לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
בקשה לפתוח בחקירה נגד המעורבים בשב"כ על רצח וקשירת קשר לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Nakim
צוות
צוות




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 516


הודעהפורסם: חמישי 16.10.08 15:22    נושא ההודעה: בקשה לפתוח בחקירה נגד המעורבים בשב"כ על רצח וקשירת קשר לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל




להבקעת מיסוך התקשורת בכל הנוגע לרצח יצחק רבין ז"ל נודה לגולשים, הסבורים כי העובדות המתוארות מטה חשובות להפצה, להעביר קישור במייל לרשימת תפוצה שלכם.
בתודה הצוות של נקים
Smile


נושאים קשורים:
ראיון עם ג'יון פרקינס איש סי.איי.איי לשעבר המתאר כצד מחסלת ארה"ב ראשי ממשלה שלא סרים למרותה.

בקשה לפתוח בחקירה נגד המעורבים בשב"כ על רצח וקשירת קשר לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל

סרט של נקים על רצח ראש הממשלה יצחק רבין

רצח רה"מ יצחק רבין ז"ל המניעים השיטה והתשובות המתבקשות לגבי זהות הרוצחים.

בנימין נתניהו פרופיל קלאסי של סוכן אמריקאי אשר נשתל בשלטון הישראלי

י"ז תשרי תשס"ט
16 אוקטובר 2008
סימוכין: מב/16100801

לכבוד: היועץ המשפטי לממשלה, מר מני מזוז
טל: 026466521 פקס: 026467001

דע: מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן
טל: 025428103 פקס: 025428118

ראש השב"כ, מר יובל דיסקין
באמצעות לשכת ראש הממשלה
טל: 026546700 פקס: 026546717


באמצעות פקסימיליה


א.נ.,

הנדון: בקשה להורות לפרופ' היס ליישב את הסתירה בין דו"ח הניתוח שלאחר המוות שלו ובין צילום הרנטגן של רה"מ יצחק רבין ז"ל שהוא בעצמו הציג או לחילופין בקשה לפתוח בחקירה כנגד המעורבים בשירות הביטחון הכללי ואחרים על רצח וקשירת קשר לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל
ע"פ סעיפים 300,499 של חוק העונשין



הנני מתכבד לפנות אליך בבקשה להורות לרופא המשפטי הראשי פרופ' יהודה היס ליישב את הסתירה העולה מצילום הרנטגן שהציג עם הדו"ח שלו על הניתוח שלאחר המוות של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל או לחילופין לפתוח בחקירה נגד המעורבים בשירות הביטחון הכללי להלן השב"כ וביניהם מר כרמי גילון ראש השירות ביום הרצח, מר חזי כאלו ראש האגף הלא-ערבי, מר יורם רובין המאבטח האישי של ראש הממשלה ומר שמעון פרס הממונה עליהם אחרי הרצח וכן כנגד מר מנחם דמתי נהג ראש הממשלה בליל הרצח. זאת לאחר ועולה חשד כבד כי גורמים אלה פעלו באופן מתואם לאחר הרצח להדיח בעדות את פרופ' יהודה היס ושאר אנשי הצוות הרפואי, לתאם עדויות שקר, פעלו לבידוי ראיות ושיבוש הליכי משפט, דבר המצביע על קשירת קשר לכאורה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, מהנימוקים המפורטים כאן כדלקמן:

1. ב-3 לנובמבר 2005 שודר בערוץ השני תחקיר של נפתלי גליקסברג "תיק לא סגור" על נסיבות רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. בתחקיר זה התראיין פרופ' יהודה היס וטען כי הוא הוחתם על ידי השב"כ, לפני הניתוח הפתולוגי של רה"מ יצחק רבין ז"ל על מסמכים המחייבים אותו "לשמור על סודיות". כמו כן הוצג על ידו צילום הרנטגן של ראש הממשלה המנוח שצולם לפני הניתוח שלאחר המוות ובו הופיע קליע הממוקם בעמוד השדרה שלא דווח על ידו בדו"ח הפתולוגי עליו העיד בבית המשפט. ניתן לעיין בקטע הרלוונטי של הסרט בקישור כאן: http://www.nakim.org/Aruts2His.wmv

2. ביום 18.2.08 פנה הח"מ לראש השב"כ בבקשה לבטל את חובת הסודיות עליה הוחתם פרופ' היס בניגוד לחוק. הבקשה מתארת את החשדות על מעורבות גורמים בשב"כ ברצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל והחשש כי הם פעלו לאחר מכן לשבש את החקירה להסתיר את חלקם ברצח. בקשה זו ניתנת לעיון באינטרנט בקישור מטה ומהווה חלק בלתי נפרד מבקשה זו.
http://www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.php?t=127815

3. ביום 5.6.08 נעתר השב"כ לבקשתו של הח"מ ושחרר את פרופ' יהודה היס מחובת הסודיות עליה הוחתם. תשובת השב"כ מצ"ב כנספח א'.

4. תשובה זו של השב"כ מהווה הודאה למעשה כי החתמתם של פרופ' היס ואחרים על מסמכי סודיות נעשתה שלא מטעמי ביטחון ושלא בסמכות תוך ניצול לרעה של כוח המשרה והדבר מעלה חשד כבד כי ההחתמה הייתה חלק ממאמציהם של גורמים בשב"כ להדיח לעדות שקר את אנשי המכון לרפואה משפטית והרופאים אשר טיפלו בראש הממשלה.

5. ביום 30.6.2008 פנה הח"מ לפרופ' יהודה היס בבקשה לבירור בנוגע לחוות דעתו על ניתוח גופתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. הבקשה ניתנת לעיון בקישור כאן ומהווה חלק בלתי נפרד מבקשה זו:
http://www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.php?t=212172

6. בבקשה זו התבקש פרופ' היס לבחון כיצד ניתן ליישב את הסתירה בין חוות דעתו בה לא דווח הימצאות של קליע או פגיעה בעמוד השדרה לבין הפגיעה לכאורה בחוליות באזור D5-6 והימצאות קליע באזור זה כפי שנראה בצילום הרנטגן שהוצג על ידו בתחקיר. ממצא זה נתמך על ידי דבריהם המוקלטים בליל הרצח של מנהל בית החולים פרופ' גבי ברבש, ח"כ דאז ד"ר יורם לס ושר הבריאות דאז ד"ר אפרים סנה אשר דיווחו כל אחד לחוד על פגיעה קשה בעמוד השדרה של ראש הממשלה, פגיעה אשר כאמור לא דווחה בדו"ח הפתולוגי. העמוד הרלוונטי של הדו"ח הפתולוגי ושל עדותו של פרופ' היס בבית המשפט מצ"ב כנספחים ב' ו-ג'. דבריהם המוקלטים של הרופאים ושל שר הבריאות ניתנים לצפייה בקישור כאן:
http://www.nakim.org/israel-forums/3Docts.wmv

7. הבקשה מיום 30.6.2008 נתנה למעשה הזדמנות לפרופ' היס לבחון האם נפלה טעות בחוות דעתו ולהציג בפני הציבור גרסה מתוקנת לאור שחרורו מחובת הסודיות עליה הוחתם על ידי השב"כ בניגוד לחוק.

8. ביום 16.7.2008 השיבה היוע"מ של המרכז הרפואי לרפואה משפטית במשרד הבריאות הגב' ליאורה רזניק לבקשה זו תוך התחפרות מאחורי פרשנות מפוקפקת לחוק חופש המידע כדי להימנע מליישב את הסתירה העולה מחוות דעתו. תשובתה מצ"ב כנספח ד'.

9. בתשובתה זו מסרבת היוע"מ לבקשה בטענה כי "המבוקש איננו בגדר "מידע" על פי חוק חופש המידע". אין היא מפרטת את נימוקיה מדוע לטעמה אין הדבר נחשב כמידע וזאת בניגוד לחובת ההנמקה כמוגדר בחוק לתיקון סדרי המינהל (החלטות והנמקות) ה'תשי"ט" - 1958. מחוקקי חוק חופש המידע טרחו להגדיר "מידע" במובן הרחב ביותר שניתן להעלות על הדעת בסעיף 2 של החוק:
"מידע" - כל מידע המצוי ברשות ציבורית, והוא כתוב, מוקלט, מוסרט, מצולם או ממוחשב; "קבלת מידע" - לרבות עיון, צפיה, האזנה, העתקה, צילום, קבלת פלט מחשב או קבלת מידע בכל דרך אחרת בהתאם לסוג המידע וצורת החזקתו.

10. חוק חופש המידע לא בא לצמצם את זכותו של הציבור לדעת זכות שעוגן בפסיקה עוד בטרם נחקק החוק. אין חולק כי זכות הציבור לדעת הינו מן היסודות החשובים של משטר דמוקרטי, ראה דבריו של כב' השופט לנדוי בבג"ץ 243/62 אולפני הסרטה בישראל בע"מ נ' לוי גרי (המועצה לביקורת סרטים ומחזות) "שלטון הנוטל לעצמו את הרשות לקבוע מה טוב לאזרח לדעת, סופו שהוא קובע מה טוב לאזרח לחשוב; ואין סתירה גדולה מזו לדמוקרטיה אמיתית, שאינה 'מודרכת' מלמעלה" וכי במקרה של רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל זכותו המלאה של הציבור לקבל תשובה מספקת לסתירות העולות מדו"ח הנתיחה שלאחר המוות לעומת הממצאים שהוצגו במכתב הבקשה. אך במקרה דנן בוחר משרד הבריאות להתחמק מתשובה עניינית מאחורי פרגוד של התחסדות משפטית ובדרך זו לחפות לכאורה על הרוצחים האמיתיים של ראש הממשלה.

11. איש לא חייב את פרופ' היס לחשוף בפני הציבור את צילום הרנטגן של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, עד אז היה יכול פרופ' היס להסתתר מאחורי צנעת הפרט ותירוצים מתירוצים שונים על אף כי אי צירוף צילום הרנטגן לתיק המוצגים בתיק 498/95 מדינת ישראל נגד יגאל עמיר מהווה שערורייה בפני עצמה התואמת רק משטרים אפלים אליהם מדינת ישראל טוענת שאינה שייכת. אי צירוף צילום הרנטגן לתיק נועד לכאורה למנוע חשיפת הפגיעה בעמוד השדרה באזור החוליות D5-6. משנעשה הדבר והוצג הצילום בטלביזיה, צילום זה הפך לנחלת הכלל יחד עם כל השאלות שהוא יכול לעורר. יפים הם דבריה של כב' השופטת מיכל רובינשטיין, סגנית נשיא ב-עתמ002151/07
"תכלית חוק חופש המידע היא לאפשר לציבור בקרה על מעשי השלטון ועל מחדליו. גילוי המידע הוא כלי לעיצוב התנהגות ראויה של הרשות הציבורית, מאפשר ביקורת ציבורית ומגביר את האמון ברשויות השלטוניות. כבוד הנשיא אהרון ברק עמד על תכליתו של החוק במאמרו "חופש המידע ובית המשפט" קריית המשפט ג' (תשס"ג) 95:
"מהי איפוא, תכליתו של חוק חופש המידע? נראה לי, כי תכליתו הינה ליתן מידע לפרט על-מנת לקיים ולקדם את הדמוקרטיה ובגדריה מתן מידע לציבור שיאפשר בחירה מושכלת, אשר תקדם את האמת, תאפשר הגשמה עצמית של הפרט, ותביא לפיקוח ובקרה על הרשות הציבורית. תכלית החוק היא להגן על חופש הביטוי, מתוך הכרה, כי המידע שבידי הרשות הציבורית מוחזק על-ידה כנאמן הציבור כולו".

12. צילום הרנטגן שהוצג סותר לכאורה באופן חד משמעי את חוות דעתו של פרופ' היס עליה העיד בבית המשפט בפומבי. בחוות דעת זו דיווח פרופ' היס על מציאת קליע בגופה בשער הריאה השמאלית ונמנע מלדווח על פגיעה כלשהי בעמוד השדרה בניגוד לדיווח שלושת הרופאים שהוזכרו לעיל ובניגוד גמור לנראה בצילום הרנטגן אשר הוצג על ידו. צילום הרנטגן מראה בבירור כי בשעה בו צולם טרום הניתוח שלאחר המוות, ביום 5.11.95 בשעה 2.15 לא היה קליע בשער הריאה השמאלית ומנגד נראה בבירור קליע באזור החוליות D5-7 עליו מצביע פרופ' היס בסרט של ערוץ 2, דבר התואם את דברי שלושת הרופאים על פגיעה בעמוד השדרה של ראש הממשלה. הדבר תואם בנוסף את הממצאים שבידי הוועדה הציבורית, עליה ארחיב בהמשך, על פיהם ראש הממשלה נורה מכדור קטלני מקדימה אשר נורה מלמעלה למטה מימין לשמאל, נכנס מעל הפטמה הימנית ופגע בחוליות באזור D5-6. רופאים עימם שוחחתי על הסוגיה הבהירו כי רופא משפטי אינו יכול בשום אופן לטעות ולדווח על מיקום קליע בשער הריאה השמאלית כאשר הוא נמצא בקו החוליות D5-7. מכתב מפרופ' ליבסון המעיד על מיקום הכדור באזור החוליה D7 מצ"ב כנספח ה'.

13. על אף זאת פרופ' יהודה היס בחר באופן מצער לחמוק מתשובה עניינית כדי לא להודות כי חוות דעתו אינה מתיישבת עם הממצאים שנחשפו בפני הציבור בן היתר על ידו. אין מנוס מלחשוד כי פרופ' יהודה היס בחר מלכתחילה לכתוב חוות דעת שקרית אחרי הרצח במטרה לשתף פעולה עם הגורמים בשב"כ אשר ביקשו להפליל את מר יגאל עמיר ולחפות על הקשר שנרקם לכאורה בשב"כ ומחוצה לו להביא למותו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

14. הדיווח על פגיעה בעמוד השדרה הועלם לכאורה על ידי פרופ' יהודה היס בהוראת אנשי השב"כ מאחר וקליע זה נורה מלפנים ושיתק את ראש הממשלה באופן מידי בניגוד לכל העדויות המעידות כי רה"מ נורה מאחור בכיכר ולא היה משותק בעקבות זאת.

15. מסקנה זו מתחזקת אחרי שהתברר כי אנשי השב"כ מנעו מטעמי "ביטחון" מד"ר ברטולון לוי מוותיקי המכון לרפואה משפטית להשתתף בניתוח שלאחר המוות של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. הדבר מתועד בספרו "חיי בין המתים" (עמ' 101-107) של טכנאי המכון מר אלי ליפשיץ ואומת על ידי הח"מ.

16. זאת ועוד, כאמור במכתבי לראש השב"כ, אחרי רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל הוקמה ועדה ציבורית לחקר הרצח לנוכח אי האימון שרחש אז ציבור רחב למערכת אכיפת החוק.

17. ועדה ציבורית זו הנושאת את שמו של אדיר זיק ז"ל חקרה באומץ רב את הפרשה ואספה כל פיסת מידע רלוונטית אשר הייתה יכולה לסייע בגילוי האמת. לידי הח"מ הועברו חומרי החקירה של הועדה וניתן להתפעל מהרצינות וההתמדה בה היא פועלת מאז ועד היום, ניתן להתרשם בקישור מטה משלל החומרים שאספה הוועדה במצגת שהכינו: http://www.nakim.org/yitschak_rabin_murder_lecture_natan_gefen3.files/ frame.htm

18. . כיום חברים בוועדה זו (בסדר אלפא-ביתי):
א. גב' רותי אייזיקוביץ, הוד-השרון)חינוך)
ב. מר נתן גפן, רמת-גן (מחבר "עוקץ קטלני", 1999, על רצח רבין)
ג. פרופ' הלל ויס, אוניברסיטת בר-אילן (ספרות)
ד. פרופ' אריה זריצקי, אוניברסיטת בן-גוריון (גנטיקה)
ה. ד"ר סא"ל (מיל) דוד חן (כירורגיה)
ו. ד"ר רחל טסה, ירושלים (כימיה פיזיקאלית)
ז. גב' קטי כהן, גבעת-שמואל (MBA)

19. בשנתיים האחרונות הח"מ היה עד למאמצים של גורמים שונים לטרפד עבודתה של וועדה זו ככל שהוועדה התקדמה וחשפה סתירות בגרסה הרשמית.

20. מדפוס פעולתם של גורמים אלה עולה חשד כי הם פעלו ופועלים מטעם השב"כ ו/או מטעם גורמים המתאמים מהלכים עמו בנדון. ניתן לתהות מדוע השב"כ ממשיך לכאורה עד היום להתעניין בפרשת רצח רבין ולהתאמץ לחבל במאמצי מי שמבקש לחשוף את האמת בפרשה. הח"מ שומר לעצמו את הזכות לפנות בתלונה על כך לועדת השרים לענייני השב"כ ולועדת הכנסת לענייני השירות.

21. כמתואר במכתב של הח"מ מיום 18.2.08 לראש השב"כ, עולה השערה מבוססת כי בליל הרצח תוכנן בידיעתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל תרגיל של השב"כ על פיו סוכן השב"כ, מר אבישי רביב, הסית את מר יגאל עמיר להתנקש בראש הממשלה תוך ששירות הביטחון דאג להחליף מבעוד מועד את כדוריו של מר יגאל עמיר בכדורי סרק, כפי ששירות הביטחון התנסה קודם לכן עם האחים קהלני. ומכאן עולה השערה מבוססת מאוד שגורמים בשב"כ ובמערכת הפוליטית (סביר לחשוד במי שהתמנה מיד אחרי הרצח לראש הממשלה בפועל מר שמעון פרס) אשר היו בסוד העניינים ניצלו את התרגיל לרצוח בפועל את ראש הממשלה אחרי האירוע בכיכר.

22. יתכן כי גורמים מחו"ל כדוגמת גורמי ממשל בארה"ב אשר הגו את הסכמי אוסלו היו יכולים להחליט כי מר שמעון פרס יפעל ליישומם טוב יותר מאשר רה"מ יצחק רבין ז"ל. בהתאם יש אפשרות כי חשיפת האמת בפרשת רצח רבין תטיל צל כבד על יחסי החוץ של ישראל.

23. אפשרות זו יכולה לשמש כתעודת ביטוח עבור המעורבים ברצח למנוע חשיפת האמת והעמדתם לדין. מכאן יתכן כי התחמקות פרופ' היס ממתן תשובה עניינית מתבססת בין היתר על סעיף 9א' 1 של חוק חופש המידע התשנ"ח הקובע כי "רשות ציבורית לא תמסור מידע שהוא אחד מאלה (19 מידע אשר בגילויו יש חשש לפגיעה בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלה, בביטחון הציבור או בשלומו של אדם"

24. יחד עם זאת היועץ המשפטי לממשלה הנכבד מתבקש לראות את התמונה הכוללת והיא כי רוב הציבור בישראל איבד את אמונו במערכת המשפט ובמערכת הפוליטית וכי כשליש מהציבור אינם מאמינים בגרסה הרשמית על רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל ושיעור זה עולה בהתמדה.

25. המשך ההתחפרות של הגורמים הרשמיים בתשובות לאקוניות כדוגמת תשובתה של עו"ד ליאורה רזניק המצ"ב כנספח ד' רק יגבירו את חוסר האימון הזה כלפי מוסדות המדינה דבר שעלול להביאנו לסף אנרכיה בה איש את הטוב בעיניו יעשה.

26. נדמה כי מבחן עצמאותה של מדינת ישראל ועצמאות מערכת המשפט שלה נבדקים ברגעים אלה בהם עליהם להחליט האם הם ימשיכו לחפות לכאורה על המעורבים ברצח ראש ממשלה מכהן בגין אינטרסים של מדינה זרה ו/או אינטרסים צרים של בעלי תפקיד רמי מעלה. קשירת קשר לרצח של ראש ממשלה מכהן על ידי גורמים הכפופים לו בשב"כ מהווה לכל הדעות מעשה בגידה מהחמורים שניתן להעלות על הדעת, המשך החיפוי לכאורה על מעשה זה מהווה גם הוא מעשה בגידה שאין הדעת סובלת אותו, יהיו הלחצים מבחוץ אשר יהיו.

27. בהתאם לאמור לעיל מתבקש היועץ המשפטי לממשלה להורות לפרופ' היס למלא את חובתו כלפי הציבור וליישב את הסתירה בין דו"ח הנתיחה שלאחר המוות שלו לבין צילום הרנטגן שהציג ודברי הרופאים הבכירים שהוזכרו, לחילופין ובהעדר בשורה בפיו של פרופ' היס מתבקשים היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה ולהנחות את הח"מ היכן להתייצב למסירת עדות.



______________________
בכבוד רב
חיים יטיב
דובר 'נקים ישראל' ע"ר למאבק בשחיתות השלטונית ושמירה על זכויות הפרט







נספח א'

click to enlarge

נספח ב1'
click to enlarge

נספח ב2'
click to enlarge

נספח ג'
click to enlarge

click to enlarge

click to enlarge


נספח ד'
click to enlarge

נספח ה'
click to enlarge

_________________
הצטרפו לקבוצה של נקים בטלגרם לקבל עדכונים.
https://t.me/Nakim_org_News
ולערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch

לחתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט ולהצטרף ל"נקים"


הצטרף לרשימת תפוצה של "נקים"! עם או בלי חתימה על העצומה
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\

חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: שבת 25.10.08 20:28    נושא ההודעה: פרופ' אריה זריצקי, חבר הועדה האזרחית לחקר רצח רבין קובע כי רה"מ נורה ברכב

פרסום ראשון: 25/10/08, 17:42
פרופ' זריצקי בטוח: רבין נורה ברכב
פרופ' אריה זריצקי, חבר הועדה האזרחית לחקר רצח רבין קובע כי רה"מ נורה ברכב כדור נוסף וקטלני. פרטים אלה ואחרים בכנס שיתקיים בקרוב.
שמעון כהן


פרופ' אריה זריצקי, איש אוניברסיטת בן גוריון ואחד מחברי הוועדה האזרחית לבחינת רצח רבין קובע כי מכלול העדויות שהתקבצו בפני הוועדה מחזקים את התהיות, השאלות והסתירות שבגרסה הרשמית שפרסמה ועדת שמגר אודות הרצח. עוד קובע פרופ' זריצקי כי לטעמו אין כל ספק בכך שראש הממשלה רבין נורה במהלך הנסיעה ברכב השרד בין כיכר מלכי ישראל דאז לבית החולים איכילוב.


את מסקנותיה הכוללות תציג הוועדה בכנס מיוחד שתקיים בעוד כשבוע בכפר הנוער דוד רזיאל. יצוין כי הכנס יעסוק הן בפרשת הרצח והשאלות אודותיו שהצטברו במרוצת השנים והן על דמותו הכוללת של רבין הן כמנהיג מדיני והן כמצביא.


"אין לי שמץ של ספק שבאוטו נורה קליע נוסף וקטלני", אומר פרופ' זריצקי המבקש בקביעתו לפתור את תעלומת הקליע הנוסף שנחשף בסרט הטלוויזיה ששודר בערוץ השני של הטלוויזיה.


כזכור, הגרסה הרשמית של ועדת שמגר הייתה כי שני כדורים נורו בגבו של ראש הממשלה רבין, אולם בשני סרטי טלוויזיה הוצגו צילומי הרנטגן של גופת רבין כאשר צילומים אלה חושפים כדור נוסף שנורה לכאורה ברבין. בימאי הסרטים נפתלי גליקסברג אף יצר סרט דוקומנטארי שלם בו ניסה להתחקות אחר הסיכוי שאכן נורה כדור נוסף כפי שמתברר מהתצלומים.


זריצקי מזכיר את העדויות המצולמות מזירת האירוע ובהם קבעו עדי ראיה כי ראו את רבין כשהוא נכנס לרכב על רגליו. זכורה גם אותה קריאה של עדת ראיה 'רבין חי'. עוד הוא מציין כי באופן תמוה לא הוכנס רבין לניידת הטיפול הנמרץ שנכחה במקום, מה שהיה מתבקש לו אכן היה נפגע. עדות מרכזית נוספת היא של בני משפחת רבין עצמם. כזכור, דליה רבין פילוסוף העידה סמוך לרצח כי אמה סיפרה לה שאנשי השב"כ מנעו ממנה מלהצטרף אליו לאחר שהבהירו לה שהוא מובל למתקן של השירות וכי אין חשש לשלומו.


לעומת כל אלה מזכיר פרופ' זריצקי את עדויותיהם של חבר הכנסת לשעבר ד"ר לס שבעברו כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות, של חבר הכנסת דאז אפרים סנה ושל ד"ר גבי ברבש שקבעו כי לבית החולים הגיע רבין כשהוא מת, חסר דופק.


בהרצאה משולבת שלו ושל העיתונאי והחוקר נתן גפן יציג זריצקי עוד סדרה ארוכה של תהיות. "נציג סתירות בין המסמכים השונים. יש סתירות בין המסמכים הראשונים לעדויות בוועדת שמגר. ישנם מסמכים מאוחרים של בית החולים שמעידים על כיווני התנהלות שונים לחלוטין", אומר זריצקי ומציג דוגמאות: "המסמך הראשוני מדבר על כך שרבין הגיע בניידת טיפול נמרץ עם מסכת חמצן. כלומר לא ברכבו כפי שהעיד הנהג דמתי, וכלומר שמישהו כבר טיפל בו". דוגמא נוספת היא ברישום של פרופ' היס שכתב כי לא היו שברים בעמוד השדרה למרות שידוע שחוליה אחת הייתה מרוסקת.


זריצקי תוהה גם כיצד זה העיד ד"ר גוטמן כי במהלך 12 הדקות הראשונות של הטיפול לא זיהה את רבין כמטופל שלו. לטעמו ראוי היה שמערכת הביטחון תכין את בית החולים, שהנהג יידע את בית החולים על הגעתו הצפויה. עוד הוא מזכיר את העדות התמוהה והנשכחת של דמתי כי לא ידע את הדרך לבית החולים איכילוב ולכן העלה לרכב שוטר שיראה לו את הדרך. עדות זו מעלה לא מעט תהיות וחשדות על שהתרחש בתוך הרכב במהלך דקות הנסיעה. זאת כמובן מבלי להזכיר את 20 הדקות האבודות שחלפו בין שעת הרצח לבין הגעתו של רבין לבית החולים כפי שהיא מתועדת במסמכי בית החולים.


עוד מציין זריצקי כי "על ידיו של יגאל עמיר לא נמצאו סימני ירי. הקליעים שהוצאו לא התאימו. הייתה בהם נחושת אבל בחור שבמקטורן לא נראו סימני נחושת. זה לא אותו קליע שנכנס במקטורן. מומחי הבליסטיקה קבעו שהכדור נורה מטווח אפס, טווח מגע. לעומת זאת פרופ' היס דיבר על מרחק של חצי מטר עד מטר וחצי".


הקשיים להגיע אל המסמכים הרלוונטיים שהיו אמורים לשפוך אור על הפרשה הם קשיים לא מבוטלים ונמשכים עד היום. פרופ' זריצקי מספר על רופא צעיר המכנה את עצמו בשם ד"ר יוסי הדר שפתח בחקירה עצמאית וכשדרש לקבל לידיו מסמכים קיבל מבג"ץ תשובה תמוהה. שופטי בג"ץ קבעו כי הפרשה נבדקה כבר על ידי ועדת שמגר ואין כוונה לפתוח בחקירה מחודשת. לכן לא יקבל הדר את החומר המדובר.


עוד יעדכן זריצקי את באי הכנס בהתכתבות הנמשכת גם בימים אלה בין חיים יטיב החוקר את הפרשה לבין היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. יטיב ביקש בעבר מראש השב"כ, יובל דיסקין, לשחרר את פרופ' היס מהתחייבותו לשב"כ, התחייבות שניתנה טרם נתיחת גופתו של רבין, שלא לחשוף פרטים אודות הניתוח והפרטים הנלווים. משרד ראש הממשלה, כדובר השב"כ הודיע כי אין כל מניעה ביטחונית וכי פרופ' היס משוחרר לדבר על הפרשה אולם היס הצטרך לקבל את אישור משרד הבריאות. לפני כחודשיים קיבל יטיב את תגובת היועץ המשפטי למשרד הבריאות ולפיה לא ניתן לאפשר להיס לשוחח על הפרשה שכן פרטים אלה אינם בגדר חופש המידע. לפני כשבועיים שיגר יטיב מכתב ליועץ המשפטי מזוז כדי שזה יורה להנהגת משרד הבריאות לאפשר להיס לקיים עמו שיחה בה יתבקש לבאר את הסתירות העולות בפרשה, בין השאר בעדויותיו שלו עצמו. כעת ממתין יטיב לתגובת היועץ מזוז.


פרט מעניין נוסף אותו מספר פרופ' זריצקי אודות הניתוח שביצע היס בגופת רבין עוסק בהשתלשלות האירועים באותו לילה. לדבריו הנתיחה אמורה הייתה להתבצע במכון לרפואה משפטית באבו כביר ואולם היס נדרש להגיע לאיכילוב למרות שטען כי הציוד הנדרש מצוי במכון שבהנהלתו ולא ניתן לנייד אותו לאיכילוב בהתראה כה קצרה. זריצקי מספר כי תגובת השב"כ לבקשת היס הייתה שקיים חשש להפיכה שלטונית ועל כן אין לנייד את גופת ראש הממשלה וכי עליו לבצע את הנתיחה באיכילוב.


כאמור, פרטים אלה ודגשים נוספים כדוגמת קידומו של מאבטחו של רבין, יורם רובין לתפקיד ראש היחידה לאבטחת אישים יעלו בכנס המתקרב. ככל הנראה יוזכר גם מינוי אחר ועדכני, מינויו של חזי קאלו, מי שפיקד על המחלקה היהודית בשב"כ ותחת הנהגתו ביצע אבישי רביב את פעולות הפרובוקציה שלו, ומונה כעת למנכ"ל בנק ישראל.


נזכיר כי בוועדה האזרחית חברים לבד מפרופ' זריצקי גם רות איצקוביץ', פרופ' הלל וייס, ד"ר רחל טסה וקטי כהן שביומן ערוץ 7 הביעה תקווה שכפר הנוער דוד רזיאל יעמוד בלחצים הצפויים להיות מופעלים עליו על ידי גורמים שונים החפצים בביטולו של האירוע.


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/180807
חזרה למעלה

אורח









הודעהפורסם: ראשון 26.10.08 9:15    נושא ההודעה: נת"ן

שמעתי ממשהוא שהיה על האמבולנס, שהם עלו על דוקרנים ויצאו מכלל פעולה
חזרה למעלה

מצעד האיוולת: ב-6.9.06 שופטים הנתבעים בהליך אזרחי בבג"ץ דוחים בעצמם עתירה להכשיר את מינוי ביניש

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: ראשון 02.11.08 6:43    נושא ההודעה: יגאל עמיר בשיחה מוקלטת עם נתן גפן: לא יתכן שיריתי את הכדור השני

חשון תשס"ט, 02 נובמבר 08 אפרת. מפעל הצלת החיים הגדול בישראל


יגאל עמיר



פרסום ראשון: 01/11/08, 18:50
עמיר: לא יתכן שיריתי את הכדור השני
בשיחת טלפון הנחשפת במלואה כאן עם החוקר נתן גפן מגולל יגאל עמיר חלק מהתהיות המטרידות גם אותו בפרשת רצח רבין.
שמעון כהן




שיחה עם יגאל עמיר


לפני כשבוע קיים החוקר נתן גפן שיחה טלפונית עם יגאל עמיר. בשיחה זו ביקש גפן להתחקות אחר מספר תשובות לתהיות שעלו במרוצת השנים תוך כדי חקר פרשת רצח רבין ותעלומת הגרסאות הסותרות.

אנו מביאים כאן את הקלטת שיחתם של השניים במלואה למעט פרטיה של כתבת ערוץ 10 עימה שוחח עמיר.

גפן פותח את השיחה בבקשה מעמיר לספר לו מה שמו של מי שצעק 'סרק סרק' בשעת הירי. עמיר עונה לו שאמנם ברור לו שהיו צעקות שכאלה מאדם שעמד במרחק של כחמישה מטרים מימינו, אך אינו יודע את שמו ואת זהותו של קורא הקריאה. זאת מאחר והיה מרוכז בפעולת הירי. "אני חושב שזה היה אחד המאבטחים שהיו מצד ימין. אבל לא... זה היה חושך אני לא ראיתי מי... אמרתי את זה בחקירה גם...".

גפן הזכיר את דבריו של עמיר לעיתונאים לפני המשפט אודות המאבטח שנרצח, וביקש הבהרות. עמיר מצידו מספר שאת הדברים אמר בבית המשפט כדי לייצר חוסר אמינות בטיעונים העולים נגדו וכדי שהתקשורת תנסה לברר מי עומד מאחורי הקריאות, וזו הייתה הסיבה שאמר באותם ימים כי הקורא הוא הוא שרצח.

גפן הזכיר בדבריו את דבריה של דליה רבין אודות דברי השב"כ לאמה שרבין לא נפגע. כמו כן הזכיר את הכתבות אודות מידע לפיו הייתה כוונה לבצע ביום רצח. לטענתו של עמיר את דבריו בחקירה על ביום רצח, אמר בעקבות הדיווחים בעיתונות. בכך שלל את קביעותיו הנחרצות של גפן לפיהן עמיר אמר את דבריו בחקירה עוד טרם הפרסום, וכי לא יכול היה להעלות השערה כזו ללא מידע מתוך כותלי הכלא או מהשב"כ.

עמיר מזכיר בדבריו סתירות בעדויותיו של המאבטח יורם רובין, טענות אותן הציג בעצמו גם בחקירה מיד לאחר הרצח. "הכדור השני בכלל לא בכיוון. לא יכול להיות שאני יריתי אותו. אני יריתי כשעמדתי כשהיד שלי הייתה ישרה. לא יכול להיות שהוא נכנס מלמטה ועלה למעלה".

"רובין יש לו שלוש גרסאות שסותרות אחת את השנייה. אני בטוח שרבין לא נפל בכלל. אני לא ראיתי את רובין קופץ עליו בכלל", אומר עמיר המגדיר את גרסת רובין כ"שקר גדול".

בשיחה מספר עמיר על כוונת כתבת ערוץ 10 לבצע תחקיר מקיף בפרשה. הוא מבקש מגפן ליצור עמה קשר ולספר לה על הנתונים שנאספו אצלו, ובכוונתו לפרסמם בכנס המיוחד הצפוי להתקיים השבוע. עמיר מקווה שרעש תקשורתי שיתעורר, יוביל לחשיפת נתונים שהוא עצמו אינו מודע להם, אך משוכנע שבכוחם להביא לחשיפת הסיפור האמיתי.



http://www.inn.co.il/News/News.aspx/181092
חזרה למעלה

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: ראשון 02.11.08 7:14    נושא ההודעה: Обсуждается: Просьба указать профессору Хису - תרגום לרוסית של הבקשה למזוז בעניין רצח רבין




Опубликовано 16.10.08
Тема заявления: Просьба начать расследование против работников ШАБАКа, замешанных в убийстве и организации заговора с целью убийства Главы правительства Ицхака Рабина ז"ל.


Для прорыва дымовой завесы, созданной СМИ, по всем вопросам, связанным с убийством Ицхака Рабина ז"ל , просьба к пользователям интернета, полагающим, что факты, изложенные ниже важны и нуждаются в распространении, сообщить этот линк по электронной почте своим адресатам: http://www.nakim.org
С благодарностью, группа «Наким»

16 октября 2008

Обоснование:16100801/מב

Уважаемому:
Юридическому советнику правительства господину Мени Мазузу

Тел: 026466521, факс: 026467001

Генеральному инспектору полиции Дуди Коэну
Тел: 025428103, факс: 025428118

Главе ШАБАКа господину Ювалю Дискину

Через канцелярию Главы правительства

Тел: 026546700, факс:026546717

Передано по факсу.

Обсуждается: Просьба указать профессору Хису разрешить противоречие между отчётом о вскрытии, произведённом после смерти Главы правительства Ицхака Рабина ז"ל , и его рентгеновским снимком, который представил сам профессор Хис, или, в качестве альтернативы,

начать расследование против членов Общей службы безопасности и других, замешанных в убийстве и организации заговора с целью убийства Главы правительства Ицхака Рабина ז"ל , на основании параграфов 300,499 уголовного кодекса.

Этим имею честь обратиться к вам с просьбой дать указание главному судебному врачу, профессору Ихуде Хису разрешить противоречие, возникшее из рентгеновского снимка, который он представил вместе с отчётом о вскрытии после смерти Главы правительства Ицхака Рабина ז"ל или же, как альтернатива, начать расследование против членов Общей службы безопасности (далее – ШАБАК), замешанных в убийстве, и среди них Карми Гилон – Глава ШАБАКа в день убийства, Хези Кало – Глава неарбского отдела, Йорам Рубин – личный телохранитель Главы правительства и Шимон Перес – их руководитель после убийства, а также Менахем Дамти – шофёр Главы правительства в ночь убийства. Это – в связи с возникшим тяжким подозрением, что эти личности действовали согласовано после убийства, чтобы устранить свидетельсво профессора Ихуды Хиса и других членов врачебной группы и согласовать ложные свидетельские показания.

Они давали ложные показания и стремились нарушить порядок судебного расследования, что указывает на заговор, по-видимому, с целью убийства Главы правительства Ицхака Рабина ז"ל.

Далее следуют подробные аргументы:

1. 3 ноября 2005 года, на 2-м канале транслировалось расследование Нафтали Гликсберга «Дело не закрыто» по поводу обстоятельств убийства Главы правительства Ицхака Рабина ז"ל. В этом расследовании выступил профессор Ихуда Хис, который сообщил, что ещё до патологического вскрытия Главы правительства Ицхака Рабина ז"ל, ШАБАК заставил его подписаться под документом, обязующим его «соблюдать секретность». В своём выступлении профессор Хис представил рентгеновский снимок покойного Главы правительства, сделанный до вскрытия, и там была обнаружена пуля в позвоночнике, о которой он не сообщил в своём патологическом отчёте, представленном в суд. Соответствующий отрывок можно увидеть здесь: http://www.nakim.org/Arutz2His.wmv<wbr>

«Дело не закрыто» http://maof.rjews.net/content/view/2044<wbr>9/15/

на русском языке.

2. 18.2.08 нижеподписавшийся обратился к Главе ШАБАКа с просьбой отменить обязательство секретности, подписанное профессором Хисом в противоречии с законом. Просьба описывает подозрения о замешанности людей ШАБАКа в убийстве Главы правительства Ицхака Рабина "לז и опасения, что после случившегося они действовали с целью нарушить ход расследования и скрыть их участие в убийстве. С этой просьбой можно познакомиться и она является неотъемлемой частью настоящего обращения:

http://www.nakim.org/israel-forums/view<wbr>topic.p hp?t=127815

3. 5.6.08 ШАБАК отозвался на просьбу нижеподписавшегося и освободил профессора Ихуду Хиса от обязательства соблюдения секретности, под которым он подписался.

Ответ ШАБАКа прилагается к сему в разделе יא.

4. Этот ответ ШАБАКа представляет собой признание того, что принуждение к подписи под секретными документами профессора Хиса и других было сделано при использовании во вред силы власти, а не из соображений безопасности и полномочий. Это вызывает тяжкое подозрение, что подписание было частью усилий людей ШАБАКа подтолкнуть к ложным показаниям работников судебно-медицинского института и врачей, которые занимались Главой правительства.

5. 30.6.2008 нижеподписавшийся обратился к профессору Ихуде Хису с просьбой о разъяснении в связи с его мнением о вскрытии тела Главы правительства Ицхака Рабина ז"ל .

С этой просьбой можно ознакомиться и она представляет собой неотъемлемую часть данного обращения:

http:// www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.ph<wbr>p?=212172

6. В этом заявлении у профессора Хиса просят проверить, каким образом можно разрешить противоречие между его экспертным заключением, в котором он не сообщил об обнаружении пули или ранении в области позвоночника и, якобы, ранением позвонков в области D5-6 и обнаружении пули в этом же районе, как это видно на рентгеновском снимке, представленном им при расследовании. Эта находка подтверждена выступлениями директора больницы профессора Габи Барабаша, члена Кнессета того периода доктора Йорама Ласа и тогдашнего министра здравоохранения, доктора Эфраима Снэ, записанными в ночь убийства, когда каждый из них в отдельности сообщил о тяжёлом поражении позвоночника Главы правительства, ранении, о котором, как было сказано, не было сообщено в патологическом отчёте.

Соответствующая страница патологического отчёта и свидетельство профессора Хиса в суде представлены в приложениях: בי גי ב, запись выступления врачей и министра здравоохранения можно услышать здесь: http://www.nakim.org/israel-forums/3Doc<wbr>ts.wmv

7. Просьбе от 30.6.2008 фактически даёт возможность профессору Хису проверить не произошла ли ошибка в его экспертном заключении и представить общественности исправленную версию в связи с освобождением профессора Хиса от обязательства соблюдения секретности, под которым он был вынужден подписаться в противоречии с законом, под давлением ШАБАКа.


8. 16.7.2008 юридический советник врачебного центра судебной медицины при министерстве здравоохранения Лиора Резник ответила на эту просьбу, скрывшись за сомнительным толкованием закона о свободе информации, чтобы уклониться от ответа по поводу противоречия, возникшего из экспертного заключения профессора Хиса.

Её ответ – в приложении די


9. В этом ответе юридический советник отказывает в просьбе на основании того, что «требуемое нельзя определить как «информация» на основе закона свободы информации». Она не детализирует аргументцию: почему, по её мнению, это не рассматривается как информация. Отказ противоречит обязательству аргументации, как определено в законе об исправлении порядка администрирования (решения и аргументация) 1958 года.

Законодатели, принявшие закон о свободе информации постарались, как можно шире, определить слово «информация», в чём можно убедиться, познакомившись с параграфом 2 закона: «информация» - все данные, находящиеся в общественных организациях, которые записаны, зафотографированы, представлены в виде аудио- и видеозаписей или находятся в компьютере. «Получение информации» - знакомство, просмотр, слушание, копирование, фотографирование, получение компьютерной распечатки или любым другим способом в соответствии с характером информации и способом её хранения.


10. Закон о свободе информации принят не для того, чтобы урезать право общества знать права, закреплённые совокупностью судебных решений ещё до принятия этого закона. Никто не возражает, что право общества на информацию – одна из важнейщих основ демократической власти.

В выступлении на комиссии контроля фильмов и театральных постановок (243/62 Студия фильмов в Израиле) уважаемый судья БАГАЦа Леви Гари сказал: «Власть, присвоившая себе право определять, что полезно знать гражданину Израиля, в результате определяет, что должен думать гражданин и нет большего противоречия для настоящей демократии, которая не «управляется» сверху». В случае убийства Главы правительства Ицхака Рабина "לז, общество имеет полное право получить удовлетворительный ответ, объясняющий противоречия в отчёте о вскрытии после смерти в сравнении с данными, опубликованными в этом письме. Однако в данном случае министерство здравоохранения выбрало путь уклонения от ответа по существу, спрятавшись за ширму судебного лицемерия, чтобы таким образом покрыть настоящих убийц Главы правительства.


11. Никто не принуждал профессора Хиса представить обществу рентгеновский снимок Главы правительства Ицхака Рабина ז"ל. До этого события профессор Хис мог спрятаться за закон о праве личности на скрытность, за всевозможные отговорки, хотя факт сокрытия рентгеновского снимка и его отсутствие в деле 498/95 – Государство Израиль против Игаля Амира – сам по себе скандален и подходит лишь мрачным режимам, к которым Страна Израиля, как она заявляет, не относится. Отсутствие в деле рентгеновского снимка должно было, якобы, предотвратить публикацию о ранении в позвоночник в области D5-6. Когда же случилось, что снимок уже был представлен на телевидении, он превратился в общее достояние вместе со всеми вопросами, которые он может возбудить. Хорошо сказала уважаемая судья Михаль Рубинштейн, заместительница президента в 002151/07:

«Закон о свободе информации служит тому, чтобы разрешить обществу критику действий власти и её провалы. Публикация информации – это инструмент формирования достойного поведения общественных институтов, позволяющий общественную критику и увеличивающий веру в правительственные учреждения. Уважаемый президент Аарон Барак останавливается на целях закона в своей статье: «Свобода информации и суд» (קריית המשפת גי , 95): «Что, таким образом, является целью закона о свободе информации? Мне кажется, его назначение дать личности знания, чтобы осуществлять и продвигать демократию и в её рамках предоставлять информацию обществу, что позволит взвешенный выбор, который продвинет правду, позволит самореализацию личности, приведёт к надзору и контролю общественных институтов. Целью закона является защита свободы слова, признание, что информация, находящаяся в руках органов власти, содержится ею благодаря доверию всего общества».


12. Представленный рентгеновский снимок однозначно опровергает экспертное заключение профессора Хиса, о котором он публично свидетельствовал в суде. В этом заключении профессор Хис сообщил об обнаружении в теле пули в верхней части левого лёгкого и ничего не сказал о каком-либо ранении позвоночника, что противоречило сообщениям трёх врачей, упомянутых выше, и находилось в полном противоречии с рентгеновским снимком, который он представил. Рентгеновский снимок ясно показывает, что в час, когда он был сделан до вскрытия после смерти, 5.11.95, в 2 часа 15 минут, в верхней части левого лёгкого не было никакой пули, и, напротив, ясно видна пуля в области позвонков D5-7, на которую указал профессор Хис в фильме 2-го канала, что соответствовало сказанному тремя врачами о ранении позвоночника Главы правительства. Дополнительно, это соответствует данным, находящимся в руках общественной комиссии, о чём мы сообщим подробно дальше. Согласно им, смертельная пуля была выпущена в Главу правительства спереди. Она прошла сверху вниз, справа налево, вошла над правым соском и попала в позвоночник в районе D5-6. Врачи, с которыми я беседовал по этому поводу, объяснили, что судебный врач, ни в коем случае, не может ошибиться и сообщить о месте пули в верхней части левого лёгкого, когда она находилась на линии позвонков D5-7.

Письмо профессора Либсона, свидетельствующее о месте пули в позвонке D7, представлено в приложении הי.


13. Несмотря на это, профессор Ихуда Хис избрал, к сожалению, путь уклонения от ответа по существу, чтобы не признаться в том, что его экспертное заключение не соответствует данным, опубликованным и представленным общественности им самим, кроме прочего. Нельзя избежать подозрений, что профессор Ихуда Хис решил с самого начала написать ложное экспертное заключение после убийства, с целью сотрудничества с людьми ШАБАКа, которые хотели обвинить в преступлении Игаля Амира и скрыть связь, которая была создана в ШАБАКе и вне его и привела к смерти Главы правительства Ицхака Рабина "לז.


14. Сообщение о ранении в позвоночник было скрыто профессором Хисом, по-видимому, по указанию людей ШАБАКа, потому что эта пуля вошла спереди и немедленно парализовала Главу правительства, что противоречит всем свидетельским показаниям, указывающим на то, что в Главу правительства стреляли сзади и он не был парализован этими выстрелами.


15. Этот вывод укрепился после того, как стало ясно,что люди ШАБАКа не допустили, из соображений «безопасности», доктора Бартолона Леви, старейшего работника института судебной медицины, к участию во вскрытии Главы правительства Ицхака Рабина ז"ל. Это засвидетельствовано в книге «Жизнь среди умерших» (стр.101-107) техника института, господина Эли Лифшица и использовано нижеподписавшимся.


16. Это и ещё, как было сказано в моём письме к главе ШАБАКа, после смерти Главы правительства Ицхака Рабина "לז , была организована общественная комиссия для расследования этого убийства в связи с недоверием, которое возникло во всех слоях общества к системе надзора за соблюдением законов.


17. Эта комиссия, которая носит имя Адира Зика ז"ל , расследовала с большой энергией дело об убийстве и собрала каждую каплю сведеней, которая могла бы помочь выяснению правды. В руки нижеподписавшегося были переданы материалы расследования этой комиссии и можно удивиться серьёзности и прилежанию, с которыми она работает с самого начала и до сегодняшнего дня. Можно познакомиться с собранным комиссией материалом:

http://www.nakim.org/yitschak_rabin_mur<wbr>der_l ecture_natan_gefen3.files/frame.htm<wbr> - иврит,

http://maof.rjews.net/content/view/2038<wbr>7/15/ - русский. Натан Гефен «Убийство Главы правительства Израиля. Факты и вопросы, оставшиеся без ответа».


Перевод с иврита Марии Гутман




http://aveterra.livejournal.com/517099.html#cutid1


_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: ראשון 02.11.08 7:25    נושא ההודעה: המשך הבקשה ברוסית לפתוח בחקירה נגד השב"כ על רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל





26.10.2008


18. Члены комиссии имени Адира Зика "לז по расследованию убийства:

Айзиковиц Рути, Ход-Хашарон, (работник системы просвещения)

Гефен Натан, Рамат-Ган, (автор книги «Смертельное жало», 1999, математик)

Вайс Гилель, профессор, Ун-т Бар-Илан, (литеретор)

Зарицкий Арье, профессор, Ун-т Бен-Гурион, (генетик)

Хен Давид, доктор, подполковник в отставке, больница Асаф-Харофе (хирург)

Таса Рахель, доктор, Иерусалим, (физическая химия, преподаватель)

Коэн Кати, Гиват-Шмуэль (МВА)


19. В течение последних двух лет нижеподписавшийся был свидетелем усилий различных деятелей, стремившихся торпедировать работу этой комиссии по мере её успехов в обнаружении противоречий в официальной версии.


20. Образ действий этих деятелей вызывает подозрение в том, что они действовали и действуют по поручению ШАБАКа и/ или по поручению деятелей, согласующих с ним свои шаги по поводу обсуждаемого вопроса. Можно расследовать, почему ШАБАК продолжает до сих пор интересоваться делом убийства Рабина и прилагать усилия повредить попыткам каждого, кто старается открыть правду в этом деле. Нижеподписавшийся хранит для себя право обратиться с жалобой на это в министерскую комиссию по делам ШАБАКа и в комиссию Кнессета по вопросам обслуживания.


21. Как было описано в письме нижеподписавшегося от 18.2.08, обращённом к главе ШАБАКа, поднялась обоснованная буря, так как в ночь убийства, с согласия Главы правительства Ицхака Рабина "לז ,

были запланированы учения ШАБАКа, согласно которым агент ШАБАКа Авишай Равив подстрекал Игаля Амира совершить покушение на Главу правительства при том, что служба безопасности позаботилась заранее заменить пули Игаля Амира на холостые патроны, как это уже было опробовано прежде с братьями Кахалани. Поэтому поднялась весьма обоснованная буря, так как люди ШАБАКа и политические деятели (логично подозревать того, кто сразу после убийтва был назначен действующим Главой правительства – господина Шимона Переса), те, которые были осведомлены в этом деле, использовали это учение с целью реального убийства Главы правительства после событий на площади.


22. Возможно, что заграничные деятели, к примеру, члены правительства США, те, которые придумали договоры «Осло», могли решить, что господин Шимон Перес будет лучше действовать для их реализации, чем Глава Правительства Ицхак Рабин "לז. Соответственно, имеет место и возможность, что публикация правды о деле убийства Рабина бросит тяжёлую тень на международные отношения Израиля.


23. Эта возможность может быть использована, как гарантийное удостоверение для замешанных в убийстве, чтобы предотвратить выяснение правды и привлечение их к суду. Отсюда следует, что уклонение профессора Хиса от ответа по существу основывается, кроме прочего, на параграфе 1 יא 9 закона о свободе информации

התשנ"ח , который утверждает, что «общественные учреждения не передадут такую информацию 19), при публикации которой имеются опасения причинения ущерба безопасности страны, её международным отношениям, общественной безопасности или здоровью людей».


24. Вместе с тем, уважаемый юридический советник правительства должен видеть общую картину и она состоит в том, что большинство народа Израиля потеряло веру в юридическую и политическую системы страны и почти треть народа не верит официальной версии убийства Главы правительства Ицхака Рабина "לז и эта доля непрерывно растёт.


25. Стремление официальных лиц спрятаться за краткими ответами, подобно адвокату Лиоре Резник (см. приложение די ) лишь увеличивает отсутствие доверия в отношении к государственным учреждениям, что может в конце концов привести нас к анархии, когда каждый будет делать всё, что захочет.


26. По-видимому, независимость Государства Израиль и независимость его юридической системы проверяются в такие мгновения, когда они должны решить продолжат ли они покрывать замешанных в убийстве Главы правительства, занимать пост ради интересов чужой страны и/ или узких интересов высокопоставленных должностных лиц. Организация заговора для убийства действующего Главы правительства руками его подчинённых в ШАБАКе, является по общему мнению самым страшным предательством, которое только можно представить. Продолжение укрывательства этого преступления тоже является предательством, которое невозможно стерпеть, какими бы не были внешние давления.


27. В соответствии со сказанным выше, юридического советника просят указать профессору Хису на необходимость выполнить свой долг по отношению к гражданам и объяснить противоречие между отчётом о вскрытии, рентгеновским снимком, который он представил, и высказываниями врачей, которые упоминались выше. Или же, в случае отсутствия ответа от профессора Хиса, юридического советника правительства и генерального инспектора полиции, в порядке альтернативы, просят начать расследование и сообщить нижеподписавшемуся, куда явиться для дачи свидетельских показаний.


С глубоким уважением

Хаим Ятив – спикер «Наким Исраэль» - организации для борьбы с коррупцией властей и охраны прав личности.


Перевод с иврита Марии Гутман



http://aveterra.livejournal.com/517127.html#cutid1


_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: שלישי 04.11.08 9:32    נושא ההודעה: ערוץ 7 משדר בשידור חי את האירוע המתוכנן בכפר רזיאל בהרצליה.מנהלי האולם ביטלו את החוזה

פרסום ראשון: 02/11/08, 18:30
מעלים שאלות ותמיהות - וידאו
מארגני האירוע 'יצחק רבין, חייו ומותו: האמת' מבקשים לקיים את האירוע הערב בסמוך למקום בו נמנע מהם. שידור חי מהרצליה.
עוזי ברוך


(יתכן בשתי הדקות הראשונות עיכוב בשל תנאי השטח)

ערוץ 7 משדר בשידור חי את האירוע המתוכנן בכפר רזיאל בהרצליה. מנהלי הכפר הודיעו באופן פתאומי כי הם אינם מאפשרים את קיום האירוע. העשרות שהגיעו התקבצו ברחוב רזיאל והחלו לקיים דיון במקום.

נזכיר כי אתמול הבאנו שיחת טלפון שנחשפה במלואה עם החוקר נתן גפן. בשיחה מגולל יגאל עמיר חלק מהתהיות המטרידות גם אותו בפרשת רצח רבין.


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/181140
חזרה למעלה

מחלקה ראשונה
אורח








הודעהפורסם: שלישי 04.11.08 9:36    נושא ההודעה: המשטרה מנעה כנס ועדה הציבורית לחשיפת האמת בפרשת רצח רבין

היס"ם מנע כינוס הקונספירטורים


מאת: איציק וולף | | NEWS1.co.il/blog/Itzik פרשת רצח רבין





שחזור רצח רבין [צילום: לע"מ]


בלעדי ל-News1: קלטת יגאל עמיר
איציק וולף
יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, טוען כי לא הוא שירה את הקליע שפגע במותנו של רבין * "כל הגרסה שרובין קפץ וכופף את רבין היא שקר גדול. רבין לא נפל בכלל ולא ראיתי את רובין קופץ עלי. אמרתי את זה כל הזמן"
לרשימה המלאה


---------------------------------------------------------------------- ----------




> לא פעם ראשונה

שוטרי יס"ם מנעו לקיים בהרצליה כינוס של חוקרי רצח רבין המפיצים את תאוריית הקשר בעל האולם שעמו חתמו הסכם ביטל את הסכמתו במפתיע ביום שישי הכינוס נערך תחת כיפת השמיים ברחוב סמוך

▪ ▪ ▪
חברי הוועדה על-שם אדיר זיק לחקר רצח רבין תכננו לקיים הערב בהרצליה כינוס שבו יציגו את השאלות הכבדות המתעוררות, לדבריהם, מן החורים הקיימים בגרסה הרשמית של דוח הרצח של ראש הממשלה.

הם כבר הספיקו לחתום על הסכם עם אולם בהרצליה בכפר הנוער דוד רזיאל, כשביום שישי האחרון קיבלו הודעה מהנהלת האולם שמכיוון שמדובר בכינוס פוליטי - הנהלת האולם מעוניינת לבטל את ההתקשרות.

אריה זריצקי, מראשי הוועדה וממארגני הכינוס, אמר ל-News1 כי מראש, עוד לפני החתימה על ההסכם עם האולם הם סיפרו להנהלה כי מדובר בכינוס שבו יעלו שאלות ויוצגו מסמכים הסותרים את הגרסה הרשמית של דוח הרצח, והובהר כי לא מדובר בכינוס פוליטי מכל סוג שהוא.

גם פניית עורך-דינם של חברי הוועדה לעורך-הדין של בעלי האולם לא הועילה. היום דן בית המשפט בבקשת חברי הוועדה להוציא צו שימנע מבעלי האולם לסגת מן ההסכם החתום.

בית המשפט סירב להגיש לחברי הוועדה את הסעד שביקשו, בטענה כי לא הוכיחו כי נגרם להם נזק כספי בלתי הפיך כתוצאה מביטול ההסכם.

לאחר שראו כי ההליך המשפטי לא הועיל, החליטו חברי הוועדה לקיים את הכינוס תחת כיפת השמיים, ואף הביאו ציוד שיאפשר זאת. אולם בהגיעם אל המקום גילו ששוטרי יס"מ ממתינים להם שם על-מנת למנוע מהם לקיים את הכינוס. בסופו של דבר התכנסו עשרות האנשים שהגיעו לכינוס ברחוב סמוך ושם התקיימו ההרצאות המתוכננות.



לא פעם ראשונה



אשתקד התקיים בבית ציוני אמריקה בתל אביב אירוע פרובוקטיבי, ש"הנציח" את מורשתו של יצחק רבין בדרך שונה. באירוע, שנקבע ליום השנה העברי לרצח ראש הממשלה, דנו הנוכחים בכשליו של רבין. מארגני הכינוס "מורשת רבין האמיתית" אמרו כי הסיבה לקיומה הוא המאיסה בעצרת המתוזמרת, כלשונם, בכיכר רבין כמו גם היותם שוחרי אמת.

בכינוס החלופי נדונו נושאים כמו היגררות רבין להסכם אוסלו ומחיר ההסכם, מכתבים אישיים ליצחק רבין ותשובותיו, ההבדלים בין מה שאמרו עליו בחייו ואחרי מותו עיתונאים, עמיתים ומקורבים, דמותו בעיני פסיכולוגית, שתיקת משפחת רבין, ציד המכשפות נגד המורה ישראל שירן שהושעה מעבודתו, כי רצה ללמד על מחירו הכבד של הסכם אוסלו, ולא לפי התכתיב של משרד החינוך ונגד מרגלית הר-שפי שכביכול ידעה על תכנון הרצח ושתקה, גילויים מימי רבין האחרונים ומהרצח אותם הביאו רו"ח יעקב ורקר והרב שלמה עמיר, וגולת הכותרת של הערב - חשיפת סחבת של שנתיים בהחלטת בג"צ על עתירתו של נתן גפן (229/06), המסתמכת על ניתוח ע"י מומחה של צילום הרנטגן שנחשף: "ממתין להחלטת שופט-דן יחיד", בניגוד לדעתו של פרופ' יהודה היס מהמכון הפתולוגי.





---------------------------------------------------------------------- ----------

רשימות נוספות: פרשת רצח רבין
43% מהנוער: רצח רבין לא רלוונטי / עידן יוסף

בלעדי ל-News1: קלטת יגאל עמיר / איציק וולף

ערוצים 2 ו-10 התקפלו: הראיון עם עמיר נגנז / איציק וולף

יגאל עמיר: מתיך הפיוזים האולטימטיבי / נרי אבנרי

ישוחרר יגאל עמיר / נרי אבנרי




נוצר: 02/11/2008 | עודכן: 02/11/2008



http://www.news1.co.il/Archive/001-D-177656-00.html?tag=09-52-52
חזרה למעלה

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: שלישי 04.11.08 9:38    נושא ההודעה: ח"כ אריה אלדד קורא להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת רצח רבין


08 פורסם פורסם: ג' חשון תשס"ט, 01 נובמבר 08
ח"כ אלדד: להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת רצח רבין


לאור הצטברות הראיות והעדויות השונות לגבי רצח רבין, קורא ח"כ אריה אלדד להקים ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את הרצח, "כשתקום ממשלה חדשה נדרוש להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת רצח רבין. יש צורך לאומי לחקור מחדש את כל הראיות ואחת ולתמיד לאשש או להזים את הטענות השונות".



http://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/232511
חזרה למעלה

הצטרף וצרף חבריך לרשימת התפוצה של "נקים" וקבל עידכונים שוטפים על החשיפות של "נקים"

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: שלישי 04.11.08 9:46    נושא ההודעה: זריצקי: מוכן להיכלא למען האמת על רצח רבין,פרופ' אריה זריצקי מסכם את אירועי אמש בכפר רזיאל

ו' חשון תשס"ט, 04 נובמבר 08 פרסום ראשון: 03/11/08, 21:26
זריצקי: מוכן להיכלא למען האמת
פרופ' זריצקי מסכם את אירועי אמש בכפר רזיאל כששוטרים החרימו את מחשבו ואומר: אשמח להיכלא ובלבד שאומר את האמת שלנו. איש לא ישתיק אותנו.
שמעון כהן


פרופ' אריה זריצקי מתייחס לראשונה לאירועים אתמול בכפר רזיאל, אירועים בהם כזכור נמנעה מבאי כנס רבין הכניסה לאולם בו אמור היה להתקיים האירוע. כזכור במהלך האירוע חטפו שוטרים את המחשב הנייד של פרופ' אריה זריצקי תוך שהוא מרצה את הנתונים בפני באי הכנס שנמנעה מהם הכניסה למקום.

זריצקי מציין כי המקרן שהוחרם על ידי מפקד יס"מ ירקון יחד עם המחשב הנייד הושאל מאנשי 'מנהיגות יהודית' על ידי קטי כהן, ממארגנות האירוע. לדבריו קציני המשטרה הבהירו באדיבות כי המכשירים יתקבלו חזרה ומסרו מספר טלפון בו ניתן ליצור עימם קשר להחזרתם.

פרופ' זריצקי מציין ומזכיר כי "המשכנו את “ההתקהלות הבלתי-חוקית” שלנו עוד שעה ארוכה עד לסיום הדיונים, ללא הפרעת השוטרים..."

הבוקר ניסו מארגני האירוע להשיב לידיהם את המכשירים, אך ללא הצלחה. "קטי התקשרה ונדחתה ב’לך ושוב’, ואני פניתי לקב”ט הוותיק של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מר צבי שוורץ, כדי שהוא יפנה למשטרה שיביאו לי את המחשב (שהוא רכוש המוסד) אל האוניברסיטה, מכיוון שצפיתי בעיות מסוג זה ואין בכוונתי ובזמני לרדוף אחרי הפורעים הללו (או מפקדיהם...). נאמר לי שמחלקת הביטחון תבקש לקבלו במרכז, כשייסעו לשם ביום רביעי השבוע".

בשעות הצהרים הגיעה לזריצקי שיחת טלפון מקב”ט האוניברסיטה שסיפר לו כי "המשטרה מחזיקה את המכשירים כמוצגים, ויודיעונו דבר כשתסתיים ה’חקירה’ ויחליטו על המשך פעולתם".

זריצקי משוכנע "שבתשובה זו הם מנסים לגרום לנו להרכין ראש ולחכות, וכך למנענו מהמשך ההצגות לציבור. ברור גם, שהם לא מכירים אותי: ‘אשמח’ ללכת לכלא ולא לוותר על זכויותיי לדבר בכל במה שתהיה מעוניינת לשמוע מה יש לי (לנו) לומר".

באשר לעצם החומר שהוחרם מבהיר זריצקי כי "המצגת מגובה במחשבינו האחרים ואנו נמשיך להציגה לכל מאן דבעי כמובן, ללא מורא השלטונות".




http://www.inn.co.il/News/News.aspx/181200
חזרה למעלה

אורח









הודעהפורסם: חמישי 06.11.08 1:00    נושא ההודעה: על פי המכתב המצורף, ניצב פרנקו נתן את ההוראה

http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=read_count&om=15906&for um=scoops1&viewmode=threaded
חזרה למעלה

סידר
אורח








הודעהפורסם: שלישי 11.11.08 1:00    נושא ההודעה: רצח רבין

אני מתפלא איך אף איש ציבור מהימין או מהמאל לא מבקש הבהרות לגבי מה שנאמר
מדינהת מישטרה מזעזע איך נרקמת עלילה כזאת בלי תגובה???????????.
חזרה למעלה

מבזק חדשות נקים: 21.7.06 פניה חריפה של "נקים" למזוז בסוגיית פרשת השוחד של אולמרט

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: רביעי 12.11.08 20:30    נושא ההודעה: תשובה נוספת ממשרד הבריאות שהתקבלה היום 12.11.08 בנוגע לנתיחה שלאחר המוות של רבין ז"ל

תשובה נוספת ממשרד הבריאות שהתקבלה היום 12.11.08 בנוגע לנתיחה שלאחר המוות של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.



click to enlarge

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: שישי 14.11.08 9:36    נושא ההודעה: חוקרי רצח רבין דורשים תשובות,בבני ברק נערך הערב כנס לחקר רצח יצחק רבין.

פרסום ראשון: 13/11/08, 20:44
חוקרי רצח רבין דורשים תשובות
בבני ברק נערך הערב כנס לחקר רצח יצחק רבין. זאת לאחר שבשבוע שעבר אסרו המשטרה ובית המשפט את קיומו בכפר הנוער רזיאל בהרצליה.
עוזי ברוך


חוקרי רצח רבין לא מוותרים ומנסים להגיע לאמת סביב רצח ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל בשנת 1995 בכיכר מלכי ישראל בתל אביב.

הערב נערך בבית במברגר בבני ברק ערב מיוחד בו מעלים חוקרים שאלות קשות לשירות הבטחון הכללי סביב הרצח. בערב הזה מציגים החוקרים נתן אשל ופרופ' אריה זריצקי צילומי רנטגן, קטעי סרטים, הקלטות, מסמכים רפואיים ומשפטיים אותנטיים המפריכים את הגרסה הרשמית.

בשבוע שעבר תוכנן הערב המיוחד בכפר הנוער רזיאל בהרצליה המארגנים הופתעו לשמוע מהנהלת הכפר כי החליטה שלא לאפשר את קיומו של הכנס. קהל רב שהגיע למקום נבלם ע"י המשטרה ואף מחשבו האישי של פרופ' זריצקי הוחרם.

המשתתפים לא ויתרו והאזינו להרצאתו של פרופ' זריצקי בפארק סמוך ובחשיכה.




00:00



http://www.inn.co.il/News/News.aspx/181605
חזרה למעלה

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שלישי 18.11.08 14:58    נושא ההודעה: אישור התקבל ממשרד ראש הממשלה

אישור התקבל ממשרד ראש הממשלה


click to enlarge

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

אורי מילשטיין מתוך קימקא
אורח








הודעהפורסם: חמישי 20.11.08 8:09    נושא ההודעה: דרך רבין ומורשתו: פרולוג לספר חדש, הזמנה להטיל ספק

דרך רבין ומורשתו: פרולוג לספר חדש, הזמנה להטיל ספק


click to enlarge

פרולוג:
הזמנה להטיל ספק


א
פילו לולא ידענו שרבין ברח משדה הקרב ב-20 במאי 1948, שהוא הודח מכל תפקידיו המבצעיים במלחמת העצמאות, ושהוא קיבל שוקים חשמליים בבתי חולים לחולי נפש, במאי 1967, גם אז חייבים היינו לנהוג לפי הכלל שקבע מבשר החשיבה המדעית המודרנית, הפילוסוף הצרפתי רנה דקארט: "אני חושב [מטיל ספק], משמע אני קיים"(Cogito Ergo Sum) . ומי שאינו מסתפק בדקרט, אותו נפנה לסיסמת האקדמיה למדעים (החברה המלכותית) של לונדון, שנוסדה בשנת 1661: "אל תאמינו לדברי איש" (Nullius in verba) מסתבר שאנשים רבים מתיימרים בפומבי להשתייך לתרבות הספק ואפילו מתפרנסים ממנה וזוכים בפרסי הצטיינות, אך כשהנושא נוגע למושא אמונתם ולבבת נפשם הם צוללים באפס זמן לעידן הקדם מדעי. אני, בכל אופן, אינני מאמין לעדותו של שום אדם, בייחוד אם הוא איש שררה, בייחוד כשהוא מעיד על עצמו ועל תפקודו, בייחוד אם הוא שרת את יצחק רבין והיו לו טובות הנאה ממנו , בייחוד אם ממשיכות להיות לו טובות הנאה מעדותו ! כל עדות דרוש לבדוק בזכוכית מגדלת. הבדיקה תגלה תמיד סטיות שעתים רחוקות מן הנאמר במאה ושמונים מעלות.
מאחר שיצחק רבין השפיע יותר מרוב הישראלים על שרידותו של כל אדם בישראל ועל שרידותם של כל ארגון חברתי ושל כל מוסד כלכלי בישראל, ונסיבות רציחתו חיזקו את השפעתו עד כדי הפיכתו לאל, ומאחר שתהילתו הציבורית הייתה בתחום הביטחוני – אבדוק את הביוגרפיה הביטחונית שלו כפתולוג, מתחת למיקרוסקופ, ובעזרת אזמל מנתחים חד. גם מעריציו ובהם חברי הטובים ביותר וגם מבקריו (שהרי אין בישראל אנשים שהם אדישים כלפיו), מוזמנים להטיל ספק בכל מה שידוע ומקובל ומובן מאליו, לכאורה, על האיש המורם מעם, שרומם עוד יותר לאחר הירצחו, כמוהו כישו הנוצרי, שבמותו הגיע לשיא פועלו. יהיה בזה מן המועיל אפילו כניסוי אינטלקטואלי. הקוראים מוזמנים גם להטיל ספק בכל טיעון שלי, גם לנסות להפריכו, וגם לשאול את עצמם, האם ביסס המחבר את טיעוניו. סביר להניח, שאחדים מכם ימצאו פרכות בדברי. מי שיתעלם מהם יעשה עוול לעצמו ולתרבות בישראל.

1. מאחֵד ירושלים ועושה השלום

בתודעתנו הלאומית, עד שהקים את ממשלתו בשנת 1992, היה יצחק רבין בעיקר מאחֵד ירושלים בששת הימים ולא מרדכי גור, או עוזי נרקיס (שגם להם היו יומרות לתואר הזה). רבין זכה למעמד הנישא, כשם שבמורשת היהודית, יהודה המכבי הוא משחרר עיר הקודש; וכשם שדוד המלך הוא שכבשה, ולא יואב בן צרויה, שפיקד על הפעולות בקו הדם. ברטולד ברכט ביקש להעניק כבוד לטבח שהאכיל את היוונים במסע להודו, אך בזיכרון האדם רק אלכסנדר מוקדון מורם באותן מערכות מעם. בעולם התודעה והתדמיות, הראש הוא נציגם של שאר האיברים. לכן, תואר של גוף שלם מוענק לראש ולא לירכיים.
יצחק רבין פיקד, לפחות רשמית, על צה"ל במלחמת ששת הימים, וזכה בכל הקופה של ההימור ההיסטורי ההוא – אפילו אם אשכנע את קוראי ספר זה שהוא לא תפקד כלל במלחמה, לא שלט בגייסות, ואפילו לא שלט בעצמו. רבין זכה בקופת 1967, והיה לכוכב עליון של ישראל. לכן, היה ראש ממשלתה ושר הביטחון שלה עד הירצחו – כפי שדוד בן-גוריון זכה בקופת הקמת מדינת ישראל, אולי גם משום שהרמטכ"ל יעקב דורי, עקב מחלתו, כמעט שלא תִפקד כמצביא במלחמת העצמאות, ובן-גוריון, מלבד היותו ראש הממשלה ושר הביטחון וקברניט היישוב והמדינה, היה גם מצביא המלחמה. ההתרחשויות ההיסטוריות הגדולות מעניקות למינוי הארגוני המקרי, והבלתי מוצלח לעתים קרובות, מעמד-על בלתי הפיך.
מאחֵד ירושלים הוא התואר הנעלה ביותר, שאליו יכול להגיע מדינאי ואיש צבא בעם ישראל – אולי יותר ממשחרר ומכובש. הוא ששחרר את קפיץ התקווה המשיחית בעם היהודי אחרי מלחמת ששת הימים, וזאת, למרבה האירוניה – במשגים ובמחדלים שלו. מבלי שהבין את המציאות שאליה נקלע, הניע יצחק רבין את ההתפתחות שבה נוסד גוש אמונים, ובה נהייתה הלאומיות המשיחית היהודית העכשווית למרכיב תרבותי מרכזי בעם היהודי ובחברה הישראלית.
כדוד בן ישי וכיהודה בן מתתיהו, כך פיקד יצחק רבין על צבא הישועה, שכבש את מדבר סיני, את רצועת עזה, את יהודה, את השומרון ואת רמת הגולן. הוא הרחיב את גבולות הארץ אולי יותר מכל כובש עברי, שקדם לו, וכך התקרב אל גבולות ההבטחה בברית בין הבתרים (בראשית, פרק ט"ו). היותו בתודעה הלאומית היהודית, כמעט במעלה אחת עם דוד המלך ועם יהודה המכבי, העניקה לרבין, כאמור, מעמד, שלא ניתן כמעט לקעקעו בציוויליזציה הנוכחית. זאת כתונת-הפסים שלו, ולכן כל האחים וכל היריבים כאחד, לא יוכלו כנראה לסלקו מעל במת גורלו; אלה מחלפות שמשון שלו, שהרצח קיבען. אך שלא כשמשון הגיבור, לא נמצאה, עד כתיבת שורות אלה, דלילה (הספק התנ"כי), שתצליח לנשלו מתהילתו ומעוצמתו, חרף הניסיונות הרבים בעבר (וגם של כותב השורות הללו), לעשות זאת. התואר, מאחֵד ירושלים, מקודש בעיני היהודים, אף חילוניים, אף אפיקורסים. יצחק רבין הוא כזה בעיני המאמינים בדת הצבא, שאת מצוותיה מקיימים, ובעקרונותיה מאמינים רובם של בני האדם, בין אם הם מודעים לכך ובין אם לא. בדמותו של איש קדוש לא ניתן לפגוע, אלא אם כן תתבטל קדושתו, והוא יתגלגל להיות משיח שקר, למשל אם וכאשר תימסר מחצית ירושלים מרצון לשלטון פלשתינאי כסעיף בהסדר מדיני.
הוכחה, עד כמה שהמיתוס של רבין, לא היה פגיע: בשנת 1988 העדתי, כאמור, כעד הגנה, בבית-דין צבאי במשפט של רוני אלמוג, שברח ממחבל פלשתינאי ב"ליל הגלשונים" (1987). אמרתי, שרבין ברח משדה הקרב ב-20 באפריל 1948, בהיותו מפקד חטיבת "הראל", ומוטב לצה"ל לטפל בו ולא בחייל, שלא סיים אפילו טירונות. יצחק רבין, שר הביטחון דאז, ומקורביו, סירבו להתייחס להאשמותיי. הציבור הרחב, לרבות חברי האליטות האקדמיות והביטחוניות, כלל לא הגיב. מאוחר יותר, היו מי שהתייחסו אל טיעוני כאל קוריוז תפל, המלמד משהו על אומרו, ולא אומר דבר על המפקד שברח. במערכת הבחירות הכלליות לכנסת בשנת 1992, העלה מטה הצעירים של הליכוד את הטיעון הזה שוב, כדי לפגוע בתדמיתו של מנהיג מפלגת העבודה. באו צעירי הליכוד לקלל, ונמצאו מברכים. ראש הליכוד וראש הממשלה, יצחק שמיר, הסתייג בפומבי מהטיעון, וכמוהו נהג גם איש המפד"ל וגוש אמונים, חבר הכנסת חנן פורת. אולי דווקא העלאת הטיעון הזה, על-ידי צעירי הליכוד, העלתה את קרנו של רבין בעיני הציבור הרחב, וסייעה לניצחונה של מפלגת העבודה בבחירות, כיוון שכל הפוגע במאחד ירושלים, פועל כבלעם: בא לקלל ונמצא מברך. רבים הגיבו אז באמרם: רבין הוא אנושי – פעמים רבות הוא הסתער בראש פקודיו על האויב אך היו לו גם משברים. כשהם התבקשו לציין פעם אחת שרבין הסתער בראש אנשיו הם התייחסו לדברים כשאלה קנטרנית שהרי ברור שהוא הסתער.
בשלוש השנים של כהונתו השנייה כראש ממשלה (1992-1995), רבין זכה גם לתואר: עושה שלום. שלום לא היה מעולם בתבל, בוודאי שלא בארץ-ישראל. לפיכך התואר הזה שמור לקדוש ברוך הוא. בכפל התארים האלה לא זכה איש לפניו, והוא העלה את רבין ממעמד אל למעמד אלוהים. אחרי שנרצח, היו שאמרו "עכשיו יש אלוהים בשמים". ספק אם אי פעם, בתקופה המודרנית, התחוללה בעם סופה רגשית, כפי שהתחוללה בישראל אחרי רצח רבין. כדורי המוות לא רק שלא פגעו במיתוס הזה, אלא יצרו ממנו מיתוס-על.

2. נביא שקר

גם יגאל עמיר השתייך לדת הצבא. הוא היה ילד תימני, ילד של אמא, שלמד תורה אצל הליטאים באסכולת הרב שך. כשהיה בן תשע עשרה, הצטרף לישיבת הסדר ביבנה, ואחר כך התגייס ל"גולני". הוא היה ררנ"טיסט, קשוח, ובעל כושר מנהיגות. חבריו ביחידה כינוהו "נצנץ" (נורית), והוא נחשב לבעל ראש גדול. הוא ניחן במקוריות, היה בעל רעיונות סוחפים והיה מוקף לוויינים.
עמיר למד באוניברסיטת בר-אילן משפטים ומחשבים, והשתתף בקורס של מחבר שורות אלה על ההיבטים הצבאיים והחברתיים של מלחמות ישראל. באותו קורס ביקרתי באזני הסטודנטים את הפרדיגמה הביטחונית-התנהגותית של הציוויליזציה הנוכחית, והצגתי בפניהם פרדיגמה חדשה: תיאוריה של הפרקסיס הביטחוני ושל אבני היסוד של הוויית הצבא והמלחמה ושל התנהגות האדם, לפי מודלים צבאיים. עמיר רכש לעצמו כלים לאינטלקטואליזציה של מצבים ביטחוניים והתנהגותיים, על מנת לתפקד ביעילות בתנאי קרב בלוחמה סדירה ובלוחמה זעירה. גם לאנשי מערכת הביטחון, שבראשה עמד רבין, הוצעה השיטה פעמים אחדות, אך הם דחו בלעג את הצעתי. הם האמינו, שהם יודעים הכול. הם אפילו לא הגיעו לשלב הסוקרטי של הידיעה, שאינם יודעים.
בקיץ 1995 הנהיג עמיר מאות סטודנטים מאוניברסיטת בר-אילן בהפגנות בימי חול. בשבתות עסקו הסטודנטים בלימוד, במקומות שונים בארץ-ישראל. לאחד מסופי השבוע האלה, שלושה חודשים לפני הרצח, הוא הזמין את מחבר השורות הללו להרצות בפני החבורה על מלחמות ירושלים, ולהדריך אותם באתרי הקרב בבירה. חידדתי באוזניהם באותו שישבת את התיאוריה. איש לא דיבר שם על אלימות, לא כל שכן לא על רצח.

3. גיבור לשתות יין

אישיות פוסט-טראומטית, גיבור לשתות יין, שמצבי דמדומו הם נכס צאן ברזל בתרבותנו הלאומית, ושב"הרעלת ניקוטין", תירצו מקורביו את קריסתו הנפשית כרמטכ"ל בשעת מבחן-עליון, בתקופת "ההמתנה", שקדמה למלחמת ששת הימים – כך התרשמתי מיצחק רבין בשתי הפעמים, בסוף שנות השבעים, בהם ראיינתי אותו באריכות על מלחמת העצמאות. אחרי הראיון השני פגשתי בבניין "מעריב" את מחבר האוטוביוגרפיה של רבין, העיתונאי דב גולדשטיין. הוא הוסיף פרטים על שכרותו של רבין. שתיית-יתר ועישון מופרז הם משפיעי אישיות ומרופפי אישיות בולטים. השערתי: שתיית יתר הייתה אמצעי של רבין לטשטש את התסמונת הפוסט טראומטית הכרונית שלו מאז לקה בהלם קרב ב-20 באפריל 1948 (ראה להלן).
זה היה ראש ממשלת ישראל, עד נובמבר 1995.
רבין נרצח באשמה ישירה של תפקודו הלקוי, כאשר קרסה מערכת אבטחתו, שעליה היה הוא השר האחראי. זאת הייתה המסקנה גם של ועדת שמגר שחקרה את הרצח סמוך להתרחשותו, וגם של היועץ המשפטי של ממשלת ישראל, מני מזוז, לאחר עשר שנים. ממשלתו הייתה מפורסמת בקלקוליה ובתירוציה, בייחוד בתחום הביטחון, שעליו הופקד רבין ישירות. רבין, שלפי הערכתה של הפסיכולוגית הקלינית, ד"ר נטע כהן דור-שב, היה בעל אישיות סכיזואידית , הקורסת בתנאי לחץ, היה חסר השכלה של ממש ונעדר עומק תרבותי, כפי שכל אדם יכול היה להיווכח מסגנון דיבורו ומתוכן אמירותיו, וכפי שהקוראים יוכלו ללמוד מהספר הזה, אם יתגברו על עכבותיהם האמוניות.
יצחק רבין לא רשם, במהלך חייו, שום הישג ראוי לשמו בתחומי עיסוקיו המקצועיים, שעיקרם צבא וביטחון. כל הישגיו המפוארים הם מיתולוגיים – תוצר בולט של הציוויליזציה המיתולוגית שלנו. ל"הישגיו" הגיע בעקבות מפעל יחצ"ני אדיר למען אינטרסים אישיים, מפלגתיים, מנגנוניים ואידיאולוגיים, שסיפקו את שאיפת העם למלך. זה התברר ביתר שאת אחר רציחתו. כל תושבי מדינת ישראל מזינים את מפעל ההאדרה הזה. באמצעות מסיהם. רוב תושבי מדינת ישראל, לרבות ראשי האופוזיציה, העיתונאים ואנשי הרוח, לא יצאו נגד העסקתם כעבדים בבניית פירמידה זו. משתתפים במימון המפעל הזה גם תושבי ארצות-הברית, שנשיאם ביל קלינטון ושני נשיאים בעבר, ג'ימי קרטר וג'ורג' בוש, חשו מארצות-הברית לירושלים להשתתף בהלוויית רבין, כמו היה הנרצח נציב מעצמת-על במזרח התיכון, או במלים אחרות, סוכן אמריקני. רבין המפואר הוא מוצר קיבוצי בין-לאומי, ואין אדם בישראל ובארצות-הברית היכול להתחמק ממעורבות בו.

4. מחדלו הביטחוני האחרון

הכתובת על הקיר, לרצח רבין, נרשמה כבר אחרי שקין רצח את הבל, ואחרי שהחברים הטובים ברומא רצחו את יוליוס קיסר. רצח הנשיא קנדי היה אזכור נוסף. כל המופתע מרצח פוליטי מוכיח שחסרים לו השכלה ורקע תרבותי או שהוא צבוע. לקבוצת הצבועים שייכים רוב אנשי האקדמיה של ישראל מה שמלמד על רמתה. תגובת הציבור הרחב לרצח רבין הוכיחה, שרובו כזה שהרי מורי הדור הם כאלה.
התרעה לרצח רבין, ניתנה כשנה לאחר שרבין היה לראש ממשלה: ד"ר ברוך גולדשטיין טבח במתפללים מוסלמיים במערת המכפלה. ועדת חקירה, בראשות נשיא בית-המשפט העליון מאיר שמגר, חקרה את האירוע. רוב חקירתה הוקרן בשידור ישיר בטלוויזיה הישראלית. כל העם למד, שבמערת המכפלה התחולל מחדל ביטחוני.
"אלוהים נמצא בפרטים" אומר פתגם צרפתי. אלה הפרטים בפרשת רצח רבין: ביטחון פנים מול סיכונים של אלימות אידיאולוגית הוא תחום אחריותו של שירות הביטחון הכללי, הכפוף ישירות לראש הממשלה. בפרשת מערת המכפלה כשל גם צה"ל. צה"ל נמצא בתחום אחריותו של שר הביטחון. השב"כ וצה"ל נכשלו בחברון. ראש הממשלה ושר הביטחון, בזמן האירוע, היה יצחק רבין.
הלקח העיקרי מפרשת גולדשטיין היה, שתחום הביטחון בישראל מוזנח. כיוון שהדג מסריח מן הראש – לא ניתן היה לתקן את הליקויים, ולהפיק לקחים, מבלי לשפר את תפקוד השטח הזה הסמוי מעיני הציבור – שהוא בין יצחק רבין לבין השב"כ וצה"ל. השיפור הזה לא נעשה, כי איש אינו נוטה להצביע על ליקויי עצמו, והכפופים לא מעזים בדרך כלל לבקר את ראש המערכת. האחריות על אי-הפקת לקחים ועל אי-תיקון ליקויים בשב"כ, היתה מוטלת על יצחק רבין. גם רציחתו אינה יכולה לבטל זאת.
לאחר הטבח במערת המכפלה, היה צריך להיות ברור, גם לחסרי תרבות, שחיים בינינו כמה אנשים, המוכנים לרצוח במטרה לקדם את מטרותיהם הלאומיות. כבר אז נאמר ונכתב שד"ר גולדשטיין אינו תימהוני יוצא דופן ואינו צעיר מוסת, אלא אדם שפעל בשיקול דעת ובתכנון מחושב. על כל רצח אחד שבוצע, יש עשרות שתוכננו ולא בוצעו, או שעשויים להתבצע בעתיד. חברים טובים שלי בעלי מעמד בכיר בתחומים מגוונים במדינה אמרו ב-1982 שיש לרצוח את ראש הממשלה מנחם בגין ואת שר הביטחון אריאל שרון על שיזמו את מלחמת לבנון הראשונה והובילו אותה באופן קטסטרופאלי. קיווינו, שאנשי השב"כ יארבו לרוצח הבא, שיהיו מתוחכמים ומקצועיים ממנו, ושינטרלו אותו בטרם יבצע את זממו. קיווינו, שיצחק רבין, מר ביטחון, ידאג שכך הם יפעלו – אלא אם כן עמדו הם עצמם מאחורי הרצח. וגם אז, היה עליהם להיות יעילים יותר ולא להשאיר עקבות. ישראלים רבים סבורים שלא עמיר אלא השב"כ רצח את רבין, למרות שרוב אמצעי התקשורת מתעלמים מהם ומסברה זאת, כאילו אין זה לגיטימי להטיל ספק. רבים בארה"ב סבורים שה-FBI אחראי לרצח קנדי, ואמצעי התקשורת שם אינם רואים בהם תימהוניים וסהרורים.
רצח רבין מלמד, שמאז הטבח במערת המכפלה, הסתאבה מערכת ביטחון הפנים הסגורה והחסויה, עוד יותר שהוכיחה את שחיתותה עוד לפני כן בפרשת אוטובוס 300. התפקיד העליון של השב"כ הוא לשמור על חיי ראש הממשלה, גם כשאיש אינו מאיים על חייו, וגם כשהעם אינו מפולג. מעשי רצח כאלה נעשו במדינות אחרות, בנסיבות קלות בהרבה, כמו רצח הנשיא קנדי בנובמבר 1963. בארצות הברית לא הייתה סיבה הגיונית, לכאורה, לרצח, מחוץ להיגיון שתמיד מישהו מבקש לחסל ראש מדינה.
תפקוד השב"כ במוצאי שבת, ארבעה בנובמבר 1955, בכיכר מלכי ישראל בתל-אביב, היה הגרוע ביותר שניתן להעלות על הדעת – כפי שתפקוד צה"ל בפרוץ מלחמת יום הכיפורים, באוקטובר 1973, היה הגרוע ביותר שניתן לעלות על הדעת. בשני המקרים, אנשי "ארץ ישראל היפה" והבכיינית עמדו בראש מערכת הביטחון. לפני שלושים וחמש שנים הייתה התפתחות המלחמה כל כך תמוהה שדומה היה כאילו צה"ל סייע למצרים לצלוח את תעלת סואץ. התפרסמו בעניין הזה כמה תיאוריות, שלא ניתן לדחותן בקלות וסביר יהיה שעוד יצאו לאור, שהרי בינתיים נרצח בלונדון "הסוכן", ד"ר מרואן אשרף, שהינו איש מרכזי בתיאורית הקונספירציה. בעניין רבין נדמה, או שהשב"כ רצח (אולי בטעות), או שעשה הכול על מנת להיות אימפוטנטי. כמו לגבי מלחמת יום הכיפורים גם הפעם העלה ההיסטוריון פרופ' מיכאל הר-סגור את ההשערה, מייד אחרי הרצח, לפי אנלוגיות למקרים דומים בהיסטוריה, שיגאל עמיר נעזר באנשי שב"כ לבצע את זממו. ועוד: זמן לא רב אחרי הרצח ביקש להיפגש איתי בעל פרס ישראל, חבר הכנסת לשעבר ופרופ' לאווירונאוטיקה, יוסף יום. בפגישה נכח איש רפא"ל לשעבר, פרופ' ישעיהו לנג. רום טען באוזנינו כי הנתונים האובייקטיביים מראים כי לא עמיר, אלא השב"כ רצח את רבין, וזאת לפני שברי המיש פרסם ברבים את תיאורית הקונספירציה.

במשך שנים חוקרת הוועדה על שם אדיר זיק את פרשת הרצח. בקצרה, הרי הסיכום שלה מאוגוסט 2008:
ההתנקשות המבוימת ברבין תוכננה מספר חודשים קודם לכן, במסווה של "תרגיל שב"כ", כדי להפוך על פיה את קערת הפופולאריות הדועכת של תהליך אוסלו ושל רבין עצמו לפני הבחירות שעמדו בפתח, ולהעליל על הימין הדתי עלילת היותו אלים ומסוכן לדמוקרטיה.

כמתוכנן, יגאל עמיר ירה כדורי סרק ורבין נכנס למכונית השרד שלו ללא פגע. בדרכו למטה השב"כ, הוא נורה, כעבור כ-15 דקות, במכוניתו, והועבר לניידת טיפול נמרץ בה הובהל למיון ביה"ח "איכילוב", כשבגופו קליע בודד, שחדר בקדמת החזה מימין, וגרם לריסוק החוליה D5. רבין נפטר מפצעיו לאחר כ-40 דקות של טיפול אינטנסיבי, ואולם עם יציאת הצוות הרפואי מחדר הטראומה, נורו בגב הגופה שני כדורים נוספים , שנועדו ליחס את הרצח ליגאל עמיר. הרופאים הוחזרו לזירה, ביצעו פעולות רפואיות כדי לסייע בטשטוש התרחיש האמיתי. מאוחר יותר שוכתבו המסמכים המקוריים ואילו המסמכים המקוריים וצילומי הרנטגן הועלמו . הצוות מן המכון הפתולוגי נקרא לביה"ח איכילוב באמתלה של חשש להפיכה, ולפני הנתיחה הוחתם פרופ' היס על שמירת סודיות, כאשר התוצאה היתה העלמת הממצאים הקשורים בקליע בחזה, אשר ריסק את החוליה הגבית, מן הדו"ח הפתולוגי ולחילופין הכללתם של הקליעים אשר נורו בגופה. דיווחו של פרופ' היס נועד להסוות את פרטי הרצח. וועדת שמגר שיתפה פעולה בהסתרת האמת, בעוד שמערכות המשפט והתקשורת סיפקו את הגיבוי המשפטי והתקשורתי להעלמת הממצאים המפלילים וממשיכות בכך כבר 13 שנים

עדיין לא ברור מי היה המתנקש האמיתי ומה בדיוק היה המניע , אולם ללא ספק הדבר ידוע ליורם רובין, מאבטחו האישי של רבין, שישב לידו במושב האחורי ברכב השרד. למרבה הפליאה, על גבי המושב הימני-הקידמי ראה מאבטח של בית החולים איכילוב כתם דם גדול, אשר יכול להיות שייך למתנקש האמיתי יש טענות שהוא התאבד או חוסל במקום וכי מאבטח נוסף "נעלם" בנסיבות מסתוריות.

הרופא ד"ר יוסי כהן חקר באופן עצמאי את פרשת הרצח ופרסם את ממצאיו בספר להלן עיקרי ממצאיו:
בהסתמך על המסמכים הרפואיים, הרנטגניים והפתולוגיים: רבין הובא למיון (כפצוע אלמוני) עם פצע ירי בודד בקידמת החזה מימין. הקליע הקטלני חדר לעמוד השידרה וריסק את החוליה הגבית בגובה D5-6, וכתוצאה מכך לקה רבין בשיתוק מיידי (שוק ספינלי). בשעה 22.30, לאחר כ-40 דקות החייאה ומתן עירויי דם, נקבע מותו של רבין (בחדר הטראומה). זמן מה לאחר קביעת מותו של רבין הוחזרו הרופאים לחדר הטראומה ונאלצו "לחדש" את הטיפול הרפואי. הגופה הועברה לחדר הניתוח ושם נתקלו הרופאים ב- 2 פצעי ירי חדשים בגופה, האחד בגב מימין (והקליע נעצר בקידמת החזה מימין) והשני במותן שמאל (והקליע ריטש את הטחול, חדר את הסרעפת ונעצר בשער הראה השמאלי). הרופאים כרתו את הטחול והוציאו את הקליע משער הראה השמאלי במקביל לעירויי דם נוספים. באופן זה הובטח תיעודם של פצעי הירי החדשים בגב במסמכים הרפואיים והפתולוגיים. בהמשך נכתבה תעודת חדר המיון מחדש תוך השמטת הקליע הקטלני שנורה מלפנים, והוספת הקליעים שנורו בגופה. במקביל, הושמט הקליע הקטלני מן הדו"ח הפתולוגי וריסוק החוליה נמחק כלא היה. לבסוף, מן התיק הרפואי והתיק הפלילי סולקו תעודת חדר המיון המקורית וצילומי הרנטגן וה-CT המפלילים, אשר בהם תועדו הקליע הקטלני וריסוק החוליה. באופן זה ניתן היה לייחס את מותו של רבין לירי מאחור, תוך העלמת הירי מלפנים והשיתוק, אשר יכלו להסגיר את זירת הרצח האמיתית, קרי במכונית (במהלך הנסיעה שיעדה ככל הנראה היה למטה השב"כ).

בתמצית, על פי הממצאים הרפואיים והרנטגניים, רבין נורה לראשונה בזמן הנסיעה במכוניתו (מלפנים), כשעל מנת לטשטש את זירת הירי האמיתית ואת העובדה כי רבין לקה בשיתוק מיידי (שאינו מסתדר עם תרחיש ירי בכיכר, בהתחשב בעובדה שרבין נראה צועד על רגליו לאחר הירי בכיכר), נורו בגופה (מאחור) 2 קליעי ההולופוינט אשר יוחסו ליגאל עמיר, והמסמכים הרפואיים המקוריים וצילומי הרנטגניים המפלילים הועלמו. בעתירה לבג"ץ (229/06) הועלו כל הממצאים הללו, אך בג"ץ סירב לבטל את הדו"ח הפתולוגי ולאפשר את חשיפת מסמכי המיון המקוריים וצילומי הרנטגן החסויים.

...
http://www.quimka.net/?l=he&a=343606
חזרה למעלה

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: חמישי 20.11.08 10:06    נושא ההודעה: המשך המאמר של ד"ר אורי מילשטיין

...בהנחה המקובלת על רוב הישראלים, שיגאל עמיר רצח את רבין, אין ליקוי אחד, שלא ניתן למצוא בתפקוד השב"כ. ועדת חקירה פנימית של הארגון, שהיתה מורכבת משלושה ראשי אגפים לשעבר, קבעה ימים אחדים, אחרי האירוע, שהיה בפרשה "כשל תכנוני, כשל ביצועי ושיקול דעת מוטעה", מתברר, כי אנשי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ החלו בהכנות לעצרת השלום, שבה נרצח רבין, כשבוע לפני האירוע. ב', ראש היחידה, שדרגתו מקבילה לדרגת אלוף-משנה בצה"ל, הכין תכנית מפורטת לאבטחת ראש הממשלה באירוע, והציגה לפקודיו. התכנית הוכנה יחד עם ראש ענף המבצעים של היחידה, ובשיתוף עם האיש שמונה להיות מפקד האירוע, שדרגתו מקבילה לדרגת רב-סרן בצה"ל.

בשבוע שקדם לעצרת, אישר ב' את התכנית. מספר שעות לאחר האישור, החליט ראש היחידה להביא את התכנית לאישורו של ד', ראש אגף האבטחה, שדרגתו בשב"כ מקבילה לדרגת אלוף בצה"ל. בהוראת ד', בדקה המשטרה מאות דירות בסביבת אתר העצרת.

סמוך לתחילת העצרת הוצבו באזור מאות שוטרים, לוחמי משמר הגבול ואנשי מודיעין של המשטרה. יגאל עמיר הגיע למקום, בשעה שבע בערב, חמוש באקדח. במהלך העצרת, הבחין ד', שבאזור הסטרילי, שדרכו אמורים הנואמים לרדת מן הבמה, נמצאים אנשים רבים ללא אישורים. ד' וב' הורו למשטרה להציב מחסום במקום. המחסום הוצב כשלושה מטרים ממכוניתו של רבין. ומטווח כזה ניתן לירות ולפגוע ללא קושי. לפי הנהלים, המחסום אמור היה להיות חמישה עשר מטר לפחות מהמכונית. אנשי השב"כ גם לא טרחו לוודא – לפי דו"ח ועדת החקירה הפנימית שממצאיו פורסמו בעיתונים – שהמשטרה תוציא מהשטח הסטרילי אנשים שהסתננו אליו לפני כן. המחסום היה חסר כל ערך. בין ארבעים האנשים, שהסתננו לפני הצבת המחסום לשטח הסטרילי, היה יגאל עמיר.

בשעה 21.50 ירד רבין במדרגות מהבימה, וסביבו הצטופפו אנשים רבים, שכלל לא היו אמורים להימצא שם. ד', שהיה במקום, לא הבחין במחדל. לדעת מחברי הדו"ח, "מדובר בכשל ביצועי". עמיר הסתתר סמוך לתאי הטלפון הצמודים לקיר בניין עיריית תל-אביב. הוא התקרב עד מרחק מגע ממש מראש הממשלה. כשרבין היה קרוב למכוניתו, שלף עמיר את אקדחו וירה שלושה כדורים. לדברי הדוח, שני כדורים פגעו בראש הממשלה. אחד המאבטחים קפץ לעבר רבין המתמוטט, הכניסו למכונית והורה לנהג לנסוע מיד לבית-החולים.

אופן הטיפול בראש הממשלה, אחרי שנפצע גם בהנחה שהוא אכן נפצע בידי יגאל עמיר, חיסל את הסיכוי הרפואי להצילו. במקרה כזה יש להניח את הפצוע בשכיבה - עד בוא צוות רפואי מקצועי. ראוי היה, שינהגו בראש ממשלת ישראל כפי שנוהגים בכל פצוע בקרב, או בתאונת דרכים.

כל חובש קרבי בצה"ל יודע כי אסור לטלטל וללחוץ אדם שנפגע בשלד ובכלי הדם הפנימיים. רצח רבין הוא, בראש וראשונה, מחדל של הבחורים הטובים מהשב"כ – יום הכיפורים שלהם. כמו בפרשת גולדשטיין, כך בפרשת יגאל עמיר, האחראי המיניסטריאלי היה ראש הממשלה, והפעם הוא שילם אישית את המחיר. זה היה מחדלו הביטחוני האחרון. (ניתוח מפורט של הרצח וחקירתו ראה להלן).



5. נחמת טיפשים



לו היו מנהיגים לאומיים וראשי ממשלות מגיעים למעמדם לאחר מצוינוּת אובייקטיבית חשופה לביקורת, רבין לא היה נעשה מעולם איש צבא בכיר, ובוודאי שלא רמטכ"ל, וממילא לא היה ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון שלה. אמנם כאלה הם גם רוב המנהיגים במדינות אחרות, אך בעניין הזה, צרת רבים היא נחמת טיפשים.

ולמרות כל האמור לעיל, יצחק רבין הוא סיפור של הצלחה, שמעטים כמוהו – הצלחה מפליגה של האיש שנכשל בכל אשר עשה, וכישלונות בממדים כאלה נדירים אצל עמיתיו בעולם. כשנרצח היה בן 73, שמונה שנים אחרי גיל הפרישה לגמלאות. איש, שזמנו עבר, ומעולם בעצם לא היה נטוע בזמן ולא התאים לעידן של מוֹתר האדם, שלט עלינו וקבע את גורלנו, לא רק בהווה, אלא גם לעתיד לבוא, למשך שנים רבות. הוא היה שחקן ציר ראשי במשחק המדיני-אסטרטגי במזרח התיכון, והשתייך לנבחרת העולמית של מקבלי ההחלטות הגלובליים, המובילים את כדור-הארץ לקץ החיים.



6. מר ביטחון לקרנפים



סקרי דעת-קהל לימדו שרבין היה הפוליטיקאי הפופולארי ביותר במדינה, בתום ארבע השנים הראשונות של שנות התשעים לפחות, ושרוב הישראלים אהבוהו, העריכוהו, וכיבדוהו. עיתונאים ישראליים מושחזי-עט, שכישוריהם הביקורתיים הוכחו לא אחת, התחרו ביניהם בתרגום כישלונותיו להצלחות גדולות.

רוב קוראי הספר הזה סברו בוודאי, כשנטלוהו בראשונה לידיהם, שראש ממשלתם, שר הביטחון שלהם וראש המטה הכללי של צה"ל במלחמת ששת הימים, הוא אדם אמיץ ונבון, היודע לקבל החלטות קשות, ובייחוד שהוא אכן "מר ביטחון" – משמע מקצוען[7] ביטחוני. אנשי אקדמיה שירתוהו כקרנפים במשמעות שהציג יוג'ין יונסקו במחזהו המפורסם בשם זה – למרות שלא הבין את לשונם ואת אורח מחשבתם, ולא קרא את מחקריהם. באולמי ההרצאות, אנשים כמותו משמשים לפרופסורים מודל שלילי, שיבהיר לסטודנטים את טיבו של "האדם הפוליטי" האופייני, על כל מגרעותיו ומגבלותיו. מחוץ לאקדמיה, הם התחנפו אליו כשרק ניתן.[8] סופרים ואמנים היו עפר לרגליו, למרות שלא התעניין ביצירותיהם. אנשי משק וכלכלה התחרו על מקום לצדו בארוחות חגיגיות ובקוקטיילים, למרות שאליבא דכולי עלמא, רבין לא הבין דבר וחצי דבר בענייני משק וכלכלה.[9] אנשי ביטחון התמוגגו למשמע שמו, ונתנו לכך ביטוי בפומבי, כדי שיגיע דברם לאוזניו – למרות שבעשרים באפריל 1948, הוא ברח משדה הקרב בשער-הגיא, ונטש את פקודיו הנהרגים ומוכי ההלם.[10] אף שיוקרתו הפוליטית, כראש ממשלה וכמדינאי, נמצאה בהידרדרות בתחילת 1995 – לא היה אדם בישראל שיוקרתו הביטחונית הרקיעה שחקים כפי שהרקיעה יוקרתו של רבין. את הרף הנמוך של מבחן הדמוקרטיה הוא עבר בהצטיינות יתרה, למרות שדפוס תפקודו היה אנטי-דמוקרטי קיצוני.[11]

לא רק מזדנביו, שמלוא כל הארץ כבודם, מתחרים ביניהם מי יבטא ביתר עוצמה את תהילתו הביטחונית של רבין, אלא גם יריביו הפוליטיים החריפים ביותר, נשבו בקסמו הביטחוני, והעמידו את עצמם לשירות מרכבתו. בשנת 1994, ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, דחה מכול וכול, בחריפות קיצונית, את מדיניות השלום של ראש הממשלה, יצחק רבין, ובספר זיכרונותיו כתב שמיר, שרבין היה שר ביטחון טוב, והיה "הרמטכ"ל הטוב ביותר שהיה לצה"ל מעודו (יצחק שמיר, סיכומו של דבר, עמ' 202)". בדבריו גילה ראש הממשלה לשעבר את חוסר הבנתו בהוויית הצבא והמלחמה, הוכיח לא רק בורות מוחלטת בידיעת העובדות, אלא גם התגלה ככסיל מדיני. שהרי רבין ותומכיו שיווקו את מהלכיהם המדיניים לציבור, בעזרת תהילתו הביטחונית של רבין, ובדבריו אלה בבלי דעת סייע להם שמיר במאמציהם.

שני מנהיגי עבר בישראל היו עשויים להתחרות בפופולאריות הביטחונית של רבין: דוד בן-גוריון ומשה דיין. בן-גוריון לא היה, להוותו (ולמזלם של הישראלים), גנרל, לא השתלם בקורסים צבאיים, לא נשלח לבתי-ספר צבאיים בחו"ל ולא פיקד על גייסות.[12] לפי הקודים של דת הצבא, שהיא דתם של רוב הישראלים, אין בן-גוריון יכול להשתייך למדור העליון של מסדר הביטחון.

משה דיין היה אמנם גנרל (בעל הכשרה מיליציונית כשל רבין), ואפילו רמטכ"ל. הוא שימש שר ביטחון במלחמת ששת הימים (שבה רבין היה רמטכ"ל בלתי-מתפקד, שלקה בתסמונת פוסט-טראומטית), ואחרי אותה מלחמה זכה למעמד "מר ביטחון". יוקרתו הביטחונית התנפצה במלחמת יום הכיפורים, כשהיה בן חמישים ושמונה. מקריסת מערכת הביטחון של ישראל באוקטובר 1973 ומקריסת תורת הביטחון שלה, באשמתו הישירה גם אם לא הבלעדית, אפילו משה דיין האגדי לא היה יכול להתאושש.



7. צלחת הספגטי



יצחק רבין צבר יותר שנות צבא, שנות גנרל, ושנות קברניט ביטחוני-לאומי מכל אדם בישראל, וכנראה גם במדינות הדמוקרטיות בעולם כולו. הוא היה חסר כמעט השכלה צבאית רשמית, ואף בלתי רשמית. הקורסים הצבאיים שעבר היו ברובם מיליציוניים-אידיאולוגיים ולא צבאיים-מקצועיים. פרסומיו רדודים, בלתי-מדויקים בעובדות, בלתי-אנליטיים וחסרי כל ערך כהגות צבאית. לא הייתה לו השכלה גבוהה כלל. כל אלה מהווים גושפנקה פופולארית למיליטריזם הפרימיטיווי של ישראל, שבה שולטים גנרלים, לא רק בצמרות הפוליטיות והביטחוניות, אלא בכל מגזרי החיים, לרבות בתחום המדע, התרבות והחינוך, ורבין מייצג את אישיותם ואת איכות השכלתם ותרבותם. האנשים האלה, לא זו בלבד שלא אהבו את הדברים האלה כשהתפרסמו בראשונה, אלא שעשו כל אשר לאל ידם, כדי להצניעם; ויכולתם רבה במקומותינו.

לסיכום: רבין הוא "צלחת הספגטי" של אומברטו אקו, שמתוך ניתוחה ניתן להבין את התרבות הפוליטית בישראל, לפחות.[13]

ביוני 1994 תיאר רבין לעיתונאים את תרבותו השלטונית, והסביר את אופן קבלת החלטותיו: "אני עובד בשיטה צבאית, יש צינורות פיקוד".[14]

בפברואר 1995 העריך הפסיכולוג הקליני ד"ר אבנר פלק את רבין כך:

יש לו צורך מתמיד לשלוט בכול, ולנהל את הכול. כשהיכולת הזאת נפגעת, והדברים הולכים קשה, הוא נלחץ ומגיב בזעם. הוא מתפרץ על השרים, מתפרץ על בית-המשפט, על מבקרת המדינה, על כולם. זו ההגנה שלו מפני חוסר אונים [נעמי לויצקי, "רבין, איך הוא יחזור לנווט". ידיעות אחרונות, 2 במארס 1995].

רבין התגייס לפלמ"ח מיד עם הקמתו, בשנת 1941, בהיותו בן תשע עשרה. הוא סיים את שירותו הצבאי כראש המטה הכללי בשנת 1967. בעשרים השנים 1947-1967 הוא מילא תפקידים אסטרטגיים, והיה שותף להכרעות לגבי הקמת מדינת ישראל ועל המשך קיומה. כשלוש עשרה שנים היה אלוף ורב-אלוף בשירות סדיר. כעשר שנים, נטו – שר ביטחון, כחמש שנים, נטו (בשתי תקופות) – ראש ממשלה. גם את חמש שנות שירותו כשגריר ישראל בארצות-הברית, בין מלחמת ששת הימים למלחמת יום הכיפורים, ניתן למנות עם שנותיו הביטחוניות, שהרי לשגריר ישראל בוושינגטון יש מעמד של שר בכיר, השותף בהכרעות הביטחוניות של הממשלה.

בחמישים וארבע שנים – מגיוסו לפלמ"ח ועד לרציחתו – צבר רבין כישלונות ומחדלים ביטחוניים, שתוצאותיהם עלולות היו לסכל את הקמת מדינת ישראל ואת קיומה. היא ניזוקה מהם כמעט ללא תקנה. סיפור מנהיגותו של רבין במדינתו העצמאית של "עם הספר", מאפיין את מדינת ישראל, את כישלון הציונות ואת אי הגשמת חזונם של האבות המייסדים של תנועת העבודה – אנשי "חבורת כינרת" – לכונן בארץ ישראל חברת איכות חדשה. ה"רומן" בין רבין לבין מדינת היהודים, מסביר את תהליכי השקיעה והקריסה, המתחוללים בישראל כיום.

ציוני הדרך העיקריים, בסיפור חייו של רבין, התפרסמו וידועים לכול. אף-על-פי-כן תדמיתו בישראל היא כשל אל, ואפילו אנשי אקדמיה אינם מעיזים לערער עליה, שהרי הם עלולים למצוא את עצמם ללא משרה, ללא תקציבי מחקר, בלי פרסים ובלי כיבודים. רוב הישראלים, אפילו מתנגדיו הפוליטיים, מחשיבים את תבונתו האסטרטגית. מי שמעז לפקפק במוסכמה זו, הוא כופר בעיקר ונידון ללעג ולהחרמה.








---------------------------------------------------------------------- ----------

[1] .דוגמאות: מנכ"ל משרד ראש הממשלה בימי רבין, שמעון שבס, ומנהל לשכתו של רבין ויועצו לענייני תקשורת, איתן הבר. בימי השנה לרצח מככבים הללו באמצעי התקשורת ומורים הלכה בפרשת רבין ללמדכם אל איכות אנשי התקשורת.

[2] . דוגמאות: אנשי "מרכז רבין", פוליטיקאים ממפלגת העבודה.

[3] הפסיכולוגית הקלינית, ד"ר נטע כהן דור-שב מאוניברסיטת בר-אילן, פרסמה פרופיל קליני של יצחק רבין, ובו כתבה, בין היתר: התמונה הפתולוגית המזדקרת בבירור היא של אישיות סכיזואידית או אופי סכיזואידי [הפרעת אישיות, המתבטאת, בין היתר, בנטייה להפנמה נפשית ולבידוד]. אחד המצבים הנקראים "גבוליים" ... אחד המאפיינים הבולטים של הסכיזואיד הוא ההתרחקות, הנסיגה: הוא חי בנפרד, הוא נוקשה, עוטה שריון, מתגונן ואינו נגיש לזולת. ביסודו הוא בודד ואף חושש מאנשים ... ניכרים אצלו חוסר קשר ממשי, היעדר יחסי אובייקט אמיתיים וחוסר רגשות אמיתיים.



[4] .את הסיכום מסר למחבר חבר הוועדה פרופ' לגנטיקה וביוטכנולוגיה באוניברסיטת באר שבע אריה זריצקי. יתר חברי הוועד הם: רותי אייזיקוביץ, אשת חינוך ותיקה נתן גפן, איש מחשבים וחוקר פרטי, הלל ויס, פרופ' לספרות עברית ועו"ד ד"ר דוד חן, כירורג וסא"ל מיל', ד"ר רחל טסה, כימיה פיזיקאלית וחינוך,קטי כהן, מנהל עסקים.



[5] . "קונספירציה", http://www.f2h.co.il/807102

[6] . מכתב של ד"ר כהן למחבר, 7 בספטמבר 2008.

[7] מקצוען – משמע, שולט ברזי המקצוע מבחינה אינטלקטואלית ומבחינה יישומית.

[8] דוגמה אחת מִני רבות: פרופ' איתמר רבינוביץ, מזרחן, שהיה דיקן הפקולטה למדעי הרוח ונשיא אוניברסיטת תל-אביב, שימש בסוף חייו של רבין כשגריר ישראל בארצות-הברית. מי שבחר ברבינוביץ לתפקידים הבכירים באוניברסיטת תל-אביב, בחר גם ברבין, למרות שלא בהכרח עשה זאת במודע. רבינוביץ לא היה מגיע למעמדו הרם, בממשל הישראלי, אלמלא התאים את עצמו לרבין. אם אדם, שמתאים את עצמו לממשל, היה רקטור, משמע שזו אוניברסיטה של קרנפים. בעת כתיבת השורות הללו, רבינוביץ הוא נשיא אוניברסיטת תל-אביב, שאופן הניהול הכושל שלה/שלו צוין על-ידי מבקר המדינה.

[9] בימי המשבר בבורסה הישראלית, ביוני 1994, הוא התבטא בפומבי, שהמשבר הזה לימד אותו, שכלכלה אינה מדע מדויק. מן הראוי היה, שראש ממשלה ילמד זאת עוד לפני גיל שבעים ושתיים. תפקודו בעת המשבר הבא בבורסה, ברבע האחרון של שנת 1994, אחרי החלטת הממשלה להטיל מס על רווחים בבורסה בשיעור עשרה אחוזים, ובעת תהליכי החקיקה, מעיד, כי לא למד דבר.

[10] שני אנשי צבא בכירים מאוד, שהתמוגגו בפומבי פעמים אחדות מאישיותו הביטחונית של רבין, הם הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף אהוד ברק, ו"מר שריון" המוכתר של צה"ל, אלוף בדימוס ישראל טל, שהיה גם סגן הרמטכ"ל, וגם יועץ שר הביטחון שנים ארוכות.

[11] ד"ר חיים אסא, מקורבו לשעבר, כתב במאמרו הנ"ל, שישראל "אינה דמוקרטית". חוות דעת זו היא גם עדות ממקור ראשון. הפסיכולוג הקליני, ד"ר צבי מוזס, ניתח את תפקודו של רבין כראש ממשלה: "מחרדת פרס, ומחרדה שהשליטה על העניינים תישמט מידיו, הוא מקפיד לשמור על קלפים צמודים לחזה ומפתח מנהיגות ריכוזית, שולפת ולעתים דיקטטורית. התוצאה היא, שחלק מהחלטותיו הן אימפולסיביות ולעתים לא הגיוניות [צבי מוזס, "דיאלוג עם סקרים". הארץ, 5 בדצמבר 1994].

[12] ישַוו הקוראים לנגד עיניהם את נביאי ישראל האחרונים, שלא היו גנרלים, ועלו בתבונתם האסטרטגית על כל הגנרלים של ממלכת יהודה בימיהם.

[13] אומברטו אקו הוא סמיוטיקן (חוקר תורת הסימנים) איטלקי, שחיבר את הרומן ההיסטורי, "שם הוֶרד". בביקורו בישראל, במאי 1994, אמר, שסמיוטיקה מאפשרת להכיר את התרבות האנושית כולה באמצעות ניתוח של צלחת ספגטי אחת.

[14] אלוף בן, "רבין על פרישתו של נריה ...". הארץ, 14 ביוני 1994, עמ' א4. ב-21 ביוני 1994 אמר חיים אסא, כי יצחק רבין מעריך הרבה יותר את המטה הכללי של צה"ל מאשר מוסדות וגופים אזרחיים, ויעץ באירוניה לרבין, להטיל על הרמטכ"ל אהוד ברק, לטפל במשבר בקופת חולים. ד"ר אסא, שהיה אחראי במידה רבה להצלחה במערכת הבחירות שהביאה את רבין לשלטון, כינה באותו ראיון את המשטר בישראל, שרבין עומד בראשו, כ"דמוקרטיית בננות", בהתכוונו, לדמיון בינו ובין המשטרים המיליטריסטיים בדרום אמריקה.

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שלישי 26.05.09 9:30    נושא ההודעה: אין עדיין תשובה

בשבוע שעבר דיברתי עם לשכת היועץ המשפטי לממשלה ונאמר לי כי אין עדיין תשובה, שוחחתי על כך עם חנה מהלשכה, היא אמרה כי היא תעלה שוב את החומר כדי שיטופל
_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

מבזקים של "נקים":קרא על זימונו של חיים יטיב לחקירה בו הסתבכה היאח"ה בפרשת רמון

יד רוחצת יד
אורח








הודעהפורסם: שבת 22.08.09 1:59    נושא ההודעה: איזה בקשה מצחיקה? הם כולם שכירים שממלאים הוראות שמגיעות מראשי השילטון...

UT
חזרה למעלה

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שלישי 27.10.09 14:10    נושא ההודעה: הרצאה בנדון של פרופ' אריה זריצקי ביום 6.11.09 בשדמה בשעה 9.30

הרצאה על רצח רבין של פרופ' אריה זריצקי תתקים ביום ו' 6.11.09 בישוב שדמה בשעה 9.00. פרטים נוספים מטה באנגלית
הציבור מוזמן הכניסה ללא תשלום



* FRIDAY IN SHDEMA, the eve of the Shabbat of VaYera / November 6, between
09:00 - 10:30 - Investigator Natan Gefen and Prof. Arieh Zaritsky of Ben-Gurion University will lecture on

"CONTRADICTIONS & OPEN QUESTIONS in the OFFICIAL VERSION of RABIN ASSASSINATION"



For details and transportation: Nadia Matar 0505-500-834 or Yehudit katzover 0507-161-818

With love for Israel, The Committee for a Jewish Shdema and Women in Green:
Rabbi Yaron Durani (El David-Nokdim); Tsuri Botosh (Shdema youth, Jerusalem);

Igor Bialsky (Tekoa); Elisheva Ginzburg (Alon Shvut); Orly Glauber (Ma'aleh Rehavam);

Ruthi Wallfish (Tekoa); Ina Viniarsky (Tekoa); Yehudit Tayar (Bet Horon);

Timna Katz (Neve Daniel); Tomer Karazi (Nokdim military mechina); Nadia Matar (Efrat);

Gedalya Friedman (Neve Daniel); Yehudit Katzover (Kiryat Arba-Hevron); Eli Rodan (Elazar)


"THE LIFE AND DEATH OF YITZHAK RABIN – TRUTHS AND CONSEQUENCES"

A Series of Lectures by Drs. Nissim Amzallag, Uri Milstein, Hillel Weiss & Arieh Zaritsky,

and The Investigator Mr. Natan Gefen, will be held in Elon Moreh Midrasha on

SUNDAY, November 8 / MarCheshvan 21, starting at 20:30

Details 0544-429-168, 0509-771-170, ruti.eisikowitch@gmail.com . MORE in http://www.therabinkilling.org

PS. From the website of Kiryat-Shomah's Shaul Cohen:

* "The Rabin Festival" (H) http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=33141

* "Amir Couldn't have killed Rabin" (H) Part 1 - http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=33148

Part 2 - http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=33447



_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: חמישי 28.10.10 15:47    נושא ההודעה: המשטרה והשב"כ הסתירו מועדת שמגר ומהפקליטות כי זה מאבטח מהשב"כ שצעק סרק סרק,כך נחשף בערוץ10

המשטרה והשב"כ הסתירו מועדת שמגר ומהפקליטות כי זהו מאבטח מהשב"כ שצעק סרק סרק,כך נחשף בסרט של ערוץ 10 ע"י לא פחות מאשר עופר גמליאן חוקר המשטרה אשר חקר את כל המעורבים כולל אנשי השב"כ, ניתן לראות בסרט מטה את פרקליטת מחוז תל אביב בתקופת המשפט מרים רוזנטל המביעה את תדהמתה מעובדה זו.
עוד סיבה מדוע נדרשת פתיחה מחודשת בחקירה, הפעם עם אנשי השב"כ המעורבים כחשודים ועם שמעון פרס כחשוד עיקרי.








_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

למחות נגד תפירת התיק לשר רמון בתמורה לטיוח פרשיות השחיתות של אולמרט ומחדלי המלחמה

ישראל-עליו-השלום
אורח








הודעהפורסם: חמישי 30.12.10 1:59    נושא ההודעה: אדיר זיק עליו השלום

רעיי.לא הזכרתם הדבר הנורא שרק היום ראיתי-שאדיר חוסל באכזריות על ידי ...אחר שאיימו עליו שיפסיק לעסוק בנושא.

ראה בזעקת אמת ובערוץ 7 על ראיון עם כבוד עמי משולם
חזרה למעלה

אורח









הודעהפורסם: ראשון 19.02.12 12:58    נושא ההודעה: פרשת האחים קהלני ויגאל אמיר נוסח אמריקאי, אותן שיטות הפללה אותה מאפיה, הפעם בארה"ב

פרשת האחים קהלני ויגאל אמיר נוסח אמריקאי, אותן שיטות הפללה אותה מאפיה, הפעם בארה"ב עם אזרח מרוקאי לו סיפק האפ בי איי נשק ופצצה לבצע פיגוע בקפיטול, להלן תיאור הפרשה בוושינגטון פוסט.

Federal agents arrest Amine El Khalifi; he allegedly planned to bomb Capitol

View Photo Gallery —  The FBI and the U.S. Capitol Police arrested a Moroccan man Friday in downtown Washington after a lengthy investigation into an alleged plot to carry out a shooting spree and a suicide bombing at the Capitol.

By Sari Horwitz, William Wan and Del Quentin Wilber, Published: February 17

Federal authorities on Friday arrested a 29-year-old Moroccan man in an alleged plot to carry out a suicide bombing at the U.S. Capitol, the latest in a series of terrorism-related arrests resulting from undercover sting operations.

For more than a year, Amine El Khalifi, of Alexandria, considered attacking targets including a synagogue, an Alexandria building with military offices and a Washington restaurant frequented by military officials, authorities said. When arrested a few blocks from the Capitol around lunchtime on Friday, he was carrying what he believed to be a loaded automatic weapon and a suicide vest ready for detonation.

Police say a terrorism suspect has been arrested in an FBI sting operation near the U.S. Capitol while planning to detonate what he thought were explosives. (Feb. 17)

Police say a terrorism suspect has been arrested in an FBI sting operation near the U.S. Capitol while planning to detonate what he thought were explosives. (Feb. 17)

The gun and vest were provided not by al-Qaeda, as Khalifi had been told, but by undercover FBI agents who rendered them inoperable, authorities said.

They said Khalifi had been the subject of a lengthy investigation and never posed a threat to the public. On Friday afternoon, he made an initial court appearance in U.S. District Court in Alexandria, where he was charged with attempting to use a weapon of mass destruction against federal property. He faces life in prison if convicted.

Khalifi “allegedly believed he was working with al-Qaeda,” said Neil H. MacBride, U.S. attorney for the Eastern District of Virginia. Khalifi “devised the plot, the targets and the methods on his own.”

In several recent terrorism sting operations, critics have accused federal investigators of provoking suspects and, in some cases, suggesting possible targets or tactics. Legal experts say the FBI sometimes walks a fine line in such cases.

“You want to be very sure that the narrative is not substantially provided by the government,” said Karen Greenberg, director of the Center on National Security at Fordham Law School, who studies terrorism sting operations. “There’s a lot of gray area in these cases.”

But officials said Friday that Khalifi, who allegedly conducted surveillance on the Capitol and engaged in methodical planning, was no unwitting victim.

Khalifi arrived in the United States when he was 16 and was living as an illegal immigrant in Northern Virginia, having overstayed his visitor’s visa for years, officials said. In 2010, he was evicted from an Arlington apartment after having failed to pay rent.

The landlord of that apartment, Frank Dynda, a retired patent lawyer, said, “He was getting mysterious packages labeled ‘books,’ but I didn’t think there were books in them.”

Dynda said he thought Khalifi was “suspicious and hostile,” and Dynda reported Khalifi to Arlington police. Two officers visited Dynda’s apartment building soon after the report but told him there was no reason to pursue the matter, he said.

It was unclear how Khalifi came to the attention of federal authorities. According to the criminal complaint filed in court Friday, a confidential source reported to the FBI in January 2011 that Khalifi had met at a residence in Arlington with individuals, one of whom produced what appeared to be an AK-47 assault rifle, two revolvers and ammunition.


http://www.washingtonpost.com/world/national-security/federal-agents-a rrest-man-who-allegedly-planned-suicide-bombing-on-us-capitol/2012/02/ 17/gIQAtYZ7JR_story.html
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group