לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
Globes: שערוריה,ניסויים רפואיים במאות קשישים,כאן בישראל  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Globes מחריד
אורח








הודעהפורסם: שני 12.06.06 9:05    נושא ההודעה: Globes: שערוריה,ניסויים רפואיים במאות קשישים,כאן בישראל

שערוריה,ניסויים רפואיים במאות קשישים,כאן בישראל

זוכרים את אלפי ילדי הגזזת המזרחים שהוקרנו בקרני X והושמדו בהמוניהם כאן בישראל?, הנה ההמשך.

ועדת חקירה במשרד הבריאות: בשנים האחרונות נערכו עשרות ניסויים לא חוקיים במאות מאושפזים קשישים בקפלן
ועדת החקירה ביקרה בחריפות את הנהלות בתי החולים קפלן והרצפלד; בנוסף, נתגלו זיופים רבים בתיקי הניסויים והחולים ובמסמכים שהוגשו למשרד הבריאות

09:12 | 12.6.2006 רן רזניק

עשרות ניסויים ומחקרים בלתי חוקיים במאות מאושפזים, חלקם בשנות ה-90 וה-100 לחייהם, נערכו בשנים האחרונות בבית החולים קפלן ברחובות ובבית החולים הגריאטרי-שיקומי הרצפלד בגדרה. כמו כן נתגלו זיופים רבים בתיקי הניסויים והחולים ובמסמכים שהוגשו למשרד הבריאות. אלה הם רק חלק מממצאי ועדת החקירה, בראשותו של הפרופ` ז`ק מישל מבית החולים הדסה, אשר בדקה בשנה האחרונה את פרשת הניסויים האסורים בשני בתי החולים.


חקירת משרד הבריאות מסתמכת, בין היתר, על עדותו של הד"ר אבנר שחר, כיום גריאטר מחוז הדרום במשרד הבריאות, שעבד בהרצפלד בשנים 1996-2003. לדברי הד"ר שחר, עבודתו בבית החולים הופסקה, לאחר שהשמיע את מחאותיו החוזרות בפני הנהלת הרצפלד על הדברים שראה בבית החולים. עוד טען, כי הופעלה נגדו מערכת לחצים על פגיעה בהתקדמותו המקצועית, כדי למנוע ממנו להתלונן.

הוועדה גם גילתה מסכת מכוונת ושיטתית של טיוח הפרשה וניסיונות חמורים להסתרת האמת בבתי החולים הפועלים תחת הנהלה משותפת בראשותם של הד"ר יוסף בר-אל והד"ר שמואל לוי. חלק מהניסויים הבלתי חוקיים נערכו במימון של מאות אלפי שקלים מקופת בית החולים, וזאת בהסכמה שבשתיקה של כמה מבכירי בית החולים.

בדו"ח המלא ייכללו המלצות להעברת ממצאים לחקירה פלילית

ממצאי ועדת החקירה של משרד הבריאות, המתפרסמים כאן לראשונה, הם ממצאים לא סופיים ולא רשמיים כפי שנמסרו באחרונה לבכירי משרד הבריאות, ובכלל זה למנכ"ל המשרד הפרופ` אבי ישראלי. הדו"ח הסופי יימסר, ככל הנראה, בשבועיים הקרובים. בדו"ח ייכללו המלצות חד משמעיות להעביר את הממצאים לחקירה פלילית של המשטרה, לבדיקת היועץ המשפטי לממשלה וכן לחקירה נוספת של מבקר המדינה. הפרשה נחשפה במארס 2005 ב"הארץ" במקביל לחקירת מבקר המדינה אשר העלה (בדו"ח שפורסם במאי 2005) ממצאים חמורים ביותר על ניסויים לא חוקים בשני בתי החולים שהביאו למות מאושפזים.

הוועדה גילתה ליקויים וכשלים, חסרי תקדים בחומרתם, בתפקוד והתנהגות הנהלת בית החולים - הד"ר יוסף בר-אל, מנהל קפלן-הרצפלד, והד"ר שמואל לוי, סגן מנהל בית החולים קפלן האחראי על הרצפלד. ל"הארץ" נודע, כי לגבי שניהם תקבע הוועדה, ככל הנראה, שפעלו באופן שאינו הולם רופא ואינו הולם מנהל מוסד רפואי ותבקש לפעול נגדם.

בכיר המקורב לחקירה אמר, כי "אם הנהלת בית החולים היתה טורחת לבצע את תפקידה ולחקור כראוי את פרשת הניסויים - אפילו לאחר דו"ח מבקר המדינה מ-2005 - היא יכלה לגלות בעצמה, וביתר קלות, את הנורמות הנוראיות של ביצוע הניסויים בזקנים".

ליקויים חמורים בוועדה לאישור ניסויים בבני אדם

כמו כן נתגלו ליקויים חמורים ביותר בתפקוד הוועדה לאישור ניסויים בבני אדם בבתי החולים (ועדת הלסינקי) בראשותו של הפרופ` אברהם אלירז. על פי ממצאי החקירה, ועדת הלסינקי פעלה באופן "מביש", ואישרה לרופאים בכירים לבצע ניסויים אף שאסור היה לאשר אותם, והיה עליה לדרוש שינויים בעריכת הניסויים כדי למנוע או לצמצם פגיעה אפשרית בחולים. ועדת החקירה תמליץ באופן חסר תקדים לפזר את ועדת הלסינקי בקפלן-הרצפלד ולמנות חברים חדשים לוועדה שיעברו הדרכה מקיפה. עד למינוי הוועדה החדשה יומלץ להעביר את הפיקוח על הניסויים בשני בתי החולים לוועדה חיצונית.

בנוסף תעלה הוועדה ביקורת על רופאים נוספים הקשורים לפרשה ובכלל זה נגד הד"ר נדיה כגנסקי, רופאה בכירה בהרצפלד אשר היתה מעורבת בחלק מהניסויים. הוועדה תקבע כי כגנסקי פעלה באופן שאינו הולם רופא ותקרא שלא לאפשר לה לקבל מינוי אקדמי. הוועדה גילתה עוד כי רופאים ובכירים בהנהלה לקחו חלק בתיאומי עדויות וטיוח והיו שותפים, בפועל ובהסכמה שבשתיקה, לאיומים על כמה מהרופאים שביקשו לא לקחת חלק בניסויים הלא חוקיים או לומר את האמת בעת חקירת הפרשה.

"הוועדה עמדה מול שקרים עמוקים"

רופא בכיר המקורב לחקירת הפרשה אמר ל"הארץ" כי ממצאי החקירה הם מהחמורים שהתגלו אי פעם במערכת הבריאות הציבורית בישראל, וכי בשני בתי החולים התגלו נורמות של שקר וטיוח והתבררו "דברים איומים שאי אפשר לחיות איתם ואשר עומדים בסתירה מוחלטת למחויבות המוסרית של רופאים ומוסדות הבריאות".

"הוועדה עמדה מול שקרים עמוקים מאוד, נסיונות טיוח רבים, העלאת תירוצים שהדעת לא סובלת. חלק מעדויות הרופאים ובכירי הנהלת קפלן היו מתואמות, מגמתיות ושקריות, וניכר היה שהיו רופאים שפעלו תחת איומים על פרנסתם אם יאמרו אמת. בוועדה לא נשמעה כל סליחה או חרטה או הודאה באשמה כפי שהיה מצופה והיה ראוי", אמר הבכיר.

ביה"ח קפלן-הרצפלד מסונף אקדמית לבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית והדסה בירושלים, ונמצא בבעלות ובאחריות קופת חולים כללית. לדברי הבכיר המקורב לחקירת הפרשה, מהדו"ח עולות שאלות חמורות על הפיקוח והבקרה של הנהלת כללית על בתי החולים. בקופת חולים כללית חברים כ-3.8 מיליון אזרחים ובכלל זה רוב החולים הזקנים והחולים הכרונים הקשים (כ-75% מאוכלוסיית ישראל בני 75 ומעלה מבוטחים בכללית), כן בבעלותה כמחצית ממיטות האשפוז בארץ ובכלל זה חלק מבתי החולים הגריאטריים והשיקומיים הגדולים בישראל.

במאי 2005 פורסם דו"ח המבקר לפיו, בקפלן ובהרצפלד היתה שורת מחדלים חמורים בביצוע כמה ניסוים, שאושרו או בוצעו באופן בלתי חוקי בעשרות זקנים בשני בתי החולים. המבקר גילה ששתי נשים מתו לאחר שהשתתפו בניסוי בקפלן ולקו בזיהום קשה אך החוקר הראשי של הניסוי לא דיווח על מות אחת מהן לבית החולים ולמשרד הבריאות והמקרה לא נחקר כמתחייב בחוק. המבקר ציין שהוא רואה את המקרים בקפלן ובהרצפלד "בחומרה רבה מאוד".

לפני שבוע העלתה גם שופטת בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, ביקורת חריפה על התנהגות קופת חולים כללית והנהלות קפלן והרצפלד. זאת בתביעה של הד"ר אפרים רימון, רופא בכיר בהרצפלד, שטען כי הודח מניהול מחלקתו בתגובה להתעקשותו לומר את כל האמת על הניסויים הבלתי חוקיים שנעשו בבית החולים.

מביה"ח קפלן-הרצפלד נמסר אתמול רק כי "בית החולים עדיין לא קיבל את ממצאי ועדת הבדיקה עמה שיתף פעולה באופן מלא. כשיתקבלו ממצאי הוועדה - יילמדו על ידי הנהלת בית החולים ויופקו הלקחים". בית החולים לא מסר תגובה לגבי
טענות הד"ר אבנר שחר. הנהלת קופת חולים כללית לא מסרה את תגובתה.


http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000100962&fid=82 9
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

יוסיה
אורח








הודעהפורסם: שלישי 25.10.11 9:19    נושא ההודעה: מכירת קלנועית

מכירת קלנועית של חברת שופריידר דגם תבור 3 גלגלים כיסא זוגי חדשה בניילון
אחריות לשנה..בהיזדמנות
באתר
www.kal-shop.com
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group