לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
פחד וייאוש ברשות השידור.שחיתות, אבטלה סמויה והסכמי שכר שערורייתיים הם רק צד אחד  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> ביקורת על העיתונות בישראל



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ידיעות אחרונו
אורח








הודעהפורסם: ראשון 10.06.07 16:56    נושא ההודעה: פחד וייאוש ברשות השידור.שחיתות, אבטלה סמויה והסכמי שכר שערורייתיים הם רק צד אחד

פחד וייאוש ברשות השידור


שחיתות, אבטלה סמויה והסכמי שכר שערורייתיים הם רק צד אחד של רשות השידור. בצד השני ניצבים עובדים בעלי תחושת שליחות המרוויחים משכורות מבזות ותוכניות לאוכלוסיות חלשות בסכנת סגירה. רגע לפני ההכרזה על תוכנית החירום אומרים העובדים: "מנסים להביא אותנו לעמדה משפילה"

מירב קריסטל פורסם: 10.06.07, 16:32




כמו בכל שנה בסתיו, עובדי רשות השידור יודעים שבקרוב תיפול על ראשם שלכת של תירוצים. כמדי יום, הם יעבדו 12 שעות ביממה, וכמדי שנה שוב יאמרו להם שאין משכורת. הרוחות הרעות ינשבו ברשות, פתאום יצוץ הכסף והן שוככות.



אבל השנה הסתיו הקדים להופיע. כבר באפריל החלו לוחשים לעובדים שמקום העבודה שלהם מצוי בגירעונות מפחידים, עד כדי כך שחלקם יאולצו להתפטר "מרצון". לאחרונה אף נודע שיקדים לכך מצב חירום שיכלול סגירת ערוצים וישיבה ממושכת בבתים. רוב העובדים חשים שהפעם קריאת ה"זאב, זאב" היא אמיתית. יש ביניהם כאלה הסוברים שהמשבר הוא אותו משבר והמנכ"ל החדש מוטי שקלאר, נוקט בטקטיקות חדשות ונועזות יותר כדי לפרוץ דרך אל לב האוצר, על חשבונם. כך או כך מחר (ב`) תיפול ההחלטה הסופית על הוצאתה לפועל של תוכנית החירום.



"התחושה בקרב העובדים היא שהמצב הולך ומחמיר, הם דואגים לפרנסתם, למשפחה, למשכנתא, והחרדה גדולה יותר כי האיום ממשי. אף פעם לא דיברו על סגירת רשתות", אומר עובד בכיר ברשות השידור. "אני מבין את העמדה של המנכ"ל. אם אין דלק - עוצרים את המכונית בצד הדרך
אם אין דלק - עוצרים את המכונית בצד הדרך. נורא קל ומאוד פופולרי לחבוט ברשות, אבל חשוב לזכור שזכייניות ערוץ 2 עובדות עם תקציב של 600-700 מיליון שקל בשנה, בעוד רשות השידור, כולל רשתות הרדיו, כולל המנהלות, כולל חוסר היעילות, מתנהלת עם כ-400 מיליון שקל בשנה. כך שאי אפשר לקצץ בתבן ובלבנים ולצפות מאתנו לבנות את הפירמידות".




חוסר הוודאות מלווה בבלבול ובשמועות סותרות. אחת מהן היא שמתכוונים להחליף את עובדי ערוץ 1 בעובדי חוזה מערוץ 33 שיועסקו בשכר זעום. לפי השמועה, רשימה סודית של עובדים חלופיים כבר מסתובבת בחדרי ההנהלה.



גורם בערוץ הראשון מתאר את הייבוא מ-33 כ"עובדים זולים מאוד ועיתונאים קטנים מאוד, `כתבלבים` שלא משלמים להם שעות נוספות, עובדי חוזה ברמה הכי נמוכה, אנשים מבוהלים וחלשים. אם זה נכון, מדובר בבגידה בערכים העיתונאיים ובדמוקרטיה וההפך הגמור מעיתונות".





"ארגון בעל מוסר תשלומים ירוד ונחות"


ארבעה דברים מפחידים כעת את עובדיה: הירידה במשכורת שתגרור הישיבה בבית בעת ההשבתה, פיצויי פיטורין מגוחכים בהם יאלצו להסתפק לכשתגיע העת, ויתור על ערכי השידור הציבורי לטובת שיקולים שמתאימים יותר לערוץ מסחרי וניתוק אוכלוסיות שלמות מצינורות מידע יחידים שמחברים אותם אל החברה הישראלית.




"צריך לפטר עובדים אבל יש לפצותם ולהציע הצעות פרישה נדיבות לאנשים שעבדו קשה מאוד כל חייהם בטלוויזיה", אומר אותו גורם בערוץ הראשון. "יתכן גם שמגזימים במספרים כדי לתרץ הסכמי פרישה גרועים. הרי תמיד חרבנו פה על העובדים. זה ארגון בעל מוסר תשלומים ירוד ונחות, שלא יודע להגיד תודה לעובדים. אפילו פינת קפה אין פה, הציוד הדפוק - זה מחלחל לתוך הנשמה. רוב העובדים לא מעורבים כי דפקו אותם. התרבות היא תרבות של מעיכה".



אחד מעובדי הרדיו הוותיקים מצטרף לקריאה להסכמי פרישה הוגנים. "למה לא משתפים אותנו? למה לא מראים לנו את הסכמי הפרישה?" הוא שואל בייאוש ומתאר שמועה נוספת שטורדת את רוחם של העובדים: "מדברים על כך שההשבתה תימשך כ-3-4 חודשים, ואחריה אף אחד לא יערב לנו שנחזור לעבודתנו. ישנם אנשים שחושבים שכל הצעד הזה מטרתו להביא אותנו לעמדה נחותה, משפילה ומבזה לקראת הסכמי הפרישה. מצב של ייאוש בו נקבל כל הצעה. למה אחרי 30 שנות עבודה, אני צריך לקבל רבע ממה שמקבל עובד חברת החשמל? הוא עשה יותר ממני?"



חיסול הענף

נציגי ועדי העובדים נקראו ביום חמישי שעבר לשיחה עם שקלאר, ששטח בפניהם את עיקרי תוכנית החירום וזכה לתגובות זועמות. "בלתי אפשרי לשלוח עובדים הביתה. משכורתם אינם גבוהה ואינם יכולים לשבת בבית ולקבל משכורת יסוד שבקושי נושקת למינימום", אומר אותו עובד רדיו שלדבריו, שכר היסוד ברשות מגוחך.

חשבון נפש

זהו יום הדין / רותם אברוצקי

אנחנו העיתונאים נרדמנו בשמירה על העקרונות הבסיסיים שלשמם נועד שידור ציבורי בחברה דמוקרטית וליברלית. רותם אברוצקי, כתב "מבט" ויו"ר ועד העיתונאים של הטלוויזיה בת"א, מאשים את עצמו ואת הפוליטיקאים בחיסול רשות השידור וקורא לפעולה
לכתבה המלאה



"אנשים שעבדו 20-30 שנה מקבלים 4,000 שקל, שמגיע ל-7,000 ברוטו עם תוספות. לא כולם חיים יבין ואי אפשר לגזור ממשכורתו של יבין מה קורה ברשות השידור.



"הגיל של רוב עובדי רשות השידור הוא מעל 45, כך שאין סיכוי קל שבקלים בגיל הזה ימצאו עבודה, ובטח לא בעיר כמו ירושלים. משמעות הדבר יהיה חיסול ענף התקשורת בירושלים".



שקלאר אמנם טוען שסגירת ערוצים והשתקת תוכניות היא דרכו ללחוץ על הממשלה להזרים תקציבי חירום לרשות. אבל לא פעם קרה שכשהממשלה חתמה על סולחה קואליציונית הכבש שנשחט היה רשות השידור, או לכל הפחות תקציבו נגזז, כאתנן לאוכלוסייה המיוצגת על ידי המפלגה התורנית שמצטרפת לקואליציה.



"בשנים האחרונות האגרה קוצצה ב-40% באדיבותו של נתניהו וזה רוב ההסבר. נכון שהרשות היא עדיין גוף לא יעיל, אבל אין בכוחה לשאת בכל המטלות בגלל הקיצוץ. בנוסף, למשרד האוצר עדיין אין תוכנית פרישה לרשות השידור ואם חושבים שם שמישהו מעובדי רשות השידור ילך הביתה לחרפת פנסיה של 2,000 שקל לחודש - הוא טועה טעות חמורה. אם נגזר על עובדי רשות השידור לקבל שכר מגוחך הם יעדיפו אותו ולא יפרשו, הם ידחו את כניסתם לחרפת רעב.



"אני בן 50, מרוויח 10,000 שקל נטו, השעה 21:00 ואני עדיין במשרד. ובבוקר אקום ברבע לשש כי העבודה בחדשות היא עבודה קשה ותובענית. אנחנו לא יותר מושחתים מעם ישראל כולו, ולדעתי אנחנו יותר נקיי כפיים מרוב האנשים. נורא קל לשפוך בטוקבקים את דמנו. יש לעובדי הרשות תדמית של פרזיטים בגלל מגזרים מסוימים בה נהנים מהסכמים שנחתמו בשנות ה-80, אבל ברשות עובדים גם אנשים מוכשרים, יצירתיים שאם רק יתנו להם לנשום תהיה פה עשייה לתפארת".



מנתקים אוכלוסיות שלמות

אחת העובדות במחלקה האמהרית בקול ישראל טוענת שקהילת יוצאי אתיופיה בארץ תאבד את הקשר שלהם למתרחש במדינה אם יסגרו את רדיו רק"ע, שמשדר ב-14 שפות ומכוון בעיקר לעולים, ובין משדריו גם שעתיים ביום בשפה האמהרית: "מדובר באוכלוסייה אנלפביתית ברובה, אין לנו עיתונים יומיים, לכן האינפורמציה היחידה שהקהילה מקבלת היא דרך הרדיו. מעל 90% מהקהילה מאזינה לו. מספרנו לא גבוה, אין לנו כוח פוליטי, אבל אנחנו אזרחי מדינת ישראל והשידור הציבורי חייב לדאוג לנו. הייתכן שלעולים לא יהיה ייצוג ברדיו הציבורי? ככה בונים חברה? אם סגרת את השידור - סגרת את הקהילה. ההרגשה היא שהקהילה שווה בחובות שלה, אבל בזכויות שלה היא שווה פחות. זו תחושה לא טובה כאילו אומרים לך: `את לא רצויה פה, את הראשונה ללכת`".




לדעת כל הגורמים, אין ספק שרשות השידור יכולה להתנהל עם הרבה פחות

מודעה



עובדים. אבל מאחורי כל תפקיד "מיותר" עומד עובד בעל משפחה הזכאי לתנאי פרישה מכובדים. ומה לגבי מנהלים "מיותרים"? כאלה שאינם מגיעים מעולם הטלוויזיה או מרקע ציבורי ואינם מבינים את תפקידו של השידור הציבורי בחינוך הצופים לאזרחות טובה ולא רק לצרכנות טובה?



כנראה שבנוסף לכך, הם אינם מבינים שהגדרתו של תפקיד כ"מיותר" דורשת פרמטרים שאינם תקציביים בלבד אלא גם ערכיים, שכן רשות השידור לא משדרת כדי להרוויח כסף. "תחנת הרדיו רק"ע אינה רווחית", אומרים אלה המעודדים את הרפורמה ברשות, אבל מה לגבי שליחותה הציבורית? האם עולים חדשים נידונו כעת לקבל מידע רק מאמצעי תקשורת שאינם ישראלים וכך לחיות במנותק ממה שקורה במדינתם?


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3410624,00.html
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> ביקורת על העיתונות בישראל כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group