לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
ח"כ סולודקין: רשויות הרווחה חוטפות ילדים ממשפחות נורמטיביות.בישראל פי 10 מאשר בעולם המערבי  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: רביעי 16.01.13 13:15    נושא ההודעה: ח"כ סולודקין: רשויות הרווחה חוטפות ילדים ממשפחות נורמטיביות.בישראל פי 10 מאשר בעולם המערבי

להלן מאמר בנושא חשוב זה כפי שמתפרסם באתר ישראל פטריאוטי

ח"כ סולודקין: רשויות הרווחה חוטפות ילדים ממשפחות נורמטיביות
שיחה עם ד"ר מרינה סולודקין שמסכמת את הקדנציה שלה בכנסת ומספרת על משפחות נורמטיביות שפנו ללשכת הרווחה על מנת לקבל סיוע כלכלי ומצאו את עצמם במלחמה מול רשויות הרווחה שחטפו מהן את ילדיהן. לדעתה, זו תופעה המקיפה מאות משפחות נורמטיביות, בעוד משפחות שבהן יש אלימות לא מצליחות לשלוח את הלדים למוסדות סיוע - כי אין מקום. סיפור מזעזע!
17:19 (06/12/12) שאול כהן

שיחה עם ד"ר מרינה סולודקין - 03:00 דק' (השיחה המלאה - להלן)
http://www.kr8.co.il/BRPortalStorage/a/78/21/66-pgD7elaMm8.mp3

הודעתי היום על פרישה ממפלגת קדימה, לאחר שנודע לי מיו"ר המפלגה ששובצתי במקום התשיעי והלא ריאלי לכנסת ה- 19...

איני יכולה להסכים עם פגיעה שכזו. זו אינה פגיעה אישית, אלא פגיעה בציבורים שונים שאני מייצגת בכנסת כבר 17 שנים - עולים, נשים, חלשים ו... כל ישראלי שזקוק לעזרה ולייצוג מול השלטון.

במשך חמש קדנציות זכיתי להציל את חייהם של שישה יהודים שנחטפו בצ'צ'ניה, להגיש מאות הצעות חוק מתוכן עשרות חוקים שאושרו בכל הקריאות. ניצחתי בבג"צ בעתירה שנלמדת עד היום בכל הפקולטות למשפטים (כיום נידונה בבג"צ עתירה נוספת בנושא דיור ציבורי) וסייעתי אישית לעשרות אלפי משפחות שפנו ללשכתי בכתב, בטלפון ובאופן אישי עם בעיות מכל הסוגים - אלימות משטרתית נגד אזרחים, ניצול במקום העבודה, אלימות במשפחה, הוצאה בלתי מוצדקת של ילדים מבתים של משפחות נורמטיביות ועוד ועוד...

אני אסירת תודה להרבה אנשים שתמכו, לפעילים שסייעו ובעיקר לשני אנשים ענקיים - אסיר ציון נתן שרנסקי, האיש שעמו הקמתי את מפלגת ישראל בעלייה וכיום יו"ר הסוכנות היהודית, וגיבור ישראל אריק שרון שהלכתי בעקבותיו והקמתי יחד עמו את מפלגת קדימה כמפלגת מרכז לאומי וליברלי.

דבקתי תמיד בכללי המשחק הדמוקרטי ובניקיון כפיים. פעלתי מתוך אג'נדה לאומית, חברתית, אזרחית וליברלית. אמשיך לדבוק בעשייה למען עם ישראל ומדינת ישראל בכל מסגרת עתידית ובכל דרך אפשרית.

השיחה המלאה - 13:15 דק'
http://www.kr8.co.il/BRPortalStorage/a/78/26/40-dKACvNmW2v.mp3

סיכום ישיבת השדולה מיום 13.12.11

ביום 13/12/11 התקיימה הישיבה השמינית של הלובי הפרלמנטרי ברשות ח''כ ד''ר מרינה סולודקין:

''המאבק כנגד הוצאת ילדים מהורים וממשפחות נורמטיביים על ידי שירותי הרווחה''

ד''ר סולודקין דיווחה שלאחר שנתיים וחצי של עבודה בלובי הפרלמנטרי, מצב הוצאת ילדים ממשפחות נורמטיביות מאוד מסובך. ילדים נלקחים מהוריהם ללא שיש אלימות בביתם, ללא הזנחה ובלי סיבה נלקחים למרכזי חרום, משפ' אומנה, פנימיות ומוסדות רווחה. עיקר הוצאת הילדים מדובר במשפחות מוחלשות.

נפגשתי עם מבקר המדינה מר מיכה לינדנשטראוס שפתח בדיקה בנושא מה קורה עם הוצאת ילדים מהבית. מי שמונה לפקח על הנושא זה מר בועז ענר, וכל הארגונים הנוכחים כאן, עמותות ועורכי דין מתבקשים לפנות אליו על כל הוצאת ילדים בלתי מוצדקת מהבית.

המסקנות הראשונות של מבקר המדינה יוגשו בעוד מספר חודשים, ושר הרווחה ידרש לתת תשובות על הוצאת ילדים בלתי מוצדקת.

הוסבר למבקר המדינה כי לא מדובר בהוצאת ילדים ''ממגדר רוסי''. מדובר בהוצאת ילדים בלתי מוצדקת בכל השכבות החלשות במדינה. רוסים, אתיופים, אמהות חד הוריות, גרושות, משפחות מעוטות יכולת.

מסתבר שההורים במגזר הערבי ''טובים יותר'' מההורים היהודים, כי שם לא מוציאים כמעט ילדים. . .

זו הקדנציה הראשונה שועדת אתיקה שפטה אותי מספר פעמים בגלל עיסוקי בנושא. פעם אחת הוגשה תלונה נגדי על ידי השר לשעבר בוז'י הרצוג בטענה כי אחד המשתתפים, השתמש לכאורה במונחים בלתי ראויים נגד משרד הרווחה.

בוועדת האתיקה בדקו ואמרו שאין סיבה לתלונה וסגרו תלונה זו.

ארגון העו''ס פנו אף הם לועדת האתיקה של הכנסת להתלונן נגדי, אלא שהם השתמשו בניסוחים לא ראויים וועדת האתיקה החליטה ''שאין בשר ואין חומר להעניש אותי'' ותלונה זו נסגרה גם היא.

אנו עוסקים בזכויות של ילדים והורים. יש לנו שר רווחה חדש שלפי ההתרשמות שלי מבין שמשרד הרווחה זה שדה מוקשים.

מהליכוד גב' איילה שטגמן, שמשמשת גם כדוברת עמותת ע.ל.י.ה. הודתה למרינה סולודקין שהיא האחת והיחידה שהסכימה להיות יו''ר של השדולה הפרלמנטרית נגד הוצאת ילדים ממשפחות נורמטיביות לפנימיות משרד הרווחה.

הגענו למצב כזה שהבאנו לידיעת מבקר המדינה שהוא צריך לבקר את מערכות ורשויות הרווחה. בזכותנו מוקמת ועדה משנית של מבקר המדינה עד שיועבר החוק נגד הוצאת ילדים בכפיה ממשפחות נורמטיביות.

אחיו ואחיותיו של שר הרווחה גדלו בפנימיות משרד הרווחה, והוא הבטיח לי שיקדם הצעת חוק בנושא. השדולה הפרלמנטרית מביאה למודעות והישגים.

ההמצאה של ''מרכזי חרום'', זה קיים רק בארץ ישראל. קיימים תשעה מרכזי חרום שיש לסגור אותם. אני מזכירה שבמרכז חרום ויצ''ו הדסים סירבו לתת לח''כ רוברט טיבייב לבדוק את המתרחש בתוך מתקן החרום, ורק התערבות משטרת ישראל, הביאה לכניסתו של חבר הכנסת לבדוק את הנעשה במקום.

גב' נחמה דיכנה, מנכ''ל עמותת ע.ל.י.ה. מסרה, כמו בכל דבר בחיים בחלק מהמקרים אנו מצליחים למנוע הוצאת ילדים לפנימיות משרד הרווחה ובחלק לא. הדבר הכי חשוב שצריך לזכור: אסור לוותר! צריך להמשיך ולהתמודד ולא להרים ידיים כשילדים נלקחים ללא הצדקה ממשמורת ההורים.

עובדים סוציאליים במשרד הרווחה מנהלים מלחמת התשה נגד אנשים חלשים. אחד הדברים שאנחנו בעמותת ע.ל.י.ה. מתמקדים ביעוץ הראשוני זה זכויות ההורים להיות מיוצגים בוועדות החלטה. אביא דוגמא, אמא ל- 4 ילדים קטנים, גננת דיווחה לעובדת סוציאלית שהילדים הגיעו עם בגדים לא נקיים לגן. העובדת הסוציאלית ביצעה ביקור פתע בבית ומצאה בית לא מסודר. העו''ס דיווחה בלשכת הרווחה כי יש הזנחה בבית וזימנה ועדת החלטה. האמא פנתה אלי (לנחמה דיכנה). מאחר ומדובר במשפחה חרדית, הפניתי אותה גם לרב של הישוב וגם לעו''ד משה יצחק אויסדיטשר, שהצליח למנוע את ועדת ההחלטה ''והוריד'' את משרד הרווחה מגבה של המשפחה.

אני שואלת מה קורה לילדים שהוצאו מהבית, מי מבקר אותם, מי עוקב אחריהם: טוב להם, רע להם, מה עושים עם ההורים, האם ההורים מקבלים תמיכה, טיפול, מעקב – אין שקיפות בנושא. הצעד הבא של עמותת ע.ל.י.ה. הוא פיקוח על כל הנושא וביצוע מחקר בנושא שיקום ילדים שהוצאו מביתם.

צריך לבטל את המושג ''נזקקות''. הורים אינם יודעים שמשמעות המושג ''נזקקות'' שהילד מופקע ממך ולא שייך להורה יותר. צריך גם להוריד את החסינות ואחריות פלילית שקיימים לפקידי סעד שסורחים בעבודתם.

לורי שם טוב, עיתונאית, מייסדת בעמותת ע.ל.י.ה., דיווחה כי העובדים הסוציאליים מונעים כעת ממנה לראות את בנה הבכור בן 9 שנים, לאחר שניתקו את הקשר בינו לבינה 3 שנים, בטענה חדשה: ''משקעי עבר''. מדובר בטענה בלתי הגיונית בעליל שאסור לקבל אותה. האמא פנתה לבית משפט מחוזי לבטל את הגזרה.

לסיכום, מסרה ד''ר סולודקין סקירה על הצעות חוק חדשות שהיא יוזמת ותיקוני חקיקה קיימים. בנושא הצעת חוק שרותי הסעד – שינוי הרכב ועדת ערר, החוק עבר בקריאה טרומית.

חוק נושא ועדת עבודה ורווחה – מישהו בולם את החוק ואני מגישה אותו שוב לקריאה ראשונה.

הצעת חוק נציבות תלונות הציבור על עו''ס נפל בפברואר 2011, אולם חברתי מהליכוד איילה שטגמן, תעזור לי לעלות אותו שוב. משרד הרווחה מפחד מתלונות הציבור עליו.

הצעת חוק נוער (טיפול והשגחה) העדפת משפחה מדרגה ראשונה על פני משפחה אומנת – נדחה. גם חוק זה אעלה שוב.

הוצאת ילדים מהבית זה נגד הדת היהודית.

הצעת חוק אימוץ ילדים (תיקון – אימוץ פתוח) – אעלה זאת שוב.

הצעת חוק נוער (תיקון – תיעוד שיחה עם קטין בחשד לאלימות במשפחה או הזנחה) – אעלה זאת שוב. מה שקורה היום, מגיע קצין חקירות וחוקר את הילד מאחורי גבם של ההורים. הילד לא יודע לענות ומשיב תשובות נאיביות, שגורמים ''להפללת'' ההורים. הצעת החוק דורשת שילד יחקר כשהוא מלווה עם אחד מההורים.

עורכי הדין ורוניקה ברומברג, עו''ד טלי תמרין, עו''ד יפתח תייר ועו''ד משה יצחק אויסדיטשר, הודיעו כי ירתמו לפעול בשיתוף פעולה עם עמותת ע.ל.י.ה. לקידום הצעות החוק של ד''ר מרינה סולודקין.


הערה:

צרפתי רק ישיבה את (סיכום) בנושא, אנסה למצוא את
כל החומר של הוועדה להעלות אותו, אגב, בינתיים היא הצליחה
להעביר חוק בנושא (כחלון עזר והבטיח לעזור) הישום שלו יתפרס
לכמה שנים.


http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=469903

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: רביעי 16.01.13 13:17    נושא ההודעה: השדולה בכנסת ישראל - למניעת הוצאת ילדים בכפיה מביתם:הפסיקו להוציא את הילדים מהבית!

המשך...
הפסיקו להוציא את הילדים מהבית!
השדולה בכנסת ישראל - למניעת הוצאת ילדים בכפיה מביתם
בחסות ד"ר מרינה סולודקין, ח"כ
ועמותת ע.ל.י.ה. בראשות פרופ’ אסתר הרצוג, גב’ איילה שטגמן
וגב’ נחמה דיכנה
קיימו ביום שלישי, 23.2.10, כנס נוסף עתיר חברי כנסת,
עם נציגי משרד הרווחה ונציגי עמותות מכל הארץ
לשינוי תכוף של חוק הנוער,
למען השארת ילדי ישראל עם הוריהם במשפחות הנורמטיביות בביתם


הפעילים החברתיים התומכים בשדולת ד"ר מרינה סולודקין ועמותת ע.ל.י.ה. הגיעו ד"ר מילי מאסס, מרצה בכירה בביה"ס לעבודה סוציאלית, גב’ עליזה אריה, יו"ר הקונגרס הציוני במגזר הבוכרי, גב’ יוחננוף רעיה, עו"ס מגזר בוכרי, עו"ד ורוניקה ברומברג, המייצגת את מגזר העולים החדשים.

מטעם משרד הרווחה הגיעו מר מוטי וינטר, עו"ס - מנהל האגף לשירותים אישיים וחברתיים, ממונה על מתן הנחיות לכל לשכות הסעד במדינת ישראל, וד"ר אלי זרחין. מר נחום איצקוביץ, מנכ"ל משרד הסעד שוהה בחו"ל, נבצר ממנו להגיע.

בכנס השתתפו נציגי עמותה לזכויות ילדים והורים-ע.ל.י.ה., התנועה למען עתיד ילדינו, עמותת מגן לזכויות אנוש.

ד"ר מרינה סולודקין, אני מתעסקת בנושא הוצאת ילדים בכפיה מביתם ממשפחות הנורמטיביות שנים רבות. הכרותי את פרופ’ אסתר הרצוג, מרובת שנים. בשנת 2002 לאחר דוח ועדת גילת, אחרי שפרופ’ אסתר הרצוג וחברי כנסת מש"ס קיימו ישיבה עם שר הרווחה דאז, היתה תקופה "די שקטה" בה פקידי סעד לחוק הנוער, נמנעו מלהוציא ילדים ממשפחות נורמטיביות מביתם, אבל כעבור כמה שבועות, התחלתי לקבל שוב מבול תלונות ממשפחות על הוצאת ילדיהם ממשמורתם.

מידי שבוע אני מקבלת עשרות תלונות של הורים על לקיחת ילדיהם מרשותם. בתוך החברה הישראלית, יש תהליכים שאנחנו בכנסת מבינים שזה פוגע במשפחות, בילדים ובהורים.
אני מבקשת לפתוח את השדולה שלנו באזכור המקרה הנוראי של אמא אילנית נחמיאס, ז"ל, ששמה קץ לחייה, לאחר שפקידות סעד הוציאו ממשמורתה את בנה, והתכוונו לשלוח אותו לאימוץ סגור. משפחתה הטובה והתומכת של אילנית ביקשה לקבל את משמורת נכדם, אולם סורבה על ידי פקידת הסעד.

חברי השדולה עמדו דקת דומיה לזכרה של אילנית נחמיאס, ז"ל. בת 39 שנים במותה טרם עת. יהי זכרה ברוך!

אני רוצה לספר על שני מקרים שקיבלתי לאחרונה, סיפורו של אבא מחדרה עם שלושה ילדים. אחרי שאשתו אושפזה בכפיה בבי"ח פסיכיאטרי, בקלות בלתי נסבלת, פקידות הסעד לקחו את שלושת ילדיו הקטינים בני שנה וחצי, 5 שנים ו- 11 שנים למוסדות הרווחה השונים בארץ. הפרידו את הילדים אחד מהשני. בנו בן ה- 11 של האבא הושם ע"י פקידות הסעד באזור השרון, שני ילדיו האחרים של האבא הושמו בצפון הארץ. הילד בן 11 שנים אמר לאביו שהוא יודע שאמא ואבא יחזירו אותו לביתו. בתו בת השנה וחצי איננה מבינה מאומה, והילד האמצעי בן 5 השנים יודע שעשו למשפחתו משהו לא טוב. מדובר במקרה מחריד. האבא איש צבא קבע בחיל האוויר, נורמטיבי.

מקרה נוסף שקיבלתי, על משפחת עולים מרוסיה שהכו שורשים בארץ. פקידות הסעד התנכלו למשפחה, והאמא נמלטה על נפשה עם שני ילדיה חזרה לרוסיה, לאחר שפקידת הסעד אמרה לה שהם מתכוונים לקיים ועדת החלטה ביום 23.2.10 בה יוצאו ילדיה למתקן חרום של משרד הרווחה. האבא מתכוון למכור את נכסיו ועסקיו בישראל ולנסוע לרוסיה לאשתו וילדיו.

אני צריכה לומר לכם, מדינת ישראל הפסידה. מדובר בהורים עובדים, נורמטיביים עם שכר גבוה מאוד, שתרמו רבות בארץ, והילדים שלהם אם היו נשארים בארץ היו מתגייסים לצה"ל.

בשדולה הובאו עדויות מאמהות שילדיהם הוצאו ממשמורתם. אמא נ.ב. סיפרה, על חטיפת בתה ע"י פקידת הסעד מבית הספר כשהאמא היתה בעבודתה. עולמה של האמא חרב עליה, כמו גם של בתה. האמא אשת חינוך, גננת במקצועה, נורמטיבית. האמא הקריאה מכתב שכתבה לה בתה, כיום בת 11 שנים, שלוש שנים במשפ’ אומנה, במכתב הילדה מייחלת כי אמא שלה תחזיר אותה אליה לביתה החם והאוהב.

אמא נוספת העידה על מאבקה הקשה בפקידות הסעד, שהוציאו בכפיה את שלושת ילדיה ממנה. השבת ילדיה של האמא לזרועותיה ארך 3 שנים, בהם צולקה נפשם של ילדיה. ילדיה של האמא שנחשבו לחכמים ביותר עם רמה גבוהה מעל הממוצע הוכנסו לכיתות מקדמות בביה"ס בהתערבות בוטה של פקידת הסעד במערכת החינוך.
האמא הגישה חוות דעת נגדיות לביהמ"ש מול חוות הדעת המוזמנת של "מומחי משרד הסעד" שסתרו מכל וכל את קביעות "המומחים מטעם", ואיינו טענות פקידי הסעד נגד ילדיה. השופט פסק כי מקום הילדים עם אמם, וכי לא היה מקום להתערבות הבוטה של שרותי הסעד במשפחה.

אמא נוספת סיפרה כי אימצה ילד מרוסיה. כיום בנה בן 7 שנים. מערכת התלאות והיסורים שהעבירו אותה פקידת הסעד, הותירו אותה חסרת אונים. המורים בבית הספר בו למד בנה, התלוננו אצל פקידת הסעד, כי בנה אלים ומסוכן. האמא לא ידעה כי משרד החינוך ניהל מסע הכפשות והשמצות נגד בנה מאחורי גבה בו נטען כי הילד מביא את האלימות מהבית... פקידת הסעד איימה על האמא, כי אם לא תתן לבנה סמים פסיכיאטריים, כדורי רספרדאל, תוציא את בנה ממשמורתה. אמרה וקיימה. בזכות סיועה של ד"ר מרינה סולודקין, הושב בנה של האמא למשמורתה. כיום הילד לומד בבית ספר "שובו" בירושלים "ובעיית" האלימות נפתרה. מסתבר שכשמערכת החינוך איננה משתפת פעולה עם רשויות הסעד, ורואה את טובת הילד תוך שיתוף פעולה עם ההורים, ניתן לחנך את הילד ללימודים גבוהים. הילד כיום ללא כדורים, נחשב לתלמיד מקובל ואהוד בחברה.

ח"כ שלמה מולה, אני מצר על כך כי לא הגיעו מוזמנים נוספים וחברי כנסת רבים. ניסיתי לקדם את הצעת החוק לשינוי חוק הנוער, והזמנתי את כל חברי הכנסת.
זועק לשמיים המקרים בהם מוציאים ילדים מביתם ממשפחות נורמטיביות. המקרה של הילדה נטע בת ה- 14, אליו התוודעתי דרך פרופ’ אסתר הרצוג, גרם לי לזעזוע קשה.
התחכום בהם נלקחים ילדינו על ידי פקידי סעד, לכאורה בשם הצדקה מקצועית, היא המסוכנת. אנחנו המחוקקים, צריכים לתת את הדעת על הוצאת ילדים בכפיה מביתם.
אני מבקש משר הרווחה מר יצחק הרצוג ונציגי משרד הסעד להגיע לשדולה שלנו.
אנחנו רוצים לתקן את העוולות. המטרה שלנו להציע הצעה אופרטיבית. אני מציע לקיים דיון משותף בסיוע מפלגות נוספות, להשמיע את העדויות שהועלו כאן ולתת פתרון גלובאלי לבעיית הוצאת ילדים בכפיה מהבית. אין לי ספק שצריך לשנות את חוק הנוער.

ד"ר מרינה סולודקין, גדעון סער ודני דנון תומכים בנו בכל הדרך. נמצאים איתנו נציגי משרד הרווחה. ניתן להפנות אליהם שאלות.

ד"ר נילי מאסס, אני עו"ס במקצועי ובנוסף נחשבת למומחית מטעם בית המשפט למתן חוות דעת מקצועיות בנושא משפחה. מאוד לא נוח לי אחרי העדויות המזעזעות בנושא הוצאת ילדים כפויה מביתם. אני מאוד מאמינה בשימוש בשפה. ראיתי את תוכנית הטלויזיה "מבט שני" ביום רביעי 17.2. ואני מאמינה לאמא ל’ (הכוונה ללורי שם טוב). אני חושבת שכמו בכל חברה, בחברה שלנו יש קבוצות. הבעיה היא שכשיש הרבה נורמות, משרד הסעד מכריז מה הנורמה האחרונה. במקרים שאני נתקלתי בענין "שלום הילד", התעסקתי בעיקר עם משפחות של הורים נרקומנים ועבריינים.
כשפקידי הסעד חושבים שהורים הם לא טובים, גם הילד חושב שההורים לא בסדר, ולא מכבד את ההורים.
אני מדגישה: הוצאת ילדים מביתם, הינה אסון לאומי! יש למנוע בכל מחיר הוצאת ילדים מביתם! זה ייהרג בל יעבור. לא מוציאים ילדים מהבית. כשפקידת סעד מוציאה ילד מבית הספר, זה מסר איום ונורא לילד!
במרכזי חרום של משרד הסעד, מאזינים לכל שיחת טלפון של הילד לבחוץ. המסר לילד הוא כי הסביבה מסוכנת, זה מסר נורא!
כשאני, במעמדי, מגיעה למרכז חרום, ואני מגיעה לשם כמומחית מטעם בית המשפט, מאזינים לשיחות שלי עם הילדים. התנהגות שרותי הסעד נגד הילדים נעשית באופן גורף.
אסור להוציא ילדים מהבית. צריך לדבר עם ההורים, לסייע להורים אם יש בעיה, ולתת טיפול בקהילה. הוצאת ילדים מהבית היא איומה וצריכה להיות אופציה סופית.

ח"כ דני דנון, אפעל למען השארת ילדים בביתם ומניעת הוצאתם הכפויה מהבית. אספר לכם סיפור אמיתי שהתנהל בוועדה לזכויות הילד, כשאני דיברתי עם הורים שאני מכיר באופן אישי, על התערבות הבוטה של שרותי הרווחה במשפחתם, והעליתי את הסוגיה הזו בפני נציגי משרד הרווחה, טענו כלפי שאני מגזים, ולא מכיר את הנפשות הפועלות. לכן החקיקה מאוד חשובה. השדולה של ד"ר סולודקין היא כלי מצוין.

אני טוען, שהצדק לא נמצא בצד אחד של שרותי הרווחה. לא יכול להיות ששרותי הרווחה צודקים בכל המקרים של הוצאת הילדים. לא יכול להיות שמשרד הרווחה צודקים בכל מה שהם עושים.

גב’ איילה שטגמן, יועצת אסטרטגית בעמותת ע.ל.י.ה. ודוברת העמותה בשדולה, פונה למר מוטי וינטר ולד"ר אלי זרחי, נציגי משרד הרווחה, בשאלה, מדוע רשויות הסעד חודרות לסכסוך גירושין פרטי של הורים, ואם ילד מסרב לקשר עם אחד מההורים, מיד הילד הופך לילד בסיכון ומוצא ממשפחתו לאלתר.

ד"ר אלי זרחין, יש חוק סעד סדרי דין.

גב’ איילה שטגמן, מה זה קשור. אתה מתחמק ממתן הסבר מדוע רשויות הסעד מוציאות ילדים בכפיה מביתם על סכסוך גירושין בין הורים. הפתרון של רשויות הרווחה הוא איום ונורא. יושבות פקידות סעד עם יד על ההדק, והורים בהליכי גירושין, ילדיהם נמצאים בסיכון.


ד"ר אלי זרחין, אני גם משפטן, לכן אני נכנס לנושא הזה.

* הערת כותבת הפרוטוקול:
מלשכת עוה"ד מחוז מרכז נמסר, ד"ר אלי זרחין, איננו חבר לשכת עורכי הדין ואיננו רשום בפנקסי הלשכה*


ד"ר מרינה סולודקין, אני רואה שאתה דיפלומט, ומתחמק מלתת תשובה על שאלה פשוטה.
מר מוטי וינטר, אני רוצה להתיחס לעובדות של ד"ר מרינה סולודקין, המובאות במסמך שנמסר לנו ממנה. זה לא נכון שילד מוצא מביתו בגלל עוני. פרופ’ אסתר הרצוג, ישבה איתי בוועדת גילת. אנחנו מוציאים בעיקר ילדים מאוכלוסיות חלשות מאוד. בסביבות 10,000 ילדים נמצאים בסידור חוץ ביתי. בערך 6,000 ילדים בפנימיות. אנחנו במשרד הרווחה מוכנים לדון על המספרים הנ"ל.
משפט אחד מאוד חשוב לי להדגיש. זה לא נכון שפקידת סעד שמוציאה ילד מהבית מקבלת מענק על סך 6,000$. זה גם לא נכון שהתקציב עבור כל ילד שמוצא מביתו הוא 100,000 ₪ לשנה. מדובר בסכום נמוך הרבה יותר 50,000 ₪ לילד לשנה.

ד"ר מרינה סולודקין, אני פניתי למר יצחק הרצוג, שר הרווחה, עם שאילתא בנושא כמה כסף מקבלת פקידת סעד. מר מוטי וינטר מתפרץ לדבריה ולא נותן לד"ר סולודקין לסיים את דבריה.

פרופ’ אסתר הרצוג, ארשה לעצמי לפנות בנימה אישית למר מוטי וינטר, שהיה ידידי הטוב, כשהייתי בוועדת משרד הרווחה. אתה עומד מול הכעס שמופנה נגדך בכבוד. אני קצת חסה עליך. בסופו של דבר, אתה, שמייצג את משרד הסעד, אין לך תשובות למסור לשאלות הקשות שהועלו בפניך.

מר מוטי וינטר: למה אין לי תשובות?

פרופ’ אסתר הרצוג, כי אם לקחו למשל ללורי שני ילדים ונתנו אותם לבן אדם שישב בכלא 9 שנים וכל הטענות שלו על אלימות נגד האמא, הוכחו כמופרכות, והאמא לא רואה אותם, אתה מייצג את המוסד הזה. אז אני חסה עליך. לעמוד בדבר כזה בלי תשובות. אני מבטאת את הזעקה של המשפחות שנפגעות ממשרד הסעד.
אתה נמצא היום עם המוסד שמדכא את המשפחה, שלוקח ילדים מההורים, שעושה עוולות להורים.

מר מוטי וינטר, זה שאת מדברת כמו שאת מדברת בלי שום בסיס. אני אחד פה ואתם רבים.

פרופ’ אסתר הרצוג, בדוח שערכה המועצה הלאומית לשלום הילד מאפריל 2004, וכפי שפורסם ביום 22.4.04 ע"י רותי סיני מעיתון "הארץ", דווח על מצבם של ילדים במוסדות הרווחה בפנימיות טיפוליות ושיקומיות, כי מצבם מחמיר והולך. כך למשל, בשנת הלימודים תש"ס, סבלו 33% מילדי מוסדות הרווחה סבלו מדיכאון וחרדה. בשנת לימודים תש"ס גדל שיעורם של הילדים מהתופעות ב- 37%. על פי הנתונים המתווספים מ- 5000 ילדים במצוקה, חלה הרעה במצבם של הילדים. שיעור הילדים שסובלים מבעיות בתחום המיני כמעט הוכפל. מ- 9.4% ל- 17.5%. שיעור שימוש הסמים יותר מאשר הוכפל. המועצה לשלום הילד שמצוטטת ב"הארץ".

ד"ר חנה וייס, הבן שלי עבר את דרך הגיהינום הזו. בני אושפז בכפיה בבי"ח פסיכיאטרי, עבר התעללות קשה כשנותק ממני בכפיה.

פרופ’ אסתר הרצוג, במשרד הרווחה יודעים מה צריך לעשות. מי כמו מר וינטר יודע שיש לייצר את המדיניות הנכונה עם הפנים לקהילה. כל עוד קיימים פנימיות יוציאו ילדים לפנימיות. המדיניות צריכה להיות סגירת מוסדות לילדים. בחוק הנוער יש המון דברים דרקוניים כמו הולדינג בילדים, פתיחת תיקים לילדים שבורחים ממוסדות. חוק הנוער חסר מוסריות ואנושיות, באמצעותו עושים פקידי הסעד דברים בלתי נסבלים למשפחות.

גב’ איילה שטגמן, יועצת אסטרטגית בעמותת ע.ל.י.ה., אשת חינוך במקצועה, דוברת שדולת עמותת ע.ל.י.ה. בכנסת, סגרה את ישיבת השדולה באיחולי חג פורים שמח לילדי ישראל.


הערת מסקרת השדולה:

מעיין ספיר, ז"ל, בת 15 שנים במותה
נרצחה על ידי נער בן 17 - ילד פנימית משרד הסעד.

90% ממעשי האונס, החזקת סמים, אלימות וחבלות בני נוער, כולם של ילדי פנימיות משרד הסעד.
ילדים בסיכון הינם ילדי פנימיות משרד הסעד.

עוד נקודה למחשבה...
מדוע מנהלי בית ספר כפופים לפקידת הסעד?
מדוע לפקידת סעד כח מעל ראש ממשלה?
מדוע פקידת סעד שהינה פקידה בלבד, בעלת סמכויות לחטוף ילדים באישון לילה מהבית?
מדוע משטרת ישראל כפופה להוראות פקידת הסעד?
מדוע תלונות שמוגשים למשטרה נגד פקידת סעד נסגרים, מיד לאחר היפתחם, ללא ביצוע חקירה (אף לא למראית עין)?

כיצד יתכן שמדינת ישראל מייסדיה ניצולי שואה,
כבוד הרב מאיר לאו, אישיות נערצת, מספר חרוט על ידו, ברח ממחנה השמדה ביקנאו - אושוויץ למדינת ישראל, כדי לגלות
שבמדינת ישראל ניתוק ילדים מהוריהם, נעשה מידי יום ביומו.

כתבה: לורי שם טוב, אמא
עמותה לזכויות ילדים והורים – ע.ל.י.ה. (ע"ר)
בראשות פרופ’ אסתר הרצוג
טל’: 050-8846712, פקס’: 03-7327557


הבהרה ותיקון
פנתה אלי, ד"ר מילי מאסס, בבקשה להבהיר דבריה בשדולה.

ד"ר מילי מאסס איננה משמשת כמרצה בכירה בבית ספר לעבודה סוציאלית, כפי שנכתב, כי אם שימשה כמורה בכירה, ועכשיו הינה בגמלאות. ד"ר מילי מאסס הופיעה כעדה מומחית מטעם בית המשפט.

הנני להבהיר, כי ד"ר מילי מאסס, מתנגדת להוצאת ילדים בכפיה מביתם ממשפחות נורמטיביות בלבד.

שימת הלב, כי השדולה הוקמה למען המשפחות הנורמטיביות, שילדיהם הוצאו ממשמורתם בכפיה.

כפי שהבהירה פרופ’ אסתר הרצוג, בשדולה בכנסת. הורים עבריינים, יש למצות עימם את מלוא חומרת הדין.

היטיבה לבאר את המצב כיום, ד"ר מרינה סולודקין, כשסיפרה שנאמר לה שאין מקומות לילדים עבריינים, ילדים צורכי סמים, ילדים עם בעיות אלימות קשות, מאחר ומתקני החרום של משרד הסעד מפוצצים בתפוסה מלאה. ילדים ממשפחות נורמטיביות, ממלאים את מתקני החרום של משרד הסעד.

עמותת ע.ל.י.ה. מתחייבת כי בשדולת הכנסת בחודש מרץ 2010 בחסות ד"ר מרינה סולודקין, תעסוק בשינוי חוק הנוער, להצלת ילדינו מהחשיבה האינטואיטיבית של העובדות הסוציאליות, שיכולות להוציא ילד מביתו, על סמך תחושת בטן.

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: רביעי 16.01.13 13:20    נושא ההודעה: משרד הרווחה לא יישם את המלצות ועדת גילת

המשך
עדת גילת - ועדת ייעוץ לקביעת סמכות "ועדות החלטה" ודרך התנהלותן מול פקידי הסעד למיניהם

ועדת גילת משחק לידיהם של הרווחה.

משרד הרווחה לא יישם את המלצות ועדת גילת (דוח של ועדת ייעוץ לקביעת סמכות "ועדות החלטה" ודרך התנהלותן מול פקידי הסעד למיניהם), את זה ניתן לראות באופן מיידי ע"י השוואת המלצות ועדת גילת לתע"ס (תקנון עובדים סוציאליים) מספר 8.9 בעניין ועדות החלטה.

ועדת גילת המליצה כי לא יתנהל כל דיון בועדות ההחלטה בלי נוכחות הקטין ומשפחתו; חובת תרשומת וגילויה לקטין ולמשפחתו, הקטין ומשפחתו זכאים לנציגות מטעמם. כינון "נציבות קבילות", ועוד.

משרד הרווחה לא יישם אף אחד מאלו.

לכאורה ניתן לחשוב כי המלצות גילת מסייעות לאזרח. אך ההיפך הוא הנכון, למעט מינוי אומבודסמן על פקידי הסעד ועל ועדת ההחלטה המלצות ועדת גילת פוגעות בזכויות האזרח.

ועדת ההחלטה מורכבת מפקידי רשויות מקומיות ושכיריהם השונים: מומחים ובעלי מקצוע. הם מדברים בשפה אחת ומנודדים בראשם למוצא פיו של פקיד הסעד, או יו"ר הוועדה. הם מקיזים את דמיהם של הקטין והוריו ובתום הדיון יפקירו אותם בשלל אבחונים תיוגים והמלצות להחלטות שיפוטיות שאין מאומה בינם לסיוע לקטין ומשפחתו. ה"משחק מכור" מראש

ועדת גילת מחזקת מעמד הוועדה הזאת בכך שהיא הופכת אותה למעין בית משפט שבו הקטין הוריו, יהיו נוכחים עם נציג ותהיה תרשומת.

בתום ה"משפט" המכור תטען הוועדה כי יש תוקף להחלטותיה כי הקטין ומשפחתו נכחו, הם חלק ממנה.

תגובת משרד הרווחה להמלצות ועדת גילת

באופן אירוני משרד הרווחה רמז בתגובתו לוועדת גילת כיצד האזרח צריך לפעול בוועדות ההחלטה:

"...המשרד יבחן את כל המלצות ועדת גילת כדי לקבוע אילו מתוכן יש מקום לאמץ. יש לציין שלמשרד כמעט ולא היה ייצוג בוועדת גילת ולכן לא היתה בחינה מקצועית מלאה של כל ההמלצות" (מכתב מאת חיים פוזנר, מנהל האגף לשירותים חברתיים ואישיים במשרד הרווחה, 15 במאי 2003 )

ועדת גילת

בנובמבר 2002 הוגש לשר העבודה והרווחה שלמה בניזרי דוח של ועדת ייעוץ לקביעת סמכות "ועדות החלטה" ודרך התנהלותן מול פקידי הסעד למיניהם בראשות ד"ר ישראל צבי גילת (להלן: דוח ועדת גילת). דוח ועדת גילת עסק בין היתר גם בעבודתם של פקידי הסעד וקבע:

"פקיד הסעד לפי התובנה המשפטית הקלאסית הוא 'זרועו הארוכה' של השופט הדן בעניין. הוא אינו 'פקיד טכני' אלא הוא 'בעל דבר'. הוא המוציא ומביא את העניין שבתחום סמכותו לבתי המשפט, והוא הוא המקבל הוראות מבית המשפט כיצד לפעול. בבואו לבית המשפט הוא מגיש תסקיר על מצבו של הקטין ובדיוני בתי המשפט הוא המחויב לטעון טענות, וכמובן עליו מוטלת החובה להשיב לטענות שטוען בעל הדין שכנגד... מלבד זאת, תפקידו של פקיד הסעד הוא להציע דרכי טיפול לבית המשפט, כדי שבית המשפט ידע לבור לו את דרך הטיפול הנראית לו."

ועדת גילת הגישה את המלצותיה בחודש נובמבר 2002. עיקרי ההמלצות נוגעות בכך שוועדות ההחלטה לא פעלו מתוקף חוק או תקנות, והיו טענות חוזרות ונשנות על תהליך העבודה שלהן. להלן חלק מן ההמלצות:

1. לא יתנהל כל דיון בוות"ט (ועדות לתוכניות טיפול – שמן החדש של ועדות ההחלטה) בלי נוכחות הקטין ומשפחתו; באין הורים יהיו נוכחים קרובי משפחה המחזיקים בקטין בפועל או לפי סדר שנקבע בחוק הירושה, התשכ"ה–1965.

2. כדי שההליך המתקיים בוות"ט יהיה שקוף יותר יש לקבוע חובת תרשומת וגילויה לקטין ולמשפחתו.

3. הקטין ומשפחתו זכאים לנציגות מטעמם.

4. למשפחה יש זכות מהותית להציג תוכנית טיפול חלופית.

5. יש לכונן של "נציבות קבילות" שבראשה "נציב קבילות"; יש לקבוע מנגנוני תלונה על פקידי סעד, על חברי ות"ט ועל חברי ועדת תוכניות טיפול עליונה. המנגנונים צריכים להיות נגישים לקבילותיהם של קטינים שעניינם נידון, למשפחות הקטינים ולנציגיהן ולארגונים וולונטריים שמעוניינים לקבול על תופעה כללית. מומלץ לקבוע מנגנון ברור וידוע של התייחסות להערות בית-משפט באשר להתנהלותם של פקידי סעד מסוימים.

6. לא יתנהל דיון באפשרות של הכרזת ילד כבר-אימוץ אלא רק בוועדה לתוכניות טיפול, ולא ייפתח כל הליך אלא רק לאחר שהוות"ט תנמק בכתב מדוע יש להוציא את הקטין לאימוץ ולא להסתפק בפתרונות של הליכי הוצאה חוץ-ביתיים רגילים. בישיבות ות"ט אלו חייב להיות נוכח פקיד הסעד לחוק הנוער וכן פקיד הסעד לפי חוק האימוץ, ודבריהם יובאו בפרוטוקול.

7. עיגון מעמדה של "ועדה לתוכניות טיפול" בהליכי אימוץ: "...הוועדה ממליצה כי ייערך תיקון בחיקוק, בו יינתן מעמד רשמי לוות"ט באשר להחלטה להוציא קטינים מן הבית על-מנת להכריזם כבני אימוץ. כמו-כן, ממליצה הוועדה כי יקבע בתקנה כי בכל מקרה שאין ההורים מסכימים למסור את ילדם לאימוץ, לא ייזום פקיד הסעד הראשי לעניין חוק האימוץ, התשמ"א – 1981, כל צעד לקראת הכרזת ילד כבר אימוץ, עד להכרעה בנידון של הוות"ט."

8. הוצאת צו חירום לפי סעיף 12(ג) לחוק אימוץ ילדים, התשמ"א–1981, תיעשה רק לאחר חתימת הסכמה של פקידת סעד ארצית לפי חוק הנוער ולאחר שהיא מנמקת בתצהיר מדוע אין לנקוט בצווי חירום מכוח סעיף 11 לחוק הנוער.

9. המלצה לשינוי התנאים להפעלת צווי חירום מכוח סעיף 11 לחוק הנוער: כאשר מוצא ילד בצו חירום, הוא יכול להיפגש עם הוריו בתוך 48 שעות. צו החירום יוצא לשבעה ימים.

10. כשתוקם המועצה המדעית, יש להגביר את הפעילות המחקרית שמטרתה להעריך את דרכי קבלת ההחלטות של פקידי סעד ולבנות תשתית אמפירית להחלטות בעתיד.

11. הוועדה ממליצה כי משרד הרווחה יטיל על צוות מקצועי מצומצם להגדיר בפירוט את תפקידם של פקידי הסעד ואת היקף עבודתם.


תגובת משרד הרווחה להמלצות ועדת גילת
"...המשרד יבחן את כל המלצות ועדת גילת כדי לקבוע אילו מתוכן יש מקום לאמץ. יש לציין שלמשרד כמעט ולא היה ייצוג בוועדת גילת ולכן לא היתה בחינה מקצועית מלאה של כל ההמלצות". (מכתב מאת חיים פוזנר, מנהל האגף לשירותים חברתיים ואישיים, 15 במאי 2003.)

התוכניות ליישום המלצות ועדת גילת

ב-10 במרס 2004 הציג מנכ"ל משרד הרווחה דאז, פרופ' דב גולדברגר,[1] את "המסגרות החדשות של הוועדות לתכנון טיפול ומעקב במחלקות לשירותים חברתיים (ועדות החלטה)" לפני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.[2] יו"ר הוועדה, שאול יהלום, ציין כי "בעקבות הוועדה [ועדת גילת], שלא יושמה בקדנציה הקודמת, מונתה ועדת יישום בקדנציה הנוכחית, בראשות מנכ"ל משרד הרווחה, פרופ' דב גולדברגר". בישיבה זו הציג פרופ' גולדברגר את מסקנות הוועדה שלו – כיצד יש ליישם את דוח ועדת גילת.

יש לציין שיו"ר הוועדה, חבר הכנסת שאול יהלום, קיבל מכתב מאיגוד העובדים הסוציאלים, שבו התבקש לבטל את המלצות ועדת גילת – לעובדים הסוציאלים היו השגות רבות על הדוח, בעיקר בנקודות שבהן הוצע לצמצם את סמכויותיהם של פקידי הסעד או לחשוף אותם לביקורת.

בישיבה תיאר מנכ"ל משרד הרווחה את תוכניות המשרד ליישם את רוב ההמלצות בדוח ועדת גילת (עד אז לא נעשה כל צעד בכיוון זה). בישיבה אמר פרופ' גולדברגר לצבי גילת, יו"ר ועדת גילת: "בהרבה דברים הלכנו רחוק יותר מההמלצות שלכם... יש מקום שהתחשבנו גם בדברים של השופטת רוט-לוי".[3]

עד לכתיבת שורות אלה לא התקבלה תגובת משרד הרווחה אשר ליישום דוח ועדת גילת ודוח ועדת גולדברגר. צוין שבשנים האחרונות היו במשרד הרווחה הרבה חילופי גברי.[4]
בספר התקציב של משרד הרווחה לשנת 2006 (מאוקטובר 2005) נאמר: "לקראת שנת 2006 נערך המשרד להתחלת הרפורמה המקיפה בעבודת הוועדות בהתאם למסקנות הוועדה בראשות פרופ' דב גולדברגר והוועדה בראשות פרופ' גילת".

[1] פרופ' גולדברגר היה יו"ר הוועדה ליישום ההמלצות בדוח ועדת גילת.

[2] הדברים במלואם מתועדים בתוך: ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, פרוטוקול מס' 42ב', 10 במרס 2004.

[3] הכוונה היא לוועדת רוט-לוי לבחינת עקרונות יסוד בתחום הילד והמשפט ויישומם בחקיקה. ראה בהמשך.

[4] פרופ' דב גולדברגר כבר אינו משמש מנכ"ל המשרד, ומאז פרישת השר אורלב לא מונה שר רווחה חדש.

https://sites.google.com/site/israsocial/home/1-1/1-2/3



Link

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group