפחת מין על חשבון משלם המיסים מתפרשת כהתנהלות איטית שגרתית של חקירה.



חשדות חמורים ביותר, ניצול מיני של ממש של עובדת מדינה, חשדות בדבר חנינות תמורת שוחד ובדיקת פולעגרף שמאמתת את גירסת המתלוננת – וכאילו כלום לא קרה והכל מתנהל בבירוקרטיה עצלה להדהים.



נשיקה, בסך הכל נשיקה, שאפילו ארגוני הנשים ויוזמי החוק זועמים על הזילות של סל עבירות המין בעצם הכללת הדינימקה הלגיטימית בהחלט הזו שבין גבר לאישה אל תוך הסל החשוב הזה שנועד להגן על נשים אחרות לגמרי מפני נסיבות שונות לחלוטין מזו המתאורת בכתב האישום נגד רמון – תופסת פיתאום את היועץ בהתנהלות היסטרית של פיל בחנות חרסינה.



מי סוחט את היועץ המשפטי לממשלה?



מי כפה עליו להתנהל כפי שהתנהל בפרשת חיים רמון תוך שהוא מבזה למעשה את כל יוקרתו ומעמדו ואמונו בקרב הקהילייה המשפטית?



איזו הבטחה קיבל אולמרט להקלה בתיקים העומדים נגדו תמורת שיתוף הפעולה האקטיבי כל כך שלו ושל אנשי לשכתו בתפירת התיק הזה?



איך זה שכל תושבי הצפון שהמדינה דפקה והפקירה בכל ימות המלחמה ועדעצם היום הזה, לא צבאו בהמוניהם על בית המשפט העליון לגרור את בייניש, ארבל ופרוקצ`יה אל מרכז מטווח הטילים של החיזבאללה בחיפה או בצפת או בכל אחד מיישובי הצפון, כדי שיבינו את המשמעות החמורה של שיתוף הפעולה העיוור שלהם עם ממשלת אולמרט כשקבעו בפסק דין בזוי ושיקרי בעליל, כי ניתן להפקיר את כל תושבי הצפון ולא נורא ויהיה בסדר, אין להכריז על מלחמת לבנון כמלחמה וגם לא להכריז על מצב חירום כי... באמת זו לא מלחמה. הכל היה בסך הכל די נחמד ומאוד בטוח במגדל השן בירושלים, משכורת העתק והתנאים המפליגים דופקים כמו שעון, הכל בטוח ונינוח ושקט...המלחמה הייתה רק אצל הפראיירים. אצל האליטה זו הייתה סתם תוכנית טלויזיה בין קוקטייל לארוחת פאר...



למי כאן לא ברור מה שלי נראה יותר ויותר כמו תיאום אלמנטרי בין עורכי הדין הירושלמים: בתמורה לתמיכתה של ביניש במחדלי הממשלה החמורים בהפקרת העורף וקביעתה המשפטית שזו לא הייתה מלחמה אלא סתם כאילו, היא תקבל מלשכתו של אולמרט את סיכולו המוזמן של חיים רמון בדרכים שרק אולמרט ואנשי לישכתו יודעים לבצע, ובכך - את מינויה הנכסף לנשיאות בית המשפט העליון, למרות היעדר כישוריה, הליקויים החמורים בהתנהלותה בעבר המטילים צל גדול על כשירותה לכהן במשרה ציבורית כלשהיא, ולמרות אחריותה הישירה והדומיננטית להוצאתו להורג של רבין בידי אזרחים אשר הכריזו עליו כבוגד במדי נאצי עם כאפייה של טרוריסט על ראשו - פעולות שדורית בייניש אישרה והכשירה...



ובכלל, אני מתקשה להבין - איך זה שאף אחד בציבור, לא מימין ולא משמאל, אינו מעיז לדבר על תרומתה הדומיננטית של דורית בייניש לרצח רבין, למרות שדו"ח ועדת שמגר חשף כי היא הייתה זו שהכשירה את הצגתו של רבין בחוצות במדי אס אס נאציים וכאייה ושליוט שהוא בוגד, בידי שותפו וחברו של יגאל עמיר, אבישי רביב?



האם המדינה הזו לא תדע גבול להתנהלות השלטונית המופקרת, עד כי בראשות בית המשפט העליון תכהן שופטת שדמו של ראש הממשלה רבין על הידיים של מי שהכשירה את פעולות ההסתה נגדו והצגתו בציבור הרחב כנאצי בוגד שדמו מותר ???


רבין התנגד לקידומה. היא הכשירה את מסע ההסתה הרצחנית נגדו עלידי אבישי רביב שהניף כרוזים נגדו כבוגד, במדי אס אס נאציים, בכאפייה, וקבע בחסותה של דורית בייניש שחל על רבין דין רודף!



הנשיא מאיר שמגר התנגד למינויה למשרת שופטת כלשהיא, לא לבית משפט השלום, המחוזי, ובטח לא לעליון! למה? למה דעתו של נשיא בית המשפט העליון שחקר את רצח ראש הממשלה רבין מתבטלת במחטף פוליטי ותפירת תיק זולה לשר המשפטים?

חומר למחשבה....



http://www.global-report.com/a.php?c=gg&a=10474625&rc=il

חזרה למעלה

Haaretz
אורח








הודעהפורסם: רביעי 23.08.06 9:39    נושא ההודעה: שר הבינוי שטרית ישמש מ"מ שר המשפטים במקום רמון


עדכון אחרון - 10:33 23/08/06

שר הבינוי שטרית ישמש מ"מ שר המשפטים במקום רמון

מאת מזל מועלם ויובל יועז

רמון, שיואשם בעבירה של מעשה מגונה בלא הסכמה בחיילת, ויתר השבוע על זכות השימוע והתפטרת מתפקידו

שטרית. זו כהונתו השניה בתפקיד שר המשפטים

תצלום ארכיון

שר הבינוי והשיכון, מאיר שטרית, ישמש כממלא מקום שר המשפטים במקום חיים רמון שפרש מתפקידו בעקבות כתב האישום שיוגש נגדו בעבירה של מעשה מגונה בלא הסכמה, כך פורסם הבוקר (רביעי).

זוהי כהונתו השנייה של שטרית בתפקיד, לאחר ששימש כשר משפטים בממשלת שרון הראשונה בין השנים 2001 ו-2003.

"הנאשם החדיר את לשונו לפיה של המתלוננת"

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פירסם ביום ראשון את נוסח כתב האישום שיוגש בימים הקרובים לבית המשפט נגד רמון. העונש המרבי על העבירה בה נאשם רמון הוא שלוש שנות מאסר. בין העדים שאמורים להופיע מטעם התביעה, מלבד המתלוננת א`, גם מזכירו הצבאי של ראש הממשלה האלוף גדי שמני, מזכירתו של אולמרט שולה זקן, ראש יאח"ה תת-ניצב מירי גולן וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ניצב יוחנן דנינו.

בכתב האישום מתואר מה שהתרחש לכאורה בחדר ההמתנה במשרד ראש הממשלה בתל אביב ב-12 ביולי, בעת שרמון המתין לפגישה עם אולמרט: "סמוך לפני השעה 20:00 הגיע הנאשם במסגרת תפקידו ללשכת רה"מ", נאמר בכתב האישום. "המתלוננת, שעמדה על סף שחרורה מצה"ל, ביקשה מהנאשם להצטלם עמה למזכרת כפי שהצטלמה עם שרים ונושאי משרה בכירים אחרים שעמם עבדה, והנאשם הסכים. המתלוננת הלכה להביא מצלמה והנאשם נכנס לחדר סמוך בלשכה שהיה ריק".

בהמשך מתואר כי "המתלוננת ביקשה מחייל בלשכה לצלם אותה ואת הנאשם. השניים נכנסו לחדר ושם צילם החייל את המתלוננת והנאשם כשהם חבוקים, שתי תמונות, ויצא מהחדר. המתלוננת שיחררה אחיזתה בנאשם ופנתה לצאת מהחדר. הנאשם המשיך לחבק את גופה בידו האחת וקירב אותה אליו. באצבעות ידו האחרת אחז בלחייה, קירב את פניו אליה והצמיד את שפתיו לשפתיה, תוך שהוא מחדיר את לשונו לתוך פיה, והכל ללא הסכמתה. המתלוננת התעשתה, זזה לאחור ועזבה את החדר. הנאשם יצא מיד אחריה. במעשיו אלו", טוענת הפרקליטות בכתב האישום, "עשה הנאשם במתלוננת מעשה מגונה בלא הסכמתה".

במשטרה שוקלים בימים אלה אם לפתוח בבדיקה עצמאית באשר לטענותיה של צעירה נוספת, שסיפרה בכלי התקשורת כי רמון הטריד אותה מינית. עם זאת, הצעירה לא התלוננה עד כה במשטרה.

רמון ויתר על חסינותו

רמון הודיע ביום ראשון רשמית למזוז כי הוא מוותר על שימוע, ובכך הפכה ההחלטה להעמידו לדין לסופית. במקביל הודיע רמון ליו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק וליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוחמה אברהם כי הוא מוותר על חסינותו. מזוז החליט שאם תגיע אליו הודעה רשמית על ויתורו של רמון על


רמון. "עשה במתלוננת מעשה מגונה בלא הסכמה"

תצלום: ארכיון
החסינות, הוא לא ימתין 30 ימים אלא יגיש את כתב האישום מיד לבית המשפט. במקביל ממתין מזוז להודעה רשמית ממשרד ראש הממשלה על התפטרותו של רמון מהממשלה. אם הודעה זו תגיע לפני הגשת כתב האישום הוא יוגש לבית משפט השלום בתל אביב, אך אם רמון ישמש עדיין שר בעת הגשת כתב האישום הוא יוגש לבית המשפט המחוזי.

בלשכת היועץ המשפטי לממשלה החליטו לא להתערב בהליכי בית המשפט הצפויים לרמון, ולהשאיר את אלה להחלטתה הבלעדית של מערכת בתי המשפט ושל השופט או השופטים שידונו בתיק. בהקשר זה, בלשכתו של מזוז לא מתכוונים לפנות למנהל בתי המשפט בעז אוקון בבקשה לזרז את קצב הדיונים ולקיימם במתכונת יומיומית. בנוסף לא מתכוונת הפרקליטות לבקש מבית המשפט בקשות מיוחדות כלשהן, כמו קיום המשפט בפני מושב של שלושה שופטים. החלטות אלה יתקבלו במערכת בתי המשפט לבדה.


http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/753962.html
חזרה למעלה

לחץ כאן לפורום החדש על המחדלים המשפטים בחקירת רצח רבין

NFC
אורח








הודעהפורסם: רביעי 23.08.06 15:36    נושא ההודעה: כתב האישום נגד רמון

בבית המשפט השלום בתל-אביב יפו ת.פ. 06/


המאשימה: מדינת ישראל
באמצעות פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי)
רח` רח` הנריטה סולד 1 תל-אביב, מיקוד 64924
טלפון: 03-6970222 פקס: 03-6919108

- נ ג ד -

הנאשם: חיים רמון
יליד 1950


כ ת ב - א י ש ו ם

א. העובדות:

1. בתקופה הרלבנטית לכתב אישום זה היה הנאשם שר המשפטים של מדינת ישראל.

2. ביום 12.7.06, בסמוך לפני השעה 20:00, הגיע הנאשם, במסגרת תפקידו, ללשכת ראש הממשלה בתל-אביב (להלן : הלשכה)

3. א.א. חיילת, בת 21 (להלן : המתלוננת) שרתה אותה עת בלשכה.

4. המתלוננת, שעמדה על סף שחרורה מצה"ל, ביקשה מהנאשם להצטלם עמה למזכרת, כפי שהצטלמה עם שרים ונושאי משרה בכירים אחרים עמם עבדה, והנאשם הסכים.

5. המתלוננת הלכה להביא מצלמה, והנאשם נכנס לחדר סמוך בלשכה, שהיה ריק (להלן: החדר). המתלוננת הביאה מצלמה וביקשה מחייל בלשכה לצלם אותה ואת הנאשם. השניים נכנסו לחדר, ושם צילם החייל את המתלוננת והנאשם - כשהם חבוקים - שתי תמונות, ויצא מהחדר.

6. המתלוננת שחררה אחיזתה בנאשם ופנתה לצאת מהחדר. הנאשם המשיך לחבק את גופה בידו האחת וקרב אותה אליו. באצבעות ידו האחרת אחז בלחייה, קרב את פניו אליה והצמיד את שפתיו לשפתיה, תוך שהוא מחדיר את לשונו לתוך פיה, והכל ללא הסכמתה.

7. המתלוננת התעשתה, זזה לאחור ועזבה את החדר. הנאשם יצא מיד אחריה.

8. במעשיו אלו עשה הנאשם במתלוננת מעשה מגונה בלא הסכמתה.


ב. הוראות החיקוק לפיהן מואשם הנאשם:

מעשה מגונה באדם בלא הסכמתו, עבירה על סעיף 348(ג) לחוק העונשין, תשל"ז-1977.



ג. עדי התביעה:
1. המתלוננת, א.א. – תוזמן באמצעות פמת"א.
2. רונית לוגסי, תוזמן באמצעות פמת"א.
3. גדי שמני, יוזמן באמצעות פמת"א.
4. סימה גלילי, תוזמן באמצעות פמת"א.
5. ליעד עוז, תוזמן באמצעות פמת"א.
6. ליטל בוטבול, תוזמן באמצעות פמת"א.
7. שולה זקן, תוזמן באמצעות פמת"א.
8. ניצב יוחנן דנינו, ר` אגף לחקירות ולמודיעין, משטרת ישראל, מטא"ר, דרך חיים בר-לב, ירושלים 91906.
9. 437533, תנ"צ מירי גולן, ר` היחידה הארצית לחקירות משטרת ישראל, היחידה הארצית לחקירות הונאה, רח` רזיאל 9 בת-ים.
10. 994608 סנ"צ ערן קמין, ראש מפלג חקירות, משטרת ישראל, היחידה הארצית לחקירות הונאה, רח` רזיאל 9, בת-ים.
11. 1062132 רפ"ק חיים ארביב, משטרת ישראל, היחידה הארצית לחקירות הונאה, רח` רזיאל 9, בת-ים
12. סנ"צ נורית זיו, מטא"ר, דרך חיים בר-לב, ירושלים 91906.
13. יניב קובי, קשת 45, רעות
14. גל, יוזמן באמצעות פמת"א.
15. א.ג., תוזמן באמצעות פמת"א.
16. ש.ג., יוזמן באמצעות פמת"א.
17. ענת ארליך, הרצפלד 18 קרית אונו.
18. רון פאר, בלפור 25/7, תל-אביב טל פאר, הסבוראים 5 תל-אביב.



תל-אביב כ"ט באב תשס"ו
23 באוגוסט 2006
רותי בלום-דוד, עו"ד
פרקליטת מחוז תל-אביב (פלילי)



פמת``א מ/4876/06
64/06-9 אח"ק - יאח"ה


הודעה לנאשם
הנאשם יכול לבקש שימונה לו סנגור ציבורי אם מתקיים בו אחד מהתנאים לזכאות נאשם לייצוג המנויים בסעיף 18(א) לחוק הסנגוריה הציבורית, תשנ"ו – 1995.


לכתב אישום זה לא קשור שום תיק ב"ש שעניינו מעצרים


ר.ד. 391134

http://www.nfc.co.il/archive/001-D-108765-00.html?tag=16-35-03
חזרה למעלה

The Marker
אורח








הודעהפורסם: חמישי 24.08.06 20:13    נושא ההודעה: ביניש תמונה לנשיאת ב-7.9 שטרית החל לבטל החלטות רמון

ביניש תמונה לנשיאת ביהמ"ש העליון ב-7 בספטמבר; שטרית החל לבטל החלטות רמון


15:13 | 24.8.2006 יובל יועז

תגיות: מאיר שטרית, שר המשפטים, דורית ביניש, בית המשפט העליון



(עדכון) השופטת דורית ביניש תמונה לנשיאת בית המשפט העליון ב-7 בספטמבר. ממלא מקום שר המשפטים, מאיר שטרית, הודיע הבוקר (חמישי) כי אמש סיכם עם נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, שבמועד זה תכונס הוועדה לבחירת שופטים כדי להחליט על מינוי ביניש. בכוונתו של שטרית לפעול גם כדי למנות את השופט אליעזר ריבלין למשנה לנשיאת בית המשפט העליון. בצהריים נפגש שטרית בלשכתו עם ביניש.


בתדרוך לכתבים שנערך הבוקר, הודיע שטרית כי בדעתו להחזיר את שיטת הסיניוריטי (הוותק), שלפיה מתמנים הנשיא והמשנה לנשיא בית המשפט העליון על פי ותק הכהונה שלהם - נוהג אותו ביטל שר המשפטים היוצא, חיים רמון, במהלך חודשי כהונתו. בנוסף הודיע שטרית כי בכוונתו לבטל את ההחלטה שיזם רמון, להנהיג פרוטוקילים בישיבות הוועד לבחירת שופטים.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, סיכם עם רמון כי שטרית יפנה את התפקיד, שאותו קיבל ב"פיקדון", וישיב אותו לרמון אם זה יוכרז זכאי בתום המשפט שבו יועמד לדין באשמת מעשה מגונה בלא הסכמה.

שטרית אמר אתמול כי מטרתו הראשונה היא "להרגיע את האווירה במערכת המשפטית וליצור שקט שהמערכת זקוקה לו. אני רואה את תפקידי כשר המשפטים", אמר שטרית ל"הארץ", "כמי שאמור להגן על המערכת המשפטית, להיות הפה שלה המערכת ולהעניק לה גיבוי".

שטרית כיהן בעבר כשר המשפטים בממשלת שרון הראשונה בין 2001 ל-2003, ואתמול הודיע כי הוא "מכיר את המשרד על בוריו ואיננו זקוק לימי חסד", וכי בכוונתו להשתלב באופן מיידי בעבודת המשרד. "אני רואה חשיבות רבה לסייע לראש הממשלה לשמור על היציבות השלטונית", אמר, "ולכן נרתמתי לסייע במקום שהתבקשתי".

עם זאת, שטרית איננו רואה עצמו כמי שמחזיק בסמכויות במשרד ב"תקופת המתנה" עד שובו של רמון, ובדעתו לקדם את סדר היום המקצועי שלו במשרד. "אני רואה את עצמי כשר משפטים לכל דבר, שעובד ב`פול ווליום`", אמר שטרית, "אני לא קבלן של מישהו אחר".

בין המטרות ששטרית סימן: המשך קידום הרפורמה בבתי המשפט, טיפול בתחום הגישור והרחבת המשמרת השנייה בבתי המשפט לכל בתי המשפט בארץ - שלושה נושאים שלמענם פעל גם בקדנציה הראשונה שלו במשרד המשפטים. "האג`נדה שלי לעניין מערכת המשפט לא השתנתה", אומר מ"מ שר המשפטים באשר לתקופת כהונתו הקודמת, "אבל אז לא הספקתי לגמור את העבודה. אני מתכוון להמשיך לטפל בכל הנושאים שעומדים על סדר היום, חלקם עוד מהתקופה שלי שעדיין לא הושלמו ולצערי הגדול נותרו פתוחים".

בקדנציה הראשונה שלו במשרד המשפטים מינתה הוועדה בראשות שטרית את השופטים אדמונד לוי ואילה פרוקצ`יה במינוי קבע לעליון, ובנוסף את השופטים מרים נאור, אשר גרוניס ואסתר חיות בכהונה זמנית.

http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20060824_366 911&origin=ibo&layer=headlines&layer2=&layer3=


חזרה למעלה

Nana News
אורח








הודעהפורסם: חמישי 24.08.06 20:26    נושא ההודעה: שטרית ממנה את בייניש לנשיאה ומבטל החלטות שעשה רמון

שטרית ממנה את בייניש לנשיאה ומבטל החלטות שעשה רמון
ממלא מקום שר המשפטים הודיע לשופטת בייניש על מינויה לתפקיד נשיאת ביהמ"ש העליון. הוא גם יפעל למינויו של אליעזר ריבלין לסגן נשיא. "אני רואה את עצמי כשר משפטים לכל דבר", אמר והכריז על שורת שינויים במשרד
מאת: דנה אייזנברג17:3724.08.2006

"אני רואה את עצמי כשר משפטים לכל דבר, שעובד ב`פול ווליום`...אני לא קבלן של מישהו אחר" - כך אמר היום (חמישי) ממלא מקום שר המשפטים, מאיר שטרית. שטרית נכנס לתפקיד אך אתמול וכבר החל בקבלת החלטות משמעותיות. החלטתו הגדולה הראשונה בתפקיד הייתה להודיע על הבחירה בשופטת דורית בייניש לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון.
שטרית ובייניש בפגישתם היום (צילום: ערוץ 10)שטרית הורה לכנס בעוד שבועיים את הוועדה למינויי שופטים כדי להכריז רשמית על המינוי. בנוסף, הוא הודיע שיפעל למינוי השופט אליעזר ריבלין למשנה לנשיאת בית המשפט העליון. בכוונתו גם להחיל סטנדרט למינוי שופטים על-פי ותק הכהונה שלהם.

אולם בכך לא תמו השינויים שמתכנן שטרית במשרד. בתדרוך שערך לכתבים בבוקר, הוא הכריז על כוונתו להמשיך בקידום הרפורמה בבתי המשפט, לחולל שינויים בתחום הגישור ולהאריך את המשמרת השנייה בבתי המשפט בכל ארץ. אלה נושאים שהחל שטרית לקדם בקדנציה הראשונה שלו במשרד. "האג`נדה שלי לעניין מערכת המשפט לא השתנתה", אמר בתדרוך, "אני מתכוון להמשיך לטפל בכל הנושאים שעומדים על סדר היום, חלקם עוד מהתקופה שלי שעדיין לא הושלמו ולצערי הגדול נותרו פתוחים".

שטרית החליף את השר הקודם חיים רמון לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בפרשת הטרדה מינית. שטרית כיהן בעבר כשר המשפטים בין השנים 2001 ל-2003 בממשלתו הראשונה של אריאל שרון.
על כך אמר שטרית כי הוא, "מכיר את המשרד על בוריו ואיננו זקוק לימי חסד".
בייניש נשיאה
נשיאת בית המשפט העליון המיועדת, דורית בייניש, נולדה וגדלה בתל אביב, ואת השכלתה המשפטית רכשה באוניברסיטה העברית בירושלים. היא בעלת תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת ירושלים.

עם סיום לימודיה החלה את דרכה המקצועית בשירות הציבורי, תחילה כפרקליטה במחוז ירושלים ולאחר מכן בלשכה הראשית של פרקליטות המדינה. בין היתר כיהנה כמנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, ובתפקיד המשנה לפרקליט המדינה.

בראשית שנת 1989 מונתה לתפקיד פרקליטת המדינה. בעת שכיהנה בתפקיד זה, עמדה בראש התביעה הכללית, וכן היתה אחראית ליצוג משפטי של המדינה בבתי המשפט בערכאותיהם השונות. מלבד אחריות ליצוג המדינה בבתי המשפט כפרקליטת המדינה, נטלה חלק ביעוץ משפטי לרשויות המדינה. בדצמבר 1995 נתמנתה לבית המשפט העליון.

http://news.nana.co.il/Article/?ArticleID=391870&sid=126
חזרה למעלה

הצטרף וצרף חבריך לרשימת התפוצה של "נקים" וקבל עידכונים שוטפים על החשיפות של "נקים"

Walla
אורח








הודעהפורסם: חמישי 24.08.06 20:29    נושא ההודעה: רשמית: בייניש נשיאת העליון


רשמית: בייניש נשיאת העליון

יום חמישי, 24 באוגוסט 2006, 14:14 מאת: יובל יועז ומזל מועלם, הארץ


שטרית. "רוצה להיות הפה של המערכת המשפטית ולהעניק לה גיבוי" (רויטרס)

בייניש. נפגשה היום עם שטרית (מוטי קמחי, הארץ)הוועדה למינוי שופטים תודיע על המינוי ב-7 בספטמבר. מ"מ שר המשפטים שטרית החל לבטל החלטות של רמון


עוד בכתבה:
שטרית ינסה "להרגיע את המערכת המשפטית" »


השופטת דורית בייניש תמונה לנשיאת בית המשפט העליון ב-7 בספטמבר. ממלא מקום שר המשפטים מאיר שטרית הודיע הבוקר כי אמש סיכם עם נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, שבמועד זה תכונס הוועדה לבחירת שופטים כדי להחליט על מינוי בייניש. בכוונתו של שטרית לפעול גם כדי למנות את השופט אליעזר ריבלין למשנה לנשיאת בית המשפט העליון. בצהריים נפגש שטרית בלשכתו עם בייניש.


בתדרוך לכתבים שנערך הבוקר, הודיע שטרית כי בדעתו להחזיר את שיטת הסיניוריטי (הוותק), שלפיה מתמנים הנשיא והמשנה לנשיא בית המשפט העליון על פי ותק הכהונה שלהם - נוהג אותו ביטל שר המשפטים היוצא, חיים רמון, במהלך חודשי כהונתו. בנוסף הודיע שטרית כי בכוונתו לבטל את ההחלטה שיזם רמון, להנהיג פרוטוקילים בישיבות הוועד לבחירת שופטים.


שטרית ינסה "להרגיע את המערכת המשפטית"


רוני בר-און. אולמרט העדיף את שטרית (ערוץ 10)ראש הממשלה ומ"מ שר המשפטים סיכמו ששטרית יפנה את התפקיד, שאותו קיבל כ"פיקדון", וישיב אותו לרמון אם זה יוכרז זכאי בתום המשפט שבו יועמד לדין באשמת מעשה מגונה בלא הסכמה.


שטרית הודיע אתמול כי מטרתו הראשונה היא "להרגיע את האווירה במערכת המשפטית וליצור שקט, שהמערכת זקוקה לו. אני רואה את תפקידי", אמר ל"הארץ", "כמי שאמור להגן על המערכת המשפטית, להיות הפה שלה ולהעניק לה גיבוי".


פרסומתשטרית איננו רואה עצמו כמי שמחזיק בסמכויות במשרד ל"תקופת המתנה" עד שובו של רמון, ובדעתו לקדם את סדר היום המקצועי שלו במשרד. "אני רואה את עצמי כשר משפטים לכל דבר, שעובד ב`פול ווליום`", אמר שטרית, "אני לא קבלן של מישהו אחר".


בין המטרות ששטרית סימן: המשך קידום הרפורמה בבתי המשפט, טיפול בתחום הגישור והרחבת המשמרת השנייה בבתי המשפט לכל בתי המשפט בארץ - שלושה נושאים שלמענם פעל גם בקדנציה הראשונה שלו במשרד המשפטים. "האג`נדה שלי לעניין מערכת המשפט לא השתנתה", אומר מ"מ שר המשפטים באשר לתקופת כהונתו הקודמת, "אבל אז לא הספקתי לגמור את העבודה. אני מתכוון להמשיך לטפל בכל הנושאים שעומדים על סדר היום, חלקם עוד מהתקופה שלי שעדיין לא הושלמו ולצערי הגדול נותרו פתוחים".

http://news.walla.co.il/?w=//963465

חזרה למעלה

NFC
אורח








הודעהפורסם: שני 28.08.06 18:39    נושא ההודעה: נקבעו השופטים במשפטו של חיים רמון, המשפט יתחיל ב- 11.9.06

משפט בזק

נקבעו השופטים במשפטו של חיים רמון

נשיאת השלום בת"א שיבצה את השופטים שידונו במשפטו של שר המשפטים לשעבר, חיים רמון השופטים: חיותה כוחן, דניאל בארי ודניאלה שריזלי הקראת כתב האישום נקבעה לראשית ספטמבר

מאת: מתן פריידין | | www.Nfc.co.il


נשיאת בית משפט השלום בתל אביב, השופטת עדנה בקנשטיין, שיבצה (ב`, 28.8.06) את השופטים שישבו לדון בתיקו של שר המשפטים לשעבר הנאשם בביצוע מעשה מגונה בחיילת שעבדה במשרד ממשלתי. בראש ההרכב תעמוד השופטת חיותה כוחן. יחד עימה ישבו השופט דניאל בארי והשופטת דניאלה שריזלי.

בקנשטיין מציינת בהחלטתה כי "ברגיל היה נקבע התיק לדיון בפני נשיא בית המשפט" - היינו בפניה, ואולם היא פסלה את עצמה לדון בתיק מאחר וכבר ראתה חומרים הקשורים בו במסגרת החלטותיה על צו איסור פרסום שניתן מוקדם יותר.

שלושת השופטים מורגלים במשפטים מתוקשרים. השופטת כוחן הרשיעה בעבר את "הפרקליטה המדליפה" ליאורה גלאט-ברקוביץ` שהדליפה פרטים מפרשת סיריל קרן. השופט דניאל בארי זכור ממשפטים כמו זה שבו זיכה את "האנס הסדרתי" בני סלע, ששלח מכתבים לאחת מקורבנותיו; ואילו השופטת דניאלה שריזלי זכתה אף היא לאור הזרקורים בתיקו של גלעד שרון.

הקראת כתב האישום נקבעה ליום 11.9.06 - דבר המרמז על הפיכתו של משפט רמון לאחד המשפטים המהירים ביותר בתולדות מערכת המשפט הישראלית, זאת בדומה למשפטו של שר משפטים אחר, פרופ` יעקב נאמן, שנאלץ אף הוא להיאבק על חפותו בבית המשפט, זמן קצר לאחר שמונה כשר המשפטים בממשלתו של בנימין נתניהו ונאלץ להתפטר.

כתב האישום נגד רמון שהוגש בשבוע שעבר (23.8.06) לבית משפט השלום בת"א, מייחס לו עבירת מעשה מגונה בלא-הסכמה, שבוצעה לכאורה נגד חיילת ששירתה במועד ביצוע העבירה בלשכת ראש הממשלה בתל אביב.

כפי שכבר פורסם, החיילת ביקשה להצטלם למזכרת עם רמון, אולם משביקשה לצאת מהחדר שבו הצטלמו יחדיו "הנאשם המשיך לחבק את גופה בידו האחת וקרב אותה אליו. באצבעות ידו האחרת אחז בלחייה, קרב את פניו אליה והצמיד את שפתיו לשפתיה, תוך שהוא מחדיר את לשונו לתוך פיה, והכל ללא הסכמתה" - לשון כתב האישום.

הגשת כתב האישום באופן מהיר לבית המשפט נסללה אחרי שרמון הודיע כי אין הוא מעוניין בהליך של שימוע שהציע לו היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וכן אחרי שרמון הסיר את חסינותו מפני העמדה לדין. התפטרות רמון נכנסה לתוקף, כאשר בינתיים מונה לתפקיד השר מאיר שטרית כממלא-מקום זמני לשלושה חודשים.

רמון אינו מסתיר את רצונו לשוב ולכהן כשר המשפטים. ואולם, עתה ברור כי רק זיכוי מוחלט מחוסר אשמה ולא כזה הנובע מחוסר ראיות יאפשר את שובו למשרד שכיהן בו תקופה קצרה, אך הצליח להטביע את חותמו.



נוצר: 28/08/2006 | עודכן: 28/8/2006 | רשימות נוספות: מתן פריידין

http://www.nfc.co.il/archive/001-D-109157-00.html?tag=19-38-19

חזרה למעלה

גלובל ריפורט
אורח








הודעהפורסם: ראשון 10.09.06 6:52    נושא ההודעה: מירי גולן נפגשה עם המתלוננת נגד חיים רמון לפני שהחלה החקירה

שלטון החוק


בן-דרור ימיני 10.09.2006 6:49



תת-ניצב מירי גולן, ראש יאח"ה, היחידה הארצית לחקירות הונאה, נפגשה עם המתלוננת נגד חיים רמון לפני שהחלה החקירה.

היא לחצה עליה להתלונן. היא קיבלה מראש את גרסתה, בין השאר, משום שמדובר בחיילת שהיא "מלח הארץ".

ואם החיילת לא היתה גברת כספי מרמת-השרון (שם בדוי, ממחלקת "מלח הארץ"), אלא גברת מרציאנו מאופקים? מה אז? האם עדותה שווה פחות?

גורלו של רמון הוכרע אז. לפני שהחלה החקירה. לפני שהוגשה תלונה. בבוקר שבו נכנס רמון לחקירה של שבע שעות, על אירוע של שניות בודדות, כבר הודלף מיאח"ה ש"כתב האישום התגבש".

זה פורסם בגלי צה"ל. המטרה סומנה מראש.

הפרשה הזאת היא ציון דרך בתולדות התדרדרות שלטון החוק בישראל. צריך לקוות שמה שקרה שם באמת, בכל מה שקשור להתנהלות המשטרה והפרקליטות, ייחשף במהלך המשפט. למען שלטון החוק.


http://www.global-report.net/a.php?c=gg&a=11138864
חזרה למעלה

לחץ כאן לפורום החדש על המחדלים המשפטים בחקירת רצח רבין

Ynet
אורח








הודעהפורסם: שני 11.09.06 13:00    נושא ההודעה: רמון במשפט: ה` פלירטטה ורצתה טיול בחו``ל

רמון במשפט: "ה` פלירטטה ורצתה טיול בחו``ל

חיים רמון הגיע לשמוע את כתב האישום, לפיו נישק את החיילת ה` באחד ממשרדי הממשלה בניגוד לרצונה, כשביקשה תמונה למזכרת. הוא הכחיש - ומסר גירסה משלו

ורד לוביץ` עדכון אחרון: 11.09.06, 13:52


שר המשפטים היוצא, חיים רמון, התייצב בצהריים (יום ב`) בבית-משפט השלום בתל-אביב, הפעם - כנאשם בביצוע מעשה מגונה.

פרקליטות מחוז מרכז הקריאה את כתב האישום מול הרכב מיוחד של שלושה שופטים - חיותה כוחן, דניאלה שיריזלי ודניאל בארי. על פי כתב האישום שהוכן נגדו, נישק רמון את ה`, חיילת שעבדה עד לאחרונה באחד ממשרדי הממשלה, וזאת בניגוד לרצונה.



רמון מצידו הכחיש את המיוחס לו, וטען כי החיילת היא זו שחיבקה אותו, פלירטטה ואף ביקשה שייקח אותה לטיול בחוץ-לארץ.



במסגרת חקירת הפרשה, ערכו חוקרי המשטרה עימות בוועידת וידאו בין רמון לבין ה`, השוהה בחו"ל. היא מצידה העידה שלא התנגדה למעשיו כי "לא ידעתי מה לעשות עם עצמי". אולם לאחר הפרשה, שאירעה בשעה שביקשה להצטלם עם השר, פרצה בבכי ממושך וסיפרה לממונה עליה את שאירע.


משהבין רמון כי היועץ המשפטי השתכנע שיש מקום להעמידו לדין, החליט לוותר על זכותו לשימוע ולבקש משפט בזק, במהלכו הוא משוכנע שיוכיח את חפותו.

בינתיים, בעוד הוא נאבק על עתידו האישי והפוליטי, מחליף אותו באופן זמני עמיתו לסיעת קדימה, מאיר שטרית, כשר המשפטים.

פרסום ראשון: 11.09.06, 13:17
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3302191,00.html
חזרה למעלה

הארץ
אורח








הודעהפורסם: רביעי 20.09.06 11:48    נושא ההודעה: בעל אתר האינטרנט "הלמו" נעצר בחשד שחשף את המתלוננת

בעל אתר האינטרנט "הלמו" נעצר בחשד שחשף את המתלוננת נגד חיים רמון


11:11 | 20.9.2006 רוני זינגר-חרותי


בית משפט השלום בתל אביב ידון היום (רביעי) בשחרורו ממעצר של בעלי אתר האינטרנט "הלמו", משה הלוי, החשוד שפירסם את שמה של הצעירה שהתלוננה כי חיים רמון ביצע בה מעשה מגונה, וזאת לאחר שסירב לתנאי השחרור.


הלוי נעצר לאחר שאותר שלשום על ידי חוקרי המחשב ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). אתמול הובא הלוי לבית המשפט שם הוחלט לשחררו בתנאי שיפקיד ערבות של 2,000 שקל, וכן נאסר עליו לגלוש באינטרנט במשך חודשיים.

הלוי סירב לתנאים, ואמר שאיסור כניסה לאינטרנט יפגע בעסקיו אנושות. כן אמר כי אין באפשרותו להפקיד את סכום הערבות, ולפיכך טרם שוחרר. הלוי אף מחזיק בלוג המפורסם באתר גלובס.

http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=%2Fibo%2Freposito ries%2Fstories%2Fm1_2000%2Fskira20060920_66366.xml&origin=ibo&layer=hp &layer2=&layer3=law

חזרה למעלה

הארץ
אורח








הודעהפורסם: חמישי 21.09.06 21:13    נושא ההודעה: רוב הציבור,לא היה מוצדק להעמיד את רמון לדין


שאלה נוספת שנבדקה נוגעת לשר המשפטים לשעבר חיים רמון, שעומד לדין בפרשת הנשיקה לחיילת. בשבוע האחרון הביעו מספר אנשי ציבור, שהבולטים בהם הם פרופ` אמנון רובינשטיין ושולמית אלוני התנגדות להעמדתו לדין של רמון. מסתבר שגם הציבור, ברובו, לא שלם עם המשפט של רמון. 34% מהנשאלים אמרו שמוצדק היה להעמידו לדין מול 46% שגרסו, כי הדבר לא היה מוצדק. אגב, ההתפלגות בין נשים וגברים היא זהה לחלוטין: 46% מהנשים ו-46% מהגברים היו בדעה אחת: רמון לא היה צריך לעמוד לדין.


עדכון אחרון - 08:25 21/09/06


סקר "הארץ": התמיכה באולמרט ובפרץ בשפל; 24 מנדטים לליכוד, רק 16 לקדימה

מאת יוסי ורטר


סקר `דיאלוג` מיוחד ל"הארץ"


ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ הגיעו בדעת הקהל לשפל כזה שממנו אפשר או לעלות, או ללכת הביתה. כך עולה מסקר


צונחים בסקרים. גרפים

"הארץ-דיאלוג" שנערך שלשום בערב בקרב מדגם של 507 נשאלים (עם טעות דגימה של כ-4.8%).

על פי הסקר, בפיקוחו של הפרופ` קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, אחוזי שביעות הרצון מאולמרט, שנבדקים בקביעות על ידי "הארץ" אחת לכמה שבועות, הגיעו השבוע ל-22% מול 68% שאינם מרוצים ממנו. בסקר הקודים, שפורסם לפני שישה שבועות, אולמרט זכה ל-48% תמיכה.

פרץ צולל עמוק יותר: 14% הביעו שביעות רצון מתפקודו כשר ביטחון מול 79% שאינם מרוצים ממנו (בהשוואה ל-37% מרוצים ו-51% לא מרוצים בסקר הקודם). מצבם של השניים רע גם בקרב מצביעי מפלגותיהם: 55% ממצביעי קדימה אינם שבעי רצון מאולמרט. 64% ממצביעי העבודה אינם מרוצים מפרץ.

בכלל, המשותף לכל ארבעת האישים שנבדקו בסקר הוא הירידה באחוזי שביעות הרצון: שרת החוץ ציפי לבני זוכה עדיין לתמיכה גבוהה בדעת הקהל, שאולמרט ופרץ יכולים רק לחלום עליה: 51% מרוצים ממנה, מול 33% שאינם מרוצים - אבל גם היא מאבדת 10% תמיכה לעומת הסקר קודם.

נפילה נוספת לאולמרט ופרץ היא בתמיכה במפלגתם. אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה מכפיל את כוחו, וזוכה ב-24 מנדטים. קדימה מאבדת 13 מנדטים מכוחה בכנסת הנוכחית, ומקבלת על פי הסקר 16 מנדטים בלבד, והעבודה שנדמה היה כי הגיעה לתחתית בבחירות האחרונות, עם 19 מנדטים, ממשיכה להצטמק וזוכה ב-15 מנדטים בלבד.

המשמעות היא שאם הבחירות היו נערכות היום נתניהו היה מקים ממשלה בת 74 מנדטים עם החרדים, הימין והגמלאים, שבה אביגדור ליברמן (שמתחזק משמעותית וזוכה ב-18 מנדטים), הוא שר הביטחון או שר האוצר.

ועדת החקירה הממשלתית בראשות השופט בדימוס אליהו וינוגרד, אינה מעוררת אמון סוחף בקרב הציבור בישראל, אך גם לא דחייה גורפת; מחצית מהציבור (41%), סומכת על הוועדה שאמורה לחקור את המלחמה, ואחוז כמעט זהה (44%), אינו סומך עליה.

הציבור חלוק בדעתו לגבי הצורך בניהול מו"מ עם ממשלת אחדות של חמאס ופתח אם תקום כזו. 45% מהנשאלים סבורים כי ישראל צריכה לנהל מו"מ עם ממשלה שבה חמאס שותף מרכזי, 46% גורסים שלא.

שאלה נוספת שנבדקה נוגעת לשר המשפטים לשעבר חיים רמון, שעומד לדין בפרשת הנשיקה לחיילת. בשבוע האחרון הביעו מספר אנשי ציבור, שהבולטים בהם הם פרופ` אמנון רובינשטיין ושולמית אלוני התנגדות להעמדתו לדין של רמון. מסתבר שגם הציבור, ברובו, לא שלם עם המשפט של רמון. 34% מהנשאלים אמרו שמוצדק היה להעמידו לדין מול 46% שגרסו, כי הדבר לא היה מוצדק. אגב, ההתפלגות בין נשים וגברים היא זהה לחלוטין: 46% מהנשים ו-46% מהגברים היו בדעה אחת: רמון לא היה צריך לעמוד לדין.

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, עדיין גוזר קופונים על התנהגותו הממלכתית בזמן המלחמה, 44% מרוצים מתפקודו כראש אופוזיציה, מול 40% שאינם מרוצים. בסקר הקודם, שנערך ב-10 באוגוסט, נתניהו היה בשמים: 58% הביעו שביעות רצון ממנו, מול 29% שלא היו שבעי רצון. הסבר אפשרי לירידת התמיכה: הציבור מתחיל לעכל כי נתניהו מתקרב לראשות הממשלה, וההתלהבות, בהתאם, פוחתת.

כוכבו של נתניהו דורך בשאלה נוספת, וירטואלית: הציבור התבקש לחוות את דעתו, לגבי ארבעה צמדים, בכל אחד מהם אזרח וביטחוניסט. על מי מארבעת הצמדים הבאים, נשאלו הנסקרים, היית סומך שינהל את ענייני המדינה טוב יותר: אהוד ברק ואברהם בורג; עמי איילון ואבישי ברוורמן, בנימין נתניהו ומשה יעלון, או ציפי לבני ושאול מופז.

התוצאות חד משמעיות: נתניהו והרמטכ"ל לשעבר יעלון, זוכים ל-30 אחוזי תמיכה. אחריהם, לבני ומופז עם 19%, איילון וברוורמן (15%), וברק ובורג בתחתית הרשימה, עם 10 אחוזי תמיכה בלבד.


http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/765831.html
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת חיים רמון ומינוי בייניש לעליון כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group