לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
השופט צבי כספי ממריד שופטים כנגד הפעלת ביקורת מורחבת עליהם  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> אינדקס השופטים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מתוך גלובס
אורח








הודעהפורסם: שישי 07.12.07 9:00    נושא ההודעה: השופט צבי כספי ממריד שופטים כנגד הפעלת ביקורת מורחבת עליהם

ניסיון התססה חסר תקדים: השופט צבי כספי קורא לשופטים להתפטר בשל הרחבת הביקורת עליהם
שופט השלום בת"א, צבי כספי, קורא לכל שופטי ישראל לשקול התפטרות - בשל הכוונה להרחיב את סמכויות נציבת התלונות על שופטים * הדברים נכתבו בהודעת דוא"ל פנימית ששלח כספי לשופטי השלום בת"א ובהרצליה * למרות הביקורת על סגנונו, שופטים בכירים תומכים בעמדתו
נועם שרביט 19:00 06/12/07

שופט בית משפט השלום בת"א, צבי כספי, קורא לעמיתיו "לשקול התפטרות קולקטיבית של כלל שופטי ישראל", וזאת על-רקע הכוונה להרחיב את סמכויות נציבת תלונות הציבור על שופטים. הדברים נכתבו בהודעת דוא"ל פנימית ששלח כספי לשופטי השלום בת"א ובהרצליה, ושהגיעה לידי "גלובס".
השופט כספי, שנודע בשנה החולפת בעיקר בשל תעוזתו לבקר את השופטת הילה גרסטל ושופטים נוספים במחוזי, כתב את הדברים על-רקע תזכיר לתיקון חוק נציבת תלונות הציבור על שופטים, המציע להרחיב את סמכויותיה במידה ניכרת.

שופט השלום חנן אפרתי, המשמש גם כיו"ר נציגות השופטים בת"א, שיגר בתחילת השבוע הודעת דוא"ל לכלל שופטי השלום, התעבורה, הנוער וביה"ד לעבודה במחוז ת"א (הכולל את בית המשפט בהרצליה), אליה צירף את תזכיר החוק של משרד המשפטים, המציע לתקן את חוק הנציבות (ר' ידיעה נפרדת).

"במידה ומי מכם רוצה להאיר, להעיר, להציע וכיו"ב", כתב אפרתי, "יעלה נא את מחשבותיו על הכתב ויעבירן לח"מ, כדי שירכזן ויעלן בהקדם לדיון בוועדת הנציגות העוסקת בנושא".

חלק מהשופטים הספיק לקרוא את ההצעה של אפרתי ולהשיב בצורה עניינית. ואולם, חלקם לא הספיקו להתעמק בהצעה משום שנדהמו מתשובתו של כספי, ששוגרה לאותה רשימת תפוצה, הכוללת עשרות שופטים.

"משפטי פראג"
ביניש: דבריו של השופט צבי כספי נגד הילה גרסטל - "התבטאויות חמורות שמקומן לא יכירן"נשיאת העליון מבקרת בחריפות את השופט צבי כספי, שלא נרתע מלהאשים את השופטת המחוזית, הילה גרסטל, בקבלת ערעורים כדי לנקות שולחן


כספי הציע שתי אלטרנטיבות: האחת, צינית במיוחד, "לבטל את מערכת המשפט ובכך לחסוך את כל הטרחה הקשורה במערכת וכן את התקציב, ועל-מנת שלא לפגוע בנציבות, להשאיר את התפקיד והתקציב גם ללא מערכת השיפוט".

הצעתו השנייה היתה "לשקול, וזאת ברצינות, הודעה על התפטרות קולקטיבית של כלל שופטי ישראל". כדי לוודא שהקולגות יבינו שלא מדובר בהצעה צינית, הדגיש כספי באדום את המילים "וזאת ברצינות".

בתגובה להצעה להחיל את סמכות הנציבות גם על התנהגות שופט שקדמה למינויו ומשליכה על הכהונה, הרחיק כספי בדבריו עד לימי משפטי הראווה בצ'כוסלובקיה הקומוניסטית. "עד היכן מגיעה גוזמת ההצעה ניתן להבין מהדיאלקטיקה הקומוניסטית, כפי שבאה לידי ביטוי במשפטי פראג המפורסמים בשנות החמישים, שם נאמר על-ידי התובע של המפלגה כי 'עלינו לשפוט את מעשי העבר לאור אמיתות ההווה'". לכן, הוסיף, "כל השופטים אשר קיללו מישהו בגיל 17 או 27 או מתישהו, נא להוריד תחתונים ולהתכונן להצלפה".

"מביך אותנו"


אחד השופטים שהיה ברשימת התפוצה אמר היום (ה') ל"גלובס" בתגובה, ש"כספי פשוט מביך אותנו". אותו שופט הזדעזע יותר מהשפה הבוטה של כספי, יותר מאשר מהנפת נס המרד. לדבריו, "חלק גדול מהשופטים לא עיינו בתזכיר כי היו המומים מתגובתו".

מנגד, שופט בכיר אומר ש"כספי צודק. הנציבה הגזימה לאחרונה. היא גם הגיעה למצב שכל דבר שאינו במידה, היוקרה שלו פוחתת. זה גורם לכך שמתחילים לזלזל בה". מעבר לכך, מודה השופט, "כספי הגזים, וניכר שהוא גם כועס על החלטה שנתנה נשיאת העליון, דורית ביניש, ומתחה עליו ביקורת (ר' בהמשך)".

שופט בכיר אחר הופתע לשמוע על תזכיר החוק. "התזכיר הדרקוני הוא שערורייה ועוד יותר חמור שאנו, כשופטים, לא יודעים על קיומו". באשר לכספי אמר, כי "הסגנון שלו בוטה והוא טועה בזה. הוא כמו השופט חשין - דבריו נכונים, אך כשאומרים זאת בבוטות, מתייחסים לזה בהתאם". ועדיין, אומר השופט, "אולי טוב שיש גם מי שאומר זאת כך. סמכויות הנציבה הורחבו כאן בצורה מוגזמת, הגולם כבר קם על יוצרו".


באחרונה התרבו טענות שופטים על הנציבה, שלדבריהם מתערבת באופן עבודתם, בניהול התיקים ולעיתים גם בהחלטות עצמן. למרות הדיבורים כאילו לנציבה אין סמכויות, הם אומרים, היא הפכה לאימת השופטים.


"חריפות בלתי הולמת"


אמש (ד') פורסמה ב"גלובס" החלטה של ביניש, שהוציאה לכספי "כרטיס צהוב", בגין אחת מהחלטותיו, בהן נמתחה ביקורת על ערכאת הערעור. הנשיאה מתחה ביקורת חריפה על הלשון הקשה בה הוא נוקט ("חריפות בלתי הולמת"), ועל תעוזת היתר שלו במתיחת הביקורת על שופטי המחוזי ("התבטאויות חמורות שמקומן לא יכירן בהחלטות בית משפט").

כאמור, אין זו הפעם הראשונה שהשופט כספי פורק עול. לפני כחצי שנה נחשפו ב"גלובס" שלושה פסקי דין בהם הטיח ביקורת חריפה, נועזת וחסרת תקדים על ערכאת הערעור. בשני מקרים כוונו החיצים למי שמכהנת כיום כנשיאת ביהמ"ש המחוזי מרכז, הילה גרסטל, שכספי האשים אותה בקבלת ערעורים בניגוד לנהלים, במטרה "לנקות שולחן".

בנציבות תלונות הציבור על שופטים בחנו אז את היבטי הפרשה, לרבות השאלה האם יש אמת בטענותיו של כספי, אך ככל הידוע לא התקבלו כל החלטות או מסקנות בנושא או בעניינו של כספי עצמו.

מדוברות הנהלת בתי המשפט לא נמסרה תגובה לפניית "גלובס" בעניין.

התזכיר המוצע: הרחבה משמעותית של סמכויות הנציבה

אז מה הוציא את השופט כספי מהכלים? תזכיר חוק שפרסם משרד המשפטים לתיקון חוק נציבת תלונות הציבור על שופטים, ונחשף כאן לראשונה, מציע להרחיב משמעותית את סמכויות הנציבה, גם אל עבר מחוזות שנויים במחלוקת.

כך, למשל, מציע התזכיר לקבוע שסמכות הנציבות חלה על התנהגות שופט מחוץ לכס המשפט, שאינה הולמת את מעמדו כשופט. "נורמות ההתנהגות המצופות משופט", נאמר בדברי ההסבר, "חלות עליו גם כאשר אינו יושב על כס המשפט, וסטייה מהן משליכה לא רק על כהונת אותו שופט, אלא גם על תדמית המערכת ויוקרתה ועל אמון הציבור במערכת ובשופטיה".

הרחבה נוספת שהרתיחה את כספי מציעה להחיל את סמכות הנציבות גם על התנהגות שופט שקדמה למינויו כשופט ומשליכה על כהונתו כשופט. זאת, משום שמקרים אלה "נופלים בין הכסאות": לשכת עוה"ד אינה מוסמכת לטפל בהם, שכן במועד הגשת התלונה הנילון הוא שופט, ומנגד הם אינם מצויים בסמכותו של גורם אחר. בפועל, הנציבה ביררה עד היום כמה תלונות כאלה, למרות שסמכותה היתה שנויה במחלוקת.

התזכיר מציע עוד להסמיך את הנציבה לפתוח בבירור מיוזמתה, אם הובא לידיעתה מידע על ליקוי בהתנהגות שופט או על ליקוי בנוהלי עבודה שיפוטית. זאת, במטרה לברר בעיות כלליות או מערכתיות, כמו הפרה לכאורה של כללי אתיקה לשופטים, תופעה של התמשכות הליכים אצל שופט מסוים או בבית משפט מסוים וכו'.

כן מוצע להעניק לנציבה, המצויה בנבכי התלונה, סמכות לפרסם פרטי תלונה המתבררת או לפרסם את תמצית ממצאיה, כולם או חלקם, בתלונה שהטיפול בה הסתיים. זאת, במקרה שהנציבה מצאה "שיש לכך חשיבות ציבורית או כדי להגיב לפרסומים בלתי מדויקים ולהעמיד דברים על מכונם". כיום רק שר המשפטים ונשיא העליון מוסמכים להתיר פרסום פרטי תלונה.

כיום קובע החוק ש"דין וחשבון, החלטה וכל מסמך שהכין הנציב במסגרת מילוי תפקידו לא ישמשו ראיה בהליך משפטי או מעין שיפוטי". התזכיר מציע לקבוע שחומר שהתקבל והוכן בנציבות יוכל לשמש כראיה בהליך משמעתי או בהליך המתקיים בפני הוועדה לבחירת שופטים בעקבות המלצת הנציבה. זאת, כדי לאפשר להוציא לפועל החלטה של הנציבה להדיח שופט.

לבסוף מוצע להקנות לנציבה סמכות לקנוס אדם או גוף שאינו מוסר לה מידע או מסרב להעיד בפניה, לשם בירור תלונה, וזאת כפי שמוסמכת לעשות ועדת חקירה ממלכתית.

סמכויות הנציבות המוצעות:


* יחולו על התנהגות שופט מחוץ לכס המשפט

* יחולו על התנהגות שופט שקדמה למינויו


* תוכל לפתוח בבירור מיוזמתה בעקבות מידע


* לפרסם פרטי תלונה או תמצית ממצאיה


* חומריה יוכלו לשמש כראיה בהליך משמעתי


* לקנוס מי שאינו מוסר מידע לשם בירור תלונה


http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000283522&fid=82 9
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> אינדקס השופטים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group