לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
עורך "ישראלי" מונה לבקשת בנימין נתניהו ואדלסון, כך מעיד אריאל גרינברג  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> ביקורת על העיתונות בישראל



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
דה מרקר
אורח








הודעהפורסם: רביעי 28.09.11 11:53    נושא ההודעה: עורך "ישראלי" מונה לבקשת בנימין נתניהו ואדלסון, כך מעיד אריאל גרינברג

שלמה בן צבי לבית המשפט: עורך "ישראלי" מונה לבקשת נתניהו ואדלסון
"אדלסון הדגיש כי הוא מוכן לממן, הוא לבדו, עיתון משופר, ובלבד שהוא מוביל ומכתיב את הקו המערכתי"

20:00
27.09.2011
מאת: אופיר בר-זהר

בן צבי כותב כי אדלסון זנח את תוכנית הראשונית שגובשה, של עיתון בעל מספר עמודים נמוך ומערכת מצומצמת, ותחת זאת בחר לשוות לו אופי שונה - "נטול כל תוחלת רווחית"
בן צבי מציג חישוב המשווה בין "ישראלי" ל"ישראל היום", וטוען כי "ישראל היום"
מפסיד 3 מיליון דולר מדי חודש
בן צבי מתייחס בתצהירו לאפשרות של רכישת עיתון "מעריב" שעלתה על הפרק.


שיחת ועידה בין שלדון אדלסון, בנימין נתניהו ונתן אשל היא זו שקבעה איזה עיתונאי ימונה לעורך "ישראלי" - החינמון שהופעל לתקופה מסוימת על ידי שלמה בן צבי ושלדון אדלסון, כך עולה מתצהיר שהגיש לבית המשפט מנהל פיתוח וקידום עסקי של הירש מדיה דאז, אריאל גרינברג. נתן אשל שימש בעבר סמנכ"ל ב"ישראל היום" וכיום הוא ראש לשכת נתניהו. בעבר היה בכיר במפד"ל.

מתצהירים של גרינברג ובעל החברה שלמה בן צבי, עולה כי לאחר שבשיחה זו הוחלט על מינויו של אבי רצון לתפקיד, שינה אדלסון את דעתו בעניין עוד בטרם נכנס רצון לתפקידו, וביקש להזיז הצדה את "עיתונאי הכדורגל". כן דרש כי עמוס רגב - כיום עורך "ישראל היום" - הוא זה שיתמנה לעורך.

פרטים אלה ורבים נוספים עולים מתצהירים שהוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשבוע שעבר על ידי אנשי הירש מדיה. מדובר בהליך משפטי שנמשך כבר כמה שנים וטרם הגיע להכרעה - מהצד האחד אדלסון תבע את בן צבי בסכום של יותר מ-30 מיליון שקל בטענה כי מעל בכספי המיזם, ואילו בן צבי מצדו תבע גם הוא את אדלסון בסכום של 12 מיליון שקל כשהוא מאשים אותו בהשתלטות על "ישראלי" וכן בקריסתו של החינמון. התצהירים נחשפו לראשונה באתר "העין השביעית" על ידי הכתב אורן פרסיקו.

בן צבי מצהיר כי החוזה הראשוני בין הצדדים כלל השקעה של 4.5 מיליון דולר של כל צד, כאשר "בעוד אדלסון ישקיע כספים נזילים, השקעת הירש מדיה תבוא לידי ביטוי בשירותים שתעניק לחברה".
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
צילום: סלמן אמיל

אדלסון דרש כי תינתן לו זכות הווטו בנוגע למינוי עורך ומנכ"ל לעיתון. בתמורה ביקש בן צבי לשנות את ההסכם בין הצדדים ולפרוש את השקעתה של הירש מדיה כך שתקופת הפרישה תהיה גבוהה יותר והחברה תקבל תשלום עבור חלק משירותיה כבר מהיום הראשון. הצדדים ציפו כי לאחר 24 חודשים יגיעו לנקודת האיזון ויתחילו להרוויח.

באפריל 2006 התבקש בן צבי להגיע בבהילות לווגאס לפגישה עם אדלסון, בין השאר על מנת לטהר את האווירה השלילית שנוצרה בין הצדדים. בפגישה בין השניים דרש אדלסון להגדיל את העיתון ולשנות את אופיו. במייל שבו זומן בן צבי לפגישה על ידי הממונה מטעמו של אדלסון על "ישראלי", צ'רלס פורמן, הוא כתב כי "בקצרה, לאדלסון נגמרה הסבלנות עם הכישלון של שלמה בהעמדת עורך וצוות עיתונאי כדי שלעיתון שלנו יהיה תוכן. בנוסף הוא לא מרוצה שדיווחים מקשרים אותו ל"ישראלי", עד לרמה של דיווח על גובה השקעתו בעיתון. הוא אינו מעוניין להיות מזוהה עם כישלון וחושש שתשומת לבו של שלמה נתונה כעת לפעילות הטלוויזיה שלו".

לפי תצהיר בן צבי, אדלסון אמר לו דברים דומים בפגישה, לפיהם "משנחשף הקשר בינו לעיתון, הרי שהעיתון חייב להיות 'הטוב ביותר', מכיוון ש'כל דבר שאני עושה חייב להיות מספר 1".

לאדלסון היה חזון אחר ל"ישראלי". בן צבי כותב כי "בפגישה שקיים איתי באפריל 2006 הודיע כי הוא חפץ בעיתון 'רציני' יותר, בעל 'ארשת' פוליטית יותר מחינמון קליל וצעיר משהו (כי שהיה בתכנון המקורי); וכאשר מלוא המימון להוצאת העיתון ה'רציני' יותר - שתהיינה ממילא גבוהות מאלה שנחזו מלכתחילה - יבואו מכיסו של אדלסון (המרכאות במקור)". יצוין כי בתקופת קיום השיחה בין השניים היה נתניהו חבר כנסת וראש מפלגת הליכוד.

"אדלסון חזר והדגיש כי הוא מעוניין בעיתון משפיע יותר", כותב בן צבי. עוד הוסיף כי "לאורך השיחה הדגיש אדלסון עד כמה הוא מעוניין בעיתון שונה, וכי הוא מוכן לממן, הוא לבדו, עיתון משופר שכזה, ובלבד שהוא מוביל ומכתיב את הקו המערכתי".

פורמן כותב עוד במכתבו זה כי "עמוס ייקח את התפקיד (העורך), ואת ה'פוטבול גאי' נוכל להעביר לתפקיד אחר או לשלם לו. נשלם עבור צוות עיתונאי ראוי". עוד הביע פורמן את דאגתו של אדלסון כי בן צבי משתמש בכספי המיזם על מנת לשלם לעובדיו.
שלדון אדלסון
שלדון אדלסון

פורמן כותב כי "צריך להסדיר את העניין ומהר, או שאפשר פשוט לבטל את המיזם לפני שייגרם נזק למוניטין של אדלסון". במייל זה גם כותב פורמן כי חשוב שבפגישה "יכיר בן צבי בזכות של אדלסון למנות מנכ"ל ועורך". כל תכתובות המייל הן באנגלית במקור.

לפי תצהירו של בן צבי, אדלסון התעקש על שכירתו של רגב על אף טענת בן צבי כי דרש תנאים "מפליגים ומקוממים", וכן למרות שהדבר הביא לתשלום פיצויים של 700 אלף שקל לרצון. בסופו של דבר הוענק לרגב חוזה מובטח ל-3 שנים. במכתב שנשלח על ידי גרינברג ביולי 2006, הוא מציין כי "לבקשת אדלסון, שלמה נתן לעמוס שליטה עריכתית מלאה שכוללת תוכן, שכירת עובדים, פיטורי עובדים כו'".

לטענת בן צבי החוזה המתוקן שעליו הסכימו בעל פה שונה באופן מהותי בנוסח הכתוב, שנחתם באוגוסט 2006. לפי בן צבי, חוזה זה העביר את השליטה המוחלטת ב"ישראלי" לידיו של אדלסון, וכלל הפרדה מלאה בין "ישראלי" להירש מדיה. בתצהיר כותב בן צבי כי חשב שיוכל להישאר שותף בחברה, גם אם זוטר. עוד מתאר בן צבי כי בספטמבר מינה אדלסון את אשר בהרב למנכ"ל בפועל של החברה, וכן בוטלו זכויות החתימה של בן צבי בחברה. במייל ששלח בהרב ב-6/9/06 לגרינברג, הוא דורש כי כל תשלום שייצא מחשבון החברה משלב זה יקבל את אישורו וחתימתו מראש.

בן צבי כותב כי אדלסון זנח את תוכנית הראשונית שגובשה, של עיתון בעל מספר עמודים נמוך ומערכת מצומצמת, ותחת זאת בחר לשוות לו אופי שונה - "נטול כל תוחלת רווחית".

בן צבי מציג חישוב המשווה בין "ישראלי" ל"ישראל היום", וטוען כי "ישראל היום" מפסיד 3 מיליון דולר מדי חודש. לפי הטבלה בתצהיר, "ישראל היום" מפיק 1,564 עמודים בחודש בעלות של 0.015 שקלים לעמוד מודפס ובתפוצה של 250 אלף גיליונות ביום.

עלות דפוס חודשית לדבריו היא 5.8 מיליון שקל, תשלום עבור חלוקת העיתון למנויים הוא 2.5 שקלים ומעלה לעותק, ועלות ההפצה החודשית היא 16.1 מיליון שקל. בסך הכל טוען בן צבי כי "ישראל היום", כלומר החינמון שאדלסון התכוון להפיק, עולה כ-22 מיליון שקל בחודש, בעוד "ישראלי" עלה רק 1.65 מיליון שקל.

בנוסף הוא טוען כי מחיר הנטו של עמוד פרסום ב"ישראל היום" הוא 12 אלף שקל, וכי על מנת לעמוד בתוכנית הכלכלית היה עליו להימכר ב-32 אלף שקל לחודש - יותר ממחיר מודעה ב"ידיעות" ו"מעריב", כך לדברי בן צבי.

לדברי בן צבי, לאחר החתימה על ההסכם, אדלסון יזם שורה של מהלכים כמו הגשת תביעה, בקשות לעיקולים, צבירת חובות לבתי דפוס ועוד, כל זאת על מנת להביא את החברה לקריסה כדי שיוכל לקנות אותה במחיר נמוך ולהמשיך להפעילה ללא שותף. "ישראלי" סגר בסופו של דבר לאחר בינואר 2008, לאחר בדיוק שנתיים של פעילות.

מעריב

בן צבי מתייחס בתצהירו לאפשרות של רכישת עיתון "מעריב" שעלתה על הפרק. לדבריו מדובר היה ברעיון שלו אשר הציג לבעלי החברה דאז ולדימיר גוסינסקי ועופר נמרודי, כשגוסינסקי תמך בהצעה ונמרודי "נטה לתמוך".
עופר נמרודי
עופר נמרודי
צילום: ורשבסקי אייל

לפי התצהיר, כאשר אדלסון שמע כי בן צבי נפגש עם בעלי "מעריב", "הוא גילה עניין רב בהצעת הרכישה (גם בעבר הביע אדלסון עניין ברכישת עיתון יומי ישראלי 'רגיל', שאותו שאף להפוך למעין ניו יורק טיימס של ישראל)". בן צבי מתאר כי אדלסון ביקש ממנו להכין פרזנטציה בעניין, ואף ביקש כי לאחר השלמת העסקה ימונה מנכ"ל להליך של התייעלות משמעותית, כשעבור פונקציה זו נשכר אשר בהרב שהיה אמור לשמש מנכ"ל "מעריב" (וכיום משמש מו"ל "ישראל היום").

ואולם לדברי בן צבי, אדלסון התקשר אליו 45 דקות לפני מועד הפגישה המשולשת ביניהם לנמרודי, וביקש ללכת אליה לבדו. לפי התצהיר "שלמה - כך סח לי אדלסון - אני שותף שלך ואתה יכול לסמוך עלי. אני אדאג לאינטרס שלך ואעדכן אותך מיד לאחר הפגישה". לדברי בן צבי הוא לא שמע מאדלסון עד למחרת היום, אך מי שכן התקשר היה עופר נמרודי שטען כי הפגישה היתה "איומה נוראית ומשפילה", וכי אדלסון דיבר אליו ואל אביו יעקב באופן בוטה ומעליב.

באחד מתכתובות המייל בין גרינברג לפורמן, גרינברג מספר כי "רצונו של שלדון להישאר בתפוצה של 100 אלף עותקים ולא לעלות על ההפצה של 'מעריב', תוציא הרבה רוח מהמפרשים של אנשי המכירות וקשה לחזות איך המפרסמים יגיבו".

שלדון אדלסון הוא יהודי-אמריקאי מעשירי העולם, שבבעלותו בתי קזינו בלאס וגאס ומקאו. אדלסון תומך בראש הממשלה נתניהו ואף נחשב לידידו האישי. בקיץ 2007, לאחר שהיחסים בין אדלסון לבן צבי עלו על שרטון, השיק אדלסון את החינמון "ישראל היום". מדובר בחינמון יומי המופץ ב-250 אלף עותקים ואף מחולק לבתי מנויים, אשר תומך בראש הממשלה בנימין נתניהו בצורה בולטת.

העיתון עצמו גדול ומושקע בהרבה מהחינמונים הנפוצים בעולם. לפי שני סקרי TGI האחרונים מדובר בעיתון בעל החשיפה הגבוהה ביותר בישראל. גילוי נאות - הארץ מספק לישראל היום שירותי הדפסה והפצה.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נמסרה תגובה.

עורך דינו של אדלסון דורי קלגסבלד סירב להתייחס לדברים.


http://www.themarker.com/advertising/1.1485244
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> ביקורת על העיתונות בישראל כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group