לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
פניה לראש הממשלה ולשר המשפטים לפרסם את החומר המשפטי של כל אסיר בטחוני בטרם שחרורו  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Nakim
צוות
צוות




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 516


הודעהפורסם: חמישי 22.11.07 7:44    נושא ההודעה: פניה לראש הממשלה ולשר המשפטים לפרסם את החומר המשפטי של כל אסיר בטחוני בטרם שחרורו

דחוף
י"א כסלו תשס"ח
21/11/07
סימוכין: מב/21110702
לכבוד:
ראש הממשלה, מר אהוד אולמרט שר המשפטים, פרופ דניאל פרידמן טל: 026546700 פקס: 026546717 טל: 026466527 פקס: 026285438

היועץ המשפטי לממשלה מר מנחם מזוז
טל: 026466521 פקס: 026467001

באמצעות פקסימיליה

נכבדיי,

הנדון: בקשה לפרסם לכל הפחות 48 שעות בטרם שחרורם
את כתבי האישום הכרעות הדין וגזר הדין של האסירים המיועדים לשחרור
ע"פ סעיף 1 של חוק חופש המידע התשנ"ח - 1998

בהמשך לפרסומים על השחרור הקרוב של 431 אסירים בטחונים מסיבות פוליטיות ופרסום היום של הרשימה באתר השב"ס ובהמשך לביקור היום של שלושה חברים מארגון 'נקים ישראל' במחלקת החנינות שבמשרד המשפטים, הנני מתכבד לפנות אליכם כדלקמן,

1. בצער ובאכזבה רבה נודע על הכוונה לשחרר שוב מפגעים אשר גרמו/ניסו לגרום/שיתפו פעולה לרצח ו/או פגיעה פיזית ונפשית קשה באזרחים טף ונשים ישראלים ואחרים, גם זו ששחרורם לא נעשה מתוך מאמץ להביא לשחרור השבויים הישראלים וביניהם יהונתן פולארד.
2. אין זה סביר לדרוש מראש הממשלה הנכבד ומכבוד השרים הנכבדים לבחון באופן אישי ולעיין בנסיבות כליאתם של כל אסיר, יחד עם זה ישנו זכות לנפגעים ולכל אזרח אשר עלול להיפגע מהשחרור לבקש ולעיין בנסיבות העמדתם לדין וכליאתם של המפגעים.
3. היום 21.11.07 ביקרתי יחד עם ד"ר ניסים אמזלג ומר מיכאל דוד במחלקת החנינות של משרד המשפטים. הביקור בא בהמשך לבקשתנו לעיין בחומר המשפטי המיוחס לכל אסיר ואסיר.
4. בהזדמנות זו אבקש לציין את היחס האדיב של אנשי מחלקת החנינות איימי, מלי, גילת וגלית. מנהלת המחלקה עו"ד איימי פלמור הקדישה מזמנה לסייע לנו בהסבר ממצא על אופן התנהלות המשימה של שחרור האסירים תוך שקיפות הראויה לכל שבח. מכאן שמכתב זה אינו נושא ביקורת כלשהי כלפי מחלקת החנינות נהפוך הוא.
5. אנשי המחלקה עמלו כשעתיים להמציא לנו את כתבי האישום הכרעות הדין וגזר הדין של רק תריסר אסירים.
6. הובהר לנו שכל החומר הינו זמין במחשבים של המחלקה בזכות עבודת הכנה שנעשתה. ביקשנו ממחלקת החנינות להעלות את החומר לאינטרנט על מנת שכל אזרח יוכל לעיין בו אך ניתנה לנו תשובה מנומסת המסרבת לבקשתנו בעיקר משיקולים טכניים.
7. פרסום שמות המפגעים ונסיבות העמדתם לדין בשורה אחת אינו ממלא חובת השקיפות הראויה הנדרשת בנושא רגיש זה ולא ניתן ללמוד מכך היקף נזק הדמים שנגרם והעשוי להיגרם לאזרחי ישראל מהעבירות המיוחסות למפגעים.
8. מניסיון העבר אנו לומדים ששחרור המפגעים עשוי להביא לרציחתם של עשרות ואולי אף מאות אזרחים ישראלים נוספים, הסטטיסטיקה היבשה שברשותכם מלמדת אתכם שלפחות 60 מהאסירים המשתחררים ישובו לפגוע באזרחים ישראלים.
9. מכאן שזכותו של הציבור לבצע בחינה פרטנית ומדוקדקת של נסיבות כליאתם של כל אסיר בטרם ישוחרר לא זו גם זו שמפגעים אלה לא ישוחררו מחוץ לישראל אלא ישוחררו בקרבת מקום מחייתם של מיליוני אזרחים ישראלים.
10. בחינה פרטנית ומדוקדקת זו ניתנת לביצוע רק על ידי פרסום ברשת האינטרנט של המידע הרלוונטי הנמצא ברשותו של משרד המשפטים, סביר ביותר להניח שחלק מנפגעי העבר ומנפגעים פוטנציאלים אינם מודעים כלל למעורבותם של אסירים מסוימים בפגיעה שכוונה אליהם.
11. מעיון בפסק הדין בערעור של האסיר מספר 336 חאלד עיסא מוצטפא טראירה עולה שלנ"ל מיוחסות 13 עבירות שונות מייצור פצצות עד להנחת פצצות. האסיר ניסה לרצוח בנחישות רבה 12 פעמים בזה אחר זה את האזרח מנחם לבני כמצוטט בפסק הדין שלערעור שניתן פה אחד והחמיר עימו ל 14 שנות מאסר בפועל "המשיב היה מעורב בייצורם של מטעני חבלה רבים כמו גם היה מעורב בהשלכתם ויידויים לעבר בתי משתפי פעולה ולעבר מי מתושבי האזור הישראליים... על כל אלו אין להתעלם גם ממידת נחישותו הרבה של המערער כמרכיב ייחודי במסגרת השיקולים שנקשרו לעניינו. הניסיון להפעיל את מטען החבלה עוד 12 פעמים נוספות, מעידה היא על נחישות רבה ועל הלהט הפנימי שהזין את מעשיו..."
12. האסיר הנ"ל עומד לפני שחרורו כאשר הוא לא סיים מחצית תקופת המאסר על אף הדברים החמורים שנאמרו בעניינו ע"י כב' השופטים אל"מ דוד יהב סא"ל יורם חניאל וסא"ל איתן הברמן. בנוסף האסיר מהווה איום ממשי על חייו של האזרח מנחם לבני אשר כלל אינו מודע לשחרורו של אסיר אשר ניסה לרצחו בנחישות כה רבה (כפי שעולה משיחה של הח"מ הערב עם בתו)
13. "לא תעמוד על דם רעיך" הינו מאבני היסוד של הערבות ההדדית עליה מושתתת מסורת ישראל. מי יכול להיות ערב לכך שלאסיר הנ"ל אין אינטרס אישי בחיסול מר מנחם לבני ושמעשהו היה על רקע פלילי ולא רק לאומני? ומי יכול להיות ערב לכך שאין הוא ידאג לממש את מטרתו בדרך כלשהו אחרי שכבר למד מניסיון העבר כיצד להצליח הפעם?
14. אבקש לציין כדוגמא נוספת את נאצר עודה מוחמד חאג' האסיר 347 מהרשימה אשר מתוך האישומים המרכזיים המפורטים ברשימה הושמט האישום החמור של הנחת פצצה. כמו כן אין אפשרות ללמוד מהטבלה את העובדה שיוחסו לו בכתב האישום המקורי לא פחות מ-21 פריטי עבירה מתוכם רבים המכוונים כנגד תושבי היישוב חלמיש והסביבה. אסיר אשר אמור להשתחרר בשנת 2014 ואשר גם הוא לא מילא מחצית מתקופת מאסרו.
15. זאת ועוד רובן המכריע של התיקים שהובאו לידינו הסתיימו בעסקת טיעון ובהתאם האסירים הורשעו בעבירות קלות בהרבה מהמיוחס בכתב האישום המקורי. אנו עדים להערות רבות של השופטים המכוונות אל התביעה בגין קולת העונש הנסגרות בעסקאות הטיעון גם בהתחשב בכתב האישום המתוקן. מכאן שבמקרים רבים אין כלל אפשרות ללמוד דבר מאי חומרת העונש שהוטל על האסיר.
16. מכאן שהמידע המובא בטבלה לא מסייע במאומה לכלל אזרחי ישראל בהבנת חומרת המעשים שבגינם נכלאו האסירים ולא מאפשרת להם כלל וכלל לנמק כראוי נגד שחרורם ולא מאפשר להם במקרים רבים כלל להיות מודעים לאיום הטמון להם משחרור האסיר ו/או לפגיעה או נסיון הפגיעה שכוון אליהם על ידי אסיר זה .
17. פרטים אלה נחשפים רק מעיון בכתבי האישום והכרעות/גזר/פסקי הדין שניתנו בגינם ולא ניתן ללמוד כמעט מאומה מהתיאור הקצר של האישומים המרכזיים המתפרסמים באתר השב"ס.
18. לאור העובדה שהשחרור מתוכנן לימים הקרובים ולאור העובדה שאין זה מעשי לחייב את כל מי שמרגיש נפגע מהשחרור להתייצב במשרד המשפטים ולעיין בחומר כה רב בזמן כה קצר כאשר מחלקת החנינות כלל לא ערוכה לזה, אני סבור שאין מנוס מלפרסם חומר זה באינטרנט.
19. בג"ץ כבר הכריע בעבר בסוגיית הזכות של אזרחי ישראל להתנגד תוך 48 שעות לשחרור של האסירים אשר פגעו במשפחתם ראו בג"צ 8791/99 בוים נ' ממשלת ישראל; בג"צ 9290/99 מטה מותקפי הטרור ואח' נ' ממשלת ישראל, פ"ד נד(1) 8; בג"ץ 6337/03 מטה מותקפי הטרור נ' מר אריאל שרון. מכאן שגם מחובתכם לתת לאזרחים המעורבים ולכל אזרח אחר את המידע המינימאלי הדרוש להתנגד תוך 48 שעות לשחרור. קל וחומר כאשר מדובר בניסיון כושל שכוון נגד אזרחים ספציפים כמו במקרה של מר מנחם לבני או במקרה של תושבי היישוב חלמיש.
20. לאור העובדה שתופעת שחרור מפגעים מתפשטת ומתרחבת עד מאוד, גובר בהתאם הצורך לבחון בדקדקנות יתרה האם לא נפל פגם בשיקול המערכת הפוליטית מתוך הקושי לבחון כראוי כל מקרה לגופו מבלי שהתאפשר שימוע ראוי לאזרחים שנפגעו או עשויים להיפגע מהשחרור בגין אי העמדה לרשותם של המידע החיוני לבחינת העניין.
21. בהתאם לזאת אבקשכם להנחות את הגורמים המוסמכים לפרסם באינטרנט בהקדם האפשרי את כתבי האישום והכרעות הדין, גזר הדין פסקי הדין בערעור או כל מסמך רלוונטי אחר לטעמכם שיפרט מידע זה על אסירים בטחונים/מפגעים אשר בכוונת ממשלת ישראל לשחרר בימים הקרובים וכן לאפשר בחינה של 48 שעות של החומר האמור.
22. בקשה זו נסמכת על סעיף 1 של חוק חופש המידע התשנ"ח -1998, ההלכה הפסוקה ונורמות ציבוריות הנדרשות במקרים דנן.
23. לאור דחיפות הנושא אבקש מכבודכם תשובתכם המקדמית לפקס הרשום מטה תוך שעות ספורות להימנע מהגשת הליכים משפטיים מיותרים.

בכבוד רב


______________________
חיים יטיב
דובר ארגון 'נקים ישראל'
WWW.NAKIM.ORG

ג. הממשלה דנה בעניין שחרור אסירים פלסטינים והחליטה כדלקמן:
1. במסגרת הרצון לקדם ולחזק את הדיאלוג בין ישראל לגורמים הפרגמטים ברשות הפלסטינית בראשות הנשיא אבו מאזן והממשלה הלגיטימית בראשות ראש הממשלה סלאם פיאד, להמליץ לפני הגורמים המוסמכים, לשחרר כ-500 אסירים ועצירים פלסטינים מעזה ומאיו"ש, בהתאם לקריטריונים שנקבעו בהחלטות הממשלה: החלטת ממשלה מס' 468 מיום 06.07.2003, החלטת ממשלה מס' 606 מיום 27.07.2003, והחלטת ממשלה מס' 3241 מיום 13.02.05, וכן להמליץ על שחרורם של אסירים פלסטינים המהווים מקרים הומניטאריים, שעניינם נסיבות רפואיות מיוחדות.
2. ועדת השרים לטיפול בשחרור אסירים פלסטינים (להלן:"ועדת השרים") תטפל, על דעת הממשלה, בשחרור אסירים פלסטינים, במועד שחרורם על פי הנסיבות שישררו באותה עת, ובשים לב לקיום ההתחייבויות הפלסטיניות, והכל על פי הקריטריונים שאושרו ובהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה. רשימת האסירים תאושר על ידי ועדת השרים.
3. ועדת השרים תוכל לחרוג מהקריטריונים של אחוז ריצוי העונש ויתרת המאסר.
4. ריכוז הפעולות לביצוע השחרורים ובכלל זה גיבוש רשימת האסירים העומדים בקריטריון לשחרור, ייעשה על ידי ועדה מתאמת בראשות המנהל הכללי של משרד המשפטים, שבה ייטלו חלק נציגי כל הרשויות שיש להן נגיעה לעניין. הועדה תמסור את המלצותיה ומסקנותיה לועדת השרים אשר תהיה מוסמכת לאשרן על דעת הממשלה.
סוגיית האסירים בחברה הפלסטינית היא סוגיה בעלת חשיבות מרכזית. באמצעות שחרור האסירים הפלסטינים ממשלת ישראל מעוניינת להבהיר כי היא מודעת לחשיבותה של סוגיה זו, וכן להמחיש כי ניתן יהיה לשחרר אסירים פלסטינים בדרך של הידברות ולא בדרך של אלימות, או חטיפת חיילים.

על מנת לקדם את התהליך המדיני אל מול הפלסטינים, ומתוך מגמה לחזק את הקשרים עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, ועם ראש הממשלה הפלסטינית, סאלם פיאד, מוצע לאשר שחרור של כ- 500 אסירים, אשר אינם נמנים על ארגוני החמאס והג'יהאד האיסלאמי, שאין דם על ידיהם. כמו כן, הוחלט לבחון את שחרורם של אסירים פלסטינים הנמצאים בבתי הכלא בישראל וסובלים מבעיות רפואיות, על בסיס הומניטארי.

ממשלת ישראל מייחלת ליום שבו ישוחררו החיילים החטופים, גלעד שליט, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, המוחזקים בידי מרצחים, חברי ארגוני טרור. ממשלת ישראל משקיעה את מירב המאמצים והצעדים הנדרשים על מנת להביא לשחרורם בהקדם.

_________________
הצטרפו לקבוצה של נקים בטלגרם לקבל עדכונים.
https://t.me/Nakim_org_News
ולערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch

לחתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט ולהצטרף ל"נקים"


הצטרף לרשימת תפוצה של "נקים"! עם או בלי חתימה על העצומה
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\

הצטרף וצרף חבריך לרשימת התפוצה של "נקים" וקבל עידכונים שוטפים על החשיפות של "נקים"

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group