לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
גורם בנציבות: ההאשמות של המבקר הן "שקר גס"  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Haaretz
אורח








הודעהפורסם: שלישי 09.05.06 7:15    נושא ההודעה: גורם בנציבות: ההאשמות של המבקר הן "שקר גס"

עדכון אחרון - 07:53 09/05/06
חשיפת "הארץ"

גורם בנציבות: ההאשמות של המבקר הן "שקר גס"

מאת צבי זרחיה, יובל יועז ומוטי בסוק

על רקע פרסום דו"ח מבקר המדינה היום, הולך ומחריף העימות בין הולנדר ללינדנשטראוס; גורמים בנציבות המגינה אמרו כי הולנדר "מתכוון לפעול להקמת מנגנון ערר ופיקוח על ממצאי מבקר המדינה"


טענות הצדדים

המשבר בין מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס לנציב שירות המדינה שמואל הולנדר, מחריף - לקראת פרסומו היום (שלישי) של דו"ח המבקר המתייחס, בין השאר, לאיוש משרות במכרזים בשירות המדינה. גורמים בנציבות המדינה טענו אתמול כי "האשמות שהושמעו על ידי המבקר הן שקר גס וחלק מ`ספין` שלו".

כפי שפורסם אתמול בראשונה ב"הארץ", הולנדר טען במכתב אישי ללינדנשטראוס כי ביקורתו נגדו "מגמתית", וכי "הדו"ח ברובו הוא בלתי מקצועי וגדוש טעויות. תחושתם של בכירי הנציבות היתה שקיימת רדיפה אישית כלפי". כמו כן, הנציב טען שקיים ניגוד עניינים בכך שהיועצת המשפטית של משרד מבקר המדינה, עו"ד נורית ישראלי, היתה מעורבת בגיבוש הדו"ח כנגדו - זאת כיוון שפוטרה על ידו לפני כעשור ממשרת היועצת המשפטית של הנציבות שירות.

אתמול בבוקר החזיר לינדנשטראוס מלחמה. דוברת משרד המבקר מסרה, כי "דו"ח הביקורת השנתי של מבקר המדינה 56ב, שיפורסם בצהריים, נוגע בין השאר למינוי בעייתי ותמוה ביותר של נציב שירות המדינה.

פרטים מלאים על הפרשה יפורסמו רק עם פרסום הדו"ח והמבקר מסרב לתת פרטים נוספים על הפרשה עד פרסום הדו"ח כמקובל. הביקורת לא תהסס לבקר גם את הבכירים ביותר במינהל הציבורי בדרכה המקצועית, ההוגנת והישרה".

גורמים בנציבות: המבקר מנסה להסיט ממנו את תשומת הלב

ואילו גורמים בנציבות שירות המדינה טענו, כי מבקר המדינה עשה "ספין" כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית מתלונתו של הולנדר נגד המבקר על כך שהוא רודף אותו אישית, ולנוכח פרסום טענות כי בתו של המבקר אלונה לינדנשטראוס-אריאלי מונתה לרשמת בבית משפט בנצרת באופן שמעורר שאלות. "המבקר עשה ספין מכוער כאילו הוא הולך לחשוף מינוי תמוה בשירות המדינה, כאשר המינוי התמוה הוא מינוי בת המבקר לתפקידה", מסרו הגורמים. הולנדר סירב אמש להגיב באופן אישי להודעת משרד המבקר.

בתוך כך, פרקליט המדינה ערן שנדר החליט אתמול שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד עו"ד נורית ישראלי בחשד לעבירת הפרת אמונים. בכך דחה שנדר את תלונתו של הולנדר.

במשרד המבקר הדגישו אתמול, כי "נציב שירות המדינה מצא להגיב על הדו"ח טרם פרסומו וטרם נודעו פרטיו לציבור. במהלך החודשים האחרונים הפעיל הנציב באמצעות עובדים בכירים במשרדו לחצים כבדים על עובדים במשרד מבקר המדינה כדי למנוע את פרסום הדו"ח - בלא הצלחה. תלונה בעניין זה הועברה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפני כמה שבועות".

בתלונה שנשלחה למזוז ב-24 באפריל 2006 (שלושה שבועות לאחר שהולנדר שלח את מכתבו ללידנשטראוס, צ"ז) כותב לינדנשטראוס, כי "כבר במהלך הביקורת היו מספר פניות חסרות תקדים לעובדים, פנים אל פנים וטלפונית, ובהם מסרים מרומזים ומפורשים של עובדים בנציבות שירות המדינה - כל זאת במטרה למנוע את הביקורת. הדברים הובאו לידיעתי ועמדתי על כך שלא נעבור עליהם לסדר היום. דרשתי כי יינתן הסבר לדברים".

בעניין התלונה למזוז, טענו הגורמים בנציבות שירות המדינה כי המדובר ב"הפרחת שקרים, ואין בכך שמץ של אמת". לדבריהם, עובדים בנציבות בסך הכל ביקשו מעובדי המבקר שיביאו את תגובת הולנדר לדו"ח אישית לידי המבקר. "ההאשמות שהושמעו על ידי המבקר בעניין זה הן שקר גס וחלק מספין שמבצע המבקר", טענו הגורמים.

עוד הוסיפו הגורמים בנציבות, כי "הנציב מתכוון לפעול להקמת מנגנון ערר ופיקוח על ממצאי מבקר המדינה, ובכלל זה ממצאי הדו"ח ושכרם של עובדי משרד מבקר המדינה. לא ייתכן שהמבקר יהיה חוקר, תובע ושופט, מבלי שניתן יהיה לערער על כך".

"אני חושש שהתנהגות הנציב עלולה לפגוע באמון הציבור"

במכתבו למזוז טען עוד לינדנשטראוס, ש"נמצא כי במקום לנהוג כפי שמצופה מכל גוף מבוקר וקל וחמור מבעל תפקיד בשירות הציבורי בעל מעמד רם וסמכויות סטטוטריות נרחבות, בוחר הנציב לתקוף את מוסד הביקורת וכן לפגוע בעובדים זוטרים ובכירים בו - כולל היועצת המשפטית. במקום לקבל את ממצאי הביקורת, להתייחס אליהם באופן ענייני ולתקן את הטעון תיקון נוקט הנציב בשורה של צעדים בלתי ראויים".

"אני חושש שהתנהגות הנציב עלולה לפגוע באמון הציבור בשירות המדינה ובעומדים בראשם ובתדמית השירות הציבורי בעייני הציבור", כתב בנוסף לינדנשטראוס למזוז. "אודה לך אם תפעל לאלתר כדי למנוע פגיעה קשה זו. אני סבור כי יש להעמיד את הנציב על משמעות הדברים דלעיל. נראה שאם ההתנהלות הזו לא תיפסק והנציב חלילה לא יחזור בו - לא יהיה מנוס מכך שהגורמים המתאימים יידרשו להסקת מסקנות המחוייבות והראויות".

ממצאי דו"ח המבקר לא הועברו לעיונו של מזוז, מאחר שאין בהם חשדות לעבירות פליליות ולא צפויה להיפתח כל חקירה בעקבות הדו"ח. עם זאת, הפרקליטות צפויה להמשיך ולהיות מעורבת בפרשה, בשל ההערכה שבקרוב יוגשו עתירות לבג"ץ על-בסיס ממצאי דו"ח המבקר והתנהלות הנציבות בשבועות האחרונים, בדרישה להדיח את הולנדר מתפקידו.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/713979.html
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group