לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
בית משפט קבע הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין, לא יבוטל בטענה שמדובר בהסכם פיקטיבי  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> גירושין,משמורת ילדים והתנהלות שרותי הרווחה בישראל-כי ילדים נולדים לשני הורים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מגלובס
אורח








הודעהפורסם: שבת 23.08.08 23:35    נושא ההודעה: בית משפט קבע הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין, לא יבוטל בטענה שמדובר בהסכם פיקטיבי

ביהמ"ש: לא ניתן לבטל הסכם גירושין שאושר בפסק דין בטענה שהוא פיקטיבי
זאת למרות שטענה לפיקטיביות היא אחת מהעילות לביטול חוזה לפי דיני החוזים
22/08/2008, 09:27 נועם שרביט‏

בית המשפט לענייני משפחה בנצרת קבע כי מי שחתם על הסכם גירושין שקיבל תוקף פסק דין, לא יוכל אחר כך לדרוש את ביטולו, בטענה שמדובר בהסכם פיקטיבי. זאת, למרות שמדובר בטענה המאפשרת לבטל חוזה לפי דיני החוזים. מדובר בהחלטה המנוגדת לפסיקה המקובלת בנושא.

בהסכם גירושין מסכמים בני-הזוג על חלוקת הרכוש המשותף ועל עניינים לא רכושיים נוספים, כמו משמורת הילדים, הסדרי הראייה וכו'. הסכם, המאושר בבית הדין הרבני או בבית המשפט למשפחה, מקבל תוקף של פסק דין.



לפי הפסיקה, הסכם גירושין הינו חוזה לכל דבר, ומשכך חלים עליו דיני החוזים. לכן, ניתן לדרוש לבטלו מכוח העילות שבחוק החוזים, כגון עושק, תרמית, הטעיה וכן בטענה שההסכם נחתם למראית עין בלבד - היינו הסכם פיקטיבי, שאינו משקף באמת את רצון הצדדים. עם זאת, בתי המשפט הטילו חובת הוכחה מוגברת על הטוען טענות אלה בנוגע להסכם גירושין, ובין היתר נפסק שהסכם לא יבוטל רק משום שתנאיו גרועים או "לא מקובלים".

בתי המשפט נוהגים לבחון טענות שהסכם גירושין נחתם למראית עין, ובעבר בוטלו חלקים בהסכמים בגין כך. כעת פסק בית המשפט לענייני משפחה כי בכל מקרה לא ידון בטענה שההסכם פיקטיבי, מרגע שהוא קיבל תוקף של פסק דין.


הקוזאק הנגזל


במקרה זה ערכו הבעל והאישה הסכם גירושין שקיבל תוקף פסק דין, וכעבור זמן ערכו הסכם ששינה את גובה המזונות. באמצעות עו"ד יהושע רובין ביקש הגבר לבטל את ההסכמים, בטענה שהאחד הוא הסכם למראית עין שנוצר כדי להבריח את הרכוש המשותף מפני הנושים, ואילו השני נחתם עקב הטעיה ועושק, תוך שהאישה מנצלת את מצבו הכלכלי והנפשי הקשה. האישה, שיוצגה ע"י עו"ד יובל ריימונד, טענה שמדובר בהסכמים אמיתיים המשקפים את כוונת הצדדים.


השופט סארי ג'יוסי ציין כי אמנם לפי חוק החוזים הסכם למראית עין הוא בטל וכי שופטי המשפחה נוהגים לבחון טענות לפיקטיביות הסכם גירושין, וכשמצאו בסיס לטענה ביטלו אותו. ואולם, הוסיף, "אינני שותף לדעה האמורה. לא המבחן החוזי הוא שיוליכנו את הדרך במקרה כגון זה, גם אם נחמיר עם התובע בנטל הראייה שיוטל עליו. במקרה כזה יש בטעמי סף של מניעות, השתק, התנהגות הנגועה בחוסר ניקיון כפיים, המתווספים לשיקולי מדיניות שיפוטית, כדי להביא לדחיית התביעה".


השופט ציין כי מעבר לכך שמי שחותם על הסכם פיקטיבי לכאורה, עושה שימוש לרעה בהליכי משפט ומרמה את הנושים ואת בית המשפט, הרי ש"בית המשפט הנדרש לאשר הסכם בין בני זוג, חוקר ודורש הבהרות והצהרות מבני הזוג כדי לוודא את כנות ההסכם, אמיתותו ורצונם הכן והחופשי של בני הזוג לקיימו, ומוודא כי אין מדובר בהסכם פיקטיבי".


זעקת התובע דנן, פסק השופט, "כמותה כזעקת הקוזאק הנגזל, וטוב שיידע התובע ויידע ציבור המתדיינים בכלל, כי בית המשפט לא ישעה לזעקה כזו ולא ישמש לה יד מסייעת". למעלה מן הנדרש, הוא בחן את הטענה לגופה וקבע שהבעל לא הוכיח שההסכם הראשון פיקטיבי ושחתם על השני בשל עושק.


סעיף פיקטיבי


עם זאת, בהחלטה אחרת שניתנה בימים אלה, ביטלה סגנית נשיא בית המשפט למשפחה בירושלים, נילי מימון, סעיף בהסכם גירושין, לאחר שקיבלה את הטענה כי מדובר בסעיף פיקטיבי שנערך למראית-עין.


בסעיף מודה האישה שקיבלה הלוואה בסך 100 אלף דולר מהבעל, וכי הבעל מוחל על ההלוואה כל עוד היא לא תנקוט נגדו בהליכים אזרחיים. מימון קבעה כי מדובר בסעיף פיקטיבי, משום שמעולם לא ניתנה לאישה הלוואה.


בית המשפט קבע כי מהותו האמיתית של הסעיף, שנחתם תחת ניצול ועושק של האישה, היא להטיל סנקציה כספית שתמנע מהאישה לפנות לערכאות אזרחיות בנוגע להסכם, דבר הסותר את תקנת הציבור ומביא לבטלות הסעיף.


השופטת מימון אף קבעה כי למרות שההסכם אושר בבית דין רבני, בית המשפט למשפחה מוסמך לדון בבטלותו, כיוון שמדובר בעילות חוץ-הסכמיות. (תמ"ש 5052/00, תמ"ש 10501/02).

הכתבה הבאה: רו"ח מנירב: "אני מכיר את מצא, רוב ובר-זכאי - ומשוכנע שלא ייצא כלום מהחקירות ברשות המסים"



http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000374282&fid=829
חזרה למעלה

לחץ כאן לפורום החדש על המחדלים המשפטים בחקירת רצח רבין

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> גירושין,משמורת ילדים והתנהלות שרותי הרווחה בישראל-כי ילדים נולדים לשני הורים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group