לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
נדחתה העתירה שהפריעה לממסד במנוחתו להסתיר את האמת על רצח רבין  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> רצח רבין,המחדלים המשפטיים בפרשת חקירת רצח יצחק רבין



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
בית המשפט התחתון
אורח








הודעהפורסם: שלישי 30.10.07 12:27    נושא ההודעה: נדחתה העתירה שהפריעה לממסד במנוחתו להסתיר את האמת על רצח רבין





בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק




בג"ץ 229/06




בפני:
כבוד השופטת א' פרוקצ'יה


כבוד השופט א' רובינשטיין


כבוד השופט ס' ג'ובראן




העותרים:
1. נתן גפן


2. יוסף כהן





נ ג ד




המשיב:
שר הבריאות




עתירה למתן צו על תנאי




בשם העותרים:
בעצמם




בשם המשיב:
עו"ד אילאיל אמיר






פסק-דין




השופטת א' פרוקצ'יה:



1. עניינה של העתירה בבקשת העותרים כי המשיב יעשה שימוש בסמכותו לפסול את דו"ח הנתיחה לאחר המוות שבוצעה בגופו של ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין ז"ל.



2. זוהי עתירה שלישית במניין המוגשת על ידי עותר 1 בה מועלות טענות שונות ביחס להליכים רפואיים שננקטו ביחס לראש הממשלה המנוח מיד לאחר שנורה. משמעות הסעד המבוקש בעתירה היא כי יש לפתוח מחדש את פרשת חקירת רצח ראש הממשלה המנוח.



3. בעתירה הראשונה בבג"צ 6733/05 נדחתה על הסף עתירה ראשונה בה נתבקשו פרטים על אופן הגעת ראש הממשלה לחדר מיון בבית החולים. העתירה נדחתה בשל אי מיצוי הליכים.



4. עתירה נוספת הוגשה על ידי עותר 1 בבג"צ 8071/05 והיא נגעה לאופן פינויו של ראש הממשלה המנוח לבית החולים, ומצבו הרפואי בעת שהגיע לשם. עתירה זו גם היא נדחתה על הסף. בית המשפט באותו ענין קבע (השופטים ביניש, גרוניס וחיות):



"לאחר שעיינו בעתירה, הגענו למסקנה כי דינה להידחות על הסף. הנסיבות הקשורות ברצח ראש הממשלה רבין נחקרו על ידי ועדת שמגר. בסופו של דבר, נכתב דו"ח מפורט ומקיף המצורף, ולא מצאנו כל ממש בדבר קיומן של סתירות "בלתי מתפשרות" כלשון העותר, בין החומר המצורף לבין האמור בדו"ח ועדת שמגר. הטענות שמעלה העותר בעתירתו הן טענות חמורות ביותר, אשר אינן נשענות על בסיס עובדתי כלשהו, ואין "העדויות" המצויות בחומר העתירה מהוות תמיכה לטענותיו. בנסיבות אלו, אין אנו סבורים כי בידי העותר עילה לחייב את המשיב לפעול באופן המבוקש בעתירה, וכן אין בידו עילה המצדיקה מתן סעד בבית המשפט הגבוה לצדק."





5. עניינה של עתירה זו בהליכים הרפואיים שהתבצעו בראש הממשלה ביום 4.11.95 מיד לאחר שנורה. העותרים מבקשים כי שר הבריאות יפסול את דו"ח הנתיחה שלאחר המוות אשר בוצעה בגופו של ראש הממשלה. לטענת העותרים ביום 3.11.05, במהלך תכנית טלוויזיה בערוץ 2, פורסם צילום חזהו של ראש הממשלה המנוח. צילום זה לדבריהם, מוכיח באופן חד-משמעי את עובדת קיומו של קליע נוסף ובלתי-מדווח אשר נורה אל חזהו של מר רבין. המסקנה המתבקשת, כך נטען, היא כי הדו"ח הפתולוגי שאינו מתעד פגיעת קליע זו ואשר פורסם לאחר הרצח, הינו בלתי-קביל מבחינה משפטית ולכן על שר הבריאות לבטלו. העותרים טוענים, כי בעקבות חשיפת הממצאים האמורים, הם פנו למספר גופים ממשלתיים – משרד הבריאות, משרד המשפטים, ההסתדרות הרפואית, מבקר המדינה ועוד – אולם חרף פניות אלו הם לא זכו לתשובה. בצר להם, ולאחר שמיצו לדבריהם את כל ההליכים האפשריים, הגישו העותרים את העתירה הנוכחית.



6. העותרים מציגים תרחיש חלופי לזה המוצג בדו"ח ועדת שמגר, אשר חקרה את מאורעות הרצח. לשיטתם, במהלך הטיפול הראשוני, מיד לאחר שנורה ראש הממשלה רבין על ידי המתנקש, אותר בגופו פצע ירי יחיד באזור החזה. בשלב זה בוצעה בו החייאה, ולאחר שקיבל מספר רב של מנות דם נקבע מותו בחדר הטראומה. הפצע בחזה תועד בדו"ח חדר מיון, המצורף כנספח 3 לעתירה, אותו כתב הרופא ד"ר גוטמן. מסיבה שאינה מובנת, חודש הטיפול הרפואי בראש הממשלה, במהלכו נתגלו בגופו שני פצעי ירי נוספים – האחד בגב והשני במותן שמאל – עליהם דווח בהרחבה בדו"ח הפתולוגי הסופי. במהלך הטיפול המחודש הוציא הרופא ד"ר קלוגר את הקליע מחזהו של המנוח, כך נטען, אולם פעולה זו הושמטה מכל המסמכים הרפואיים העוקבים. לטענת העותרים, מרגע תום הטיפול הרפואי בראש הממשלה ניסו הגורמים הרפואיים להעלים באופן שיטתי את עובדת קיומו של פצע הירי בחזה. דו"ח חדר המיון של ד"ר גוטמן, לצד הצילום אשר הוצג בתכנית הטלוויזיה האמורה, מגלים, אפוא, השמטה של פרטים מהותיים ממסקנות ועדת שמגר. לאור כל אלה, יש לבטל את הדו"ח הפתלוגי, וכמשתמע – לחדש את החקירה בפרשת הרצח.



7. המדינה מתנגדת לעתירה מכמה טעמים. ראשית, העותר לא הניח בסיס משפטי לקיומה של סמכות אצל שר הבריאות לפסול דו"ח נתיחה שבוצע על ידי רופא מומחה ברפואה משפטית. חוק חקירת סיבות מוות, התשי"ח-1958 אינו מקנה סמכות כלשהי לשר הבריאות בענין זה. מעבר לנדרש, מציינת המדינה כי, אפילו עמדה לעותרים זכות לסעד, היה עליהם למצות הליכים ולפנות לגורם המוסמך קודם שפנו לבית משפט זה בבקשה לסעד. לעתירה לא צורפו כל פנייה של העותרים לגורם כלשהו בבקשה לפסול את דו"ח הנתיחה, ומשכך לא מיצו את ההליכים המוקדמים הנדרשים לקבלת הסעד המבוקש. לפיכך דין העתירה להידחות על הסף.



8. עיינו בטעמי העתירה ואיננו מוצאים מקום להיענות לסעד המבוקש. טענותיהם של העותרים הן כלליות ביותר, ופעמים אף סתומות. לחשש שמעלים העותרים לקיום מניפולציה בדיווח הרפואי הקשור בנתיחה לאחר המוות של ראש הממשלה המנוח לא ניתן ביסוס כראוי. כל זאת, על רקע קיומו של דו"ח ועדת שמגר, אשר בחן לפני-ולפנים את כל חומר הראיות הרלבנטי בזמן אמת, והגיע לממצאים ולמסקנות כבר לפני תקופה ארוכה. בטענות העותרים אין כדי ליצור תשתית, ולו התחלתית, המצדיקה את חידוש החקירה בענין רצח ראש המשלה, למעלה מעשור שנים לאחר ארוע הרצח שזעזע את המדינה והחברה בישראל.



9. ואחרון, לא ראיתי מקום להיענות לבקשת העותר 2 לשמור על זהות חסויה. בקשה זו אינה מפרטת הכיצד היא עולה בקנה אחד עם עקרון פומביות הדיון ופומביות הליכי המשפט, ומהו הטעם הנוגד הפועל במקרה זה, אשר משקלו הוא בעל עוצמה עד כדי להצדיק חריגה מעקרון הפומביות, המהווה אחד מביטוייו של חופש הביטוי וחופש המידע בחברה דמוקרטית. הבקשה בענין זה נדחית אף היא ( סעיף 70(ד) לחוק בתי המשפט (נוסח משולב), התשמ"ד-1984; רע"א 3614/97 אבי יצחק נ' חב' החדשות הישראלית, פד"י נג(1) 26, 45-7; בש"פ 5153/04 פלוני נ' ידיעות אחרונות, פד"י נח(6) 933; בג"צ 6005/93 עליאש נ' לשכת עורכי הדין, פד"י מט(1) 159; בש"פ 4814/05 ביטאר נ' מדינת ישראל, פסקה 7; על"ע 1368/04 אפרתי נ' לשכת עורכי הדין (פסקה 6); בג"צ 2462/05 שכטל נ' מדינת ישראל, (פסקה 2).



דין העתירה להידחות, איפוא.



ניתנה היום, כ"ו באלול תשס"ז (9.9.07).



ש ו פ ט ת
ש ו פ ט
ש ו פ ט




_________________________

העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 06002290_R02.doc יט

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il





http://elyon2.court.gov.il/scripts9/mgrqispi93.dll?Appname=eScourt&Prg name=GetFileDetails&Arguments=-N2006-000229-0
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> רצח רבין,המחדלים המשפטיים בפרשת חקירת רצח יצחק רבין כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group