לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
דאגה במערכת מההצלחה של 'נקים'המשתקפת בסקרים49אחוז מהציבור אינם מאמינים בהגינות מערכת המשפט  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Nakim
צוות
צוות




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 516


הודעהפורסם: חמישי 24.05.07 16:31    נושא ההודעה: דאגה במערכת מההצלחה של 'נקים'המשתקפת בסקרים49אחוז מהציבור אינם מאמינים בהגינות מערכת המשפט


ארגון `נקים` חושף באופן שיטתי את שחיתות מערכת המשפט בכתבות ענייניות ומדוייקות - למעלה מחצי מיליון דפים נצפו בשנה אחרונה באתר בלבד, לכך מתווסף הכתבות הרבות בעיתונים ובאינטרנט על הפעילות שלנו, זאת למרות קשר השתיקה הקיים בתקשורת הממוסדת בכל הקשור לפעילות של `נקים` .

הדבר מתחיל להדאיג רבים במערכת השלטון כמפורט בכתבה כאן המביאה את תוצאות הסקר האחרון בו מובהר ש 49% מהציבור אינם מאמינים בהגינות מערכת המשפט ויותר משליש מהציבור סבור שמערכת המשפט מושחתת.
נביא כאן ציטוט מעניין מהכתבה ובהמשך את הכתבה במלואה :
"ייתכן שהציבור יודע וקולט משהו שאנחנו לא יודעים, אך קיימת בהחלט אפשרות שהציבור מושפע מניסיונות בלתי פוסקים לערער את הלגיטימיות של מערכת בתי-המשפט", אמר. "הדבר החמור ביותר בנתונים הוא בכך שהחלה להשתרש בישראל השקפה, שלהבנתי היא שגויה, שהשופטים ומערכת בתי המשפט אינם נקיים משחיתות".

בברכה
הצוות של `נקים`








יותר משליש מהציבור: מע` המשפט מושחתת

דוח השחיתות העולמי מדרג את ישראל במקום ה-34 מתוך 163 מדינות. במדד מתן השוחד אנחנו במקום ה-19 מתוך 30. 24% סבורים שיש לשחד גורם במע` המשפט כדי לזכות במשפט הוגן

nrg מעריב
24/5/2007 13:44

מדוח שפורסם היום על ידי הארגון הבינלאומי למאבק בשחיתות Transparency International) TI), בו חברות כמאה מדינות ברחבי העולם, עולה תמונה קשה באשר למצב השחיתות במערכת המשפט הישראלית: כ-24% מהציבור הישראלי סבורים כי יש לשחד גורם כלשהו במערכת המשפט, על מנת לזכות במשפט הוגן במדינת ישראל.
הנבדקים בסקר, שבוצע על ידי מכון "גאלופ", נשאלו האם המערכת המשפטית מושחתת, לדעתם. 37% מהציבור סבורים כי השחיתות אכן קיימת במשפט הישראלי. בתשובות לשאלות נוספות, השיבו 49% מהציבור כי אינם מאמינים בהגינות המערכת המשפטית, ו-77% סבורים כי המערכת איטית ומסורבלת.
הלוחם בשחיתות עדיין מובטל
במדינה נורמלית היה רפי רותם, שחשף שחיתויות ברשות המסים, זוכה לתהילה. לא אצלנו: בזמן שהמושחתים חוגגים, הוא יושב בבית ללא פרנסה
לכתבה המלאה





מתוך 24% מהנשאלים, שענו כי לדעתם יש צורך לשחד גורם משפטי בישראל, סברו 43% מהם כי הגורם אותו יש לשחד הוא דווקא השופט. 36% האמינו כי דווקא עורך הדין הוא הכתובת למתן השוחד.

בסקר נוסף, שבוצע בחודש דצמבר 2006, נתבקשו הנשאלים לדרג את רמת השחיתות בגופים שונים בישראל, בין הציון 1 (לא מושחת) ל-5 (מושחת ביותר). התשובות שהתקבלו אינן מחמיאות במיוחד: מערכת החינוך קיבלה את הציון 2.6, מערכת המשפט דורגה בציון 2.8, מערכת הבריאות 2.9, המשטרה "זכתה" לציון 3.3, השירות הציבורי קיבל את הציון 3.0 וכך גם מערכת המס.





"הממצאים מעוררים דאגה"



פרופ` יוסף גרוס, יו"ר שבי"ל (שקיפות בינלאומית), הסניף הישראלי של ארגון TI, ציין בעקבות הסקר כי לאור היכרותו הקרובה עם המערכת המשפטית, התוצאות מפתיעות. גם מחברי הדוח הבינלאומי מצאו לנכון להדגיש בסיכום שערכו כי אין מדובר בעובדות מוכחות, אלא בתפיסות הציבור.

"אחת השאלות שעולות מתוצאות הסקר היא `האם העובדה שהציבור חושב כי `הכל מושחת` משפיעה על תפיסתם את השופטים ומערכת המשפט?` זו שאלה אשר ראוי שיתקיים סביבה דיון ציבורי שקוף ומעמיק בין המערכת המשפטית בישראל, והשופטים בראשה, לבין הציבור", אמרה מנכ"ל שבי"ל, הגב` סוזאן תם. "אין
ספק שהממצאים מעוררים דאגה, וחייבים לעורר את המערכת להבנה כי יש כאן בעיה".

דורון נבות, דוקטורנט החוקר שחיתות וחבר הנהלת שבי"ל, מוסיף ומסביר כי קיים פער גדול בין יחסה של דעת-הקהל לשחיתות במערכת המשפט, לבין מה שידוע במחקר על ממדי התופעה. "ייתכן שהציבור יודע וקולט משהו שאנחנו לא יודעים, אך קיימת בהחלט אפשרות שהציבור מושפע מניסיונות בלתי פוסקים לערער את הלגיטימיות של מערכת בתי-המשפט", אמר. "הדבר החמור ביותר בנתונים הוא בכך שהחלה להשתרש בישראל השקפה, שלהבנתי היא שגויה, שהשופטים ומערכת בתי המשפט אינם נקיים משחיתות".

ישראל במקום ה-34 בעולם

בהשוואה למדינות העולם, ממוקמת ישראל במקום ה-34 במדד השחיתות הנתפסת הבינלאומית, בין 163 המדינות שנסקרו. הציון שקיבלה ישראל השנה הינו 5.9 בסולם שבו 10 מייצג חוסר שחיתות, כאשר בשנה הקודמת דורגה במקום ה-28 עם ציון של 6.3.

בהשוואה למדינות האזור, נמצאת ישראל במקום טוב יותר משכנותיה - ירדן זוכה לציון 5.3, מצרים עם 3.3, סוריה 2.9, לבנון קיבלה את הציון 3.6 ואיראן עם ציון של 2.7. המדינות שזכו בציון הגבוה ביותר בעולם הן מדינות סקנדינביה (9.5), שווייץ (9.1), אנגליה (8.6) וגרמניה (Cool. ארה"ב זכתה רק לציון של 7.3.

מדד נוסף שנבדק על ידי הארגון הבינלאומי, הוא מדד מתן השוחד. מתוך 30 מדינות שנבחנו, דורגה ישראל במקום ה-19, כאשר שווייץ, שוודיה ואוסטרליה זוכות למקום של כבוד כמדינות בהן נעדר השוחד, ואילו רוסיה, סין והודו ממוקמות בתחתית הרשימה.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/585/947.html

_________________
הצטרפו לקבוצה של נקים בטלגרם לקבל עדכונים.
https://t.me/Nakim_org_News
ולערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch

לחתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט ולהצטרף ל"נקים"


הצטרף לרשימת תפוצה של "נקים"! עם או בלי חתימה על העצומה
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\

חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

מחלקה ראשונה
אורח








הודעהפורסם: חמישי 24.05.07 21:30    נושא ההודעה: מערכת משפט ניתנת לשיחוד

"מערכת המשפט ניתנת לשיחוד"


דוח השחיתות העולמי מצביע על חוסר אמון במערכת המשפט: רבע מהנשאלים בישראל סבורים כי ניתן לשחד אנשים במערכת ישראל במקום 34 במדד השחיתות



מאת: עידן יוסף | | www.Nfc.co.il פורומים Nfc

ביהמ"ש העליון. מערכת משפט ניתנת לשיחוד

דורון נבות:
"ייתכן שהציבור יודע וקולט משהו שאנחנו לא יודעים, אך קיימת בהחלט אפשרות שהציבור מושפע מניסיונות בלתי פוסקים לערער את הלגיטימיות של מערכת בתי-המשפט"

פרופ` יוסף גרוס:
"עצם ההרגשה הרווחת בציבור, כי המערכת מושחתת בסדר גודל כה מפתיע, יש לה השפעה לא פחותה על אמון הציבור מאשר מתן שוחד בפועל"




נתונים מדאיגים מסקר עולמי חדש המתייחסים למערכת בתי המשפט בישראל מצביעים על חוסר אמון במערכת. 24% מהנשאלים בישראל סבורים כי יש לשחד גורם כלשהו במערכת המשפט על-מנת לזכות במשפט הוגן. מהם 43% סבורים כי יש לשחד שופט ו-36% כי יש לשחד עורך דין כדי לזכות במשפט.

הארגון הבינלאומי Transparency-International (TI), הגוף המוביל בעולם במאבק לשקיפות ולמלחמה בשחיתות בו חברות מאה מדינות בעולם, פרסם היום (ה`, 24.5.07) את דוח השחיתות העולמי. הדוח הבינלאומי מתמקד השנה במערכות המשפט בעולם (אשתקד סקר הדוח את מדד האמון במערכת הבריאות). רוב סניפי הארגון בעולם סבורים כי השחיתות בבתי המשפט היא בעיית השחיתות המרכזית בארצם. הדוח מעלה נתונים מפתיעים הן ברמה הבינלאומית והן בישראל.

בתשובה למשאל בקרב הציבור הישראלי של מכון גאלופ, שנערך בין מגזרים נרחבים של תושבים, התקבלו התשובות הבאות לגבי רמת השחיתות במערכת המשפט בישראל: 77 אחוזים מן הציבור אמרו כי מערכת המשפט איטית ומסורבלת, 37 אחוזים מן הנשאלים אמרו כי מערכת המשפט מושחתת, ורק כחצי מן הנשאלים אמרו כי הם מאמינים בהגינותה.

בדצמבר 2006, במסגרת פרסום ה-Global Corruption Barometer, במשאל ספציפי שנערך בין תושבי ישראל על-ידי מכון גאלופ אינטרנשיונל, התבקשו הנשאלים לדרג את רמת השחיתות בגופים שונים בישראל, בציון 1 (לא מושחת) ל-5 (מושחת קיצוני). התשובות אינן מחמיאות במיוחד, וכולן חוצות את מחסום ה-50. כך מערכת החינוך קיבלה את הציון 2.6, מערכת השפיטה והמשפט 2.8, מערכת הבריאות 2.9, המשטרה 3.3, השירות הציבורי 3.0 ומערכת המס 3.0.

יושב-ראש שבי"ל (שקיפות בינלאומית) ישראל, הסניף הישראלי של ארגון TI, הנמצא באוניברסיטת תל אביב בפקולטה לניהול, אמר כי לאור היכרותו הקרובה עם המערכת המשפטית זה עשרות בשנים התוצאות הן מפתיעות, ובמיוחד בנושא השוחד. לדברי פרופ` יוסף גרוס, אכן גם מחברי הדוח הבינלאומי מצאו לנכון להדגיש בסיכום הסקר הבינלאומי כי אין מדובר בעובדות מוכחות, אלא בתפישות הציבור. "הרבה אנשים בעולם מרגישים, כי המערכת במדינתם היא מושחתת ביותר אף אם הרגשתם אינה עומדת במבחן המציאות. הסקר מדגיש כי חובה לזכור כי עצם ההרגשה הרווחת בציבור, כי המערכת מושחתת בסדר גודל כה מפתיע, יש לה השפעה לא פחותה על אמון הציבור מאשר מתן שוחד בפועל", דברי גרוס.

מנכ"ל שבי"ל, סוזאן תם, אמרה כי אחת השאלות שעולה מתוצאות הסקר היא האם העובדה שהציבור חושב כי הכל מושחת משפיעה על תפיסתם את השופטים ומערכת המשפט? "זו שאלה אשר ראוי שיתקיים סביבה דיון ציבורי שקוף ומעמיק בין המערכת המשפטית בישראל והשופטים בראשה לבין הציבור", אמרה תם. לדבריה, הממצאים מעוררים דאגה, וחייבים לעורר את המערכת להבנה כי יש כאן בעיה.

דורון נבות, דוקטורנט החוקר שחיתות וחבר הנהלת שבי"ל, הסביר כי יש פער גדול בין יחסה של דעת-הקהל לשחיתות במערכת המשפט לבין מה שידוע במחקר על ממדי התופעה. "ייתכן שהציבור יודע וקולט משהו שאנחנו לא יודעים, אך קיימת בהחלט אפשרות שהציבור מושפע מניסיונות בלתי פוסקים לערער את הלגיטימיות של מערכת בתי-המשפט. הדבר החמור ביותר בנתונים הוא בכך שהחלה להשתרש בישראל השקפה, שלהבנתי היא שגויה, שהשופטים ומערכת בתי המשפט אינם נקיים משחיתות", אמר נבות.

בהשלכות המחקר ותוצאותיו, מקיימת שבי"ל - יחד עם המרכז לאתיקה בירושלים ולשכת עורכי הדין בישראל - דיון מקיף בנושא "ביהמ"ש וטוהר המידות". הכנס יתקיים ביום 7 ביוני בשעה 17:00 בבית הפרקליט בתל אביב רח` דניאל פריש ובו ישתתפו: השופטת ((בדימ.)) טובה שטרסברג - כהן, נציבת תלונות הציבור על שופטים, השופט ((בדימ.)) פרופ` יצחק זמיר, יו"ר המרכז לאתיקה בירושלים, ד"ר שלמה כהן יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד משה נגבי, פרשן משפטי ואחרים.

ישראל - מקום 34 במדד השחיתות

ישראל מוקמה השנה במקום ה-34 במדד השחיתות הנתפשת הבינלאומית, בין 163 המדינות שנסקרו. הציון שקיבלה ישראל השנה הינו 5.9 בסולם 10 (הכי פחות מושחת), כאשר בשנה קודמת דורגה במקום ה-28 עם ציון 6.3. בהשוואה למדינות האזור, ישראל נמצאת במקום טוב יותר משכנותיה- ירדן (ציון 5.3), מצרים (3.3), סוריה (2.9), לבנון (3.6) ואירן (2.7). המדינות שזכו בציון הגבוה ביותר הן מדינות סקנדינביה (9.5), שוויצריה (9.1), אנגליה (8.6), גרמניה (Cool, ואילו ארה"ב זכתה בציון 7.3. המדד הוא תוצאה של סקרים שונים הנערכים על-ידי מכונים שונים בעולם, בין אנשי עסקים ואנליסטים של המדינות השונות. לגבי ישראל הסקר נערך על-ידי שבעה מכוני מחקר בינלאומיים, אשר התוצאה הינה ממוצע של כל הסוקרים, ורמת הסטייה ביניהם היתה 1.1.

מדד נוסף שנערך על-ידי הארגון הבינלאומי שתוצאותיו עשויות להדאיג הוא מדד מתן השוחד. במדד נבחנו 30 מדינות וישראל דורגה במקום ה-19, כאשר שוויצריה, שבדיה ואוסטרליה זוכות למקום נכבד של העדר שוחד ואילו רוסיה, סין והודו בתחתית הטבלה.



+ כיתבו במערכת הפורומים של Nfc כותבים ב- Nfc בימה חופשית+ הדפסה שלח לחבר

נוצר: 24/05/2007 | עודכן: 24/05/2007 | רשימות נוספות: עידן יוסף


http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-131776-00.html?tag=22-27-30
חזרה למעלה

גלובס
אורח








הודעהפורסם: חמישי 24.05.07 22:48    נושא ההודעה: דוח בינלאומי מפתיע: 24% מהנשאלים סבורים כי צריך להפעיל שוחד כדי לזכות במשפט הוגן בישראל

דו"ח בינלאומי מפתיע: 24% מהנשאלים סבורים כי צריך להפעיל שוחד כדי לזכות במשפט הוגן בישראל; 43% - מומלץ לשחד שופט, 36% - עדיף לשחד עו"ד
Transparency International, גוף בינלאומי שמוביל בעולם מאבק לשקיפות ולמלחמה בשחיתות, מפרסם היום את דוח השחיתות העולמי - ומתמקד הפעם במערכות המשפט
שירות גלובס 13:06 24/5/07

Transparency International, גוף בינלאומי שמוביל בעולם מאבק לשקיפות ולמלחמה בשחיתות, מפרסם היום (ה`) את דוח השחיתות העולמי. הדו"ח הבינלאומי מתמקד השנה במערכות המשפט בעולם.

הדו"ח כולל גם נתונים, חלקם מפתיעים, על ישראל. לפי הדו"ח, 24% מהנשאלים בישראל סבורים כי יש לשחד גורם כלשהו במערכת המשפט על מנת לזכות במשפט הוגן מהם. 43% סבורים כי יש לשחד שופט ו- 36% כי יש לשחד עו"ד.

בדצמבר 2006 במסגרת פרסום ה-Global Corruption מודעה


Barometer, במשאל ספציפי שנערך בין תושבי ישראל על ידי מכון גאלופ אינטרנשיונל, נתבקשו הנשאלים לדרג את רמת השחיתות בגופים שונים בישראל, בציון 1 (לא מושחת) ל-5 (מושחת קיצוני). התשובות אינן מחמיאות במיוחד: מערכת החינוך קיבלה את הציון 2.6, מערכת השפיטה והמשפט 2.8, מערכת הבריאות 2.9, המשטרה 3.3, השירות הציבורי 3.0 ומערכת המס 3.0.

פרופ` יוסף גרוס, יו"ר שבי"ל (שקיפות בי"ל) ישראל, הסניף הישראלי של TI: "התוצאות מפתיעות, במיוחד בנושא השוחד. הרבה אנשים בעולם מרגישים כי המערכת במדינתם היא מושחתת ביותר, אף אם הרגשתם אינה עומדת במבחן המציאות".

מנכ"ל שבי"ל, סוזאן תם: "אחת השאלות שעולה מתוצאות הסקר היא: האם העובדה שהציבור חושב כי `הכל מושחת` משפיעה על תפיסתם את השופטים ומערכת המשפט? זו שאלה אשר ראוי שיתקיים סביבה דיון ציבורי מעמיק... יש פער גדול בין יחסה של דעת-הקהל לשחיתות במערכת המשפט לבין מה שידוע במחקר על ממדי התופעה. ייתכן שהציבור יודע וקולט משהו שאנחנו לא יודעים, אך קיימת בהחלט אפשרות שהציבור מושפע מניסיונות בלתי פוסקים לערער את הלגיטימיות של מערכת בתי-המשפט".

ישראל מוקמה השנה במקום ה-34 במדד השחיתות הנתפסת הבינלאומית, בין 163 המדינות שנסקרו. הציון שקיבלה ישראל השנה הינו 5.9 בסולם 10 (הכי פחות מושחת), כאשר בשנה קודמת דורגה במקום ה-28 עם ציון 6.3.

מדד נוסף שנערך על ידי הארגון הבינלאומי הוא מדד מתן השוחד. נבחנו 30 מדינות וישראל דורגה במקום ה-19, כאשר שוויצריה, שוודיה ואוסטרליה זוכות למקום נכבד של העדר שוחד ואילו רוסיה, סין והודו בתחתית הטבלה.

הנהלת בתי המשפט: "קשה להאמין"

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה כי "הדו"ח אינו עוסק בעובדות מוכחות ותוקפו של הסקר הנדון בו לא נבדק, כך גם אופן הצגת השאלות במסגרתו, ולא מן הנמנע כי ניתן להרהר אחר אופן עריכתו ותוצאותיו".

לדברי הנהלת בתי המשפט, "במשך כל שנות קיומה של מדינת ישראל מעולם לא הורשע שופט בעבירת שוחד, וקשה להאמין שהנשאלים בסקר אכן סבורים כי צריך לתת שוחד כדי לזכות במשפט הוגן. התברכנו במערכת שיפוט מקצועית והגונה ויש לעשות הכל על מנת לבצר את אי תלותה".


הנהלת בתי המשפט מציינת בתגובתה כי מערכת בתי המשפט שוקדת כל העת למציאת פתרונות שיהא בהם כדי לשפר את קצב הטיפול בתיקים. עם זאת, לדבריה, "אין לבלבל בין בעיית הפיגורים לבין `שחיתות` במערכת. במספרם ההולך וגדל של הפונים לקבלת סעד ממערכת בתי המשפט, יש כדי להעיד על מעמדה וחשיבותה של מערכת השיפוט בישראל ועל אמון הציבור בה".


http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=1000214512&fid=82 9
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

אורח









הודעהפורסם: חמישי 24.05.07 23:13    נושא ההודעה: Just read the FACTS in this web-site...!l

Please read the FACTS and PROOFS in this web-site, like: JUDGE TOVA SIVAN IS A SUSPECT TO OPERATE LIKE AN ORGENIZED CRIME

JUDGES AND PRATNERS GET RICH FROM FORECLOSURES

and other FACTS in this web-site...! l

The only problem is they didn`t place Israel in the right place: ISRAEL IS PROBABLY IN ONE OF THE FIRST 3 PLACES, but the Corruprt Judicial system hides a lot of the Judicial and top-politicians corruption from the public...!l
חזרה למעלה

ידיעות אחרונו
אורח








הודעהפורסם: ראשון 27.05.07 3:54    נושא ההודעה: סקר: 37% סבורים שמערכת המשפט מושחתת


סקר: 37% סבורים שמערכת המשפט מושחתת


מסקר שנערך עבור ארגון שבי"ל עולה עוד כי 77 אחוזים מתושבי המדינה סבורים שהמערכת המשפטית מסורבלת ואיטית. 24 אחוזים סבורים כי יש לשחד גורם כלשהו במערכת המשפט על מנת לזכות במשפט הוגן. הבשורות הטובות: אנחנו פחות מושחתים מסוריה, לבנון ואיראן

אבירם זינו פורסם: 24.05.07, 13:25




נתונים מדאיגים: 37 אחוזים מתושבים המדינה סבורים כי מערכת המשפטית בישראל מושחתת. כך עולה מסקר שמתפרסם היום (ה`), שנערך על-ידי מכון גאלופ עבור ארגון שבי"ל (שקיפות בינלאומית), הסניף הישראלי של ארגון השקיפות הבינלאומי. ארגון זה עומד מאחורי מדד השחיתות העולמי.



הדו"ח הבינלאומי מתמקד השנה במערכות המשפט בעולם. מהסקר בישראל שביצע מכון "גאלופ" עולה עוד כי 77 אחוזים מתושבי ישראל סבורים כי המערכת המשפטית היא מסורבלת ואיטית. רק 49 אחוזים אומרים כי הם מאמינים בהגינות המערכת המשפטית. 24 אחוזים מהנשאלים השיבו בסקר כי יש לשחד גורם כלשהו במערכת המשפט על מנת לזכות במשפט הוגן. 43 אחוזים מאותם משיבים אמרו כי יש לשחד שופט ו-36 אחוזים אמרו שיש לתת יותר כסף לעורך דין.


התפלגות הסקר בנושא מערכת המשפט

השאלה ממוצע כללי בעלי חינוך יסודי בעלי חינוך תיכוני בעלי חינוך גבוה
האם מערכת המשפט מושחתת? 37% 84% 39% 35%
האם המערכת איטית ומסורבלת? 77% 90% 75% 80%
האם אתה מאמין בהגינות המערכת המשפטית? 49% 41% 49% 49%


בנוסף נתבקשו הנשאלים בסקר לדרג את רמת השחיתות בגופים שונים בישראל, בציון 1 (לא מושחת) ל-5 (מושחת מאוד). התשובות אינן מחמיאות במיוחד. כך מערכת החינוך קיבלה את הציון 2.6, מערכת השפיטה והמשפט 2.8, מערכת הבריאות 2.9, המשטרה 3.3, השירות הציבורי 3.0 ומערכת המס 3.0.



יו"ר שבי"ל, פרופ` יוסף גרוס, אמר כי ישראל מוקמה השנה במקום ה-34 במדד השחיתות הנתפסת הבינלאומית, בין 163 המדינות שנסקרו. "הציון שקיבלה ישראל השנה הינו 5.9 בסולם 10 (הציון הפחות מושחת), כאשר בשנה הקודמת דורגה במקום ה-28 עם ציון 6.3. בהשוואה למדינות האזור, ישראל נמצאת במקום טוב יותר משכנותיה- ירדן ציון 5.3, מצרים 3.3, סוריה 2.9, לבנון 3.6 ואיראן 2.7. המדינות שזכו בציון הגבוה ביותר הן מדינות סקנדינביה 9.5, שוויץ 9.1, בריטניה 8.6, גרמניה 8.0 ואילו ארה"ב זכתה בציון 7.3".



מנכ"ל שבי"ל, סוזאן תאם, הוסיפה: "אחת השאלות שעולות מתוצאות הסקר היא: האם העובדה שהציבור חושב כי `הכל מושחת` משפיעה על תפיסתם את השופטים ומערכת המשפט? זו שאלה אשר ראוי שיתקיים סביבה דיון ציבורי שקוף ומעמיק בין המערכת המשפטית בישראל והשופטים בראשה לבין הציבור. ספק שהממצאים מעוררים דאגה, וחייבים לעורר את המערכת להבנה כי יש כאן בעיה".



דוברת בתי המשפט מסרה בתגובה לממצאים: "הדו"ח אינו עוסק בעובדות מוכחות ותוקפו של הסקר הנדון בו לא נבדק. כך גם אופן הצגת השאלות במסגרתו, ולא מן הנמנע כי ניתן להרהר אחר אופן עריכתו ותוצאותיו.

מודעה






"במשך כל שנות קיומה של מדינת ישראל, מעולם לא הורשע שופט בעבירת שוחד, וקשה להאמין שהנשאלים בסקר אכן סבורים כי צריך לתת שוחד כדי לזכות במשפט הוגן. התברכנו במערכת שיפוט מקצועית והגונה, ויש לעשות הכל על-מנת לבצר את אי תלותה. יוער כי מערכת בתי המשפט שוקדת כל העת למציאת פתרונות שיהא בהם כדי לשפר את קצב הטיפול בתיקים.



"עם זאת, אין לבלבל בין בעיית הפיגורים לבין `שחיתות` במערכת. במספרם ההולך וגדל של הפונים לקבלת סעד ממערכת בתי המשפט, יש כדי להעיד על מעמדה וחשיבותה של מערכת השיפוט בישראל ועל אמון הציבור בה".







http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3403951,00.html
חזרה למעלה

עובדות והוכחו
אורח








הודעהפורסם: ראשון 27.05.07 5:58    נושא ההודעה: ישראל במקום הראשון בשחיתות!

עורכי הסקר העולמי טעו וכנראה הוטעו על ידי מערכת המשפט המושחתת, כשהם דרגו בטעות את מערכת המשפט הישראלית רק במקום ה-17 במקום במקום הראשון בעולם בשחיתות:
נכונות התגובות שנכתבו באתר לגבי
עורכי הסקר שלא הורשו לעיין בתיקי בית משפט רבים עם עובדות והוכחות נגד שופטים ועורכי דין המשחידים אותם חד משמעית בפלילים...
כנ`ל לגבי תיקי מס-שבח רבים...

התיקשורת העיקרית של ישראל מצונזרת ומשתפת פעולה עם ראשי המישפטנים והפוליטיקאים שמנצלים זאת בצורה נואלת, כדי להתעשר מאד בדרכים החשודות בפלילים ולהתחמק ממשפט בניגוד לחוק, תוך הפעלת מערכת המשפט כמו פשע מאורגן...!
דוגמאות אחדות באתר זה נגד השופטים: אהרון ברק, טובה סיוון והרבה אחרים, הן רק קצה הקרחון המתגלה לציבור שנשאר ברובו אדיש עד שיגיע האסון...

לכן נכונות התגובות באתר שתיקנו הטעות של עורכי הסקר העולמי והעמידו מערכת המשפט הישראלית במקום המתאים לה - מקום ראשון בעולם בשחיתות.
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

שמשי
אורח








הודעהפורסם: שבת 16.06.07 8:51    נושא ההודעה: נתן להניח שאלה שכן מאמינים במערכת המשפט זה אלא שלא חוו משפט מימיהם

ונפלו קורבן להסתה של התקשורת הממוסדת בעד מערכת המשפט
חזרה למעלה

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: שני 27.08.07 12:27    נושא ההודעה: השופטת בייניש:השנה החולפת הייתה שנה לא קלה למערכת המשפט,תקופה סוערת במיוחד

בייניש על התאונות: "שופט לא ייכנע ללחץ ציבורי"


בטקס השבעת השופטים, שטחה נשיאת בית-המשפט העליון את משנתה על התפקיד המורכב - והתייחסה גם לביקורת הציבורית: "השופט שומע מדי יום בחרדה על הקטל בכבישים ויודע שעליו לאכוף את החוק על נהגים פורעי חוק, שחיי אדם היו למרמס תחת גלגלי מכוניותיהם. אף-על-פי-כן, אין הוא רשאי לראות עצמו בראייה של נפגע פוטנציאלי". לשר פרידמן הפעם החמיאה - אבל גם שלחה עקיצה

אבירם זינו פורסם: 27.08.07, 11:59




"השנה החולפת הייתה שנה לא קלה למערכת המשפט", סיכמה היום (ב') נשיאת בית-המשפט העליון, דורית בייניש, תקופה סוערת במיוחד. את הדברים, אותם השמיעה בטקס השבעת השופטים, ייחסה אמנם לחילופי המשמרות בראש המערכת - אך לאיש לא היה ספק לאלו אוזניים הם מכוונים באמת.



"אנו מבקשים להמשיך בדרכנו ולקיים את המסורת השיפוטית, שהיא חלק מהתרבות השיפוטית והחוקתית שפיתח בית-המשפט העליון במשך כל שנות קיומה של מדינת ישראל", אמרה השופטת. היא בירכה על המינויים החדשים, "אשר ייטיבו את השירות לציבור ויתרמו להיותם של בתי-המשפט נגישים יותר ומהירים יותר". במסר פייסני לשר המשפטים - עמו התנצחה שוב ושוב עד ל"הודנה" האחרונה - הזכירה: "במשימה זו, של סיוע לאיוש המשרות השיפוטיות, נטלו חלק כל חברי הוועדה לבחירת שופטים בראשות שר המשפטים, והושקע מאמץ רב לזירוזם וקידומם של הליכי הבחירה".



ואולם, השופטת שבה והזהירה מהניסיון לצמצם בסמכויות בג"ץ: "פגיעה ישירה באופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל, פגיעה בדמוקרטיה המהותית שנבנתה כאן ועליה גאוות המדינה". במיוחד הזהירה מהכוונה לצמצם את זכות העמידה - קרי העתירה, ממנה נהנה כיום כל אזרח: "נזכור ונדע כי בית-המשפט העליון יוכל להמשיך ולמלא את חובתו השיפוטית רק אם דלתותיו תהיינה פתוחות לרווחה".




בייניש הביעה תקווה כי "במסגרת היערכות לקראת שנת העבודה הבאה, נוכל לקדם את קצב שמיעת המשפטים. בכל הנוגע להיבטים המינהליים של עבודת המערכת, יש לנו בסיס לקוות בשנת המשפט הקרובה כי יעלה בידינו לתקן מעט מהנושאים שעל סדר היום".



השופט, הוסיפה הנשיאה, אינו פועל בחלל ריק. "הוא חלק מהציבור שבקרבו הוא חי, הוא חלק מהחברה בישראל ואל לו להתנתק ממנה ... השופט שומע את שריקת הטיל בעיר הסמוכה, ואנשים

חללי הכביש

אוגוסט האדום / אחיה ראב"ד

חודש אוגוסט גבה עד כה 41 קורבנות בכבישי ישראל - 20 מהם בצפון הארץ. מיום חמישי שעבר נמנו 9 הרוגים בכבישי הגליל והעמקים
לכתבה המלאה



הנחשפים שם לסיכון אינם זרים לו. שופט פועל גם כשהפעילות הרצחנית מתקיימת בעיר בה הוא חי ונושם. כאשר גדר הביטחון אינה נשלמת, עלול מחבל להגיע גם לביתו שלו. הוא ער למצבו של התלמיד בבית-הספר שבו קוצצו שיעורים והופחתו שירותי בריאות. הוא פוגש את העובד הזר החי עמנו, הוא שומע בכל יום בחרדה על הקטל בכבישים ויודע שעליו לאכוף את החוק על נהגים פורעי חוק, שחיי אדם היו למרמס תחת גלגלי מכוניותיהם. אף-על-פי-כן, אין הוא רשאי לראות עצמו בראייה של נפגע פוטנציאלי - על השופט להיות קשוב לקולות ולרחשי הציבור, אך אל לו להיכנע ללחץ הציבורי".




מחוקקים אינם שופטים, ולהיפך

"אמון הציבור", לדברי נשיאת העליון, "לא בא לידי ביטוי בדעת הקהל המתחלפת, גם לא מתבטא בפופולריות. שופט אינו רשאי לבקש להיות פופולרי - הפופולריות חיונית לרשויות אחרות, אך אינה מתאימה לרשות השופטת. הרשות השופטת אינה שואבת את האמון מכך שהיא שוחה עם הזרם".



שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, אמר: "אני מקווה שניתן יהיה לעשות בתקופה הקרובה כדי להקל על העומס העצום הרובץ על בית-המשפט העליון, והעומס העצום איננו גורע לא מהמעמד הנכבד שיש לו גם בחברה שלנו וגם בעולם כולו. פעולות של פרוצדורה שנעשו, ימשיכו להיעשות. מערכת המשפט שלנו כולה נתונה בלחץ גדול מאוד, הנובע משורה של גורמים. יש לשפר את הפרוצדורה, ואני מקווה שנעשה זאת תוך שיתוף פעולה".




גם הנשיא, שמעון פרס, נשא דברים, בטקס שהתקיים במשכנו בירושלים. "מחוקקים אינם שופטים, שופטים אינם מבצעים - ושרים אינם מחוקקים ואינם שופטים. אבל הם אחראים שכל המוסדות יוכלו לפעול ללא עירוב תחומים", אמר. "המבחן הוא לא רק בקיום הפרדה ברורה בין שלוש הרשויות, אלא גם במניעת חיכוכים ובהתקנת חיישנים וחומרי ריכוך במקומות מפגש והשקה".



"רק מרות החוק, המצפון והשיקול המקצועי יהיו לכם למאזניים בשבתכם בדיון", איחל הנשיא לשופטים החדשים. לדבריו, "הציפייה מעם ישראל ומשופטי ישראל בכל הנוגע לחוק ומשפט גבוהה מאוד, יותר מכל אומה אחרת. הדבר מטיל עליהם מחוייבות מיוחדת - עיניים רבות בעולם נשואות אל מערכת המשפט של מדינת ישראל, ובראשה בית-המשפט העליון, בכבוד, בהערכה, ובהערצה. ולא בכדי".



פעם עו"ד, היום שופט עליון

פרס השביע את עו"ד חנן מלצר כנשיא בבית-המשפט העליון. ביוני השנה החליטה הוועדה למינוי שופטים על מינויו, לאחר שנים רבות שבהן לא נבחר לתפקיד עורך-דין מהסקטור הפרטי. מלצר היה גם לשופט הראשון שנבחר לכהונה קבועה בבית-המשפט העליון זה שלוש שנים. בערב שבו הוכרז מינויו, אמר מלצר ל-ynet כי הוא שמח על הבחירה: "זו שליחות, כיוון שלדעתי אדם שנקרית בפניו ההזדמנות לעשות דבר מה למען המדינה, עליו לעשות כל שביכולתו".




חנן מלצר בליל ההכרזה על מינויו, יוני 2007 (צילום: ירון ברנר)


השופט מלצר נולד באפריל 1951 להורים ניצולי שואה. הוא גדל בתל-אביב ולמד בגימנסיה העברית הרצליה. את לימודי המשפטים באוניברסיטת תל-אביב סיים בהצטיינות במסגרת העתודה האקדמית. מלצר שירת בצבא כעוזר השליש הצבאי הראשי ואיש הפרקליטות הצבאית. הוא שירת בצה"ל במהלך מלחמת יום-הכיפורים ודרגתו במילואים היא סגן-אלוף. הוא נשוי ואב לארבעה בנים.




ב-1977 הקים מלצר משרד עורכי-דין עצמאי העוסק בדיני תשתיות ותקשורת, משפט

מודעה



עסקי, דיני בנקאות, דיני הגבלים עסקיים וניירות ערך ומשפט מינהלי, ובעתירות לבית-המשפט העליון. מלצר שימש כיועץ משפטי חיצוני לחברת החדשות של ערוץ 2. בין היתר, ייעץ משפטית למפלגת העבודה, היה אחראי על הטיפול המשפטי שנגע להקמת כביש חוצה ישראל, הקמת נתב"ג 2000, פרויקט לווין התקשורת עמוס, מקורות, והקמת הרכבת הקלה בתל-אביב.



בד בבד מושבעים היום שני שופטים בערכאות נמוכות יותר: עו"ד יואל עדן יהיה שופט בבית משפט השלום באילת, ועו"ד איאם עוואדאני מושבעת לבית-המשפט לנוער במחוז הצפון.



http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3442328,00.html
חזרה למעלה

קצת דיוק
אורח








הודעהפורסם: שני 27.08.07 21:30    נושא ההודעה: רמת אמון הציבור במערכת המשפט ירדה מתחת ל-30 אחוז ...

פירסום הנתון 49% של אמון הציבור במערכת הוא הטעית הציבור...,
כמו שפירסמו שישראל במקום ה-17 בעולם בשחיתות, אך אנו במקום הראשון!

ישראל מס'-1 בעולם בשחיתות, אולם מערכת המשפט מסתירה העובדות מידיעת הציבור ומעורכי הסקר העולמי...!
חזרה למעלה

חדש!: הוסף את נקים ככפתור ב-toolbar לגישה מהירה לפורומים ועידכון שוטף

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group