לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
דווקא עצורים ואסירים ישראלים נמצאים בסכנה גדולה יותר "להיעלם"  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת היעלמותו של איש המוסד בן אלון זייגר



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ידיעות
אורח








הודעהפורסם: שישי 15.02.13 13:35    נושא ההודעה: דווקא עצורים ואסירים ישראלים נמצאים בסכנה גדולה יותר "להיעלם"

אסירי X בישראל? "המערכת מתגייסת להעלים"

השאלה המטרידה עדיין ללא מענה - כמה אסירים "הועלמו" והוחזקו בזהות בדויה? "כשישראלי נעצר על עבירות ביטחון מתחיל הליך שאיש לא יודע היכן יסתיים", אמר גורם המכיר את הנושא. האוסטרליאן: משפחת זיגייר לא ידעה מה האישום נגדו. בכיר משפטי מתעקש: הם ידעו על המעצר, אין בארץ אסירי X

נועם (דבול) דביר
פורסם: 15.02.13, 11:57


אחד הדברים הברורים ממקרה מעצרו והתאבדותו של בן זיגייר, והחזקתו בזהות בדויה בכלא, הוא שלא מדובר במקרה היחיד במדינת ישראל. במקרים רבים, בניגוד לדעה הקדומה שיש בציבור, דווקא עצורים ואסירים ישראלים נמצאים בסכנה גדולה יותר "להיעלם", ולהיות אדם העצור בשם שאינו שמו. מנגד, במערכת המשפטית מדגישים שאין דבר כזה "אסירי X" בישראל.



"כשישראלי נעצר על עבירות ביטחון מתחיל הליך שאף אחד לא יודע היכן יסתיים", אמר אתמול (יום ה') גורם המעורה בחלק מפרטי הפרשה, "הוא נעלם לחדרי חקירות, ואף אחד לא יודע היכן הוא. הם עושים זאת בשני כלים. הראשון, צו איסור פרסום. השני, צו מניעת מפגש עם עורך דין".


"כך יוצא שהוא נחקר בלי שיידע את זכויותיו, ובלי שמישהו פגש בו. המערכת מתגייסת כדי להעלימו. כמו למשל במקרה עיזאת נאפסו, שהיה קצין מודיעין ביחידת הקישור ללבנון ונחשד בפעולות ריגול וסיוע לאויב. מעצרו נעשה ללא ידיעת משפחתו. הוא נחקר במשך 14 ימים, ובמהלך חקירתו הופעלו נגדו עינויים", הוסיף אותו הגורם.



תמונה מנוגדת הציג הגורם המשפטי הבכיר שחשף אמש עוד פרטים על הפרשה, והדגיש כי התמונה שמצטיירת מדיווחי התקשורת בעניין לא דומה למציאות. "אין אסירי X במדינת ישראל", הוא התעקש, "זה ביטוי שבא ממדינות דיקטטוריות, שם היו מעלימים אנשים בלי שראו עורך דין ומשפחה. לא היה דבר כזה כאן".



הבוקר דיווח העיתון כי למשפחתו של זיגייר נמסר מעט מאוד מידע לגבי המקרה ובני המשפחה לא ידעו מה האישומים המדויקים נגדו. עם זאת, לפי הדיווח הם השתכנעו כי הרשויות בישראל שומרות על זכויותיו, ולא הטילו ספק בחקירת מותו.




(צילום: AFP)
(צילום: AFP)



"ב-25 השנים האחרונות היו מקרים בודדים שבהם הוחלט מטעמי ביטחון כי אסירים יוחזקו בשם בדוי. במקרים האלה, כמו במקרה הזה, המשפחה ידעה מיד על דבר המעצר, ותוך ימים מספר ניתנה גישה לעורכי דין, ובדיוק כמו במקרים של אסירים רגילים, גם אז התקיים כמובן הליך פלילי רגיל, כאשר האסיר יכול להגיש עתירות לבית משפט כמו כל אסיר אחר", הוסיף אותו הגורם.


"המעמד הכי נמוך שיש"

עו"ד רחלה אראל, ראש הקליניקה לאסירים ועצורים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים הדגישה כי שלילת חירות מאדם תוך חיסוי מידע אודות כליאתו וזהותו אסורים על פי המשפט הבינלאומי. "טוב הייתה עושה ישראל אם הייתה חותמת על האמנה הבינלאומית להגנה על כל בני האדם מפני היעלמויות כפויות. הסתרת בני אדם בתנאי הפרדה קשים תוך מניעת קשר עם המשפחה ועם העולם החיצון אינם יכולים לעלות עם תפיסת זכויות אדם הנדרשת במדינה דמוקרטית", אמרה אראל.



במשך שנים נחקרו עצירים ב-"מתקן 1391", שבו כלאו חשודים בפעילות עוינת נגד המדינה. לאחר עתירה שהוגשה בשנת 2003 צמצמו את השימוש בו. "מאז העצירים מוחזקים באגפי חקירה בתוך בתי מעצר או באגפי הפרדה ארציים, שפועלים בבתי סוהר בעלי סיווג בטחוני מרבי כמו כלא איילון או אוהלי קידר", הסביר גורם אחר העוסק בנושא.



(צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

לדבריו, הבעיה קיימת בעיקר כשמדובר ביהודים. "להיות כלוא יהודי ביטחוני עלול להיות המעמד הכי נמוך שיש. כשמדובר בכלואים ביטחוניים ערבים, המדינה לרוב משתפת פעולה או מאפשרת ביקור של הצלב האדום, כמו במקרה של המהנדס הפלסטיני דיראר אבו-סיסי שנעלם ונחטף באוקראינה לפני כשנה".


"כשמדובר בעציר ישראלי ביטחוני, הוא מנותק מהעולם כל זמן שיחפצו בכך. כך היה במקרה של איש שירות הביטחון ז'אן אלרז שנעצר והואשם ברציחתו של קצין הביטחון בקיבוץ מנרה ובגניבת כלי נשק מנשקיית הקיבוץ ומכירתם לגורמי טרור", הוסיף הגורם.


הליך פלילי במחשכים?

יחד עם זאת, אנשים המכירים את ההליך הפלילי מבחוץ מצביעים על כך שיש מקרים שהדבר נעשה במחשכים, ואין כניסה של בני משפחה או התקשורת. בסיומו נהפך העצור לאסיר, ומרצה את עונשו באגפי הפרדה בבתי הכלא. "כלואי X, עצירים ואסירים כאחד, הם נושא רגיש", טען אדם אחר המעורב בהליכים הללו. "הכלואים נמצאים באחריות שב"כ, ולשב"ס כמעט ואין שליטה על התאים, אף שמשפטית הם באחריותם".



(צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)


"זה מצב של כלא בתוך כלא. לעתים אפילו מפקד המתקן לא יודע מי האסיר או על מה נשפט. מדובר באנשים בלי זהות, והסוהרים שלהם לא יודעים את שמם האמיתי. מספר תעודת הזהות שלהם לא מוזן במערכת. אין תיעוד. המרגל מרקוס קלינגברג, למשל, נקרא גרינברג. אלה שיטות שעדיין קיימות", הוא טען.



לדברי הגורם, הם מוחזקים באגפים רחוקים משגרת העשייה, ושני סוהרים העובדים במשמרות של 12 שעות אחראים עליהם. "רק קצין מאשר הוצאה מהתא וחזרה אליו, ובמקרים שבהם יוציאו אותם מהתא דואגים שלא יתקלו בהם ולא ידברו עם אף אחד אחר".





אולם, הגורם המשפטי הבכיר שדיבר אמש הציג תמונה אחרת בכל הקשור לפרשת הנוכחית. לדברי הגורם, הדבר העיקרי שהפך את המקרה של "אסיר X" לשונה מזה של יתר האסירים שהוחזקו בבידוד הוא שינוי השם - וזה נעשה מתוך שיקולים של ביטחון המדינה, שלומו האישי של האסיר, ולעתים גם שלום משפחתו. "במקרה הספציפי הזה שינוי השם היה בהסכמתו של האסיר", הוא הדגיש.



גם צו איסור הפרסום הוא לדבריו צורך חיוני במקרים מסוג זה. "זכות הציבור לדעת נפגעת כאן למען ביטחון המדינה", הוא הסביר. "היה כאן צו איסור פרסום מוצדק לחלוטין שמנע נזק והחזיק מספר שנים".



אז איך בכל זאת ישנם שבבי מידע? "כל מה שאתה שומע על אסירי X, כולל על ההתאבדויות שלהם מגיע מאסירים אחרים. אסירים באגף יודעים מתי כלוא התאבד ואיך, כי הסיפור עובר. אולם הם לא יודעים במי מדובר. רק עצם קיום האסיר ידוע", הסביר אחד הגורמים שהתראיין לידיעה.


נקודת האור היחידה של הכלואים היא שעל פי החוק חייבים להביא כלוא בהפרדה אחת לשישה חודשים בפני שופט, כדי שזה יאשר את מצבו. אלא שאנשי מקצוע טוענים כי אלה נהפכו ל"חותמות גומי", והם אינם מתרשמים ממצבו הנפשי או מהבדיקות הרפואיות.



"המקרה של האסיר בן זיגייר מלמדנו כי קיימת חובה לכונן מנגנוני פיקוח ובקרה על מתקני הכליאה בישראל", אמרה עו"ד אראל, המשמשת גם מבקרת רשמית על שירות בתי הסוהר מטעם לשכת עורכי הדין, במינוי השר לביטחון פנים, "יש לפעול למיגור תופעות פסולות של 'אנשים עלומי שם' שנכלאו ומצאו את מותם בתוך מתקן כליאה ממלכתי".


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4345015,00.html
חזרה למעלה

מצעד האיוולת: ב-6.9.06 שופטים הנתבעים בהליך אזרחי בבג"ץ דוחים בעצמם עתירה להכשיר את מינוי ביניש

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת היעלמותו של איש המוסד בן אלון זייגר כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group