לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
סיפורו של המדען היהודי הניו-יורקי לסטר לווינסון, שהיה מיועד למות בייסורים בגיל 42,  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> מדור חדשות, כתבות דעות ומאמרים בנושא חדשות פוליטיקה ושחיתות



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מעריב
אורח








הודעהפורסם: שני 04.05.09 23:07    נושא ההודעה: סיפורו של המדען היהודי הניו-יורקי לסטר לווינסון, שהיה מיועד למות בייסורים בגיל 42,

סיפור אריזונה: שיטת הטיפול שעובדת בשביל האמריקנים
זהו סיפורו של המדען היהודי הניו-יורקי לסטר לווינסון, שהיה מיועד למות בייסורים בגיל 42, כשגופו ספוג מורפיום. אך לווינסון הצליח להשתחרר ממכאוביו, מהתנגדותו הכללית לחיים ומזהותו הישנה - ולחיות 42 שנים נוספות. את השיטה שפיתח כינה סדונה, כשם מקום מגוריו באריזונה
שובל אלוני | 4/5/2009 13:18 סדונה, אריזונה. הנוף שבו פותחה השיטה יח''צ
לסטר לווינסון (Lester Levinson) היה מדען יהודי מצליח מניו יורק. בשנת 1952 חגג את יום הולדתו ה-42, כשהוא אחרי התקף לב ושורה של בעיות בריאות נלוות. אחרי התקף לב שני שארע לו באותה שנה שלחו אותו הביתה רופאיו עם התחזית להמשך חייו: היא כללה שבועות ספורים בלבד, מכאובים גדולים ובעיקר: שום תקווה לנס שיתרחש. ההקלה העיקרית שזכה לה היתה מנת המורפיום היומית.

אולם לסטר אהב אתגרים, ובמקום לוותר הוא החליט לפנות למעבדה הפנימית, זו שבתוך עצמו, ולבדוק כיצד הגיע למצבו העגום ומדוע היה כל כך אומלל למרות ההצלחה שליוותה את חייו. מעריציו מספרים שבשל נחישותו הרבה וכושר הריכוז הגבוה שלו הוא הצליח לצעוד אל מעבר למוחו המודע. שם גילה, ללא היכרות מוקדמת עם שיטות תרגול רוחניות כלשהן, כי המגבלה היחידה שחלה עלינו היא זו של תפיסות המוגבלוּת שאנחנו אוחזים בהכרה שלנו. ותפיסות אלה של מוגבלות באות לידי ביטוי באופן מודע באמצעות מחשבות ורגשות. הוא גם גילה שלכולנו יכולת טבעית לשחרר את המגבלות, את המחשבות והרגשות הלא נעימים, וכי ככל שאנחנו עושים זאת, אנחנו מרגישים יותר חופש ושחרור.
לסטר לווינסון
הוא היה כל כך נלהב מהתגלית שלו, עד שהחליט לבדוק עד כמה רחוק הוא יכול ללכת בתהליך זה של שחרור. הוא נוכח שיש בו הרבה כאב רגשי שהתכחש אליו כל ימיו, ושאל את עצמו: מהו אושר? הוא גילה, כפי שהסביר אחר כך, שהוא מאושר כשהאהבה שלו באה מבפנים החוצה, ולאו דווקא מהחוץ פנימה. ואיכשהו, הוא שחרר את זה. אחר כך הוא גילה שהוא מתנגד לכל דבר שקורה לו בחייו, ושחרר כל התנגדות שמצא בתוכו. לבסוף הוא גילה שהיה בו פחד מהמוות, והחליט להתמודד גם עם זה, עד שהרגיש נפלא.

כעת חש שיש עוד משהו שהוא אוחז בו: זוהי הזהות של "לסטר". והוא שחרר גם את זה. בתוך שלושה חודשים הוא עבר ממצב של שבר כלי נטול תקווה למצב של בריאות, שקט ושלווה עמוקים. מעריציו מספרים שהוא המשיך לחיות במצב זה 42 שנים נוספות.


לא רצה להיות גורו

הייל דווסקין. ממשיך דרכו של לווינסון יח''צ
את יתרת חייו, שהיתה כאמור ארוכה למדי, הקדיש המדען היהודי לניסיון לעזור לאחרים לגלות מחדש את יכולת השחרור שלהם ולחיות חיים של חופש, בריאות ושמחה. הוא החל ללמד בקבוצות קטנות ואחד על אחד. מתוך חיפוש אחר שפה שתתאים לתיאור החוויה שלו, ועל מנת שיוכל ללמד בה גם אחרים, הוא החל לקרוא ספרים. הספר הראשון שקרא היה התנ"ך ואחריו הברית החדשה, ואז החל לקרוא ספרים של מורים מהמזרח ומהמערב. הוא עבר מניו יורק לסדונה, אריזונה (ומכאן גם שם השיטה), שם נפטר בשנת 1996.

בשנת 1974, בין היתר מתוך התנגדותו להפוך לגורו, הבין לסטר שיש צורך לארגן את מה שהוא מלמד לתוך שיטה מובנית, כדי שגם אחרים יוכלו ללמד אותה. מאז פיתח, יחד עם אחדים מתלמידיו, שיטה של לימוד עצמי המיועדת להשקטת המיינד והרגשות ומלמדת כיצד לרפאם ולמצוא שלום. שיטה זו נקראת היום "שיטת סדונה", ומרכזים שלה קיימים בכל העולם – ארה"ב, אוסטרליה ואירופה. מי שממשיך את דרכו הוא תלמידו, מתרגל ומורה בעצמו מזה 30 שנה, הייל דווסקין (Hale Dwoskin).

כמו פרקטיקות רוחניות אחרות מבוססת שיטת סדונה (Sedona Method) על ההבנה כי רגשות הם רק רגשות, מחשבות הן רק מחשבות – הם לא אנחנו ואנחנו יכולים לתת להם ללכת. וברגע זה, מתחת לפני השטח, אנחנו כבר מושלמים והכול מושלם ובסדר כפי שהוא. הכוח של הידיעה, האהבה והחמלה תמיד כאן ועכשיו.

אלא שבמקום לשחרר, סיגלנו לנו את ההרגל להדחיק ולהיצמד אל הרגשות, ובכך אנו מקהים ומגבילים את הכוח והיופי של הגוף. רגש שעולה הוא אנרגיה ראשונית שנעה בגוף, ובמקום לאפשר לגל הזה לנוע ולסיים את מסלולו באופן טבעי, אנחנו גורמים לו להישאר אצלנו יותר מכפי שהוא מיועד, באמצעות ההרגל להיצמד אליו ולתייג אותו. כך זה נשאר בגוף, יחד עם הסיפור שמאחוריו. מכיוון שכך מתרחשים הדברים, כעת לא נותר לנו אלא להגן על הרגשות שלנו ולהצדיקם, יחד עם הסיפורים הנלווים אליהם. ובדרך זו אנו סובלים לעד, מבלי להיות מודעים לכך.

מה שאנחנו יוצרים בחיינו זה סך כל החשיבה שלנו – המודעת והלא מודעת. אלא שהרוב המשפיע הוא הלא מודע, הדומה לתוכנה שמתפקדת כרגע במחשב; תוכנות נוספות פועלות ברקע ומפריעות לה, ואז מתחיל להיות קונפליקט. כך גם במיינד: כשיש לנו הרבה רגשות לא מעובדים מהעבר, הם פועלים כמו תוכניות שפועלות ברקע, מצמצמות את היכולת להרגיש חיות ושמחה, ולהיות יעיל ושמח באמת. אלא שאנו איננו המיינד! ואנו משחררים את התוכניות שברקע. הסבל שלנו הוא לא מודע, ואם איננו נותנים להרגשה שלנו סיפור וכותרת, היא נעלמת.

אז אם איננו המיינד, מה אנחנו? מה שאנחנו זה דף חלק, שעליו צצה פתאום מחשבה, ואז אנו נצמדים אליה. מאות ואלפי נתונים מגיעים אלינו כל הזמן, ואנחנו מנסים לשלוט בהם כל הזמן, וזה פשוט בלתי אפשרי. מחשבה מגיעה אל המרחב הפתוח, ואז אנחנו אוחזים בה ובונים סביבה מגדלים ומבנים ונתקעים איתה. אבל אין שם שום דבר מלבד מה שיצרתי, והסיפור שלי הוא המוגבלות שלי.

כשאני מגלה מה נמצא לפני, אני יכול לשחרר, כי אני גם זה שיצר את זה. השמחה אינה תלויה בדברים שאנו יוצרים; השמחה כבר שם! איננו צריכים לעשות דבר כדי להרגיש טוב. איננו צריכים להתאמץ כדי להיות נוכחים, להיות כאן. ככל שאנו משחררים, אנו מגלים שאנו המודעות שמתחת לרגשות, ולא הרגשות עצמם.


סדרת שאלות מובנות
טכניקת השחרור שפיתח לסטר מיועדת לתת בידי המתרגל כלים פשוטים ליישום השחרור המצופה. אלו כלים שאמורים להתקבל ביתר הבנה וקלות במוחו של בן התרבות המערבית, שלעתים קרובות נזקק לשנים ארוכות על מנת לתרגל כפשוטן את הטכניקות המזרחיות. השיטה שואפת לחבר את המתרגלים בה לאותן מיומנויות טבעיות של שחרור. היא שואפת לשחרר כל רגש כואב ובלתי רצוי שפוגע ביעילות שלנו ברגע זה – עוד לפני שיצר נזק ופגע בשמחה, ביציבות, במערכת היחסים, במטרות ובהצלחות שלנו.


שובל אלוני יח''צ
הטכניקה מיועדת גם לאפשר שחרור רגשות כואבים מהעבר הרחוק, דפוסי התנהגות הרסניים, פחדים ואמונות מגבילות. ההזדהות המוחלטת, היומיומית, עם הרגשות והתחושות - גורמת להתעסקות תמידית בהם - אם זה בצורת דיכוי, ביטוי או הגנה. הרעיון הבסיסי, התקף בשיטות תרגול רוחני רבות הוא לשחרר את ההיצמדות, ובדרך זו למצוא איכויות חדשות. התוצאה היא חופש פנימי ומרחב נקי דרכו כוח החיים זורם בטבעיות.

הטכניקה בנויה על סדרת שאלות הנוגעות ברגשות הבסיסיים ביותר של תחושת הנפרדות ושל כל ההתנהגות שבאה בעקבותיה. היא מנסה לחתוך, באמצעות סדרת שאלות מובנות, את השורשים של כל הרגשות המגבילים, ובכך לאפשר את הפתיחה אל האומץ והחופש הפנימי לחיות את החיים שאנו ראויים להם. זוהי שיטה מערבית המיועדת לאפשר את חוויית הלימוד של המזרח.

שאלות השחרור הבסיסיות הן: מה אני מרגיש ביחס לנושא? איזה רגש בסיסי יושב מתחת? האם אני יכול לקדמו בברכה? איזה רצון יושב מתחת? האם אני יכול לשחרר? האם אני מוכן לשחרר? מתי?
באמצעותן מבקשת הטכניקה לעזור לאדם לאתר את שורש הבעיה שממנו הוא סובל, תוך שהיא צוללת אל שורש הרגש – השורש האוניברסלי האנושי, לא השורש ההיסטורי.


http://www.nrg.co.il/online/55/ART1/885/881.html?hp=55&loc=3&tmp=5248
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> מדור חדשות, כתבות דעות ומאמרים בנושא חדשות פוליטיקה ושחיתות כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group