לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' ויקטוריה ליקס מ- --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
רשם האגודות אורי זליגמן מסתבך עכשיו בבגץ ויתכן בפלילים בגין טיוח פרשת ההטרדה המינית במשרדו  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

המשפט הפלילי בישראל מהגרועים של הדיקטטורות, מאמר מצויין של עו"ד שפטל
שישי 22.06.18 15:52

פניה למבקר:כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים שלא ביושר
שלישי 23.08.16 2:02

כך עובדת הצנזורה בפייסבוק מסביב לשואה ושת"פ הציונים עם הנאצים, מחיקת פוסטים במחשכים
שישי 05.08.16 17:32

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה       NAKIM      
Nakim
צוות
צוות




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 222


הודעהפורסם: חמישי 17.03.11 13:02    נושא ההודעה: רשם האגודות אורי זליגמן מסתבך עכשיו בבגץ ויתכן בפלילים בגין טיוח פרשת ההטרדה המינית במשרדו


נושאים קשורים:
סרט תחקיר של הערוץ הראשון, הר עמשא-הקומבינה של הקיבוץ בהתהוות

רשם האגודות השיתופיות אורי זליגמן סופג ביקורת חריפה בועדה לביקורת המדינה


רשם האגודות אורי זליגמן מסתבך שוב בבגץ ויתכן בפלילים בגין טיוח פרשת ההטרדה המינית במשרדו, כך עולה מהעתירה שהוגשה לאחרונה בבג"ץ עליה נדרשת המדינה להגיב , בג"ץ 2010/11

הפרשה נחשפה כאן לראשונה,
http://www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.php?p=273565#273565


העתירה, המבקשת לפסול את מינויו של זרח יהב לתפקיד שיפוטי, מתארת את חומרת הפרשה בהן מככבים שני העובדים הבכירים ביותר באגף לאיגוד שיתופי והם זרח יהב ורשם האגודות אורי זליגמן עצמו
בעתירה מתוארים המניעים הכספים של הרשם זליגמן לטייח את הפרשה על מנת שזרח יהב שימונה כיורשו יוכל למנותו לבוררויות אחרי פרישתו לפנסיה.

העתירה מתארת כיצד על פי חוק רשם האגודות עצמו נושא באחריות פלילית בגין טיוח פרשת ההטרדה המינית, וכן מתארת כיצד אורי זליגמן לכאורה כינה את הקורבן ח. בכינויי גנאי "ח. ציצי" וכדומה כדי להפיל עליה את האחריות בפרשה.

בית המשפט העליון הורה על דיון בעתירה בהקדם בפני הרכב.

העתירה וההחלטה מצורפים בזה.



בבית המשפט העליון בג"ץ 2010/11
בשבתו כבית משפט גבוה לצדק
1. "מעונות עובדים בקרית משה אגודה שיתופית לשיכון בירושלים בע"מ",
מס' אגודה 570009456 (להלן: "האגודה")
2. משה ברגמן
כתובת למסירת כתבי בית דין לשני המערערים/המבקשים: באמצעות מר אפריים רביב,
חנות כלבו רונית, רח' קרית משה פינת שד' המאירי ירושלים.
052-8086642 טלפונים: 054-8184085
העותרים
נגד
1. שר התעשיה המסחר והתעסוקה
2. עו"ד אורי זליגמן, רשם האגודות השיתופיות
3. אסף רוזנברג, סגן ומ"מ נציבות שרות המדינה, אחראי משמעת בנציבות.
4. זרח יהב, עוזר רשם האגודות השיתופיות
כולם ע"י פרקליטות המדינה
המשיבים
עתירה למתן צו על תנאי המופנה למשיבים מס' 3-1
שיבואו ויתנו טעם
- המשיב מס' 1
מדוע לא יבטל את מינויו של המשיב 4 כבעל תפקיד שיפוטי, על אף
הטרדה מינית חמורה שביצע.
מדוע לא ימנע את קידומו המיועד בימים אלו של המשיב 4 לתפקיד
שיפוטי גבוה אף יותר.
מדוע לא יפתח בחקירה כנגד המשיב 2, על חלקו של המשיב 2
באותה פרשיית הטרדה מינית.
- למשיב מס' 2
, ליתן טעם מדוע בכוונתו לקדם בימים אלו את המשיב מס' 4
המטרידן המיני, לתפקיד שיפוטי בכיר אף יותר.
- למשיב מס' 3
1
ליתן טעם מדוע הוא אפשר את קידומו של המשיב מס' 4, המטרידן
המיני הנ"ל, לנושא תפקיד שיפוטי? מדוע אין הוא פותח בחקירה על
? הסתרת פרשיית ההטרדה המינית וטיוחה על ידי המשיב 2
ומתן צוים החלטיים בנידון.
בית המשפט הנכבד מתבקש ליתן צו מניעה זמני המעכב את קידומו
של המשיב 4 לתפקיד שיפוטי בכיר יותר כמנהל מחלקת הפיקוח
במשרדו של המשיב 2 (במקומו של המנהל הפורש מר אילן רונן),
המתוכנן להתבצע בימים אלו.
ואלו פרטי העתירה:
א. רקע כללי
1. כל אדם שכבודה ומעמדה של מערכת המשפט הישראלית יקר בעיניו, ידיר
שינה מעיניו בקוראו את עתירה זו. לראשונה במדינת ישראל, מונה מטרידן מיני
לבעל תפקיד שיפוטי בישראל, לתפארת מדינת ישראל.
2. "שיא" ישראלי חדש זה הושג לאחרונה במשרד המשיב 2, בשיתוף וגיבוי
השר הממונה המשיב 1. המשיב 3 היה אמור למנוע שערורייה שכזו, אולם כשל
בתפקידו.
3. בטרם תפורט פרשיה זו, יצטט העותר 2 מכתב תשובה שקיבל העותר 2
לאחרונה מאת כב' השופט אלון גילון, סגן מנהל בתי המשפט. התשובה היתה
לשאלת העותר 2: האם במדינת ישראל מונה עד היום שופט כלשהו שבעברו
עבירות משמעת (מכל סוג שהוא), או שבעברו פרשיית הטרדת מינית. כך השיב
לעותר 2 כב' השופט גילון (צרוף א'):
הצדדים לעתירה
4. העותרת 1 הינה אגודה שיתופית הרשומה במשרדו של המשיב 2. מתחם
האגודה נמצא בשכונת קרית משה בירושלים, סמוך ונראה לבית משפט נכבד זה.
5. העותר 2 מכהן מזה כשמונה שנים כיו"ר האגודה העותרת 1. זאת לאחר
שהעותר 2 נבחר לתפקיד זה על ידי מרבית חברי האגודה, בכל מערכות הבחירות
בשנים האחרונות.
6. עניינם של העותרים בסעדים המבוקשים, יפורט בהמשך עתירה זו. בקצרה
ייאמר כבר כעת (ויפורט בהמשך) כי המשיבים 2,4 מנצלים את מעמדם השיפוטי
2
לרעה. הם משתמשים בו על מנת להתנכל לעותרים שוב ושוב, וזאת על רקע
פרשיית ההטרדה המינית נשואת עתירה זו.
7. המשיב 1 הינו השר האחראי על משרדו של המשיב 2. הוא גם שמינה את
המשיב 4, המטרידן המיני, לבעל תפקיד שיפוטי.
8. המשיב 2 מכהן היום כרשם האגודות השיתופיות.
9. המשיב 3 הינו האחראי לטיפול בעבירות משמעת בשרות המדינה.
10 . המשיב 4 הוא המטרידן המיני נשוא עתירה זו, הנושא היום בתפקיד
שיפוטי. המשיב 4 מייעד עצמו בימים אלו לקידום לתפקיד שיפוטי בכיר אף יותר.
העובדות הצריכות לענין
11 . מן המפורסמות הוא כי רשם אגודות שיתופיות בגימלאות, עשוי להרוויח
משכורת גבוהה הרבה יותר מאשר רשם אג"ש מכהן. שכן לרשם אג"ש בגימלאות
מקובל להעביר בוררויות, פירוקים, ושאר תיקים ששכרם הנכבד בצידם. שכר זה
מתקבל במסגרת פרטית, והוא גבוה בהרבה מהשכר המקובל במגזר הציבורי.
12 . אולם יש תנאי הכרחי, מחויב המציאות, על מנת לממש רווח נאה זה: נדרש
שמי שיישב על כסא רשם האגודות הפורש, אכן יעביר לקודמו בתפקיד את
התיקים הטובים והשמנים ביותר.
13 . רשם האגודות השיתופיות מזה כעשרים וחמש שנה(!), הינו עו"ד אורי
זליגמן (המשיב 2). בעוד כשנתיים אמור המשיב 2 לפרוש לגימלאות. מבין כל
העובדים דהיום, האדם המקורב אליו יותר מכל, הינו עוזרו מר זרח יהב (המשיב
4). המשיב 2 סימן את המשיב 4 כמי שמבחינתו (וככל שהדבר יהיה תלוי בהמשיב
2) - מיועד לרשת את כסאו ולמלא את מקומו.
2007 היה המשיב 4 לכאורה עוד פקיד מן המניין במשרד – 14 . בשנים 2006
הרשם. אולם כבר אז הוא היה ידוע בקרב העובדים במשרד, כמי שנהנה מחסדו
. ואמונו של "בעל הבית" הראשי במשרד - המשיב 2
15 . באותה תקופה עבדה במשרד הרשם הגב' ח', בחורה צעירה שהיה אז כבת
20 . שמה ופרטיה המלאים ידועים לעותרים, כשם שכדבר מובן מאיליו הם ידועים
היטב גם למשיבים.
16 . לאחר חקירה ממושכת ומייגעת, ולאחר שכירת חוקר פרטי, הגיע העותר 2
אל ח' ושוחח עימה. ח' היא היום אשה נשואה, אם לשני ילדים, ומתגוררת בתל
אביב. מאחר ואפשר שהעתירה תעורר גם הדים ציבוריים, הרי שעל מנת לשמור
על פרטיותה וכבודה, שמה אינה מפורט כאן במלואו.
17 . ח' שובצה במשרד הרשם כמזכירתו של המשיב 4. ח' היתה כפופה
בתפקידה למשיב 4, ונתונה למרותו.
18 . המשיב 4 נהג באופן תדיר לנצל את מעמדו הבכיר, ולהטריד מינית את ח'.
19 . מהשיחה עם ח' התבררו דברים מסמרי שיער, האסורים בתכלית על עובד
ציבור. כך למשל: המשיב 4 נהג פעמים רבות ובכוונה תחילה להושיב את ח'
בצמוד אליו בשולחן אחד מול המחשב, להסמיך אותה ככל האפשר לגופו שלו
ולהתחכך בה. הוא לחש לה מילות חשק ותאווה באוזניה. הוא הפציר בה שוב
ושוב, לקיים איתו יחסי מין. ח' חששה זמן רב להתלונן על ההטרדות, עקב מעמדו
הבכיר של המשיב 4, ויכולתו הרבה להשפיע מיידית על המשך העסקתה.
3
20 . בסופו של דבר, ההטרדות הגיעו למצב שבו המשיב 4 קבע עם ח' פגישה
לילית בבית מלון ירושלמי. זאת במטרה מוצהרת על מנת לקיים איתה יחסי מין.
21 . המשיב 2 ניצל את כח השררה לרעה, ופגע בפרטיותה ובכבודה של ח'.
זאת על אף האמור בסעיף 3(א)( 6)(ג) לחוק למניעת הטרדה מינית התשנ"ח –
.1998
22 . מדובר בעבירה חמורה ביותר שאינה רק משמעתית, אלא גם פלילית.
בהתאם לסעיף 5(א) לחוק למניעת הטרדה מינית התשנ"ח – 1998 , דינו – מאסר
שנתיים. עבירה מסוג זה מחייבת אף דיווח למשטרת ישראל ופתיחת חקירה
פלילית.
תלונתה של ח'
23 . רק משהגיעו הדברים לדרישה מפורשת לקיום יחסי מין, אזרה ח' אומץ.
בצר לה וביאושה, פנתה ח' לעובד אחר במשרד, מר רפאל בן זקרי (להלן: "בן
זקרי"). ח' תיארה בפניו את שעובר עליה, ובקשה את עזרתו. בן זקרי הנחה את ח'
וסייע לה להגיש תלונה לממונה על ההטרדה המינית במשרד התמ"ת. מעשה זה
חרץ את גורלו של בן זקרי. מרגע זה והלאה, נפתחה שנאה ויריבות מרה בין
המשיב 2 והמשיב 4 – לבין בן זקרי.
24 . נציבות שרות המדינה אכן פתחה אז בחקירת התלונה. נגבתה מח' עדות
מפורטת, ומסמכיה המלאים מצויים בידי המשיב 3. מדובר בהטרדה חמורה.
במקרים אחרים ודומים למקרה זה, מסלקת הנציבות לחלוטין את הנילון משירות
. המדינה. דא עקא, כי לימינו של המשיב 4 עמד כאן מיטיבו ואיש חסדו - המשיב 2
25 . המשיב 2 ששואף כאמור לקדם את המשיב 4 כיורשו, העדיף לגונן ולסייע
לבן טיפוחיו המטרידן המיני, במקום להגן כמתבקש על הנפגעת. התנהלותו הפגומה
של המשיב 2 ניכרה כבר מתחילת טיפולו בפרשה: במקום להרחיק את המטרידן
מהמשרד ולהגן דווקא על הקורבן, העדיף המשיב 2 להעניש את המתלוננת: היא
הוגלתה בבושת פנים ממקומה, והועברה לשבת במשרדו של סמנכ"ל משרד
התמ"ת, מר משה לויאן. את המטרידן המיני המשיב 4, הותיר המשיב 2 על מקומו
ותפקידו הקודם.
26 . גם במשך החקירה שערכה נציבות שרות המדינה, ניכרה ידו הארוכה
והמושחתת של המשיב 2: ראש אגף החקירות בנציבות הינו מר נתי לויט. מר לויט
והמשיב 2 הינם ידידים נאמנים, עוד מימי שירותם הצבאי המשותף. המשיב 2 ניצל
לרעה את קשריו הטובים עם מר לויט, ובקש ממנו לטייח את החקירה ולהוציא את
מקורבו ובן טיפוחיו המשיב 4 זך ונקי ללא כל אשמה.
27 . הפעלת הלחצים והקשרים של המשיב 2 - אכן הועילה: סופם של הדברים
היה שביום 11.10.07 הענין נסגר ב"התראה" בלבד שנתן למשיב 4 סמנכ"ל
משרד התמ"ת, מר משה לויאן.
28 . העותר 2 אינו יכול להציג בפני בית משפט נכבד זה את מלוא העדויות
בדבר ההטרדה המינית, שכן אלו לא נמסרו לו בהיותן חסויות. אולם עדויות אלו
פרושות במלואן בפני המשיבים. על מנת לעמוד על מלוא השערורייה, מתבקש בית
משפט זה לדרוש להציג בפניו במלואן את העדויות וממצאי החקירה שערכה
נציבות שרות המדינה.
4
אחריותו של המשיב 2 לעבירת ההטרדה המינית
29 . בכל הנוגע לפעלו של המשיב 2 בפרשיה זו, יצוטט להלן מתוך סעיף 8ב
למסמך שכותרתו:
30 . כך קובע סעיף 8ב:
31 . גם על פי סעיף 7(א)( 2) לחוק למניעת הטרדה מינית, המעביד היה חייב
לטפל ביעילות במקרה של הטרדה מינית שידע אודותיהם. על פי סעיף 7(ג) לחוק
הנ"ל, מעביד שלא מילא את חובותיו אלו - יהיה אחראי לעוולה.
32 . עולה אם כן, שאף מעשיו של המשיב 2 עצמו, נכללים לפי האמור לעיל
תחת הכותרת של "אחריות להטרדה מינית".
קידומו של המשיב 4 לבעל סמכות שיפוטית
33 . בכל מקרה אחר מעין זה (וניתן ללא קושי להשוות את המקרה עם פסקי
דין אחרים של בית הדין למשמעת של הנציבות), לא יכול היה הנילון להישאר בכל
תפקיד שהוא במסגרת מדינת ישראל. אפילו לא בתפקיד הזוטר והפשוט ביותר.
34 . במקרה שלפנינו הקשרים והלחצים להסתרת השערורייה גדלו עד כדי כך,
שלא רק שהמשיב 4 לא פוטר בבושת פנים, אלא יותר מכך: לאור המלצה חמה של
המשיב 2, וכשלב נוסף לקראת קידומו כיורשו של המשיב 2, קידם המשיב 1 את
המשיב 4 לתפקיד משמעותי ושררתי אף יותר. ביום י"ט מרחשוון תשס"ט (
17.11.08 ), רק שנה וששה ימים לאחר אותה ה"התראה", קודם המשיב 4
לתפקיד שיפוטי, והתמנה לעוזר רשם האגודות השיתופיות.
35 . היינו: לא רק שהמטרידן המיני כלל לא נענש, אלא אף להיפך: כוחו
ויכולתו שנוצלו ערב המינוי לרעה, גברו כעת אף יותר. כך "זכתה" מדינת ישראל
לראשונה בתולדותיה שמטרידן מיני, יכהן בה במשרה שיפוטית.
36 . על מנת להצדיק את המעשה השערורייתי בפני עובדי משרדו, הציג המשיב
2 את הדברים בפניהם כאילו ח' היא שפיתתה את המשיב 4 לקיום יחסי מין. הוא
תיאר אותה בפני עובדיו כזונה ומופקרת. לא רק זו אלא שבשיחותיו עם עובדיו,
הוא נוהג עד היום לכנות את ח' בכינוי הגנאי "ציצי", כרמז מזלזל לאיבר מסוים
ואינטימי בגופה.
5
הבקשה הראשונה בהתאם לחוק חופש המידע
37 . הפנייה הראשונה של העותר למשיבים, היתה בהתאם לחוק חופש המידע.
העותר בקש לדעת האם אכן למשיב 4, הנושא משרה שיפוטית ומכהן בתפקיד
ציבורי, היתה בעברו עבירה של הטרדה מינית.
38 . תשובת הממונה על חופש המידע מיום 12.5.10 מסומנת ב'. המדינה טענה
שאין היא חייבת למסור את המידע. זאת בטענה של "פגיעה בפרטיות".
39 . העותר 2 נאלץ להגיש עתירה מינהלית בהתאם לחוק חופש המידע (עת"ם
13057/06/10 ). בעתירה נטען שכנושא תפקיד ציבורי ושיפוטי, אין המשיב 4
יכול להסתיר מידע על הטרדה מינית שבעברו. במסגרת העתירה אכן נאלצה
המדינה לחשוף פרטים רבים בענין.
40 . מלבד המידע שהגיע לעותר 2 בתוך הליכי העתירה, חלק אחד מהמידע
נחשף ע"י חוקר פרטי. חלק נוסף נודע מדברי ח' עצמה.
41 . כל המידע בנושא, כולל עדויות המתלוננת, נמצא כבר בידי נציבות שרות
המדינה (באמצעות המשיב 3) ו/או בידי מר משה לויאן, סמנכ"ל משרד התמ"ת.
הנקמה בבן זקרי
42 . על מנת לנקום בבן זקרי על עזרתו לח', העלילו המשיב 2 והמשיב 4
עלילות שקר גם על בן זקרי. הדבר הוביל לכך שסמנכ"ל המשרד מר משה לויאן
החליט לפטר את בן זקרי משרות המדינה. נוצר כאן עולם הפוך. המטרידן המיני -
נותר בתפקידו ואף קודם לתפקיד מעולה יותר. מי שסייע למתלוננת - פוטר.
43 . למיטב ידיעת הח"מ, בן זקרי נאלץ לפנות לבית הדין לעבודה. הוא הוכיח
כי לא היתה כל עילה אמיתית לפיטוריו. רק כתוצאה מכך בוטלו הפיטורין ובן זקרי
הושב לעבודה.
התמודדות המשיב 4 על מכרז כלכלי נוסף
44 . לעותר 2 נודע כי בתקופה האחרונה ניסה המשיב 4 להתמודד על מכרז
לתפקיד כלכלי בכיר יותר במשרד התמ"ת.
45 . המשיב 4 הציג את מועמדותו למכרז. אולם לפי הידוע לעותר 2, נציבות
שרות המדינה מנעה מהמשיב 4 להתמודד, בשל עוולת ההטרדה המינית שבעברו.
46 . למרות שהנציבות פסלה ממש לאחרונה את המשיב 4 מלהתמודד על
המכרז הכלכלי, היא לא מנעה עד עתה את קידומו של המשיב 4 להיות נושא
משרה שיפוטית. אמור מעתה: לשיטת המשיב 3 מטרידן מיני אינו יכול להגיש
מועמדות לשמש בתפקיד כלכלי, אולם לשיטתו הוא רשאי לשמש בתפקיד שיפוטי.
היתכן כדבר הזה?
47 . יתר על כן: כפי שיפורט להלן, בכוונת המשיב 2 למנות בימים אלו ממש
את המשיב 4 לתפקיד שיפוטי בכיר אף יותר. כנגד כוונה זו מבוקש בעתירה זו צו
מניעה זמני.
6
הפניה השניה לפי חוק חופש המידע
48 . ביום י"ז אדר א' תשע"א 22.2.11 פנה העותר 2 בשנית לממונה על חופש
המידע. מכתב הפניה מצ"ב ג'. הוא כולל גם בקשה למידע בענין דו"ח חקירה, עליו
יפורטו דברים בהמשך. בחלקו האחרון של המכתב שאל העותר 2 כדלקמן:
האם זה נכון שמר זרח יהב ניסה להתמודד בששת החודשים ·
האחרונים על תפקיד ו/או מכרז כלשהו במשרד התמ"ת?
האם זה נכון שמועמדותו לאותו תפקיד נדחתה? ·
האם זה נכון שהנימוק שניתן לדחייה היה: בגלל ההטרדה המינית? ·
האם זה נכון שהדחייה הגיעה מטעם נציבות שרות המדינה? אם לא: ·
מי הגורם הממשלתי שנתן את התשובה השלילית?
49 . המכתב נשלח כאמור לא למשיב 2, אלא לממונה על חופש המידע במשרד
התמ"ת. אולם באופן מפתיע קיבל העותר 2 ביום 27.2.11 החלטה מהמשיב 2
(מצ"ב ד'). מההחלטה עולה כי המשיב 2 סבור להסתיר את המידע המבוקש,
ובניגוד לחוק.
50 . מההחלטה של המשיב 2 עולה כי המשיב 2 סבור שמשרד הרשם - עומד
מעל לחוק חופש המידע. סירובו הבלתי חוקי של המשיב 2 לגילוי המידע, מעיד אף
הוא על חששו של המשיב 2 מפני הדברים העתידים להתגלות בבקשה זו.
51 . בהחלטה זו חורג המשיב 2 מהוראות המחוקק באופן בולט, ומסרב למלא
אחר מטרת המחוקק כחרות בחוק חופש המידע.
52 . לדברי המשיב 2 בהחלטתו, תקנות האגודות משנת 1976 גוברות על חוק
חופש המידע בשל היותן "חיקוק קודם לחקיקת חוק חופש המידע". ההגיון
שבדברים הנ"ל הפוך לחלוטין מהאמת המשפטית. כללי הפרשנות קובעים שחוק
מאוחר - גובר על חוק מוקדם.
53 . בניגוד לאמור בהחלטת המשיב 2, אין בסעיף 20 לחוק חופש המידע כל
ביסוס לטענה כאילו חוק חופש המידע אינו חל על רשם האגודות.
54 . בניגוד גמור ומוחלט לאמור בהחלטת המשיב 2, הממונה על חופש המידע
אינו מהווה כאן "ערכאת ערעור על ההחלטות הרשם". הוא מהווה מקור למידע
שיש לו חשיבות רבה להוכחת טענות העותרים.
55 . בענין זה העותרים מבקשים להפנות גם לשני תקדימים. העותר 2 פנה כבר
בעבר בתלונה למבקר המדינה, על סירוב המשיב 2 לפעול בהתאם לחוק חופש
המידע. המבקר מצא כי תלונת העותר 2 בענין זה מוצדקת. החלטת המבקר מצ"ב
ה'.
56 . תקדים נוסף נוצר במסגרת עת"מ 29455/06/10 . מדובר בעוד מקרה בו
הרשם סירב למסור לעותר 2 מידע, שהתבקש במסגרת חוק חופש המידע. העותר
2 שוב הגיש עתירה מינהלית. בסופו של יום נסוג הרשם תוך כדי התנהלות
העתירה, ומסר את החומר המבוקש. בית המשפט אף חייב את הממונה על חופש
המידע בהוצאות, בשל סירובה הראשוני להמצאת החומר המבוקש.
57 . המשיב 2 מתעלם מכל התקדימים הנ"ל, ועומד בשיטתו לפיה הוא אינו
מחויב להישמע להוראות חוק חופש המידע. לפיכך ביום ג' אדר ב' תשע"א 8.3.11
הגיש העותר 2 ערעור מינהלי על החלטת המשיב 2 המסרב למסור המידע (עניינים
מינהליים ירושלים עמ"נ 16703/03/11 ). יתכן ובנוסף גם תוגש עתירה מינהלית
7
כנגד הממונה על יישום חוק חופש המידע, בגין סירובה למסור את החומר
שהתבקש.
הקידום הנוסף המבוקש כעת
58 . העובד הבכיר ביותר נכון להיום במשרד המשיב 2, מלבד עו"ד זליגמן
עצמו, הינו עוזר הרשם הותיק מר אילן רונן.
59 . מר רונן נושא בתפקיד "מנהל מחלקת הפיקוח". סמכותו השיפוטית בכירה
ביותר, ומתפרסת על כל מדינת ישראל.
60 . מר רונן אמור לפרוש לגימלאות בעוד כחודשיים. על פי הנהלים הרגילים,
אמורים היו המשיבים 1-2 לפרסם מכרז על תפקיד זה שעומד להתפנות.
61 . המשיבים 1-2 אכן התחילו להכין מכרז, ש"נתפר" בדיוק למידותיו של
המשיב 4. תנאי המכרז המיועד היו כאלו שהיחיד שיהיה מסוגל להתמודד אליו,
היה המשיב 4 בלבד.
62 . כפי שיבואר לקמן, העותר 2 פנה בענין זה אל המשיב 1 והמשיב 3, הצביע
על חוסר הסבירות שבדבר, ובקש למנוע קידום נוסף זה. המשיבים 2,4 שידעו על
פניית העותר 2, הבינו שדרכם ל"תפירת" המכרז, לא תהיה פשוטה.
63 . נוסף על כך, נודע למשיבים 2,4 על פניית העותר 2 לממונה על חופש
המידע הנזכרת לעיל. מתוך אותה פניה נודע למשיבים 2,4 שדבר נסיון
ההתמודדות של המשיב 4 למכרז הכלכלי, וכן עובדת פסילתו מהתמודדות לאותו
. מכרז על ידי המשיב 3 – נודעו כבר לעותר 2
64 . בשלב זה הבינו המשיבים 2,4 שכוונתם לקדם בדרך זו את המשיב 4
לכהונה שיפוטית בכירה יותר – לא תצלח.
65 . אשר על כן, החליטו המשיבים 2,4 לנקוט בדרך אחרת: נהלי שרות
המדינה מאפשרים למנות "ממלא מקום זמני" לתפקיד, "עד אשר יזכה מאן דהו
במכרז". המשיבים 2,4 החליטו למנות כבר כעת את המשיב 4 כממלא מקום זמני
של מר אילן רונן. זאת על אף שתאריך פרישתו הרשמי של מר רונן הוא בעוד
כחודשיים.
66 . לפי תכניתם של המשיבים 2,4 , המכרז עצמו יעוכב ו"ימרח" זמן רב ככל
האפשר. בנתיים יכהן המשיב 4 כ"ממלא מקום זמני". כידוע במדינת ישראל,
פעמים רבות אין דבר קבוע יותר מן הזמני.
67 . מסיבה זו, מבוקש בזה מבית המשפט הנכבד סעד זמני, המעכב את קידומו
של המשיב 4 ו/או את כניסת המשיב 4 כ"ממלא מקום זמני" לתפקיד בכיר יותר
מכל סוג שהוא, ובפרט לתפקיד המתפנה של מר אילן רונן.
השוואת עבירת ההטרדה למקרים אחרים
68 . לעותר 2 ידוע על מקרים רבים מאד של עבירות פחותות בהרבה
בחומרתם, ואשר נענשו באופן תקיף ביותר על ידי בית הדין המשמעתי של נציבות
שירות המדינה.
69 . העותר 2 יציג שתי דוגמאות:
א.עש"ם 11976/05 , רוחי חליל נ' נציבות שירות המדינה:
8
בתיק זה הוגש ערעור על פסק דין של בית הדין המשמעתי של
נציבות שרות המדינה, שנקט בצעדים משמעתיים חמורים כנגד
עובד שהטריד מינית. הערעור נדחה. בית המשפט קבע כי פניית
המערער, במהלך העבודה, למי שכפופה למרותו, באמירות
חוזרות כגון: "את חתיכה", "את בחורה מאד מושכת" ו"את
בחורה שאי אפשר להתעלם ממנה" - הנה הטרדה מינית.
בית המשפט קבע: קיימת ציפייה מהנושא בתפקיד בכיר כמו
המערער שינהג בצורה הולמת ואחראית.
70 . ויודגש: בהליך הנ"ל היה מדובר בהטרדה של מילים בעלמא כגון: "את
חתיכה", "את בחורה מאד מושכת" ו"את בחורה שאי אפשר להתעלם ממנה". לא
במקרה חמור כמו שלפנינו בו זומנה המזכירה ממש לפגישה בבית מלון.
ב. עש"מ 2192/06 משה רחמני נ ג ד נציבות שירות המדינה.
גם בתיק זה נידון ערעור שהוגש נגד החלטת בית הדין
המשמעתי של נציבות שרות המדינה. בית הדין גזר על
המערער את אמצעי המשמעת הבאים: נזיפה חמורה, פיטורין
לאלתר , ו פסילה מעבודה בשירות המדינה לפרק זמן של 5
שנים מיום גזר הדין.
ערעורו של הנילון על חומרת העונש – נדחתה.
71 . המקרים הנ"ל עוסקים בהטרדות מיניות פחותות בחומרתם בהרבה
מהמקרה של המשיב 4. היה מצופה לכל הפחות שהמשיב 4 יעמוד לדין משמעתי
בבית הדין למשמעת של הנציבות. והנה מתברר כי במקרה שלפנינו, לא די
שהפרשה נסתיימה ב"התראה" קלושה שנעשתה על מנת "לצאת ידי חובה" בלבד,
אלא אף יותר מכך: המשיב 4 קודם בעקבותיה לתפקיד שיפוטי!
72 . דומה שכל אדם הגון במדינת ישראל יזדעזע ויחרד מהעובדה שאדם
המטריד מינית עובדת הכפופה לו, זכה כגמול למעשהו לכהן כנושא תפקיד שיפוטי.
האבסורד בולט בכך שדוקא מי שניצל את שררתו וסמכותו לרעה, זכה בעקבות
זאת להגדיל ולהעצים את כוחו וסמכותו.
73 . באתר משרד התמ"ת מצוטטת סגנית השר לשעבר ח"כ אורית נוקד
כדלקמן: "תפקידו של משרד ממשלתי לא נעוץ רק בשיפור השירות
לאזרח, אלא גם בהטמעת המסר כי הטרדות מיניות בכל צורה
שהיא אינן מקובלות ומנוגדות לחוק"
http://www.tamas.gov.il/NR/exeres/B77FDA13-4468-48AA-B403-
A22D2ED8CB38.htm
הצהרות המשיב 3 בכנסת ישראל
74 . העותר 2 יצטט להלן מעט מזעיר וכמה משפטים מפי המשיב 3, וכפי
המופיע בפרוטוקול מס 39 מישיבת הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת.
מדובר בישיבה מיום שני כ"ח שבט התש"ע 2/3/10 (ההדגשות אינן במקור):
9
סדר היום:
הטרדות מיניות בשירות המדינה - דיווח נציבות שירות המדינה לשנת 2008-
2009
יו"ר הועדה: ח"כ ציפ



atira-2010-11zerah-yahav-uri-zeligman-sex-affair5.pdf
 Description:

Download
 Filename:  atira-2010-11zerah-yahav-uri-zeligman-sex-affair5.pdf
 Filesize:  283.83 KB
 Downloaded:  1035 Time(s)


_________________
לחתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט ולהצטרף ל"נקים"


הצטרף לרשימת תפוצה של "נקים"! עם או בלי חתימה על העצומה
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\

מבזק חדשות נקים: 21.7.06 פניה חריפה של "נקים" למזוז בסוגיית פרשת השוחד של אולמרט

יוסף אגמון
אורח








הודעהפורסם: חמישי 24.03.11 2:08    נושא ההודעה: מה הפלא ...?

כל יום שעו'ד זליגמן ממשיך בתפקידו הציבורי כרשם האגודות השיתופיות,
זהו יום נוסף שמוסיף כוכב לכתר העבריין הגדול, שליכאורה צריך להיות על ראשו

חוק האגודות השיתופיות קובע במפורש, כי לא-ישרת אדם בתפקיד ניהולי -
למעלה משלוש שנים..., אך עו'ד זליגמן בחסות מערכת המשפט המושחתת,
משרת בתפקידו למעלה מעשרים שנה, אשר במהלכן ניתפס עם עובדות רבות
המחשידות אותו ו/או מנהלי ועובדי משרדיו - במעשים החשודים בשחיתות, רשלנות ופלילים רבים...!

כולל נסיון-מר אישי שלי עם מנהל משרדו התל-אביבי, שסגר תלונתי עם
ע-ו-ב-ד-ו-ת לשחיתות במושב השיתופי - אגודת בני-דרור, תוך
מתן תשובות לא-אמיתיות החשודות בשחיתות ...!

לכן, מה הפלא שעבריינים ליכאורה המשרתים את הציבור עם חיפוי אוטומטי
בניגוד לחוק - של מערכות המשפט והמימשל, יבצעו עבירות מין או פלילים נוספים, בלי שיועמדו למשפט-אמת ויענשו כחוק...?!

הכל רקוב במערכות הציבור של מדינת היהודים - שעומדת להתפרק בכל רגע...!
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2007



משה גל אורי מילשטיין טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group