לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
אפל וצ'רנוי מציגים: כך קנינו את השלטון בישראל  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת סיריל קרן/מרטין שלאף



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
דה מרקר
אורח








הודעהפורסם: ראשון 10.08.08 9:04    נושא ההודעה: אפל וצ'רנוי מציגים: כך קנינו את השלטון בישראל

אפל וצ'רנוי מציגים: כך קנינו את השלטון בישראל
שלח באי-מייל



10:39 | 08.8.2008 גידי וייץ

ערב הבחירות לכנסת ב-99' שילם איש העסקים דוד אפל לח"כ אביגדור ליברמן שכר של 700 אלף שקל ומימן לו על פי החשד הוצאות אבטחה, תמורת "ייעוץ"■ ערב הבחירות לנשיאות בשנת 2000 פעל אפל, שהיה מקורב לאריה דרעי ולש"ס, כלוביסט של משה קצב וגייס למענו ח"כים ■ בחורף 2000 הבטיח אפל לאיש העסקים מיכאל צ'רנוי ש"אנחנו הולכים לקחת את הבחירות האלה" וסיפר לו על ה"קוסמטיקה שאנחנו עושים עכשיו" לתנ"צ משה מזרחי
תגיות: דודי אפל, הון ושלטון, מיכאל צ'רנוי, שחיתות דודי אפל, הון ושלטון, מיכאל צ'רנוי, שחיתות,



בבית המשפט המחוזי בתל אביב מתנהל זה שלוש שנים משפטם של האוליגרך מיכאל צ'רנוי ומנהל עסקיו בארץ, זאב רום, הנאשמים יחד עם איש העסקים גד זאבי שניסו לקנות את חברת בזק במרמה. ב-99' ערכו זאבי וצ'רנוי הסכם שלפיו יקבל זאבי מצ'רנוי 143 מיליון דולר לרכישת 20% מניות בזק. זאבי רכש את המניות ב-643 מיליון דולר, וההלוואה מצ'רנוי שימשה לו בטוחה למימון ההלוואה שנטל ממספר בנקים ישראליים. בכתב האישום נגד זאבי, צ'רנוי ורום (שלפי החשד תיווך בין השניים), נטען שהנאשמים צפו כי צ'רנוי, בשל הרקורד העסקי הבעייתי שלו, לא יקבל את אישור משרד התקשורת להחזיק במניות בזק, ולכן הוסכם שחלקו יהיה חסוי וזאבי יוצג כעומד הבלעדי מאחורי הרכישה.

בבית משפט השלום בתל אביב מתנהל משפט ארוך נוסף, נגד איש עסקים מכובד אחר, דוד אפל שמו. אפל עומד לדין על מתן שוחד לראשי הערים לוד וגבעת שמואל (כמיליון וחצי שקל לבני רגב, כ-90 אלף שקל לזמיר בן ארי). התיק נגדו בחשד למתן שוחד לאריאל שרון, באמצעות העברת מאות אלפי דולרים לבנו גלעד עבור שירותי ייעוץ, נסגר כזכור על ידי היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, מאחר שהלה גרס שאין מספיק ראיות לכך שאפל העסיק את שרון ג'וניור כדי לזכות בהטבות כלשהן מאביו.



שני המשפטים האלה, על האזנות הסתר וחומרי החקירה המרכיבים אותם, מעידים קודם כל על מעורבותו העמוקה של דוד אפל בפוליטיקה שלנו. מעבר לכך הם מאפשרים הצצה נדירה להיסטוריה השנייה שלנו, זו האמיתית.

1. הממשלה שלנו

אפל וצ'רנוי הכירו באמצעות ידידים משותפים. סביר להניח שהקבלן הישראלי שווק לצ'רנוי כבעל מהלכים בשלטון. צ'רנוי היה זקוק לכאלה, אחרי שבשנת 2000 הכריזה עליו ממשלת בולגריה כפרסונה נון גראטה. חשדות שעלו בנוגע לקשרים ועסקים מפוקפקים שבהם נקשר שמו של האוליגרך הובילו את הממשלה הבולגרית לקבל את ההחלטה הדרמטית, וצ'רנוי אולץ להשתחרר מאחזקותיו בענקית הסלולר המקומית "מובילטל" ששוויה הוערך במאות מיליוני דולרים. על פי גרסתו של אפל, בתצהיר שהוגש לבית משפט, הבטיח לו צ'רנוי כי אם ימצא לו קונה לחברה במהירות, הוא יזכה את אפל בעמלת תיווך שמנה בת עשרות מיליוני דולרים. מי שטיפל בעסקה מטעמו של צ'רנוי היה יד ימינו, רום.

בסופו של דבר לא יצאה העסקה אל הפועל. ב-2001 מכר צ'רנוי את מובילטל לקבוצת אנשי עסקים אוסטרית שכללה את איל ההון מרטין שלאף. ביולי 2002 ביקשה "אלומיניום החזקות", חברה פרטית בבעלות צ'רנוי, להוציא התראת פשיטת רגל נגד אפל בגין חוב של 13 מיליון שקל, שמקורו בשלושה צ'קים של אפל שחזרו. בתצהיר שהגיש אפל הוא טען שכספים אלה ניתנו לו כמקדמה על שירותי התיווך בעסקת מובילטל. צ'רנוי טען שהכספים הם הלוואה שניתנה לאפל, שניסה אז להעתיק את אי השעשועים היווני שלו לספרד. המשפט עודנו מתנהל.

כשנה וחצי לפני פיצוץ היחסים בין צ'רנוי ואפל, ב-8 בדצמבר 2000, קיים צ'רנוי במשרדו בתל אביב פגישה עם רום ואפל. השלישייה ישבה בפינה ופיטפטה בנחת מבלי לדעת שמכשירי האזנה משטרתיים, שהוטמנו במשרד של צ'רנוי (וגם במשרד של רום), מתעדים כל מלה. צ'רנוי היה נתון באותה עת תחת חקירה סמויה של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (היאחב"ל), בחשד שעמד מאחורי העסקה שבה רכש זאבי את 20% מניות בזק מחברת "כייבל אנד וויירלס".

רצה המקרה ואפל היה גם הוא נתון תחת חקירה סמויה, של אותה יחידה, בחשד למגוון עבירות, כולל מתן שוחד לראשי ערים ולאישי ציבור דוגמת אהוד אולמרט ושרון.

שרון, אז יו"ר הליכוד, התכונן לבחירות המיוחדות על ראשות הממשלה (פברואר 2001) מול ראש הממשלה אהוד ברק. ברק היה טרוד בחורף 2000 במספר הכרעות קשות. אחת מהן: האם לתמוך במינויו של מפקד היאחב"ל, תנ"צ משה מזרחי, לתפקיד ראש אגף החקירות במשטרה, חרף התנגדות עזה מצד המפכ"ל הטרי, שלמה אהרונישקי. גם הפרטתה המלאה של חברת בזק עלתה אז לדיון.

כל אלה ועוד עמדו במרכז שיחתם של השלושה. בשיחה המתועדת, המתפרסמת כאן לראשונה, לכדו מכשירי ההאזנה את צ'רנוי אומר ברוסית: "זאב, בוא ניגש בחוצפה לוועדה (ונגיד) שאני רוצה לקנות 5% מבזק. בחוצפה, אז מה?"

רום פנה לאפל ותירגם את הדברים לעברית: "אם היום הוא ייתן בקשה שהוא רוצה לקנות מבזק יותר מ-5%, ייתנו לו או לא ייתנו לו?"

אפל: "אתה צריך אישור מיוחד... זה לא כמו נניח שאתה רוצה כבלים או דברים כאלה. בזק הם היחידים שצריך אישור מיוחד".

צ'רנוי לא השתכנע. "בוא נבקש, בוא נבקש", הוא הפציר ורום תירגם: "בוא נבקש רישיון". כאן החליט אפל ללמד את צ'רנוי פרק בהלכות המקום: "הרי לא יקרה פה כלום לפני הבחירות, נכון? לא יקרה. לא ימכרו, לא יקרה כלום אני אומר לך. אנחנו הולכים לקחת את הבחירות האלה. תאמין לי, הכל ייראה אחרת".

רום תירגם למען צ'רנוי: "הוא אומר עכשיו שיהיו בחירות ואנחנו ניקח את הבחירות האלה. אז הכל ייראה אחרת... בינתיים הוא לא מאמין שתהיה הפרטה... הוא מציע שכשתהיה ממשלה אחרת אז ללכת, והכל יהיה אחרת".

צ'רנוי ביקש להבין: "אז מה עם האישור?" ורום הסביר: "אישור זה גם מהממשלה. יהיו אנשים משלנו... תהיה ממשלה משלנו, אז יהיה אחרת, אנחנו נדע מי שם". אפל: "אנחנו נוציא את זה. צריכים זמן, זה הכל".

אחרי שהסביר לצ'רנוי מי הולך לקחת את הבחירות - אנחנו - קינח אפל בדיווח על גורלו הצפוי של מפקד היאחב"ל מזרחי: "קוסמטיקה אנחנו עושים עכשיו למזרחי, ראית מה ש..."

רום (ברוסית): "מזרחי עכשיו מקבל..."

אפל: "שמים לו... עושים לו כמה דברים לשנות אותו. כדי שיהיה מישהו אחר".

מספר שבועות אחרי השיחה מונה מזרחי לתפקיד ראש אגף החקירות. אחרי שנה התרגש עליו צונאמי: באביב 2002 התברר שבזמן החקירות הסמויות עבדה בתוך היאחב"ל, יחידתו הקודמת, חפרפרת בשם סטניסלב יז'מסקי, שוטר-זוטר שנטל עמו לפני הפרישה את כל הקלטות-הסתר לליברמן, אפל, צ'רנוי ועוד, ונמלט לקנדה. כמה מהתמלילים שגנב, שנבחרו בקפידה, פורסמו בעיתונות.

התמלילים עוררו סערה; בין היתר נכללו בהם קטעים משיחות פוליטיות. כדי למנוע לזות שפתיים, ביקש מזרחי עצמו מהיועץ המשפטי אליקים רובינשטיין שיפתח בחקירה לבירור הטענות נגד היאחב"ל על האזנות סתר חריגות. בתום חקירת מח"ש בנושא החליט רובינשטיין, בצעד שנוי במחלוקת, להמליץ להעביר את מזרחי מתפקידו.

2. קצב בכספת

"על פי הוראה שניתנה לי על ידי נצ"מ סיימון פרי יש לבצע הקלטה שנערכה יום לאחר בחירתו של משה קצב לנשיאות, בינו ובין דודי אפל. החומר יישאר בכספת היחידה. לדברי סיימון נאמר לו לעשות כך על ידי תנ"צ מזרחי".

המזכר המשטרתי הזה, שנכתב ע"י שוטרת ביאחב"ל בשם חנה קוצר, הוגש על ידי פרקליטיו של אפל לבית המשפט בניסיונם להוכיח שהמשטרה לא בחלה בציתות לשיחות פוליטיות ופרטיות שקיים אפל. תמליל השיחה המסקרן לא הוגש לבית המשפט וייתכן שהוא מצהיב עד היום בכספת היאחב"ל. מדוע ביקש מזרחי לנצור את התמליל שם? קצין בכיר שהיה מעורב בחקירה מספר שהיה חשש שאפל, שפרש כנפיו על אריה דרעי, ינסה בעתיד להשפיע על קצב לקצוב את עונשו של האסיר עתיר הקשרים.

מדוע חששו ביאחב"ל שאפל יפעל למען דרעי אצל קצב? התשובה נמצאת בשיחות מוקלטות של אפל שכן הוגשו לבית המשפט ובהן מתחוורת מעורבותו של אפל בבחירת קצב לנשיא. אחת מהן התקיימה ביולי 2000, ערב בחירת נשיא במקומו של עזר ויצמן, וכך כותב המשקלט שסיכם את תוכנה: "קצב מספר שהיום בצהריים היה אצל הרב עובדיה יוסף שהבטיח לו תמיכה סמויה במועמדותו לתפקיד הנשיא. דודי וקצב עוברים אחד אחד את כל חברי ש"ס המתלבטים במי לבחור ומחליטים שצריך להפעיל מכבש לחצים על דוד טל. דודי מספר לקצב שאריה (דרעי) רוצה רק אותו יותר מכל אדם אחר.

"בהמשך עוברים לאגודה ולמפד"ל. קצב אומר שכל האגודה הבטיחו לו (...) ובנוגע למפד"ל היו בעיות אך נפתרו מהר, לאחר שהתברר לח"כ לנגנטל שחתן של קצב הוא חבר מרכז מפד"ל, עם כל היוצא בזה. בהמשך מספר קצב שבישראל ביתנו הכל בסדר, ואילו בישראל בעלייה יש בעיות ולכן קצב מבקש מדודי שיפעיל את איווט שידבר עם שרנסקי. בהמשך דודי מספר שבישראל אחת דוד לוי סגור, מקסים לוי מתלבט וחיים כ"ץ כמעט סגור, וישנם עוד שלושה ח"כים ששמותיהם נשמרים בסוד. בהמשך עוברים לשינוי, כשקצב מבקש מדודי להפעיל לחצים על מודי זנדברג שהנו הסיכוי היחיד. בהמשך עוברים למפלגת המרכז, כאשר קצב מבקש מדודי שידבר עם איציק (מרדכי) שחייב הרבה לדודי. כמו כן דודי התבקש דרך ח"כ קליינר להשיג את בני בגין שילחץ על דן מרידור".

בשיחה נוספת התקשר קצב לאפל וקבל בפניו שגונב לאוזניו שדרעי "הלך לרב (עובדיה יוסף) ובכה לפניו וביקש שכמה ח"כים יצביעו לפרס. דודי אומר שהוא הולך לדבר עם אריה ושזו תהיה השיחה הכי קשה שתהיה לו עם אריה. קצב אומר שזה יחסל את ש"ס. אפל אומר שש"ס לא מעניינת אותו, רק משה קצב מעניין אותו וכי הוא מאוד אוהב אותו. אפל מוסיף שאם זה חס ושלום כך, צריך להלחיץ אותם עד הסוף. קצב אומר שדיבר היום מאוד קשה עם אלי ישי ואיים שלא יישב בשקט וייצא נגדם עד הסוף..."

שעה אחרי השיחה הזאת, ב-23:24 בלילה, חזר אפל לקצב ועידכן אותו שהעניינים בשליטה בגזרת דרעי: "דיברתי עם אריה חצי שעה והוא ממש רותח. הוא אומר שזה תרגיל שעושים לו הנערים של אלי ישי מסביבו. הוא נשבע לי שהוא לא דיבר עם הרב... דרעי מתעב את המערך. הוא זוקף את כל הרע לחובתם".

ב-31 ביולי 2000 בחרה הכנסת במשה קצב לנשיאות, ברוב של 63 לעומת 57 קולות בסיבוב שני.

3. איווט מנדנד

לצ'רנוי ואפל חבר קרוב משותף, אביגדור ליברמן, הנחקר היום בחשד לקבלת שוחד מצ'רנוי ושלאף. גם השיחות בין ליברמן לאפל הוגשו במסגרת משפטו של האחרון. באחת השיחות שהוגשו, מנובמבר 99', סיפר אפל לליברמן על אחת מחקירותיו במשטרה. "חקרו אותי מעשר בבוקר ועד שמונה בערב", סיפר אפל לפרלמנטר הטרי. "חקרו אותי חצי שעה ושמונה שעות שמו אותי בחדר להתייבש, בלי מים ובלי אוכל". ליברמן תמה: "למה לא שברת להם את הדלת?" אפל: "שברתי להם את הראש וצרחתי".

בהמשך השיחה התעניין אפל אצל ליברמן לגבי הצעת חוק שהעלה הח"כ החרוץ בכנסת. ליברמן השיב שבעקבות שיחה שניהל עם אלי ישי הוא החליט לעכב את העלאתה בשבועיים. אפל הרגיע: "האנשים של דרעי בש"ס איתך".

עוד לפני השיחה הזאת, בשנת 99', היה ליברמן איש עסקים וגם יו"ר מפלגה חדשה בשם ישראל ביתנו שרצה לבחירות. קשריו הפוליטיים של ליברמן מימי הזוהר במרכז הליכוד לא הזיקו לעסקים. לפני ארבע שנים חשף כותב שורות אלה ב"ידיעות אחרונות" שבין השנים 98' ל-99', בזמן שבו חרש ליברמן את הארץ ועשה נפשות למפלגתו, הועברו לחברה שלו, "נתיב אל המזרח", למעלה מ-700,000 שקל מחברת "צביון" של אפל. 100,000 שקל כל חודש, במשך שבעה חודשים.

בתגובה שהעביר לי ליברמן אז הוא טען שקיבל את הצ'קים השמנים עבור ייעוץ לפרויקט האי היווני, אף שהתנגד להקמתו. "אפל ביקש ממני חוות דעת ואמרתי לו שלפרויקט הזה אין סיכוי ושהוא הולך לאבד שם את המכנסיים שלו", הסביר. גורם המעורב בחקירה לא זוכר מעורבות עמוקה של ליברמן בפרויקט. "בניגוד לגלעד שרון, שהוזכר בהאזנות הסתר לאפל חזור והזכר בקשר לאי היווני", אומר הגורם, "שמו של ליברמן כמעט שלא הוזכר בקשר ליוון".

עבור מה בדיוק קיבל אפוא ליברמן 700,000 שקל? אחת מהאזנות הסתר שהוגשו במשפט אפל אולי עוזרת להבין. בהאזנה מתועדת שיחה בין אפל לבין מזכירה בחברה שלו בשם מלכה במהלך יוני 99', חודש אחרי הבחירות, "עכשיו יש לי פה את ה-100,000 של איווט", עידכנה מלכה את הבוס בנוגע להתחייבויות שונות של החברה. "לא העברתי לו החודש, צריכים עוד להעביר לו? (...) אני אגיד לך למה לא העברתי לו. כל חודש ב-20 הוא כבר מתחיל לנדנד לי מה עם הכסף, הפעם הוא לא נידנד. חשבתי אולי להפסיק עם זה? זה 100 אלף שקל. אני לא מעבירה לו".

אפל: "טוב".

מלכה: "עד שהוא לא מנדנד, אני לא מעבירה לו".

אפל: "גם אם הוא ינדנד, תודיעי לי".

בהמשך השיחה עלה חשד שאפל אף דאג לליברמן לעוד פינוק: מימון שירותי שמירה במערכת הבחירות. "צוות ביטחון זה של איווט ליברמן", עידכנה מלכה את אפל. "אמרתי לבני (משותפיו של אפל): עוד חודש צריך לשלם, כי נגמרו הבחירות, אמרתי זה חודש אחרון".

4. מיסטר C

גם במשפט צ'רנוי מגלות האזנות הסתר את העולם שמתחת לכרוניקה. בין היתר משרטטות ההאזנות הללו את מערכת היחסים העוינת של צ'רנוי וזאבי, וזאת בזמן ששניהם ניהלו, על פי כתב האישום שהוגש נגדם, עסקים משותפים. חשדו של צ'רנוי שזאבי "מסדר" אותו בעניינים הכספיים הגיע לידי כך שבאחת השיחות שתועדו הוא נשמע קורא לרום: "אז בוא נחסל אותו! אם הוא עשה את זה נחסל אותו, לעזאזל".

בשיחות מתועדות אחרות שהוא מנהל עם רום התבטא צ'רנוי בחריפות (ובגסות) כלפי זאבי: "איש עסקים מטומטם, זונה. יגיד 'מאפיה רוסית', תגיד: 'כולכם, מי אתם?' תגיד לו: 'לאצבע הקטנה שלנו (אתם) לא שווים! הומואים'". גם אפל סופג בשיחות המוקלטות מפניניו של האוליגרך. "דודי הוא סחטן", אומר צ'רנוי לרום. "הוא 'חבר' רק בגלל הכסף, ובגלל זה הוא מתחבר איתך".

ב-2001 הוקלטה במשרדו של צ'רנוי פגישה שלו ושל רום עם רואה החשבון של השניים, איציק ראט. במהלך השיחה, בעודם עוברים על מסמכי תשלומים שונים, דנו השלושה בהתחשבנות פנימית בין צ'רנוי לבין זאבי שכללה דיון מתוח בנוגע לסכום של 5.5 מיליון דולר שזאבי העביר למאן דהוא במסגרת עסקת בזק.

רום: "עוד חמש כתוב הוא נתן כאן".

צ'רנוי: "אני לא יודע למי עוד הוא נתן חמש. מאיפה אני יודע?!"

רום: "הוא לא רצה לדבר איתי בטלפון. אולי הוא היה צריך לתת למישהו שם".

צ'רנוי: "למי, למי?"

רום: "זה סוד".

צ'רנוי: "סוד?!... הוא לא אמר שום דבר, אני לא יודע. למי הוא נתן, לברק?"

השלישייה התפוצצה מצחוק כשצ'רנוי הזכיר בבדיחות את שמו של ראש הממשלה, אולם חמישה מיליון הדולר שנרשמו לצד האות C במסמך ששלח זאבי לצ'רנוי המשיכו להטריד אותם, כמו את חוקרי המשטרה. כשצ'רנוי נשאל במשטרה מיהו C המסתורי, הוא טען שאין לו מושג. כשזאבי נשאל אותה שאלה הוא טען: "C זה אני".

חוקר: "למה אתה קורא לעצמך C? מה החשאיות?"

זאבי: "כי המלה C מבטאת את דמי הניהול שאני מושך לעצמי".

החוקרים התקשו לקבל את התשובה ובחקירה נוספת חזרו ושאלו את זאבי שאלות לגבי עמלת המיליונים שבה זכה C. הם ביקשו לדעת מי חוץ ממנו ידע שהאות C מסמנת את שמו, וזאבי הפנה אותם לרואה החשבון ראט. כשראט נחקר בעניין הוא טען שאת השם גד זאבי מסמלות האותיות GZ. "הסימן C אני לא יודע מי זה וגם החשב לא ידע", אמר. החשב, שמואל נבון, הוסיף וסיפר לחוקרים ש-C "הוא צופן של גד זאבי שלא נאמר לי דבר עליו ועל משמעותו. GZ זה ראשי התיבות של גד זאבי, ואת הצופן הזה הכרתי לאורך עסקאות שונות". על מה שולמו הכספים ל-C, נשאל נבון, והשיב: "זו עמלה". למי ניתנה העמלה השמנה? עבור מה? מיהו C? חקירת המשטרה לא פתרה את התעלומה.

צ'רנוי הוא כנראה אדם המתקשה לתת אמון בזולת, משום שבשלב מסוים, כך עולה מהאזנות המשטרה, הוא קץ אפילו ברום. כמי שתיווך בעסקה בין צ'רנוי לזאבי תמורת עמלה שמנה, נחשד רום על ידי מעסיקו בכך שהוא משתף פעולה עם זאבי מאחורי גבו. אי לכך הוא החליט לפטרו, ולא בדרך ארץ:

צ'רנוי: "אני לא צריך יותר נער שליח... סלח לי, אבל אתה מציאה בשביל מרגל. זהו. אני לא אומר לך שום דבר יותר. מזמן כבר אמרתי לך. הספיק לי".

רום: "אם עשיתי משהו לא טוב, זה לא בגלל שרציתי לעשות משהו רע. 100%, אני נאמן לך עד הסוף".

צ'רנוי: "זהו. אני לא צריך יותר מטומטמים באמצע, זהו. אני צריך מטומטמים שיודעים להגיד מה אני רוצה ולא ממציאים... אתה מחזיק אותי בגרון. כל כך נמאס לי ממך, ואני לעצמי החלטתי שזהו, כל אחד ייפרד לכיוון שלו. פעם אחת ולתמיד. לא רוצה להכיר אותך בעניין הזה".

רום: "אני עבדתי עם הנשמה מכל הלב".

צ'רנוי: "אני לא צריך שתעבוד עם הנשמה ועם הלב. אתה צריך לבצע מה שסיכמנו".

רום: "זה מה שעשיתי".

צ'רנוי: "זה מה שעשית?"

5. אולמרט והחבר

במסגרת שיתוף הפעולה בין זאבי לצ'רנוי ביקש זאבי להכניס את איש העסקים הרוסי גם לעסקת רכישת בית"ר ירושלים. זאבי קנה את הקבוצה בתיווך האוהד מספר אחת, ראש העיר אהוד אולמרט. לבית המשפט הוגש תמליל שיחת טלפון בין זאבי לאולמרט, שבה ביקש איש העסקים מהפוליטיקאי הוותיק להזמין אליו את צ'רנוי לפגישה:

זאבי: "אני רוצה להביא את החבר..."

אולמרט: "הבנתי".

זאבי: "לטפוח לו על השכם!"

אולמרט: "דרך אגב, שמעתי עליו אתמול דברים מאוד טובים".

זאבי: "אני יודע, אם אביא לך מישהו אתה תשמע עליו רק דברים טובים!"

אולמרט: "בוא, בוא, אל תגזים!... אם הוא חבר שלך זה בכל זאת דבר שהוא מפוקפק".

זאבי, מציין המתמלל, "התעלם מהלגלוג" של אולמרט וביקש: "תגיד לשולה שתתאם איתי".

6. דמות רודפת

התחקירים הרבים שפירסם העיתונאי מרדכי (מוטי) גילת על אפל בעיתונו הקודם, "ידיעות אחרונות", הפכו את גילת ו"ידיעות" לשנואי נפשו של אפל. לא במקרה גילת הוא דמות ראשית בהאזנות הסתר שערכה המשטרה לאפל. "גילת הוא פושע שאין שני לו", אמר אפל ב-99' ללימור לבנת, בהאזנה שהוגשה לבית המשפט. "אמרתי לרובי (ריבלין) שעכשיו 'ידיעות אחרונות' ינסו לחסל אותנו אחד אחד", השיבה לבנת. בשיחה עם מכותב אחר של גילת, אריה דרעי, אמר אפל: "אני הולך להגיש נגדו 40 תביעות דיבה... זה יגזול לו כל יום חצי יום עבודה".

הפרנויה של אפל מ"ידיעות" היתה כה חריפה שכאשר התעניינו בעלי העיתון, נוני מוזס ואליעזר פישמן, ברכישת מובילטל מצ'רנוי, מצא בכך אפל נקודת אור משונה. "הם שולטים במזרחי ללא מיצרים", הוא תועד אומר לזאב רום, בבקשה שיעביר את המסר לצ'רנוי. "(הם) ירגיעו גם את מזרחי. בשבילנו זה טוב".

גם ביחס לגילת הגיעה טינתו של אפל לשיא משונה. ב-2003, במסגרת חקירת פרשת האי היווני, זומן לחקירה באזהרה במשרדי היאחב"ל חוקר פרטי בשם אייל טופז. טופז, כדאי לציין, הורשע ב-2003, על פי הודאתו והודאה של שני שותפיו, בפרשת מרמה חמורה שעיקרה משיכת כספים בהיקף של כ-3.2 מיליון שקל מחשבונות בנק של לקוחות מתים, באמצעות זיוף צווי ירושה. אבל ב-2003 עסקה חקירתו של טופז ביאחב"ל בנושא אחר לחלוטין: הוא נחשד שנשכר לבצע האזנות סתר בביתו של עמרי שרון. טופז הכחיש נמרצות, החוקרים הקשו בשאלות ואז התפנו לשוחח עמו על קשריו עם אפל.

החוקר: "האם דוד אפל מוכר לך?"

טופז: "כן, במהלך השנים האחרונות עשיתי עבורו בדיקות האזנה במשרד שלו, בבית שלו ובמכונית. פעם אחת עשינו תצפית על מגרש שהוא רצה להקים בפרויקט בגבעת שמואל".

בהמשך החקירה נזכר טופז בפעילות נוספת שעשה עבור אפל: מעקבים אחר גילת. "אני רק נזכרתי שהעבודה האחרונה שעשיתי לאפל היתה כשהוא היה צריך להופיע (בטלוויזיה) ב'דוקו מדיה'... נתבקשתי להביא לו תמונה של מוטי גילת מכיוון שהוא רצה להציג אותה בתוכנית כדמות שרודפת אותו. בסופו של דבר צילמתי אדם אחר ולא את גילת ודודי לא שילם לי על העבודה".

* * *

ב-2009 עתידים משפטיהם של צ'רנוי, זאבי, רום ואפל להסתיים, משפטו של קצב אמור להיפתח וצפויה הכרעה בתיקים נגד ליברמן, אולמרט ומרטין שלאף. כפי הנראה יהיו גם בחירות.*

***תגובות

"צ'רנוי אינו דובר עברית ולא אנגלית", מסרו עורכי דינו, יעקב וינרוט וירון קוסטליץ, בתגובה לכתבה. "כאשר הוא עשה את העסקה עם זאבי הוא יוצג על ידי אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ בתחום המסחרי, נשיץ ברנדס ושו"ת, שליוו אותו על כל צעד ושעל והעידו במשפט. נוסף לכך, בפגישה שהיתה לו עם מנכ"ל בנק פיבי סיפר צ'רנוי את כל פרטי העסקה וגם על זה אין חולק והדברים הוכחו במשפט. לגבי המלים 'צריך לחסל אותו', כל המעיין בתמלילים רואה בבירור כי צ'רנוי רוצה להגיש תביעה משפטית נגד זאבי וכן להתלונן נגדו במשטרה".

עו"ד נבות תל צור, המייצג את זאב רום, מסר: "אנחנו מקווים שנשכנע את בית המשפט שלא היה מקום לשרבב את רום לאישום הואיל והוא לא היה צד לעסקה ושימש כמתווך וכמתורגמן בלבד". ח"כ אביגדור ליברמן סירב להתייחס לדברים, וכך גם אפל.



letters@themarker.com



http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20080808_415 96
חזרה למעלה

מבזקים של "נקים":קרא על זימונו של חיים יטיב לחקירה בו הסתבכה היאח"ה בפרשת רמון

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת סיריל קרן/מרטין שלאף כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group