לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
מיכאל רז קצין משטרה בדימוס: יגאל עמיר ורומן זדורוב חפים מפשע  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> רצח רבין,המחדלים המשפטיים בפרשת חקירת רצח יצחק רבין



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מעריב
אורח








הודעהפורסם: רביעי 09.05.12 11:18    נושא ההודעה: מיכאל רז קצין משטרה בדימוס: יגאל עמיר ורומן זדורוב חפים מפשע

קצין משטרה בדימוס: יגאל עמיר ורומן זדורוב חפים מפשע
עמוס ברנס, יגאל עמיר ורומן זדורוב חפים מפשע ותפרו להם תיק על לא עוול בכפם. אלו הטענות המרכזיות שמופיעות בספרו של מיכאל רז, תושב נתניה, שניהל עשרות חקירות רגישות במשטרה. "המערכת לא מאפשרת לחקור באופן אובייקטיבי, אלא רק לטייח"
עדי קרסיק | 8/5/2012 14:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר Share on facebook Share on twitter
תגיות: מיכאל רז, יגאל עמיר,רומן זדורוב, עמוס ברנס,
שום דבר בעולמו של מיכאל רז לא מובן מאליו. קצין המשטרה בדימוס (דרגת מפקח), המתגורר בנתניה, החליט להילחם בארגון שבו עבד במשך שנים. פרשת עמוס ברנס, שאותה ליווה לאחר שסיים את השירות, לא נותנת לו מנוח עד היום.

בואו להיות חברים של "זמן מעריב" גם בפייסבוק

שנים רבות לאחר שברנס הורשע ברצח החיילת רחל הלר וזוכה, רז ממשיך להילחם את מלחמתו של האיש שהלך לעולמו לפני חצי שנה. "12 אנשי משטרה שיקרו בפרשה הזאת", הוא אומר בכעס, וטוען שהוא יודע את זהות הרוצח האמיתי. "המשטרה זייפה את סרט השחזור כדי להרשיע את ברנס".
צילום: אסף פרידמן
מיכאל רז צילום: אסף פרידמן

מבחינת רז, לא רק בפרשת רצח הלר המדינה רימתה ושיקרה. גם רצח רבין היה קונספירציה אחת גדולה, המדינה מרעילה את האזרחים עם פלואור שמוחדר למים, ורומן זדורוב, הנאשם ברציחתה של תאיר זאדה, הוא עוד קרבן בפרשייה האומללה ההיא.


ימים ספורים לאחר שהוציא את ספרו החדש, "ויהי בוקר יום אחד", רז מחסל חשבונות עם המשטרה, עם דרכי החקירה שלה ועם טיוח האמת. "המשטרה לא מאפשרת לך לחקור באופן אובייקטיבי, הם אוהבים רק לטייח", הוא אומר.

צילום ארכיון: נעם וינד
יצחק רבין דקות לפני הרצח. קונספירציה גדולה צילום ארכיון: נעם וינד
השוטרים שיקרו וזייפו

קשה להגדיר את מיכאל רז במילה אחת. הוא קצין חקירות בכיר בדימוס, חוקר פרטי ומורה לאזרחות. בנוסף, הוא לוחם עיקש נגד עוולות שונות המנסה לתקן את העולם. את הרדיפה אחרי הצדק והאמת הוא התחיל עוד בתקופת שירותו הצבאי, אז שירת בשריון כלוחם ביחידה שתפקידה היה לתקן טנקים תחת אש. "אחד מחבריי נהרג מרסיס בבטן", הוא נזכר. "עוד לפני כן התרעתי ושאלתי למה אין אפודות מגן. התשובה שקיבלתי היא שאין תקציב של 70 דולר. זאת הייתה המלחמה הראשונה שלי".

בתום שירותו התגייס רז למשטרה, ושימש קצין חקירות במרחב השרון. אחת הפקודות שלו הייתה מירי גולן, מי שהייתה לימים ראש היחידה לחקירות הונאה בדרגת תנ"צ. "מירי הייתה תלמידה שלי בחקירות", הוא אומר בגאווה. לאחר שהשתחרר הוא החליט להתגייס ולסייע לברנס שישב בכלא באשמת רצח החיילת רחל הלר בשנת 1974.

ברנס, שטען במשך כל השנים שהוא חף מפשע, שוחרר ב-1983 לאחר 8 וחצי שנים לאחר שהתגלו עדויות שקר של חוקרי המשטרה. לאחר שחרורו תבע ברנס מהמדינה פיצוי על התקופה שבה שהה בכלא. "בפרשת ברנס הוכחתי ש-12 אנשים שיקרו", הוא אומר.

"מצאנו את סרטי השחזור שהמשטרה זייפה, 12 שוטרים זייפו את הסרטים, כולל מנהל המעבדה. כשבדקתי את ברנס אצלי במכונת אמת, הוא יצא דובר אמת".
משפט חוזר לעמוס ברנס. תפרו לו תיק

ברנס פוצה בסופו של דבר.
"המדינה משלמת כשתופסים חפים מפשע, אך לא קציני המשטרה הם שמשלמים את המחיר".

מדוע 12 חוקרי משטרה ירצו לשקר כדי להכניס אדם חף מפשע לכלא?
"יכולות להיות לכך מספר סיבות. יכול להיות שהם חשבו שהוא הרוצח. שנית, יש בפיצוח חקירה קידום ואגו. יכול להיות גם שהופעל עליהם לחץ ציבורי לסגור את התיק".

אם כך, למה ברנס הודה ברצח?
"ברנס הוחזק במתקן של השב"כ שנועד לעינויים. נתנו לו שם מכות רצח. אמרו לו 'אנחנו נתלה אותך ונספר שהתאבדת בגלל שהיו לך ייסורי מצפון'. נתנו לו לשתות שתן והכניסו לו מלח בשתייה. לכן לבסוף חתם להם. הוא כבר היה עייף מהעינויים".

החשוד הראשון ברצח לא היה עמוס ברנס, אלא יורם ביכונסקי, שהיה חברה של רחל הלר. ביכונסקי היה פעיל בשמאל הרדיקלי ולאחר חקירתו הוחלט לשחררו משום שהיה נכה צה"ל ולפיכך לא התאים לפרופיל הרוצח.

"בשנת 1974 נשתלו שלושה אנשי שב"כ בארגון השמאל. ביכונסקי נמנה עליהם. כשרחל הלר גילתה שביכונסקי בגד בה, היא איימה שהיא תספר לכולם שהם שתולים, ואז מצאה את מותה".

אז מי רצח אותה?
"אני יודע מי רצח אותה. אפילו נפגשתי עם אשתו שהראתה לי שירים שהיא כתבה בהם היא מתארת את הרציחות שבעלה ביצע. עמוס ברנס הגיש תלונה במשטרת עכו נגדו, אך במשטרה טייחו את זה".
רז, יש לציין, מסרב לנקוב בשמו של הרוצח, ומסביר מדוע ברנס נפל קרבן לשוטרים. "הוא הכיר את רחל", הוא אומר. "ביום שבו היא נרצחה הוא נסע לכיוון הפוך מהמקום שבו נמצאה הגופה. היו לו עדים שראו אותו, אך המשטרה איימה עליהם והורתה להם לומר שהוא נסע למקום שבו הייתה רחל הלר".

המאבק שניהל רז למען ברנס גבה ממנו מחיר אישי כבר. "המאבק עלה לי 23 שנים מהחיים וגירושים. אשתי אמרה לי 'או אני או ברנס'. הוא היה ישן אצלי. אמא שלי נתנה לו כסף. הבת שלי הייתה יושבת על הברכיים שלו ואשתי הייתה מתעצבנת. היא אמרה שהוא רוצח, ואני טענתי לכל אורך הדרך שהוא חף מפשע. ברנס כתב לאמא שלי שירים ואפילו ליווה אותה בדרכה האחרונה. בסוף אלוהים עזר לי אחרי שאף אחד לא האמין לי".
צילום: יגאל לוי
יגאל עמיר בבית המשפט. חף מפשע? צילום: יגאל לוי
מי ירה ברבין?

עמוס ברנס, אליבא דרז, אינו האדם היחיד שישב בכלא על לא עוול בכפו. גם יגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין, הוא חף מפשע. "בעבר כתבתי ספר על רצח רבין, כי הייתי קצין שבודק מקרי מוות", הוא אומר.

"המסקנות שעלו בעקבות הממצאים הם שהוא נורה במכונית. יום לפני הרצח אמרו לו שמחליפים לו את הנהג לנהג אחר. בקורס שהמאבטחים עוברים בשב"כ הם נדרשים לירות במתנקשים בתוך שתי שניות. אבל בזמן הרצח אף אחד לא ירה כי אמרו להם שזה תרגיל. המדינה לא סיפרה את האמת בפרשה".

גם רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה, הוא קרבן של המערכת המשטרתית. לדברי רז, למרות שזדורוב שחזר את הרצח, הוא חף מפשע. "ד"ר חיים סדובסקי, שעבד איתי על פרשת ברנס, כתב ספר בשם 'איך לתפור חף מפשע', שבו הוא מתייחס למקרה זדורוב. בידיים של תאיר מצאו שערות ארוכות. נערות רצחו אותה.

"אז איך המידע הזה לא הגיע לתקשורת? כי התקשורת נמצאת תחת ההשפעה של המשטרה. ברצח תאיר הייתה מעורבת נערה שאבא שלה מילא תפקיד ביטחוני, והוא לחץ לסגור את החקירה נגדה. לזדורוב לא היה מניע. כדי לסגור את התיק הלכו וזייפו טביעת נעל שלו. בכפר סבא יש מומחה שהגדיל תמונה של טביעת הנעל פי 500 ואמר שזדורוב לא דרך שם באמת. ברגע שהם נתפסים לקונספציה לא אכפת להם משום דבר אחר".

צילום: יגאל לוי
רומן זדורוב בשיחזור הרצח. קורבן של המערכת? צילום: יגאל לוי
אין שליט במדינה

חף מפשע נוסף היושב בכלא, טוען רז, הוא נהג המונית משה קסטל, שהורשע ברצח חלפני הכספים יגאל דניאל ואילן דבש בשנת 1997. "מה שקרה לברנס, קורה שוב אצל קסטל. המשטרה החליטה לפי הנייד שלו שקסטל היה בזירת הרצח. במקום מצאו טביעת אצבע של איש משטרה ולא של קסטל, אך עדיין הכניסו אותו למאסר עולם. באותו היום הוא בכלל נסע לכיוון ההפוך.

"המשטרה טוענת שהוא נקלט לפי הנייד שלו באזור הרצח, אך למעשה הוא נקלט בכל הארץ. יש סיכוי של 60 אחוזים שהוא לא היה בזירת הרצח. אני יודע שאנשי משטרה לוו מאחד מהנרצחים כסף ולא החזירו לו, ולכן לא רצו חקירה רצינית. כך הכספים שלו נשארו אצלם. אותם שוטרים היו מהמרים כבדים".

איך במשטרה הגיבו לספרים שכתבת?
"במשטרה אמרו לפושעים לפגוע בי, אבל הם סירבו כי אני שיקמתי אותם. כשהייתי קצין חקירות במטה ביפו נתתי אוכל לעציר שהיה רעב. כעבור זמן השתילו אצלי ראיות, פנקסים של כתובת עם אנשי שב"כ וקיוו שבכלא יהרגו אותי פושעים, אך אותם פושעים לא פגעו בי כי עזרתי לחבר שלהם בזמנו".
רז משוכנע כי במשטרה ניסו לתפור גם לו תיק כדי להשתיק אותו.

"מס הכנסה עשו אצלי. אחר כך מצאו אצלי את הפנקסים עם הכתובות של אנשי השב"כ. חשבתי לתומי שאולי אחד מהחוקרים השאיר אצלי את הפנקסים, אבל הבנתי שהם השאירו את זה בכוונה. אחר כך הייתי 14 יום במעצר. ואיך ניצלתי ממס הכנסה? כי היה נכה צה"ל שהתאבד וכתב במכתב ההתאבדות שלו: 'מס הכנסה הרג אותי'. אמרתי להם שאני אוציא את זה לתקשורת. בנוסף, חבר שלי שהשתתף בחיסול נאצים אמר לאחד מחוקרי המכס 'אם משהו קורה למיכאל אני אהרוג אותך'".

אפשר להאמין לרז ואפשר לפטור אותו כאדם ההוזה דברים מלבו. אבל רז, מבחינתו, רק ממשיך להאשים את המשטרה: "היום מתנהגים שם בצורה עוד יותר גרועה. יש אנשים שנרצחים אבל במשטרה טוענים שהם התאבדו. הם עושים את כדי לסגור תיקים. יש המון מקרי רצח שלא מפוענחים ככה. אחרת איך אפשר להסביר שבן אדם מתאבד עם שלושה כדורים בראש?".

אז מה צריך להיות הפתרון?
"המשטרה צריכה להיות תחת ביקורת של הכנסת. אסור שהשוטרים יבדקו את עצמם, כי כולם משקרים. אחרי מקרה ברנס הייתי בטוח שיעשו משהו, אך לא. ממשיכים כאן לסגור תיקים ולהותיר את הפושעים האמיתיים ללא טיפול".
צילום ארכיון: יגאל לוי
תחנת משטרה. לא יאהבו את הספר. צילום ארכיון: יגאל לוי

לפרנסתו רז עובד כחוקר פרטי. "אני מתעסק במקרים שנראים אבודים", הוא אומר. "אני רוצה לעזור לכלל. אני לא איש פוליטי. אותי מעניין שיהיה טוב. האזרח הקטן לא יכול לגמור את החודש, לא משנה כמה אתה מרוויח. שום דבר בארץ הזאת לא מאורגן כמו שצריך. האזרח הקטן שאין לו כסף סובל. הבעיה היא שהתחתית סדוקה במבנה של המדינה. התחתית זה הצדק. וזה בדיוק מה שקורה בישראל".

לא ממש הבנתי אותך. מה בדיוק הבעיות שאתה מצביע עליהן?
"אני אתן לך דוגמה. במים שאני שותה יש פלואור שמכניסים כביכול כדי לעזור לשיניים. אך פלואור גורם לסרטן ולשברים בעצמות. הממשל לא מסתכל על זה. כל משרד ממשלתי הוא למעשה ארגון. המדינה לא נשלטת על ידי שליט אחד. כל מפלגה מקבלת משרד ואף אחד לא מתערב, לכן היא עושה מה שטוב לאנשים שלה. לכן גם הכניסו אסבסט לארץ. בגלל שאין פה שיטת בחירות של נשיאות. אפילו לדרייפוס לא היו עורכים בארץ משפט חוזר".

הראיון עם רז היה מתיש. הוא עובר מנושא לנושא, מדבר בלי הרף על עוולות שונות, והמסר שהוא מעביר, בסופו של דבר, הוא אחד: "בארץ עוסקים בטיוח. לא אכפת לאף אחד מהאזרחים, רוצים רק לשמור על השלטון. המדינה לא מסתכלת לטווח ארוך. אלו שמתו בקישון, לא מתו בגלל המים, יש לי מחקרים שמעידים שהם קיבלו סרטן במוח ממכשירים שהיו על הסירות, למרות שאמרו להם לא להיות ליד המכשירים האלה יותר משש שעות".

ומיד הוא עובר לנושא אחר, שגם הוא, לדבריו, מעיד על תפקודה הלקוי של המדינה. "המדינה לא שומרת עלינו", הוא קובע. "בשנות החמישים ביצעו הקרנות נגד גזזת. נתנו להם הקרנות למוח כדי לסלק מחלה. עכשיו יש הרבה תביעות. עוברים 30 שנה עד שהמקרים מתגלים".

כחלק מתוכניתו לקדם את הצדק, הקים רז את תנועת "צדק תרדוף" המעניקה את מגן הצדק על שם השופט זלמן שניאור חשין ז"ל, אביו של מי שהיה המשנה לנשיא בית המשפט העליון, מישאל חשין. "אני לא ממש קשור לפעילות שלו", אומר מישאל חשין.

"הוא כותב אליי מדי פעם, אבל הוא לא מתואם איתי. זה מאוד מביך אותי כל הנושא הזה. לפני הרבה שנים הוא שאל אותי אם הוא יוכל להשתמש בשמו של אבי. יכול להיות שהשבתי לו בחצי אישור. אני לא יכול להגיד שזה בניגוד ברצוני. כנראה שזה היה בהסכמתי לפני שנים רבות".


http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/365/668.html#.T6kUKTOqXGE.facebook
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> רצח רבין,המחדלים המשפטיים בפרשת חקירת רצח יצחק רבין כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group