לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
86% מהישראלים: המגזר הציבורי מושחת - הממשלה לא יכולה להתמודד עם השחיתות  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
כתבה מאתר דה-מרקר
אורח








הודעהפורסם: רביעי 03.06.09 18:51    נושא ההודעה: 86% מהישראלים: המגזר הציבורי מושחת - הממשלה לא יכולה להתמודד עם השחיתות

כ-86% מהישראלים: המגזר הציבורי מושחת - הממשלה לא יכולה להתמודד עם השחיתות

הגש לחדשHOT

11:00 | 03.6.2009 ליאור דטל

42% מהציבור: הסקטור העסקי משתמש בשוחד להשפעה על מדיניות ממשלתית; כך לפי סקר שקיפות בינלאומית ■ על השאלה עד כמה חמורה הבעיה של שחיתות פוליטית בענייני מקרקעין ענו 64% כי מדובר בבעיה חמורה ■ הסקר משקף את עמדותיהם של כ-73 אלף אנשים ב-69 מדינות, מתוכם 500 איש בישראל


תגיות: ארגון שקיפות בינלאומית, שחיתות, ברומטר השחיתות, שבי"ל ארגון שקיפות בינלאומית, שחיתות, ברומטר השחיתות, שבי"ל,


המגזר הציבורי הוא המגזר המושחת ביותר בישראל - כך עולה מסקר ברומטר השחיתות העולמי שמפרסם ארגון שקיפות בינלאומית (Transparency International). מדובר בסקר דעת קהל עולמי, שמשקף את עמדותיהם של כ-73 אלף אנשים ב-69 מדינות, מתוכם 500 איש בישראל.

86% מהציבור בישראל טען כי מאמצי הממשלה להילחם בשחיתות לא יעילים - השיעור הגבוה ביותר בעולם. זאת, לעומת 13% שטענו כי מאמצי הממשלה יעילים. בכל המדינות שהשתתפו בסקר ראו רוב הנשאלים (56%) את מאמצי הממשלות שלהם להילחם בשחיתות כלא יעילים לעומת 31% שטענו כי הם יעילים - שיעור זהה לתשובות הסקר במדינות האיחוד האירופי. בארה"ב 73% מהציבור חושב שהממשלה לא נלחמת באופן יעיל בשחיתות. מדינות נוספות בהן הביעו התושבים דעה כי לא נעשה מספיק כדי להילחם בשחיתות במדינתם, מלבד ישראל, היו ליטא, יוון ובולגריה.

המשתתפים הישראלים בסקר התבקשו לנקד את רמת השחיתות בכל מגזר בישראל כאשר 5 הוא מושחת ביותר. הציון הממוצע שקיבלו המפלגות הפוליטיות הוא הגבוה ביותר - 4.3 - כש-40% מהציבור רואה בהן כמושחתות ביותר (לעומת 29% מכל המשתתפים בעולם). רק 2% מהמשתתפים בסקר אמרו כי המפלגות בישראל לא מושחתות.

23% מהציבור טען שהכנסת היא המושחתת ביותר (לעומת 16% בעולם) ו-19% אמרו כי לדעתם פקידי השירות הציבורי מושחתים ביותר (לעומת 26% בעולם), כך שאם מסכמים את דעת התושבים על מרכיבי המגזר הציבורי עולה כי 82% מהציבור בישראל חושב כי הוא המושפע ביותר משחיתות בישראל (לעומת 71% בעולם).

מנכ"לית עמותת שבי"ל (שקיפות בינלאומית), גליה שגיא, מסרה כי "בהשוואה למדדי הברומטרים בשנים קודמות, ניתן לראות כי נשמרת המגמה לראות במגזר הציבורי כמושפע ביותר על ידי שחיתות, ולפיכך אסור לטעות ולשייך את תוצאות השנה לממשלה מסוימת או לתקופת הבחירות. מזה שנים שהציבור בישראל תופס את נבחריו כמי שחוטאים בשחיתות".

רק 6% מהמשתתפים בישראל טענו כי המגזר הפרטי הכי מושפע משחיתות מושחת - נמוך משמעותית מהתוצאות בעולם (14%), שם מודאגים יותר מהשחיתות בסקטור הפרטי.53% מהנשאלים בעולם טענו כי המגזר הפאטי נגוע בשחיתות. באיחוד האירופי 23% טענו כי המגזר הפרטי מושחת, 23% מתושבי ארה"ב וקנדה חשבו כך. עם זאת, מהסקר בישראל עלה גם כי 42% מהציבור אמרו כי הסקטור העסקי משתמש בשוחד כדי להשפיע על מדיניות ממשלתית, חוקים ורגולציה לעתים קרובות וכמעט תמיד. כמו כן, על פי הסקר, רוב הציבור בישראל (72%) היה מוכן לשלם יותר כסף כדי לקנות מוצרים מחברה הנקייה משחיתות.

7% מהציבור האשימו את התקשורת הישראלית בשחיתות - גבוה ב-1% מהתוצאות במדגם העולמי (6%). הגוף שיצא כמושחת הכי פחות בסקר הוא מערכת המשפט ש-5% מהמשתתפים טענו כי היא נגועה בשחיתות - נמוך מדעות התושבים ברחבי העולם (9%).

רוב הציבור רואה באופן חמור ביותר את בעיית השחיתות בתחום הקרקעות. על השאלה עד כמה חמורה הבעיה של שחיתות פוליטית בענייני מקרקעין ענו 64% כי מדובר בבעיה חמורה עד חמורה מאוד; 54% ענו כי תופעת תשלום שוחד לרשויות מקרקעין בישראל היא חמורה עד חמורה מאוד.

יו"ר עמותת שבי"ל בישראל, פרופ' יוסי גרוס, אמר כי "העובדה כי הציבור תופס לא רק את המפלגות הפוליטיות והכנסת כמושחתות, אלא גם את פקידי הציבור והמגזר העסקי, חייבת להדליק אצל כולנו נורה אדומה. אם הציבור יראה בגזירות הכלכליות המוטלות עליו, ככאלה הנובעות משיקולים לא-אתיים, עלול הדבר לגרום לא רק לחוסר יציבות פוליטית, אלא גם לחוסר יציבות כלכלית".

רק 1% מהמשתתפים בסקר דיווח כי הוא או אחד מבני משפחתו היה מעורב במתן שוחד בשנה האחרונה - נמוך משמעותית מהתוצאות בעולם - 13% וגם ממדינות האיחוד האירופי (6%).

אז את מי הישראלים משחדים? מבין אלו שענו, אף אחד לא הודה בי נתן שוחד לגורם במשטרה, במערכת החינוך או המשפט, 1% מהישראלים אמר כי הוא או אחד מבני משפחתו היו מעורבים במתן שוחד לגורם בשירותי בריאות, ושיעור דומה אמר כי נתנו שוחד לנותני שירות. סכום השוחד נמוך. 1% מהנשאלים אמרו כי בשנה האחרונה שילמו פחות מ-30% (כ-115 שקל) למתן שוחד. השאר השיבו כי לא שילמו כלל או סירבו לענות.

רק 6% מהמשתתפים בישראל טענו כי המגזר הפרטי הכי מושפע משחיתות - נתון נמוך משמעותית מהתוצאות בעולם (14%), שם מודאגים יותר מהשחיתות בסקטור הפרטי. 53% מהנשאלים בעולם טענו כי המגזר הפרטי נגוע בשחיתות.



lior.dattel@themarker.com
חזרה למעלה

למחות נגד תפירת התיק לשר רמון בתמורה לטיוח פרשיות השחיתות של אולמרט ומחדלי המלחמה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group