לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
פרשת רמון:פניה לשר המשפטים להקים ועדת בדיקה עם סמכויות חקירה  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Nakim
צוות
צוות




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 516


הודעהפורסם: שני 12.02.07 15:09    נושא ההודעה: פרשת רמון:פניה לשר המשפטים להקים ועדת בדיקה עם סמכויות חקירה

בס"ד יום שני כ"ד שבט תשס"ז 12 פברואר 2007
סימוכין: מב/12020701

לכבוד: שר המשפטים – פרופ` דניאל פרידמן

דע:
- ראש הממשלה – מר אהוד אולמרט
- השר לביטחון פנים
- המחלקה לחקירות שוטרים

באמצעות פקסימיליה

העתק בד"א:
- מבקר המדינה, כב` השופט בדימוס מיכאל לידנשטראוס,
- ועדת חוקה חוק ומשפט וחברי הועדה
- הועדה לביקורת המדינה
- ח"כ פרופ` אריה אלדד, השדולה למלחמה בשחיתות בכנסת


א.נ.,

הנדון: בקשה להקים ועדת בדיקה בעלת סמכויות של ועדת חקירה,
על התנהלותם של היועץ המשפטי לממשלה פרקליט המדינה ושאר המעורבים בפרשת השר בדימוס חיים רמון
ובקשה להמליץ על נבצרותם הזמנית של השניים
בקשה על פי סעיף 8א` של חוק הממשלה התשס``א-2001


בהמשך לממצאים החמורים של כב` השופטים בהכרעת הדין מיום 31.1.07 של השר לשעבר חיים רמון בנוגע להתנהלות המשטרה והפרקליטות בתיק, ובהמשך לחשיפות האחרונות המצביעות על כך שמר מני מזוז רימה לכאורה את התקשורת ואת הציבור בנוגע לפרשת השר חיים רמון, הנני מתכבד לפנות אליך בבקשה להקים ועדת בדיקה בעלת סמכויות של ועדת חקירה, שתחקור את התנהלותם של היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ושאר המעורבים בפרשת השר לשעבר חיים רמון ובבקשה להמליץ על נבצרותם הזמנית של מר מני מזוז ומר ערן שנדר בתקופת החקירה מהסיבות המפורטות כאן כדלקמן:

1. ראשית, הנני מבקש לברך אותך בשם החברים בארגון `נקים` על תפקידך החדש ומברך אותך בברכת "חזק ואמץ, אל-תערץ ואל-תחת", נדמה שאלפי אזרחים בישראל שותפים עתה לתקווה לשיפורים נחוצים וחיוניים במערכת המשפט ובבית המשפט העליון שלנו.

2. ארגון `נקים ישראל` להלן `נקים` הינה התארגנות התנדבותית של מאות אזרחים באמצעות אתר האינטרנט WWW.NAKIM.ORG במטרה להיאבק בשחיתות השלטונית. הח"מ הינו מהמייסדים ודוברו של הארגון.

3. במסגרת זו הח"מ חקר וליווה את פרשת רמון מראשיתה, הגיש בקשות בנדון ליועץ המשפטי לממשלה וכן פנה לבג"ץ בבקשה לעכב מינוי נשיא לבית המשפט העליון ומינוי שופטים עד להכרעה בפרשת רמון וכן בבקשה לקיים פרוטוקולים בועדה לבחירת שופטים ולבטל את שיטת הסניוריטי לבחירת הנשיא, בג"ץ 7239/06.

4. ביום 6.11.06 שלח הח"מ בקשה לפתוח בהליך פלילי נגד הגב` מירי גולן ראש היאח"ה לשעבר, האלוף גדי שמני ואחרים באמצעות ועדת חקירה ציבורית חיצונית.
א` – הבקשה לפתוח בהליך פלילי כנגד תנ"צ גולן וניצב יוחנן דנינו מצ"ב מסומן א`

5. היועץ המשפטי לממשלה לא השיב למכתב זה, המחלקה לחקירות שוטרים להלן מח"ש שלחה תשובה המצ"ב.
ב` – התשובה לבקשה מצ"ב מסומן ב`

6. בתשובה זו כותבת מח"ש, שבשלב זה אין היא מוצאת לנכון לפתוח בחקירה ומוסיפה "יחד עם זאת ככל שיקבעו ע"י בית-המשפט ממצאים פוזיטיביים כנגד תנ"צ גולן, תוכל לפנות אלינו שוב, ונשקול עמדתנו בהתאם לקביעות בית-המשפט."

7. ביום 31.1.07 ניתנה הכרעת דין בעניינו של שר המשפטים בדימוס חיים רמון, בהכרעת הדין אכן עלו ממצאים פוזיטיבים כנגד בכירי אגף החקירות. בתוך הכרעת הדין ציינו השופטים כדלקמן:" 76. ניצב דנינו, שהעיד בפנינו ציין, כי החומר שלא הועבר להגנה הוא חומר חקירה רלוונטי שהיה צורך לתמללו ולהעבירו לעיון ההגנה. ניצב דנינו ציין, כי התקלה שהביאה לאי העברת החומר תיבדק לאחר סיום ההליך המשפטי בתיק זה.
נוכח הבטחתו של ניצב דנינו, כי הנושא ייבדק לעומק, אנו נמנעים מלקבוע, כי תוצרי האזנות הסתר לא הועברו להגנה בזדון. אנו קובעים, כי מדובר כאן לפחות ברשלנות ממשית מצד גורמי התביעה.
...
85 . למרות כל האמור לעיל, יש לזכור, כי לא כל האמצעים כשרים בנסיון לשכנע קרבן עבירת מין להגיש תלונה. יש קווים שאסור לחצות אותם. אנו סבורים, שהעלאת אפשרות של הגשת תביעת דיבה ע"י חשוד נגד מתלוננת הינו נימוק חריף וחריג שטוב היה אילמלא נעשה בו שימוש. הסיכוי שדבר זה אכן יתרחש איננו ממשי וגם תנ"צ גולן אישרה בעדותה, כי מעולם לא שמעה על מקרה דומה.
86. לסיכום נקודה זו אנו קובעים, שהשימוש באמירה, שהמתלוננת צפויה לתביעה מצד הנאשם, הוא בלתי לגיטימי ומהווה שימוש בדרך פסולה לצורך שכנועה של המתלוננת להגיש תלונה. שימוש באמצעי זה יוצר את הסיכון כי גרסת המתלוננת תושפע מכך ולא תהיה מדוייקת דיה."
מכאן נדמה ראוי ביותר לחקור את השימוש הבלתי לגיטימי באיומים שעשתה תנ"צ מירי גולן לשכנע את ה` להתלונן, כאשר כפי שמציינים השופטים הדבר היה עשוי לשבש את עדותה של המתלוננת, וכן ראוי לחקור את התקלה החמורה של אי העברת תמלילי האזנות לידי ההגנה כפי שהשופטים מציינים שהם מצפים שיעשה.

8. זאת ועוד ביום 21.7.06 פנה הח"מ למר מני מזוז בנוגע לפרשת העטים של ראש הממשלה. בקשה זו פורסמה באינטרנט בסביבות השעה 8 בבוקר ונשלחה בפקס מסביב לשעה 10.00.

9. בבקשה זו התבקש מר מני מזוז לבחון את ניגוד האינטרסים בו הוא ושר המשפטים נמצאים בנוגע למרטין שלאף אשר הינו חשוד במתן שוחד בדמות עטים לראש הממשלה מר אהוד אולמרט.

10. מתוך העדויות של ראש היאח"ה דאז מירי גולן ושל ניצב דנינו בבית המשפט ביום 8.11.06 עולה כדלקמן: ביום שישי 21.7.06 בסביבות השעה 11.00 בבוקר כשעתיים אחרי פרסום ושליחת המכתב התקיף של `נקים` למר מני מזוז הקושרת בן שר המשפטים חיים רמון למר מני מזוז ולמרטין שלאף, התקבלה ההחלטה ע"י פרקליט המדינה וראש אגף החקירות ניצב דנינו לתת עדיפות עליונה לתיק של הנשיקה של השר רמון עם החיילת. בשעות אלו בחנו האם ניתן להחזיק את ה` בארץ בניגוד לרצונה כדי לקדם תלונה נגד השר חיים רמון במידה והיא לא תסכים לשתף פעולה, בשעות אלו התקבלה ההחלטה הקיצונית לבקש האזנות סתר לוודא שאיש לא ישכנע את ה` שלא להתלונן, וכן נקבעה תוכנית אופרטיבית שהטיל על תנ"צ מירי גולן את החקירה ולשכנעה את ה` להתלונן, דבר שהיא נאלצה לעשות בשבת יחד עם האלוף שמני. כל אלה נעשו כאמור באותו יום שישי כאשר עד אז ה` כלל לא התלוננה והבהירה שאיננה מעונינת להתלונן ועד אז מירי גולן לא היתה כלל מעורבת בסיפור.

11. עד למועד זה `נקים` פנה למר מזוז פעמיים בלבד ולאחר כל בקשה פנה ימים ספורים לאחר מכן לבג"ץ (בג"ץ 7908/05 בג"ץ 791/06), מכאן עולה השאלה, האם מר מני מזוז רצה להימנע מבג"ץ בנדון אשר היה מעלה את ניגוד האינטרסים בו הוא ושר המשפטים נמצאים בשעה שהועלו קשריו של שר המשפטים עם מרטין שלאף והתנהלותו החמורה לכאורה של מר מני מזוז בכל הנוגע לפרשת מרטין שלאף.

12. הועלת כאן אפשרות אחת מתוך רבות של ניגוד עניינים של מר מני מזוז. נדמה שאין חולק שההתלהטות יתר של כל המעורבים באותו יום שישי גורלי לקדם תיק זה בכל האמצעים הינה תמוהה ביותר. מכאן נותר לגלות האם היתה סיבה קריטית שגרמה להתלהטות זו לקרא ביום זה דווקא ערב נסיעתה של המתלוננת, כאשר נדמה שבמשך שבוע שלם איש לא ממש התעניין לקדם חקירה זו באגף החקירות ובפרקליטות. מובאת כאן אחת העדויות בנדון שמבהירה זאת:
"עדת תביעה, תנ"צ מירי גולן, לאחר שהוזהרה כדין:
ח.ר.:
ביום חמישי , 20/07/06, קיבלתי שיחת טלפון מסנ"צ מלכה ארמן, אשר מסרה לי כי יוחנן דנינו חיפש אותי ולא הצליח להשיג אותי, ושמדובר בנושא מסויים, אני יצרתי קשר עם יוחנן טלפונית מיד לאחר אותה שיחה, שאלתי אותו במה דברים אמורים הוא סיפר לי ממש בשתיים שלוש מילים, תיראי יש איזה שהוא נושא שקשור למעשה מגונה שבוצע כנגד חיילת למיטב זכרוני הוא אמר לי שבוצע על ידי שר, הוא לא אמר לי את השם של השר, באותה שיחה לא קבענו שום דבר, לא ישיבה ולא שום דבר, הוא אמר שנהיה בקשר למחרת היום.
למחרת, ביום שישי, 21/7/06, בשעה 11:00 לערך, קיבלתי טלפון מראש האגף אשר הזכיר לי את שיחתינו מאתמול וביקש ממני להגיע בדחיפות אליו למשרד בירושלים בקשר לאותו נושא. בשלב הזה החלטתי לצרף אלי לאותה פגישה את סנ"צ מלכה ארמן ואת סנ"צ ערן קמין, ראש מפלג ביחידה, שבמידה ויהיו התפתחויות אני יהיה מיד עם אנשים שהם פנויים לעבודה. הגענו למשרד למטה הארצי, שם התקיימה פגישה די קצרה עם ראש האגף, הוא עדכן אותנו במעשה, הוא אמר שיש ישיבה אצל פרקליט המדינה תוך זמן קצר, לאחר התעדכנות קצרה הבנתי שיש בידיו פרטיים כלליים ביותר, שבו גם בשלב הזה אני לא יודעת על איזה שר מדובר, גם הוא לא ידע על איזה שר מדובר, לפחות אני מבחינתי הזכרון הראשון מי הוא השר היה לאחר מכן בישיבה אצל פרקליט המדינה.הגענו ללשכתו של פרלקיט המדינה מר שמגר, היה שם גם מר שוקי למברגר, שם קיבלנו עד כמה שהיה ידוע את סיפור המעשה."

13. כמו כן הח"מ צפה ביום 7.11.06 בשעה 21.55, במפכ"ל קראדי אשר נשאל בשידור ישיר בערוץ הראשון על חוקיות האזנות הסתר בפרשת רמון, הוא השיב על כך שכל האזנות לפוליטיקאים נעשות באישורו של היועץ המשפטי לממשלה ובידיעתו שלו עצמו. מכאן עולה ששניהם ידעו וגיבו את האזנות בפרשת רמון. העובדה שמר מני מזוז עיין בתיק בו היו חסרים תמלילי האזנות ,עליהם ידע, ובהמשך החליט להגיש כתב אישום על פי תיק זה, דורשת בדיקה.

14. זאת ועוד, עולה לכאורה שביום 13.9.06, מר שנדר ומר מזוז רימו את התקשורת וסילפו את האמת בנוגע לאי ידיעתם שהיה מדובר בשר חיים רמון כאשר הורו לפתוח בחקירה.

15. כאשר מר שנדר ומר מזוז הורו ביום 21.7.06 לפתוח בחקירה והוטלה החקירה על מירי גולן הם ידעו לכאורה שמדובר בשר חיים רמון כפי שעולה מהעדויות בהמשך. עולה לכאורה שלהסתיר זאת הם שיגרו ב-13.9.06 הודעה לתקשורת בה נאמר "בעת קבלת ההחלטה לגבות גירסה מהמתלוננת, כלל לא ידעו היועץ המשפטי ופרקליט המדינה כי מדובר בשר המשפטים דאז, חיים רמון." בפועל ההוראה (אם כלל ניתנה) לגבות עדות מהמתלוננת כפי שנעשה ביום ה` 20.7.06, היתה בגדר של בדיקה טרום חקירה ונראה שמר מני מזוז שיחק כאן במילים כדי להראות שכביכול לא היתה שום מגמתיות בהחלטותיו. מתברר עתה שההחלטות של ה-21.7.06 לא רק שהיו מגמתיות ביותר אלא אף ניסו מאוחר יותר להסתיר את העובדה שמר מזוז ומר שנדר הורו על האזנות סתר כדי לוודא שאיש לא יפריע לשכנע את ה` להתלונן.

16. ביום 13.9.06 בהמשך לבג"ץ שהוגש נגד הועדה לבחירת שופטים, `נקים` פרסם ושיגר פניה חריפה ליועץ המשפטי בדרישה לעצור את טכס ההשבעה של השופטת דורית בייניש ככל הנראה בתגובה לכך מר מני מזוז יצא בהודעה נדירה לתקשורת בה נאמר כדלקמן:

"בעת קבלת ההחלטה לגבות גירסה מהמתלוננת, כלל לא ידעו היועץ המשפטי ופרקליט המדינה כי מדובר בשר המשפטים דאז, חיים רמון. המידע שנמסר ללשכת היועץ המשפטי על ידי המשטרה באותה העת היה על מעשה שביצע שר בממשלה נגד חיילת, לפני ישיבת הממשלה, בסמוך לאירוע החטיפה בגבול לבנון". כפי שהדבר מתפרסם בן היתר באתר-YNET
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3303664,00.html
ג` –הכתבה באתר YNET מצ"ב כנספח ג`

17. מהעדויות של תנ"צ מירי גולן וניצב יוחנן דנינו בבית משפט ביום 8.11.06 עולה לכאורה שמר מני מזוז סילף את האמת כאשר הודיע ב-13.9.06 שלא ידעו הוא ופרקליט המדינה שמדובר בשר רמון כאשר הורו לגבות גירסה מהמתלוננת. בפועל ה` הסכימה להתלונן רק ביום שבת וההוראה לקיים חקירה נמרצת כולל האזנות סתר היתה ביום שישי 21.7.06 ובשעה זו לא היה מדובר במתלוננת אלא בקצינה המסרבת בתוקף להתלונן ולשתף פעולה.

18. כמפורט מטה בעדויות, ניצב דנינו כבר ידע ביום ה` 20.7.06 או אף יום קודם מהאלוף שמני שמדובר בשר חיים רמון, כמצוטט מעדותו: "קבעתי פגישה אצלי ביום שישי בשעות הבוקר היותר מאוחרות עם פגישה עם תנ"צ מירי גולן ועם אנשיה והעברתי לה את עיקרי הדברים, כולל החומר שהיה אצל נורית זיו, ההודעה של ליעד והמכתב שהמתלוננת כתב לליעד, והמזכר שלי, זה החומר שהיה עד אז. לשאלת ביהמ"ש: ש. בשלב הזה אתה יודע במי מדובר?"
ת . כן. יום קודם בשיחה טלפונית עם גדי שמני, שאלתי אותו אם מותר לי לדעת במי מדובר כי אני הבנתי שהוא יודע, הוא אמר לי שהמדובר בשר רמון. לדעתי זה היה ביום רביעי בשעות אחה"צ המאוחרות. זכור לי שהייתי בדרכי לב"ש. ביום חמישי כמעט ולא עסקתי בכך."

19. בהתאם בישיבה שהתקיימה ביום שישי 21.7.06 בסביבות השעה 11 בבוקר אצל פרקליט המדינה בנוכחות מירי גולן כבר היה ידוע לכולם שמדובר בשר חיים רמון כפי שמעידה מירי גולן בעדותה:"...גם בשלב הזה אני לא יודעת על איזה שר מדובר, גם הוא לא ידע על איזה שר מדובר, לפחות אני מבחינתי הזכרון הראשון מי הוא השר היה לאחר מכן בישיבה אצל פרקליט המדינה..."

20. מכאן עולה שמר מני מזוז ומר ערן שנדר ידעו היטב לכאורה שמדובר בשר חיים רמון כאשר הטילו יחד עם ניצב דנינו את החקירה על תנ"צ מירי גולן ביום 21.7.06 וכאשר אישרו האזנות סתר בתיק ובחנו את כל האמצעים הכשרים להחזיק את המתלוננת בכוח בארץ ולשכנע אותה בכל מחיר להתלונן.

21. נדמה שאין מנוס מלהגיע למסקנה שהודעתו של מר מני מזוז מיום 13.9.06 מהווה לכאורה סילוף של האמת וניסיון לרמות את התקשורת בדבר מודעותם לעובדה שהיה מדובר בשר חיים רמון כאשר החליטו לפתוח בחקירה ונקטו באמצעים חריגים ביותר לקדם את החקירה. לאור זאת נדמה ראוי שבחינת פרשה זו תעשה על ידי גוף שאינו כפוף ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה.

22. מכל האמור לעיל עולים חשדות חמורים נגד היועץ המשפטי לממשלה פרקליט המדינה והכפופים להם בדבר ניסיון לשבש את מהלך משפטו של השר חיים רמון מראשיתו. לאור זאת מונחת כאן בקשתי לפתיחה בחקירה פלילית כנגד כל המעורבים על ידי ועדת בדיקה מטעם משרד המשפטים אשר לה שר המשפטים ייתן סמכויות של ועדת חקירה על פי חוק הממשלה התשס"א –2001 .

23. במידה ותיעתר לבקשה זו אבקשך להמליץ ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה להצהיר על נבצרות זמנית מתפקידם עד לסיום החקירה, זאת בהתאם להוראות בג"ץ לנבצרות כאשר נפתחת חקירה נגד שר משפטים, וכפי שנהג היועץ המשפטי לממשלה במקרה של השר חיים רמון. הדבר תקף על כמה וכמה במקרה דנן בו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה חולשים בסמכויותיהם על התביעה הכללית וכאשר אימון הציבור במערכת אכיפת החוק תלוי בממצאי חקירה זו.
בכבוד רב,

חיים יטיב
דובר ארגון `נקים ישראל`
נייד:0546533858, פקס: 026718483, אתר: www.nakim.org
קיבוץ הר עמשא, ת.ד. 1207 ערד 89112 ד.א.: haim@nakim.org

תפוצה: `נקים`, אינטרנט, תקשורת


click to enlarge

_________________
הצטרפו לקבוצה של נקים בטלגרם לקבל עדכונים.
https://t.me/Nakim_org_News
ולערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch

לחתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט ולהצטרף ל"נקים"


הצטרף לרשימת תפוצה של "נקים"! עם או בלי חתימה על העצומה
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\

אורח









הודעהפורסם: חמישי 15.02.07 2:55    נושא ההודעה: The CORRUPT Judicial system orders MAZUZ and LINDENSRAUS

Dear Haim, FEB. 14/2007

Do you think that Daniel Friedman will act against the JUDGES who ordered MAZUZ, CHENDAR and LINDENSTRAUS to act according to their FORIEGN MOTIVES? i

If Friedman will act against the whole CLIQUE, he won`t be able to defend OLMERT - The one that elected him for the job... l
חזרה למעלה

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: רביעי 06.02.08 11:32    נושא ההודעה: השופט זיילר ממליץ על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת רמון כפי שדרש "נקים"


השופט זיילר ממליץ על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת רמון כפי שדרש "נקים"


זיילר: חקירת רמון התנהלה ברשלנות כוללת


השופט זיילר מותח ביקורת חריפה על צוות המשטרה שחקר את פרשת רמון. בחוות דעת שהגיש ליועץ המשפטי לממשלה, ממליץ השופט זיילר על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית, בגין הכשלים ו"התנהגות בדרכים לא לגיטימיות" של צוות החקירה

ynet פורסם: 06.02.08, 10:59




"החשד בזדון - אם חלילה הוא נכון - הוא מהסוג היכול לזעזע מוסדות ארץ". דברים חמורים אלה כלולים בחוות הדעת שהוגשה אתמול (יום ב') ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולמפכ"ל המשטרה דודי כהן, על-ידי נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס, השופט ורדי זיילר. כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות".



במרכז חוות הדעת - המלצה להקים ועדת בדיקה ממשלתית - במטרה לחקור את הכשלים בחקירה המשטרתית של פרשת רמון, בה הורשע במעשה מגונה בחיילת בלשכת ראש הממשלה ערב היציאה למחלמת לבנון השניה.



השופט זיילר, שעמד בראש הוועדה הממשלתית לבדיקת פרשת פריניאן, התבקש לגבש את חוות הדעת, בעקבות המלצה של ועדה בראשותו של השופט בדימוס שלום ברנר, שקבעה לפני חצי שנה ש"חקירת השר רמון התנהלה ברשלנות רבתי". לאחר קביעת הועדה, דרש השר רמון להקים ועדת חקירה ממלכתית, לבדיקת כשלי החקירה, ובעקבות זאת פנו שר המשפטים דניאל פרידמן, והשר לבטחון פנים אבי דיכטר, לשופט זיילר בבקשה לגבש חוות דעתו בנושא.



"היום אין עוד חולק שחלק מההליכים שננקטו נגד רמון - החל משלב החקירה המשטרתית ואילך היו נגועים באי תקינות שגרמה, לפחות בחלקה, לפגיעה ברמון וביכולתו לתכנן ולנהל את הגנתו תוך ניצול מלא של זכויותיו", כתב השופט זיילר בחוות הדעת, כפי שפורסם היום ב"ידיעות אחרונות".



"פעלו בדרכים לא לגיטימיות"
חלק מהביקורת מתמקדת בהאזנות הסתר שבוצעו לרמון, בעוד העבירה בה הורשע - מעשה מגונה - כלל לא מצדיקה שימוש בכלי זה. בנוסף, לא התקבל אישור של בית משפט, אף לא בדיעבד, לביצוע ההאזנות. לדברי השופט זיילר, יש במעשה זה פגיעה ממשית ביכולתו של רמון להגן על עצמו, היות ולא ידע על האזנות הסתר, ובנוסף פגיעה ממשית באמון הציבור במשטרה ובמערכת המשפט. "כשתחושה כזאת הופכת להיות נחלת הציבור, נוצר סדק באחת מאבני היסוד של מבנה חברתי תקין".



השופט זיילר טוען כי העומדים בראש חקירת הפרשה, תת-ניצב בדימוס מירי גולן וסגן-ניצב ערן קמין, פעלו לכאורה בזדון, בכך שהסתירו מרמון את החומר שנחשף בהאזנות הסתר. "יהיה זה עלבון לייחס להם בורות עד כדי אי ידיעה שמדובר בחומר חקירה רלבנטי".



מודעה



בהתייחסו ל"שיחות השכנוע" בין תת-ניצב מירי גולן למתלוננת, שנועדו לשכנע את המתלוננת להתלונן נגד רמון, וליצור אצלה תחושה שהיא נתקלה ב"חלאת אדם", כפי שטען רמון, כתב זיילר כי "מדובר בדרכים לא לגיטימיות", וכי "צוות החקירה ניסה ליצור אווירה של עוצמה שהמתלוננת לא תוכל להימלט ממנה". כמו כן, כתב השופט זיילר, כי דבר שיחות השכנוע היה צריך להיכלל בחומר החקירה: "לא היה חולק שעובדה כזאת הייתה צריכה להיכלל בזכרון דברים".



"אם הדברים הם כצעקתה, כששר משפטים מכהן מעורב בדבר, מה יגידו אזובי הקיר שהם הציבור שכל אחד מחבריו יכול להיזקק או להיתקל במשטרה בהקשרים שונים", כתב זיילר בתארו את הכשלים בחקירת המשטרה. לדבריו, אם צוות חקירה בכיר הופך להיות מעורב בפרשה ובעל עניין בתוצאותיה,"אז יש בכך כדי לתקוע מסמר נוסף בארון ההידרדרות הציבורית".



זיילר לא תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית, כפי שדורש רמון, בטענה כי היא "בלתי מידתית", אבל לדעתו, במקרה זה, יש להקים ועדת בדיקה ממשלתית שיש בסמכותה לחקור עדים תחת אזהרה.



http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3503390,00.html

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: רביעי 30.06.10 7:37    נושא ההודעה: חיים רמון ליועץ המשפטי: למנות בודק חיצוני לפרשה ולחקור את היועץ המשפטי לשעבר, מני מזוז

רמון ליועץ המשפטי: למנות בודק חיצוני לפרשה


שר המשפטים לשעבר מציע "למנות משפטן בכיר, מחוץ לפרקליטות", שיבחן את התנהלות חוקריו ב"תיק הנשיקה". הוא דורש גם לחקור את היועץ המשפטי לשעבר, מני מזוז

אטילה שומפלבי פורסם: 30.06.10, 01:24
שתף


רשימת הדרישות של חיים רמון. כיממה לאחר פרסום הדו"ח הקשה של מבקר המדינה על התנהלות החוקרים ואנשי הפרקליטות ב"פרשת הנשיקה", השר לשעבר דורש מן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להתחיל לפעול בהקדם נגד מושאי הביקורת בפרשה ולמנות בודק חיצוני.

במכתב ששיגר רמון ליועץ המשפטי ושהגיע לידי ynet, הציע רמון למנות "משפטן בכיר, מחוץ למערכת התביעה והייעוץ, מומחה לעניינים פליליים, שימלא את מקומך בטיפול בנושא".


שר המשפטים לשעבר פירט את האפשרויות השונות וכתב "אפשר שיהיה זה שופט בכיר בדימוס, שפרש זה מכבר מכס השיפוט. יכול שיהיה זה פרקליט בכיר, ששירת בשירות המדינה, ושמצוי במרחק ניכר של זמן ונגיעה מהפרקליטות. ויכול שיהיה זה מומחה לעניינים פליליים בעל שיעור קומה מהמיגזר הפרטי או מהאקדמיה".

רמון כתב לוינשטיין כי "מאמצעי התקשורת למדתי שמהסדר ניגוד העניינים שערכת לפני כניסתך לתפקידך, עולה כי אתה מנוע לטפל בכל דבר ועניין הנוגעים ל'פרשת רמון'. ואכן, טוב שכך עשית, ולו כדי למנוע כל לזות שפתיים". בהמשך, הסביר מדוע לטענתו אנשי הפרקליטות מנועים מלבדוק את הפרשה: "כל הצמרת הבכירה של הפרקליטות נמצאת בניגוד עניינים מובהק - כל עיסוק בנושא קשור למעורבים בחוות הדעת, ובעיקר לשתי המעורבות, שההיכרות של אנשי הפרקליטות איתן היא אישית".

השר לשעבר טען עוד במכתבו כי גם פרקליט המדינה משה לדור נמצא בניגוד עניינים, וכך גם המשנה לפרקליט, ועל כן אינם יכולים לטפל בנושא. "פרקליט המדינה הביע את עמדתו הנחרצת בפרשה במשך חודשים רבים, ובייחוד הופיע בפני המבקר בניסיון להגן על הפרקליטות המעורבות", כתב רמון. "הפרקליט עצמו הוא, במידה ניכרת, נשוא הביקורת של המבקר". רמון דרש למנות בודק לפרשה בהקדם, ואף לערוך חקירה פלילית.

פרט לכך, הוא דרש גם לחקור את היועץ המשפטי לממשלה הקודם, מני מזוז. "מזוז אף התנגד לקיום דיון בנושא בממשלה, דבר שנשיאת בית המשפט העליון קבעה, בקשר לעניין אחר, כי הוא מחוץ לסמכותו", כתב רמון במכתב לוינשטיין. "כמו כן, עוד במהלך המשפט מזוז הודיע לממשלה במהירות הבזק, מיד אחרי חשיפת הפרשה, כי בדק את התנהגות הפרקליטות, לא מצא בה דבר חמור וכי ישנם מקרים רבים וחמורים פי כמה מאשר האירועים המדוברים. התנהגות זאת ראויה אף היא לבדיקה חיצונית".



http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3912794,00.html
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group