לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
התנהלותו הנפסדת של אליעד שרגא ממחישה את חוסר תום ליבו שלא לומר חמדנותו"  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מעריב
אורח








הודעהפורסם: חמישי 03.05.12 0:23    נושא ההודעה: התנהלותו הנפסדת של אליעד שרגא ממחישה את חוסר תום ליבו שלא לומר חמדנותו"

התנהלותו הנפסדת של שרגא ממחישה את חוסר תום ליבו שלא לומר חמדנותו"
סדרת תביעות מטרידה, בוטה וכוחנית על מיליוני שקלים מתבררת בבית המשפט בין עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, לבין קופת הפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית. התמונה שעולה מתוך טענות הקופה, גוף המנהל את חסכונות הציבור, מעוררת תהיות לגבי התנהלותו של האיש שמתיימר להיות אביר הצדק. שרגא מכחיש את כל הטענות נגדו: "מחדלי הקופה ונציגיה גרמו לי ולמשרדי נזק עצום"
גידי ליפקין | 27/4/2012 8:09 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר Share on facebook Share on twitter
תגיות: אליעד שרגא, התנועה לאיכות השלטון, קופת הפנסיה
תביעה משפטית מטרידה מתנהלת בימים אלה בבית משפט השלום בתל־אביב באולמה של השופטת כרמלה האפט. הסכסוך המדובר הוא בין עו"ד אליעד שרגא, מייסד התנועה לאיכות השלטון, לבין הקופה לתגמולים ופנסיה של עובדי הסוכנות היהודית בארץ ישראל. ההליך המשפטי בין הצדדים על מיליוני שקלים נושא אופי בוטה, כוחני, והוא מסקרן במיוחד בגלל זהות הניצים. מצד אחד, אליעד שרגא ‏(53‏), מי שמתיימר לשמש שומר הסף של המאבק הציבורי על מינהל תקין, שקיפות והגנה מפני עוולות ועיוותים שלטוניים. התמונה שעולה מתוך כתב התביעה, אשר מוכחשת מכול וכול על־ידי שרגא, מציירת אותו כמי שנוהג לגמרי אחרת כאשר מדובר בענייניו העסקיים. מצד אחר ניצבת הקופה לתגמולים ופנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל, גוף המופקד על חסכונות הציבור - כספי הפנסיה והתגמולים של 3,200 גמלאים ועובדים. בית המשפט שלח את הצדדים להליך גישור בתביעות ההדדיות ובמקביל קבע דיון להוכחות במחצית חודש מאי. מה שבטוח - משעמם לא יהיה שם.

תחילתו של הסיפור ב־17 בנובמבר 2010, בשעות הצהריים המוקדמות, שעה שאש אחזה בקומות העליונות של מגדל שלום בתל־אביב והתפתחה לשריפה שלשעה קלה הפכה לנושא השיחה המדובר ביותר במדינה. עשן שחור היתמר מעל לדרום העיר, כבאיות רבות הוזעקו לאירוע, והעניין הסתכם בבהלה גדולה של רבים מיושבי הבניין, בפגיעות קלות של ארבעה מהם ובפינוי כל יושביו. בין שוכני המגדל, בקומה ה־19, המרוחקת 11 קומות ממוקד השריפה בחדר המכונות שבקומה ה־30 - הבדל של עשרות מטרים בגובה - יושב משרדם של עורך הדין אליעד שרגא ושותפיו. עו"ד שרגא יושב שם בשכירות שנים רבות.

הנכס שייך לקופה לתגמולים ופנסיה של עובדי הסוכנות היהודית לארץ ישראל, והוא מנוהל עבורה בידי החברה לניהול נכסים של הסוכנות היהודית. מדובר בנכס נדל"ן מניב ובאפיק השקעה, שמטרתו להבטיח תשלום פנסיה בבוא היום לגמלאי הסוכנות היהודית. משרדו של שרגא לא נפגע באופן ישיר מהשריפה, אך בעקבות החלטת עיריית תל־אביב ורשויות הבטיחות פונה הבניין כולו לתקופה של 10 ימים לצורך שיפוצים ותיקונים.

סביב 10 הימים אלה ומחלוקות נוספות מתנהל כעת קרב מרתק בבית המשפט על מיליוני שקלים ועל הזכות להשתמש בנכס. במוקד המחלוקת: החלטתו של משרד עוה"ד אליעד שרגא ושות' ‏(השוכר‏) להימנע מתשלום שכר הדירה לקופת הפנסיה ‏(המשכיר‏) בשיטתיות ולאורך זמן.
עו
עו"ד אליעד שרגא. קרב על מיליוני שקלים פלאש 90
בחודש יולי 2011 לקברניטי קופת הפנסיה נמאס מהמצב. הם פנו לעורכי הדין עופר שכטר וגיל נבו, ואלה הגישו לבית המשפט השלום בתל־אביב תביעה לפינוי הנכס המושכר נגד עו"ד אליעד שרגא ומשרדו. בתגובה הגיש שרגא כתב הגנה וכתב תביעה משלו בסך 2.387 מיליון שקל נגד הקופה ונגד חברת הניהול הנכסים של הסוכנות היהודית ומנהל מחוז תל־אביב שלה אלי יקיר. יקיר הוא שמנהל בפועל את הנכס ששוכר שרגא מטעם הבעלים. על כך הגיבה קופת הפנסיה בכתב הגנה משלה ובתביעה נגדית שבה היא דורשת משרגא וממשרד עורכי הדין שלו 2.979 מיליון שקל. גם לתביעה אחרונה זו הגיב שרגא בכתב הגנה משלו.

טענות קופת הפנסיה

השתלשלות האירועים, כפי שעולה מכתבי הטענות שהגישה לבית המשפט בעלת הנכס, הקופה לפנסיה ותגמולים של הסוכנות היהודית, מעלה תהיות וסימני שאלה רבים: אליעד שרגא ומשרד עורכי הדין אליעד שרגא ושות' ‏(להלן: משרדו‏) שוכרים מקופת הפנסיה את הנכס במגדל שלום כבר יותר מ־10 שנים. במהלך השנים, טוענת הקופה, הופרו הסכמי השכירות על־ידי השוכרים לא פעם תוך שהם מותירים חובות כספיים שוטפים, הן בגין דמי שכירות והן בגין דמי אחזקה, והכל בסכומים משמעותיים. בכל אותן פעמים אפשרה להם הקופה לפרוס את חובותיהם והעדיפה להמשיך לקיים את הסכמי השכירות על אף התנהלותם זו. חרף זאת לא שולמו מלוא חובות העבר, וכך הצטברו לחובתם במשך יותר מעשור חובות כספיים משמעותיים.

החל מחודש אוקטובר 2010 - כחודש וחצי לפני השריפה במגדל - הפסיקו אליעד שרגא ומשרדו כליל לשלם את דמי השכירות ואת דמי האחזקה "והפרו הפרה בוטה ויסודית את הסכם השכירות". ביום 17 בנובמבר 2010 פרצה השריפה בקומות ה־29 וה־30. "נקדים ונציין", טוענת קופת הפנסיה, כי שרגא ומשרדו "טענו כעבור כמה חודשים כי אי־תשלום דמי השכירות נבע ועודנו נובע עד עצם היום הזה מאירוע השריפה ומנזקים שנגרמו להם בגינה... מובן מאליו כי טענה זו אינה רק מופרכת, אלא אף מגוחכת לחלוטין ומעידה כאלף עדים על חוסר תום ליבו המשווע של עו"ד שרגא העובר כחוט השני בכל התנהגותו".

"אין זאת אלא", נטען בהמשך, שעו"ד שרגא ומשרדו "עטו על אירוע השריפה כמוצאי שלל רב וניצלו
את קיומה, את הקושי ואת אי־הנוחות שזו גרמה לעבודה במושכר למשך זמן מה, וזאת כדי להמשיך ולהפר את הסכם השכירות, והם ממשיכים לעשות זאת עד היום. קשה לחשוב על ציניות גדולה יותר ממי שהפך את רוממות שלטון החוק לסמלו המסחרי ובמידה רבה גם לקרדום לחפור בו. שרגא, למרבה הצער, נאה דורש, אך ממש לא נאה מקיים".

מאוקטובר 2010 ועד פברואר 2011 ניסתה קופת הפנסיה ומנהל הנכס מטעמה אלי יקיר להביא לתשלום דמי השכירות עלـ־ידי הידברות ופגישות עם שרגא ועם אנשי משרדו. הקופה זיכתה מיוזמתה את שרגא, כמו גם את כל יתר השוכרים ממנה במגדל שלום, מתשלום דמי שכירות ב־10 הימים שהבניין פונה בהם. ניסיונות אלה לא צלחו, ושרגא ומשרדו "המשיכו לעמוד במריים ולא לשלם את דמי השכירות ואת דמי האחזקה תוך שהם ממשיכים להפר את הסכם השכירות הפרה יסודית".

"כך נוצר מצב שלפיו עד עצם היום הזה", במשך יותר משנה, ממשיכים אליעד שרגא ומשרד עורכי הדין אליעד שרגא ושות' להשתמש בנכס המושכר מבלי לשלם לקופת הפנסיה "ולו שקל אחד...

"התנהלות זו", טוענת קופת הפנסיה, "ממחישה באופן מיוחד את חוסר תום ליבו, שלא לומר חמדנותו, של אליעד שרגא, הממשיך ליהנות מהשירותים שמעניקה למשרדו חברת הניהול, אך מסרב לשאת בעלותם מתוך ידיעה שהקופה לתגמולים ופנסיה של עובדי הסוכנות היהודית תעשה זאת עבורו. קל לדמיין כיצד היה אליעד שרגא עצמו, 'אביר שלטון החוק', מכנה התנהגות מעין זו אילו היה עומד בצדו השני של המתרס".

בשל כך ומשכלו כל הקיצים הגישה קופת הפנסיה תביעה לפינוי המושכר נגד שרגא ומשרדו. כמו כן הגישה הקופה את שטרות החוב בסכום של 141,000 שקל, אשר נמסרו לה כבטוחה על־ידי השוכרים, והם הוגשו למימוש באמצעות ההוצאה לפועל. ואולם, אליעד שרגא "לא הסתפק בהפרת הסכם השכירות ובסירובו לפרוע את חובותיו ככל אדם מן היישוב ובחר לנהל מאבק משולל כל יסוד... באופן אגרסיבי ובוטה, השמור לאנשים כוחניים במיוחד, תכונה שככל הנראה אינה זרה לשרגא".
התנהלותו זו של אליעד שרגא "כללה השמצות אישיות נגד אלי יקיר, כמו גם רמיזות ואיומים כלל לא מרומזים כלפי עורך הדין של קופת הפנסיה, ואף ניסיון נאלח ובזוי לפגוע בפרנסתו של מר יקיר אף שכל חטאם של מר יקיר ושל עורך הדין של הקופה היה בסירובם לוותר לשרגא על מילוי התחייבויותיו, כפי שהוא ציפה ואולי כפי שהוא מורגל לשיטתו".

עו"ד אליעד שרגא "אף הגדיל לעשות והגיש תביעה מופרכת ומנופחת כשלעצמה גם באופן אישי נגד מר יקיר, אף שלכל סטודנט למשפטים שלמד בקורס דיני חברות ברור לחלוטין כי בנסיבות העניין אין כל עילת תביעה, ולו הקלושה ביותר, נגד מר יקיר. אחד מהשניים: או שעו"ד שרגא, המתיימר לדבריו להתמחות במשפט מנהלי, אינו בקיא דיו בדיני חברות, או שאין מדובר אלא בניסיון פסול נוסף להטיל מורא על מר יקיר בתקווה שהדבר יאפשר לשרגא לחמוק ממילוי חובותיו. כך או כך, ברי כי מדובר בניסיון נואל שדינו כישלון".


השריפה במגדל שלום
השריפה במגדל שלום אור הילטש
"חמור מכך... שרגא בחר לנקוט טקטיקה פסולה, שלא לומר נפסדת, ולפיה ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה. כך, במקום לפעול למילוי חובותיו לפי הסכם השכירות, בחר שרגא להשמיץ את אלי יקיר... ככל הנראה מתוך תקווה כי השמצות אלה יגרמו למר יקיר לחדול מביצוע תפקידו ולוותר לשרגא ולמשרדו על חובות אשר צברו או לנהוג כלפיהם בסלחנות כפי שאירע לא פעם בעבר, לפני כניסת מר יקיר לתפקיד"."השמצות אלה באו לידי ביטוי במכתבים ששלחו שרגא ומשרדו אל מנהלי קופת הפנסיה ועשויים להגיע גם אל גורמים חיצוניים נוספים. מכתבים אלה מכילים אמירות קשות ומופרכות נגד אישיותו של מר יקיר ונגד המניעים העומדים כביכול בבסיס התנהגותו. בהתנהגותם זו פגעו שרגא ומשרדו באופן חמור בשמו הטוב של מר יקיר וגרמו לו לעוגמת נפש קשה".

טענות שרגא ומשרדו

אליעד שרגא ומשרד עורכי הדין אליעד שרגא ושות' מכחישים מכול וכול את מלוא הטענות הנ"ל. בכתבי הטענות שלהם הם מציירים השתלשלות אירועים שונה:
כבר בפתח הדברים ייאמר כי התביעות של קופת הפנסיה מכילות חצאי אמיתות והן רצופות טענות משוללות יסוד שאין בינן ובין המציאות ולא כלום. מדובר בניסיון חמור להטעות את בית המשפט תוך הצגת תמונה חלקית ומעוותת. בית המשפט מתבקש לדחות את כל תביעות קופת הפנסיה, חברת הניהול של נכסי הסוכנות היהודית ואלי יקיר ולחייבם לשלם למשרד אליעד שרגא ושות' 2.387 מיליון שקל בגין נזקים שנגרמו לו ממעשיהם וממחדליהם.

משרד אליעד שרגא ושות' שכר לאורך שנים רבות נכס מקרקעין מקופת הפנסיה, נכס שהפך בלתי שמיש בעקבות אירוע שריפה חמור שאירע במגדל המשרדים שהוא ממוקם בו. אף שלמשרד שרגא ושות' נגרמו נזקים רבים, סירבה קופת הפנסיה לנהל משא ומתן לפתרון המשבר ועמדה בהתעקשות חסרת תום לב על שמשרד שרגא ימשיך לשלם לה את מלוא דמי השכירות – למרות שמצב הנכס היה רחוק מרחק שנות אור מהנכס שהתחייבה קופת הפנסיה לספק.
משרד עורכי הדין שרגא ושות' פעל רבות על מנת לנסות ולהגיע להידברות כנה ואמיתית עם בעלי הנכס המושכר, אלא שאת כל ניסיונות אלה דחה על הסף אלי יקיר, שניהל משא ומתן חסר תום לב. שיאה של התנהלות זו בביטול חוזה השכירות על־ידי המשכירים בחוסר תום לב ושלא כדין ובהגשת תביעה לפינוי הנכס.

אליעד שרגא. למשרד נגרמו נזקים בשריפה
אליעד שרגא. למשרד נגרמו נזקים בשריפה רענן כהן
הנכס שבו שוכן המשרד היה נטוש ועזוב תקופה ארוכה. נדרשה עבודה רבה ושיפוצים נרחבים על מנת שיהיה ראוי לשימושו של משרד עורכי דין. שיפוץ ראשון נערך בשנת 1999 ושיפוץ שני בשנת 2009. בין היתר הושקע הון רב בהתאמת תשתיות מחשוב, טלפוניה ותקשורת. עקב בעיות טכניות נאלץ המשרד להשקיע מאות אלפי שקלים בתחום זה. הון נוסף הושקע בריהוט, בתאורה, בשטיחים מקיר לקיר, במטבחון מיוחד ובחדרי ישיבות מפוארים. המשרד נשא בנטל הכספי של שיפוצים אלה תוך שהוא דואג להשבחת הנכס ולהפיכתו מזנוח ליוקרתי.

בעקבות השריפה נסגר המגדל לחלוטין לתקופה ממושכת, ורשויות הביטחון וכיבוי האש אסרו כניסת אנשים אליו. התוצאה הישירה היתה השבתה מלאה ופתאומית של פעילות המשרד כולו למשך של יותר משבועיים. הנזקים מכך היו עצומים: משך יותר משבועיים לא התאפשר לאף אחד מעורכי הדין לעבוד, נמנעה גישה למחשבים ולמאגרי מידע וכמעט לא ניתן היה ליצור קשר עם לקוחות, עם צדדים שכנגד ועם בית המשפט. הנזקים לא הסתכמו בכך. הגם שהשריפה הרסה רק את הקומות העליונות, היא גרמה לקריסת כל המערכות במגדל כולו. מערכות חשמל, אוורור ומיזוג, מים, מעליות, מדרגות נעות - כולן נהרסו כליל או התגלו כבלתי שמישות. במקביל לעובדה שמערכות הבניין אינן עובדות במשך חודשים הפך המגדל הלכה למעשה לאתר בנייה בלתי שמיש.


יתרה מכך, עקב פעולות הכיבוי הנמרצות והלחץ שהופעל על תשתיות המים בעת כיבוי השריפה החל המשרד לסבול מהצפות חוזרות ונשנות בנכס. פעם אחר פעם גילה המשרד כי חדר זה או אחר מוצף במים וכי שטיחים מקיר לקיר הפכו ספוגי מים ומסריחים מעובש. המגדל לא חזר לפעילות מלאה משך חודשים ארוכים אחרי כיבוי השריפה, והפעילות בו התבצעה בצורה חלקית ובתנאים שאינם מאפשרים עבודה תקינה של המשרד.

הקופה נהגה בחוסר תום לב שעה שהתעלמה מהנזקים שנגרמו למשרד, סירבה לפעול למזעורם והמשיכה לדרוש כי ישולמו לה מלוא דמי השכירות. משראה המשרד כי המשכירים מזלזלים בו ומזניחים את הנזקים שנגרמו לו, הודיע להם כי במצב עניינים זה הוא רואה את עצמו חופשי לקזז את נזקיו ואת הפסדיו מדמי השכירות. ניסיונות המשרד להתניע הליך הידברות וגישור עם הקופה נתקלו בסירוב, מריחת זמן, הערמת קשיים והעברת הסכסוך על־ידי מר יקיר לפסים אישיים. למשרד שרגא ושות' הסתבר, כי המגעים לגישור נוהלו מולו בחוסר תום לב, ונדונו מראש לכישלון. למשרד נתחוור כי עם כניסתו של אלי יקיר לתפקיד מנהל מחוז תל־אביב של חברת ניהול הנכסים של הסוכנות היהודית, בשנת 2010, החליט מר יקיר על שינוי מדיניות כלפי השוכרים.

עיקרו של השינוי היה התוויית מדיניות כוחנית, בלתי מתפשרת וחד צדדית אל מול שוכרי הנכסים השייכים לקופה, ובכלל זה המשרד. מטרת השינוי היתה להביא למקסום הרווחים ולהשכרתם לשוכרים חדשים בדמי שכירות גבוהים ומשופרים. בכך קיווה מר יקיר להציג הישגים כלכליים ושיפור ברווחיות כהישג אישי שלו. שינוי מדיניות זה נעשה בצורה דורסנית ובחוסר תום לב, תוך ניצול מצבם הקשה של אליעד שרגא ומשרד שרגא ושות' בחודשים שלאחר השריפה.
יודגש כי לאורך שנים רבות שבהן שכר המשרד את הנכס מהקופה התנהלו היחסים בין הצדדים בנועם ודרך ארץ, שעה שבראש מחוז תל־אביב של חברת ניהול נכסי הסוכנות היהודית עמד קודמו בתפקיד של מר יקיר. כאמור, מערכת יחסים זו זכתה למכת מוות עם כניסתו של אלי יקיר לתפקיד. העוקצנות והירידה לפסים אישיים, שמאפיינות את טענות הקופה, אין להן מקום בכתבי בית דין, ובית המשפט מתבקש להורות על מחיקתן.

ניסיונות הקופה ליתן ציונים לאופיו של אליעד שרגא, או לכישוריו המשפטיים, מלמדים על אופי ההתנהלות של הקופה לכל אורך הדרך. חבל שהקופה בוחרת להוריד את רמת השיח לדרגה נמוכה כזו של התנהלות אישית ולא מכובדת. מוטב היה לעורכי הדין של הקופה לנהוג מעט צניעות ודרך ארץ בטרם יחלקו ציונים או הערכות שעניינם כישוריו המשפטיים של עורך דין כזה או אחר. הסגנון הפוגעני, הציני והמקומם שבו נוסחו כתבי הטענות של הקופה, אין לו מקום בבית המשפט, וכל מטרתו להשחיר את שמם של המשרד ושל עו"ד שרגא, שעה שלקופה אין טענות ענייניות טובות היכולות לעמוד בפני עצמן.


http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/362/055.html?hp=16&cat=1901&loc=3
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group