לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
איך מכריחים 17קיבוצים עשירים למסור למדינה את מניותיהם בתנובה  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הקיבוץ `בהתהוות` הר עמשא



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
גלובס
אורח








הודעהפורסם: ראשון 11.03.07 20:21    נושא ההודעה: איך מכריחים 17קיבוצים עשירים למסור למדינה את מניותיהם בתנובה

כוח 17
איך מכריחים 17 קיבוצים עשירים למסור למדינה את מניותיהם בתנובה, אחרי שהתחמקו במשך שנים מהסדר מחיקת החובות מבלי שאיש יספר, וכשבמקרה, מזכירי התק"ם באו מאותם משקים? פרה פרה
משה ליכטמן 11:01 11/3/07

כן, היו קיבוצים שהגיעו לפשיטת רגל וכמעט לפשיטת יד. מי זוכר: 210 קיבוצים ניצלו הודות להסדר המשלים שנחתם לפני יותר מעשר שנים, ב-1996. היו להם חובות של 17 מיליארד שקל, ורובם עמדו בפני התמוטטות. ממשלת רבין-שוחט ערכה לקיבוצים את הסדר מחילת החובות הגדול ביותר בתולדות המדינה: המדינה מחקה 5 מיליארד שקל מחובות הקיבוצים, והבנקים מחקו 8 מיליארד נוספים.
השבוע, בוועידת תנובה שהייתה אמורה לדון מודעה


באישור מכירתה ההיסטורית לקבוצת אייפקס, הדרך הייתה עדיין רחוקה מפתרון בעיה מוסרית לא נעימה: מה עושים עם הקיבוצים שאינם חתומים על הסדר הקיבוצים, זה שמחייב להחזיר למדינה ולבנקים 25% מחלקה של התנועה בהפרטת תנובה. זהו מבחן סולידריות ומנהיגות, שתוצאותיו ישפיעו על פניה של התנועה הקיבוצית בעתיד.

כאמור, 210 קיבוצים הלכו בתלם. 17 התנגדו לחתום, וכל אחד מאותם סרבנים אמור היה להחזיר למדינה שניים עד שלושה מיליון שקל. אם יעמדו בהתנגדותם להשתתף בהסדר, יצטרכו שאר הקיבוצים לגייס עוד כ-50 מיליון שקל ולהחזירם למדינה ולבנקים. למדינה מגיעים בסך-הכול כ-70 מיליון דולר, שווי 6.75% מהמניות שמגיעות לה במניות תנובה.

הנה "רשימת ה-17": בארי, גבע, גבעת חיים איחוד, גבעת חיים מאוחד, גליל ים, דביר (השומר הצעיר), דגניה א`, דורות, דליה (השומר הצעיר), יטבתה, כנרת, מעגן מיכאל, מעלה החמישה, עין גב, עין חרוד איחוד, רעים וקבוצת שילר. אלה קיבוצים שהתחמקו מלחתום על ההסדר הגדול, כאשר התנועה הקיבוצית עמדה בפני קריסה. כולם היו, ורובם עדיין, חזקים מבחינה כלכלית, ולכן נקראו אז "קיבוצים מסייעים".

מאחר שהם לא חתמו על ההסכם, ואיש לא גילה זאת עד לשבוע שעבר, הם לא מחויבים כיום, לפחות מבחינה משפטית, להחזיר 25% ממניות תנובה למדינה. לתנועות הקיבוציות, שחתמו בשם הציבור שהרכיב אותן על הסדר החובות, אין כל יכולת לכפות על הסרבנים להשתתף בהסדר. כשם שחתימה היא חתימה, היעדר חתימה הוא היעדר חתימה.

בחוק ההסדרים נקבע כי קיבוץ שמשתתף בהסדר הקיבוצים, ומחזיר למדינה ולבנקים 25%, זכאי לפטור ממס במכירת מניותיו בתנובה ובתאגידים אחרים. אם קיבוץ אינו משתתף בהסדר, אפשר להחריג אותו מהפטור ולהחיל עליו מס רווחי הון במכירת המניות. שיעור המס הוא כ-15% - למי שיש ותק גבוה באחזקת המניות (כמו לרשימת ה-17), ועד ל-24% - למי שאין לו ותק באחזקת המניות (קיבוצים צעירים).

וכך עומדת בפני 17 הקיבוצים האופציה הזו: להשתתף עכשיו, בכבוד, בהסדר הקיבוצים ולהחזיר למדינה ולבנקים 25% משווי תנובה, עם פטור ממס; או לא להשתתף בהסדר, לשלם מס, ולחטוף אמירות לא נעימות.

למעשה, במקור סירבו לחתום כ-25 קיבוצים, ביניהם שפיים ויגור. רק מאוחר יותר הם חתמו, בלחץ התק"ם, וכשהיו זקוקים לאישורים שונים, ונותרה רשימת ה-17 - 15 קיבוצים מהתק"ם ושני מהקיבוץ הארצי (דביר ודליה). מה שמעניין ברשימת המשתמטים הוא הייצוג המוחלט לקיבוצים של מזכירי התק"ם בשנים האחרונות.

„ גליל ים - הקיבוץ של מנכ"ל תנובה, אריק רייכמן, שנמנה עם מגבשי הסדר הקיבוצים המשלים וסירב לחתום. רייכמן סירב השבוע להתייחס לעניין.

„ עין גב - זהו הקיבוץ של מזכיר התק"ם הנוכחי, זאב שור (ולוול`ה). סירב לחתום.

„ שפיים - הקיבוץ של ח"כ אורית נוקד ומזכיר התק"ם בעבר נתן טל. שפיים, קיבוץ עתיר נדל"ן ותעשייה, לא חתם מיד אלא מאוחר יותר, כשנלחץ.

„ יטבתה - הקיבוץ של מזכיר התק"ם בעבר, דובי הלמן, שבמו ידיו, כמזכיר התק"ם, חתם ב-1996 על הסדר הקיבוצים. סירב לחתום אז על ההסדר.

גברי בר-גיל, מזכיר התנועה הקיבוצית, נראה לך הגיוני שה-17 לא ישתתפו בהחזרת השווי מתנובה למדינה ולבנקים?

"המציאות מורכבת, ואין בה צד צודק וצד לא צודק. בקיבוצים שלא חתמו עד היום יש כעס. מכיוון שהם קיבוצים חזקים, לא רק שהם לא נזקקו להסדר, אלא שהמערכת המרכזית הטילה עליהם תשלומים נוספים במסגרת ההסדר התנועתי הכולל. התנועה הקיבוצית התחייבה בשם כל קיבוציה, כולל אותם קיבוצים, שביום הפיכת תנובה לחברה יוחזרו 25% מהתמורות למדינה ולבנקים, כחלק מההסדר.

"התנועה הקיבוצית עשתה את זה מכיוון שהבינה שזו הדרך היחידה לחתום על ההסדר ולאפשר לקיבוצים קרן אור, שתוציא אותם מהמשבר הדרמטי שבו היו נתונים כל קיבוצי התנועה. בפועל, הסדר הקיבוצים הוכיח את עצמו, והמצב כיום הוא שרוב הקיבוצים מצויים במצב של צמיחה מתמדת".

הנהגת הקיבוצים לקחה התחייבות שאין לה יכולת לכפות, ובלי ערבויות מלאות של כל חבריה.

"עם כל השינויים שעברנו, אנחנו עדיין מייחסים חשיבות גדולה לערכי הליבה הקיבוציים, הכוללים שיתוף וסולידריות, ואין לי ספק שהנהגת התנועה ב-1996 קיבלה על עצמה התחייבות כלפי המדינה. אנחנו נדרשים לעמוד בה היום. אני בטוח שראשי אותם קיבוצים יעמידו את מכלול השיקולים במבחן. הם יבינו את החשיבות שבחתימה על התחייבות שנתנה התנועה ב-1996, בחתימת ההסדר".

ברשימת ה-17 בולטים הקיבוצים של מנהיגי התק"ם.

בר-גיל (איש רמות מנשה, הקיבוץ הארצי): "זו מקריות. מזכירי התנועה נבחרו בפריימריז פתוחים של כל חברי התנועה, ואת נושא תנובה לא הכירו אז".

זאב שור, מזכיר התק"ם ואיש עין גב, אחד הקיבוצים שלא חתמו על ההסדר, אינו מודאג: "יש לנו 45 יום אחרי הוועידה להסדיר את העניין, ואני מניח שבסופו של התהליך נוכל לגמור עם רוב הקיבוצים בהבנה מלאה".

לא נראה לך מוזר שהקיבוץ שלך לא חתם?

"לא מוזר. זה היה לפני הרבה שנים. עין גב לא קיבלה אגורה; להפך, הקיבוץ נתן כסף. היום הקיבוץ במצוקה מסוימת, אבל יש שיחות ותימצא הדרך. יש לקיבוץ טענות כבדות משקל, ויש קיבוצים שנקלעו מאז למצוקה, למשל בתיירות בצפון, והם רוצים שחתימה שלהם תגמור את ההסדר שלהם עם הבנקים".

דובי הלמן מיטבתה, היית מזכיר התק"ם בעת החתימה על ההסדר, והקיבוץ שלך לא חתום. לא מוזר בעיניך?

"לא מוזר בעיניי. יטבתה לא חתום כי לא הייתה שום סיבה לחתום. יטבתה נתן הרבה כסף בהסדרים התוך-תנועתיים, ולא הייתה לקיבוץ שום סיבה לחתום. השאלה עכשיו מחייבת שיקול דעת חדש".

אתה מפריד בין תפקידך כמנהיג תנועה לבין האינטרס של הקיבוץ שלך. לא נראה לך משונה?

"לא, כי כשחתמנו על ההסדר המשלים הייתה סיטואציה שהיה צריך להעמיד את ההסדר הפנים-קיבוצי כאחד ממרכיבי ההסדר. סעיף תנובה הוכנס ביוזמתו של שר האוצר בייגה שוחט, וזה היה דבר יותר הצהרתי ולא מעשי, כי לא היה על הפרק שום דבר בעניין הפרטה. מאז קרו הרבה דברים. ביטבתה יש תחושה של `פתאום נזכרתם? למה אתם קוראים לנו עכשיו להשתתף בהסדר שאנחנו התנגדנו לו?`"

נתן טל, מזכיר התק"ם לשעבר, הקיבוץ שלך לא חתם מיד על ההסדר אלא מאוחר יותר. מה הייתה הסיבה לכך?

"אני לא מצוי בעניין, אבל יודע ששפיים חתם בסופו של דבר".

כל ה-17 צריכים לחתום עכשיו?

"דעתי נחרצת בעניין. כן".

ח"כ אורית נוקד, אף היא משפיים, אומרת: "לא עסקתי אף פעם בצד הכלכלי של קיבוץ שפיים". ח"כ אבשלום (אבו) וילן, מנגבה, מביע ביטחון כי הרוב הגדול של 17 הקיבוצים יחתום. "לא יעלה על הדעת שהם לא ייקחו אחריות", הוא אומר. "למטה הסדר הקיבוצים יש מספיק עוצמה וכלים. הם גם לא ייהנו מהפטור ממס על מכירת נכסים, וגם אם יתחכמו הם ישלמו את זה, מה עוד שזה הוגן. לא תהיה להם ברירה".

סוף-סוף מבחן מנהיגות בקיבוצים?

"אני מסכים. אני מניח שנעמוד בו".

ח"כ חיים (ג`ומס) אורון מקיבוץ להב חושב שכל הקיבוצים חייבים לחתום עכשיו, משום שמדובר בסעיף של ערבות הדדית: "החובה היא מוחלטת ובלתי תלויה ברצון של קיבוץ זה או אחר".

יש ברשימת ה-17 ייצוג גבוה לקיבוצים שמהם יצאו מנהיגי התנועה.

"זה לא קשור. צריך לחפש את ההסברים במקומות אחרים".

סוף מעשה: ב-17 הקיבוצים הללו, החברים מתכוננים לאסיפה הכללית, שבה יצביעו על מניית תנובה והשתתפותם בהסדר הקיבוצים. המבחן לפניהם. "

lichtman@globes.co.il


http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000191100
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הקיבוץ `בהתהוות` הר עמשא כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group