לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
פרס ימסור המפתח לחדר הסעודה האחרונה?  
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
NRG





הצטרף: 09 יול' 2007
הודעות: 11832


הודעהפורסם: שבת 25.08.07 17:40    נושא ההודעה: פרס ימסור המפתח לחדר הסעודה האחרונה?

פרס ימסור המפתח לחדר הסעודה האחרונה?

בביקורו הקרוב בוותיקן יתבקש הנשיא לתת לאפיפיור מפתח סמלי למבנה בי-ם בו החלה הכנסייה הנוצרית את דרכה, כמחווה שנועדה לחזק היחסים בין המדינות


מנחם גנץ, רומא
25/8/2007 18:16


בעוד כעשרה ימים יבקר נשיא המדינה, שמעון פרס ברומא ובוותיקן, בביקור ראשון מחוץ לגבולות ישראל מאז כניסתו לתפקיד. למעריב נודע כי בפני הנשיא תועלה הצעה, שלפיה הוא יעניק לאפיפיור בנדיקטוס ה-16מפתח סמלי לחדר בו נערכה הסעודה האחרונה של ישו בירושלים, במסגרת המגעים לחתימת הסכם בין המדינות בנוגע למעמדה של הכנסייה הקתולית בישראל. על פי התוכנית המתגבשת, יקבל האב הקדוש את המפתח לידיו במהלך ביקור עתידי בישראל, במעמד משותף של שני המנהיגים.

בכס הקדוש מקווים כי ביקורו של נשיא המדינה פרס בוותיקן יסייע ליישב את חילוקי הדעות הקיימים בשאלת המעמד הפיננסי-כלכלי של הכנסייה הקתולית בישראל. זאת, לאחר ששני הצדדים התחייבו בשנת 1993 ליישב ביניהם את הסוגיה בתוך שנתיים, אך זו טרם נפתרה.

לאחרונה, חלה התקדמות ממשית במשא ומתן בין המדינות, לאחר שישראל הציגה שורה של מחוות בפני הוותיקן ונכונות ממשית להגיע לחתימת ההסכם בנושא. אולם,
נראה כי סוגיית המעמד המשפטי של ההסכם המתקרב לחתימתו, בו מבקשת הכנסייה הקתולית מעמד קבע כגוף חוץ טריטוריאלי בישראל, נותרה עדיין במחלוקת.
אחד המרכיבים הקשורים להסכם העתידי שטרם הושגה הסכמה לגביו, הוא החדר בו נערכה הסעודה האחרונה - המבנה בהר ציון בו למעשה נולדה הכנסייה הנוצרית. הנשיא פרס צפוי להחליט האם יש במסירת המפתח לידי האפיפיור בנדיקטוס ה-16, משום תועלת גם לצד הישראלי.





מיליוני צליינים יגדשו את ירושלים?



ההערכה היא, כי ההצעה עשויה לעודד את האב הקדוש לבוא ולבקר בישראל. אם אכן ייענה האפיפיור להזמנה הפתוחה שקיבל כמה פעמים לבוא ולבקר בארץ, ייחקק מעמד מסירת המפתח הסמלי לידיו כאירוע היסטורי ומרכזי בביקור.

אף כי מדובר במפתח סמלי שמשמעותו גישה ותפילה חופשית לנוצרים באחד מהמקומות הקדושים ביותר לנצרות ולא בהעברת בעלות חוקית על המקום, הרי שמדובר במעמד שיעביר מסר חשוב גם בנוגע ליחסים בין שתי המדינות והדתות.

אם אכן תצא התוכנית אל הפועל הרי שהוותיקן ייזכה במחווה היסטורית, והאפיפיור ימצא סיבה טובה לקרוא למיליוני צליינים קתולים ברחבי העולם לבוא ולבקר בירושלים ובחדר הסעודה האחרונה, מקום מקודש בפני עצמו שייזכה לברכה מחודשת מצד מנהיגם הרוחני של הקתולים.

פרס יגיע לרומא ביום רביעי ה-5/9 ולמחרת ייצא למעון הקיץ של האפיפיור בקסטל גנדולפו. מדובר במחווה יוצאת דופן לה זכו עד כה מספר מצומצם של מנהיגים בעולם. קהילת יהודי רומא כבר נערכת לקראת הגעתו של הנשיא ואלפים צפויים לקדם את פניו של פרס בבית הכנסת הגדול.




לכתבה...
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: רביעי 06.05.09 9:54    נושא ההודעה: חשד:ישראל הסכימה להענות לדרישת הוותיקן ולוותר על שישה מהמקומות הקדושים ביותר לכס הקדוש

פרסום ראשון: 05/05/09, 21:32
'מסירת חדר הסעודה האחרונה תביא למלחמה'
ד"ר יצחק מינרבי, חוקר יחסי ישראל והוותיקן, מזהיר כי מסירת חדר הסעודה האחרונה שבהר ציון לריבונות הותיקן עלולה לגרום למלחמה בין הזרמים בנצרות.
בני טוקר




ראיון עם ד"ר יצחק מינרבי

ישראל הסכימה להענות לדרישת הוותיקן ולוותר על הבעלות בשישה מהמקומות הקדושים ביותר לכס הקדוש, בהם הר תבור וכנסיית הבשורה בנצרת. מדובר בהמלצה של ועדה בין משרדית שמגובה בתמיכת נשיא המדינה, שמעון פרס. במשרד החוץ מכחישים את הפרסומים ואומרים שלא היו דברים מעולם.

ד"ר יצחק מינרבי, חוקר יחסי ישראל והוותיקן, אומר בראיון לערוץ 7, כי הבעיה היא בעיקר עם הר ציון, "הוועדה המשותפת לותיקן ולישראל התכנסה ודנה על כל האתרים ששייכים לכנסיה הקתולית, כאשר ברוב האתרים הם כבר ממילא שייכים לותיקן אלא שרק צריך לקבוע את התחומים המדויקים של אותם אתרים, הבעיה היא רק עם חדר הסעודה האחרונה בהר ציון, אתר שנמצא בתוך מחלוקת חריפה כבר 400 שנה".

מינרבי מסביר, כי "האתר הזה הוא באמת לא בבעלות הותיקן וישראל שולטת בו יחד עם קבר דוד ואסור בשום אופן למסור אותו לותיקן כי זה יפגע בסטטוס קוו הבין דתי שקיים מאז 1882, כשהעותומאנים הוציאו צו לפיו הם מחלקים את כל המקומות הקדושים בין הדתות השונות, כך לדוגמא בכנסיית הקבר ידוע מי עובר במקום ומתי וזה לא השתנה עד היום כי אין שום נוסחה אחרת לכן אסור לשנות שום מעמד של האתרים הדתיים הנוצרים ובוודאי שלא למסור את חדר הסעודה האחרונה לותיקן".

לדבריו, אם במהלך ביקור האפיפיור תמסר הריבונות בחדר הסעודה האחרונה שבהר ציון לותיקן זה יכול להביא למלחמה, "אם יהיו מלחמות בין הנוצרים אנחנו נפגע מזה, כבר היתה מלחמה אחת במאה ה 19 בגלל כוכב שנגנב מכנסית המולד".

ד"ר מינרבי אומר שעצם העובדה שאדמות רבות בארץ נמצאות בידי הכנסיות השונות אינו פוגע בנו אלא רק מהווה תעודת כבוד, "ככל שיהיה מגוון גדול יותר של כנסיות בארץ כך נוכיח לעולם שאנחנו יודעים לכבד את הדתות השונות".



http://www.inn.co.il/News/News.aspx/188846
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group