לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
חשד: ביניש מקדמת מקורבים לתפקיד דובר מערכת המשפט  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שני 23.01.06 14:17    נושא ההודעה: חשד: ביניש מקדמת מקורבים לתפקיד דובר מערכת המשפט

כ"ג טבת תשס"ו
23 ינואר 2006 סימוכין: מב/23010601

לכבוד: מנהל בתי המשפט, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט
העתק: מבקר המדינה, כב השופט בדימוס מיכאל לידנשטראוס

באמצעות דואר אלקטרוני

נכבדיי,הנדון: מכרז לתפקיד דובר בתי המשפט

הנני מתכבד לפנות אליכם לאחר והתפרסם כתבה באתר חדשות באינטרנט (הקישור מצורף להלן) על פיו כב` השופטת ביניש מנהלת מגעים ישירים עם הגב` סיוון רהב לגייסה לתפקיד דוברת בתי המשפט. http://b.walla.co.il/?w=/3900/846860

בהנחה שפרסום זה הינו מדויק אבקשכם הבהרה במספר שאלות:

1. מדוע הצעת עבודה על המשרה של הדובר לא מופיעה ברשימת ההצעות עבודה של אתר בתי המשפט? http://elyon1.court.gov.il/heb/dover/html/drushim.htm

2. מדוע כב` השופטת ביניש מנהלת מגעים ישירים בנדון עם מועמד מעל ראשם של מועמדים אחרים בניגוד לכללי המנהל התקין?

3. האם אין בהתנהגותה של כב` השופטת ביניש כדי להצביע על כך ששופטים עסוקים בתדמית במקום לעסוק במשפט?

4. האם אין בהתנהגותה של כב` השופטת ביניש כדי להצביע על כך שבית המשפט העליון הינו מעוז של קבוצת מקורבים אשר דואגים למנות אחד את השני בהמשך לשמועות וחשדות שישנם דילים לקידום שופטים הנרקמים מאחורי הקלעים עם פוליטיקאים החשודים בפלילים?

5. כיצד אוכל להציע את מועמדותי לתפקיד של דובר בתי המשפט היותי בעל הכישורים המתאימים לשם כך אך היותי סובל מחוסר קשרים בבית המשפט העליון ועד כה לא מצאתי פרסום המצביע כיצד להגיש מועמדות למשרה זו כאמור לעיל בסעיף 1?

6. כמדומני בחודש מאי 2005 פרסם מבקר המדינה היוצא דו"ח חמור על שיטת המינויים במערכת המשפט, האם האמור לעיל עשוי להצביע שהדבר כלל לא הופנם בדרגים הגבוהים של בית המשפט העליון? והאם זאת הדוגמא האישית שעלינו ללמוד מהם?

בכבוד רב,

חיים יטיב
דובר – נקים ישראל
www.nakim.org

נייד:0546533858, פקס: 035423023


נערך לאחרונה על-ידי חיים יטיב בתאריך שלישי 24.01.06 17:46, סך-הכל נערך 2 פעמים
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

מבזקים של "נקים":קרא על זימונו של חיים יטיב לחקירה בו הסתבכה היאח"ה בפרשת רמון

eric





הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1


הודעהפורסם: שני 23.01.06 14:50    נושא ההודעה: כל הכבוד!!!

כל הכבוד!!!

יענו לך שזו משרת אמון.
אבל האמון צריך להיות של כלל מערכת בתי המשפט, ולא של הנשיאה -שאגב בכלל לא נקבע בשום חוק שדווקא היא תהיה הנשיאה- שאף שופט לא ממש בחר אותה להיות נשיאה.

אפילו אם מקבלים את הטענה שזו משרת אמון, הרי שמדובר במהלך המחייב מעורבות פעילה ויעילה של כלל השופטים, והנהלת בתי המשפט, ולא איזה דובר-חצר על תקן עוזרת בית אישית, שישרת את האינטרסים של דורית והחצר הפרטית שלה, במקום את האינטרסים של כלל המערכת המשפט ומיילא את האינטרס הציבורי.

המינימום של מהלך תקין צריך היה לכלול צוות איתור מועמד מתאים, שיכלול את בועז אוקון, ונשיאי כלל בתי המשפט המחוזי והשלום בארץ, ואף נציגי ציבור מהאקדמיה.

במקרה של הבחירה הספציית הזו, המינוי גם מדיף ריח מצחין של חיבור הון למשפט, אבל זה נושא שצריך להתקיף אם וכאשר יוכרז על המינוי הזה בפועל, ולחשוף את שרשרת-המזון שבין בייניש לרהב...

בהצלחה,
אריק
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שלישי 24.01.06 17:02    נושא ההודעה: להלן תשובתו הדי מתחמקת יש לאמר של מנהל בתי המשפט למכתב שלעיל

click to enlarge

click to enlarge

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

עידית
אורח








הודעהפורסם: שלישי 24.01.06 21:04    נושא ההודעה: השחיתות במערכת המשפט

פעם קראו לזה סתם שחיתות של מינוי פרוטקציונרים. היום קוראים לזה בלשכת בייניש וחברי האליטה המורמים מעם, בשם `משרת אמון`... זו הדרך לעקוף כל צורך במכרז, לעקוף כל תקנה של התנהלות גוף ציבורי נאות ולעקוף את הביקרות של מבקר המדינה...
וזה ברור מי זוכה במשרת האמון: המקורבים לקליקה הסגורה... כמובן.
זה רק עוד סמפטום לריקבון הפושה כאן. זה לא כשר ומאוד מסריח, אבל אין אפילו למי להתלונן כי האתרוגיזם הבולשביקי שולט בכל.
Twisted Evil
חזרה למעלה

Globes
אורח








הודעהפורסם: רביעי 10.05.06 7:56    נושא ההודעה: טל רוזנר, כתבת משפטית ב-Ynet, תמונה לדוברת של נציגות השופטים

טל רוזנר, כתבת משפטית ב-Ynet, תמונה לדוברת של נציגות השופטים
בנציגות השופטים החליטו שלא להסתפק בדוברת של הנהלת בתיהמ"ש, עדי באריל, שרק נכנסה לתפקידה - ובחרו להם דוברת משלהם

נועם שרביט 20:01 9/5/06


שדה הקרב של המאה ה-21 נמצא בתקשורת. למעט יותר מ-500 השופטים בישראל לקח קצת זמן להבין את זה, ולכן הם דאגו לאשר תקנים לחמישה דוברי מחוזות, בנוסף על דוברת הנהלת בתי המשפט.
ואולם ל"גלובס" נודע, כי בנציגות החליטו שלא להסתפק בדוברת ההנהלה, עדי באריל, שבקושי הספיקה להיכנס לתפקיד, ובחרו להם בדוברת משלהם. דוברת הנציגות היא טל רוזנר, יוצאת גלי צה"ל וכיום כתבת לענייני משפט ב-Ynet, המסקרת בין היתר, את בתי המשפט בירושלים, משרד המשפטים והנהלת בתי המשפט.

בשלב מודעה


ראשון תשמש רוזנר גם כדוברת מחוזות ירושלים והדרום של בתי המשפט. "אנחנו עדיין לא בטוחים שהנציגות צריכה דובר במשרה מלאה", אומר גורם שיפוטי בכיר. "אנחנו רוצים לראות איך זה ייעשה בשטח". בנציגות אומרים, כי ההחלטה למנות דובר לנציגות התקבלה כבר לפני כמה שנים, אך לא מומשה בהיעדר תקן, שכעת אושר ע"י הנהלת בתי המשפט. את הבחירה בלא מכרז הם תולים בכך שמדובר ב"משרת אמון שתוקדש לענייני הסברה ותעמוד לרשות ראש הנציגות", השופטת יהודית צור.

מעין ועד עובדים

בנציגות אמנם מדגישים, כי התהליך כולו נעשה בתיאום עם הדוברת החדשה של ההנהלה, עדי באריל, שהחליפה בתפקיד את עו"ד תמר פול-כהן. "במובן מסויים היא היתה שותפה לבחירה", אומר גורם שיפוטי בכיר. ואולם, באריל ידעה על התקן ועל איושו, מה שצפוי לנגוס בסמכויותיה, רק לאחר שלקחה על עצמה את התפקיד.

מעבר למאבק בלשכה בענייני המשוב, משמשת הנציגות מעין ועד עובדים של השופטים, והיא נאבקה בין היתר על זכויות הפנסיה שלהם. בשיאו של המאבק נגד המשוב, לפני כשנתיים, גייסו השופטים לצידם את יועץ התקשורת מוטי מורל. "בניגוד למה שהיה אז, שלקחו דובר חיצוני, הפעם הדוברת תהיה עובד מדינה וחלק בלתי נפרד מדוברות הנהלת בתי המשפט", אומר הגורם השיפוטי. "הדובר צריך להיות חלק מהמערכת ולא יחצ"ן חיצוני".

אותו גורם מסביר מדוע הנציגות אינה מסתפקת בדובר בתי המשפט. "הנציגות היא בכל זאת גוף שמייצג את השופטים", הוא אומר. "היא אמנם גם פועלת למען המערכת, אבל יש פעולות שהנציגות עושה כנציגות, כמו המאבק במשוב השופטים, ולשם כך ראוי שיהא דובר נפרד".

בנציגות מביעים ביקורת מרומזת על היו"ר לשעבר, ששימש דובר הנציגות בפועל, ואומרים כי לא היה ראוי שיעשה כן.

בניגוד אולי לדוברת ההנהלה, שעיקר תפקידה הוא להגיב, דוברת הנציגות גם תיזום. "באחרונה היו מספר כתבות עם ביקורות כאלה ואחרות, חלקן לגיטימיות וחלקן פחות, על שופטים ספציפיים. עם זה אפשר לחיות, אבל המצג שהוצג בכתבות היה, שכל המערכת פגומה ושכל השופטים לא בסדר. לגיטימי לבקר שופט כזה או אחר, אבל אין זה אומר שכל המערכת לא בסדר".

לדברי הגורם, "היום דוברות זה בכל מקום. למערכת הרבה יותר קטנה בשירות הציבורי יש דוברות, אז אנחנו התקדמנו מלפני כמה שנים. עבר זמנה של התפיסה, שהשופטים מדברים רק באמצעות פסקי דין". הגורם מדגיש, עם זאת, כי "זה לא שנופיע כל שני וחמישי בתקשורת, אבל דווקא בגלל ששופטים לא אמורים לדבר בתקשורת, הם זקוקים לאיזושהי הגנה ולדוברות".

צריך לזכור, שהשופטים "מתמודדים" בקרב התקשורתי תמיד כשיד אחת קשורה מאחורי גבם. הם אינם רשאים להתראיין או להתבטא בכל עניין העומד בהליך חקירתי או שיפוטי. גם בהיבט הסגנוני, הם אינם יכולים לרדת לרמת הביקורת הקשה, שמוטחת בהם לעיתים. עד כה, היו השופטים הבכירים מבית המשפט העליון נוהגים להגן על המערכת ועל הקולגות מלמטה, בעיקר בהרצאות, בכנסים ובטקסים שונים.

בנוסף, מקורביהם וחבריהם מתגייסים במאמרי עיתונות כדי להגן על כבודם, חלק מהשופטים והנשיאים של בתי המשפט מקיימים שיחות רקע עם עיתונאים ועוד. באחרונה ניתן לראות שאימת התקשורת באה לידי ביטוי אפילו בפסקי הדין: השופטים צופים את הביקורת התקשורתית הצפויה על ההחלטה או על נימוקיה, והם מכינים הסברים מראש.

בשנים האחרונות, שני הדוברים העיקריים של מערכת המשפט, מלבד הדוברת הרשמית של ההנהלה, הם הנשיא ברק ומנהלי בתי המשפט הקודם (דן ארבל) והנוכחי (בעז אוקון). צריך לזכור שעד לפני כמה שנים, היה דובר משותף למשרד המשפטים ולבתי המשפט. כשהבינו השופטים שככה אי-אפשר, הופרדו התפקידים.

מדיניות הסברתית

ב-1998 מינה הנשיא ברק ועדה, בראשות שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, יהודית צור, שתבחן ותמליץ על מדיניות הסברתית במערכת בתי המשפט. עיקר ההמלצות היו לחזק את מערך הדוברות של בתי המשפט, להקים מועצת שופטים להסברה ולהקים ממונה על קבילות הציבור (אומבודסמן).

בין היתר, נקבע בדו"ח הוועדה כי ימונו דוברים לכל אחד מחמשת המחוזות של בתי המשפט. הדו"ח אומץ בשעתו ע"י הנשיא ברק, ואושר גם ע"י הנשיאה המיועדת, דורית ביניש, אולם מינוי הדוברים למחוזות לא נעשה הן בשל בעיית תקציב (היעדר תקנים), והן נוכח התנגדותם של נשיאי המחוזי בת"א ובחיפה, אורי גורן ומיכה לינדנשטראוס, שסברו שאין צורך בדוברי מחוזות.

בשלב מאוחר יותר, ביקשה נציגות השופטים הארצית כי ימונה דובר מחוזי גם לנציגות. ההחלטה התקבלה עוד בתקופה שלינדנשטראוס עמד בראש הנציגות, עד שמונה למבקר המדינה (שיש אומרים שהוא משמש גם כדובר משרד המבקר). הנשיא ברק נענה לבקשה ואישר למנות דובר גם לנציגות, וכעת הוחלט לאייש את התקן.

רוזנר צפויה להיכנס לתפקיד בתוך כחודש, ומקום מושבה יהיה בית המשפט המחוזי בירושלים. "זה תפקיד חדש שצריך ליצוק לתוכו תוכן", אומר גורם משפטי. לדבריו, על חלק מהתוכניות והכוונות כבר הודיעה הנציגות לרוזנר, ואת החלק האחר מצפים שהיא תיזום.

רוזנר ויתר הדוברים המחוזיים שימונו בעתיד הקרוב יהיו כפופים מינהלית לראש הנציגות ולנשיאי בתי המשפט המחוזיים, בהתאמה, ומקצועית כפיפותם תהיה לדוברת מערכת בתי המשפט. שאלת חלוקת הסמכויות בין הדוברים השונים מטרידה גורמים לא מעטים בהנהלת בתי המשפט, שם מקווים לשבת עם באריל ורוזנר ולקבוע את גבולות הגזרה של כל אחת. למרות ששתיהן באו מתחום התקשורת, מדובר מבחינתן בנושא רגיש והן סירבו להתראיין או להגיב לכתבה.

http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000089590&fid=82 9
חזרה למעלה

אדי מלכא מור
אורח








הודעהפורסם: ראשון 14.05.06 4:54    נושא ההודעה: מכתב גלוי למר מני מזוז

מכתב גלוי למר מני מזוז
היועץ המשפטי לממשלה.

א. תלונה פלילית נגד אהוד אולמרט. לפי הוראות סעיף 58 לחוק סדר הדין הפלילי

ב. בחינת האפשרות לקיום חקירה פלילית נגד היועה"מ עצמו נוכח המנעות מקיום חובתו נגד אהוד אולמרט

התלונה היא נגד:....

הודעה זו התפרסמה כאן כנראה בטעות ע"י מר אדי מלכא ומפאת אורכה נביא לכאן את הקישור לאותה ההודעה שמר מלכא פרסם בנדון בפורום על "שחיתות ציבורית".
"נקים"




http://www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.php?t=367
חזרה למעלה

הצטרף וצרף חבריך לרשימת התפוצה של "נקים" וקבל עידכונים שוטפים על החשיפות של "נקים"

צברית





הצטרף: 16 מאי 2006
הודעות: 40


הודעהפורסם: רביעי 17.05.06 20:15    נושא ההודעה: הצעת מועמדותך כדובר

פרובוקציה נחמדה, הרי לא היית מדברר אותם אלא את עצמך ותוך שבועיים היית מוצא את עצמך מחוץ למערכת המשפט.

אבל באמת, לאור הנסיון הרב שיש לך בהגשת עתירות ובג`צים וטרוניות, אני הייתי ממנה אותך לשר המשפטים. אופ, אתה היית עושה שם מהפכות.

למה לא לרוץ על זה ? לא חבל שלא הקמת מפלגה ?
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: רביעי 17.05.06 21:21    נושא ההודעה: צברית הקמת מפלגה הוא נושא כבד בתוך המערכת של סדום

צברית הקמת מפלגה הוא נושא כבד בתוך המערכת הפוליטית של סדום, לא בטוח שזה הדרך.
חיים

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

צברית





הצטרף: 16 מאי 2006
הודעות: 40


הודעהפורסם: חמישי 18.05.06 0:05    נושא ההודעה: יש דרך אחרת.

אני מסכימה איתך, בהחלט לא מפלגה, אבל עמותה - כן !
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית

חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

Globes
אורח








הודעהפורסם: שני 12.06.06 0:02    נושא ההודעה: דוברת הנהלת בתי המשפט התפטרה

הקורבן הראשון של מאבקי הכוח בין בייניש ואוקון? דוברת הנהלת בתי המשפט התפטרה
עדי באריל הודיעה על התפטרותה זמן קצר לאחר שמונתה לתפקיד, לאחר שלא שותפה בהחלטות מקצועיות

נועם שרביט 19:03 11/6/06


האם מאבקי הכוח בין מנהל בתי המשפט, השופט בעז אוקון, לבין הנשיאה המיועדת של בית המשפט העליון, דורית בייניש, גובים "קורבן" ראשון? ל"גלובס" נודע, כי יועצת התקשורת וההסברה של הנהלת בתי המשפט, עדי באריל, הודיעה בסוף השבוע לנשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, על התפטרותה, שלושה חודשים בלבד אחרי שנכנסה לתפקיד.
הסיבה להתפטרות נוגעת לחוסר יכולתה של באריל לתפקד מבחינה מקצועית, בעיקר נוכח צעדים שהוכתבו לה ושעליהם לא ידעה מבעוד יום. האחרון שבהם, אותו חשפנו ב"גלובס", היה מינויה של טל רוזנר, שהיתה כתבת לענייני משפט באתר Ynet, לתפקיד דוברת נציגות השופטים.

בנציגות מודעה


טענו, כי התהליך כולו נעשה בתיאום עם באריל, וכי "במובן מסויים היא היתה שותפה לבחירה". ואולם, באריל ידעה על התקן, הצפוי לנגוס בסמכויותיה, ועל איושו, רק לאחר שקיבלה על עצמה את תפקיד הדוברת. רוזנר, אגב, אמורה להיכנס לתפקיד בעוד כשבועיים, כאשר חלוקת הסמכויות בין השתיים טרם נקבעה.

גורמים בהנהלת בתי המשפט תוהים על כך. "לכאורה, נציגות השופטים, המשמשת כמעין ועד עובדים, כמעט שלא פועלת. אז מה בדיוק אמורה רוזנר לדברר? אם יפנו שאילתא הנוגעת לשופט שמעכב תיקים למשל, מי יידרש לה?".

רוזנר אמורה גם לשמש כדוברת מחוזות ירושלים והדרום של בתי המשפט. גם כאן, באופן תמוה, הדבר לא נעשה בתיאום עם באריל, וזאת בניגוד לדברים שאמר בעז אוקון ל"גלובס", ביום בו נודע על מינויה של באריל לתפקיד הדוברת. "גם במידה שיהיו דוברים למחוזות, מה שטרם סוכם ויישקל ע"י באריל, הם יהיו כפופים לה ויעבדו עם הנשיאים". מינוי דוברי המחוזות, כך מסתבר, כבר היה מנוי וגמור ולבאריל כלל לא היה שיקול דעת בנושא.

"בכל מקרה", הבהיר אז אוקון, דוברי המחוזות "לא יהיו כפופים להנהלת בתי המשפט". גם משפט זה מנוגד לכאורה למציאות. את העובדה שרוזנר נבחרה בלא מכרז, תלו בנציגות בכך שמדובר ב"משרת אמון שתוקדש לענייני הסברה ותעמוד לרשות ראש הנציגות", השופטת יהודית צור. בנוסף לרוזנר, אישר ברק את מינויה של רבקה אהרוני לדוברת מחוז ת"א. גם כאן מדובר בצעד שלא נעשה בשיתוף עם באריל, ובלא מכרז.

באריל (34), שבתפקידה הקודם שימשה מנהלת מחלקה במשרד יחסי הציבור ארד תקשורת, נבחרה בינואר השנה להחליף את עו"ד תמר פול-כהן, שמילאה את התפקיד במשך שש שנים. בחירתה באה בתום תהליך מיון שניהלה ועדת איתור מיוחדת שמינה נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק. באריל רואיינה אישית ע"י כל אחד מחברי הוועדה - הנשיאה המיועדת בייניש, נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, מוסיה ארד, ומנהל בתי המשפט אוקון, ואחר כך גם ע"י ברק עצמו.

כמקובל במקרים בהם הפסקת העבודה נעשית בתוך פחות מחצי שנה, באריל מחוייבת במתן הודעה מקדימה מינימלית, כך שלמעשה היא אמורה היתה כבר לעזוב את התפקיד, אולם בהנהלה מופעלים עליה לחצים לחזור בה מן ההתפטרות. לפי ההערכות, באריל תשיב בשלילה. במצב כזה, הדובר הבא ימונה כנראה רק בחודש ספטמבר, עם פרישתו של ברק וכניסתה הצפויה של בייניש לנשיאות, אם שר המשפטים לא יטרפד זאת. עם זאת, הפעם לא בטוח כי רבקה אהרוני, ששימשה ממלאת מקום הדובר בתקופה שבין פול-כהן לבאריל, תמלא שוב את התפקיד.

גורמים במערכת טוענים, כי מי שעומד מאחורי המהלכים האחרונים הוא לא אחר מאשר מנהל בתי המשפט. "אוקון מבקש לבנות מערך שלם שהוא ישלוט בו, לפני שדורית בייניש תמונה לנשיאה", אומר גורם משפטי. כזכור, הקרע בין אוקון לבייניש, אותו מכחישים השניים בניסיונם לשדר ש"עסקים כרגיל", נוצר על-רקע התנגדותה של האחרונה למינוי פרופ` נילי כהן כשופטת בעליון, מינוי שאותו הוביל אוקון.

"אוקון השיג תקנים שאיש לפניו לא השיג קודם. כל המינויים עוברים דרכו, כי הוא רוצה שהם יהיו אנשיו בשטח. כשהוא נכנס לתפקיד המנהל, הוא החליט שהעוזרים המשפטיים של הנשיאים לא יהיו משרות אמון, אלא יתמנו במכרז. אז איך כעת ממנים דוברים לנציגות ולמחוזות בלי לפרסם אפילו מודעה", תוהה הגורם.

במערכת תוהים על היישום המהיר של דו"ח ועדת צור. ב-1998 מינה הנשיא ברק ועדה, בראשות השופטת המחוזית יהודית צור, שתבחן ותמליץ על מדיניות הסברתית במערכת בתי המשפט. עיקר ההמלצות היו לחזק את מערך הדוברות של בתי המשפט, להקים מועצת שופטים להסברה ולהקים ממונה על קבילות הציבור (אומבודסמן). בין היתר, נקבע בדו"ח הוועדה כי ימונו דוברים לכל אחד מחמשת המחוזות של בתי המשפט.

הדו"ח אומץ בשעתו ע"י הנשיא ברק, ואושר גם ע"י השופטת בייניש, אולם מינוי הדוברים למחוזות לא נעשה הן בשל בעיית תקציב (היעדר תקנים), והן נוכח התנגדותם של נשיאי המחוזי בת"א ובחיפה, אורי גורן ומיכה לינדנשטראוס, שסברו שאין צורך בדוברי מחוזות. בהמשך, אישר ברק גם למנות דובר לנציגות. רק כאשר התקרב מועד מינויה של בייניש, הוחלט לפתע לאייש את התקנים.

גורם אחר במערכת דווקא דוחה את הטענות, טוען כי "ברק הבטיח לנשיאים באופן מפורש, וביותר מהזדמנות אחת, שימונו דוברים למחוזות. הם אלה שרצו את זה". לדבריו, עדי באריל כתבה סדרת כללים, שיקבעו את סדרי הכפיפויות בינה לבין דוברי המחוזות, ובעז אוקון אישר את הכללים ואף חידד אותם במכתב הנחיות שהוציא". הגורם אומר, כי ייתכן שהסיבה להתפטרותה של באריל נעוץ במתיחות עם רבקה אהרוני. "היתה ביניהן מתיחות גדולה מהיום הראשון", הוא אומר. "בכל יום, לפחות חמש תלונות של האחת על השנייה היו מגיעות לשולחנם של ברק ואוקון".

באחרונה נשמעו הערכות רבות על כוונתו של אוקון לפרוש מהתפקיד, סמוך לפרישתו של ברק. לפני כמה חודשים הוצע לו להתמנות במינוי זמני לעליון, אך הוא סירב. במסגרת עבודתו, לכולם במערכת ברור, שלעבוד עם בייניש כנשיאה הוא לא יוכל. לאחר מינויו של לינדנשטראוס למבקר המדינה, הועלתה האפשרות שאוקון ימונה לתפקיד מנכ"ל משרד המבקר, אך זו ירדה מהפרק. מכל מקום, מחצית מעבודתה של באריל נעשית מול אוקון, וייתכן שגם לכך היתה השפעה כלשהי על החלטתה. באריל ואוקון סירבו להגיב לכתבה.

http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000100975&fid=82 9
חזרה למעלה

אלון דהן
אורח








הודעהפורסם: ראשון 05.11.06 16:02    נושא ההודעה: עוד כמה מקורות מרתקים על השחיתות, לכאורה, של בייניש

בייניש דורית וכספי עסקאות הנשק והסמים של הררי

האם אכן קיים קשר בין כספי הסמים והנשק של גנרל נורייגה לבין נשיאת ביהמ"ש העליון הגב` דורית בייניש?
מאת: אלון דהן

עניין התנהלותם הקלוקלת, אם לא למעלה מכך, של בני הזוג בייניש נידונה באתר `מחלקה ראשונה` בהרחבה יתירה. בסיפור הזה מעורבים יחדיו כל המרכיבים ההכרחיים לבניית רומן מטוסים זול או, לחלופין, רב מכר מותח: כסף; קשרי הון ושלטון; חבירה של גורמים בפרקליטות ובעליון - בייחוד הגב` עדנה ארבל והגב` בייניש עצמה - להגן על חברי הגילדה, ובייחוד על יחזאל בייניש ועוד. כל המרכיבים הללו עתידים להתגמד אם אכן הדברים הבאים, הנשענים על מקורות אמינים, ימצאו נכונים, ויזכו להרחבת עיון ובחינה על ידי עיתונאים אמיצים.
בשנת 1984 הגיע ארצה לביקור רשמי, אחד האנשים הידועים לשמצה והמושחתים ביותר שידעה דרום אמריקה אי פעם, הגנרל מנואל אנטוניו נורייגה שמו. הגנרל נורייגה, שבאותם ימים זכה לתמיכה ישראלית ואמריקנית על פעולותיו האנטי קומוניסטיות בפנמה, נהנה לאורך רוב שנות שלטונו המושחת מחסינות בין לאומית, ומהתעלמות אמריקנית מוחלטת ממעשי הטבח שחולל בארצו, ומן הסחר הענף בסמים שניהל, בין היתר עם גורמי פשע בארה"ב. הכל היה שולי אז בעיני האמריקנים, לאור הסלידה והפחד המיתי שלהם מן האיום הסובייטי. לצד המסחר הענף בסמים ובנשק והמלחמה בקומוניסטים, הגנרל נורייגה סייע גם בעסקאות הנשק של ישראל וארה"ב עם משטר השאה באירן, כך שלכולם היה נוח להתעלם ממעלליו האיומים של האיש המופרע הזה.
הקשר הישראלי עם נורייגה היה רב משמעות ומסועף. איש הקשר החשוב ביותר, שעמד מאחורי גנרל הדמים והסמים היה אדם בשם מיכאל הררי, מי שהיה בעברו האחראי על הפעולות החשאיות של המוסד וגיסה של הגב` בייניש. פעולותיו של מייק הררי, או כפי שכונה ע"י הפנמים `מייק המטורף`, כיד ימינו של ברון הרצח והסמים נורייגה, תוארו בהרחבה בספר שהגיע לידי לפני כמה שנים. הספר, `יחסים מסוכנים` שמו, נכתב ע"י זוג העיתונאים/תחקירנים האמריקני אנדרו ולסלי קוקבורן והוא יצא לאור בהוצאת מעריב בעברית. בעמ` 233 ואילך, מוצאים אנו את הדברים הבאים: "מיכאל הררי היה בעבר האחראי על הפעולות החשאיות של המוסד. עכשיו הוא היה חלק בלתי נפרד ממנואל נורייגה...המרגל המזדקן, המוכר לפנמים בכינוי `מייק המטורף`, ביצר לעצמו עמדה רבת עוצמה ועתירת רווחים כידידו הטוב ביותר של הגנרל, כשותפו לעסקים, וכן – כפי שאמר פעם הגנרל – כ`איש סודו`... איש המוסד לשעבר הצניע את מעלליו ואת מעמדו בפנמה סיטי...הררי עשה את רוב שנותיו בעסקי המודיעין. הוא נולד למשפחה ספרדית ידועה בתל אביב בשנת 1927, הצטרף לפלמ"ח בגיל שמונה עשרה...השם שיצא לו בתוך סוכנות הריגול היה של אדם לא מתבלט לחלוטין. `איש שטח מופנם ואפור`. כפי שניסח זאת אחד מעמיתיו לשעבר: `לא הועידו אותו למסלול המוביל לצמרת`... הררי צף ועלה בראשית שנות השבעים כאדם המופקד על חוליות הרצח של המוסד, שסרקו אז את אירופה בחיפוש אחר מטרות פלסטיניות...". בהמשך מתואר הררי כמי שעמד בראש מבצעי החיסול שניהל המוסד כנגד המעורבים בטבח שביצעו חברי ארגון `ספטמבר השחור` בספורטאי ישראל במינכן. "כנופיית הררי", כותבים בני הזוג קוקבורן בעמ` 235 בספרם, "נחתה על ראשי תושביה השלווים של לילהאמר כדי ללכוד את `הנסיך האדום`... לאחר שהם איתרו אדם שהתאים לדיוקן...הם ירו בו בדם קר. הצרה היתה, שהררי וידידיו הרגו את האדם הלא נכון. פשעו היחיד של אחמד בושיקי היה עובדת היותו מלצר מרוקני. אשתו הנורבגית ההרה חזתה במו עינה במותו."
אנשיו של הררי פעלו בצורה שלומיאלית. הם לא הצליחו לטשטש את עקבותיהם, והמשטרה הנורבגית הצליחה ללכוד שישה סוכני מוסד בקלות רבה. שני סוכנים נעצרו כאשר החזירו מכונית ששכרו על שמם! בנמל התעופה של אוסלו. בחקירתם הם הודו שהם מרגלים ישראלים, ומסרו שמות של אנשי קשר ושל אנשי מוסד אחרים. אחד מאותם אנשי מוסד, דן ארבל, נשבר מיד בתחילת חקירתו, כתוצאה מן הקלסטרופוביה בה לקה כאשר הכניסו אותו לחדר אפל. הררי הועבר מתפקידו והפך לראש התחנה במקסיקו סיטי. ממקום מושבו החדש הוא החל בפיתוח קשרי ידידות עם גורמים מפוקפקים בכל רחבי אמריקה הלטינית כשהוא מקדם במקביל עסקאות נשק רחבות ממדים. באותם ימים הכיר הררי את הגנרל נורייגה, וכך החלה ישראל לסחור בנשק עם ברון המוות והסמים נורייגה דרך יד ימינו מייק הררי. לפי בני הזוג קוקבורן, הררי היה אחראי על עסקאות נשק שבוצעו גם לאחר שוועדת יחסי החוץ של הסנט חשפה את נורייגה כמעורב בהברחת סמים קשים לארה"ב, בראשית 88`. הררי טרח לצייד את הבונקר של נורייגה במיטב הטכנולוגיה הישראלית. בבונקר, אגב, תלה נורייגה שתי תמונות, זו לצד זו, האחת של משה דיין והשנייה של אדולף היטלר. ממקורות עיתונאיים ישראלים נמסר למחברים כי הררי סיפק את האמצעים ל`הלבנת` רווחי הסמים של נורייגה בבנקים זרים, והשתמש בכסף לרכישת נשק. במסווה של חלקי חילוף של מטוסים, עליהם היה הררי האחראי הבלעדי, הועברו כספי סמים מארה"ב לפנמה ולהפך לצורכי הלבנה: "כך הייתה להררי – שותפו לעסקים של הגנרל, שארצו תהיה כעבור זמן יעד לפלישה במטרה להביא אותו למיאמי כדי לעמוד למשפט על עבירות סמים – שליטה בצינור בטוח להעברת כספים ונשק בין ארצות הברית ופנמה..." (שם עמ` 238). לצד עסקאות הנשק הללו היה הררי מעורב עד צוואר בהעברת נשק ישראלי ללוחמי הקונטראס הידועים לשמצה, וחלק לא מבוטל של הנשק הזה נקנה בכספי קרטל הסמים הקולומביאני. מעדויות הזוג קוקבורן עולה כי: "...בהסדר של הררי היתה בעיה עדינה במקצת: הדיווחים על מעורבותו בסחר קוקאין.... הררי היה חלק מהעסקה של נורייגה. הם העבירו את הקוקאין מקולומביה לפנמה...משם...המוצר היה מועבר למסלולי נחיתה בקוסטה ריקה או בהונדורס והלאה לארצות הברית. מאז תחילת אספקת הנשק לקונטראס, אותה תשתית ששימשה להעברת נשק שימשה גם לסמים. אותם טייסים, אותם מטוסים, אותם מסלולי נחיתה, אותם אנשים..." (שם עמ` 249).
ברי, אם כן, שהררי, יד ימינו של ברון הרצח והסמים הגנרל נורייגה, לא היה טלית שכולה תכלת בלשון המעטה. עסקאות הסמים והנשק שהעשירו אותו הפכו אותו למטרה לרשויות החוק האמריקניות, שהחלו לפעול נגד נורייגה וספיחיו עם התמוטטות ברה"מ והעלמות האיום הסובייטי. ב-28 בדצמבר 89` הודיע סגן ראש הנציגות הדיפלומטית של ארה"ב בפנמה, כי יד ימינו של נורייגה והאיש מספר שניים בפנמה, מייק הררי, הוא `שבוי מלחמה`. אבל הררי היה כבר באותה עת מוגן ובטוח בביתו שבתל אביב.
כאן מגיע קשר השחיתות לשיא חדש שאיננו מרכזי לבני הזוג קוקבורן, אך הוא ללא ספק חשוב ביותר לאזרחי ישראל החוששים לשלטון החוק ולידים האמונות עליו. כספי הסמים והנשק של הררי, שימשו, בין היתר, לבניית ארמון חלומות מפואר בשכונת פאר ליד תל אביב: "בחדשים שלפני בריחתו מפנמה סיטי", כותבים בני הזוג קוקבורן בעמ` 244 מספרם, "הררי החל לבנות בית מרשים בשכונת פאר ליד תל אביב. זה היה מפעל משותף לו ולגיסתו, דורית בייניש – פרקליטת המדינה של ישראל. ליד ביתו השני בתל אביב חנתה מכונית אאודי חדשה, ולידה מכונית וולוו יקרה שהייתה מצוידת בלוחות רישוי דיפלומטיים, הודות למעמדו של הררי כקונסול כבוד של פנמה בישראל...ביתו של הררי לא נשא שם או מספר. המבקרים בו התפעלו מן האוסף הגדול של חפצי אמנות מאסיה ומאפריקה, וכן מאמריקה המרכזית...".
אם הדברים נכונים, והתחקיר של בני הזוג קוקבורן מבוסס דייו, הרי שהפרוייקט הנדל"ני המשותף לבייניש ולהררי, נבנה בכספי סחר בנשק וסמים, ועליהם להודות לנורייגה על שהפך עשרות אלפי אמריקנים לנרקומנים, ועשרות אלפי אזרחים בדרום אמריקה לאלמנות וליתומים שאיבדו את יקיריהם בנשק ישראלי עליו היה אמון הררי.
אם הדברים אכן נכונים, הרי שבייניש, אז פרקליטת המדינה, והיום נשיאת ביהמ"ש העליון, האמונה על שלטון החוק, חיה את חייה, בעבר ובהווה, כשהיא מוקפת עבריינים ונהנית משכר עמלם המושחת, אם בגזל הפילהרמונית ואם בכספי עסקאות הנשק והסמים של הררי בשירון ברון הרצח והסמים נורייגה.
אם הדברים אכן נכונים, הרי שאנחנו חיים באחת המדינות המושחתות ביותר בעולם המערבי, בה האמונים על שלטון החוק הם ראשי הנהנים מהגנת החוק על פשעיהם הרבים והכבדים.
אם הדברים אכן נכונים...., רק אם. מזל שעוד קיים הספק הקטן והסביר שלא כאלו הם פני הדברים, ואנו יכולים כולנו להירגע ולהמשיך בשגרת חיינו האפטית והרדומה.
חזרה למעלה

אורח









הודעהפורסם: שלישי 16.10.07 16:35    נושא ההודעה: מדובר במוסר כפול של מנהל בתי המשפט ושופטת שמתנהלת בניגוד לחוק לכאורה

תאריך: 30.9.07
לכבוד
משרד המשפטים
הנהלת בתי המשפט
כבוד השופט משה גל
הנדון : קורות חייה המקצועיים המעומעמים של השופטת רבקה מקייס וההיתר שקיבלה משר המשפטים ומנשיא ביהמ"ש העליון לפגיעה בייחוד הכהונה
מספרכם: 09474007

1. הריני להפנות את כבודו לעובדה כי קורות חייהם של השופטים כפי שמופיעים באתר ביהמ"ש אינם כתובים בפורמט זהה. כך למשל קורות חייה של כבוד השופטת ניצה מיימון שעשוע והשופטת מריים קראוס מביהמ"ש בכ"ס הנמצאים כנספח א ' ונספח ב' ולהשוותם לקורות חייה של השופטת רבקה מקייס המופיעים נספח ג. אין ספק כי אין מדובר במידת פירוט זהה.
2. בניגוד לקורות חיי יתר השופטים כל הרקע המקצועי והאקדמאי של השופטת טרם מינוייה , תקופה שנמשכה כ-19 שנה, החל מהסמכתה לעריכת דין בגיל 26 ועד למינוייה כשופטת בגיל 45 , מעומעם באתר ביהמ"ש! אין ציון מקום עבודה בודד ו\או מאמרים שפירסמה בתקופה זו בהם ביטאה את דיעותיה הפרו-נשיות הקיצוניות. עו"ד מקייס אף התקוממה במאמר אחד כנגד עמדת ביהמ"ש והקושי בהוצאת צווי הרחקה לבעלים. בנוסף, אין גם זכר באתר ביהמ"ש לפעילותה האקדמאית בימים אלו במכללת ר"ג, שם היא משמשת כמרצה מן המניין תוך יצירת עינויי דין למתדיינים ולמשפחותיהם
3. מבדיקה שערכנו והשוואת קורות חייהם של כל השופטים באתר ביהמ"ש עולה כי כבוד השופטת מקייס היא השופטת היחידה אשר 19 שנה מקורות חייה מעומעמות באתר ביהמ"ש.
4. איננו טוענים כי עברה המוסתר והמעומעם של השופטת פוסל אותה למשפט בהכרח אך אנו סבורים כי לא יאה ששופטת מסתירה ומעמעמת 19 שנה מקורות חייה כפי שמופיעים באתר ביהמ"ש. במיוחד כי ידוע שהשופטת עבדה בתקופה זו במעון לנשים מוכות בירושליים, בשדולת נשים לישראל, עמותת ל.א ועמותות שונות נוספות, פירסמה מספר מאמרים, התראיינה בתקשורת והביע את דיעותיה הפו-נשיות הקיצוניות
5. עובדה זו מקבלת משנה תוקף כאשר קיימות עדויות לכאורה כי השופטת מפלה גברים בהליכי גירושין. כך למשל נתקלתי במאמר שפורסם בעיתון "ידיעות" לגבי משמרת מחאה שנערכה מול ביתה השופטת נקראה לאחרונה לתת הסברים על דיעותיה המלומדות בדברים שנשאה באחת ההרצאות שנשאה בכנס של לישכת עו"ד מהם משתמע כי השופטת בעלת דיעות מוקדמות לטובת הנשים ולא תיתן משמורת משותפת. ידוע לנו על בקשות פסילה נוספות מהן עולות דיעותיה המוקדמות של השופטת.
הכתבה מצ"ב ומסומנת ד
דוגמא אחת להחלטת כבוד נשיאת בית המשפט העליון בעניינה של מקייס מצ"ב ומסומן נספח ה

6. השופטת שימשה ומשמשת כמרצה במכללת ר"ג במסגרת סדנאות שונות לטיפול באלימות גברים במשפחה. להלן פירסום מעיתון מעריב מתאריך 30.3.06 בהקשר לסדנא אותה היא מנהלת "המקרים בהם נתקלים הסטודנטים קשים ועולים על כל דימיון.... לדוגמא הגיעה אשה שסבלה מאלימות נפשית קשה מבן זוגה שנהג לסגור את ברז המיים כשהיא התקלחה.. ונהג לעשות את צרכיו באמצע סלון המגורים.....או אשה שבן זוגה צרך סמים קשים ליד הילדים...."
נראה כי עיסוקיה הנוכחיים לרבות עברה מעלים ספקות לגבי השיוויונית

7. לגבי היתר העבודה שניתן לשופטת, סעיף החוק הדן בייחוד הכהונה אומר כך: שופט לא יעסוק בעיסוק נוסף ולא ימלא תפקיד ציבורי, אלא לפי חוק או בהסכמת נשיא בית המשפט העליון ושר המשפטים
א. האם ההיתר מתיר לשופטת להשתמש במשאבי הזמן והמשרד בביהמ"ש לרבות כתובת הדוא"ל האישית שנתנה לה ע"י הנהלת בית משפט כדי שסטודנטים ממכללת ר"ג ייפנו אליה והיא תקדיש משאבים בזמן שהיא נמצאת בביהמ"ש ותוך יצירת סחבת ועינויי דין למתדיינים בפניה???
מצ"ב לינק לפיו השופטת מפרסמת את כתובת הדוא"ל שנתנה ע"י הנהלת בתי המשפט כדי שסטודנטים ממכללת ר"ג ייפנו אליה בבעיותיהם. כלומר, השופטת משתמשת במשאבי זמן וציוד משרד שסופקה לה ע"י הנהלת בתי משפט כדי לייצר הכנסה נוספת ממכללת ר"ג
http://www.rg-law.ac.il/about/hours.htm
ב. האם כפי שכתוב בחוק גם נשיא ביהמ"ש העליון וגם שר המשפטים הסכימו לכך שהשופטת תקדיש מזמנה ומהמשאבים שניתנו לה בתוקף היותה כשופטת ליצירת הכנסה נוספת ובהכרח הגביר בכך את הסחבת ואת עינויי הדין באולמה המכובד ומיהם שני אישים מכובדים אלו אשר הסכימו לכך?
ג. האם ההיתר ניתן לשופטת כדי שתשמש כמרצה מן המניין, ותקדיש מזמנה מידי שבוע להרצאות ולתמיכה בסטודנטים ותישא את דבריה בכנסים שונים?
8. מבוקש כדלקמן:
א. יפורסמו קורות חייה המקצועיים ופועלה האקדמאי והמאמרים שפירסמה באתר ביהמ"ש.
ב. ייבדק היתר העבודה ותוכנו, האם היתר העבודה מאפשר כל עיסוקיה הנוכחיים והאם השופטת רשאית להשתמש במשאבי עבודה שנתנו לה כשופטת על מנת לייצר הכנסה נוספת בעבורה.
ג. השעייתה משיפוט לאלתר עד לקיום דיון דחוף בעניינה.
בכבוד רב
רווה ג.
העתק:
שר המשפטים 026466527
נשיאת ביהמ"ש העליון 026759648
נשיא ביהמ"ש לענייני משפחה מחוז מרכז 03-9425600
התנועה לאיכות השלטון



נספח א
השופטת ניצה מימון-שעשוע
NITZA MAIMON-SHASHUA
שופטת בית משפט השלום כפר סבא


נולדה בישראל.
בשנים 1979 סיימה לימודי תיכון בבי"ס גימנסיה הרצליה בת"א.
בשנים 1981-1979 שירתה בצה"ל.
בשנת 1985 סיימה לימודי משפטים באוניברסיטת ת"א.
בשנים 1986-1984 התמחתה במשרד עו"ד.
בשנת 1986 הוסמכה כעו"ד.
בשנים 1994-1987 עבדה כעו"ד שכירה.
בשנים 1997-1994 עבדה כסגן בכיר לפרקליט המחוז בפרקליטות המיסוי והכלכלה בת"א.
בשנת 1997 סיימה לימודי מוסמך במשפטים באוניברסיטת ת"א, עם עבודת תזה בנושא
"הנעה בתרמית לביצוע עסקה בניירות ערך".
בינואר 1998 מונתה לכהונת שופטת בבתי משפט השלום במחוזות תל אביב והמרכז.
משנת 1988 מרצה בדיני ניירות ערך באוניברסיטת בר אילן, מכללת שערי משפט
ולשכת עורכי הדין.
בשנת 1999 פרסמה מאמר בנושא הנעה בתרמית לביצוע עסקה בניירות ערך - הפרקליט מב/181.
בשנת 2002 פרסמה מאמר בנושא שימוש במידע פנים - בין אסור ומוסר - הפרקליט מ/85.























נספח ב



השופטת רבקה מקייס
RIVKA MAKAYES
שופטת לעניני משפחה בית משפט השלום כפר סבא


נולדה בפריז.
בשנת 1969 עלתה ארצה.
בשנת 1974 סיימה את לימודיה התיכוניים בית הספר "א.ד רוטשילד" בירושלים.
בשנים 1975-1977 שירתה בצה"ל.
בשנת 1981 סיימה את לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים.
במרץ 1982 הוסמכה כעורכת דין ומאז עסקה במקצוע ופעלה במסגרת אקדמית וציבורית הנושקת
לתחום התמחותה בדיני המשפחה.
בספטמבר 2001 מונתה לכהונת שופטת של בית משפט השלום לענייני משפחה במחוז המרכז












































נספח ג




השופטת מרים קראוס
MIRIAM KRAUS
שופטת לעניני משפחה בית משפט השלום כפר סבא


נולדה בישראל.
בשנת 1974 סיימה את לימודיה התיכוניים בבית הספר התיכון "עירוני ט'" בתל אביב.
בשנים 1974-1976 שירתה בצה"ל.
בשנת 1981 סיימה את לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב.
בשנים 1982-1984 התמחתה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אצל השופטים גלעדי ודבורין
ובפרקליטות מחוז תל אביב במחלקה הפלילית.
ביוני 1984 הוסמכה כעורכת דין.
בשנים 1985-1986 עבדה כעו"ד בסהר חברה לביטוח.
בשנים 1986-1987 שימשה כפרקליטה בפרקליטות מחוז תל אביב, המחלקה הפלילית.
בשנים 1987-1997 עבדה כעו"ד, תחילה כשכירה ולאחר מכן כעצמאית.
באפריל 1997 נבחרה לכהונת רשם של בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן.
ביולי 2002 מונתה לכהונת שופטת של בתי משפט השלום לענייני משפחה במכוז המרכז.



















נספח ג







נספח ה

המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים
ע"א 5405/07

בפני: כבוד הנשיאה ד' ביניש
המערער: פלוני
נ ג ד

המשיבה: פלונית
ערעור על החלטתו של בית המשפט לענייני משפחה
בכפר-סבא (כב' השופטת ר' מקייס) מיום 29.5.2007

בשם המערער: בעצמו
החלטה
טרם אתן החלטתי בנדון, אבקש כי כב' השופטת ר' מקייס תיתן בהקדם האפשרי הערותיה ותגובתה לאמור בערעור, כאמור בתקנה 471ג(ה) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, ובמיוחד תתייחס לטענות המערער בעניין היכרותה עם המשיבה (סעיף 2 לערעור), ובעניין העמדה שהביעה בהרצאה בבית הפרקליט בתל-אביב, המוזכרת בבקשת המערער למתן החלטה בבקשת הפסלות מיום 19.4.2007 ובבקשה שהוגשה לבית משפט זה ביום 20.8.2007.

המזכירות מתבקשת להמציא לכב' השופטת העתק מהודעת הערעור ומבקשת המערער מיום 20.8.2007, במצורף להחלטה זו.

ניתנה היום, כ"ב באלול התשס"ז (5.9.2007).

ה נ ש י א ה
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

אורח









הודעהפורסם: שלישי 16.10.07 16:36    נושא ההודעה: מדובר במוסר כפול של מנהל בתי המשפט ושופטת שמתנהלת בניגוד לחוק לכאורה

תאריך: 30.9.07
לכבוד
משרד המשפטים
הנהלת בתי המשפט
כבוד השופט משה גל
הנדון : קורות חייה המקצועיים המעומעמים של השופטת רבקה מקייס וההיתר שקיבלה משר המשפטים ומנשיא ביהמ"ש העליון לפגיעה בייחוד הכהונה


1. הריני להפנות את כבודו לעובדה כי קורות חייהם של השופטים כפי שמופיעים באתר ביהמ"ש אינם כתובים בפורמט זהה. כך למשל קורות חייה של כבוד השופטת ניצה מיימון שעשוע והשופטת מריים קראוס מביהמ"ש בכ"ס הנמצאים כנספח א ' ונספח ב' ולהשוותם לקורות חייה של השופטת רבקה מקייס המופיעים נספח ג. אין ספק כי אין מדובר במידת פירוט זהה.
2. בניגוד לקורות חיי יתר השופטים כל הרקע המקצועי והאקדמאי של השופטת טרם מינוייה , תקופה שנמשכה כ-19 שנה, החל מהסמכתה לעריכת דין בגיל 26 ועד למינוייה כשופטת בגיל 45 , מעומעם באתר ביהמ"ש! אין ציון מקום עבודה בודד ו\או מאמרים שפירסמה בתקופה זו בהם ביטאה את דיעותיה הפרו-נשיות הקיצוניות. עו"ד מקייס אף התקוממה במאמר אחד כנגד עמדת ביהמ"ש והקושי בהוצאת צווי הרחקה לבעלים. בנוסף, אין גם זכר באתר ביהמ"ש לפעילותה האקדמאית בימים אלו במכללת ר"ג, שם היא משמשת כמרצה מן המניין תוך יצירת עינויי דין למתדיינים ולמשפחותיהם
3. מבדיקה שערכנו והשוואת קורות חייהם של כל השופטים באתר ביהמ"ש עולה כי כבוד השופטת מקייס היא השופטת היחידה אשר 19 שנה מקורות חייה מעומעמות באתר ביהמ"ש.
4. איננו טוענים כי עברה המוסתר והמעומעם של השופטת פוסל אותה למשפט בהכרח אך אנו סבורים כי לא יאה ששופטת מסתירה ומעמעמת 19 שנה מקורות חייה כפי שמופיעים באתר ביהמ"ש. במיוחד כי ידוע שהשופטת עבדה בתקופה זו במעון לנשים מוכות בירושליים, בשדולת נשים לישראל, עמותת ל.א ועמותות שונות נוספות, פירסמה מספר מאמרים, התראיינה בתקשורת והביע את דיעותיה הפו-נשיות הקיצוניות
5. עובדה זו מקבלת משנה תוקף כאשר קיימות עדויות לכאורה כי השופטת מפלה גברים בהליכי גירושין. כך למשל נתקלתי במאמר שפורסם בעיתון "ידיעות" לגבי משמרת מחאה שנערכה מול ביתה השופטת נקראה לאחרונה לתת הסברים על דיעותיה המלומדות בדברים שנשאה באחת ההרצאות שנשאה בכנס של לישכת עו"ד מהם משתמע כי השופטת בעלת דיעות מוקדמות לטובת הנשים ולא תיתן משמורת משותפת. ידוע לנו על בקשות פסילה נוספות מהן עולות דיעותיה המוקדמות של השופטת.
הכתבה מצ"ב ומסומנת ד
דוגמא אחת להחלטת כבוד נשיאת בית המשפט העליון בעניינה של מקייס מצ"ב ומסומן נספח ה

6. השופטת שימשה ומשמשת כמרצה במכללת ר"ג במסגרת סדנאות שונות לטיפול באלימות גברים במשפחה. להלן פירסום מעיתון מעריב מתאריך 30.3.06 בהקשר לסדנא אותה היא מנהלת "המקרים בהם נתקלים הסטודנטים קשים ועולים על כל דימיון.... לדוגמא הגיעה אשה שסבלה מאלימות נפשית קשה מבן זוגה שנהג לסגור את ברז המיים כשהיא התקלחה.. ונהג לעשות את צרכיו באמצע סלון המגורים.....או אשה שבן זוגה צרך סמים קשים ליד הילדים...."
נראה כי עיסוקיה הנוכחיים לרבות עברה מעלים ספקות לגבי השיוויונית

7. לגבי היתר העבודה שניתן לשופטת, סעיף החוק הדן בייחוד הכהונה אומר כך: שופט לא יעסוק בעיסוק נוסף ולא ימלא תפקיד ציבורי, אלא לפי חוק או בהסכמת נשיא בית המשפט העליון ושר המשפטים
א. האם ההיתר מתיר לשופטת להשתמש במשאבי הזמן והמשרד בביהמ"ש לרבות כתובת הדוא"ל האישית שנתנה לה ע"י הנהלת בית משפט כדי שסטודנטים ממכללת ר"ג ייפנו אליה והיא תקדיש משאבים בזמן שהיא נמצאת בביהמ"ש ותוך יצירת סחבת ועינויי דין למתדיינים בפניה???
מצ"ב לינק לפיו השופטת מפרסמת את כתובת הדוא"ל שנתנה ע"י הנהלת בתי המשפט כדי שסטודנטים ממכללת ר"ג ייפנו אליה בבעיותיהם. כלומר, השופטת משתמשת במשאבי זמן וציוד משרד שסופקה לה ע"י הנהלת בתי משפט כדי לייצר הכנסה נוספת ממכללת ר"ג
http://www.rg-law.ac.il/about/hours.htm
ב. האם כפי שכתוב בחוק גם נשיא ביהמ"ש העליון וגם שר המשפטים הסכימו לכך שהשופטת תקדיש מזמנה ומהמשאבים שניתנו לה בתוקף היותה כשופטת ליצירת הכנסה נוספת ובהכרח הגביר בכך את הסחבת ואת עינויי הדין באולמה המכובד ומיהם שני אישים מכובדים אלו אשר הסכימו לכך?
ג. האם ההיתר ניתן לשופטת כדי שתשמש כמרצה מן המניין, ותקדיש מזמנה מידי שבוע להרצאות ולתמיכה בסטודנטים ותישא את דבריה בכנסים שונים?
8. מבוקש כדלקמן:
א. יפורסמו קורות חייה המקצועיים ופועלה האקדמאי והמאמרים שפירסמה באתר ביהמ"ש.
ב. ייבדק היתר העבודה ותוכנו, האם היתר העבודה מאפשר כל עיסוקיה הנוכחיים והאם השופטת רשאית להשתמש במשאבי עבודה שנתנו לה כשופטת על מנת לייצר הכנסה נוספת בעבורה.
ג. השעייתה משיפוט לאלתר עד לקיום דיון דחוף בעניינה.
בכבוד רב
רווה ג.
העתק:
שר המשפטים 026466527
נשיאת ביהמ"ש העליון 026759648
נשיא ביהמ"ש לענייני משפחה מחוז מרכז 03-9425600
התנועה לאיכות השלטון



נספח א
השופטת ניצה מימון-שעשוע
NITZA MAIMON-SHASHUA
שופטת בית משפט השלום כפר סבא


נולדה בישראל.
בשנים 1979 סיימה לימודי תיכון בבי"ס גימנסיה הרצליה בת"א.
בשנים 1981-1979 שירתה בצה"ל.
בשנת 1985 סיימה לימודי משפטים באוניברסיטת ת"א.
בשנים 1986-1984 התמחתה במשרד עו"ד.
בשנת 1986 הוסמכה כעו"ד.
בשנים 1994-1987 עבדה כעו"ד שכירה.
בשנים 1997-1994 עבדה כסגן בכיר לפרקליט המחוז בפרקליטות המיסוי והכלכלה בת"א.
בשנת 1997 סיימה לימודי מוסמך במשפטים באוניברסיטת ת"א, עם עבודת תזה בנושא
"הנעה בתרמית לביצוע עסקה בניירות ערך".
בינואר 1998 מונתה לכהונת שופטת בבתי משפט השלום במחוזות תל אביב והמרכז.
משנת 1988 מרצה בדיני ניירות ערך באוניברסיטת בר אילן, מכללת שערי משפט
ולשכת עורכי הדין.
בשנת 1999 פרסמה מאמר בנושא הנעה בתרמית לביצוע עסקה בניירות ערך - הפרקליט מב/181.
בשנת 2002 פרסמה מאמר בנושא שימוש במידע פנים - בין אסור ומוסר - הפרקליט מ/85.























נספח ב



השופטת רבקה מקייס
RIVKA MAKAYES
שופטת לעניני משפחה בית משפט השלום כפר סבא


נולדה בפריז.
בשנת 1969 עלתה ארצה.
בשנת 1974 סיימה את לימודיה התיכוניים בית הספר "א.ד רוטשילד" בירושלים.
בשנים 1975-1977 שירתה בצה"ל.
בשנת 1981 סיימה את לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים.
במרץ 1982 הוסמכה כעורכת דין ומאז עסקה במקצוע ופעלה במסגרת אקדמית וציבורית הנושקת
לתחום התמחותה בדיני המשפחה.
בספטמבר 2001 מונתה לכהונת שופטת של בית משפט השלום לענייני משפחה במחוז המרכז












































נספח ג




השופטת מרים קראוס
MIRIAM KRAUS
שופטת לעניני משפחה בית משפט השלום כפר סבא


נולדה בישראל.
בשנת 1974 סיימה את לימודיה התיכוניים בבית הספר התיכון "עירוני ט'" בתל אביב.
בשנים 1974-1976 שירתה בצה"ל.
בשנת 1981 סיימה את לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב.
בשנים 1982-1984 התמחתה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אצל השופטים גלעדי ודבורין
ובפרקליטות מחוז תל אביב במחלקה הפלילית.
ביוני 1984 הוסמכה כעורכת דין.
בשנים 1985-1986 עבדה כעו"ד בסהר חברה לביטוח.
בשנים 1986-1987 שימשה כפרקליטה בפרקליטות מחוז תל אביב, המחלקה הפלילית.
בשנים 1987-1997 עבדה כעו"ד, תחילה כשכירה ולאחר מכן כעצמאית.
באפריל 1997 נבחרה לכהונת רשם של בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן.
ביולי 2002 מונתה לכהונת שופטת של בתי משפט השלום לענייני משפחה במכוז המרכז.



















נספח ג







נספח ה

המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים
ע"א 5405/07

בפני: כבוד הנשיאה ד' ביניש
המערער: פלוני
נ ג ד

המשיבה: פלונית
ערעור על החלטתו של בית המשפט לענייני משפחה
בכפר-סבא (כב' השופטת ר' מקייס) מיום 29.5.2007

בשם המערער: בעצמו
החלטה
טרם אתן החלטתי בנדון, אבקש כי כב' השופטת ר' מקייס תיתן בהקדם האפשרי הערותיה ותגובתה לאמור בערעור, כאמור בתקנה 471ג(ה) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, ובמיוחד תתייחס לטענות המערער בעניין היכרותה עם המשיבה (סעיף 2 לערעור), ובעניין העמדה שהביעה בהרצאה בבית הפרקליט בתל-אביב, המוזכרת בבקשת המערער למתן החלטה בבקשת הפסלות מיום 19.4.2007 ובבקשה שהוגשה לבית משפט זה ביום 20.8.2007.

המזכירות מתבקשת להמציא לכב' השופטת העתק מהודעת הערעור ומבקשת המערער מיום 20.8.2007, במצורף להחלטה זו.

ניתנה היום, כ"ב באלול התשס"ז (5.9.2007).

ה נ ש י א ה
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group