לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים טולטול מ- --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
פרופסור למשפטים גד ברזילי על קצב:טוב להשתייך לאליטות,פרשה משפטית תמוהה ומחמורות שידענו  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הנשיא משה קצב ופרשת ההטרדה המינית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ידיעות אחרונו
אורח








הודעהפורסם: חמישי 28.06.07 18:46    נושא ההודעה: פרופסור למשפטים גד ברזילי על קצב:טוב להשתייך לאליטות,פרשה משפטית תמוהה ומחמורות שידענו

שלטון חוק או חוק השלטון?


ההחלטה התמוהה להגיע עם הנשיא קצב לעסקת טיעון מעלה שאלות רבות על תפקודו של היועמ"ש

פרופ` גד ברזילי פורסם: 28.06.07, 15:05




טוב להשתייך לאליטות הפוליטיות הדומיננטיות בישראל. נגישות לפרקליטי צמרת יוקרתיים ויעילים, מוכשרים, מקושרים ומתוקשרים, בוודאי לא מזיקה. פרשת משה קצב היא ללא ספק אחת מן הפרשיות המשפטיות התמוהות והחמורות ביותר בתולדותיה של ישראל ותמוהה מאוד גם בקנה מידה השוואתי. נכון, אם עיסקת הטיעון תצא לפועל ותאושר על-ידי בית המשפט, יורשע קצב על-פי הודאתו בעבירות מין, והקריירה הפוליטית שלו כפוליטיקאי נבחר תבוא קרוב לוודאי לקיצה. נכון גם כי מוסד השימוע מיועד להביא לאפשרות כי טיוטת כתב אישום תבוטל כליל או תשונה באופן משמעותי. יש לזכור כי בסופו של דבר, שיקול הדעת הסופי האם עיסקת הטיעון תכובד הוא של בית המשפט המחוזי בירושלים ובית המשפט העליון.



ועם כל זאת, פרשת קצב מעלה שאלות חמורות מאוד ביחס לתפקוד היועץ המשפטי, פרקליטות המדינה והמשטרה. כיצד ייתכן כי במשך שנה הוזנה התקשורת בידיעות רבות על טיוטת כתב אישום חמור ביותר ובו חשד ברור לעבירות אונס, וכיצד ייתכן כי אילו נמחקו או הומרו בכתב האישום לאחר שנה של חקירות על-ידי בכירי וטובי חוקרי המשטרה, ובליווי אישי של היועמ"ש וצמרת הפרקליטות? והרי הדברים היו לסוד גלוי - מני מזוז התוודה בראיונות לתקשורת כי טיוטת כתב האישום חמורה מאוד, כי הוא אישית מלווה את כל מהלך החקירות והכנת כתב האישום וכי בדרך כלל - כך העיד בכנסת - לא יביא מוסד השימוע לשינוי דרסטי בכתב אישום. ועכשיו?



העסקה

קצב חתם על הסדר - יתפטר ולא ייאסר / אבירם זינו

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע כי הפרקליטות חתמה בצהריים עסקת טיעון עם הנשיא הנבצר משה קצב. קצב יואשם במעשים מגונים, שעונשם יכול להגיע לשבע שנים, אך יישלח רק למאסר על תנאי. במקביל, יגיש את התפטרותו ליושבת ראש הכנסת ויפצה את המתלוננות. "אם מישהו אמר שההר הוליד עכבר, אני לא מכיר עכברים כה גדולים", אמר מזוז. "השאלה החשובה והמשפיעה באמת היא האם יש הרשעה"
לכתבה המלאה



ההיסטוריה של הרשעות פליליות של אישי ציבור בכירים בישראל היא עלובה למדי. מעבר לגלי הרעש שמעוררות חקירות נגד פוליטיקאים בכירים, החשודים בעבירות קשות, יוצאת לרוב מערכת המשפט וידה על ראשה. התופעה הזו איננה ייחודית לישראל. בארה"ב ניסו לפתור בעייה זו של חסינות פרקטית של אישי ציבור על-ידי הקמת מוסד התובע המיוחד, אך הצלחתו - למשל בפרשיות הנשיא לשעבר ביל קלינטון - הייתה קטנה.



שווים יותר, שוות פחות

אין ספק כי יש שווים יותר ושווים פחות. מנגנוני הכוח של המדינה אוהבים לחבק זה את זה ולגבות זה את זה. אמנם, ייתכן בהחלט כי פרקליטי הנשיא הצליחו לאסוף ראיות חדשות העושות את האשמות הראשוניות כנגד הנשיא לבלתי ניתנות להוכחה בבית משפט בדיון פלילי, שהרי במשפט פלילי לא רק שחזקה כי הנאשם זכאי אלא שאשמתו חייבת להיות מוכחת מעל לכל ספק סביר. אך אם הצליחו שני פרקליטים פרטיים לאסוף הוכחות משמעויות לחפות לקוחם, היכן הייתה המשטרה והיכן היו זרועות החקירה והיכן היו בכירי הפרקליטות והיועמ"ש בראשם? משהו מאוד לא תקין, בלשון המעטה, התרחש בממלכתו של מזוז והדברים מחייבים בדיקה ציבורית נרחבת.




יש שווים יותר, ונשים, לרוע המזל, שווות פחות בעיני מערכת המשפט. קו ישיר משוך בין פרשת חיים רמון לבין פרשת קצב. הכרעת הדין בפרשת רמון חמורה ביותר. פה אחד החליט בית המשפט כי רמון ביצע עבירת מין וכי עדויותיו בבית המשפט היו בחלקן רחוקות מלהיות אמינות. ולמרות הכל היה גזר הדין קל, וזאת כאשר בית המשפט לוקח בחשבון את תרומתו של המורשע, חיים רמון, לציבור הישראלי. הפער בין הכרעת הדין לעונש בפרשת רמון מבטא את הקלות הבלתי נסבלת שבה מוכנה מערכת המשפט לעבור לסדר היום על עבירות מין כלפי נשים הנתונות למרותם של פוליטיקאים בכירים בישראל. אסור כי טעות כזאת תחזור על עצמה ועוד בחשדות חמורים הרבה יותר כלפי משה קצב.



מודעה



הלכה פסוקה היא כי בית המשפט העליון ממעט להתערב בהחלטות היועמ"ש לממשלה אלא אם נפל בהן פגם ברור ובולט. ראוי כי בג"ץ יורה לפרקליטות לנמק היטב ולהסביר בפרטי פרטים מדוע וכיצד זה ניתן להסביר את הפער העצום בין טיוטת כתב האישום לבין עיסקת הטיעון בפרשת קצב. אחרת - ללא מעורבות שיפוטית וציבורית - אין בישראל שלטון חוק אלא מצוי בה רק חוק השלטון. המאבק עובר עתה במידה רבה למישור הציבור הפומבי.



פרופסור גד ברזילי הוא פרופסור מן המנין למשפטים, לימודים בינלאומיים ומדע המדינה באוניברסיטת וושינגטון, ולשעבר מנהל התוכנית למשפט, פוליטיקה וחברה בחוג למדע המדינה, אוניברסיטת תל אביב


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3418733,00.html
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הנשיא משה קצב ופרשת ההטרדה המינית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group