לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
הישראלים משלמים עד פי 4 על מוצרי חשמל, צעצועים, אופטיקה וטואלטיקה  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
גלובס
אורח








הודעהפורסם: חמישי 30.06.11 14:24    נושא ההודעה: הישראלים משלמים עד פי 4 על מוצרי חשמל, צעצועים, אופטיקה וטואלטיקה

הישראלים משלמים עד פי 4 על מוצרי חשמל, צעצועים, אופטיקה וטואלטיקה
"גלובס" ממשיך בבדיקת יוקר המחיה בישראל בהשוואה למדינות המערב .

מדוע אנו משלמים פי 3-4 על טאבלטים, פלייסטיישן, דיאודורנט, שמפו, צעצועים ועוד? לא רק בגלל מיסוי גבוה - אלא גם בגלל מחסור ביבוא מקביל, גם כשהוא מותר לפי חוק . לקרוא ולא להאמין
28/06/2011, 08:00


מוצרי מזון, דלק ותקשורת הם הכרח קיומי עבור כל צרכן - כאלה שעבורם הוא משלם כידוע הרבה מעבר למה שמוצע מעבר לים. אבל גם בלא מעט ענפי צרכנות אחרים, כאלה הנמצאים בטווח האפור אך החיוני מספיק, ניתן למצוא פערים מקוממים בסכומים שנידרש לשלם. הנה תזכורת לעוד כמה מקומות בעייתיים כאלה.
מוצרי חשמל: פער בעיקר באלקטרוניקה בידורית
חובבי הגאדג'טים בישראל סובלים כמעט בכל המקרים ממחירים גבוהים לעומת אירופה, וכמובן גם שלעומת ארה"ב. הסיבות לכך קשורות גם לענייני המיסוי שמוסיפים על המחיר הסופי.
אולם, צריך לזכור כי כאשר היבואן המקומי קונה את המוצר, הוא לא רוכש אותו באותה עלות שהצרכן קונה אותה בחנות מעבר לים. ההפרשים במקרים מסוימים יכולים להיות כפולים בארץ ממדינות אחרות בעולם ואפילו יותר.
מצד שני, לקוחות שמחליטים לקנות מוצרי טכנולוגיה בחו"ל, צריכים לשלם מע"מ ולפעמים גם מכס בכניסה עם המוצר לארץ וגם לזכור שתנאי האחריות של היצרניות לא יעשו להם את החיים יותר מדי קלים.
דוגמאות להפרשים הגבוהים קל למצוא - אוזניית בלוטות' של Bose עולה בארץ 990 שקל לעומת 510 שקל בארה"ב (באתר אמזון ובבסט ביי, 150 דולר).
הטאבלט החדש של אסוס מדגם טרנספורמר עולה בארץ 2,500 שקל - כמעט פי שניים מבארה"ב (1,500 שקל באמזון, 1,375 שקל בבסט ביי, שהם 400 דולר).
גם הפלייסטיישן 3 של סוני בגרסה הכוללת 160 ג'יגה נמכר בארץ ב-2,050 שקל: פי שניים מבארה"ב (900 שקל באמזון ו-1,030 שקל בבסט ביי).
אולם הפער אינו גדול כבעבר, וצריך לדעת היכן לחפש. השוואה בין אתרי מכירות מקוונים, שבענף מוצרי החשמל נותנים "פייט" טוב לרשתות, מגלה כאמור פערים שאינם קיצוניים.
כניסתה של דיל אקסטרים לישראל לאחרונה עם אתר מקומי יכולה להגדיל את כמות המשתמשים שרוכשים מוצרים טכנולוגיים דרך האתר הזה כבר תקופה ארוכה. דיל אקסטרים מציעים גאדג'טים רבים במחירים נמוכים מאוד, אמנם הם לא מתצורת של מותג מוכר עם שם ויכולת מוכחת של אמינות, אבל הם יכולים לגרום למשתמשים לעדיף לקנות באתרים האלה בזול, מאשר בחנויות הממוזגות בקניונים במחיר יקר בהרבה.
אופטיקה: משקפי רייבאן עולים 35% יותר
גם עבור מותגים בתחום האופטיקה - מעדשות מגע ועד משקפי שמש - נשלם פעמים רבות סכומים גבוהים במיוחד. מהשוואת המחירים שערכה השבוע מפיצת רייבאן לוקסאוטיקה, עולה כי משקפי רייבאן (דגם 2132) משווקות לחנויות באירופה 370 שקל, לעומת המחיר על-ידי אותה היצרנית לחנויות בישראל - 505 שקל (הבדל של כ-36%). דגמים 3386 ו-3379 עולה לחנות באירופה כ-290 שקל, בעוד שבישראל רוכשים אותו בסכום של 400 שקל.
וכמה משלם הצרכן? בדיקה אקראית של שני דגמי רייבאן פופולריים מגלה הפרש גדול מול חנויות בארה"ב: דגם 2132 יעלה בארץ 550-660 שקל (טווח המחירים באתר ההשוואות זאפ), לעומת 39 דולר (כ-130 שקל) באתר "שופינג" האמריקני. באתר הבריטי "סאן גלאסס" נמצא מחיר דומה לזה בארץ, 530 שקל.
דגם הטייסים הנצחי של אותה חברה - 3025 - נמצא בזאפ ב-770 שקל, לעומת 590 שקל באתר הבריטי ו-475 שקל בארה"ב.
"המחירים אותם גובה בישראל היצרנית העולמית של המשקפיים הם מחירים מופקעים", אומר מנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין, יעקב הלפרין, "ואין לכך הסבר הגיוני. במותג בינלאומי אתה משלם 60% עבור הרישיון ו-40% עבור המוצר. מדוע ישראלים צריכים לשלם יותר מצרכן באיטליה על אותו הדגם של משקפי שמש?
"מי שמשלם את המחיר זה האופטיקאים, שמתח הרווחים שלהם הולך ונשחק. הדרך היחידה היא להכניס כמה שיותר שחקנים לשוק על מנת להפסיק את הסטגנציה שיש בתחומים שונים, כפי שקורה בשוק משקפי השמש.
"רייבאן, למשל, נחשבים הלחם והחלב של המשקפיים. עבור הדגם הכי פופולרי שלהם, דגם טייסים, אני משלם ליבואן כ-400 שקל למסגרת, או לכל הפחות 300 שקל כרשת גדולה. אופטיקאי באיטליה משלם 51 יורו על מסגרת - 280 שקל בלי הנחות וטובות של צרכן גדול, וברשתות ודאי משלמים הרבה פחות. ההפרש, כמובן, מתגלגל בסופו של דבר לצרכן".
גם כאן, מסביר הלפרין, יבוא מקביל היא אופציה חוקית אך לא בהכרח מועדפת על-ידי המשווקים - שכן לא תמיד ניתן להשיג דרכו את "המילה האחרונה" בענף.
"החברות הבינלאומיות יודעות שיש לנו מטבע חזק וקהל שקונה", אומר הלפרין, "לכן הן דופקות מחיר. מי שמנסה לעשות קונצים 'מענישים' אותו - לא מביאים את הדגמים העדכניים, לא מעבירים בזמן - קשה לשחק עם החברות הגדולות".
הפתרון, מבחינת הצרכן, הוא אולי לדבוק במותגים פרטיים ומוזלים הקיימים בארץ (80% מהשוק המקומי נשען על כאלה) - או לרכוש מותגים בחו"ל ובאינטרנט.
לא מעט רוכשי עדשות מגע, למשל - תחום בו לזהות המותג חשיבות לא מועטה, לעומת משקפי שמש בהם ניתן להתגמש יותר - כבר גילו את עולם המכירות המקוון, ומזמינים אספקה שוטפת מאתרים ישראלים וזרים המציעים דילים מוזלים (במיוחד לרכישה בכמות גדולה).
טואלטיקה: קולגייט יקרה פי ארבעה
ב', ישראלי השוהה מעת לעת בארה"ב במסגרת עבודתו, כבר תפס את השיטה: מדי ביקור בגולה הוא ממלא מזוודה שלמה בשלל מוצרי טואלטיקה - דיאודורנטים, סבונים, שמפו - בטרם ישוב ארצה.
"אתה עומד מול המדפים בארץ ולא מבין למה משחת שיניים או דיאודורנט עולים לך עשרות שקלים, כשבחו"ל אתה קונה אותם ב-5-7 שקלים", הוא אומר. "כבר התרגלנו לעובדה הלא ממש מובנת, שכל קנייה פשוטה ברשת פארם גובה מאיתנו עשרות ומאות שקלים מיותרים".
ב' אינו טועה: למעשה, הוא מפגין התנהגות צרכנית נבונה במיוחד וחושך עשרות אחוזים. שיטוט קל בין מדפי סופר-פארם, ניו-פארם ושאר מוקדי פארם אפשרי לעומת הצצה לאתרים זרים - חלקם של רשתות גדולות ומוכרות - מזכיר עד כמה גדול הפער.
כך למשל מתחילים מחירי דיאודורנט ברשת טארגט ובאתר וולגרינס האמריקניים מדולר אחד, ועד מחיר של 3.5 דולר ניתן למצוא טווח רחב של מוצרים וחברות - 3-12 שקל, בעוד בארץ נעים לרוב המחירים בין 15 ל-30 שקל. מחיר שמפו ברשתות האלה מתחיל מ-1.80 דולר (6 שקלים), סבונים ותחליבי רחצה - החל מדולר, משחות שיניים (קולגייט, אוראל B) - דולר אחד, במקום 15-30 שקל בארץ.
ברשתות, כצפוי, מפנים אצבע מאשימה ליבואנים - אך אלה לא ששים להתייחס לנושא ולהסביר את הפערים.
הפתרון: בזירת הפארם קיימת מלחמת מבצעים תמידית. אם אין באפשרותכם לעשות כפי שעושה ב' ולמלא מזוודות בחו"ל, כדאי להיצמד ככל שניתן למבצעים ולהשוות מחירים למחירי הבזארים שמציעים לפעמים באופן שגרתי מוצרים זהים במחירים טובים לא פחות ממבצעי הרשתות.
תגובות
סופר-פארם: "את מחירי מוצרי הקוסמטיקה קובעים היבואנים ולא הרשתות הקמעונאיות. יחד עם זאת, חשוב לציין כי בתחום הבישום למשל אנו עדים בשנים האחרונות לירידה ממוצעת של עשרות אחוזים, הודות למבצעים אגרסיביים שמציעות הרשתות".
ניו-פארם: אין תגובה.
יוניליוור (משווקת מותגי טיפוח כמו דאב ואקס): "חלק ניכר ממוצרי הטיפוח שנמכרים בארץ מיוצרים בחו"ל ומיובאים על-ידי חברתנו ועל-ידי חברות אחרות. מחירם בארץ הינו פועל יוצא של עלויות היצור, עלויות שינוע ועלויות היבוא, ובכל מקרה - מחירם הסופי אינו נקבע על-ידינו אלא על-ידי הקמעונאים. מדיניות המחירים של מוצרי הטיפוח של יוניליוור נקבעת בכל מדינה בהתאם לתנאים המקומיים ומגמות. כן יצוין כי על אף עליות משמעותיות בחומרי הגלם, חברתנו לא העלתה את מחירי מוצרי הטיפוח ב-3 השנים האחרונות".
פרוקטר אנד גמבל (משווקת מותגים דוגמת פנטן, ג'ילט והד אנד שולדרס): החברה סירבו להתייחס לנושא.
צעצועים: למה לגו ופליימוביל עולים פי שלושה?
כל הורה מבקש לרכוש לילדיו, במהלך שנות ילדותו, משחקים וצעצועים: מצעצועי התפתחות לגיל הרך ועד משחקי מחשבה ומותגים פופולריים שונים. הבעיה, כמובן, היא המחירים הגבוהים - המופרכים פעמים רבות - של מותגים בינלאומיים בארץ. אלה נמכרים במחירים גבוהים במיוחד, המגיעים גם לעשרות ומאות אחוזים ממחיריהם בחו"ל.
המחירים, מספרים בענף, נקבעים לרוב על-ידי הספק או היבואן של המותג בשוק שמנוהל בעיקרו על-ידי יבואנים בלעדיים - מצב שמתקיים כבר שנים "מטעמי נוחות בשוק המקומי הקטן יחסית", כמו שאומרים ברשתות שלא לציטוט. יבוא מקביל, המותר על-פי חוק, מתקיים בעיקר במוצרי עודפים פופולריים פחות. את השורה התחתונה שגובה מחיר גבוה מההורים תולים בענף במיסוי על היבוא, בעלויות ההובלה והתפעול".
הבעיה, אגב, קיימת בעיקר במותגים בינלאומיים - אך גם משחקי קופסה פשוטים מתומחרים במחירים תעוררי תמיהה: מחיריהם של משחקי קלפים פשוטים מתחילים לרוב מ-50 שקל, ומשחקי אסטרטגיה ומחשבה חוצים בקלות את רף ה-100 שקל (ואף כפול מזה) - כשחומרי הגלם מהם הם מיוצרים הם מעט קרטון ופלסטיק, במקרה הטוב.
לגו ופליימוביל הן דוגמאות מתבקשות למותגי-על נצחיים, שמחיריהם בארץ שערורייתיים: אם על ערכה של תיבת נוח (דגם 3255) ישלם צרכן ישראלי מעל 700 שקל (742 שקל באתר פליימוביל הישראלי ולא רחוק מכך באתרים אחרים), באתרים אמריקניים ניתן לרכוש אותם ב-80 דולר (280 שקל) - פי 2.5 לפחות. אמבולנס פליימוביל פשוט (דגם 4221) יותר יעלה 430 באתר "כפר השעשועים" שקל בארץ וכ-300 שקל באתרים מתחרים. באמזון נוכל לרכוש אותו ב-189 שקל, בפליימוביל ארה"ב ב-160 שקל - ובאנגליה מעט יותר, אך עדיין זול ב-%33-50% מהמחיר בארץ: 200 שקל.

בעוד ערכת לבנים פשוטה של לגו דופלו (דגם 5416) תעלה בארץ 120-160 שקל (טווח המחירים באתר ההשוואות זאפ), באתרי אמזון וטויס אר אס באנגליה ובארה"ב היא תעלה 70-80 שקל לכל היותר.
משאית להרכבה של לגו (דגם 8258) תעלה בארץ 1,700 שקל באתר www.toyland.co.il - כשבאמזון 630 שקל יספיקו לנו בהחלט: גם כאן יותר מ-250% הפרש. ההבדלים יכולים להגיע, במקרים מסוימים גם לפי 4 מהמחיר מעבר לים, והמבצעים מעטים.
הפתרון כנראה הוא רכישה בעת ביקורים בחו"ל - או באמצעות האינטרנט, כשגם דמי המשלוח הגבוהים לעתים רחוקים מלהתקרב למחיר הישראלי.
תגובות
יצירה, יבואנית פליימוביל: "מאחר שמוצרי פליימוביל מיובאים מגרמניה, חלים עליהם עלויות של משלוח יבשתי לנמל, ומשלוח ימי העולה כסף רב. כמו כן חל על חלק מהמוצרים מיסי יבוא, המוצרים מיוצרים בחלקם בסין, וכן עלויות חומרי הגלם - פלסטיק, נייר, קרטון ועוד, לצד עלויות יבוא, מיסוי, אכסון, משלוח ולוגיסטיקה, ועלויות של מכירה בארץ, שיווק, פרסום וכו'.
"חברת פליימוביל בגרמניה מפקחת על המחירים שבהם אנו מוכרים בישראל. נציגיה מגיעים מדי פעם ועורכים בדיקות מחיר, מהן עולה כי קיים פער במחירים, אך הפער אינו פער של מאות אחוזים אלא פער של 10%-25% לעומת המחירים באירופה".
צעצועי אילנית, יבואנית לגו בישראל: "בישראל יש יבואן/מפיץ, שהוא החברה שקונה מלגו ומוכרת לכל השוק. בכל ארצות אירופה ובארה"ב ללגו אין יבואן או מפיץ וחברת לגו היא החברה המשווקת ישירות לכל החנויות.
"ההוצאות בישראל הקשורות ביבוא הן בדרך-כלל גבוהות יותר מאלה שבאירופה ובארה"ב - הובלה, מכס ומע"מ. המארק-אפ או הרווח של החנויות בישראל על קופסאות לגו הן גבוהות יותר מאלה שקיימים באירופה ובארה"ב. אם ההשוואה היא למוצרים שנמכרים דרך האינטרנט, יש לזכור כי ההוצאות לרוב הרבה יותר נמוכות מהוצאות השיווק שבחנויות".



http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000658165
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group