לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
תנועות ניאו-נאציות בישראל  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> מדור חדשות, כתבות דעות ומאמרים בנושא חדשות פוליטיקה ושחיתות



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ארז
אורח








הודעהפורסם: ראשון 26.02.06 6:58    נושא ההודעה: תנועות ניאו-נאציות בישראל

תנועות ניאו-נאציות בישראלשלושת הגברתנים
סוגיית איליה זולוטוב, מקימו של אתר האינטרנט הנאצי הישראלי BEI (האיחוד הישראלי הלבן) הסתיימה. נזכיר לקוראים כי ב-21 לאפריל 2003 העיתון "רוסקיי איזרעילטיאנין" (הישראלי מרוסיה) היה ראשון מבין אמצעי התקשורת בישראל שפרסם דיווח על הופעתו של האתר הנ"ל.

מעל דפי האתר, זולוטוב וחבריו סיפרו על עצמם שהם "אנשים עם גאווה עצמית שנמאס להם לחיות בין הממזרים המלוכלכים", ותארו את שאיפתם "שתדע כל בהמה שיש לפחד מן הרוסים, ולהתייחס אלינו בכבוד וביראה" ואת החיים בישראל "אף אחד לא אוהב לחיות כאן, הרי המדינה הזאת מסריחה ומלאת יהודונים, אבל עדיין לא ראיתי מישהו שנסע מכאן".

האתר היה מלא שבחים להיטלר ופמלייתו, והייתה בו אף רשימת הספרות המומלצת לקריאה, אותה "ספריה של הפטריוט הרוסי", הידועה לשמצה: "מיתוס השואה", "הכיבוש היהודי של רוסיה", "ששת המיליונים אבדו ונמצאו" ועוד. (יצוין אגב, כי את הספרים הללו ניתן למצוא בקלות בחנויות הספרים ברוסית בישראל).חברי "האחדות הלבנה" פרסמו גם את צילומיהם. חלקם בלבוש אופייני של גלוחי-ראש, המוכרים לנו ממרקעי הטלוויזיה – נעליים צבאיות, ג`ינס, חולצות לבנות; אחרים לבושים במדי צה"ל, ומחזיקים בידיהם רובי סער". אגב, אליבא ד-BEI, השירות בצבא הגנה לישראל הינו חיוני מאוד, שכן זה נותן להם גישה לאמצעי לחימה. יהיה זה ראוי להיזכר בהתבטאויות של מספר פוליטיקאים, שמאמינים כי השירות בצה"ל הופך את החייל ליהודי באופן אוטומטי, בדומה ללגיון הזרים הצרפתי, המעניק בתום השירות אזרחות לכל שכיר חרב עם עבר מעורפל.

סביב BEI החלו להתחמם הרוחות, בהתחלה בפורומים וקהילות שונות ברשת, לאחר מכן בעיתונים, כולל בעיתון "הארץ". הדיונים הסוערים נמשכו גם אחרי שמנהלי האתר נבהלו מתשומת הלב הציבורית, והורידו את פרי עמלם מן הרשת. פרקליטות המדינה הודיעה לנו כי בהתאם להנחיותיה משטרת ישראל פתחה בחקירה (עוד בשנת 2003). לאחר סיום החקירה ממצאיה הועברו לבחינתה של הפרקליטות. והיועץ המשפטי לממשלה אישר הגשת כתב אישום נגד האדם שהקים וניהל את האתר (אילייה זולוטוב), בגין ביצוע עבירה של פרסום הסתה לגזענות, הסתה לאלימות או לטרור, איסור הכחשת השואה, איסור פרסום אהדה לפשעי הנאצים, ופגיעה בכבוד דגל המדינה או סמלה. כתב האישום הוגש זה מכבר בבית משפט השלום בחיפה, והנה, כעבור כשנתיים, התיק נסגר לאחר פשרה בין הצדדים: זולוטוב הודה בסעיפים בהם מואשם, הביע חרטה וקיבל עונש "חמור": ל-200 שעות שירות בלבד לתועלת הציבור. השופט דניאל פיש (בית משפט השלום בחיפה), החליט לבטל הרשעתו ולחייבו לבקר במוסד יד ושם, במוזיאון לוחמי הגטאות ולהשתתף בסיור במחנות השמדה בפולין.

נציין שכל הזמן הזה איליה זולוטוב היה חייל צה"ל בדרגת סמל ושירת באזור עזה.

אנקדוטה קטנה: את טיסתו ושהותו בפולין תממן מדינת ישראל ומשלם המיסים הקטן.

מה עושה זולוטוב במדינת ישראל? כמו רבים אחרים, הוא הגיע על פי חוק השבות: בעלה של אימו זכאי לעלות ארצה, והוא הביא עימו את אישתו ואת בנה איליה. שם המשפחה המקורי של אליה - זולוטונוסוב, אולם בישראל הוא שינה אותו לשם נויטרלי יותר – זולוטוב.

***

כבר סיפרנו לקוראינו אודות "הטנקיסט הרוסי", שמשום מה החליט להתמקם בירושלים. שמו האמיתי הוא גנדי ויינר, ובאתר האינטרנט שלו (המרכז הרוסי הלאומי) הוא מפרסם מידע ומאמרים הלקוחים מאתרים פאשיסטיים ברוסיה. כתובת האתר שונתה מספר פעמים, וכיום היא http://www.rusnatcentre.tk. לא יהא מיותר לציין שבאתר הפאשיסטי "פיהרר הקטן" http://kleine-fuhrer.lenin.ru ישנם קישורים רבים לאתרים ניאו-נאציים. אתרים אלו מסומנים בצלב קרס לאות הזדהות; לא קשה לנחש שאתרו של "הטנקיסט הרוסי" מסומן אף הוא בצלב קרס "ידידותי". אתרים עוינים, כמו האתר "פוגרום" מסומנים במגן דוד.

גנדי הטנקיסט יודע היטב את סיפורו של איליה זולוטוב וחבריו ואתרם BEI, ולכן משתדל להימנע מביטויים אנטישמיים וניאו-נאציים מובהקים. על מנת לשפוך את אשר לליבו, הוא נאלץ לבקר באתרים אחרים, השייכים ל"פטריוטים" רוסיים ולניאו-נאצים מובהקים. את הודעותיו הוא חותם "הטנקיסט הרוסי, עמדת הקרב – ירושלים".

כאן: http://www.slavnazi.com/forum למשל ממוקם פורום של הסלאביים-הנאציים, מעריצי היטלר מתוצרת רוסיה. גנדי מרגיש כאן כדג במים – הוא קורא לחברי הפורום "עמיתים" ו-"חברים", מוצא אוזן קשבת וקוראים אוהדים. באחד האשכולות שהוא עצמו פתח, הוא מפרסם בגלוי את ספרו של מכחיש השואה הנודע יורגן גראף "השואה: הבלוף והאמת". גנדי אף לא התעצל להעתיק את ההקדמה לספר (שיצא לאור בהוצאת "אקסמו", אחת ההוצאות הגדולות ברוסיה):

"מחבר הספר, שכבר נהיה קלאסיקה, נאלץ להסתתר מפני מערכת המשפט המערבית ברוסיה. במולדתו, שוויץ, שם אוהבים לקשקש על חופש הדיבור, מצפה לו מאסר. אך יורגן גראף אינו פושע, הוא פשוט העז להטיל ספק במשהו, שאסור להטיל בו ספק ב"מערב הדמוקרטי" – במיתוס היהודי אודות השואה. אלו שאינם מאמינים בהמצאות הזויות בשם "תאי הגאזים" וששת המיליונים, שאינם רוצים לסבול שטיפת מוח ותעמולה, שרוצים לשפוט בעצמם ולא להיכנע לתכתיבים שקריים – כל אלו צפויים להיעצר ולהיאסר במערב "הנאור", או אף "לזכות" בטיפול אלים מידי בריונים יהודיים ופאנאטים דמוקרטיים מחוץ לכותלי בית המשפט. תודה לאל שרוסיה עדיין לא הגיעה ל"נאורות" זו ואתם יכולים לקרוא את ספריו של גראף, ולהביע את דעתם כאנשים חופשיים, ולא להיות עבדים צייתניים וחסרי קול".

גנדי עשה קריירה לא רעה באתר זה – תוך קצת יותר מחצי שנה (נכון ל-21/09/2005) כתב 176 הודעות מלאות בשנאה ושטנה, ועל כך זכה לפי מנהג הפורום בדרגת רס"ר (פלדפבל). אז מיהו אותו גנדי, טנקיסט- פלדפבל של צה"ל? לפני יותר משנה, כאשר פרסמנו לראשונה אודות פעילותו של גנדי (שמכנה את עצמו בפורומים השונים: נוצרי-פרבוסלאבי), הגיע אלינו ל-"דמיר" המכתב הבא:

"למעשה גנדי עלה ארצה מזמן, גדל כאן ואף שירת בחיל השריון של צבא הגנה לישראל. אחרי הצבא הוא פיתח משום מה שנאה עזה ליהודות, התנצר והחל לפרסם עלונים, עליהם חתם בראשי תיבות של "המרכז הרוסי הלאומי" שהוא עצמו המציא. את הפעילות שלו, כולל עדכון אתר האינטרנט, הוא עושה מתוך אינטרנט-קפה ירושלמי, שכן אין לו כסף לרכוש מחשב. חשוב לציין כי הוריו של גנדי הם יהודים כשרים, והוא עצמו בעל חזות שמית טיפוסית: נמוך קומה וכחוש, הוא מאוד פוחד מפגישה עם ארגונים רוסים-פטריוטיים אחרים, שפעם אחת כבר כיסחו אותו מכות, עוד בראשית דרכו "האנטישמית-פטריוטית". הרוסים אינם מכירים בו ולא רוצים לדבר עימו, שכן יהודי מומר אינו רוסי, אלא סתם אחד שהתנצר, קרי – אין לו דם רוסי ושיהודים יטפלו בו.

על החתום – סרגיי ירמקוב"(תרגום מרוסית). את הטענה כי הורין של גנדי יהודים כשרים נשאיר על מצפונו של "הכתב". לנו רק נשאר לאחל לטנקיסט המהולל המשך "פעילות-קודש" שלו, ואף להגיע לדרגות גבוהות עוד יותר בפורומים השונים...

***

וולדימיר (וולודיה) טרנורוצקי עלה לארץ ב-1996 מלטביה, מדינה בלטית זעירה, הידועה באנטישמיות שלה. באווירה זו גדלה משפחתו של וולודיה, שרק סבו מצד אבא הינו יהודי. אמו היא חצי רוסיה וחצי לטבית (פרבוסלאבית). בבוא העת וולודיה התגייס לצה"ל , ( מספר אישי 7418514).

בערב יום השואה 2005 וולדימיר נעצר בגין החזקת סמים ותוך כדי מעצרו השוטרים גילו על זרועו קעקוע של צלב קרס. כאשר נתפס החייל טרנורוצקי, הכריז כי הוא ניאו-נאצי, וכי הוא שונא את היהודים (ובדרך גם את הסינים, את הכושים ואת שאר הגזעים). בזמן עריכת חיפוש בביתם, גם אמו איווטה טענה שהיא ניאו-נאצית ושונאת את המדינה ("היה זה רגע של זעם", טענו בני המשפחה אחר כך). תפיסת חייל ניאו-נאצי בערב יום השואה והגבורה לא יכול היה שלא לעשות כותרות בכל אמצעי התקשורת. יתרה מזאת – באותו פרק זמן נתפס קטין בבאר שבע ,אשר ריסס כתובות נאצה אנטישמיות וצלבי קרס על קירות בניינים רבים בעירו, כולל בתי כנסת. אתר Ynet הודיע, שאם הנער אינה יהודייה, ואילו עלייתם התאפשרה בזכות אחד ההורים של אביו החורג של הנער. בחקירתו הודיע העצור, כי הוא מעריץ את היטלר, על כך שהצליח לעשות את מה שכל השאר לא הצליחו לפניו. יש לציין, כי משפחתו אינה נחשבת לבעייתית, והנער עצמו מוכר בבית ספרו כתלמיד טוב ללא בעיות התנהגות. הארץ געשה ורעשה.

מאוחר יותר יטען וולדימיר טרנורוצקי בראיון שהעניק לאלי ברדשטיין ממעריב (17/06/2005) שעשה את המעשה על מנת להשתחרר מצה"ל (נציין כי מבוקשו הוסג) , שכן משפחתו הסתבכה בחובות, והייתה זקוקה למפרנס נוסף.

מעניין יהיה להבין את הסיבות שבגללן וולדימיר טרנורוצקי שינה את גרסתו הראשונית, בה טען כי הוא נאצי, לגרסה מתונה הרבה יותר, שאת הקעקוע עשה כדי להשתחרר מצה"ל ואינו שונא יהודים, "פשוט לא אכפת לו מהעם הזה". ככל הנראה העליהום התקשורתי והפולמוס הציבורי שהתעוררו בעקבות חשיפת מעשהו גרמו לו להוריד פרופיל, יתכן כי אף קיבל איומים. בראיון הוא מספר, שהשוטר שראה לראשונה את הקעקוע שלו אמר, שלו הם היו בברה"מ, היה בשמחה שובר לוולדימיר את האף. יתכן שתהליכי הגירוש האפשריים, עליהם דובר, הרתיעו אותו ואת משפחתו – אין הם רוצים לחזור לריגה, ואין הרבה מדינות שתשמחנה לקבל מגורשים עם תווית ניאו-נאצית. האמת, שוולדימיר יכול לישון בשקט – החוק בישראל חסר שיניים כפי שראינו בעליל במקרה של זולוטוב. כמו כן, ייתכן מאוד שאת הגרסה השנייה, פשוט, הכתיבו לו רשויות הצבא (או בעלי יכולת אחרים) תמורת טאטוא תחת השטיח (מסורת זו קיימת בצה"ל מקדמת דנה) . ובזה הם הסיגו שתי מטרות: א) התפטרו מחייל לא רצוי, ב) מנעו האשמות צפויות בהזנחת המצב.

סיפורו של החייל עם צלב הקרס המקועקע על גופו, אשר נעצר בערב יום השואה 2005, זעזע את המדינה. כמו במקרה של העולים-חיילים, אשר הצטלמו מצדיעים במועל יד, החלו אזרחי מדינת ישראל להבין את הסכנה – ניאו-נאצים אנטישמיים משרתים בצה"ל, מה שמעניק להם גישה לאמצעי לחימה. מי יודע כנגד מי יופנו הרובים, שאמורים להגן על היהודים? היתכן שנגד היהודים עצמם?

***

יש להניח שבדוחות של הסוכנות היהודית, אשר משקיעה הון עתק על הבאת עולים ארצה, צוין כי משפחות טרנורוצקי, זולוטוב, ויינר הן עוד כמה יהודים ששבו לארץ האבות על פי חוק השבות, שמאפשר לכל יהודי לברוח מרדיפה אנטישמית למדינה יהודית. בזכות העלייה תהיה ישראל מדינה חזקה יותר, מפותחת יותר, על מנת שעוד ועוד יהודים יוכלו למצוא כאן מחסה. מי שחושב שמקריהם של הנ"ל הם מקרים נקודתיים חולם בהקיץ; רבבות רבות של "יהודים נפלאים" שכאלו מהגרים ארצה.

נציין בצד שבמדינות חבר העמים עובדי הסוכנות היהודית מזמן הפסיקו להשתמש במוסג "יהודי", אלא "זכאי חוק השבות" – עובדה שמדברת בעד עצמה.

בחסות צלב הקרס

מסוף שנות התשעים החלו גילויי האנטישמיות בישראל לקבל יותר ויותר סממנים ניאו-נאציים. במרכזנו התקבלו תלונות רבות על צעירים עם קעקועים נאציים על גופם וסמלים של הרייך השלישי על בגדיהם. אולם משטרת ישראל סירבה לטפל בתלונות, ודחתה את הפניות אליה. בעיית הניאו-נאצים שהיגרו לישראל מחורבותיה של האימפריה הסובייטית טואטאה תחת לשטיח במשך זמן רב. העלאת הנושאים הללו אינה רצויה – הפוליטיקאים, עורכי העיתונים, נציגי הממסד, כולם פוחדים לקבל תווית של "רוסופוב", של שונא עולים או מכפיש העלייה. הפחד לאבד מצביעים פוטנציאליים גורם לנבחרי הציבור הרבים לטמון את הראש בחול ולטעון כי הבעיה (גם אם קיימת) היא כה מזערית וכה שולית, שאין צורך לדאוג, שכן משטרת ישראל תמגר אותה חיש מהר, כפי שטען בקיץ 2003 שר המשפטים דאז יוסף (טומי) לפיד, כאשר נאלץ להגיב להופעת האתר הנאצי הישראלי.

עוד בשנת 2000 הטלוויזיה הישראלית )ערוץ 2) החלה לצלם תחקיר אודות הניאו-נאצים המקומיים. לאחר מכן הפרויקט "הפרובוקטיבי" הוקפא.

פעמים רבות דווח על הופעת קלטות "גלוחי הראש באים" בחנויות ספרים ברוסית ( למשל, כתבה של מריאנה אוליצקי במקומונים של "ידיעות אחרונות" 13.06.2003 ). אלה קלטות של להקות ניאו-נאציות מתוצרת רוסיה: "קולוברט"(צלב קרס), "שטורם" וכד` הנה דוגמה של היצירות שלהם:

"הוא מוכן להלחם למען חירותה של אירופה ויידע להגן על הגזע הארי כמה שפוחדים ממנו ז`ידים (יהודונים, כינוי גנאי ליהודים)

ועבדים נרצעים, פראיירים, קומוניסטים והומואים. . ." הטקסטים של השירים כמו גם עיצוב העטיפה - צילום של חבר`ה קשוחים, גלוחי-ראש בתנועה של מועל-יד "הייל היטלר" - אינם משאירים צל של ספק לגבי העובדה כי לפנינו תעמולה רוסית נאו-נאצית גלויה ביותר.

לישראל הובאו אלפים רבים של קלטות מסדרת "גלוחי ראש". כמו כן, יש לזכור כי הקלטות מועתקות, ולא פעם אחת – וכאן יש מקום לשאול את מר לפיד, האם באמת מדובר בתופעה שולית, בקבוצה קטנה של בני נוער?

על פי ממצאי תנועת "דמיר" (מרכז מידע וסיוע לנפגעי אנטישמיות) הופעת אתרים ותנועות מסוג BEI אינה תופעה מקרית ו/או חולפת. אורי יבלונקה כתב בעיתון מעריב:

"בשקט בשקט הוקמה פה תנועה ניאו-נאצית ענפה, שבה חברים עשרות צעירים מחבר העמים שדוגלים בהשמדת היהודים. בחוק, אגב, זה לא נחשב עבירה... החוקרים גילו כי בין חברי הארגון מתקיים קשר אינטרנטי רציף, ועל-פי החשד התקיימו גם מפגשים טקסיים חשאיים, שבהם נעשה שימוש בדגלי צלב הקרס. במשטרה חושדים עוד כי חברי הארגון התכתבו ביניהם במהלך יום השואה באמצעות תוכנת ICQ תוך שהם משבחים את השמדת העם היהודי על-ידי הנאצים. כן הביעו חברי הארגון צער על כך שהיטלר לא הצליח להשמיד את כל העם היהודי בשואה" (31/05/2005).

ייבוא ניאו-נאציזם רוסי לישראל עלול לגרום לאסון, שכן כמות הקורבנות הפוטנציאליים גדול הרבה יותר, מאשר ברחבי רוסיה. לאור גילוי האנטישמיות האחרונים, ריסוס צלבי קרס על בתי הכנסת, תקיפת חרדים בשל לבושם וצעקות "הייל היטלר" בשעות הלילה הקטנות ברחבי חיפה – תופעה זו אינה נראית שולית כלל וכלל.

לשווא ניסתה תנועת "דמיר" לגרום לגינוי רישמי של גל האנטישמיות וניאו-נאציזם על ידי מוסדות השלטון. לא עזרו לנו משמרות המחאה, פניות קולקטיביות למוסדות רשמיים והפצת חומר הסברה. ישראל הרישמית לא אמרה ולו מילה אודות התופעה המחליאה והאבסורדית. גם ליגה נגד ההשמצה (ADL) העדיפה לשתוק, למרות שדרך קבע קיבלה ידיעות אודות המתרחש בארץ הקודש. נציגת ADL שיקרה במצח נחושה בדיון בכנסת, כאשר אמרה שלאירגונה לא ידוע דבר אודות הנאציזם בישראל.

בתחילת 2005 היה נדמה שהביצה המקומית תיאלץ להקיץ משנתה, הפעם בגלל כתבתה של אסנת שוסטק במעריב (14/02/2005). היא מספרת שכבר ביום הראשון של הטירונות לעולים חדשים בבסיס "מחווה אלון: " ענו החיילים היהודים כי נתקלו בגילויי אנטישמיות בוטים במיוחד מצדם של המגויסים הלא יהודים. בין השאר עיטרו חלק מהחיילים את הקירות בשירותים ובמקלחות בכתובות נאצה נגד יהודים, בציורים של צלבי קרס ובכתובות `הייל היטלר`. מספר חיילים אף קעקעו וציירו על גופם צלבי קרס , וחלקם אף נוהגים להצדיע בינם לבין עצמם במועל יד כשהם קוראים `הייל היטלר`".

החל מתחילת 2005 מתפרסמות כמעט מדי יום ידיעות על צלבי-קרס שצוירו ברחבי ישראל. כל זה, נזכיר, מתרחש כאשר ברקע מתקיימות חגיגות שישים שנה לשחרור אושוויץ ולנצחון על גרמניה הנאצית. רקע נוסף, חשוב לא פחות הוא דיבורי הסרק של הפוליטיקאים הישראלים, אשר לא מפסיקים לדבר על גילוי אנטישמיות בחו"ל, ברם מתעלמים כליל מן המתרחש תחת אפם. כאמור, בבאר שבע (ברביעי למאי) עצרה המשטרה בן 16, אשר צייר צלבי קרס על קירות המבנים בעיר (חיבתו העיקרית הייתה נתונה לקירות בתי הכנסת).

באותו היום נעצר באריאל החייל וולדימיר טרנורוצקי, הנחשד בהשתייכות לאירגון ניאו-נאצי הפועל בחו"ל. את זרועו של הבחור עיטר צלב-קרס. החייל הוא נכד לסב יהודי, ועלה בזכות סעיף "4 ב" של חוק השבות. חודש וחצי אחרי מעצרו הודיע טרנורוצקי כי אינו נאצי באמת, ואת הקעקוע עשה על מנת להשתחרר מהשירות בצה"ל (ובכל הצליח), ואילו אתרים בעלי תכנים ניאו-נאציים הופיעו במחשב הביתי שלו בגלל האקזוטיות שלהם. שני המקרים, הן של "הצייר מבאר שבע" והן של החייל המקועקע התרחשו בערב יום השואה, לו הייתה משמעות מיוחדת, בגלל התאריך העגול.

בימים הבאים התקבלו ידיעות על ריסוס צלבי-קרס על קירות יד ושם וברחוב ויצמן בתל אביב (בתשיעי במאי, בו צוין באופן חגיגי וחסר תקדים ניצחון בעלות הברית על גרמניה). כמו כן חולל בית העלמין בבני-עין וכל ישראל צפתה במופע איגרוף שאירגנו מספר גלוחי ראש ביום הסטודנט בכרמיאל, כאשר הלמו לעיניי המצלמה בכל מי שנקלע לדרכם.

ב-26-27 במאי פרסמו מספר אמצעי תקשורת כתבות על פעילות "דמיר", ובבוקר של 27/05 אף התראיינתי במשך כעשר דקות עבור רשת ב` של קול ישראל. בראיון לא הסתרתי את הדו-פרצופיות של הממסד הישראלי, שמרעיש עולמות בניסיון לגנות את האנטישמיות בחו"ל, אך במשך שנים מתעלם ממעשים דומים בישראל גופא. מיד אחרי הראיון קיבלתי טלפון מדנה גורדון מהכנסת, אשר ביקשה לקבל לידיה את החומר שנאסף על ידי תנועת "דמיר". החומר נשלח לגברת גורדון מיידית, ומספר ימים אחרי זה זומנתי לישיבתה של ועדת העליה, הקליטה והתפוצות ב-14/06. פרט מעניין – שלושה ימים לפני התאריך הנקוב, רוסס צלב-קרס על המשכן הנבנה של הכנסת.

צעדים ראשונים?

ועדת העליה, הקליטה והתפוצות בראשות ח”כ קולט אביטל , דנה ב-14/06/2005 בנושא: תנועות ניאו-נאציות בקרב עולים בישראל. הנושא מוזר, אולי אף אבסורדי – הרי מדובר בפרלמנט של מדינה, אשר הוקמה כתוצאה משואת היהודים, שבוצעה על ידי הנאצים. ח”כ קולט אביטל יו”ר הוועדה, שיזמה את הדיון בנושא: ”אנו רואים בחומרה קיומן של תנועות ניאו-נאציות בישראל, הכוללות צעירים, מבוגרים וכן חיילים, המפיצים ללא הפרעה ספרות ניאו-נאצית ותקליטורים. זוהי תופעה שאין לה אח ורע במדינת ישראל. אני מטילה ספק בזכותם לאזרחות ישראלית. אני דורשת מן המשרד לביטחון הפנים לחקור את ממדי התופעה ולפרקליטות לבחון האם החקיקה מספקת לשם ביטול אזרחותם הישראלית של ניאו-נאצים”. סגנית השרה לקליטת העלייה ח”כ מרינה סולודקין: ”אין ספק שהתנועות הניאו-נאציות מופעלות ע”י יד מכוונת ברוסיה הק.ג.ב. שמבקש להפסיק את תהליכי העלייה. ח”כ סולודקין הוסיפה כי שרת הקליטה יוזמת חקיקה לפיה העולים ישבעו אמונים למדינה ולעם. אין ספק שלאחר מכן ניתן יהיה לשלול אזרחות מיידית בגין ניאו-נאציזם כיוון שמדובר בהפרה בוטה של אמונים למדינה ולעם. ח”כ רומן ברונפמן: ”מדובר במקרים נקודתיים של ניאו-נאצים ואין מדובר בתופעות המוניות. יש למצוא פתרון של שלילת אזרחותם. שליחי הסוכנות היהודית יכולים למנוע עלייתם, שכן בחוק השבות יש הכלים לכך."

מעניין, שגם נציגי משטרת ישראל הגדירו את המעשים הללו כ"מקרים נקודתיים". לתשומת ליבם – גם גילוי האנשטישמיות בצרפת או רוסיה אינם תופעה רחבת היקף, אלא "מקרים נקודתיים", אך זה לא מפריע לחברי הכנסת לזעוק ולהיזדעזע מכל מקרה של השחטת בית-עלמין יהודי או ניפוץ חלונות בבית-כנסת. כמו כן בוועדה נוכחו חברי הכנסת יגאל יאסינוב, יורי שטרן, וויקטור בריילובסקי, חברי ליגה נגד השמצה (ADL), נציגים םמשרד לבטחון פנים, מארגוני הגנה על ילדים-עולים, ממשרד "נתיב", מארגון "דמיר" וממשרד העלייה והקליטה. בסיום הוקראו מסקנות והחלטות הוועדה:

1. הוועדה דוחה מכל וכל את תופעת התנועות הניאו-נאציות בישראל וקוראת לכל רשויות המדינה לגלות אפס סובלנות כלפיה.

2. הוועדה רואה בחומרה את היעדר התייחסות משטרת ישראל לתופעה וקוראת לשר לביטחון פנים להורות מיידית לנוגעים בדבר לאסוף מידע מהימן על ממדי התופעה.

3. הוועדה קוראת לשרת המשפטים לערוך בדיקת החוקים הקיימים במגמה לבחון האם הם מספקים ובמידת הצורך להציע תיקוני חוק .

4. חברי הוועדה סבורים כי אין מקום להעניק אזרחות ישראלית לעבריינים מן הסוג הזה והם מתכוונים לפעול בהקדם לתיקון החוק שיאפשר את שלילת אזרחותם הישראלית מיידית.

5. חברי הוועדה רשמו לעצמם שוב, עדויות על היעדר התייחסות השלטונות לילדים חסרי מעמד בארץ, דבר הגורם לניכור ופונה לשר הפנים להסדיר את מעמדם בהקדם.

6. תוך חודש תקיים הוועדה ישיבה נוספת לקבלת התייחסותם לנושא על-ידי המשטרה, פרקליטות המדינה ומשרד החינוך והתרבות.

על המשטרה, משרד החינוך ופרקליטות הוטל לחקור את התופעה ולהגיש מסקנות בתוך חודש, לישיבה הנוספת של הוועדה. חזינו במידה רבה של פסימיות, כי דוחות המשטרה ייראו כך: "נרשמו מקרים ניאו-נאציים: א)... ב)... ג)... חוץ מהאירועים הנ"ל לא התקבל מידע נוסף על תופעת הניאו-נאציזם ולפיכך יש להתייחס לפעילות הארגונים הניאו-נאציים כאל מקרים נקודתיים".

אבל המציאות הראתה כי דעתנו על המוסדות הנ"ל הייתה טובה מדי ותחזיתנו התבררה כאופטימית מדי.

והישיבות נמשכות

במשך כמה שבועות לאחר הדיון הראשון הוכנו שתי הצעות חוק שנועדו להילחם בנגע הניאו-נאצי בישראל. הראשונה הוגשה על ידי חברי הכנסת שלגי וחן משינוי והיא מהווה תוספת לחוק העונשין מ-1977, ובה נקבע עונש של עד שלוש שנות מאסר בעבור השתתפות בארגונים ניאו-נאציים (בתור ארגונים אלו מוכרים ארגונים שמטרתם היא לעודד רדיפת או השמדת העם היהודי, הכחשת השואה או דברי שבח לנאצים). נוסף על כך דובר על אפשרות שלילת אזרחותם של האשמים.

הצעת החוק השנייה הוגשה על ידי חברת הכנסת קולט אביטל מעבודה, בה היא מציעה להכניס סעיף פרטני לחוק האזרחות מ-1952, בו ייאמר כי שר הפנים יכול
חזרה למעלה

הצטרף וצרף חבריך לרשימת התפוצה של "נקים" וקבל עידכונים שוטפים על החשיפות של "נקים"

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> מדור חדשות, כתבות דעות ומאמרים בנושא חדשות פוליטיקה ושחיתות כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group