לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
עתירה נגד וועדת הבחירות של מועצת תמר בגין זיוף פנקס בוחרים לטרפד הקמת וועד מקומי בהר עמשא  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הקיבוץ `בהתהוות` הר עמשא



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: חמישי 30.10.08 10:02    נושא ההודעה: עתירה נגד וועדת הבחירות של מועצת תמר בגין זיוף פנקס בוחרים לטרפד הקמת וועד מקומי בהר עמשא



השופטת רות אבידע קבעה דיון בעתירה ליום 3.11.08 בשעה 10.30, ההחלטה ניתנת לעיון בלחיצה על הקישור כאן



בלחיצה כאן פנקס הבוחרים אשר הוצג לציבור במועצה.

בלחיצה כאן פנקס הבוחרים המזוייף אשר נשלח בפועל לשר המשפטים מאחורי גבם של התושבים, בפנקס זה סומנו רוב התושבים באות "ח" כדי למנוע משר הפנים להקים באופן אוטומאטי וועד מקומי בהר עמשא כמחוייב על פי צו המועצות המקומיות(אזוריות) התשי"ח 1958 כאשר רוב הבוחרים אינם חברים באגודה.

ובלחיצה כאן החלטת וועדת הבחירות אשר ניסתה להסתיר את מעשה ההונאה.



כתב הערעור המובא כאן מפרט ביתר פירוט את השערוריה:


בבית המשפט המחוזי בבאר שבע
בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים



חיים יטיב
ת.ד 1207 ערד 89112
נייד: 054-6533858 פקס: 035423023

המערער

- נ ג ד-

1. וועדת הבחירות של המועצה אזורית תמר בשם שר הפנים
וביניהם דוד בן שבת חבר בוועדת הבחירות וחבר מועצה ומועמד לבחירות לנציגות הישוב במועצה.
כולם על ידי המפקח הארצי על הבחירות
רח התע"ש 23 כפר סבא, טלפון : 097677251 פקס: 097677257
2. רשם האגודות השיתופיות
דרך מקור חיים 35, ירושלים
3. היועץ המשפטי לממשלה
ע"י פרקליטות המדינה
רחוב צאלח א-דין 29, ירושלים
4. אגודה שיתופית קיבוץ הר עמשא
הר עמשא ד.נ. הר חברון 90403
5. מועצת המועצה אזורית תמר וביניהם ראש המועצה מר דב ליטבינוף
מועצה אזורית תמר, ד.נ. ים המלח 86910
6. דוד וליאורה הדר
מושב אורה ו/או קיבוץ הר עמשא

המשיבים

ערעור על החלטות וועדת הבחירות
של מועצה אזורית תמר

כל הטענות בכתב ערעור זה נטענות במצטבר, בהשלמה ו/או לחילופין (בטענות משפטיות), לשון זכר יכלול גם לשון נקבה ולשון יחיד יכלול גם לשון רבים, הכל לפי העניין והצורך, וכל הנספחים מצ"ב כחלק בלתי נפרד של כתב הערעור.

המערער מתכבד להגיש בזאת לבית משפט נכבד זה ערעור על 3 החלטות של ועדת הבחירות מיום 7.10.08 המצ"ב כנספח א'ב'ג', אשר דחו את העררים של המערער על פנקס הבוחרים, למרות היות העררים ראויים בגין,
1. שימוש פסול בשני פנקסי בוחרים ע"י המשיבים1 ,אחד שהוצג לציבור בו דווח כי איש מהבוחרים אינו חבר באגודה ופנקס חסוי שהוסתר במרמה מהציבור בו דווח כי רוב הבוחרים חברים באגודה ושנשלח בפועל לשר הפנים מאחורי גבם של הבוחרים לטרפד הקמת וועד מקומי בישוב כמחויב על פי חוק.

2. הוצאתו של המערער מהפנקס על אף היותו מתגורר באופן קבע בקיבוץ הר עמשא מזה כשש שנים. תוך שהוצאתו מהפנקס נעשתה שלא בידיעתו ומבלי שהועברו לידיו הראיות שהוגשו לועדת הבחירות על ידי נציג הישוב במועצה בניגוד להוראות החוק.

3. אי הוצאתם מפנקס הבוחרים של המשיבים 6 אשר אינם מתגוררים כלל בישוב בשנה האחרונה וכאשר הגב' ליאורה הדר מעולם לא התגוררה בקיבוץ הר עמשא ואינה כלל מוכרת לקומץ התושבים המתגוררים בקיבוץ.
בית המשפט הנכבד מתבקש ע"פ הטענות שיובאו מטה לקבוע כי נפל פגם מהותי בהליך הצגת פנקס הבוחרים לאחר ופנקס הבוחרים שהוצג לציבור אינו זהה לפנקס שנשלח לשר וכן כי נפל פגם מהותי בהרכב של וועדת הבחירות לאחר ומועמדים לבחירות מרכיבים את וועדת הבחירות בניגוד לתורת ניגוד העניינים שנקבעה בהלכה הפסוקה, ולאחר ונפל פגם מהותי בהליך מחיקת התושבים מפנקס הבוחרים לאחר ותושבים אלה נמחקו ללא התרעה כלשהי ולאחר וכאשר התגלה זאת וועדת הבחירות סירבה להעביר אליהם את הראיות על בסיסם נמחקו מרשימת הבוחרים כמחויב על פי חוק ועל פי אמות מידה ראויות של מנהל תקין,
בהתאם יתבקש בית המשפט הנכבד לקבוע:
כי פנקס הבוחרים אשר הוצג בפני הציבור ובפני המערער הוא הפנקס הקובע לגבי עניין חברותם של הבוחרים באגודה קיבוץ הר עמשא,
כי מחיקתו של המערער מפנקס הבוחרים נעשה שלא כדין וכי למערער זכות לבחור ולהיכלל בפנקס הבוחרים,
וכי הכללתם של המשיבים 6 בפנקס הבוחרים נעשתה שלא כדין ועליהם להימחק מפנקס הבוחרים,
הכל מהנימוקים המפורטים כאן כדלקמן:

1. המערער הינו משנת 2002 תושב קיבוץ הר עמשא השייך למועצה אזורית תמר.

2. כעת מתנהל הליך בחירות לראשות המועצה ולמליאת המועצה.

3. היום 26.10.08 הינו היום האחרון להגשת ערעור על החלטות וועדת הבחירות על עררים שהוגשו בעניין פנקס הבוחרים, הודעה של וועדת הבחירות בנדון מצ"ב כנספח ד'.

4. מבין המשיבים 1, דוד בן שבת, להלן בן שבת, מתמודד בבחירות כנציג הישוב במועצה. בן שבת הינו חבר בוועדת הבחירות, חבר מועצה כנציג היישוב במועצה (בבחירות הקודמות הוא נבחר כמועמד יחיד אחרי שהצליח להסתיר מהתושבים עצם האפשרות של קיום בחירות לנציג הישוב במועצה) וכן היה נאמן מטעם הוועד הממונה לניהול המוניציפאלי של הישוב לכל הפחות עד ליום 1.5.07 ובפועל מנהל עד היום באופן בלתי רשמי ובלעדי את האגודה קיבוץ הר עמשא.

5. מעיון בפנקס הבוחרים ביום 28.9.08 במשרדי המועצה התברר למערער כי בן שבת המייצג את הישוב במועצה לא ציין ליד שמות התושבים מי מהם חבר ואינו חבר באגודה.

6. כמו כן התברר כי בן שבת מחק את השם של המערער מפנקס הבוחרים ללא התראה כלשהי וכן מחק והשאיר שמות נוספים בהתאם לצרכי הבחירות שלו עצמו, היותו רץ לבחירות כנציג הישוב במועצה. הדבר רלוונטי במיוחד היות והישוב מונה פחות מ-20 בוחרים.

7. במאמץ רב ובהתערבותו של מנהל הבחירות מטעם משרד הפנים מר דב גילברט המערער קיבל צילום של פנקס הבוחרים כפי שהוצג במועצה, פנקס זה מצ"ב כנספח ה'. מזכירת וועדת הבחירות הגב' איילה דדי סירבה תחילה למסור העתק של פנקס הבוחרים ונכנעה לבסוף להוראת מנהל הבחירות אך מסיבותיה רשמה עליו "טיוטה" על אף כי מסמך זה הוא הפנקס שהוצג כאשר המערער ביקש לעיין בפנקס הבוחרים במועדים שנקבעו ע"י המשיבים1.

8. לאחר והתברר בנוסף לכל האמור כי בן שבת נבחר ע"י חבריו במליאת המועצה להיות חבר בועדת הבחירות, המערער פנה למפקח הארצי על הבחירות וליועץ המשפטי לממשלה, המשיב 3 בדרישה למנוע ממתמודד בבחירות להיות גם חבר בועדת הבחירות כפי שמתקיים במקרה של בן שבת. הבקשה מצ"ב כנספח ו'. המשיב 3 והמשיבים 1 לא השיבו לפניה זו.

9. בית המשפט מתבקש לקבוע על פי הטענות שבבקשה כי נפל פגם מהותי בהליך הכנת הפנקס והדיון בעררים בשעה שמתמודדים לבחירות חברים בוועדת הבחירות, פגם מהותי הקיים גם אם הם התאמצו שלא להצביע על העררים שהוגשו כנגד מעשיהם בהכנת הפנקס. זאת בן היתר לאור מאמצי השכנוע שלהם לחבריהם בוועדת הבחירות, כאשר כל אחד מהמועמדים לבחירות תומך בדיון בעררים בפסילות של חברו המועמד והחבר גם הוא בוועדת הבחירות.

10. המערער הגיש שני עררים על פנקס הבוחרים, בערר הראשון על הוצאתו של המערער מהפנקס (שלא בידיעתו), הערר מצ"ב כנספח ז' וכן על הוצאת הגב' עולה אמראל מהפנקס, הגב' אמראל ביקשה מהמערער לייצגה בערר שלה אך אחרי שבן שבת הפעיל עליה ועל בעלה לחצים כבדים היא נסוגה מבקשתה כי המערער ייצג אותה. יפוי כוח וביטול יפוי כוח מצ"ב כנספח ח' ו-ט'. רק במהלך הדיון על הערר התגלה מסמך הביטול אחרי שחברי הוועדה ניסו לחמוק מלדון בערער, המערער ביקש ממנהל הבחירות כי ישאל את בן שבת על פשר הלחצים שהפעיל על הגב' אמראל יום לפני הדיון על אף היותו חבר בוועדת הבחירות, אך מנהל הבחירות מר דב גילברט סירב לבקשה. כמו כן ביקש המערער בערר להוציא את מר דוד לוסקי מפנקס הבחירות אך אחרי הדיון בערר הודיע מר לוסקי למערער כי למרות שהוא מחזיק עם אשתו בית במיתר בה אשתו מתגוררת הוא רואה את עצמו כתושב הר עמשא. בהתאם המערער לא מערער כאן על החלטת וועדת הבחירות להשאיר את מר דוד לוסקי רשום בפנקס הבוחרים, היות ומר דוד לוסקי אכן מחזיק דירה בישוב הר עמשא בה הוא עושה שימוש מזדמן.

11. בערער השני נדרש כי ירשם בפנקס הבוחרים כי אף אחד מהבוחרים אינו חבר באגודה קיבוץ הר עמשא, הערר מצ"ב כנספח י', זאת על מנת שיתאפשר להקים וועד מקומי במקום (ראה תקדים הישוב דישון משה אזולאי נגד שר הפנים עש 0120/02 מחוזי, נצרת) בהתאם להוראת סעיף 91ב של צו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), תשי"ח-1958 הקובע:

91ב. על אף האמור בסעיפים 91(א) ו-91א(ד), יורה השר לקיים בחירות לועד מקומי של ישוב שיתופי, בדרך האמורה בפרק זה לגבי ישוב שאינו שיתופי, בכל אחד ממקרים אלה:
(1) מספר הבוחרים בישוב שאינם חברי האגודה השיתופית עלה על מספר הבוחרים חברי האגודה;

12. ערר זה נדחה בטענה כי אכן נרשם בפנקס הבוחרים מי חבר ומי לא חבר באגודה על ידי סימון "ח" ליד השמות. ההחלטה של וועדת הבחירות מצ"ב כאמור כנספח א' ומציינת: "ועדת הבחירות החליטה לדחות את עררך. הטענה כי לא צויין ליד השם חבר לא חבר בפנקס הבוחרים בהר עמשא אינה נכונה. הפנקס שהוצג בישוב הר עמשא מכיל הסימון ח. ליד ציון שמות הבוחרים. סוגיית חברותם של פרטים באגודה שיתופית נתונה להכרעת ערכאת רשם האגודות השיתופיות ולא לועדה זו."

13. לאור החלטת הוועדה המערער פנה למנהל וועדת הבחירות בדרישה לקבל הסבר הכיצד סומנו שמות באות "ח" בפנקס הבוחרים כאשר בפנקס הבוחרים שהוצג במועצה לא סומן אף שם. למעשה התברר רק אחרי תום מועד הגשת העררים למערער ולחבריו בישוב אשר הסתמכו על הפנקס שקיבל במועצה כי הפנקס שהוצג במועצה לא היה זהה לפנקס הבוחרים אשר כביכול הוצג בישוב (בפועל לא נשארה תלויה מודעה בישוב, כנדרש על פי חוק, להודיע היכן ניתן לעיין בפנקס הבוחרים, מנהל הבחירות הודה בשיחה מוקלטת עם המערער כי ראוי להבא שיעשה ביקור פתע.) מנהל הבחירות הודה כי הצגת פנקס בוחרים שונה בישוב ובמועצה אכן לא היה תקין והוא שלח למערער את הפנקס אשר כביכול הוצג בהר עמשא ואשר אושר לבסוף על ידי וועדת הבחירות. פנקס זה מצ"ב כנספח יא'.

14. מעיון בפנקס הבוחרים המצ"ב כאמור כנספח יא' , המערער נדהם לגלות כי בן שבת סימן את רוב הבוחרים כחברים באגודה וזאת למרות כי אף לא אחד מהם אינו חבר באגודה!!!!

15. משיחות מוקלטות עם מנהל הבחירות ומזכירת וועדת הבחירות עולה כי בן שבת הוא זה שסימן בפנקס זה את שמות התושבים אשר חברים כביכול באגודה שיתופית קיבוץ הר עמשא.

16. מודבר במעשה זיוף חמור שנעשה בגבם של התושבים תוך שימוש פסול בשתי גרסאות של פנקס בוחרים.

17. בן שבת עשה זאת באופן ברור למנוע משר הפנים להכריז על בחירות לוועד מקומי בהר עמשא ובדרך זו כדי שיתאפשר לו להמשיך לנהל את העניינים המוניציפאלים של הישוב לבדו כנאמנו של הוועד הממונה של האגודה.

18. כאן המקום לציין כי מזה כ-20 שנה קיבוץ הר עמשא מסווג על ידי רשם האגודות באופן תמוה כ-"קיבוץ בהתהוות" ואין בו חברים בשר ודם. רשם האגודות פעל לכאורה בהעדר סמכות בסיווגם של קיבוצים כ-"קיבוצים בהתהוות" זאת מבלי שסיווג זה כלל הוגדר בתקנות האגודות השיתופיות (סוגי אגודות), התשנ"ו-1995

19. בפועל הר עמשא אינו קיבוץ ואינו מיועד להיות קיבוץ, החלטה של רשם האגודות המעידה על הכוונות לעתיד מצ"ב כנספח י"ב.

20. למיטב ידיעתו של המערער כיום חברים באגודה קיבוץ הר עמשא גופים בלבד והם, ניר שיתופי האיחוד החקלאי והחטיבה להתיישבות. איש מבין התושבים לא התקבל לחברות באגודה וכולם מתגוררים בישוב על בסיס של חוזה שכירות או כברי רשות המסרבים לחתום על חוזה שכירות מול האגודה. מצ"ב כנספח יג' עמוד מהחלטה של רשם האגודות מיום 18.6.2004 המפרטת מי חבר באגודה. כמו כן מצ"ב כנספח יד' בקשתם של 7 מהבוחרים בישוב כולל המערער להקים וועד מקומי במקום. בקשה בו הם מציינים כי הם אינם חברים באגודה בניגוד לדיווח של בן-שבת לגבי 4 מהם בפנקס הבוחרים "החסוי" שצורף כנספח יא'.

21. מה-1 למאי 2003 הישוב מנוהל על ידי וועד ממונה ברשותו של ירון סולומון. אותו וועד ממונה העביר למעשה באופן חצי רשמי את כל הסמכויות לבן שבת והוא זה שמנהל את האגודה בפועל ובעיקר את העניינים המוניציפאלים של האגודה. מצ"ב כנספח טו' הודעה שפרסם באוגוסט 2003 יו"ר הועד הממונה בנדון.

22. מאז ועד היום קיים זהות וועדים בישוב ו-וועד האגודה הינו הוועד המקומי.

23. בהתאם בן שבת, אשתו, ****** (שמות נוספים הוסרו כאן, אין מקום להרחיב ברבים בעניינם של אנשים אשר אינם בתפקיד ניהולי) קיבלו בעבר ומקבלים תגמולים כספיים שונים מהאגודה עבור שרותיהם לניהול המוניציפלי של המקום ועבור שרותי שמירה כאשר איש מהתושבים אינו יודע את היקף התגמולים היות ובן שבת מנצל את זהות הוועדים ואת העובדה כי אף תושב אינו חבר באגודה כדי לנהל את התקציב המוניציפאלי ללא כמעט בקרה כלשהי של התושבים וללא מעורבותם.

24. מכאן שאי-הקמת וועד מקומי הינה חשובה ביותר עבור בן שבת על מנת שיוכל להמשיך לנהל את התקציבים המוניציפאלים ללא פיקוח ומכאן הסיבה מדוע הוא זייף לכאורה את פנקס הבוחרים ושיקר את חבריו בוועדת הבחירות ואת שר הפנים על מנת למנוע הקמת וועד מקומי במקום.

25. חשוב לציין כי בן שבת נהנה לכאורה מחסדיו של רשם האגודות השיתופיות בכבודו ובעצמו. הדבר יכול להסביר רצף של החלטות תמוהות אשר נתן רשם האגודות לטובתו של בן שבת על אף כל הדיווחים אשר זרמו לרשם על התנהלותו הציבורית המחפירה של בן שבת. מצ"ב כנספח יז' מכתב של עו"ד יעקב אברהמי מהתק"מ אשר החליט להתפטר כיועץ משפטי של האגודה אחרי שהבין כי רשם האגודות ויו"ר הוועד הממונה מגבים את בן שבת באופן בלתי מובן.

26. כמו כן כאן המקום לציין כי משיחה מוקלטת של המערער עם בן שבת מיום 11.8.03 עולה כי ביולי 2003 לטענתו של בן שבת, רשם האגודות עו"ד אורי זליגמן המשיב2 התקשר באופן אישי לבן שבת והציע לו לחדול ממאמציו (אשר היו משותפים עד אז עם המערער ושאר התושבים) להקים וועד מקומי בהר עמשא בתמורה למינויו לבעל תפקיד באגודה. בדרך זו טורפד הקמת וועד מקומי למנוע מהתושבים זכויות מוניציפאליות, זאת כדי לאפשר לוועד הממונה לסלק מהמקום ביתר קלות את כל מי שהפריע להם לנהל את עסקי האגודה ובין היתר את המערער. להמחיש זאת מצ"ב כנספח יח' פנקס הבוחרים משנת 2004 אשר מנה אז כ- 30 תושבים לעומת הפנקס של היום שהובא לעיל אשר מונה כמחצית מספר זה.

27. בן שבת ויו"ר הוועד הממונה הצליחו בשיטות פסולות שונות, אשר היד קצרה מלתאר כאן, לסלק מהקיבוץ את מירב התושבים אשר ערערו על התנהלותם הציבורית המחפירה. בן שבת הפעיל במשך 5 שנים משטר טרור על התושבים אשר חוששים עד היום לדבר בהתחשב בקשרים הענפים של בן שבת במשטרה במועצה ואצל רשם האגודות.

28. ועדת הבחירות החליטה בנוסף לדחות את הערר של המערער על מחיקתו מפנקס הבוחרים על סמך הראיות אשר ברשותה כמתואר בהחלטתה המצ"ב כנספח ב'.

29. יו"ר וועדת הבחירות הגב' רות קפלן פתחה את הדיון בעררים של המערער בהודיע לו כי יש למערער חמש דקות לשכנע את וועדת הבחירות לקבל את העררים שלו. המערער ביקש מוועדת הבחירות כי יועבר לידיו חומרי הראיות על בסיסם נמחק שמו של המערער מהפנקס, וועדת הבחירות סירבה לכך. המערער ביקש כי הדברים יתועדו בפרוטוקול וכי הפרוטוקול יועבר אליו, יו"ר וועדת הבחירות סירבה אחרי הדיון להעביר אל המערער את פרוטוקול הדיון בו נכח וכן מנהל הבחירות מטעם משרד הפנים מר דב גילברט סירב להתערב בסוגיה. בית המשפט מתבקש לקבוע כי המישבים1 היו מחוייבים להעביר למערער את פרוטוקול הדיון וכי אי העברתו הינו גם הוא פגם מהותי היורד לשורשו של הליך קביעת פנקס הבוחרים.

30. ראוי לציין כאן כי יו"ר וועדת הבחירות הגב' רות קפלן הינה בעצמה חברה במליאת המועצה, מתמודדת בבחירות כנציגת הישוב שלה במועצה והיא הודיעה למערער כי היא בעצמה מחקה כ-20 בוחרים מפנקס הבוחרים שלה ללא התרעה כפי שעשה בן שבת.

31. המערער יטען כי החוק ועקרונות הצדק הטבעי היו מחייבים העברת חומר הראיות שהיו בידי וועדת הבחירות בידי המערער ברגע שפנה מאן דהו בבקשה למחוק אותו מפנקס הבוחרים ובטרם נידון הערר של המערער.
סעיף ,145,146,143 של צו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), תשי"ח-1958 קובעים: (א) ביום הקובע תתחיל כל ועדת בחירות להכין פנקס בוחרים עבור כל אזור שבתחום המועצה האזורית, אשר בה היא משמשת כועדת בחירות; פנקסי הבוחרים ייערכו על פי הוראותיו של השר ויושלמו לא יאוחר מהיום ה-127 שלפני יום הבחירות; לא סיימה ועדת הבחירות את הכנתו של פנקס בוחרים בתוך המועד האמור, יסיים מנהל הבחירות את הכנתו לא יאוחר מהיום ה-120 שלפני יום הבחירות.
145. (א) ביום ה-118 שלפני יום הבחירות תניח ועדת הבחירות העתקים מפנקסי הבוחרים של כל האזורים במשרד המועצה, במשרדי הועדים המקומיים ובמקומות אחרים בתחום כל אזור, כפי שתקבע ועדת הבחירות, למען יוכל כל המעונין בכך לעיין בהם.
(ב) לא יאוחר מהיום ה-118 שלפני יום הבחירות, יפרסם יושב ראש ועדת הבחירות בתחום כל אזור מודעה בדבר הצגת הפנקסים לעיון כאמור בסעיף קטן (א); במודעה האמורה יצוינו מקומות הנחת הפנקסים, זכותו של כל אדם לעיין בהם תוך 10 ימים מיום פרסום ההודעה ושעות העיון; כן יפורטו במודעה הוראות הסעיפים 144 ו-146.
(ג) דרשה ועדת הבחירות מוועד הנהלה של אגודה שיתופית החקלאית, בישוב שיתופי מאוגד, מידע לפי סעיף 143(ד) בדבר חברותם של בוחרים בישוב באגודה השיתופית החקלאית ולא נמסר לה המידע המבוקש במועד, ירשום מנהל הבחירות, בפנקס הבוחרים של הישוב, ליד שמו של כל בוחר שלגביו לא נמסר המידע האמור, כי הוא אינו חבר באגודה השיתופית החקלאית ובמודעה האמורה בסעיף קטן (ב) יצוין מספר הבוחרים שנרשמו כמי שאינם חברים באגודה השיתופית החקלאית עקב אי מסירת המידע בענין חברותם באגודה...
146. (א) כל אדם רשאי, לא יאוחר מהיום ה-108 שלפני יום הבחירות, להגיש לועדת הבחירות ערר מנומק, בכתב, על כך —
(1) שהוא לא נרשם — שלא כדין — באחד מפנקסי  הבוחרים שהוצגו לעיון, כאמור בסעיף 145(א);
(2) שהוא או זולתו נרשם, שלא כדין, באחד מפנקסי  הבוחרים האמורים בפסקה (1);
(3) שפרט מפרטי הרישום לגביו בפנקס איננו נכון;
(4) שפרט הטעון רישום בפנקס לא נרשם לגביו.

32. הצו אינו מפרט יתר על המידה כיצד על וועדת הבחירות להכין את פנקס הבוחרים, המערער יטען כי בהעדר הוראות מפורשות של השר על וועדת הבחירות לפנות לחוק המחייב והוא חוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ"ה-1965. חוק זה קובע באופן מפורט כיצד חבר מועצה כדוגמת בן שבת מוסמך לבקש שיבוצע שינוי בפנקס הבוחרים. סעיף 17(ב) קובע: חבר מועצה של רשות מקומית רשאי להגיש לשר בקשה שלא לכלול בפנקס הבוחרים של אותה רשות מקומית אדם שייכלל בו שלא כדין מפאת טעות במרשם האוכלוסין, או להוציא את שמו של בוחר מרשימת הבוחרים שבה ייכלל ולכללו ברשימת הבוחרים של אזור קלפי שבתחום יישוב אחר שהוא תושב בו.
(ג) לבקשה לפי סעיף קטן (א) יצורפו ראיות, לרבות פסק דין וצילום הספח של תעודת הזהות המעיד על שינוי מען אם נעשה.
(ד) לבקשה לפי סעיף קטן (ב) יצורפו ראיות ואם נסבה הבקשה על מענו של הבוחר - ראיות על מענו; העתק הבקשה והראיות יישלחו לאדם שאת שמו מבקשים שלא לכלול בפנקס הבוחרים בדואר רשום לפי המען הרשום במרשם האוכלוסין והמען המפורט בבקשה, והעתק אישור המשלוח יצורף לבקשה.

33. בהתאם יטען המערער כי משקבע המחוקק עקרונות כיצד יש לפעול להוצאת בוחר מפנקס הבוחרים ברשות מקומית ע"י חבר מועצה אין השר או מי מטעמו יכול להיתלות על אי בהירות בצו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות) כדי להפלות לרע תושב במועצה אזורית והוצאתו מהפנקס מבלי לאפשר לו לקבל העתק מהראיות אשר הוגשו ע"י חבר מועצה להוצאתו מפנקס הבוחרים.

34. זאת ועוד,
בבג"צ 337/66 פיטל נ` ועדת השומה שליד עירית חולון (פ"ד כא (1) 69) קבע בית המשפט שאדם רשאי לעיין במסמכים שבידי הרשות הנוגעים להליך שיפוטי או מעין שיפוטי שהוא צד לו, ואין למנוע זאת ממנו אלא אם נאסר במפורש בחוק למסור את המידע, שבידיעתו יש לו עניין לגיטימי. בבג"צ 142/70 שפירא נ` הועד המחוזי של לשכת עורכי הדין, ירושלים, פ"ד כה (1) 352, נדונה עתירתו של עורך דין שהגיש תלונה נגד עורך דין אחר ולשכת עורכי הדין סירבה לתת לו את התגובה לתלונתו שהגיש הנילון. בפסק הדין נקבע: "הכלל הוא שמסמכים שנתקבלו בידי הרשות תוך כדי שימוש בסמכות שהוענקה לה על פי דין, צריכים להיות פתוחים וגלויים לפני הצד הנוגע בדבר" (בע"מ 332-331).
וכן עע 1185/04 ברע 1157/04 אוניברסיטת בר-אילן נגד ד"ר צמח קיסר בבית הדין הארצי לעבודה: "הלכה פסוקה היא מימים ימימה, כי זכותו של אדם לעיין במסמכי הרשות במידע הנוגע לו עצמו. ביטוי לכך נמצא, בין היתר, בדבריו אלה של השופט ח' כהן בפרשת שפירא, אשר לא נס ליחם בחלוף ארבעה עשורים:

" הכלל הוא שמסמכים שנתקבלו בידי הרשות תוך שימוש בסמכות שהוענקה לה על-פי דין צריכים להיות גלויים ופתוחים לפני הצד הנוגע בדבר; ואין הרשות נשמעת לאמור משנכנס לתיקיה, שוב אין הצד הנוגע בדבר רשאי לראותו. יוצאים מכלל זה מסמכים אשר מכוח הוראה חקוקה חסויים הם מפני העיון והגילוי, או שלגבי דידם מוטלת חובת הרשות לשמרם בסוד...
ההמשך מטה...


נערך לאחרונה על-ידי חיים יטיב בתאריך חמישי 30.10.08 21:57, סך-הכל נערך 6 פעמים
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

למחות נגד תפירת התיק לשר רמון בתמורה לטיוח פרשיות השחיתות של אולמרט ומחדלי המלחמה

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: חמישי 30.10.08 10:04    נושא ההודעה: המשך העתירה

הטענה כי באין חובה חוקית לגלות, רשאי אני לכסות ולא לגלות - יכול ותישמע מפי אדם או תאגיד פרטי.... אבל אין היא נשמעת מפי רשות הממלאת תפקיד על פי דין. לא הרי רשות היחיד כהרי רשות הציבור, שזו בתוך שלה היא עושה, ברצותה מעניקה וברצותה מסרבת, ואילו זו כל כולה לא נוצרה כי אם לשרת את הכלל, ומשלה אין לה ולא כלום: כל אשר יש לה מופקד בידיה כנאמן וכשלעצמה אין זכויות או חובות נוספות על אלה, או שונות ונפרדות מאלה, אשר הן נובעות מנאמנות זו, או הוקנו לה או הוטלו עליה מכח הוראות חקוקות".
בפסק הדין בעניין פיטל, עמד השופט ויתקון על הסרת מסך הסודיות מעל מסמכי הרשות וכך אמר:
" ... לדעתי, כל שאלתו של יושב ראש ועדת השומה: היכן האסמכתה בחוק המקנה לאזרח זכות עיון בחומר שבידו? אינה במקומה. נהפוך הוא: מן הדין לשאול, היכן האסמכתה בחוק השוללת מהאזרח את הזכות לעיין בחומר, שבידיעתו יש לו עניין לגיטימי. כל "הסודיות" הזו, המקימה מחיצה ופורשת מסך בין השלטון והאזרח, לא יכירנה מקומה במינהל תקין במשטר חופשי. יש ומן הסתם היא נובעת מגאוות השררה ויש והיא נותנת מקום לחשד שבאמת יש מה להסתיר".ב

בעניין מספנות ישראל פסק השופט מ' חשין:

" הנה הינה היא הדוקטרינה: מסמכי רשות הציבור פתוחים הם, כעקרון, לפני הנוגע בדבר; וסירוב כי יישמע מפי רשות, לאפשר לאותו נוגע בדבר לעיין במסמכים - הן על דרך הכלל הן על דרך הפרט - הנטל הוא על הרשות לייסד סירובה. נזכיר ונזכור, כי מדברים אנו בזכות המהותית של 'נוגע בדבר'....."

בעניין שטרית עמדתי על זכות העיון, בין היתר, בדברים אלה:
" חובת הגילוי בכלל וחובת הגילוי לבעל הדבר בפרט, הן זכויות בעלות אופי חוקתי, אותן נושא אדם בכליו בבואו אל הרשות ובצאתו ממנה, והרשות חייבת במסירתו של המידע לאדם כל עוד לא נאסר עליה בדין לעשות כן, וכל עוד עמדה בנטל של הוכחת התנאים להתקיימותו של אותו איסור שבגילוי "
זכות העיון, העומדת בפני עצמה, מהווה אף חלק מהותי מזכות הטיעון, שהיא יסוד מוּסָד בשיטתנו המשפטית"

35. בהתאם מתבקש בית המשפט לקבוע כי נפל פגם מהותי היורד לשורשו של הליך הוצאת המערער מפנקס הבוחרים הדורש את ביטול החלטת וועדת הבחירות.

36. זאת ועוד המערער אכן מתגורר בקיבוץ הר עמשא באורח קבע מאז שנת 2002, הודעה של שכניו של המערער הרשומים בפנקס הבוחרים והמעידים על זכותו של המערער להיכלל בפנקס הבוחרים, מצ"ב כנספח יט' .

37. בן שבת יזם כנגד המערער תביעת פינוי מקיבוץ הר עמשא לאחר והמערער פעל לפני חמש שנים להקים וועד מקומי בישוב וביקש מהמשיב 2 למנוע מבן שבת למלא תפקיד ניהולי כלשהו בישוב. בן שבת ויו"ר הועד הממונה של המשיבה 4 אכן הצליחו עם הגיבוי של המשיב 2 להוציא פסק דין כנגד המערער אשר הם מבקשים לאחרונה לבצע בהוצאה לפועל. המערער הגיש לפני שנה ערעור על פסק דין זה לבית המשפט המחוזי וכן הגיש היום בקשה לסגירת התיקים בהוצאה לפועל המצ"ב כנספח כ' והמדברת בעד עצמה.

38. כל עוד המערער מתגורר בפועל בישוב וכל עוד פסק דין זה או אחר לא אילץ סופית את המערער לעזוב את הקיבוץ, המערער הינו תושב שווה זכויות בעל זכות לבחור במקום בו המערער מתגורר ברצף משנת 2002.

39. לגבי החלטת וועד הבחירות השלישית, ההחלטה מצ"ב כנספח ג', המערער יטען כי המשיבים 6 אינם כלל מתגוררים בישוב וכי עליהם להימחק מפנקס הבוחרים, הודעה בנדון מ-6 בוחרים הרשומים בפנקס הבוחרים והמוכנים להעיד על כך מצ"ב כנספח כא'. וועדת הבחירות סירבה למחוק אותם מפנקס הבוחרים מבלי שכלל הגיעו או נכחו טלפונית בדיון בו ביקש המבקש למחוק אותם. יצויין כי פנקס הבוחרים בקיבוץ הר עמשא מונה כ-18 בוחרים בלבד (למעשה אף פחות כי מר דורון לב לוין והגב' פרנסס דנון הודיעו למבקש כי הם עוזבים לצמיתות לאוסטרליה ב- 24 לדצמבר 2008 לפני הבחירות), הוספה של שני בוחרים שלא כדין מהווה השפעה לא הוגנת ביותר מ- 10 אחוז על תוצאות הבחירות. בהתאם ולאור התנהלותה הפגומה של וועדת הבחירות בטיפול בפנקס הבוחרים של הר עמשא מתבקש בית המשפט הנכבד לזמן את המשיבים 6 שניהם יחד ובעיקר את הגב' ליאורה הדר לדיון ולאפשר למערער לחקור אותם במידה ויתכחשו להיותם לא מתגוררים בישוב.

40. לאור כל האמור לעיל בית המשפט הנכבד מתבקש לקבל את ערעור של המערער ולהורות כמפורט ברישא וכן לחייב את המשיבים יחד או מי מהם לחוד כפי שיראה בית המשפט, בהוצאות למכביר לאור הפסד הזמן וההפסד הכספי המרובה שנגרם למערער מהגשת העררים והבקשות הנלוות להם ומהגשת ערעור זה כדי לממש את זכותו הדמוקרטית הבסיסית להצביע ע"פ פנקס בוחרים תקני וראוי.

41. שאר טענות המערער יישמעו בדיון שיקבע, תצהיר לאימות העובדות מצ"ב.


______________________
המערער
חיים יטיב


_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso


נערך לאחרונה על-ידי חיים יטיב בתאריך חמישי 30.10.08 21:58, סך-הכל נערך 2 פעמים
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: חמישי 30.10.08 10:10    נושא ההודעה: החלטות ונספחים נבחרים

החלטות ונספחים נבחרים


pinkasvahadatamar2.jpg
 Description:
 Filesize:  154.48 KB
 Viewed:  28383 Time(s)

pinkasvahadatamar2.jpg



pinkasvahadatamar1.jpg
 Description:
 Filesize:  110.28 KB
 Viewed:  28383 Time(s)

pinkasvahadatamar1.jpg



achlatavahadatamar1.jpg
 Description:
 Filesize:  116.49 KB
 Viewed:  28383 Time(s)

achlatavahadatamar1.jpg



achlatamechozitamar1.jpg
 Description:
 Filesize:  65.38 KB
 Viewed:  28385 Time(s)

achlatamechozitamar1.jpg



_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חדש!: הוסף את נקים ככפתור ב-toolbar לגישה מהירה לפורומים ועידכון שוטף

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שני 08.12.08 9:17    נושא ההודעה: הערעור התקבל בחלקו

הערעור התקבל בחלקו ובית המשפט קיבל את טענות הח"מ להיכלל בפנקס הבוחרים.



פנינו בעקבות זאת לבג"ץ להקמת הוועד המקומי

כאת העתירה לבג"ץ:
http://www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.php?p=271855#271855

פסק הדין של המחוזי מצורף, קליק ימני ושמירה בשם להורדה.
http://www.nakim.org/israel-forums/files/psakdinmechozi2_139.tif






psakdinmechozi2.tif
 Description:

Download
 Filename:  psakdinmechozi2.tif
 Filesize:  264.69 KB
 Downloaded:  27516 Time(s)


_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

/
אורח








הודעהפורסם: שני 03.02.14 21:16    נושא ההודעה: bniuaap neyuepi

zfryeobljn, /, AusriZe, /, KZPxjjU, http://uptusearch.com/ /, AeoDpeH.
חזרה למעלה

כלל ביטוח רכב
אורח








הודעהפורסם: ראשון 09.02.14 1:05    נושא ההודעה: ביטוח רכב הצעת מחיר

lsbmeobljn, השוואות ביטוח רכב, ebXUdZl, ביטוח רכב, vTrSfbj, http://carinsurance-israel.com/ ביטוח רכב, OHmZSEn, ניתוח הצמדת אוזניים, HnwGMQE, ניתוח הצמדת אוזניים, fTMGXuL, http://xn----0hchdigva0bc1a9duc.com/ ניתוח הצמדת אוזניים, HkiRmyU, עו""ד צבאי, cNjbHOP, עורך דין צבאי, zTQYPNE, http://longstreetfan.com/%D7%A1%D7%95%D7%92/%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9A-% D7%93%D7%99%D7%9F-%D7%A6%D7%91%D7%90%D7%99/ עו""ד משפט צבאי, FLDBpXE, עורך דין מקרקעין, YeqJbsD, עורך דין מקרקעין, iCQnpnu, http://lawyers-il.co.il/%D7%A1%D7%95%D7%92/%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%9A-%D 7%93%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%A7%D7%A2%D7%99%D7%9F/ עורך דין מקרקעין, orEFPLW.
חזרה למעלה

מבזק חדשות נקים: 21.7.06 פניה חריפה של "נקים" למזוז בסוגיית פרשת השוחד של אולמרט

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הקיבוץ `בהתהוות` הר עמשא כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group