לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
האם רמון יעמוד בפיתוי ויקבל תיק האוצר מאולמרט?  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת חיים רמון ומינוי בייניש לעליון



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
גלובס
אורח








הודעהפורסם: רביעי 09.05.07 21:34    נושא ההודעה: האם רמון יעמוד בפיתוי ויקבל תיק האוצר מאולמרט?

האם רמון יעמוד בפיתוי?
בעוד יומיים יסתיימו עבודות השירות של חיים רמון. ואז?
אמנון ברזילי 19:10 8/5/07

ביום חמישי (מחרתיים) יסתיימו עבודת השירות של חיים רמון בחוות הסוסים בתל מונד. הוא כבר מצטער על הסוף הקרוב. רמון, חובב סוסים מושבע, התאהב בתפקיד שמילא בחודש האחרון. הוא שזוף ורגוע. מצב רוחו טוב. הוא אפילו קיבל באכזבה את ההודעה שעבודות השירות שלו קוצצו בשליש בגלל התנהגותו הטובה, וכי עליו להסתפק ב-120 שעות במקום 180 שהוקצבו לו תחילה.
באותו יום, לאחר שייפרד מהעובדים בחוות הסוסים, יעלה רמון לירושלים כדי להיפגש עם ראש מודעה


הממשלה, אהוד אולמרט. על הפרק עומדת הצעה שקשה לסרב לה: לקבל עליו את תפקיד שר האוצר. מכל המועמדים שהוזכרו, ביניהם השר מאיר שטרית או אנשי עסקים דוגמת אלי הורביץ ושלמה נחמה, רמון הוא האיש המועדף בעיני אולמרט. הוא רוצה אותו לצידו, הן כשר אוצר והן כיועץ חכם ומנוסה שהוא יכול לסמוך עליו, על הדיסקרטיות שלו ועל הנאמנות שלו.

השניים כבר סיכמו ביניהם, בשיחות הטלפון היומיומיות שהם מנהלים, שההחלטה לא תיפול השבוע. רמון הציע, ואולמרט הסכים, להמתין עם ההחלטה עד לאחר שייוודעו תוצאות הפריימריס במפלגת העבודה, כאשר תתבהר התמונה מי יעמוד בראש מפלגת העבודה והאם היא תישאר או תפרוש מהקואליציה הממשלתית.

שלושת השבועות הקרובים דרושים לרמון לעשיית חשבון נפש, על כל מה שקרה ועל כל מה שעבר. מי היה מאמין, ביום שבו קראו שלושת שופטי בית המשפט את פסק דינם הקטלני על התנהלותו בפרשת הנשיקה הצרפתית והרשיעו אותו בהטרדה מינית, שרמון יחווה מין סוג של תחיית מתים פוליטית. אל תחושת הרווחה וההקלה שלו נוסף בימים האחרונים גם מידע שהגיע אליו, לפיו הפרקליטות אינה מתכוונת להגיש ערעור על החלטת בית המשפט כי מדובר בהרשעה שאין עימה קלון.

למראית הדה ז`ה וו

לרמון יש יחס מיוחד, כמעט מאגי, לחודש מאי. ב-17 במאי 1977 התרחש המהפך הפוליטי והליכוד עלה לשלטון. שש שנים אחר כך, ב-17 במאי 1983, הושבע רמון כחבר כנסת. וב-17 במאי 1987 נולדה בתו הבכורה נוי.

רמון יודע כי בחודש הזה הוא עשוי לקבל את ההחלטה שתהיה הגורלית ביותר עבורו: האם לקבל את הצעתו של אולמרט להצטרף לממשלה, או לפרוש מהפוליטיקה. צריך להיות עשוי מברזל או מכור לפוליטיקה כדי לעמוד מול ההצעות הכספיות המדהימות שקיבל רמון בחודשים האחרונים מגורמים בשוק ההון.

השבוע, בפגישה עם מכר, היה לרמון דה ז`ה וו. הוא נזכר כי הסיטואציה שבה ראש ממשלה במצוקה מבקש ממנו אישית לוחצת לעזוב הכל ולהיות לידו, איננה חדשה. זה קרה גם מיד לאחר רצח רבין. אחד המהלכים הראשונים שעשה שמעון פרס בנובמבר 1995, כשנבחר למלא את מקום ראש הממשלה, היה לקרוא לרמון, שעמד אז בראש ההסתדרות, לבקש ממנו לעזוב הכל ולהצטרף לממשלתו.

פרס התחנן, שיסה בו את מקורביו. ורמון, ברגע של חולשה, בניגוד לתחושות הבטן שלו ולהפצרות חבריו הקרובים ביותר, עזב את ההסתדרות כדי לכהן כשר הפנים בממשלתו של פרס. רמון טען אז כי עשה את המהלך הזה מתוך מחויבות לזכרו של רבין, כדי לחזק את ממשלתו של פרס מול הימין. היום הוא כבר בשל לראות כי זו היתה טעות גסה. וטעות גררה טעות. פרס החליט על הקדמת הבחירות ורמון, שפרש ממפלגת העבודה, עמד על כך שימונה לראש מטה ההסברה של העבודה בבחירות לכנסת.

שני המישגים, פרישתו מההסתדרות וניהול מטה ההסברה, כמעט וחיסלו את הקריירה הפוליטית שלו. רמון נחרט בזיכרון הקולקטיבי כמי שאחראי לעליית הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו לשלטון, כמי שהרס את מפלגת העבודה, וכמי שלא מקיים הבטחות לבוחריו שרצו שכראש ההסתדרות יוביל לרפורמה יסודית.

מתלבט בקול רם

רמון עומד היום בפני דילמה דומה. האם לרצות ראש ממשלה במצוקה, או לפעול על פי האינסטינקטים שלו. הוא מרגיש שהוא חייב לאולמרט, שנשכב למענו על הגדר. אולמרט יצא מגדרו כדי למנוע מהפרקליטות להגיש כתב אישום נגד רמון. אלו שעקבו מקרוב אחרי המעורבות האישית של אולמרט הופתעו מהלהט שלו. מהנכונות שלו ללכת ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולהפציר בו לרדת מהעניין.

רמון, שחווה מצוקה כה גדולה, מרגיש עצמו אסיר תודה לאולמרט, למרות שלא הצליח במאמציו. וכעת, אל מול המצוקה שחווה אולמרט, בעקבות דו"ח ועדת וינוגרד, רמון מרגיש שאינו יכול לסרב לבקשה לקבל את תיק האוצר. לכך נוספו גם נתוני הסקר שערך עבורו מומחה הסקרים קלמן גייר, לפיהם מבין המועמדים שהוזכרו, הוא מוביל על פני שטרית, הורביץ ונחמה.

אך יש להתייחס בזהירות לנתונים. הפער בין המועמדים אינו גדול, ורמון אינו נחשב למועמד אידיאלי בעיני הציבור. נקודה עיקרית היא שהסקר נערך לפני חודש, לפני דו"ח ועדת וינוגרד והסערה שחולל. לקראת פגישתו עם אולמרט יצטייד רמון בנתונים מעודכנים יותר על יחס הציבור אליו.

בלשכה בקרית עתידים בצפון תל אביב, שהעמיד לרשותו גיסו לשעבר אפרים קונדה, נועץ רמון במקורבים שסקרנים לדעת על צעדיו הבאים. הרושם הוא שההתלבטות שלו היא אמיתית. ובניגוד לעבר, הוא גם מטה אוזן ומקשיב. מתלבט בקול רם.

רמון מדבר על זמן איכות. על כך שיוכל להקדיש זמן רב יותר לילדיו. שיוכל לגלוש בים על גלשני רוח, לממש את אהבתו לטיסה, להקדיש את הזמן הדרוש ללימודי תיאוריה כדי לקבל רישיון להטיס מטוסי אולטרה לייט, לצאת לטיולים בחו"ל.

ערב גזר הדין במשפטו, קיים רמון שיחה על המשך דרכו עם חברים לשעבר במפלגת העבודה, ביניהם נסים זוילי (לשעבר מזכ"ל מפלגת העבודה ושגריר ישראל בצרפת); שמעון צוריאלי, מנכ"ל מרכז איל"ן; רפי הוכמן, לשעבר ראש עירית אילת; מוטי ששון, ראש עירית חולון; דדי הרניק, לשעבר יו"ר איגוד הטניס הישראלי, ואלי גונן, מנכ"ל שרתון מוריה. להוציא הוכמן, שהציע לרמון ללכת לעסקים, כל השאר הפצירו בו להישאר בחיים הציבוריים. הם אמרו לו כי עליו להישאר בצומת ההכרעות המשפיעות ביותר במדינת ישראל.

פרישה תיטיב איתו

רמון יודע כי ההחלטה האם לפרוש מהפוליטיקה בשלב הזה היא אישית. חברים לא יוכלו לעזור לו. הפיתוי הוא גדול לא רק בגלל ההצעות העסקיות שקיבל. רמון לא מוציא מכלל חשבון שפסק הזמן שייקח לעצמו עשוי להיטיב עימו. בשבע-שמונה השנים האחרונות שיקם בהדרגה את מעמדו, לא בגלל התפקידים הרשמיים שמילא בממשלות ישראל, אלא בגלל העמדות הציבוריות שנקט והמאבקים שניהל.

הוא בנה את החזית הפרלמנטרית שהביאה להפלתה של ממשלת בנימין נתניהו ב-1999. הוא היה ממובילי המהלך בממשלתו של אהוד ברק לנסיגה החד צדדית מלבנון, היה ראש חץ בהקמת גדר ההפרדה, בהובלת תוכנית ההתנתקות מרצועת עזה ובגיבוש תוכנית ה"מפץ הגדול" שהביאה להקמת "קדימה".

המשמעות היא שאין צורך למלא תפקיד רשמי בכיר בממשלה כדי שמניותיך בבורסה הפוליטית יעלו. לכן הוא לא שולל את האפשרות שלאור התדלדלות שדרת המנהיגים בישראל והמשך הקריסה הצפויה של סדרי הממשל, פרישה מהחיים הפוליטיים עשויה להיטיב עימו ולעורר אליו געגועים.

אחד מידידיו הקרובים הזהיר אותו מלקיחת תיק האוצר כדי לרצות את ראש הממשלה, או מתוך מניע אישי כדי להשכיח את טראומת המשפט, או כדי להתנקם בפקידות. הוא אמר לו: "אנחנו בפוליטיקה לא בשביל אהוד, אלא בשביל משהו שהוא גדול מאיתנו. וזו המדינה". לדעתו, פוליטיקאי בשיעור קומה צריך להיות מונחה על ידי "אג`נדה חיובית". זה מה שהניע את רמון כשהנהיג את חבורת ה"שמינייה" במפלגת העבודה. כך היה כשוויתר בממשלת יצחק רבין על תפקיד שר האוצר שהוצע לו כדי לעמוד בראש מערכת הבריאות, על מנת לנתק את הבריאות מהפוליטיקה. וכך היה בממשלת אולמרט כשקיבל את תיק המשפטים.

שתי הדוגמאות ההפוכות שהוצגו בפני רמון היו נתניהו וברק. המניע לשובם לחיים הציבוריים אינו חיובי. הם מלאי מרירות כלפי המערכת שהוקיעה והקיאה אותם. אין להם "אג`נדה חיובית", והציבור בכללו חש בכך שאין להם בשורה. כל מטרתם היא להוכיח שהציבור טעה, שהם השתנו, שהם טובים יותר.

הרושם שהותיר רמון באותה שיחה הוא שכמו אצל נתניהו וברק, הרצון שלו לקבל את תיק האוצר אינו מבוסס על "אג`נדה חיובית". רמון פגוע. הוא מדבר במרירות על התיק שתפרו לו במשרד המשפטים. יש לו ביקורת חריפה על שלטון הפקידות באוצר. כשר אוצר, הוא עלול לאמץ קו כוחני ולהיכנס לעימות חזיתי עם פקידי האוצר.

פעם אמר רמון לאלו שהלכו לצידו: "תנו לי לעשות את הטעויות שלי". השאלה היא אם רמון למד מטעויותיו. האם להצטרף לממשלה שהעומד בראשה הוא אמנם חבר, אך הציבור דוחה את מנהיגותו. כמו מול פרס ב-1995 ומול אולמרט כעת, ולהבדיל בפרשת הנשיקה הצרפתית, המבחן של רמון הוא היכולת שלו לעמוד בפני הפיתוי. השאלה אם למד את הלקח תתברר עד סוף החודש.


http://www.globes.co.il/serve/globes/DocView.asp?did=1000209852&fid=84 5
חזרה למעלה

לחץ כאן לפורום החדש על המחדלים המשפטים בחקירת רצח רבין

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת חיים רמון ומינוי בייניש לעליון כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group