לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
רמון דורש לפתוח בחקירה פלילית בעקבות דו"ח המבקר בעניין האזנות הסתר בתיק רמון  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת חיים רמון ומינוי בייניש לעליון



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מהארץ
אורח








הודעהפורסם: שלישי 29.06.10 0:30    נושא ההודעה: רמון דורש לפתוח בחקירה פלילית בעקבות דו"ח המבקר בעניין האזנות הסתר בתיק רמון

פורסם ב - 17:04 28/06/10
עדכון אחרון - 17:08 28/06/10




תגובות לדו"ח המבקר בעניין האזנות הסתר בתיק רמון: עתירה לבג"ץ ודרישה לחקירה פלילית

מאת תומר זרחין

פרקליטת מחוז ת"א והתובעת בתיק רמון טוענות כי המבקר חרג מסמכותו; רמון: לפתוח בחקירה פלילית נגד המעורבים

תגיות: מיכה לינדנשטראוס, חיים רמון, יצחק אהרונוביץ






פרקליטת המחוז ומבקר המדינה. ''המבקר חרג מסמכותו''

תצלום: אוראל כהן / באובאו ואמיל סלמן


דו"ח מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בעניין האזנות הסתר בתיק רמון גרר תגובות נסערות מהמעורבים בפרשה ובראשן עתירת בכירות בפרקליטות לבג"ץ ודרישת חיים רמון לפתיחה בחקירה פלילית.

פרקליטת מחוז ת"א, עו"ד רות דוד ועו"ד אריאלה סגל-אנטלר, הפרקליטה שטיפלה בתיק השר רמון, עתרו היום (שני) לבג"ץ בבקשה שבית המשפט יבטל "את המסקנות וההמלצות האישיות הפוגעניות" שנקבעו ביחס אליהן בדו"ח של מבקר המדינה בנוגע לפרשת האזנות הסתר בתיק רמון.

בעתירתן טוענות השתיים כי מספר שיחות שנקלטו בהאזנת סתר, לא הועברו לעיון ההגנה משום שהן לא ידעו על קיומן, וכי מיד לאחר שדבר קיומן נודע להן ונבדק על ידן, השיחות הועברו להגנה.

בנוסף, מתייחסת העתירה לסמכותו של מבקר המדינה, ונטען בה שחרג מסמכותו, שכן הממשלה הטילה עליו לתת חוות דעת בנושא האזנות סתר בחקירות פליליות, ולא ביקשה ממנו חוות דעת בפרשת השר רמון. יתרה מכך, לטענת העותרות, "הסקת מסקנות אישיות והמלצה לנקוט בסנקציות אישיות במסגרת חוות דעת, היא חריגה מסמכות". השתיים מבקשות מבית המשפט לקבוע כי "הן לא הפרו שום נורמה, לא פעלו ברשלנות, וכי אין בסיס לפגיעה כלשהי בהן".

רמון: לפתוח בחקירה פלילית כנגד המעורבים

לאחר פרסום ממצאי דו"ח המבקר בפרשת האזנות הסתר דרש השר לשעבר חיים רמון לפתוח בפתיחת חקירה פלילית כנגד המעורבים בפרשה והדגיש כי "למבקר אין כלים ואמצעים לחקור אם דברים שנעשו, נעשו בזדון או בתום לב".

מלשכתו של רמון נמסר כי הדו"ח קבע מפורשות שהמעורבים בפרשת ההאזנות היו אחראים לתקלה החמורה בביצוע ההאזנות בשל הליקויים המשמעותיים בפעולתם, וכי קציני המשטרה והפרקליטות פעלו בניגוד לכללים וכשלו כשלים אישיים. עוד נמסר כי למרות המחדלים הקשים שהתגלו בבדיקת המבקר, "הפרקליטות והמשטרה לא עשו דבר כדי להסיק מסקנות אישיות כלפי המעורבים בפרשה".

חמור מכך, מסר רמון, "הפרקליטות והמשטרה ניסו לקדם מעורבים לתפקידים בכירים יותר ולהעלותם בדרגה. לו היה מדובר בעובד ציבור אחר, שאיננו שייך למערכות אכיפת החוק, אין ספק שהן היו נוקטות נגדו צעדים, וודאי שהיו מונעות את קידומו".

משרד המשפטים: המבקר הפריך את כל טענות הקונספירציה

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה לדו"ח כי "אחרי מסע יחצ"נות שלוח רסן של 'קבוצת המעוניינים' בפרשת השר לשעבר רמון, מביעה הפרקליטות סיפוק וקורת רוח עם פרסום ממצאיו של מבקר המדינה, אשר הפריכו סופית את כל טענות הקונספירציה למיניהן שהטיחו ברשויות האכיפה בעלי האג'נדה המחבקת את השר רמון. המבקר דחה מכל וכל את כל הטענות שהועלו נגד פרקליט המדינה הקודם, ערן שנדר, וגורמי הפרקליטות שטיפלו בתיק בדבר השיקולים שהנחו אותם שעה שליוו וקידמו את חקירת עבירת המין בה הורשע מר רמון בפסיקה חלוטה, ואת חקירת החשד להדחת המתלוננת, חשד שהועלה על בסיס סימנים מחשידים שהובאו בפני הפרקליטות".

עוד נמסר כי מבקר המדינה קבע כי שתי הפרקליטות שעסקו בתיק - פרקליטת המחוז, רות דוד והפרקליטה שהיתה מופקדת על ניהול ההליך, אנטלר-סגל לא ידעו על תכני דפי ההפקה והאזנות הסתר מעבר למה שנמסר על ידי קציני המשטרה בישיבת החסיונות - בכתב ובעל פה, הוא הפריך את הספקולציות שפורסמו בדבר "גרון עמוק" שחשף כביכול התנהלות נפסדת שנועדה לפגוע בשר רמון, והוא דחה מכל וכל את הטענות בדבר זדון מצד מי מהמעורבים בחקירה ובניהול המשפט.

עוד נמסר כי הפרקליטות הבהירה למבקר המדינה שפרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים שכתב הנהלים, ובית המשפט העליון - כולם קבעו שדפי הפקה לרישום שיחות שנתקבלו בהאזנות סתר אינם "חומר מודיעין", ולכן שתי הפרקליטות לא הפרו שום נוהל קיים שעה שלא הטילו ספק בהצהרות המשטרה בפניהן - בכתב ובעל פה.

"לבסוף", נכתב בתגובת הפרקליטות, "למרות תחושת ההקלה עם פרסום הדו"ח, יש לראות בדאגה רבה את התופעה של מסע יחצ"ני לדה-לגיטימציה של מערכת האכיפה בכללותה - בית המשפט, התביעה והמשטרה - בפרשה זו. בכירים ומקורבים בעלי ממון והשפעה פעלו בהתמדה, מעל כל במה ומול כל מיקרופון, כדי לעורר ספק בניקיון השיקולים על פיהם פעלו הרשויות, ובמטרה לפגוע באמון הציבור בהכרעה פה אחד של השופטים בבית המשפט".

המשטרה: עיקר ההערות מקורן בהתנהלות אישית-נקודתית

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "המבקר מדגיש בדו"ח את חשיבות האזנות הסתר ככלי ללוחמה בפשיעה, קובע כי כיום הוסדרה סוגיית האזנות הסתר במשטרה באופן מקיף 'ההולם את חשיבות החוק ורגישותו', וכן מציין כי ההערות המרכזיות הנוגעות לפרשת רמון, מתרכזות בתחום העברת חומרי חקירה לעיון ההגנה ולא בתחום האזנת הסתר". כמו כן נמסר כי עיקר ההערות בדו"ח מקורן בהתנהלות אישית-נקודתית או בחיפזון, ולא בהתנהלות ארגונית-מערכתית. ראוי לציין, מסרו במשטרה, כי ההערות המרכזיות נוגעות לפרשת השר רמון, מתרכזות בתחום העברת חומרי חקירה לעיון ההגנה, ולא בתחום האזנת הסתר.

בנוסף מדגישים במשטרה כי המבקר מצא כי במשטרה הותקנו "40 כללים ונוהלי משטרה המסדירים את נושא האזנות הסתר לפרטי פרטים", לאחר בדיקה מקיפה שערך מבקר המדינה בתחום האזנות הסתר במשטרה, הוא קובע כי "לא נמצא כי היתה פעולה במזיד של מי מהגורמים" וכי "לא נמצא כשל מערכתי בנושא".

עו"ד של סגן-ניצב ערן קמין, אלדד כורש, מסר בשמו כי הדו"ח מפריך "האשמות כאילו הטעה סנ"צ קמין את בית המשפט בהאזנות הסתר בפרשת רמון או כי פעל מתוך מניעים אישיים". לדבריו, "סנ"צ קמין מברך על מסקנותיו הברורות של המבקר המפריך טענות סרק אלו ומנקה אותו מכל אחריות בכל הקשור לטענות אלו". עוד נמסר כי "המקום היחידי בו הצביע מבקר המדינה בדו"ח על כשל, מקורו בנהלי עבודה לא ברורים בהעברת חומרי החקירה בין המשטרה לבין פרקליטות המדינה. גם בעניין זה חשוב להדגיש, על פי ממצאי המבקר עצמו, המסמכים הועברו על ידי המשטרה לפרקליטות, אשר כשלה מלהעבירם לסנגורי השר רמון".

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', מסר כי קיבל לידיו את דו"ח המבקר ולאחר לימוד מסקנותיו, יחליט השר על המשך פעילות ועל אופי הצעדים הנדרשים. לדבריו, "חשוב שמערכת אכיפת החוק תמשיך לפעול ללא חשש ובכל דרך אפשרי במאבק בכל סוג של פשיעה באשר היא ועל כך, ימשיך השר לגבות באופן מלא את משטרת ישראל. יחד עם זאת, נדגיש שחלקן של התקלות המצוינות בדו"ח תוקנו והשאר יתוקנו במהרה. המשטרה תפיק את המסקנות הדרושות".





http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1176688.html
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: שלישי 29.06.10 0:37    נושא ההודעה: רמון: לחקור פלילית את המעורבים בדו"ח המבקר

רמון: לחקור פלילית את המעורבים בדו"ח המבקר


בעקבות הדו"ח החמור של מבקר המדינה, דורש רמון לפתוח בחקירה פלילית: "למבקר אין כלים לחקור אם הדברים נעשו בזדון או בתום לב". חילופי האשמות בין הפרקליטות למשטרה

אטילה שומפלבי ואביעד גליקמן פורסם: 28.06.10, 16:24
שתף




החקירה שאחרי החקירה? הדו"ח החמור של מבקר המדינה, שפירט את הכשלים בפרשת הנשיקה והאזנות הסתר, גרם לחיים רמון לדרוש פתיחת חקירה פלילית. במקביל, החלו היום (ב') חילופי האשמות בין הפרקליטות למשטרה אחרי פרסום חוות הדעת החריפה של המבקר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס. המבקר קבע כי יש לשקול מסקנות אישיות כלפי המעורבים בהאזנות ומצא בחקירתו ליקויים משמעותיים וכשלים אישיים.



רמון טוען כי כעת חייבת להתנהל חקירה פלילית, "כדי לבחון אם למעורבים בפרשה היתה כוונת זדון". בתגובתו, כתב רמון כי "המבקר אמנם מציין שלא נמצא כי נעשתה פעולה בזדון, אך לו אין כלים ואמצעים לחקור אם הדברים נעשו בזדון או בתום לב. אין ספק, שכדי למצוא אם היה זדון אצל כל המעורבים או אצל מי מהם, חייבת להתנהל חקירה פלילית, שלרשותה כל האמצעים החקיקתיים הנהוגים".



"היועץ המשפטי לממשלה הוא הרשות המוסמכת להחליט על חקירה פלילית כזאת, בין על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, ובין בדרך אחרת, והוא יתבקש לעשות כן", כותב רמון. אך היועץ לא יהיה הכתובת לכך, לאחר שהודיע כי בהתאם להסדר ניגוד העניינים שנערך עם כניסתו לתפקיד, הוא לא יוכל להחליט בשאלת המסקנות האישיות נגד אנשי המשטרה והפרקליטות. היועץ אמר כי בימים הקרובים יוחלט מי הגורם שיידרש לעניין זה.




רמון: "לפעמים עצם הרשלנות היא עבירה פלילית" (צילום: גלעד קוולרצ'יק)



בתגובת רמון הוא מוסיף כי "על פי החוק, לעתים קרובות עצם הרשלנות היא עבירה פלילית. בכל מקרה, זוהי הפעם הראשונה שדו"ח המבקר כולל מימצאים אישיים כל כך חמורים ומפורשים". רמון טוען גם כי המבקר בדק רק מקצת הכשלים הקשורים בפרשה: "ישנם עניינים שלא נבדקו הן משום שהמבקר לא התבקש לבדוק אותם והן משום שאין לו כלים לבדוק אותם. יש לחקור גם גורמים שלא הופיעו בפני המבקר. גם כל זה הוא בסמכות היועץ המשפטי לממשלה".



הפרקליטות: המשטרה אמרה כי ההקלטות לא רלוונטיות
למרות הביקורת הקשה של המבקר, בפרקליטות ובמשטרה משדרים שביעות רצון מהממצאים בעניין האזנות הסתר בתיק רמון. "מבקר המדינה, בדו"ח מקיף וממצה על האזנות סתר בכלל ועל טרוניותיו של רמון ואחרים בפרט, דחה מכל וכל את כל הטענות שהועלו נגד פרקליט המדינה הקודם וגורמי הפרקליטות שטיפלו בתיק בדבר השיקולים שהנחו אותם, שעה שליוו וקידמו את חקירת עבירת המין בה הורשע מר רמון בפסיקה חלוטה, ואת חקירת החשד להדחת המתלוננת - חשד שהועלה על בסיס סימנים מחשידים שהובאו", לשון תגובת פרקליטות המדינה לממצאים.

חותמת גומי?

99% מבקשות להאזנה אושרו / ynet

עלייה בהאזנה: מבין אלפי הבקשות להאזנות סתר, שהוגשו בשנים האחרונות על-ידי המשטרה, דחו השופטים רק 51
לכתבה המלאה





אשר למאמצי השכנוע של הקצינה ה', שבתחילה סירבה להתלונן ואמרה ש"תיקח את העניין לקבר": "מבקר המדינה שיבח דווקא את הפעולות לשכנועה, בקובעו כי מי שפעלו בנושא זה מילאו בכך את חובתם. מבקר המדינה גם שיבח את גורמי האכיפה על פעולתם למיצוי הבירור והבדיקה של התלונה בדבר המעשה המגונה שביצע רמון ושבגינו הורשע".



לעניין ההחלטה להאזין לשיחות של מנהל לשכת ראש הממשלה דאז, שולה זקן - גם כאן אומרים בפרקליטות שנהגו כשורה: "מבקר המדינה קבע עוד מפורשות כי בהחלטות פרקליט המדינה, בידיעת היועץ המשפטי לממשלה, לסרוק את עמדת ההאזנה לשולה זקן - שהוצבה לצורך תיק רשות המסים - ובהמשך לאשר הגשת בקשת היתר להאזנת סתר לשלושה גורמים ולא לשר רמון! בגין החשד להדחה בחקירה - לא נפל כל פגם".




הפרקליטות עתרו נגד המבקר (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)



בפרקליטות הפנו אצבע מאשימה למשטרה: "באשר למסקנת המבקר לפיה פרקליטת המחוז והפרקליטה שהופיעה בתיק, פעלו ב'רשלנות ממשית', בכך שהפרו לכאורה נוהל פנימי של פרקליט המדינה המחייב אותן, כביכול, לבדוק בעצמן גם את התיעוד בו נאספו נתוני האזנות הסתר, שהוצהר על ידי המשטרה שלא היו רלוונטיות לאישום - יש לזכור ולהביא בחשבון גם כי בכך דווקא מיתן המבקר, באורח משמעותי, את האפשרות שהועלתה קודם לכן בדבר 'רשלנות רבתי'. כמו כן, אם ניתן היה לפעול באורח יזום לבחינת הצהרות קציני המשטרה בעניין היעדר שיחות רלוונטיות ובכך למנוע התקלה של אי העברת מספר שיחות לפרקליטות ולהגנה כאחד - מקור התקלה איננו בהפרת שום נוהל כתוב או משתמע של פרקליט המדינה או בהפרת הנחיה של בית המשפט העליון".



"עורכות הדין לא ידעו על דפי האזנות"
בתגובה יש התייחסות גם לשתי הפרקליטות, שמוזכרות בחוות הדעת של המבקר. "מבקר המדינה קבע כי שתי הפרקליטות שעסקו בתיק - עורכות הדין רות דוד ואריאלה סגל-אנטלר - לא ידעו על תכני דפי ההפקה והאזנות הסתר מעבר למה שנמסר על ידי קציני המשטרה בישיבת החסיונות - בכתב ובעל-פה, הוא הפריך את הספקולציות שפורסמו בדבר 'גרון עמוק' שחשף כביכול התנהלות נפסדת שנועדה לפגוע בשר רמון, והוא דחה מכל וכל את הטענות בדבר זדון מצד מי מהמעורבים בחקירה ובניהול המשפט".



לסיכום, נמסר עוד כי "הפרקליטות הבהירה למבקר המדינה שפרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים שכתב הנהלים, ובית המשפט העליון בפסיקה עדכנית – כולם קבעו שדפי הפקה לרישום שיחות שנתקבלו בהאזנות סתר אינם 'חומר מודיעין', ולכן שתי הפרקליטות לא הפרו שום נוהל קיים שעה שלא הטילו ספק בהצהרות המשטרה בפניהן - בכתב ובעל-פה".



בפרקליטות גם תקפו בחריפות את מקורבי רמון, שביקרו אותם. בעקבות הממצאים שעולים מהדו"ח, החליטו עו"ד דוד ועו"ד סגל-אנטלר, בצעד חריג, לעתור לבג"ץ נגד מבקר המדינה על הממצאים נגד השתיים ועל כך שלטענתן חרג מסמכותו.



סנ"צ קמין: הפרקליטות כשלה
גם במשטרה הביעו סיפוק מחוות הדעת של המבקר. "המבקר מדגיש בדו"ח את חשיבות האזנות הסתר ככלי ללוחמה בפשיעה, קובע כי כיום הוסדרה סוגיית האזנות הסתר במשטרה באופן מקיף 'ההולם את חשיבות החוק ורגישותו', וכן מציין כי ההערות המרכזיות הנוגעות לפרשת רמון, מתרכזות בתחום העברת חומרי חקירה לעיון ההגנה ולא בתחום האזנת הסתר. רמון, כאיש ציבור, הואשם, הורשע, ונענש בגין מעשה מגונה, ועל אף שעמדה לו הזכות לערער על הרשעתו, בחר שלא לעשות כן".




קמין: "עורר את כעסם של הבכירים במדינה" (צילום: עופר עמרם)



עוד נמסר מהמשטרה, כי "לא נמצא כי הייתה פעולה במזיד של מי מהגורמים וכי "לא נמצא כשל מערכתי בנושא. הדו"ח מציין כי עיקר ההערות בדו"ח מקורם בהתנהלות אישית-נקודתית או בחיפזון, ולא בהתנהלות ארגונית-מערכתית. ראוי לציין כי ההערות המרכזיות נוגעות לפרשת השר רמון, מתרכזות בתחום העברת חומרי חקירה לעיון ההגנה, ולא בתחום האזנת הסתר".



עורכי דינו של סנ"צ קמין מסרו: "סנ"צ קמין מברך על פרסום חוות הדעת בעניין האזנות סתר בחקירות פליליות. סנ"צ קמין עמד בעין הסערה לא פעם, עת ניהל את החקירות הרגישות והמורכבות ביותר






שידעה משטרת ישראל בשנים האחרונות ובכלל זה חקירות נגד ראש הממשלה לשעבר אולמרט, ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ובנו גלעד שרון בפרשת האי היווני, שר החוץ אביגדור ליברמן בחשד לשורת עבירות בהן הלבנת הון ושוחד, וסגן ראש הממשלה לשעבר חיים רמון בפרשת ההטרדה המינית בה הורשע. מטבע הדברים בנסיבות כאלה עורר סנ"צ קמין את כעסם של גורמים מהבכירים והחזקים במדינה".



הוא אומר בגלוי, כי הפגם הוא בעבודת הפרקליטות ולא המשטרה. "סנ"צ קמין מברך על מסקנותיו הברורות של המבקר המנקה אותו מכל אחריות בכל הקשור לטענות אלו. המקום היחידי בו הצביע מבקר המדינה בדו"ח על כשל, מקורו בנהלי עבודה לא ברורים בהעברת חומרי החקירה בין המשטרה לבין פרקליטות המדינה. גם בעניין זה חשוב להדגיש, על-פי ממצאי המבקר עצמו, המסמכים הועברו על-ידי המשטרה לפרקליטות, אשר כשלה מלהעבירם לסנגורי השר רמון. כשלים אלו זוהו על ידי כבוד השופט בדימוס שלום ברנר בדו"ח הבדיקה שערך בעניין".



תגיות: חיים רמון | מבקר המדינה | האזנות סתר


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3911977,00.html
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת חיים רמון ומינוי בייניש לעליון כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group