לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
למשטרה ולמזוז היו די ראיות להעמיד לדין את שרון לפני ההתנתקות, כתבה מיולי 2005  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת סיריל קרן/מרטין שלאף



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: רביעי 11.06.08 7:34    נושא ההודעה: למשטרה ולמזוז היו די ראיות להעמיד לדין את שרון לפני ההתנתקות, כתבה מיולי 2005

חליפת ההגנה של ראש הממשלה
גורם בכיר במשטרה מודה בימים אלה כי בידי המשטרה די ראיות כדי להעמיד את רה"מ שרון למשפט ולהרשיעו ביותר מתיק אחד, אולם האווירה בצמרת המשטרה היא כי "לא מתקבל על הדעת להפיל ממשלה בגלל תיקים פליליים".


לדברי הבכיר מספר חקירות בתיקים שונים הנוגעים לראש הממשלה העלו ממצאים פליליים חד משמעיים אולם הוחלט שלא לקדם חקירות אלה בעצה אחת עם פרקליטות המדינה. לדבריו ניתן להגיע להגשת כתבי אישום חמורים בפרשות כפרשת סיריל קרן, כפר מל"ל ואחרות.

נזכיר כי בפרשות קודמות, שעסקו בראשי ממשלה אחרים, הגיעה בדיקת הפרשיות לפחות לכלל סיום בדו"ח ציבורי, אולם בפרשות הנקשרות בשמו של שרון נסגרו תיקי החקירה מבלי שמצא היועץ המשפטי לממשלה או הפרקליטות לנכון לפרסם דו"ח ציבורי שיפרט ביקורת על מהלכי שרון.

לדברי הבכיר, לדרג החוקר במשטרה הובהרה המדיניות שלא להעמיק בסוגיות העשויות להפליל את ראש הממשלה כנובעת מתוך המגמה שלא לערער את יציבות השלטון בישראל. כך מדווח כתבנו שמעון כהן.


מבקר המדינה לא הבין: מדוע מעוכב הטיפול בתיקי שרון?

כאן המקום להזכיר את דבריו של מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בראיון פרישה שהעניק לעיתון ידיעות אחרונות. השופט גולדברג התייחס לחשדות שיוחסו לראש הממשלה בפרשת כפר מל"ל. גולדברג סיפר כי לאחר שנמסרה גרסת שרון כינס את אנשי משרדו והגיש להם את הגירסה המתוקנת. "אמרתי להם רבותי אנחנו בודקים עכשיו את עצמנו. אם טעינו, נודה שטעינו. אין בושה לומר טעינו, אבל אם לא טעינו, נאמר שאנחנו חוזרים על הדברים וביתר תוקף". המבקר וצוותו בחנו את גרסתו המחודשת של שרון מתוך מוכנות לתקן את מסקנותיהם אולם כהגדרת גולדברג לא נמצאו בגרסת שרון "לא דובים ולא ציפורים..."

נזכיר כי בפרשה זו, פרשת כפר מל"ל, קבע מבקר המדינה כי ראש הממשלה "פעל באופן ישיר כדי לקדם החלטה בתחום קרקע חקלאית הטומנת בחובה טובת הנאה אישית לו ולבן משפחתו". גולדברג הגדיר אז את מעורבות שרון בפרשה כניגוד עניינים.

למרות דברים חריפים אלה של המבקר לא הוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה. כך היה גם בפרשות אחרות כפרשת האי היווני ואחרות. המבקר גולדברג גם תהה במהלך הראיון מדוע זה נמשכות חקירות בעניינם של שרון וברק שנים רבות וארוכות במקום בו נדרשת חקירה מהירה שתביא למיצוי הדין.


עיסקת טיעון תמוהה עם ח"כ עמרי שרון:

נדמה כי בדבריו של המקור הבכיר במשטרה, המובאים כאן, מתבררת תשובה גם לתהייה נוספת. תהייה העולה ממאמציה של הפרקליטות להגיע לעסקת טיעון עם חבר הכנסת עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה, בפרשת עמותות הקש למרות שבפרשה זו נאספו ראיות הכוללות מסמכים, תצהירים, עדויות מוקלטות והודאות בפועל שדי בחלקן לכאורה כדי להרשיע אותו בפרשה. למרות כל אלה, ובניגוד למקובל, עשתה הפרקליטות מאמץ רב להגיע לעיסקת טיעון עם שרון הבן.

יצויין כי עסקת טיעון מתבצעת כשמתעוררת בעייתיות רבה בהמשך ההעמדה לדין, כדוגמת מצב שבו נפטר עד, או שברח לחו"ל וכיוצא באלה. עיסקת טיעון במציאות ברורה וודאית כבמקרה של עומרי שרון גרמה להרמת גבות בקרב משפטנים לא מעטים. על פי עיסקת הטיעון צפוי חבר הכנסת עומרי שרון להודות בסדרת עבירות פעוטות שהעונש עליהן קל תוך מחיקת ההאשמות הכבדות נגדו.

משפטן העריך באזני כתבנו כי הלהיטות לקיומה של עסקת טיעון בעניינו של ח"כ עמרי שרון נראית על פניה כחשש מאפשרות בה יועלו, תוך כדי דיון משפטי, ספקות ממשיים באשר לאופן בו זכה ראש הממשלה במעמדו כיו"ר הליכוד, שכן חבר הכנסת עמרי שרון מואשם בהפעלת חברות הקש שהובילו לניצחונו של אביו בבחירות הפנימיות מול אהוד אולמרט על ראשות הליכוד. בעקבות הרשעה כוללת במשפטו של עמרי שרון עשויה לצוץ דרישה ציבורית לבחון מחדש את עצם בחירתו של ראש הממשלה שרון לתפקידו ולמעמדו כיו"ר הליכוד.

כעת, כאמור, חושף הגורם המשטרתי הבכיר, ששמו שמור במערכת, ולבקשתו המובנת לא יפורסם, את המניע מאחורי הההחלטות התמוהות: מדיניות של הפרקליטות שלא להפיל ממשלות "רק בגלל תיקים פליליים".


גם שופטי בג"צ הודו: לא רוצים להפיל ראש ממשלה ולשנות מדיניות:

דבריו אלה של הבכיר תואמים לחלוטין את הודאתם בפועל של שופטי בג"צ במניעים שהביאו לשיקול הדעת המיוחד לו זכה ראש הממשלה כשסגר היועץ המשפטי מזוז את תיק החקירה בעניין האי היווני.

בהכרעתו אז הודה בג"צ כי החלטת מזוז לסגור את התיק, בניגוד ליחס לו היה זוכה אזרח פשוט, ראויה בעיני השופטים כיוון ש"העמדתו לדין של ראש ממשלה תביא, קרוב להניח באופן מיידי שינויים בסדרי השלטון במדינה ולכך עלולה להיות השפעה דרמטית על המדיניות". בדבריהם אלה הודו בפועל השופטים בכך שהחשש משינוי שלטוני הוא העומד כשיקול מרכזי בהחלטה לנהוג באופן אחר בעניינו של ראש ממשלה לעומת עניינו של אזרח מן השורה.

יצויין כי שופטי בג"צ ציינו באותם ימים כי הם מודעים לבעייתיות שבגרסת ראש הממשלה ולבעיתיות שבהחלטת היועץ מזוז לסגור את התיק, אך למרות זאת ההחלטה מקובלת בעיניהם. "ניתן אמנם לפקפק אם גם בבחינת עניינו של חשוד מן השורה רואה היה היועץ המשפטי לייחס משקל דומה להסברים שנתן החשוד (היינו ראש הממשלה) במסגרת אמרותיו בחקירה, אף שהסבריו אינם מתיישבים עם עובדות שיש לגביהן ראיות ישירות", כתבו שופטי בג"צ. כאמור, למרות זאת מבינים השופטים את האיפה ואיפה שבהחלטת מזוז על מנת שלא לגרום "לשינויים בסדרי השלטון במדינה", כתבו שופטי בג"ץ.



כאמור, דברי בג"ץ והודאת השופטים, עיסקת הטיעון התמוהה מול חבר הכנסת עמרי שרון, דחיית הטיפול בתיקי שרון כדברי מבקר המדינה, כל אלה מחזקים את דברי הגורם הבכיר במשטרה שהמדיניות הרווחת במסדרונות המשפט בישראל היא שלא להביא להפללתו של ראש הממשלה כיוון ש"לא מתקבל על הדעת להפיל ממשלה בגלל תיקים פליליים".
(ש)


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/119211
חזרה למעלה

מבזקים של "נקים":קרא על זימונו של חיים יטיב לחקירה בו הסתבכה היאח"ה בפרשת רמון

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת סיריל קרן/מרטין שלאף כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group