לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
הודחו 3 בכירים ברכבת ישראל  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Nana News
אורח








הודעהפורסם: שלישי 11.07.06 6:38    נושא ההודעה: הודחו 3 בכירים ברכבת ישראל

הודחו 3 בכירים ברכבת ישראל
שר התחבורה, שאול מופז, זימן את מנכ"ל הרכבת, העיר לו הערה חמורה והורה לו להדיח שלושה בכירים, זאת בעקבות ממצאי ועדת פלד שבחנה את הסיבות שגרמו לתאונה בבית-יהושע
מאת: הארון תחאוכו22:1010.07.2006

שר התחבורה, שאול מופז, פיטר הערב (שני) שלושה בכירים ברכבת ישראל - קצין הבטיחות של החברה, סמנכ"ל הבטיחות ומנהל תחום מפגשי מסילה-כביש - זאת בעקבות ממצאי ועדת פלד שמונתה כדי לחקור את הסיבות שגרמו לתאונת הרכבת בצומת בית יהושע, לפני כחודש.
בכירים פוטרו. זירת התאונה בבית יהושע (צילום: דני קריאף)ממצאי הוועדה הוצגו הבוקר בפני מופז, והוא עבר עליהם במהלך היום. לקראת ערב זימן אליו את מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ`בסקי, והעיר לו הערה חמורה, ובנוסף הורה לו לפטר את השלושה: יצחק שונמי-קצין הבטיחות; יובל בלום-מנהל מפגשי מסילה, ועמוס גלרט-סמנכ"ל הבטיחות.

ועדת הבדיקה בראשות האלוף (במיל`) יוסי פלד סיימה את בדיקתה אמש, וממנה עולה כי הרכבת התנהלה במשך השנים באופן רשלני, בעיקר בנושאים הבטיחותיים. מלשכתו של מופז נמסר כי מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ימונה כדי לרכז את הממצאים ויפעל ליישומן.

בתאונה בבית יהושע נהרגו חמישה בני אדם ועשרות נפצעו, לאחר שרכבת שנסעה מתל אביב לחיפה התנגשה ברכב מסחרי מסוג איסוזו, סמוך לצומת בית יהושע שבשרון והתהפכה. ההרוגים הם: מוני משה-פז, בן 54 מקרית ביאליק; סוזי לילך, בת 27 מעכו; ליאור אלבלה, בן 30 מהרצליה ואלון סורק , בן 19 מעתלית.


http://news.nana.co.il/Article/?ArticleID=382491&sid=126
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

Arutz 7
אורח








הודעהפורסם: רביעי 12.07.06 8:13    נושא ההודעה: המבקר: הרכבת מפקחת על עצמה

המבקר: הרכבת מפקחת על עצמה
מבקר המדינה פרסם הלילה דו"ח ביקורת על הטיפול בתאונות ובבטיחות בחברת רכבת ישראל.
רותי אברהם


מבקר המדינה פרסם הלילה (ג) דו"ח ביקורת על הטיפול בתאונות ובבטיחות בחברת רכבת ישראל. החברה החלה לפעול כחברה ממשלתית ביולי 2003. על פי נתוני הרכבת, בשנים 2000-2005 נהרגו בתאונות רכבת 137 בני אדם ונפצעו 307.

המבקר פורש ליקויים רבים בהתנהלות החברה ובתפקודה ובעיקר מדגיש את העובדה כי על רכבת יש `אפס פיקוח`.
הוא כותב בדו"ח כי "משרד התחבורה טרם יזם תיקוני חקיקה לשם קביעת סמכותו של המשרד לקיים פיקוח ובקרה על פעילות הרכבת. עניינים חשובים כגון רישוי, אכיפה, פיקוח וחקירת תאונות נותרו ללא פיקוח של משרד התחבורה. למעשה הרכבת עדיין מפקחת על עצמה".

ועדות, דוחו"ת, ו - אין יישום
בפברואר 2004 דן הדירקטוריון של הרכבת בדוח שהכינה ועדת משנה שלו. הדוח הצביע על ליקויי בטיחות בתחומים של ניהול התנועה, משמעת, חקירת תאונות והכשרה של בעלי מקצועות רכבתיים לרבות נהגים. המלצות ועדת המשנה הוגשו לדירקטוריון באוגוסט 2004, אולם רק בדצמבר 2005, בעקבות הביקורת, אישר אותן הדירקטוריון.

בעקבות תאונת הבונים ב-1985 החליטה הממשלה על הקמת ועדת היגוי בין-משרדית למפגשי מסילה-דרך. היא פעלה עד שנת 2005, אולם למעשה היא לא מילאה את התפקיד שנועד לה בהקמתה. במשך 18 שנות פעולתה לא עדכנה הוועדה את הנחיות הבטיחות למפגשי מסילה-דרך. רק במרס 2006, לאחר מועד סיום הביקורת, פורסמו הנחיות לתכנון מפגשי מסילה-דרך.

הרכבת לא ריכזה מידע בסיסי הנדרש לצורך קבלת החלטות וניהול פיקוח ובקרה על מכשולים במסילה ולא ריכזה נתונים על תנועה, על פעולות תחזוקה ועל התאונות במפגשי מסילה-דרך. ב 99 מונתה ועדה להמליץ על אמצעים לשיפור הבטיחות במפגשי מסילה-דרך. הוועדה הגישה את המלצותיה לאחר שנתיים וחצי, ביולי 2002. בסוף 2005 לא יושמו עדיין המלצותיה העיקריות: רק ב-36 מכ-160 מפגשי מסילה-דרך נקבעו הסדרי תנועה ובטיחות שאישר המפקח על התעבורה; אכיפת החוק במפגשי מסילה-דרך לא הוגברה; לא הוקמה מערכת שמתריעה לנהג הרכבת על מפגש חסום, ולא נקבעו תבחינים לצמצום מספר המפגשים. רק בחמישה מ-30 מפגשי מסילה-דרך שעליהם המליץ המכון לחקר התחבורה של הטכניון בוצעה הפרדה מפלסית.

מי יכול להיות נהג קטר?
נהיגת אדם ברכבת והפעלתה אינה טעונה מתן אישור או רישיון מאת רשות מוסמכת. במהלך 2003, לאחר גידול במספר תאונות הדרכים שבהן מעורבות רכבות, פנו קצינת מדור תביעות וראש מחלקת התנועה במשטרה אל היועצת המשפטית של משרד התחבורה כדי להסמיך בפקודת התעבורה את המשטרה לפסול מנהלית רישיון נהיגה של נהג קטר החשוד בגרימת תאונה. עד תום הביקורת לא נעשה דבר בעניין זה בשל התנגדות משרד התחבורה להסדיר את רישוי הנהיגה בקטר במסגרת פקודת התעבורה. משרד התחבורה הסביר בתשובתו למשרד מבקר המדינה בדצמבר 2005, כי ההתנגדות נסמכת על עמדת גורמים מקצועיים שנהיגה ברכבת איננה דומה לנהיגה ברכב מסוג כלשהו, ודיני התעבורה המתייחסים לכלי רכב אינם האכסניה ההולמת להסדרת הנהיגה ברכבות. לדעת משרד מבקר המדינה, על משרד התחבורה להסדיר בחקיקה את רישוי הנהיגה בקטר לרבות חקיקה שתתיר למשטרה לפסול מנהלית את רישיון הנהיגה של נהג קטר החשוד בגרימת תאונה.

ב-2003 קלטה הרכבת 52 עוזרים לנהגי קטרים בתהליך בלתי-תקין אשר פגע בעקרון שוויון ההזדמנויות. למועמד שנכשל, ניתנה הזדמנות להיבחן פעם נוספת בעוד שלאחרים לא ניתנה הזדמנות כזו; מועמד נוסף נבחן לאחר שגובשה כבר רשימת המועמדים.


לא נבדק שימוש בסמים ובאלכוהול אצל נהגי הרכבת

הנהלת הרכבת לא בחנה מאז 1995 את הכשירות הרפואית הנדרשת ממועמדים לתפקיד של נהג קטר. כ-80% מהנהגים לא נשלחו לבדיקות רפואיות, כנדרש בנוהלי הרכבת. הרכבת איננה עושה לנהגים בדיקות ראייה שנתיות. האינטרס של שלום הציבור מחייב את הרכבת ומשרד התחבורה ליצור הסדר ראוי מן הבחינה המשפטית לבדיקת נהגי הרכבת בעניין שימוש בסמים מסוכנים ובאלכוהול, אך הדבר לא נעשה. בשנת 2004 קוימו לכ-350 נהגים ועוזרי הנהגים רק 639 ימי הדרכה, אף שבנוהלי הרכבת הוקצו לשם כך יותר מ-900 ימים.
באוגוסט 2002 התברר לרכבת שיש צורך בהקמת מערך פיקוח על הנהגים. יחידת הפיקוח החלה לפעול רק בדצמבר 2004 בחטיבת הנוסעים בלבד. הפיקוח נעשה מבלי שהוגדרו לו קריטריונים, ללא תכנית עבודה מאושרת וללא בקרה על תיקון ליקויים. באוקטובר 2005 עדיין לא פיקחה החברה על כ-140 נהגי רכבת בחטיבת מטענים. נהגים מסוימים עברו את המהירות המותרת בשיעורים שבין 12% ל-88%, אך למרות זאת דיווחה יחידת הפיקוח כי הם נהגו כשורה. בעקבות הביקורת הכינה הרכבת נוהל לפיקוח על מהירות הנהיגה.

הרכבת כמשטרה וכבית משפט
עבירות בטיחות ברכבת מטופלות כעבירות משמעת. בספטמבר 2004 הכינה הרכבת סולם עונשין חדש המדרג את חומרת עבירות המשמעת ויוצר התאמה בין חומרת העבירות לחומרת העונש. עד ספטמבר 2005 לא יישמה הרכבת את סולם העונשין החדש; באגף משאבי אנוש אין רישום של כל עבירות הבטיחות שעברו נהגים, ואין מעקב אחר נהגים שעברו עבירות רבות.
מינוין, פעולותיהן וסמכויותיהן של ועדות הבירור שממנה שר התחבורה לא הותקנו בתקנות בשל מחלוקת בין משרד התחבורה ובין המשטרה בשאלת הקשר בין חקירה של ועדות בירור ובדיקה ובין חקירה משטרתית מבחינת לוחות הזמנים, חיסיון המידע ועוד. המשטרה לא חוקרת באופן יסודי ובלתי-תלוי תאונות אשר בהן מעורבת רכבת: חקירת תאונות רכבת בידי המשטרה נסמכת על פענוח נתונים בידי עובדי הרכבת; בתיקי חקירה היו חסרים מסמכי יסוד.

הרכבת חוקרת תאונות ואירועים אחרים בהליך של בירור פנימי. ההליך נושא אופי של חקירה משטרתית: עדויות המעורבים נכתבות בידי חבר ועדת הבירור ונחתמות בידי העדים. במכתבי הזימון אשר נשלחים למוזמנים למתן עדות אין מוסברים להם מהות ההליך והקשר בינו ובין החקירה הפלילית שעשויה לקיים המשטרה, ולא נמסר להם המידע באשר לשמירת זכויותיהם הדיוניות. הועלה כי הרכבת לא מגישה תלונה למשטרה כנגד נהג שהתרשל בתפקידו אף אם סיכן את בטיחות הנוסעים או את בטיחותם של אחרים ואפילו גרם לפציעתם או תרם בהתרשלותו לכך.

בסיכום הדו"ח כותב המבקר כי הליקויים שהועלו בו "מלמדים על כשל חמור של הרכבת, של משרד התחבורה ושל הרשויות המקומיות בטיפול במפגשי מסילה-דרך. כמו כן נמצאו ליקויים של המשטרה - בחקירת תאונות שרכבת מעורבת בהן.
נודעת חשיבות רבה להליך של בירור פנימי ברכבת בכל הנוגע לחקירת תאונות ואירועים הקשורים לבטיחות הנסיעה. בד בבד חשוב שתתקיים גם חקירה חיצונית בכל תאונה חמורה עם נפגעים. מן הראוי שמשרד התחבורה ייזום תיקון בחוק שבו ייקבע הסדר סטטוטורי לחקירת תאונות שבהן מעורבת רכבת שיסדיר את קיומם של הבירור הפנימי והחקירה החיצונית זה לצד זה.
נוכח ריבוי תאונות הרכבת עם נפגעים יש להכריז על פרויקט ההפרדה המפלסית במפגשי מסילה-דרך כעל פרויקט לאומי על מנת לזרז את תכנונו ואת ביצועו בכל המפגשים. ראוי גם לבחון פתרונות טכנולוגיים חדשניים שמאפשרים מתן התרעה מוקדמת על מפגעים ומכשולים שצצו במפגשים".


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/152809
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group