לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
חשד:עמנואל ארביב מיליונר יהודי-איטלקי נתן שוחד לראש עיריית ר"ג צבי בר לקידום אישורי חריגות  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מגלובס
אורח








הודעהפורסם: שני 20.06.11 10:45    נושא ההודעה: חשד:עמנואל ארביב מיליונר יהודי-איטלקי נתן שוחד לראש עיריית ר"ג צבי בר לקידום אישורי חריגות

חשד: עמנואל ארביב נתן שוחד לראש עיריית ר"ג צבי בר
הותר לפרסום: ארביב, מיליונר יהודי-איטלקי, חשוד כי נתן שוחד של כמיליון שקל לראש עיריית ר"ג צבי בר בתמורה לקידום אישורי חריגות בנייה בבניין מכללת ר"ג
19/06/2011, 18:27

עמנואל ארביב , צבי בר / צלם: אריאל כהן - כלכליסט , עינת לברון


איש העסקים היהודי-איטלקי עמנואל ארביב (45) הוא היזם החשוד במתן שוחד לראש עיריית רמת-גן, צבי בר. שמו של ארביב ומעורבותו בפרשת השוחד היו אסורים עד כה לפרסום. לפי טיוטת כתב האישום, ארביב שיחד את בר ביותר ממיליון שקל, בתמורה לקידום אישורי בנייה במכללת רמת-גן.

לפני כחודשיים הודיעה הפרקליטות כי יוגש נגד בר כתב אישום, בכפוף לשימוע, בעבירות של לקיחת שוחד בסך יותר מ-2 מיליון שקל, הלבנת הון, זיוף, מירמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס.

בר מכהן כראש עיריית רמת-גן מזה 22 שנה, והחשדות נגדו מתייחסים לפעולות שביצע בשנים 2003-2008. לדברי הפרקליטות, בר לקח שוחד, בתפקידו כראש העיר, מ-5 יזמי נדל"ן במרכז במסגרת 4 פרשיות שונות.

במקביל הודיעה המחלקה הכלכלית לעורכי דינם של יזמי הנדל"ן כי גם נגדם הוחלט להגיש כתבי אישום, בכפוף לשימוע, בעבירות של מתן שוחד לבר בתמורה לקידום פרויקטים נדל"ניים, שבהם יש להם אינטרסים כלכליים, וכן הלבנת הון.

ערבות להלוואה

הפרשה שבה מעורב ארביב, לפי טיוטת כתב האישום נגד בר, מכונה פרשת "מגדל התמרים". לפי הטיוטה, במארס 2001 הקימו ארביב ויזם הנדל"ן שאול לגזיאל את חברת בלנטפוטרט, כשכל אחד מהם החזיק ב-50% ממניותיה. במאי 2005 השתנה מבנה הבעלות, כך שחברת רליינט יוניברסל שבבעלות ארביב קיבלה את הבעלות במחצית המניות, וחברת ש.י.ל. הון ונכסים שבבעלות לגזיאל קיבלה 12.5%.

לגזיאל קידם באותה עת את פרויקט הבנייה "מגדל התמרים" ברמת-גן, ולצורך כך, טוענת הפרקליטות, הוא נתן שוחד לבר כדי שיסייע לשינוי תוכנית המתאר של הפרויקט לטובת היזמים.

איך הועבר השוחד? לפי טיוטת כתב האישום, במאי 2005 לקחו צבי וריבה בר הלוואה בסך 225 אלף ליש"ט מחברת גרוב פרופרטי פייננס שבלונדון. כבטוחה להלוואה העמידו בני-הזוג בר את הדירה שבבעלותם בלונדון, ברחוב מאדוקס. מי שנקבע כערב לתשלום הריבית היה ארביב.

אלא שמי שהחזיר את ההלוואה, נטען, לא היו בר ורעייתו, אלא ארביב עצמו, שבאמצעות העברות בנקאיות וצ'קים שילם לחברה המלווה בין פברואר לנובמבר 2006 סך של 123 אלף ליש"ט. הצ'ק נמשך מחשבון הבנק של ארביב ואשתו; וההעברות הבנקאיות נעשו מחשבונו הפרטי ומחשבונות של חברות שבשליטתו בבריטניה ובמונאקו. את יתרת ההלוואה החזיר בר, לאחר שהמשטרה פתחה בחקירה בחשד שלקח שוחד מלגזיאל ומארביב.

חלק נוסף מהשוחד הועבר לכאורה באמצעות העברת מניות של חברת מד פטרוליום טריידינג, שהקים לגזיאל יחד עם ד"ר יעקב חנני, לבנו של בר, יואב. מטרת החברה הייתה לרכוש נפט מרוסיה ולשווק אותו בישראל. בינואר 2004 העביר לגזיאל, שהחזיק ב-40% ממניות החברה, מחצית ממניותיו ליואב בר, ללא תמורה, ובנוסף מינה אותו למנהל בחברה.

אישור חריגות

מה נתן בר בתמורה ללגזיאל ולארביב? לפי הנטען, התמורה הייתה המהלכים להקמת "בית ליר אור" ברחוב בן-גוריון ברמת-גן, שבו שוכן כיום המרכז האקדמי למשפט ועסקים. מדובר במגדל שהוקם על שתי חלקות סמוכות, שאחת מהן הייתה בבעלות העירייה.

חברת ליר אור התקשרה עם העירייה בעסקת קומבינציה להקמת שני בניינים, בני 6 ו-9 קומות, מעל קומת קרקע מסחרית. בפועל בנתה החברה מגדל אחד, בן 8 קומות, תוך חריגה של אלפי מטרים מהתוכניות שאושרו.

לאחר שהחברה בנתה את מרתפי החניה, הוגשה ביולי 2000 תוכנית חדשה לאישור הוועדה המחוזית, שמטרתה להכשיר בדיעבד את החריגות. בר, נטען, קידם את מכירת 75% מהבניין, שנקלע לכינוס נכסים, בסכום נמוך יחסית של 18 מיליון שקל, לחברת בלנטפורט שבבעלות לגזיאל וארביב, ובנוסף פעל לאשר את החריגות.

ביוזמת בר, העירייה אף הודיעה כי היא מתנגדת לעריכת מכרז למכירת הבניין, כדי לגרום למכירתו דווקא לשני היזמים, במחיר הנמוך ב-40% מהמחיר שהעירייה עצמה הציעה לשלם. בר אף יזם את הקשר עם אנשי המרכז האקדמי, ורקם לכאורה את השכירות ארוכת הטווח, בהיקף של 800 אלף דולר לשנה.

ומה עשה בר בכספי ההלוואה שקיבל בלונדון והעביר לחשבונו בבנק אוצר החייל בישראל? לפי טיוטת כתב האישום, בחלק מהכסף הוא רכש ניירות ערך; חלק המיר לשקלים; 600 אלף שקל העביר לחשבונו של בנו, אבנר; 272 אלף שקל העביר לעו"ד שאלתיאל עדני (ששימש נאמן בעסקת מכר, שבה ייצג את המוכרים); וכן שילם לגורמים נוספים.

עיקרי החשדות - לפי טיוטת כתב האישום

* בר נטל הלוואה של 225 אלף ליש"ט, בתיווכו של ארביב, מחברת גרוב הלונדונית.

* ארביב נקבע כערב לתשלום הריבית, אך בפועל העביר תשלומים להחזר ההלוואה בסך 123 אלף ליש"ט.

* התמורה לשוחד: בר פועל לקידום האינטרסים של ארביב ושאול לגזיאל בפריוקט מגדל התמרים ובבניין מכללת רמת-גן.

* בעקבות פתיחת חקירת המשטרה הפסיק ארביב את תשלום החזרי ההלוואה, ובר התחיל לשלמם בעצמו.


http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000655661
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group