לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
בייניש ושופטי העליון פוצצו את ישיבת הוועדה:"מדובר באחד התרגילים המסריחים מקום המדינה"  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Nakim
צוות
צוות




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 516


הודעהפורסם: שני 22.09.08 15:44    נושא ההודעה: בייניש ושופטי העליון פוצצו את ישיבת הוועדה:"מדובר באחד התרגילים המסריחים מקום המדינה"


נקים הוא הארגון היחיד הנאבק בשיטתיות נגד העריצות המשפטית בישראל ולחשוף את פניה המכוער של מערכת המשפט הישראלית.

הכתבה מטה מדברת בעד עצמה ונדמה כי אין להוסיף פרט מאשר לברך על חשיפת התנהלותם של בייניש וחבריה.



בייניש נגד מזוז: אין למנות שופטים בממשלת מעבר
הדיון בוועדה למינוי שופטים פוצץ בצהריים לאחר שהנשיאה דורית בייניש לא הסכימה לקבל חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה שקבע כי אין כל מניעה שהוועדה תחליט על מינוי שופטים חדשים. חבר בוועדה: "מדובר באחד התרגילים המסריחים מקום המדינה"
nrg מעריב | 22/9/2008 16:08 הוועדה למינוי שופטים התכנסה היום (ב') בצהריים על מנת לנסות ולאשר את מינויים של שלושה שופטים חדשים לבית המשפט העליון. אולם, בתוך זמן קצר התפוצץ הדיון, לאחר ששופטי בית המשפט העליון טענו כי לא ניתן לכנס את הוועדה לאחר התפטרותו של ראש הממשלה - על אף חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה שטען כי המינויים אפשריים בעת הזו. על כך קבלה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית בייניש, שקבעה כי בזמן ממשלת מעבר אין לוועדה כל סמכות לדון במינוי שופטים.
שר המשפטים דניאל פרידמן ונשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש צילום ארכיון: פלאש 90
בתחילת הדיון העלתה השופטת אילה פרוקצ'יה את סוגיית ממשלת המעבר ושאלה האם אפשר למנות בעת זו שופטים חדשים. בתגובה התכנסו חברי הוועדה במשרד המשפטים וזימנו לדיון את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על מנת לקבל את חוות דעתו בנושא.

"אין מניעה למנות שופטים בממשלת מעבר", קבע מזוז והמשיך: "יש כיום בישראל ממשלת מעבר ומתחייב ריסון בקבלת החלטות, אולם בוועדה הזו יש רק שני שרים המכהנים בממשלה, מתוך תשעה חברים, ולכן איני רואה בעיה שהשופטים ימונו והתפקיד של שופטי בית משפט עליון שלא אויש זמן רב יאויש היום".

אלא שלאחר תשובתו של מזוז החל עימות חריף בינו לבין שלושת שופטי בית המשפט העליון החברים בוועדה – הנשיאה בייניש, השופטת פרוקצ'יה והשופט אדמונד לוי. בניגוד לדבריו של מזוז, טענו השלושה כי אי אפשר למנות שופטים חדשים בתקופה שכזו.

השופטים נטשו את הישיבה
כמחצית השעה לאחר העימות הודיעו השופטים כי הם לא מקבלים את חוות הדעת של מזוז. הם נטשו את הישיבה – וזו ננעלה ללא מסקנות, מאחר שעל פי החוק בידי הוועדה לא ניתן למנות שופטים חדשים כאשר פחות משבעה מחבריה משתתפים בישיבה. בכך הבהירו השופטים כי חוות הדעת של מזוז אינה מחייבת אותם.

בוועדה חברים שני שרים – שר המשפטים דניאל פרידמן והשר גדעון עזרא, שלושה שופטי בית המשפט העליון, חברי הכנסת אורית נוקד (עבודה) וגלעד ארדן (ליכוד), ושני חברי לשכת עורכי הדין, יו"ר הלשכה עו"ד יורי גיא-רון

ועו"ד פנחס מרינסקי.

אחד מחברי הוועדה אמר בעקבות פיצוץ הדיון כי "מדובר באחד התרגילים המסריחים ביותר שנעשו בעולם המשפט מאז קום המדינה". יצוין כי עד אתמול עוד התנהל משא ומתן בקרב חברי הוועדה, ואלה שאלו את שלושת השופטים מדוע לא העלו את הנושא אתמול.

בנוסף, הביעו ששת החברים הנוספים זעם על השופטים שלא הודיעו על כוונתם להפסיק את הדיון מבעוד מועד. בעקבות פיצוץ הדיון, שופטי בית המשפט העליון אשר נמצאים במינוי בפועל יחזרו לבית המשפט המחוזי, ומועד מינוי השופטים בישראל יידחה.


http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/790/863.html#5624609

_________________
הצטרפו לקבוצה של נקים בטלגרם לקבל עדכונים.
https://t.me/Nakim_org_News
ולערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch

לחתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט ולהצטרף ל"נקים"


הצטרף לרשימת תפוצה של "נקים"! עם או בלי חתימה על העצומה
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\

מבזק חדשות נקים: 21.7.06 פניה חריפה של "נקים" למזוז בסוגיית פרשת השוחד של אולמרט

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: שלישי 07.10.08 22:57    נושא ההודעה: למרות ממשלת מעבר וקביעתה של ביניש פרידמן מינה שופטת, אם יוגש בג"ץ יהיה מעניין

גם בממשלת מעבר: פרידמן מינה שופטת


שר המשפטים מינה את השופטת דיטה פרוז'ינין לתפקיד נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים. בכך אימץ את דעתו של היועץ מזוז כי ניתן למנות שופטים בממשלת מעבר

אביעד גליקמן פורסם: 07.10.08, 21:19


לפני כשבועיים פוצצו שופטי העליון, ובראשם הנשיאה דורית ביניש, את ישיבת הוועדה למינוי שופטים בטענה שאי אפשר לבצע את המהלך בממשלת מעבר. שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, חושב אחרת והיום (ג') חתם על כתב המינוי של השופטת דיטה פרוז'ינין לתפקיד נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים.



חתימתו של פרידמן על המסמך מתווספת לחתימות קיימות של שר התמ"ת, אלי ישי, ושל נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר. בחתימתו, אימץ פרידמן את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בנוגע למינויי שופטים בזמן ממשלת מעבר.

מזוז סבר בישיבה שפוצצה בשעתו כי אין כל מניעה למנות שופטים בעת הזו. הוא שכנע את יתר חברי הוועדה, אולם שופטי העליון נותרו איתנים בדעתם והישיבה פוצצה.

המינוי הנוכחי אינו מחייב הסכמה של ביניש. השופט סטיב אדלר חתם על המינוי טרם נכנסה הממשלה לתקופת המעבר. גורמים משפטיים בכירים אמרו ל-ynet כי השופט אדלר יכול היה למשוך את חתימתו לאחר שהממשלה עברה למצב של ממשלת מעבר. מקורבים לביניש אמרו כי לא ידעה על כך שפרידמן צפוי לחתום על המינוי כיום, וגם אם היתה יודעת - אין זה בסמכותה להתערב במינוי זה.

אם יוגש בג"ץ נגד המינוי של פרוז'ינין בזמן ממשלת מעבר, יהיה מעניין לראות כיצד ינהגו שופטי העליון.


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3606701,00.html
חזרה למעלה

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: חמישי 30.10.08 22:48    נושא ההודעה: שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן תוקף: דורית ביניש מונתה בזמן ממשלת מעבר

פרידמן תוקף: ביניש מונתה בזמן ממשלת מעבר


נשיאת בית המשפט העליון טענה כי לממשלת מעבר אין לגיטימציה להתערב בנושאים משפטיים. שר המשפטים פרידמן מיהר להגיב: "ביניש מונתה בזמן ממשלת מעבר, ואז לא היתה לה בעיה"

אביעד גליקמן פורסם: 22.09.08, 20:27




שר המשפטים, דניאל פרידמן, התייחס הערב (יום ב') בביטול לדבריה של נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, שטענה כי לממשלת מעבר אין לגיטימציה להתערב בנושאים משפטיים. הוא הזכיר כי ביניש מונתה לשופטת בבית המשפט העליון שמונה ימים לאחר רצח יצחק רבין, בזמן שכיהנה ממשלת מעבר. "אז לא היתה שום בעיה עם זה".



בשלב הזה, צעק בעלה של נשיאת בית המשפט העליון, יחזקאל ביניש: "אז לא הייתה פסיקה בעניין", וסינן מילת גנאי.




פרידמן וביניש, היום בישיבה (צילום: גיל יוחנן)



ביניש נאמה בטקס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין, ודנה בהתפטרותו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט. היא אמרה כי לממשלת מעבר אין לגיטימציה להתערב בנושאים משפטיים, ולכן יש לחכות עד להקמת ממשלה חדשה.



"בסופו של דבר הגענו למסקנה שעם כל המחיר שאנחנו צריכים לשלם, אנו צריכים להיות נאמנים לשיטתנו. לכן החלטנו שגם כיום איננו יכולים למנות מינויים חדשים. היה מי שחשב אחרת וזו זכותו. אנחנו היינו שלמים לאחר לבטים קשים", אמרה. פרידמן הזכיר שגם היא מונתה בממשלת מעבר: "אין לי ספק שהבחירה הייתה כשרה. כמו אז, ככה היה צריך להיות גם היום".



פרידמן הוסיף ואמר כי יש פסק דין נוסף, שקובע כי החלטה של היועץ המשפטי לממשלה מחייבת את רשויות השלטון. "האם שופטי בית המשפט העליון יושבים בוועדה כשופטי בג"ץ? התשובה היא חד-משמעית לא. האם הם כפופים לחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה? לכל אחד יש את דעתו האישית. שופטי העליון יושבים כחברי ועדה ולא כשופטים".




לדברי פרידמן, יש בעיה גדולה כאשר השופט הוא גם מחוקק וגם מיישם את החקיקה. הוא הוסיף כי שופטי העליון ישבו היום בוועדה בתור אלו שמיישמים את החקיקה של עצמם וזו בעיניו בעיה גדולה. הוא תקף בחריפות את התנהלות שופטי בית המשפט העליון, "היום לא ניתנה לחברי הוועדה ההזדמנות להשמיע טיעונים ענייניים. אני מצטער על ההחלטה ומקווה שנוכל למנות שופטים".



פרסומת



"על-פי החלטת שופטי העליון היום, דבר אינו ברור. האם החלטתם גם חלה על מינוי שופטים למחוזי ולשלום? האם אפשר למנות נשיאים?" שאל פרידמן והוסיף: "את המערכת הציבורית מפרש היועץ המשפטי לממשלה, שאמנם כפוף לבית המשפט, אבל כאשר שופטיו יושבים כשופטים ולא כחברי ועדה".



יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ח"כ מנחם בן ששון, אמר במהלך הטקס: "אני מאמין שלהבא יידעו חברי הוועדה למינוי שופטים לגשר על הפערים ולהגיע להבנות לטובת מערכת המשפט".





ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא רון, הוסיף: "חוץ משופטי העליון, כל חברי הוועדה תמכו בחוות הדעת של מזוז".



הוועדה למינוי שופטים התכנסה בצהריים בניסיון נוסף לאשר את מינויים של שלושה שופטים חדשים לבית המשפט העליון. ואולם, בתוך זמן קצר הפך הדיון לדרמה של ממש, לאחר ששופטי בית המשפט העליון קבלו על עצם התכנסות הוועדה לאחר התפטרות הממשלה, וטענו כי אין לוועדה סמכות לקבוע מינויים חדשים.


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3600572,00.html
חזרה למעלה

חדש!: הוסף את נקים ככפתור ב-toolbar לגישה מהירה לפורומים ועידכון שוטף

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: חמישי 30.10.08 22:53    נושא ההודעה: ביניש עונה לפרידמן: סגנונך בלתי ראוי

ביניש עונה לפרידמן: סגנונך בלתי ראוי


שר המשפטים מחה על העיכוב במינוי שופטים, בתגובה הוא זכה למכתב קצר מהשופטת ביניש - המתנגדת למינוי - בו נכתב: "צר לי על סגנונו הבלתי ראוי". גם השופטת פרוקצ'יה השיבה לו: "ניאלץ להמתין לכינונו של ממשל חדש"

אביעד גליקמן פורסם: 30.10.08, 14:05




העימות במערכת המשפטית בנושא מינוי שופטים בזמן ממשלת מעבר מסרב לדעוך: נשיאת בית משפט העליון, דורית ביניש, הסתפקה במילים "אני מאשרת קבלת מכתבך. צר לי על סגנונו הבלתי ראוי. איני רואה לשנות מעמדתי המשפטית", בתשובה ששלחה היום (ה') למכתבו של שר המשפטים, דניאל פרידמן, שקרא לה לתמוך במינוי שופטים בזמן ממשלת מעבר.



השר פרידמן שיגר אתמול את מכתבו לשופטת ביניש בנושא אי מינוי שופטים בזמן ממשלת מעבר. הוא שב והזכיר את "עקיצתו", לפיה דבריה מעידים על צביעות, מאחר שהיא מונתה לבית המשפט העליון בזמן ממשלת מעבר

מחיר הסחבת

משפטם של הנאשמים ברצח לאוטין נדחה ליוני / אבי כהן

בית המשפט קבע את תחילת שמיעת העדויות במשפטם של שני הרוצחים לעוד שמונה חודשים. בני משפחתה של מרגריטה לאוטין מחו על הדחייה. "לקחו מאיתנו את החיים ועוד מתעללים בנו", אמרה אמהּ
לכתבה המלאה



, אחרי ההתנקשות בחייו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.



לעומת זאת, השופטת אילה פרוקצ'יה השיבה למכתבו של פרידמן. "קראתי את תוכנו בעיון", היא כתבה. "לצערי לא אוכל להסכים לתוכנו. אני מצרה אף על רוחו וסגנונו".



השופטת פרוקצ'יה הסבירה כי "ממשלה המכהנת בתקופת מעבר ערב בחירות, בלא שהיא נהנית מאמון העם, נדרשת לאיזון באופי פעולתה. מצד אחד, עליה להפעיל את סמכויותיה ככל הנדרש, על-מנת להבטיח רציפות והמשכיות שלטונית. מצד שני, היא מצווה לנהוג בריסון רב בהפעלת סמכויות השלטון, מן הטעם העיקרי שפעולותיה אינן זוכות לאמון הכנסת, וכן בשל החשש כי קיומם של בחירות וחילופי שלטון באופק עלולים להשפיע על השיקולים הענייניים בקביעת מדיניות ועל תהליך קבלת ההחלטות, ולחייב בכך את הממשלה הבא, עם כינונו".



"צריך איזון"
בהמשך מכתבה, כתבה השופטת: "נדרש, אפוא, איזון זהיר בין הצורך להפעיל סמכויות שלטונית כדי לענות על צרכים חיוניים המתחייבים מהרציפות השלטונית, לבין חובת האיפוק הנדרשת לממשל הפועל בתקופת מעבר, בעת ששוב אינו נהנה מאמון הכנסת".



פרוקצ'יה הסבירה כי המינויים לתפקידים ציבוריים בשירות הציבורי נימנים על הסמכויות של השלטון, ובתקופה של ממשלת מעבר ערב בחירות, חלה דרישת איזון בין חובת העשייה השלטונית לדרישת ריסון בהפעלת הסמכות גם על הליך המינויים

פרסומת



בשירות הציבורי. בהמשך היא כתבה ש"הכללים האמורים חלים, וביתר שאת, על מינויים של שופטים למערכת השפיטה. בהליך זה מעורבים נבחרי ציבור, שחלים עליהם כללי הפעולה המחייבים שלטון-מעבר בתקופת בחירות".



בסיום מכתבה, לאחר שהביאה דוגמה לחיזוק טענתה ממשלת המעבר ב-2006, היא כתבה: "דעתי נותרה כשהיתה כי הנורמות המשפטיות החלות מחייבות, נכון לעת זו, להימנע מהליך של מינוי שופטים חדשים עד שייכון ממשל חדש. אוסיף כי עקרונות התקינות וטוהר המידות במישור הציבורי מחזקים מסקנה משפטית זו אף ביתר שאת. מטעמים אלה נראה לי כי אין מנוס מביטול הישיבה הקרובה שנועדה למינוי שופטים, וניאלץ להמתין לכינונו של ממשל חדש".



http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3615398,00.html
חזרה למעלה

מהארץ
אורח








הודעהפורסם: חמישי 30.10.08 23:00    נושא ההודעה: השופט לוי לשר המשפטים פרידמן: אתה "אורח לרגע"

עדכון אחרון - 19:22 30/10/08




השופט לוי לשר המשפטים פרידמן: אתה "אורח לרגע"

מאת תומר זרחין

בעקבות טענותיו של פרידמן על כך שנשיאת העליון ביניש מעדיפה "יוקרה מדומה", ועל כן מתנגדת למינוי שופטים, יצא השופט לוי בהתקפה חריפה על השר

תגיות: דניאל פרידמן, דורית ביניש, אדמונד לוי, משפט



אדמונד לוי. להרכין ראש בפני הפסיקה

תצלום: אייל ורשבסקי / באובאו


ביקורת חריפה של שופטי בית משפט העליון החברים בוועדה לבחירת שופטים על שר המשפטים דניאל פרידמן בעקבות העימות על מינוי שופטים חדשים. השופט אדמונד לוי כינה את שר פרידמן "אורח לרגע" וקרא לו להרכין ראש בפני בית המשפט.

שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיאה, דורית ביניש מעוניינים לדחות את כינוס הוועדה למינוי שופטים עד לאחר הקמת ממשלה חדשה. לטענת ביניש, אין למנות שופטים לכל הערכאות בתקופת ממשלת מעבר. פרידמן השיב שלשום למכתבה של ביניש, והאשים אותה ביניש כי היא מעדיפה יוקרה מדומה על הפיתרון המצוי והוא מינוי שופטים בישיבת הוועדה המתוכננת בשבוע הבא.

הערב השיבו ביניש, לוי ואיילה פרוקצ'יה כל אחד בנפרד למכתבו של פרידמן. לוי כתב "כמי שהקדיש את מרבית חייו הבוגרים למערכת המשפט, זו יקרה לי, ככל הנראה הרבה יותר מאלה שנקלעו אליה 'כאורחים לרגע' ומתהדרים לשווא בתואר של מי שמבקשים את טובתה. לוי כתב בנוסף שעל פרידמן לכבד את עמדת השופטים שלא למנות בעלי תפקיד כדוגמת שופטים בתקופת ממשלת מעבר, לאור פסיקת בית המשפט העליון שכן הוא מצווה כאזרח ואחת כמה וכמה כשר משפטים להרכין ראשו בפניה".

השופטת ביניש הסתפקה בהודעה קצרה לפיה לא תשנה את עמדתה והצרה על סגנונו "הבלתי ראוי" של פרידמן. פרוקצ'יה הסבירה בין היתר כי הנימוק שאין לפעול למינוי שופטים חדשים ערב בחירות נובע מכך שממשלה מכהנת בתקופת מעבר ללא אמון העם נדרשת לאיזון באופי פעולתה ומצווה לנהוג בריסון. בישיבת הוועדה המתוכננת לשבוע הבא על סדר יומה בחירת 10 שופטים לבתי משפט שלום ומחוזי.


http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1032961.html
חזרה למעלה

מחלקה ראשונה
אורח








הודעהפורסם: חמישי 30.10.08 23:10    נושא ההודעה: פרידמן לשופטים: מבין את הקושי הפסיכולוגי שלכם

פרידמן לשופטים: מבין את הקושי הפסיכולוגי שלכם

מאת: רותי אברהם | | NEWS1.co.il/blog/rutag הוועדה לבחירת שופטים
פרידמן. סברה אינה חוק [פלאש 90]
לוי ופרוקצ'יה נחלצים להגנת ביניש


שר המשפטים הודף את המתקפה של שופטי העליון: נושא המינויים שייך להכרעת הכנסת וזו לא קיבלה את עמדת השופטים הימנעות ממינויים - מערערת את אמון הציבור בבתי המשפט
▪ ▪ ▪
שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן הודף בחזרה (יום ה', 30.10.0Cool מתקפת שופטי העליון, חברי הוועדה לבחירת שופטים, השופטים אילה פרוקצ'יה ואדמונד לוי. השניים התגייסו לתמוך בנשיאת בית המשפט העליון בעמדתה נגד מינוי שופטים בממשלת מעבר.

בתגובה למכתבה החריף של השופטת פרוקצ'יה שבו מתחה ביקורת בין היתר על "סגנונו" של השר פרידמן וחזרה על עמדתה כי אין למנות שופטים בממשלת מעבר, מצביע השר על מינויים לעליון בתקופת ממשלת מעבר של השופטים ביניש וטירקל. עובדה שלדבריו "מעידה כמאה עדים שאין בהליך המינוי לעליון בתקופה זו קושי, קל וחומר שאין קושי במינוי לבתי המשפט המחוזיים והשלום".

פרוקצ'יה ניסתה לשכנע

פרידמן מוסיף כי הוא חולק על העמדה של פרוקצ'יה שבה ניסתה לשכנע אותו לפיה אין ראוי למנות "לתפקידים ציבוריים בשירות הציבור" בתקופת ערב בחירות. השאלה המרכזית הדגיש השר, "האם קיים כלל משפטי האוסר זאת, ואם כן מי צריך לחוקק כלל זה?".

"בעיני", אומר פרידמן לפרוקצ'יה, "הנושא הוא בתחומה של הכנסת שלא קיבלה את עמדתך". מדובר בחוק יסוד הממשלה הקובע כי "עם בחירת כנסת חדשה או התפטרות הממשלה...תמשיך הממשלה היוצאת במילוי תפקידיה עד שתיכון הממשלה החדשה".

העובדה כי את סוברת שאין מקום למנות כיום לתפקידים ציבוריים, "אינה הופכת סברה זו השנויה כאמור במחלוקת לחוק או לדין". יתרה מכך, "אילו הלכה כזו נפסקת על-ידי בית משפט העליון היה הדבר מלמד על סכנותיה של חקיקה שיפוטית החורגת מתחומי ועל השיבוש שהיא עלולה לגרום למערכי השלטון".

סגולה בדוקה לביורוקרטיה

הממשלה לדבריו ממנה באופן שוטף עשרות ואולי מאות מינויים והעובדה כי תקופת בחירות יכולה להמשך זמן רב, הרי "שעצירת הליכי מינויים בכל מערכי השלטון תגרום לשיבושים חמורים, תגביר את הביורוקרטיה ותגרור סחבת חמורה פי כמה מזו שאנו סובלים ממנה כבר היום".

גם אם הייתה מתקבלת העמדה לפיה תחול ההגבלה על המינויים רק על חלק, ויידרש "איזון" בין שיקולים שונים, יתעורר לדבריו "קושי נוסף הנעוץ בצורך להחליט לגבי כל מינוי ומינוי האם ניתן לעשותו אם לאו. מובן שיהיה צורך בחוות דעת משפטית ביחס לאפשרות המינוי וזו תהיה צפויה להיבחן בבית המשפט".

זוהי לדבריו, "סגולה בדוקה להגדלת הביורוקרטיה, הסחבת ועודף המשפטנות וההתדיינות הקיימים כבר היום בישראל".

קושי פסיכולוגי להפריד

פרידמן שב ומותח ביקורת על התנהלות השופטים בוועדה. "אני רואה קושי חמור בעובדה ששופטי בית המשפט העליון במעמדם כחברי הוועדה סבורים שיש בכוחם להציע פירוש מחייב לדין החל על הוועדה". מדובר לדבריו ב"קושי פסיכולוגי" של השופטים "להפריד בין המעמד כיושבים בדין לבין המעמד כחברי הוועדה שבה הם נדרשים לנהוג ככל חבר אחר". במסגרת הוועדה הוא מוסיף, "אין לכם סמכות מיוחדת לפרש את הדין ועליכם לקבל את דעת הרוב, מה גם שזו נתמכה על-ידי היועץ המשפטי לממשלה".

פרידמן כותב עוד בהקשר זה כי הוא מניח שפרוקצ'ה "מודעת" להלכות בעניין מעמדה של חוות דעת היועץ המשפטי.

באשר לאמון הציבור אליו מתייחסת פרוקצ'יה במכתבה, אומר פרידמן, כי מסקנותיה שגויות לחלוטין. "לא ראיתי שמינויים של השופטים ביניש וטירקל פגע אז באמון מוסדות השלטון או בבית המשפט העליון". באשר למצב היום, עד כמה שניתן לשפוט, הוא מוסיף, "עמדת הרוב המכריע בציבור מנוגדת לעמדתכם ותומכת במינויים. עובדה היא שגם בכנסת נשמעו קריאות משני צידי הבית בעד המינויים".

הציבור - קורבן הסחבת

למעשה אומר פרידמן, הציבור, ש"הוא הקורבן האמיתי של הסחבת בבתי המשפט, מבין היטב שקבלת עמדתכם פוגעת בו, גוררת הגברת הסחבת בבתי המשפט, הגברת הביורוקרטיה והתדרדרותה בשירות לאזרח ובאכיפת החוק". דווקא הימנעות ממינויים היא זו שגוררת "ערעור אמון הציבור בבתי המשפט במערכת אכיפת החוק".

פרידמן מציע לפרוקצ'יה ולשופט לוי שהתבקש לעיין אף הוא במכתב התגובה לשופטת פרוקצ'יה, ל"עיין בעמדותיהם של הפרשנים השונים על-מנת להיווכח בהיקף הנזק שעמדתכם גורמת לבתי המשפט בכלל ולבית המשפט העליון בפרט".
רשימות נוספות: הוועדה לבחירת שופטים
לוי ופרוקצ'יה נחלצים להגנת ביניש / רותי אברהם
פרידמן מינה נשיאה לבית דין אזורי לעבודה / רותי אברהם
איתן במתקפה חזיתית נגד ביניש: "טיעון פוליטי עלוב" / עידן יוסף
ממשלת מעבר ושופטים ילדותיים / עו"ד יוסי דר
בחירת שופטים לעליון בימי ממשלת מעבר / עו"ד משה גולדבלט
נוצר: 30/10/2008 | עודכן: 30/10/2008



http://www.news1.co.il/Archive/001-D-177414-00.html?tag=23-10-12
חזרה למעלה

מבזק חדשות נקים: 21.7.06 פניה חריפה של "נקים" למזוז בסוגיית פרשת השוחד של אולמרט

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group