לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
בקשה לבחון חוקיות שחרור מחבלים עם דם על הידיים,לפרסם כמה פעמים חזרו לסורו,וליישם הערות בגץ  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Nakim
צוות
צוות




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 516


הודעהפורסם: ראשון 29.06.08 9:47    נושא ההודעה: בקשה לבחון חוקיות שחרור מחבלים עם דם על הידיים,לפרסם כמה פעמים חזרו לסורו,וליישם הערות בגץ

כ"ו סיון תשס"ח
29/06/2008
סימוכין: מב/29060802

לכבוד: שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן השר לביטחון פנים
טל: 026466527 פקס: 026285438 טל: 025428500 פקס: 025428039

דע: ראש הממשלה, מר אהוד אולמרט היועץ המשפטי לממשלה
טל: 026546700 פקס: 026546717 טל: 026466521 פקס: 026467001

ראש שרות הביטחון הכללי, מר יובל דסקין
באמצעות משרד ראש הממשלה
טל: 026546700 פקס: 026546717

באמצעות פקסימיליה
א.נ.

הנדון: בקשה ליישם את הערות פסה"ד בג"ץ 9977/07 לקראת שחרור המחבלים הבא
ובקשה לבחון חוקיות שחרור מחבלים עם דם על הידיים
ובקשה לפרסם מספר הפעמים בהם חזרו המחבלים המיועדים לשחרור לסורו.


בהמשך לפסק הדין בבג"ץ 9977/07, חיים יטיב ואחר' נגד ראש הממשלה ובהמשך לפרסומים השונים על הכוונה המצערת של הממשלה לשחרר מחבלים עם דם על הידיים (ביניהם הרוצח סמיר קונטאר אשר רצח בדם קר את הילדה בת ה-4 עינת הרן ז"ל על ידי ריסוק גולגולתה בכת רובהו אחרי שרצח לפניה את אביה דני הרן ז"ל) מתוך חוסר יכולת ככל הנראה להציב רף "אל יעבור" במשא ומתן עם החיזבאללה והחמאס, הנני מתכבד לפנות אליכם כדלקמן,

1. ביום 22.11.07 הוגשה העתירה האמורה לבג"ץ בגין החלטת הממשלה לשחרר מחבלים כמחווה לפני ועידת אנאפוליס.

2. באותו יום נקבע דיון למחרת ביום שישי בבוקר בשעה 9.00. הפרקליטות הגישה בקשה דחופה לדחיית הדיון והודיעה כי שחרור המחבלים יעשה לא מוקדם מיום 2.12.07 קרי אחרי ועידת אנאפוליס זאת בניגוד להבטחת ראש הממשלה לאבו מאזן ולנשיא בוש.

3. ביום 29.11.07 התקיים דיון בעתירה בה הודתה המדינה כי החומר המשפטי על האסירים הביטחוניים נמצא סרוק במחשבי מחלקת החנינות וכן הודתה כי חוק נפגעי עבירה חל על שחרור אסירים אלה.

4. בהתאם לנסיבות שנוצרו עם דחיית שחרור האסירים בעשרה ימים והלחץ המדיני שהופעל ניתן פסק דין על ידי בית המשפט אשר דחה את העתירה בכפוף להערות עם מספר לקחים לעתיד.

5. בהתאם נקבע על ידי בית המשפט כי: " נוכח העובדה שממילא בעקבות איתור רשימת האסירים הצפויים לשחרור כל החומר לגבי פסקי הדין שניתנו ביחס לכל אסיר הוא סרוק וממוחשב – יש לבחון את האפשרות להעלות מידע זה לאינטרנט, בנוסף לפרטים המפורסמים כבר היום.

ב. במקרים בהם חל חוק זכויות נפגעי עבירה, התשס"א-2001 יש לפעול על-פיו, כפי שננקטים הליכים חוקיים מתחייבים אחרים לגבי הליכי השחרור (הענקת חנינות וכו').

ג. יש לוודא כי זמן ההשגה המינימלי של 48 שעות יהיה זמן "נטו" וכי לא יכללו בו סופי שבוע וחגים, ויתכן וראוי אף להרחיב במעט את זמן ההשגה המינימלי.

ד. יש לבחון האפשרות לידע בדרך פרטנית כלשהי את נפגעי הטרור שסבלו מהאסירים המיועדים לשחרור על הכללתם של אלה ברשימה, ככל שהנפגעים האמורים ניתנים לאיתור באמצעים סבירים ופשוטים, או מאוזכרים בפסקי הדין שדנו באסירים הנ"ל – על מנת שיוכלו לשקול הגשת השגות. "

6. ביום 6.2.08 נשלח אל הח"מ מכתב ממשרד ראש הממשלה הקובע כי האחראים על ביצוע הערות בית המשפט הינם שר המשפטים והשר לביטחון פנים. המכתב מצ"ב כנספח א'.

7. כאמור בגוף העתירה 9977/07 (לנוחיותכם מובא כאן הקישור לעתירה המתפרסמת באינטרנט: http://www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.php?t=83566 )

הסטטיסטיקה היבשה שברשותכם מצביעה על כך כי 15 אחוזים מהמחבלים ישובו לסורו ועל כך עלולים לשלם בחייהם עשרות ואולי אף מאות ישראלים.

8. בהתאם לזאת שחרור של מחבלים עם דם על הידיים מתוך פזיזות ו/או שיקולים פופוליסטים ו/או מתוך הלחץ המופעל על ידי משפחות השבויים עלול להביא לקורבנות ישראלים רבים וחורג באופן קיצוני מתחום סבירות ההחלטות של ראשות מנהלית.

9. זאת ועוד עולה כי ממשלת ישראל בחרה לאפשר את פתיחת המעברים של עזה לעבר מצרים ולוותר על קלף מיקוח חיוני זה לשחרור החייל השבוי גלעד שליט.

10. בהתאם עולות תמיהות רבות על התנהלות ממשלת ישראל והעומד בראשה לוותר על האינטרס הציבורי הישראלי ולהיכנע לאינטרסים הכלכליים של החמאס ואחרים (ביניהם בתחום האנרגיה הגז והדלק, ע"ע מרטין שלאף) בלחץ בן-לאומי ובעיקר רוסי מכאן עולה חשש לניגוד עניינים של ראש הממשלה ושר התשתיות עליהם נרחיב אם נדרש לכך.

11. בהמשך לביקורים הרבים בחודש נובמבר 2007 של הח"מ ואנשי ארגון "נקים" במחלקת החנינות אשר במשרד המשפטים, עולה כי במחשבי החנינות מתועדים מספר הפעמים בהן המחבלים חזרו לסורו כאשר שוחררו ושבו לבצע פיגועים.

12. פרמטר ה-"סורו" הינו בעל חשיבות עליונה עבור הציבור ביתר שאת כאשר מדובר במחבלים עם דם על הידיים, ובהתאם אבקשכם לפרסמו יחד עם שאר המסמכים המשפטיים עליהם חלות הערות בית המשפט בפסק הדין בג"ץ 9977/07 . זאת בהתאם לרוח פסק הדין והנורמות הציבוריות שנקבעו מאז חקיקת חוק חופש המידע התשנ"ח 1998.

13. בהתאם לאמור לעיל אבקשכם כאמור בכותרת מכתב זה.



______________________
בכבוד רב
חיים יטיב
דובר ארגון 'נקים ישראל'
WWW.NAKIM.ORG

נספח א'
click to enlarge

_________________
הצטרפו לקבוצה של נקים בטלגרם לקבל עדכונים.
https://t.me/Nakim_org_News
ולערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch

לחתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט ולהצטרף ל"נקים"


הצטרף לרשימת תפוצה של "נקים"! עם או בלי חתימה על העצומה
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\

למחות נגד תפירת התיק לשר רמון בתמורה לטיוח פרשיות השחיתות של אולמרט ומחדלי המלחמה

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: ראשון 29.06.08 10:43    נושא ההודעה: האב השכול, הרב אורי דסברג: יש גבול הלכתי למחיר עבור חללים

יש גבול הלכתי למחיר עבור חללים
האב השכול, הרב דסברג, קובע: ההלכה מציבה גבול ברור למחיר עבור חללים, אך במקרה של חטופים חיים יש להיכנע ולשלם בצער רב את המחיר.
עוזי ברוך


בראיון לערוץ 7 אומר הרב אורי דסברג, איש מכון צומ"ת, אביה של אפרת שנרצחה בידי מחבלי הרש"פ עם בעלה ירון בעמק האלה לפני 12 שנים, כי אם אכן, נכונה קביעתו של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ שאלדד רגב ואודי גולדווסר אינם עוד בין החיים הרי שהמחיר אותו אמורה ישראל לשלם הוא גבוה ובלתי קביל.

הרב דסברג מבסס את דבריו על הכרעות ההלכה במרוצת הדורות, עוד מתקופת התלמוד, דרך סירובו של המהר"ם מרוטנברג להשתחרר מכלאו במחיר הגבוה שנדרש, עד שנקבר בחצר הכלא, ועד לימינו אלה. הוא מזכיר את הכרעתו של הרב יעקב אריאל בסוגיית החיפוש המפורסם והמצמרר של חיילי צה"ל את שרידי גופות חבריהם בחולות ציר פילדלפי תוך סיכון חייהם. בקביעתו אז הכריע הרב אריאל כי סיכון החיילים היה מיותר בהתחשב בידיעה הברורה שמדובר בשרידי גופות ולא בחטופים חיים.

לשאלה אם אין בביצוע עסקה שכזו כדי לחזק את ידיהם של חיילים בפעילות מבצעית היודעים כעת כי ייעשה הכול להשבתם הביתה אם יגיעו למצב כזה, אומר הרב דסברג כי חיילי צה"ל ואזרחי המדינה יודעים היטב כי נעשה עבורם המרב. "אין עוד מדינה בעולם שעושה כל כך הרבה עבור החייל החי, הפצוע קשה, גם אם נוטה למות. אבל אחרי שניטלה נשמתו יש מדרג. יש דברים חשובים ויש יותר חשובים".

הרב דסברג רואה כערך חשוב במדרג זה את מניעת שיבתם של מחבלים כלואים לזרועות הטרור ולמעשי ההרג שבעת ישיבתם בכלא השתפרה יכולתם בתחומים אלה.

אשר על כן לטעמו של הרב דסברג אם אכן, כדברי חלוץ, ידוע לאדם שהם לא בין החיים ואדם זה "נמצא על השיבר", כהגדרתו, עליו להתנגד למהלך. "צריך להתרומם מעל הרגשות ולראות מה קבעו קדמוננו בעניין".

באשר לשאלת התרת העגונות אותה רואה הרב עובדיה יוסף כשיקול מרכזי בהוראתו לשרי ש"ס לתמוך בעסקה, אומר הרב דסברג כי גם על כך נקבע כבר במקורות כיצד יש לנהוג וקיימים חילוקים המאפשרים שיקול דעת קר ונוקב. "גם כאשר אדם טבע בים ולא מוצאים את גופתו יש דרך להתיר עגינות. הדברים תלויים ברמת הוודאות. אם זה מה שמוגדר 'מים שאין להם סוף' או יש להם סוף וכו' ".

לדבריו כל אזרח וחייל יודעים שלמחיר אותו תשלם ישראל יש גבול, "ולאחר 120 שנה הוא ישכון מתחת כסא הכבוד אבל גופתו לא תמיד תגיע לקבר ישראל".

לעומת כל אלה קובע הרב דסברג כי הדברים נוגעים אך ורק למצב בו מדובר בחללים ולא בחיילים חיים. "אם יש חי כללי המשחק משתנים וגם על כך קבעו קדמונינו", הוא אומר. במצב כזה, כמו זה של גלעד שליט או מצב בו אחד או שניים מהחטופים חיים, הרי ש"לצערנו יהיה עלינו להרים ידיים, להיכנע ואם זה המחיר זה מה שצריך לעשות".

ובאשר להרתעה במצב כזה בו נאלצת ישראל לשחרר מחבלים מכלאם, מזכיר הרב דסברג כי אמנת ז'נבה מאפשרת ענישה חמורה הרבה יותר, תוך פגיעה במה זמוגדר כזכויות אדם לפושע ששב אל פשעו. לדבריו אם ישראל תקפיד על מדיניות זו יתכן ויהיה בכך כדי לסייע ולמנוע טרור עתידי.

עם זאת ציין הרב דסברג כי המצב בו ישראל משלמת מחיר יקר עבור גופות גורם לכך שארגוני הטרור יזלזלו בחיי החטופים שבידיהם שכן ידעו שבכל מקרה יקבלו את דרישותיהם.


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/176739
חזרה למעלה

מחלקה ראשונה
אורח








הודעהפורסם: ראשון 29.06.08 21:41    נושא ההודעה: השר בוים: מניעת טרור חשובה לא פחות מהחזרת החטופים הביתה

השר בוים: מניעת טרור חשובה לא פחות מהחזרת החטופים הביתה

מאת: איציק וולף | | Nfc.co.il/blog/Itzik חטיפת רגב וגולדווסר

הצביע באומץ נגד אישור העסקה. בוים [צילום: ששון תירם]

כצפוי: רוב גדול בממשלה אישר עסקת השבויים עם חיזבאללה
השר זאב בוים הצביע נגד אישור עסקת החליפין להשבת אהוד גולדווסר ואלדד רגב מסביר כי מדובר בעסקה שתסכן את מדינת ישראל "קונטאר כסמל יניע טרור נגד ישראל"

▪ ▪ ▪
שר השיכון, זאב בוים, אשר היה בין שלושת השרים שהצביעו נגד אישור עסקת החילופין בין ישראל לחיזבאללה, הסביר (א', 29.6.0Cool כי עסקה כזו עלולה לסכן את חיילי צה"ל בשל העידוד שארגוני הטרור עלולים לקבל ממנה. "למניעת טרור יש ערך עליון - לא פחות מהערך העליון של החזרת החיילים", הסביר.

לדברי השר בוים, הרתעה נצברת על ציר זמן העימות. "אם נאסרללה יחגוג ניצחון הדבר ייצרב בתודעת הערבים. זה יחזק את מעמדו כמי שמוביל התנגדות נגד ישראל", אמר והוסיף כי עסקה זו הופכת את המחבל סמיר קונטאר לסמל. "אסור לנו לזלזל בסמלים - הם הגורמים לשפיכת נהרות נהרות של דם לאורך כל תולדות האנושות. קונטאר כסמל - יכול להניע גלי טרור ואיבה שיכוונו כלפי ישראל", ציין.

ביחס לשחרור האסירים הפלשתינים כשלב שני של העסקה אמר השר בוים כי מדובר בתקדים מסוכן שהופך את החיזבאללה ל'מגן הפלשתינים'.

עוד ציין כי מדובר בנסיגה ישראלית מן ההתחייבות מלפני שנתיים לשנות את חוקי המשחק במזרח התיכון.

"אישור העסקה מפר את ההחלטה שנשנה את כללי המשחק. זה מה שאמרנו בקיץ 2006. בכל זאת אנחנו משחררים חיים תמורת מתים וזה הרעה בכללי המשחק", דברי בוים.

יחד עם השר בוים הצביעו נגד אישור העסקה השרים רוני בר-און ודניאל פרידמן. בעד אישור העסקה הצביעו 22 שרי הממשלה האחרים.


http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-166348-00.html?tag=22-33-51
חזרה למעלה

למחות נגד תפירת התיק לשר רמון בתמורה לטיוח פרשיות השחיתות של אולמרט ומחדלי המלחמה

מעריב
אורח








הודעהפורסם: חמישי 03.07.08 20:17    נושא ההודעה: אמו של דני הרן: לא יכולה להחניק זעקתי, איך קונטאר משוחרר?

אמו של דני הרן: לא יכולה להחניק זעקתי, איך קונטאר משוחרר?
במשך 29 שנים היא שתקה, וכעת, כאשר העסקה עם חיזבאללה עומדת להתבצע וסמיר קונטאר, שרצח את בנה ונכדתה, ישוחרר, כותבת נינה קרן בת ה-82, מכתב מצמרר לרה"מ. "איך אוכל לראות את המפלצת חוצה את הגבול? אני מדמיינת את עיני נכדתי פעורות מפחד, לא מבינות למה אביה הגיבור לא מציל אותה"
אלי לוי | 3/7/2008 19:30 "איך אוכל לשאת את הרגע בו יחצה את הגבול, ויהפוך ממפלצת נתעבת לגיבור החדש של לבנון?" – כך כותבת נינה קרן, אמו בת ה-82 של דני הרן ז"ל, לראש הממשלה, אהוד אולמרט בתגובה להסכם חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה, במסגרתו ישתחרר המחבל סמיר קונטאר, שרצח את בנה ונכדתה.

לקריאת מכתבה של נינה קרן לראש הממשלה - לחצו כאן

נינה קרן צילום: אלכס רוזקובסקי
"חמישה מאסרי עולם נגזרו על אותה חיית אדם", כתבה קרן. "בעוד מספר ימים הוא יצא לחופשי, לפני שריצה ולו מאסר עולם אחד. הזעקה הבוקעת מקרבי, רוצה אני שצליליה יהדהדו בעולם כולו ולא יתנו מנוח לך ולכל בית ישראל".

קרן לא הרבתה לדבר בתקשורת במשך 29 השנים שעברו מאז היום הנורא. מפעם לפעם במרוצת השנים נשאלה על עמדתה בנושא שחרור אפשרי של קונטאר, ולעולם לא האמינה שישראל תשחרר את רוצח בנה ונכדתה. גם היום, כשהיא בת 82, עם 15 נכדים ושמונה נינים, היא זוכרת כל פרט מאותו יום נורא.

היום (ה') הסכימה קרן לדבר עם nrg מעריב בביתה בקרית טבעון. בעזרת ילדיה ובני משפחתה, שלא עוזבים אותה לרגע אחד, היא מבקשת להעביר את עמדתה לראש הממשלה השרים ולכל העולם, מתוך מאמץ אחרון שלה למנוע את העסקה, רגע לפני שהיא יוצאת לדרך.

"איזה מסר זה לתושבים ולחיילים?", שואלת קרן. "זה לא פייר מה שעשו. הוא מעולם לא הביעה חרטה על מעשיו. ומה עם גלעד שליט? שכחו את שליט. קודם היו צריכים לעשות את עסקת שליט, ואחר כך את העסקה בלבנון כי שליט חי. מה יהיה איתו?".

"אני פוחדת לחשוב מי יהיו הבאים בתור"
"כל הזמן אומרים קונטאר, קונטאר, קונטאר, אבל שכחו בכלל מי זה קונטאר, מה הוא עשה, איזה רוצח מתועב הוא", אומרת קרן. "לא יודעים את מי הוא הרג, למה הוא הרג. רק מדברים עליו ושכחו את מעשיו. אני רוצה שידעו שלדני ז"ל יש אמא, יש אחים ואחות ויש אחיינים ומשפחה גדולה. עכשיו קונטאר ישתחרר יחזור ללבנון, יתחיל את חייו מחדש, יחגוג ויתחתן.

אמו של דני הרן כתבה לאולמרט גם על העלייה שלה ושל בעלה לפני 60 שנה מסין, אז היה דני בן שנה בלבד וכן על בגרותו, כשהפך למנהל מפעל גיבור במעלות בגיל צעיר ולחם למען דו קיום בין יהודים לערבים. קרן מציינת כי בנה אפילו יזם רעיון לישוב משותף של יהודים וערבים.

"כשאני

עוצמת את עייני בלילות, אני רואה את עיניה השחורות של נכדתי עינתי פעורות מפחד, לא מבינות למה האבא הגיבור שלה לא מציל אותה ממכות הרובה המוטחות בעוצמה על ראשה", כתבה קרן לאולמרט.

על החששות מהיום הקרב לשחרור קונטאר מהכלא כתבה קרן: "איאלץ לראות איך העולם חוגג כולו על דמם של בני ונכדותי ביום שובה של המפלצת ללבנון. איאלץ לראות איך יריעו לו, לגיבור החוזר מן השבי, היישר לחיק משפחתו.

"איאלץ לחשוב על העתיד המאושר המחכה לו, על המשפחה שיקים, על הילדים שיביא לעולם ואולי על דור חדש של מחבלים. אדוני, ראש הממשלה, כבר עכשיו אני פוחדת לחשוב מי יהיו הדני, העינת והיעל הבאים בתור".


"למה אף אחד לא שואל אותי? אני אמא שלו"
קרן מבקשת מאולמרט תשובה לדברים שכתבה לו. היא מסיימת את מכתבה במשפטים הבאים: "לפחות תהה זעקתי זו זעקתם וזעקתם של בני דני ונכדותי עינת ויעל מצלצלות באוזניהם של מחליטי ההחלטות וחותמי העסקאות ובאוזני עם ישראל כולו, בתקווה שלא היה זה קורבן שווא על מזבח החלטות פוליטיות".

בשיחה עם nrg מעריב אמרה קרן כי היא מבינה את משפחות החטופים. "אנחנו באותה סירה", היא אומרת. "כל השנים אמרו שלא ישחררו מחבלים עם דם על הידיים. מה קרה עכשיו? בגין היה בהלוויה של דני והבנות, ואמר: 'אני לא אעבור על זה לסדר היום'. מה קרה עכשיו?

"כל השנים אני סובלת ועכשיו אסבול עוד יותר. החלטה הזאת מעודדת טרור. קונטאר הוא חיית אדם, לא בן אדם. אני יכולה לחשוב על הרגע שהוא יעבור את הגבול. אני לא אסתכל בטלוויזיה ולא אראה את זה. אולמרט עשה כאן טעות גדולה. למה אף אחד לא שואל אותי? אני אמא שלו, ואלחם בשבילו".

לגבי דבריה של סמדר הרן, אשתו של דני, כי מדובר בהחלטה של המדינה ושלא מדובר באסיר פרטי שלה, אמרה קרן: "זו דעתה של סמדר, ואילו לי דעה אחרת".


http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/755/515.html
חזרה למעלה

גלץ
אורח








הודעהפורסם: שני 07.07.08 8:42    נושא ההודעה: משפ' שחר תעתור נגד שחרור קונטאר

משפ' שחר תעתור נגד שחרור קונטאר
ליאל קייזר
עדכון אחרון: 09:16 , 07/07/2008


בני משפחת שחר יודעים כמעט בוודאות שביהמ"ש לא יעניק להם את מבוקשם, ולמרות זאת, יפצירו היום בשופטי בג"צ: "אל תאפשרו לסמיר קונטאר לצאת לחופשי". הקרובים של השוטר אליהו שחר, שנרצח עם בני משפ' הרן, יבקשו בעתירה שהממשלה תשמע גם את הקול שלהם לפני שהיא משלחת לחופשי את האדם שהפך אותם ברגע אחד למשפחה שכולה



בני משפחתו של השוטר אליהו שחר, שנרצח בידי סמיר קונטאר, יעתרו בצהריים לבג"צ נגד ההחלטה לשחררו במסגרת חילופי השבויים. הם ידרשו מהשופטים לאפשר להם להשמיע את עמדתם בפני שרי הממשלה, בטרם תמומש העסקה.

יורם שחר, שהיה בן 16 כשאחיו אליהו נרצח בפיגוע בנהרייה, היה נסער כשגילה שהרוצח עומד לצאת לחופשי: "אני מרגיש במדינה שלי אזרח בזוי - אזרח שמבזים את קיומו. מתי נפסיק את מדיניות ההבלגה הזו. מתי נקים זעקה גדולה ונגיד 'אנחנו לא מנהלים משא-ומתן'".

"29 שנים חלפו מאז האירוע הנורא הזה", אומר יורם, "והמשפחה שלי לעולם לא תחזור להיות כפי שהייתה קודם". הוא משוכנע כי אמו שנפטרה שמונה חודשים לאחר שנרצח אחיו - נפטרה משברון לב.

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", הנמנה עם העותרים, יטען כי ההחלטה נתקבלה באופן "חפוז, רצוף שינויים, ומנוגד להבטחות שניתנו למשפחות השכולות". מנהל הארגון, מאיר אינדור, אומר כי הבעיה המרכזית היא שהמדינה פשוט שוכחת את המשפחות השכולות כשהיא מקבלת החלטה שכזו: "אנחנו מבקשים בשם המשפחה ומשפחות נפגעי הטרור להורות לממשלה לקיים ישיבה נוספת, לבטל את ההחלטה הנוכחית כי היא בלתי סבירה, לתת זכות שימוע למשפחות, להקים ועדה של קווים אדומים עכשיו - ולא מחר".

לעתירה הזו צריך לומר אין כנראה יותר מדיי סיכויים. רק אתמול דחה בג"ץ עתירה שהגישו בני משפחותיהם של שניים עשר יהודים איראנים, שדרשו למנוע העברת מידע על גורלם של ארבעה דיפלומטים איראנים, במסגרת עסקה של תכלול אינפורמציה אודות יקריהם שעקבותיהם אבדו בעת שניסו לעלות לישראל.

גם יורם שחר יודע הבוקר שהסיכויים שלו בבית המשפט כמעט קלושים, אבל הוא אומר לא אוכל לחיות בשקט עם העובדה שקונטאר ישוחרר מבלי שעשיתי דבר כדי לנסות ולעצור את המהלך.



http://glz.msn.co.il/NewsArticle.aspx?newsid=23736
חזרה למעלה

מחלקה ראשונה
אורח








הודעהפורסם: שלישי 08.07.08 5:35    נושא ההודעה: היום: המדינה תסביר את שחרור קונטאר

היום: המדינה תסביר את שחרור קונטאר

מאת: רותי אברהם | | Nfc.co.il/blog/rutag חטיפת רגב וגולדווסר

הממשלה תדון שוב בעסקה

העליון הורה למדינה להשיב (ג') לעתירת אחיו של אליהו שחר ז"ל השוטר שנרצח בידי סמיר קונטאר נגד שחרורו של המחבל

▪ ▪ ▪
בית המשפט העליון הורה (יום ב', 7.7.0Cool למדינה להגיב (יום ג') בשעה 10:00 לעתירה שהגישו אחיו של השוטר אליהו שחר ז"ל, יורם ושמחה שחר, נגד יישום העסקה עם החיזבאללה. מדובר בעסקה שבמסגרתה אמור רוצח אחיהם, סמיר קונטאר, להשתחרר ולשוב לביתו.

העותרים, ארגון אלמגור ואחיו של השוטר שנרצח, טענו באמצעות בא-כוחם עו"ד יצחק בם כי החלטת הממשלה לאשר את העסקה עומדת בניגוד להחלטת הממשלה לאמץ את המלצות ועדת וינוגרד לבדיקת כשלי מלחמת לבנון השניה. הוועדה לטענתם המליצה לממשלה "לקבוע אסטרטגיה ולחדול ממדיניות 'בכל מחיר' של ממשלת ישראל". המשא-ומתן שהמשיך כסדרו ונשא פרי בדמות העסקה עומד, לטענת בם, בסתירה להמלצות הללו.

יראה אור שמש מבעד לסורגים

לטענת בם, אחיו ואחותו של אליהו שחר ז"ל, העותרים, הם קורבנות עבירה "עניינם הוא כי האדם שמוטט את חייהם ישלם את המחיר הגבוה ביותר האפשרי במסגרת החוק על מעשיו שעד סוף חייו יראה הוא אור שמש מבעד לסורגי בית אסורים כיון שחייהם מאז רצח אחיהם אינם חיים. ההלטה לשחרר את הרוצח פוגעת קשה בקורבנות. היא מכרסמת בגמול הראוי לרוצח על הפשע הנורא מכל, היא משדרת לקורבנות את המסר כי יש מחילה ויש סליחה ויש כפרה לרצח וכי כאבם וסבלם אינו עומד בראש סדר העדיפויות של הציבור".

החוק לטענת בם מעניק מעמד לקורבן העבירה בהליך פלילי ומאפשר לו להביע עמדה כולל בשלב החנינה ושחרור הרוצח. "במצב זה שההחלטה המהותית לגבי שחרור הרוצח מתקבלת לא על-ידי הנשיא אלא על-ידי הממשלה, מדובר במצב בלתי רגיל כאשר זכות הטיעון המוענקת לקורבן העבירה מכוח חוק הנה ריקה מתוכן הואיל ולמעשה לא הנשיא הוא המחליט על שחרור הרוצח אלא הממשלה מחליטה זאת". במקרה זה לטענתו, "יש לאפשר לקורבן העבירה להביא את דברו בפני הפורום שמקבל את ההחלטה המהותי - הממשלה. אחרת תהיה זכות הטיעון של הקורבן ריקה מתוכן".

פגם בהחלטה בהעדר שימוע

הממשלה לטענתו צריכה הייתה לאפשר לאחיו של שחר לטעון בפניה בטרם תתקבל ההחלטה לשחרר את רוצח אחיהם "משהדבר לא נעשה נפל פגם בהחלטה הממשלה. הסוגיה מתחדדת לנוכח העובדה כי קרובי החטופים זכו להשמע בפני כל שרי הממשלה. ככלל פגם בשימוע ובהיוועצות הוא פגם היורד לשורש הענין, ההחלטה הנגועה בו ככלל דינה להתבטל, קל וחומר כאשר ההחלטה הפגומה התקבלה גם בניגוד להמלצות ועדת החקירה ובניגוד להחלטת הממשלה שאימצה את ההמלצות הללו".

העותרים מוסיפים וטוענים כי ההחלטה לשחרר מחבלים חיים תמורת גופות מהווה סיכון עבור שבויים לעתיד "לשוביהם לא יהיה תמריץ כלשהו לחוס על חייהם כיון שיידעו שגם על הגופות ניתן יהיה לסחוט מישראל מחיר יקר ולקבל מחבלים חיים".

בעתירה ביקשו העותרים מבית המשפט להוציא צו על תנאי נגד העסקה וכן להוציא צו ביניים שימנע את שחרור המחבלים כפי שנקבע בהחלטת הממשלה מס' 3690 שאם לא כן "יתייתר הדיון בעתירה".

כאמור, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון אליעזר ריבלין הורה למדינה להשיב (ג') לעתירה.




---------------------------------------------------------------------- ----------


רשימות נוספות: חטיפת רגב וגולדווסר
הממשלה תדון שוב בעסקה / עומר כרמון

בית הקברות לחללי אויב - שטח צבאי סגור / איציק וולף

נסראללה סירב להתחייב להפסיק החטיפות / איציק וולף

מלחמה בין ערכים צודקים ומנוגדים / יורם שוייצר

עונש מוות למחבלים בעד ו... בעד / אהרון שחר



בג"צ 6063/08



נוצר: 08/07/2008 | עודכן: 08/07/2008



http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-167149-00.html?tag=06-31-51
חזרה למעלה

חדש!: הוסף את נקים ככפתור ב-toolbar לגישה מהירה לפורומים ועידכון שוטף

מהארץ
אורח








הודעהפורסם: שני 14.07.08 9:15    נושא ההודעה: דיווח: ישראל חזרה בה מהסדר השלבים לשחרור גלעד שליט

עדכון אחרון - 09:46 14/07/08
דיווח: ישראל חזרה בה מהסדר השלבים לשחרור גלעד שליט

מאת שירות "הארץ"

כך מדווח העיתון א-שארק אל אווסט. על פי הדיווח ישראל מתעקשת שלא לשחרר אסירים שהואשמו ברצח חיילים או מתנחלים, וחזרה בה משחרור כל האסירות

תגיות: עסקת שבויים, גלעד שליט

ישראל חזרה בה מסדר השלבים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. כך מדווח היום העיתון א-שארק אל אווסט. מקור פלשתיני מסר לעיתון כי ישראל מסרבת עתה לשחרר אסירים השפוטים לתקופות ארוכות, לפני שובו של שליט.

לדברי המקור ישראל חזרה בה גם מעמדתה לשחרר את כל האסירות, והיא מתנגדת לשחרור רוצחת הנער אופיר רחום, אמנה מונה. העיתון טוען כי ישראל מתעקשת שלא לשחרר אסירים שהואשמו ברצח חיילים או מתנחלים.

בסוף החודש שעבר סיים המתאם לעניין החזרת השבויים, עופר דקל, סבב שיחות ראשון עם אנשי המודיעין המצרי במו"מ המתחדש על החייל החטוף גלעד שליט. דקל נועד בקהיר עם ראשי המודיעין המצרי, בראשותו של שר המודיעין הגנרל עומאר סולימאן. במקביל, קיימו המצרים מגעים גם עם נציגי חמאס מרצועת עזה.


http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1001877.html
חזרה למעלה

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: רביעי 16.07.08 8:41    נושא ההודעה: שר הביטחון לשעבר פרופ' משה ארנס: אסור היה לבצע עסקת החטופים

משה ארנס: אסור היה לבצע העסקה
שר הביטחון לשעבר, משה ארנס, קובע: העסקה היא טעות שאסור היה לעשות. היא מעודדת חטיפות ונעשתה ללא שיקול דעת כולל. שידור חי מערוץ 1
שמעון כהן




00:0000:00
(השידור החי באדיבות ערוץ 1)

שר הביטחון לשעבר, פרופ' משה ארנס, מביע הבוקר התנגדות חירפה לביצוע עסקת החטופים. לדבריו מדובר ב"עסקה שאסור היה לעשות אותה".

פרופ' ארנס סבור כי למרות לחץ המשפחות והתקשורת על הממשלה להפעיל שיקול דעת אחר ולדחות מהלך שכזה. ""צריך להבין שהמשפחות חושבות רק על הבנים ובצדק. זה מה שכואב להם, וזה לא משנה אם הם חיים או מתים. אבל ממשלה צריכה לראות את הדברים בהקשר הכולל שלהם. צריך לחשוב על החטופים האחרים רון ארד וגלעד שליט, וצריך לחשוב על החטיפות בעתיד. צריך לחשוב באיזו מידה העסקה הזו היא תמריץ לחטיפות הבאות. מדוטבר במשפחות שגורלן יהיה כמו של רגב וגולדווסר. העניין הוא שאנחנו לא יודעים בינתיים לזהות את אותן משפחות".

לדברי ארנס "אסור לשחרר אסירים חיים תמורת גופות". כשהוא מתייחס לשחרורו של סמיר קונטאר אמר כי לא די בכך שמדובר במחבל רוצח שדם ילדה קטנה על ידיו אלא גם בקלף האחרון שבטיפשותינו השארנו אחרי שחרור דיראני ועובייד, וכעת "אנחנו בטפשותינו האמנו גם לנסראללה שייתן לנו דו"ח על רון ארד".

אז מה, בממשלה יושבים טיפשים?

"קשה לי לחשוב על משהו אחר. זה לא רק בעניין החטופים. תראה את פרשת לחיצת היד עם אסד. לאן רץ ראש הממשלה? ללחוץ יד לתומך של נסראללה? למי שאחראי לרצח חרירי. הממשלה הזו צריכה ללכת".

כזכור, ארנס היה שר ללא תיק בממשלת שמיר בה הוכרע לקבל את עסקת ג'יבריל, ראשונת עסקאות שחרור חטופים. בממשלה זו הרים יד בעד העסקה. כעת הוא מתחרט על כך. "לא על כל טעות צריך לחזור פעמיים. הצבעתי בעד כמו כל הממשלה חוץ משר אחד שהצביע נגד. זה היה יצחק נבון שזיהה את הסכנה שבעסקה הזו. זו הייתה טעות ואסור לחזור עליה".



http://www.inn.co.il/News/News.aspx/177438
חזרה למעלה

מעריב
אורח








הודעהפורסם: חמישי 17.07.08 8:28    נושא ההודעה: סמיר קונטאר: אגרום לישראל להתגעגע לימים בהם עימאד מורנייה היה חי


22:00
16/07/08


האסיר סמיר קונטאר אמר הערב בעצרת שמתקיימת בדאחייה בביירות לרגל שחרורו כי "ל*צונזר*י מפלסטין אלא כדי לחזור אליה, אני והלוחמים של ה'התנגדות'". הוא אמר בנוסף כי הוא יגרום לישראל להתגעגע לימים שבהם בכיר חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל לפני כמה חודשים בדמשק, היה חי.


http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/761/184.html
חזרה למעלה

אורח









הודעהפורסם: רביעי 31.12.08 0:51    נושא ההודעה: מישהו ספר כמה מחבלים אולמרט שחרר לעומת קודמיו?

מישהו ספר כמה מחבלים אולמרט שחרר לעומת קודמיו?

משהו מאוד לא תקין בהתנהלותו
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group