לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
פניה לשר המשפטים להקים ועדת בדיקה בסוגיות מינוי בעלי תפקיד בשכר ע'י בתי משפט וקידום מקורבי  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Nakim
צוות
צוות




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 516


הודעהפורסם: שלישי 25.09.07 13:52    נושא ההודעה: פניה לשר המשפטים להקים ועדת בדיקה בסוגיות מינוי בעלי תפקיד בשכר ע'י בתי משפט וקידום מקורבי

י"ג תשרי תשס"ח
25/09/07
סימוכין: מב/25090703

לכבוד: שר המשפטים, פרופ דניאל פרידמן
טל: 026466527 פקס: 026285438

דע: ראש הממשלה, מר אהוד אולמרט שר התמ"ת, מר אלי ישי
טל: 026546700 פקס: 026546717 טל: 026662252 פקס: 026662909

העתק בדואר אלקטרוני: מנהל בתי המשפט, מבקר המדינה, ועדת חוקה חוק ומשפט, הועדה לביקורת המדינה

באמצעות פקסימיליה

נכבדי,

הנדון: בקשה להקים ועדת בדיקה בעלת סמכויות של ועדת חקירה בסוגיות מינוי בעלי תפקיד בשכר ע"י בתי משפט ובעלי סמכות שיפוטית, בתי דין, רשם האגודות השיתופיות ואחרים
וניצול מעמדם לקליטת מקורבים לתוך מערכת המשפט
ע"פ סעיף 8א' של חוק הממשלה התשס"א - 2001

בהמשך לחשדות לעבירות חוזרות ונשנות של הפרת אמונים ועבירות אחרות מצד שופטים, דיינים, רשמים פרקליטים ואחרים בקידום מקורבים לתפקידים בתוך מערכת המשפט ובמינוי כונסי נכסים, מומחים, בוררים, מגשרים, מנהלי עיזבון, חברי וועד ממונה, חוקרים באגודות שיתופיות ובעלי תפקידים שונים בשכר, העולים עד כדי חשד כבד לקיום "ארגון/ני פשיעה" במערכת המשפט כמוגדר בסעיף 1 של חוק מאבק בארגוני פשיעה התשס"ג –2003 , לוטה בזה הבקשה שבכותרת מהסיבות המפורטות כאן כדלקמן,

1. ראשית אבקש לברך אותך בשמי ובשם מאות החברים בארגון 'נקים' בברכת שנה טובה בכניסתנו לשנה החדשה, באיחולים שגם בשנה זו יישאו מאמציך המבורכים פרי בשיפור מערכת המשפט ושתצליח ברפורמות חרף כל ההתנגדויות המתעוררות מצד גורמים שונים, כאשר חלק מהמניעים להתנגדות עזה זו עשויים להתברר במכתב זה.

2. בשנים אלה בהן מושמצים שרי משפטים ופוליטיקאים במקרה הטוב ובמקרה הרע מחוסלים ע"י תיקים פליליים שונים ומשונים, ובשעה שמערכת המשפט מתיימרת לקבוע רף מחמיר במיוחד לפוליטיקאים מסוימים בעבירות של הפרת אמונים נדמה ראוי לבחון לעומק את התנהלותה של מערכת המשפט בכל הנוגע לכספי ציבור המתדיינים הנמסרים לידיה ותופעת הנפוטיזם הפושה בה לכאורה מזה שנים ללא מפרע.

3. ביום 26.7.06 פניתי למבקר המדינה בנוגע למינוי כונסי נכסים, מגשרים, בוררים ללא מכרז בבתי משפט. בבקשה זו הועלו החשדות שכב' הנשיא אהרון ברק בכבודו ניצל יחד עם ילדיו המשפטנים שיטה זו לרכוש דירות רבות בכינוסים, לפניה צורף דו"ח של חברת החקירות 'עלית' המעיד על זיקה ל- 17 דירות בירושלים ובת"א לנשיא אהרון ברק וילדיו.

4. נושא זה הפך מהר מאוד לאחד הנושאים הנצפים ביותר באתר של 'נקים' WWW.NAKIM.ORG ומאז הפרסום פנו אלי אזרחים רבים ועורכי דין שקבלו בפניי על ההתנהלות הבלתי ראויה בה מנוהל כל נושא כינוס הנכסים בן היתר אצל כב' השופטות ורדה אלשיך וטובה סיוון וכן הצביעו על שיטה דומה במינוי מומחים מטעם בית המשפט ללא מכרז כלשהו על בסיס הכרות השופט עם המומחה.

5. שנה בדיוק לאחר הפניה של הח"מ למבקר המדינה, ביום 26.7.07 נחקרה השופטת דליה מארק-הורנצ`יק בחשד למינוי מקורבה עורך הדין גד פרנקל באופן שיטתי ככונס נכסים תוך שהיא מקבלת ממנו בתמורה טובות הנאה שונות.

6. אתמול 24.9.07 פניתי ללשכת מבקר המדינה בנדון והגברת חגית הודיעה לי שהבקשה הועברה בזמנו לחטיבה המתאימה במשרד המבקר ושאין כלל מניע שאפנה אליך בסוגיה זו במקביל לפרסום מסקנותיו של המבקר.

7. בתחילת שנת 2006 פורסם תחקיר של ידיעות אחרונות על מעלליה של השופטת טובה סיוון אשר מינתה באופן שיטתי את עו"ד דידי רוטשילד, הנשוי לחברתה השופטת חנה רוטשילד, ככונס נכסים בתיקים שונים.

8. בסוף שנת 2006 התפרסם במעריב שעורכי דין התלוננו על כך ששופטים בבית המשפט למשפחה בבאר שבע, העבירו באופן שיטתי תיקי גישור רבים לשופטת בדימוס אסנת אלון-לאופר אשר עבדה עימם.

9. בפברואר 2007 פורסם על החלטתה של השופטת ורדה אלשיך בתיק הפירוק "הצלחת יחזקאל" אשר פסקה שכר טרחה דמיוני של 20 מיליון ₪ לשופט בדימוס איתמר פלפל ולרו"ח גד סומך, זאת בהמשך לשכר טרחה דומה שהיא פסקה בפרשת קלאבמרקט.

10. נדמה שתופעה זו אינה מצטמצמת למשרד המשפטים בלבד, באגף לאיגוד שיתופי אשר במשרד התמ"ת חולש רשם האגודות השיתופיות בסמכויותיו על בערך שליש של המשק הישראלי, מושבים, קיבוצים ואגודות כדוגמת דן, אגד, קואופ וכו...

11. במשרד זה ממונים לעתים קרובות חוקרים ע"פ סעיף 43 של פקודת האגודות השיתופיות וכן מתמנים על ידי הרשם בוררים, חברים בועד ממונה ומפרקים.

12. מינוי בעלי תפקידים אלה, באופן בלעדי ושרירותי ע"י רשם האגודות נותן בידו את הכוח לרמוז לאותם בעלי תפקידים מהן התוצאות הרצויות בעיניו, ובהתאם לקבוע כיצד יסתיים ההליך בטרם התחיל.

13. נדמה ראוי להביא כאן ציטוט מפרוטוקול מס` ‎414 מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות שהתקיימה ביום שני י"ד באייר התשס"ה‎23 במאי ‎2005

14. "....
היו"ר שאול יהלום:

מי זה רשם האגודות השיתופיות?

אהוד אמיתי:

עורך-הדין אורי זליגמן. כבר קרוב ל- ‎20 שנה הוא בתפקיד.

היו"ר שאול יהלום:

שיהיה בריא, זה עוד יותר גרוע.

ג`ודי, תואילי בבקשה לנסח מכתב לעורך-דין אורי זליגמן שהתברר בישיבה שאותם אנשים המתמנים למפרקים או לחוקרים אינם נבחרים במכרז. אני חושב שהדבר ראוי לתיקון, ואני מבקש את תגובתו..."
http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/avoda/2005-05-23-01.html

15. להמחיש במה דברים אמורים, אפרט ברשותך בכמה שורות על קיבוץ הר עמשא בו הח"מ מתגורר. רשם האגודות אורי זליגמן אישר בשנת 88, בהעדר סמכות לכאורה, להסב קיבוצים רגילים למעמד משפטי של "קיבוצים בהתהוות" ע"י אישור שינוי התקנון שלהם והעברת החברות מחברים בשר ודם לתאגידים (תק"ם, משקי תק"ם, ניר שיתופי).

16. בקיבוץ הר עמשא כמו ב-"קיבוצים בהתהוות" אחרים, לא התקבל במשך 20 שנה אף חבר. בהמשך לביזה של התק"ם בנכסי קיבוצים אלה ובהמשך להתנהלותם הקלוקלת התאפשר לרשם האגודות למנות ללא מכרז מקורבים לניהול אותם קיבוצים ולנשל אותם מנכסיהם במיליונים.

17. לפני 4 שנים, מינה רשם האגודות חוקרים לבחון מצבה של האגודה קיבוץ הר עמשא. חוקרים אלה הגישו דו"ח חקירה כוזב בחלקו ומוטה לטובתו של מנהל המשק לשעבר בקיבוץ, מר דוד בן שבת, הח"מ היה בעצמו עד להודאה של אותו דוד בן שבת על מעורבותו בהכנת דו"ח החקירה תוך שיתוף פעולה פסול עם אחד החוקרים.

18. בעקבות דו"ח זה מונה ביום 1.5.03,ועד ממונה אשר מינויו תואם מראש ע"י משרד רשם האגודות ואותו דוד בן שבת. האמור כאן ידוע לח"מ משיחות עם אותו בן שבת בתקופה בה הייתי מיודד עמו.

19. ועד ממונה זה מונה לפני 4 שנים ומאז משמש ללא מפרע כמין כונס נכסים לאגודה. מיד עם כניסתו לתפקיד ועד ממונה זה ברשותו של מר ירון סולומון מינה את דוד בן שבת למנהל של קיבוץ הר עמשא. במשך 4 שנים עשה הנ"ל באגודה כבשלו ללא פיקוח ציבורי כלשהו תוך גלגול מיליוני שקלים של תקציבים והכנסות מיד ליד תחת עינו הפקוחה של רשם האגודות השיתופיות.

20. אותו דוד בן שבת הסגיר בשיחה מוקלטת עימי באוגוסט 2003 את הקשר המיוחד שיש לו עם רשם האגודות השיתופיות. לטענתו רשם האגודות הרים לו טלפון כדי להניע אותו מלנהל הליך משפטי בתמורה למינויו כמנהל האגודה.

21. בהליכים שונים שניהלתי אצל רשם האגודות התברר לי כיצד הנ"ל מנצל בציניות את ההעדר 'תקנות לסדרי דין שיתופי', כדי לחסל מתדיינים המופיעים בפניו תוך שיבוש הליכים בשיטות שונות וסילוף עובדות שיטתי. חשיפת התנהלותו עלתה לי במחיר יקר היות והנ"ל יזם עם הועד הממונה מטעמו תביעת פינו כנגדי מהקיבוץ, והתנכלויות שונות שהיד קצרה מלתאר כאן.

22. הדברים נאמרים כאן בקצה המזלג ונפרסים על עשרות עמודים של בקשות, החלטות, דוחות חקירה ותמלילים של שיחות מוקלטות אשר יועברו ברצון לועדת הבדיקה המבוקשת כאן .

23. להמחשת הנאמר מצורף בקישור כאן: http://www.nakim.org/zeligman1.mp3
הקלטה של שיחה שהתנהלה במשרדו של רשם האגודות בשנת 2004, בה ניתן לשמוע אותו בכבודו מסרב להעביר פרוטוקול של דיון ומקשה בדרישה בהגשת בקשה לקבלת הפרוטוקול, דיון בו השתתפנו בעצמנו אני ובאת כוחי. כידוע קבלת פרוטוקול של דיון מיד אחרי דיון הוא זכות בסיסית ביותר בכל בית משפט המכבד את עצמו, ובמקרה דנן נדרש כחצי שנה עד אשר זכינו לקבל פרוטוקול זה, בו הועלו באוזני רשם האגודות טענות לאי סדרים כנגד מקורבו דוד בן שבת ובקשה לפתוח בחקירה כנגדו.

24.
25. האמור כאן מצביע על כך שראוי להכליל בבקשה זו להקמת ועדת בדיקה, כל משרד ממשלתי בו נתונים סמכויות שיפוטיות.

26. כפי שהוזכר לעיל, בשנת 2006 התפרסם תחקיר של ידיעות אחרונות על התנהלותה של השופטת טובה סיוון בתיקי כינוסים. נושא זה נבדק ע"י נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק אשר בחר באופן תמוה לנזוף חמורות בלבד בשופטת טובה סיוון.

27. הכיצד השופטת טובה סיוון ממשיכה לכהן עד היום בתפקידה? האם סמוק דמה יותר מאשר פוליטיקאים כדוגמת ח"כ לשעבר בלומנטל ואחרים?

28. האם עלינו להבין שסלחנותו של הנשיא ברק מצביע על קונסנסוס במערכת המשפט של שימוש סמוי בשיטה זו?
ועל כך שהוא נאלץ להעניש שלא מרצון את השופטת טובה סיוון לצורך מראית עין בלבד?

29. נדמה ראוי ביותר לבחון מחדש האם ראוי להגיש כתב אישום כנגד השופטת טובה סיוון, וכן לבחון בדקדוק רב התפלגות המינויים של בעלי תפקידים בשכר לכל שופט ושופט בעשרים השנים האחרונות, ובהתאם לבחון האם עוד שופטים ראויים להיחקר ולעמוד לדין על מעשיהם.

30. זאת ועוד, ביום 15.5.07 התקיים דיו בנוכחותך בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, בועדה זו השמיעו ח"כ משה גפני ואחרים את עמדתם לגבי מינוי מקורבים במערכת המשפט העולים לכאורה עד כדי נפוטיזם של ממש.
קישור לפרוטוקול כאן:
http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/huka/2007-05-15.html

31. בחודש מאי 2005 הצביע מבקר המדינה על השיטה בה מונו בעלי תפקידים שונים במערכת המשפט תוך עקיפת מכרזים.

32. על אף זאת, בחודש אוגוסט 2007 ניתנה החלטה בתיק 3545/07 בבית הדין האזורי לעבודה בת"א עו"ד אדם רסקין נ' מדינת ישראל - משרד המשפטים ואח', בה קבעה השופטת הדס יהלום, שמכרזים בפרקליטות מיסוי וכלכלה מתנהלים ב- "סטייה מעיקרי הצדק ופגיעה בשוויון המועמדים" וביקרה בחריפות את שיטת המכרזים שבה פרקליטות המדינה מגייסת פרקליטים לשורותיה.

33. נדמה שכל האמור לעיל הופך את מדינת ישראל לאוליגרכיה נפוטיסטית של ממש ומדרדר אותה לעולם שלישי תחת שרביטם לכאורה של כנופיית משפטנים הקובעים בינם לבן עצמם מי לעושר ומי לעוני מי לכבוד ומי למאסר.

34. לאור זאת מתבקש השר הנכבד להורות על הקמת ועדת בדיקה ע"פ סעיף 8א' של חוק הממשלה התשס"א-2001 לה ייתן השר סמכויות של ועדת חקירה אשר תבדוק את שיטת המינויים של בעלי תפקידים בשכר מכל סוג שהוא בכל מערכת המשפט ,כולל האגף לאיגוד שיתופי הפרקליטות ואחרים, הן כעובדי קבע במערכת המשפט והן כנותני שירותים במסגרת החלטות משפטיות.

35. בהתאם למסקנות ועדה זו יתבקש כבוד השר לפעול ביד קשה וללא רחמנות כלשהי, להעניש ולסלק ממערכת המשפט את כל בעלי התפקידים אשר סרחו וקידמו את עניינם ואת ענייני מקורביהם תוך ניצול מעמדם.

36. כסעד ביניים יתבקשו כבוד שר המשפטים ושר התמ"ת למנות חוקר/בודק שיבדוק ויתערב בהקדם להקפיא את כל ההתנכלויות המשפטיות אשר יזמו כנגד הח"מ רשם האגודות ואנשי הוועד הממונה מטעמו, בניסיון לסלק אותי מקיבוץ הר עמשא אחרי שהצבעתי על ההונאה שהם מנהלים במקום, כאשר נדמה שניתן לסווגן כ-"ארגון פשיעה" לכל דבר כמוגדר בסעיף 1 של חוק מאבק בארגוני פשיעה התשס"ג –2003.

37. אימון הציבור במערכת המשפט הינו אבן התשתית עליו מבוסס החוסן המדיני החברתי והכלכלי של מדינת ישראל, אין צורך להכביר במילים לאן עשוי להוביל אותנו אי טיפול דחוף וראוי במוזכר לעיל.

38. כן מתבקש שר המשפטים הנכבד ליזום מינוי של אנשי ציבור כחברים בועדת הבדיקה אשר אינם כפופים או בעלי זיקה למערכת המשפט.



______________________

בכבוד רב
חיים יטיב
דובר ארגון 'נקים ישראל'
WWW.NAKIM.ORG

_________________
הצטרפו לקבוצה של נקים בטלגרם לקבל עדכונים.
https://t.me/Nakim_org_News
ולערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch

לחתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט ולהצטרף ל"נקים"


הצטרף לרשימת תפוצה של "נקים"! עם או בלי חתימה על העצומה
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

מחלקה ראשונה
אורח








הודעהפורסם: שלישי 25.09.07 23:40    נושא ההודעה: המבקר חושף: שחיתות במערכת המשפטית

המבקר חושף: שחיתות במערכת המשפטית;

המבקר הגיש את הדוח לשנת 2004 (55ב') ובו הוא חושף מעשים חמורים בשורה ארוכה של משרדים בהנהלת בתי המשפט מונו שלא כדין מתמחים, מאבטחים, מזכירים משפטיים ואפילו עוזרים לשופטים במשרד החקלאות עסקו השר ועוזריו במינויים פוליטיים בלתי חוקיים; הממצאים הועברו ליועמ"ש; בבתי החולים מבוצעים ניסויים בלתי חוקיים בבני אדם


מאת: יואב יצחק | | Nfc.co.il מבקר המדינה פרשת אולמרט


מינויים בלתי חוקיים במשרד המשפטים
אליעזר גולדברג
מתוך דוח מבקר המדינה 2004 (55ב')

http://www.nfc.co.il/Archive/0019-D-10153-00.html?tag=23-39-44

השחיתות - סכנה חמורה

מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, העומד לסיים בתחילת יולי 2005 את תפקידו, הגיש את הדוח לשנת 2004 (55ב') ובו הוא חושף פרשות חמורות המעידות על ליקויים חמורים במינהל הציבורי, ושחיתות של ממש בכמה משרדים ממשלתיים שביצעו יחד מאות מינויים באופן בלתי חוקי, בהם של מקורבים בעלי זיקה פוליטית, "ילדים של" ואפילו בני משפחה.

[חלקים עיקריים מהדוח, ראו קישורים משמאל]

המבקר חושף הפעם את הליקויים והשחיתות במשרד החקלאות, בראשו עמד בתקופה הרלוונטית השר ישראל כץ; ואת הליקויים והשחיתות במערכת המשפט עצמה. המבקר מכוון לאישים בכירים ביותר במערכת המשפטית, ובהם שופטים, שנתנו ידם למעשי השחיתות, ובמסגרת זו אף קיבלו אליהם עוזרים משפטיים בלא מכרז.

דוח המבקר קובע, כי אפילו הרשויות האמורות לפקח על משרדי הממשלה לקו בכשלים ו/או שנטלו חלק בחגיגת השחיתות: כך הנהלת בתי המשפט, בראשה עמד בתקופה הרלבנטית השופט (בדימ.) דן ארבל, שביצעה בעצמה כאמור מינויים בלתי חוקיים; וכך נציבות שירות המדינה, בראשה עומד שמואל הולנדר, שלא אכפה את החוק.

המבקר משתף בלבטיו ומגלה כי הוא לא הצליח לשרש את תופעת המינויים הפוליטיים בשירות המדינה. המבקר טוען עוד, כי בשירות המדינה קיימת תופעה של מינוי קרובי משפחה באופן בלתי תקין, ודבר זה מעיד על טוהר מידות לקוי.

המבקר מתריע, כי "הסכנה הגדולה בשחיתות, חמורה לדעתי מכל סכנה אחרת שהמדינה חשופה לה". לדבריו, "במהלך שנות כהונתי נתקלתי בתופעות שליליות קשות. אני מתייחס בעיקר לליקויים בתחום טוהר המידות, מינויים פוליטיים, מינויים של קרובי משפחה בשל היותם קרובי משפחה, העדפות במכרזים ופרוטקציות למיניהן". המבקר התייחס גם לעובדה שהוא חושף שוב ושוב תופעות של מינויים פסולים, אך לאחר מכן לא קורה מאומה והאישים בהם מדובר אינם עוזבים את התפקיד. לדבריו, יש מקרים שצריך לקום וללכת, ואם לא? "מראים לו את הדלת".

המבקר מזהיר מפני יוזמת חקיקה המתגבשת עתה, שעלולה ליתן הכשר למינויים פוליטיים בשירות המדינה, אשר יבואו לקיצם, עם סיום כהונתו של השר הממנה. "אם תתקבל הצעת חוק זו עלול הדבר להביא לפגיעה קשה במינהל, לפגיעה באמון הציבור בו, ולקטיעת הרצף הניהולי עם חילופי השלטון. למסקנה כי מינויים פוליטיים בישראל לא נועדו להגשים מטרות ענייניות - יש אחיזה איתנה במציאות הישראלית. מינויים פוליטיים בארץ משמשים כדי לחלק טובות הנאה למקורבים".

מינויים לא תקינים בשורה של משרדים

מבקר המדינה חושף שורה ארוכה מאוד של ליקויים, כשלים ומעשי שחיתות. במיוחד מתמקד המבקר בסדרי קליטתם ותפקודם של עוזרי השרים ויועציהם במשרות אמון. "המדובר בכ-300 משרות ויותר. מהבדיקה עלו חריגות רבות של העוזרים והיועצים מסדרי מינהל תקין ואף מקרים לא מעטים של פעילות פוליטית - אישית ומפלגתית, אסורה; הדוח עומד על קשיים של המשרדים הממשלתיים לקיים על עובדים אלה בקרה נאותה ועל הצורך בהסדרה מקיפה של הנושא.
דוח זה כמו דוחות קודמים מצביע, על מינויים פוליטיים ובלתי תקינים, ועל כך ש"שומרי סף" פנימיים לא עמדו בפרץ".

אצל כל השרים הנ"ל נמצאו ליקויים: עוזרי שרים פעלו באופן בלתי תקין, כאשר חלקם עירבבו בין פעילותם הפוליטית לבין מחוייבותם כעובדים בשירות המדינה.

[הדוח המלא הנוגע למינוי עוזרי שרים ויועצים במשרות אמון, נא להקליק כאן]

המבקר מציין, כי ליקויים נמצאו בשורה של משרדים אותם בחן בחודשים אפריל-אוגוסט 2004. נבדקו סדרי המינוי וההעסקה של עובדים במשרות אמון בלשכות שרים, בלשכות שרים בלי תיק ובלשכות סגני שרים. המשרדים שהבדיקה נעשתה בהם: משרד הפנים - בלשכת השר דאז אברהם פורז ובלשכת הסגן דאז של השר, פרופ' ויקטור בריילובסקי; משרד הבריאות - בלשכת השר דני נוה; משרד החוץ - בלשכת השר סילבן שלום; המשרד לקליטת העלייה - בלשכת השרה ציפי ליבני; משרד הרווחה - בלשכת השר דאז זבולון אורלב; משרד החינוך, התרבות והספורט - בלשכת השרה לימור לבנת; משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה - בלשכת השר אהוד אולמרט ובלשכת הסגן דאז של השר מיכאל רצון; משרד האוצר - בלשכת השר בנימין נתניהו; ומשרד ראש הממשלה - בלשכת השר בלי תיק דאז ד"ר עוזי לנדאו ובלשכת השר בלי תיק נתן שרנסקי.

שחיתות במשרד החקלאות

המבקר מפנה אצבע מאשימה במיוחד כלפי משרד החקלאות, והעומד בראשו באותה עת השר ישראל כץ. ל- Nfc נודע, כי המבקר כבר הפנה את הדוח אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, עם המלצה: לבחון פתיחת חקירה פלילית נגד השר ואנשיו. במקביל העביר גולדברג אל היועמ"ש עניינים נוספים לטיפול/חקירה.

[הדוח המלא הנוגע למשרד החקלאות, נא להקליק כאן]

המבקר מאשים את השר ועוזריו באחריות למינויים פסולים, תוך ניגודי עניינים חמורים מתוך מניעים פוליטיים. דוח דומה הגיש המבקר בשנה שעברה נגד השר צחי הנגבי, מה שהוביל לחקירה נגד הנגבי בגין מינויים בלתי תקינים במשרד לאיכות הסביבה.
המבקר מקדיש פרק ארוך ביותר לנעשה במשרד החקלאות. להלן עיקרי הדברים מתוך פרק זה:

מינויים בעלי זיקה פוליטית

במשך תקופה ארוכה לא מונה למשרד יועץ משפטי קבוע, או ממלא מקום מקרב עובדי לשכת הייעוץ המשפטי. במשרד החקלאות וברשות לפיקוח חקלאי היתה לעיתים מעורבות בלתי תקינה של יועץ השר מר מיכאל אילון בקליטתם של עובדים, שלרובם זיקה פוליטית לשר ולמפלגתו. חלקם מונו למשרות הפטורות מחובת מכרז בשל היותן משרות זוטרות. מסגרות העסקה אלה נוצלו אפוא לרעה לביצוע מינויים פוליטיים; אחרים מונו כממלאי מקום למשרות החייבות במכרז, לפרק הזמן שעד סיום הליכי המכרז, והניסיון שצברו עד המכרז הקנה להם יתרון על מועמדים אחרים.

לכמה משרות הכפופות ליוסי ישי, מנכ"ל המשרד, מונו אנשים שהייתה להם זיקה פוליטית לשר בהליכים בלתי תקינים.

משרת עוזר מנכ"ל הינה משרה המכונה "משרת אמון" והמנכ"ל רשאי למנות לתפקיד עובד שהוא רוחש לו אמון אישי. הביקורת העלתה, כי יועץ השר מינה לתפקיד זה עובדת שיש לה זיקה פוליטית לשר, בתקופה שמשרת המנכ"ל לא היתה כלל מאוישת. בפועל היא עבדה בצוות שתפקידו היה לעזור לשר בנושא מכסות החלב.

לתפקיד מנהל תחום ביטחון במשרד נבחר מועמדו של השר. מועמד זה היה היחיד שזומן לוועדה לבחינת מועמדים, אף-על-פי שהמשרד איתר עוד שני מועמדים ראויים.

מועצת הצמחים

מועצת הצמחים הוקמה על-פי חוק ואיגדה ארבע מועצות ייצור צמחיות (מועצת הפירות, מועצת הירקות, מועצת הצמחים והמועצה לשיווק פרי הדר) למועצה אחת. על-פי חוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975, מנכ"ל של תאגיד סטטוטורי ימונה לתפקידו לאחר אישור הוועדה לבדיקת מינויים.

המינהלה הזמנית המאוחדת של מועצת הצמחים בישיבתה הראשונה מינתה את יועץ השר למנכ"ל מועצת הצמחים. נמצא, כי יועץ השר שימש מנכ"ל בפועל ובתואר למן הקמת מועצת הצמחים, עוד קודם שהמינהלה המאוחדת והוועדה לבדיקת מינויים אישרו את מינויו.
הוועדה לבדיקת מינויים דחתה את מועמדותו של יועץ השר לתפקיד מנכ"ל מועצת הצמחים. בעקבות זאת, אישרה המינהלה המאוחדת, מסמך שבו הוגדר תפקידו של אילון כיו"ר צוות ההקמה של מועצת הצמחים בסמכויות מנכ"ל. המינהלה הזמנית קבעה שהמסמך הוא חלק בלתי נפרד מפרוטוקול הישיבה הראשונה. פעולה זו, שנועדה על פניה לתת בדיעבד תוקף לפעולות שעשה אילון בעת שפעל כמנכ"ל ללא אישור כדין, אינה עולה בקנה אחד עם כללי מינהל תקין.

לאחר דיון נוסף, אישרה הוועדה לבדיקת מינויים את מועמדותו של אילון למנכ"ל זמני. העובדה שאילון שימש בפועל מנכ"ל (כאמור, בלא אישור) שימשה בדיעבד העילה המרכזית למתן האישור למינוי הזמני על-ידי הוועדה לבדיקת מינויים שקבעה קודם לכן שאינו כשיר לשמש מנכ"ל קבוע.

אילון בתפקידו כמנכ"ל מועצת הצמחים מינה במועצה בהליכים בלתי תקינים שלושה עובדים חדשים שיש להם זיקה פוליטית לשר.

המועצה לענף הלול

בעקבות שינויי חקיקה בחוק המועצה לענף הלול (ייצור ושיווק), התשכ"ד-1963, מונתה ביולי מינהלה זמנית של חמישה חברים ובראשה עומד שר החקלאות. ביוני 2003 מינתה המינהלה הזמנית אדם לממונה של הארגון מחדש על מועצת הלול והעניקה לו סמכויות של מנכ"ל. הממונה הוא בעל זיקה פוליטית לשר.

לצורך מילוי תפקידו ביקש הממונה שמועצת הלול תתקשר עם חברה בשליטת בני משפחתו בחוזה קבלני, כדי שלא יתקיימו בין הצדדים יחסי עובד ומעביד. היועץ המשפטי של מועצת הלול חיווה דעתו שהתקשרות כזאת היא אפשרית בנסיבות מיוחדות ולפרק זמן מוגבל של חודשים אחדים. בפועל הועסק הממונה לפי חוזה זה כשנה וחצי בלא שפורטו הנסיבות המיוחדות שהצדיקו זאת, זולת רצונו.

ראוי כי מי שמנהל את ענייני המועצה ומייצג אותה יועסק כעובד המועצה וימונה כדין. הגדרת תפקיד העובד כממונה על הארגון מחדש אף שהיו לו סמכויות של מנכ"ל ושולם לו שכר של מנכ"ל תאגיד סטטוטורי, איפשרה לקבע מינוי של מנכ"ל בעל זיקה פוליטית, בלי שכישוריו וזיקתו הפוליטית נבחנו על ידי הוועדה לבדיקת מינויים.

הממונה עצמו מינה אנשים המקורבים לו לתפקידים במועצה ללא מכרז או הליך תחרותי אחר ובניגוד לנוהלי מועצת הלול לגיוס עובדים.

התקשרות עם נותני שירותים

מועצת הצמחים כמו גם מועצת הלול התקשרו עם נותני שירותים בהליכים לא תקינים המנוגדים לחוק חובת המכרזים ותקנותיו.

תכנית להקמת מרכז להכשרת חקלאים בגן הבוטני בירושלים

הגן הבוטני בירושלים (להלן - הגן הבוטני) בשיתוף משרד החקלאות ומועצת הצמחים יזמו הקמת "מרכז להכשרת חקלאים". משרד החקלאות ומועצת הצמחים הסכימו להתקשרות זו ללא דיון בעצם הצורך בכך. הם גם לא קיימו מכרז או בחנו כמה הצעות הבאות בחשבון, בטרם בחרו להתקשר עם הגן הבוטני דווקא למימוש התוכנית. הפרויקט לא נדון במינהלה המאוחדת של מועצת הצמחים, וממילא לא אושר.

מנכ"ל הגן הבוטני ומנכ"ל מועצת הצמחים הם אחים. על כל אחד מהם היה לדווח על הקשר המשפחתי ביניהם למוסדות המתאימים כדי להביא לאישורם הסדר למניעת ניגוד עניינים. אולם הם לא עשו זאת, וכל אחד מהאחים החליט כהבנתו כיצד ינהג.

מנכ"ל הגן הבוטני סיכם בעצמו עם המשנה למנכ"ל מועצת הצמחים את עיקרי התכנית להקמת המרכז, אף שלפי המגבלות שנטל על עצמו בשל ניגוד עניינים האמור, היה על המדען הראשי של הגן לעסוק בכך.
באוגוסט ובספטמבר 2004 העבירה מועצת הצמחים לגן הבוטני 140,000 ש"ח, אף שלא נחתם ביניהם הסכם כלשהו בעניין הקמת המרכז. כמו כן נתנה מועצת הצמחים לגן הבוטני תרומה של 175,000 ש"ח לתמיכה בפסטיבל פרחים, ללא קבלת אישור המינהלה המאוחדת של מועצת הצמחים. יצוין, כי בשנת 2003 השתתפות מועצת הירקות במימון פסטיבל הפרחים היתה 20,000 ש"ח בלבד.

במקביל ליוזמה להקמת המרכז, מינה הגן הבוטני לתפקיד מנהל המרכז אדם בעל זיקה פוליטית לשר. הוא נבחר בהיותו מועמד יחיד לתפקיד.

שחיתות בהיכלי המשפט

המבקר בדק, כאמור, את הנעשה במערכת המשפטית. מהבדיקה עולה תמונה קודרת: במקרים רבים, רבים מדי, נעשו מינויים בלתי חוקיים, ובלא מכרזים. המבקר בדק את סדרי קבלתם לעבודה של ארבעה סוגי עובדים שהיו מועסקים ביוני 2004: מזכירים משפטיים, עוזרים משפטיים, מאבטחים ומתמחים. כמו כן נבדקה קירבת המשפחה בקרב עובדים. הממצאים: השחיתות חוגגת גם בחלקה זו, ממש כמו במערכת הפוליטית המרקיבה.

[הדוח המלא הנוגע למערכת המשפטית, נא להקליק כאן]

להלן ממצאי המבקר - תקציר מתוך הדוח (ציטוט):

מזכירים משפטיים

1. חוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959 (להלן - החוק) קובע, כי העסקת עובדים בשירות המדינה תיעשה ככלל, על פי מכרז פומבי. יש לצמצם ככל האפשר את העסקתם של עובדים זמניים בטרם מכרז, למקרים שבהם קיימות נסיבות חריגות ונדירות. שכן, העסקת עובד זמני באותה משרה מעניקה לו יתרון מבחינת רכישת ניסיון בתפקיד עקב היכרותו עם היחידה שבה הוא מועסק, ואף יוצרת מעין "ציפייה הדדית" להמשיך להעסיקו.

(א) כ-50% מקרב המזכירים המשפטיים הועסקו ללא מכרז במשך תקופה ארוכה: כ-29% נקלטו במשרותיהם בבתי המשפט, ורק כעבור פרק זמן של חודשיים ועד 19 חודשים (כתשעה חודשים בממוצע) הופיעו בפני ועדת בוחנים, ואילו כ-21% לא הובאו עד מועד סיום הביקורת בפני ועדה אף על פי שעברו כבר בין חודשיים וחצי ועד כשנתיים מאז נכנסו לתפקידם (כ-10 חודשים בממוצע).

(ב) בחוק, בכללי שירות המדינה (מינויים) (מכרזים, בחינות ומבחנים), התשכ"א-1961 ובתקנון שירות המדינה (להלן - התקשי"ר) נקבע, כי מועמדים למשרה במכרז פומבי חייבים לעמוד בבחינות, ואלה שיעמדו בהן בהצלחה יוזמנו להופיע בפני ועדת בוחנים שתחליט על בחירתם. על הוועדה לנמק את החלטתה. הבדיקה העלתה, כי ב-25% מהמכרזים למשרות אותן איישו מזכירים משפטיים עוד לפני עריכת המכרז, לא נימקה ועדת הבוחנים את החלטותיה. זאת ועוד, באותם המקרים שבהם הובאו המזכירים המשפטיים (כ-29%) בפני ועדת בוחנים, נבחרו למשרות, שעליהן התפרסם המכרז, אותם עובדים שהועסקו קודם לכן במשרה.

עוזרים משפטיים

2. בפברואר 2001 החליטה הממשלה שאיוש משרותיהם של העוזרים המשפטיים של השופטים הנותרים יתבצע על ידי ועדה מיוחדת לאיתור מועמדים (להלן - ועדת איתור). הודעה על כך הוציאה הנציבות ביוני 2001.

(א) כ-64% מבין העוזרים המשפטיים שאמורים היו לעבור ועדת איתור, נכנסו לתפקידם בלא שקוים הליך, המבטיח את שוויון ההזדמנויות: כ-26% מהעוזרים המשפטיים איישו תחילה את המשרות האמורות ורק כעבור חודש ועד 21 חודשים (בממוצע 11 חודש), הובאו בפני ועדת איתור; כ-19% מהם, לא עברו הליך בחירה אף כי חלפו בין ארבעה ל-13 חודשים מיום כניסתם לתפקיד (בממוצע כתשעה חודשים), וכ-19% נוספים שנכנסו לתפקידיהם לפני מועד הודעת הנציבות האמורה (שאף הם, לפי הנחיית הנציבות, היו חייבים להופיע בפני הוועדה) היו במשרותיהם 28-30 חודשים ממועד ההודעה ועד שהובאו בפני ועדת איתור.

(ב) בכל המקרים שוועדת האיתור בחנה, היא בחרה את המועמד ששימש כבר בתפקיד. על פי הפרוטוקול לא הקפידה הוועדה על חובת ההנמקה; בשני מקרים לא הייתה הנמקה כלשהי ובמקרים הנותרים לא היה בנימוק כל התייחסות למועמדים שלא נבחרו.

מתמחים

3. (א) הביקוש להתמחות בבתי המשפט ובמשרד המשפטים עולה בהרבה על היצע מקומות ההתמחות. משפטנים חדשים שנקלטו לעבודה במשרד המשפטים בשנים האחרונות היו ברובם מקרב מתמחים לשעבר במשרד או בגופים ממשלתיים אחרים, לרבות בתי משפט. עובדה זו מחזקת ביתר שאת את הצורך שתינתן לכלל המעוניינים האפשרות להתחרות בצורה הוגנת על מקומות ההתמחות; הבדיקה העלתה, כי אופן קבלתם של המתמחים לא הוסדר בנהלים, לא של משרד המשפטים ולא של הנהלת בתי המשפט.

(ב) הנוהל של הנהלת בתי המשפט אוסר על המתמחה לעבוד בשעות נוספות. בפועל, בהנהלת בתי המשפט וגם במשרד המשפטים עובדים המתמחים מעבר לשעות העבודה הרגילות, והם אינם מקבלים את השכר המגיע להם עבור העבודה הנוספת, על פי חוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א-1951.

4. כללי שירות המדינה (מינויים) (סייגים בקרבת המשפחה), התשכ"ט-1969, (להלן - הכללים) קובעים, כי "לא ימונה אדם למשרה ביחידה מינהלית, אם עובד באותה יחידה קרוב משפחה שלו", אלא אם אישר נציב שירות המדינה את המינוי; עוד נקבע, כי "לא ימונה אדם למשרה במשרד, אם עובד ביחידה מינהלית אחרת באותו משרד קרוב משפחה שלו, והמינוי עשוי להביא ליחסי כפיפות ביניהם".
משרות בשירות המדינה הן משאב ציבורי. אם פלוני זכה ליתרון בשל קרבתו לעובד מדינה, אפילו אין ביניהם כפיפות ואפילו אינם עובדים באותה יחידה מנהלית, הרי המשאב הציבורי לא הוקצה כיאות. קרבה משפחתית שכזו אינה פוסלת אמנם מועמד כשיר וראוי, אולם יש להקפיד על מילוי כל הכללים לאיוש המשרה ועל תיעוד ההליך, על מנת להבטיח, כי נשמר שוויון ההזדמנויות ועל מנת להסיר חשש שלא כך היה.

(א) הביקורת העלתה, כי ל-10% מבין העובדים הבכירים ול-8% מבין חברי ועדי עובדים היו קרובי משפחה המועסקים בהנהלת בתי המשפט. לחלק מהם אף יותר מקרוב משפחה אחד.

בדיקת סדרי קבלתם לעבודה של 24 קרובי משפחה של עובדים שנמנים על שתי קבוצות העובדים שלעיל, העלתה ליקויים לגבי 18 מהם: ארבעה עובדים נקלטו במשרותיהם ללא מכרז (בניגוד לדין), ורק כעבור 7-30 חודשים הופיעו בפני ועדת בוחנים. לגבי 14 העובדים הנותרים שלגביהם אין צורך בעריכת מכרז לשם קבלה לעבודה, לא שמרה הנהלת בתי המשפט את התיעוד על דרך גיוס העובדים, על קיום תהליך מיון, על ההתייחסות למועמדים אחרים או על השיקולים שנלקחו בחשבון בקבלת ההחלטה על העסקת העובד.
(ב) הביקורת העלתה ארבעה

http://www.nfc.co.il/archive/001-D-70027-00.html
חזרה למעלה

יודע דבר
אורח








הודעהפורסם: שני 01.10.07 1:39    נושא ההודעה: [size=24]איתן ארז עו"ד נתבע ע"י יחצן קומפיין הבחירות ללשכת עוה"ד ומספר על קשריו ורדהאלשייך

ת.א.47861/07 נתי מור נגד איתן ארז עו"ד ע"ס 330 אלף ש"ח
לדברי עו"ד ארז על אלשייך ," אני עומד בחלקי והיא מפרנסת אותי יפה מאד"
"אני הרמטכ"ל והיא שר הבטחון"
"יש לנו מודל מצויין שרץ שנים " והסביר שהוא מפרגן ונותן לה מחמאות ומילים טובות "כי אחרי הכל היא אשה"
לדברי נתי מור בתביעתו הבטיח לו ארז להיות לוביסט לשכת עוה"ד בכנסת בהכנסה שנתית של מיליון ש"ח לשנה וזאת למשך 4 שנים.
חזרה למעלה

חדש!: הוסף את נקים ככפתור ב-toolbar לגישה מהירה לפורומים ועידכון שוטף

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שלישי 02.10.07 8:44    נושא ההודעה: תוכל לפרט?

תוכל לפרט?, לא ממש ברור מתוך דבריך מי נגד מי בתביעה הזו.
_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

ר.
אורח








הודעהפורסם: רביעי 03.10.07 10:44    נושא ההודעה: חיים חזק ואמץ! שנה – טובה ופורייה!

חיים חזק ואמץ! שנה – טובה ופורייה!



פעם אמרו כי אתה נלחם ב"טחנות רוח" היום יודעים כי 1+1 כבר לא 2!

התרבות המקרים, וחוסר שתיקת הציבור {כמה שיהיו מודעים יותר ייחשף יותר}, מביאים לתוצאה הרצויה של "ניקוי העורבות". רק שהתהליך איטי מידיי.

לשמחתנו שר המשפטים {רה"מ רצה לשים "יורם" אבל פרופ' מהאוניברסיטה} התגלה כאדם נקי וישר, שאפילו בית המשפט העליון לא יכול לאיים עליו. {בעבר כל שר הוכנס מיד ל"חביקת" בית המשפט העליון, שאם לא יעשה רצונם יוציאו קלונו ברבים >> ראה ערך חיים רמון} הוא יכול להביע דעה משלו גם אם לנשיאה אין נחת ממנה. ימים טובים!

אני ממשיך לאחל לך ולשותפים שלך "בהצלחה".

סוף האמת לנצח!





בתודה, ובברכה,

ר
חזרה למעלה

יוסי אגמון
אורח








הודעהפורסם: שישי 05.10.07 13:30    נושא ההודעה: שר המישפטים אימץ לעצמו התואר - עבריין !!!

מחבר הודעה
יוסי אגמון
אורח


פורסם: חמישי 04.10.07 5:49 נושא ההודעה: לאור אי-תגובתו, שר המישפטים דניאל פרידמן אימץ לעצמו התואר - עבריין !!!

---------------------------------------------------------------------- ----------

לאחר הארכה המיוחדת שניתנה לשר המישפטים בעיקבות בקשתו של עורך האתר - מר חיים יטיב, השר בחר לא-להשיב לבקשתי שיגיב לעובדות החשודות בפלילים נגד: שופטים, מישפטנים, עורכי-דין, קציני מישטרה ונוספים, ששלחתי אליו על פי בקשתו דרך עוזרו - מר מרדכי כהן...!

יותר מכך, שר המישפטים - דניאל פרידמן בחר לאמץ לעצמו התואר - עבריין,
כדי לא-לפתוח בחקירה נגד חבריו המישפטנים החשודים בפלילים...!

כלומר, כל מערכת המשפט הנמצאת תחת אחריותו, מקבלת באופן אוטומטי
את התואר - עבריינים ! כל אזרח יוכל מעתה והלאה לצוטט הכתבה באתר זה עם ההיתר המיוחד של שר המישפטים - דניאל פרידמן, לקרוא לכל:
שופט, מישפטן, עורך-דין, שוטר ונוספים מעורבים- עבריינים!!!

יותר מכך, גם חברי הממשלה ניקראים באופן אוטומטי - עבריינים, היות
והשר - דניאל פרידמן העבריין, הוא חבר בכיר בממשלה זו...!

עכשיו כשהתואר - עבריין אומץ על ידי שר המישפטים לעצמו ולכל חבר במערכות המשפט והממשלה, כל אזרח חייב לעשות לעצמו חשבון-נפש מיידי ולכלכל צעדיו במדינה, או אולי המשך חיים מחוץ למדינת עבריינים זו...!

המשך בינלאומי יבוא בקרוב...

חזרה למעלה


חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

למה פרידמן פוגע בנו?
אורח








פורסם: חמישי 04.10.07 17:06 נושא ההודעה: שתיקה כהודאה...

---------------------------------------------------------------------- ----------

יוסי אתה צודק! השר-פרידמן היה צריך להגיב לדרישתך מיד לאחר שקיבל
העובדות הפליליות נגד מישפטנים ששלחת אליו!

שתיקה כהודאה...

הראל ותמיר ב.

חזרה למעלה


אורח









פורסם: חמישי 04.10.07 18:39 נושא ההודעה: Friedman GO-HOME

---------------------------------------------------------------------- ----------

Friedman GO-HOME

Yoel & Yael Goldman

חזרה למעלה


חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות
שי יגיל
אורח








פורסם: שישי 05.10.07 1:21 נושא ההודעה: עכשיו הכל ברור ! מדינת עבריינים לא תתקיים לאורך זמן...

---------------------------------------------------------------------- ----------

אנו עדים "לדור שלא ידע את יוסף".

חזרה למעלה


הצג הודעות מלפני: כל ההודעותיום אחד7 ימיםשבועייםחודש אחד3 חודשים6 חודשיםשנה אחת הכי ישנות קודםהכי חדשות קודם

אינדקס הפורומים -> פורום נפגעי שחיתות מערכת המשפט כל הזמנים הם GMT + 2 שעות

עמוד 1 מתוך 1


קפוץ אל: בחר פורום שחיתות ומערכת השלטון בישראל----------------הודעות של נקיםשאלות ותשובות ל-נקיםפורום חופשי בעניין שחיתות ציבוריתפורום נפגעי שחיתות מערכת המשפטאינדקס השופטיםביקורת על העיתונות בישראלביקורת על השב''כ שרות הביטחון הכללימבזקי חדשות פורומים ייעודים על פרשיות שחיתות----------------פרשת סיריל קרן/מרטין שלאףפרשת חיים רמון ומינוי בייניש לעליוןהנשיא משה קצב ופרשת ההטרדה המיניתפרשת חטיפת ילדי תימן וקבוצת הרב עוזי משולםרצח רבין,המחדלים המשפטיים בפרשת חקירת רצח יצחק רביןהקיבוץ `בהתהוות` הר עמשאפרשת אלוף משנה אלחנן טננבוים (טננבאום) פורומים חופשים לכל נושא ועניין----------------חדשות אקטואליה ופוליטיקהמדור דעות ומאמרים בנושא פוליטיקה, שחיתותהאלפיון העליוןפורום חופש הביטוי לנושאים שוניםסרטונים וסרטים Youtube-יוטיוב ואחרים Israel Reality----------------Eish-Eretz Israel ShelanuCorruption - The Israeli ConnectionIsrael NewsLa Réalité israélienneLes nouvelles d'Israel

אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum





Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
חזרה למעלה

מבזקים של "נקים":קרא על זימונו של חיים יטיב לחקירה בו הסתבכה היאח"ה בפרשת רמון

מעריב
אורח








הודעהפורסם: רביעי 17.10.07 21:47    נושא ההודעה: אי סדרים חמורים בהליך בחירת הדיינים

אי סדרים חמורים בהליך בחירת הדיינים

ציוני הבחינות של המועמדים לדיינות אינם? הפתרון: כל מועמד ידווח על ציוניו מ'הזיכרון'. כך עולה מעתירה שיגישו מחר ארגוני הנשים בבקשה לפסול את מינוי הדיינים לבתי הדין

עמיחי אתאלי
17/10/2007 16:30


פרשת מינוי הדיינים מסרבת לגווע. ארגוני הנשים יגישו מחר עתירה לבג"ץ, בבקשה לפסול את מינוי הדיינים שנבחרו לבתי הדין הרבניים לפני כשלושה שבועות. יש לציין כי הליך המינוי האחרון נעשה בהוראת בג"ץ והיועמ"ש לאחר שנמצאו פגמים קשים בהליך המינוי הקודם.

9 מתוך 12 קרובי משפחה
בין הדיינים החדשים שנבחרו לכהן בבתי הדין הרבניים: אחיו של השר אריאל אטיאס, קרוב של הרב עובדיה יוסף-ואפילו הבן של רופאו האישי בש''ס: ''מדובר בתלמידי חכמים שעמדו בכל המבחנים''
לכתבה המלאה




העתירה שנכתבה על ידי ד"ר אביעד הכהן, עו"ד בתיה כהנא דרור, וגלי עציון, חושפת תמונה קשה של הליך הבחירה השני ומעלה אף מספר פגמים מהותיים שהתרחשו לאחר סיום ההליך.

מהעתירה עולה כי קיים קצר חמור בתקשורת בין הרבנות הראשית הבוחנת את הדיינים, לבין הנהלת בתי הדין הרבניים המעסיקה אותם לאחר מינויים. בעתירה נטען כי כדי לדרג את הדיינים נדרשו הציונים של בחינות ההסמכה שלהם לדיינות, אולם הרבנות הראשית סירבה להעביר את ציוני הבחינות, לפיכך הוחלט כי הדיינים עצמם ידווחו על ציוני הבחינות שלהם על פי מה שהעלו מזכרונם.

עוד עולה מהעתירה עולה כי לקראת בחירת הדיינים, מונתה ועדת משנה אחת בלבד שהוסמכה לסמן ארבעים מועמדים שמהם ייבחרו הדיינים. הועדה כללה שלושה חברים, שניים מתוכם חרדים. כך, למועמד שאינו חרדי או מקושר לא נותר כל סיכוי. לרוב בהליכי מינוי כאלו מקובל למנות שתי ועדות משנה שכל אחת מהן מראיינת חלק מהמועמדים. כאמור בהליך הבחירה האחרון מונתה ועדת משנה אחת שראיינה את כל 200 המועמדים.






"החמצת אפשרות לשינוי מהותי בהליך הגירושין בישראל"



בעתירה מתגליםפרטים נוספים מהליך הבחירה הראשון, שטרם פורסמו. כך בין היתר, כשנודע לאחר בחירת הדיינים הראשונה, כי ל-14 מתוך 15 הדיינים החדשים אין כתב הסמכה (המהווה רשיון דיין) בתוקף, יצרה הנהלת בתי הדין הרבניים הליך רישוי
מזורז. שלא כמקובל, ההליך המזורז לא כלל הגשת מסמכים על ידי המועמדים, לא היה בו ראיון אישי שלהם, והם אף לא נדרשו להגיש מאמרים שכתבו, כפי שנדרש מכל דיין אחר.

עו"ד בתיה כהנא דרור מארגון 'מבוי סתום' אמרה ל nrg יהדות "הליך המינוי השני הוא יריקה בפרצוף של בג"ץ. בית המשפט שלח את ועדת המינוי להליך נוסף ו'הפתעה' יצא בדיוק אותו דבר כמו בהליך הראשון, פלוס בונוס, אתנן פוליטי של ארבעה חובשי כיפות סרוגות".

עו"ד כהנא דרור הוסיפה "יש כאן החמצת הזדמנות לשינוי מהותי של הליך הגירושין במדינת ישראל. היה פה מינוי של כמעט 20 אחוז מאוכלוסיית הדיינים בארץ ובגלל אדישות כללית, הסיפור הזה ברח לנו מתחת הידיים, יכלנו לעצב מחדש את כל נושא הגירושין. עם דיינים ראויים, אין סיבה שיהיו מסורבות גט".

תגובת הרבנות הראשית מאירה את עניין אי העברת הציונים באור תמוה עוד יותר. מנהל מח' בחינות ברבנות, הרב רפאל מזרחי מסר בתגובה "בשנה האחרונה, מאז שאני בתפקיד, אף אחד בהנהלת בתי הדין לא ביקש ממני את הציונים. אם היו מבקשים הייתי יכול להעביר. מי מהדיינים שביקש את גליון הציונים של עצמו, קיבל ממני בלי בעיה."

הארגונים, מגישי העתירה הם 'מבוי סתום', 'נעמ"ת, 'נאמני תורה ועבודה' וישיבת מעלה גלבוע בראשות הרב יהודה גלעד.




http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/647/651.html
חזרה למעלה

ידיעות אחרונות
אורח








הודעהפורסם: רביעי 17.10.07 21:57    נושא ההודעה: חשד:חלק מפסקי הדין של השופטת דליה מארק-הורנצ'יק נכתבו על-ידי ידידה, עו'ד גד פרנקל



חשד: עוה"ד והשופטת כתבו פסקי דין במשותף


במחשבו של עורך הדין גד פרנקל נמצאו מסמכים הקשורים לשופטת מארק-הורנצ'יק. על-פי החשד, חלק מפסקי הדין של השופטת נכתבו על-ידי עורך הדין. מארק-הורנצ'יק מכחישה

אבי כהן פורסם: 17.10.07, 21:01

מי כתב את פסקי הדין? במשטרה בודקים חשד לפיו חלק מפסקי הדין של השופטת דליה מארק-הורנצ'יק, מבית השלום בתל-אביב, נכתבו על-ידי ידידה, עו"ד גד פרנקל, שהואשם לפני כחודשיים כי גנב מיליוני שקלים. היום (ד') נחקרה השופטת והיא מכחישה את החשדות נגדה. בסיום החקירה היא שוחררה.



בחודש יולי נחקרה השופטת מארק-הורנצ'יק כי מינתה את עו"ד פרנקל להיות כונס נכסים, לאחר שלכאורה רכשה ממנו דירה במחיר נמוך כאשר היה כונס בתיק אחר. המשטרה חקרה גם האם עורך-הדין חתם לשופטת כערב בהלוואה שנטלה. מהחקירה עלה החשד כי השופטת מינתה את עו"ד פרנקל לתפקידי כינוס, למרות שידעה כי הוא בהליכי השעייה.




בערוץ 2 פורסם כי במהלך החקירה הקודמת נבדק מחשבו של עו"ד פרנקל. במחשב נמצאו מסמכים הקשורים לשופטת מארק-הורנצ'יק. לפני כמה ימים נחקר עו"ד פרנקל בפרשה.



בימים הקרובים יועבר חומר החקירה לפרקליטות, שם יוחלט האם להגיש כתב אישום נגד השופטת מארק-הורנצ'יק.

עורכי דינה של השופטת, פרופ' קנת מן ויהודה ויינשטיין, מסרו בתגובה: "במשך למעלה מעשור, בו מכהנת כבוד השופטת דליה מארק הורנצ'יק בתפקידה, כתבה, היא עצמה, את כל אלפי פסקי הדין וההחלטות, אשר יצאו תחת ידה. הטענה המופרכת והמוכחשת, כאילו היה גד פרנקל מעורב בכתיבת איזה מההחלטות או פסקי הדין של השופטת הינה הזויה, מקוממת ובעיקר מעציבה. אין ולא היה כדבר הזה".

עוד נמסר כי "העובדה לפיה נמצאו על גבי כונן נייד השייך לגד פרנקל, אילו מהחלטותיה של כבוד השופטת, ניתנת להסבר טכני פשוט, אולם מפאת היות העניין בחקירת המשטרה, אין אנו רשאים לפרטו".





http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3461117,00.html
חזרה למעלה

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שישי 19.10.07 16:26    נושא ההודעה: אישור קבלת המכתב ממשרד ראש הממשלה

אישור קבלת המכתב ממשרד ראש הממשלה


click to enlarge

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

אורח









הודעהפורסם: ראשון 18.11.07 15:33    נושא ההודעה: על זה נאמר כי אין Protection במדינת ישראל

על זה נאמר כי אין Protection במדינת ישראל

מערכת המשפט בישראל היא משפחה אחת גדולה.

חבר מביא חבר.


אהרון ברק: לשעבר נשיא בית המשפט העליון

אשתו, אלישבע ברק, סגנית נשיא בית הדין הארצי לעבודה, כפופה לסמכותה הערעורית של הערכאה שבעלה עומד בראשה. את ההתמחות שלה עשתה בשנים 78-77 בפרקליטות מחוז ירושלים ואצל נשיא בית המשפט העליון יואל זוסמן, בעת שבעלה היה יועץ משפטי לממשלה (78-75). בשנים 87-78 היתה עוזרת משפטית של נשיא בית המשפט העליון מאיר שמגר, כשבעלה היה שופט בבית המשפט העליון. מ-1987 מכהנת בתפקידי שיפוט בבית הדין לעבודה.

מני מזוז: היועץ המשפטי לממשלה.

אחותו, ימימה מזוז, כפופה לו מקצועית בהיותה יועצת משפטית של משרד האוצר. אשתו, אלינער מזוז, כפופה לו מקצועית בהיותה המשנה ליועץ המשפטי של משטרת ישראל.

דורית בייניש: שופטת בית המשפט העליון

בתה, דניאלה בייניש, התמחתה אצל נאוה בן-אור, מבכירי פרקליטות המדינה (שפרשה באחרונה). לאחר מכן היתה בן-אור ממונה על דניאלה ביניש ובאותה עת הופיעה לפני אמה, השופטת דורית בייניש. דניאלה בייניש עובדת עדיין בפרקליטות המדינה בירושלים ומופיעה לפני עמיתיה של אמה, שופטי בית המשפט העליון, בהם חברתה הטובה עדנה ארבל.

משה זילברג: לשעבר שופט בית המשפט העליון

אסנת מנדל, בתו של השופט זילברג המנוח, התמחתה אצל שופט בית המשפט העליון יצחק כהן, מנהלת את מחלקת הבג"צים בפרקליטות ומופיעה לפני שופטי בית המשפט העליון.

תיאודור אור: לשעבר שופט בית המשפט העליון

אשתו, מיכאלה שידלובסקי-אור, מכהנת כשופטת בית המשפט המחוזי בירושלים מ-1993, ועד פרישתו של בעלה מבית המשפט העליון, במרס 2004, שמעו עמיתיו את הערעורים על פסיקותיה. שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון סוקול, נשוי לבתו של השופט אור מנישואיו הראשונים. כיהן כשופט בית משפט השלום בחיפה מ-96'. בספטמבר 2003 התמנה לרשם בית המשפט המחוזי בחיפה.

תאופיק כתילי: נשיא בית משפט השלום בנצרת

בתו, יסמין מני-כתילי, עובדת כתובעת משטרתית בנצרת, ומופיעה בבית משפט השלום בעיר לפני שופטים הכפופים לאביה.

דב מגד: סגן-נשיא בבית משפט השלום בבאר-שבע

אשתו, חנה מגד, מנהלת את המחלקה הפלילית בפרקליטות באותו מחוז.

דן ארבל: לשעבר שופט ומנהל בתי המשפט

בתו, עו"ד איריס ארבל, עובדת במרכז לניהול תיקים בהנהלת בתי המשפט ועבדה בכפיפות לאביה


דבורה ברלינר: שופטת בבית המשפט המחוזי בתל אביב

בתה דפנה עובדת במחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה בירושלים, ומרבה להופיע בבית המשפט העליון, הדן בערעורים על פסקי דין שניתנו בבתי משפט מחוזיים.

דבורה ברלינר מועמדת לקידום לבית המשפט העליון.

שמעון אגרנט: לשעבר נשיא בית המשפט העליון

אורית סון, נכדתו של הנשיא אגרנט המנוח, התמחתה אצל שופט בית המשפט העליון, חיים כהן.

עובדת בפרקליטות במחלקת הבג"צים ומופיעה לפני שופטי בית המשפט העליון.

אביגדור משאלי: שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב (בדימוס)

בתו, גלית משאלי, עובדת בפרקליטות מחוז מרכז.

עבדה שם גם בזמן שאביה כיהן בבית המשפט המחוזי בתל אביב, עד שפרש לגימלאות לפני שלוש שנים.

אמנון סטרשנוב: שופט לשעבר במחוזי בתל-אביב

בנו, אופיר סטרשנוב, עבד עד לאחרונה בפרקליטות מחוז תל אביב. עבד שם גם בתקופה שאביו כיהן בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

שרה גדות: שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב

בתה, גנית גדות, עובדת בפרקליטות תל אביב, מחוז מרכז.

אליקים רובינשטיין: שופט בית המשפט העליון

אשתו, מרים רובינשטיין, מכהנת כמשנה לפרקליט המדינה .

משה טלגם: לשעבר סגן-נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב

אשתו, רות טלגם, היתה שופטת וסגנית נשיא בית משפט השלום בבת-ים (99-'96') בעת שבעלה היה סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב (2000-'93), שבו נשמעים ערעורים על פסיקות של בית המשפט

בבת-ים.
חזרה למעלה

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: ראשון 25.11.07 3:03    נושא ההודעה: מחלקה ראשונה: שערוריית המינויים מטעם בית המשפט

שערוריית המינויים מטעם בית המשפט


התחום של בעלי תפקידים מטעם בתי המשפט הוא כולו נושא פרוץ "על גבול השערורייה", בין היתר מפני שאין קריטריונים ברורים לבחירתם ואין פיקוח נאות על פעולתם וגם על שכרם


מדי שנה ממנים בתי המשפט בישראל אלפי בעלי תפקידים בשכר, ללא קריטריונים ברורים, ללא מנגנוני פיקוח נאותים וללא מנגנון בדיקה לניגודי עניינים.

כללי האתיקה, שלפי הדין חלים לא רק על שופטים אלא גם על בעלי תפקידים 'מעין שיפוטיים', כגון בוררים, כונסי נכסים, ומומחים מטעם בית המשפט - אינם נשמרים. הניזוקים הם בדרך כלל בעלי דין חלשים, שאינם מודעים לתופעה ואינם יודעים להתגונן מפניה.

לשכת עורכי הדין דנה באחרונה בנושא ומינתה צוות בראשות עו"ד צבי פירון, על-מנת לגבש את עמדותיה. בית המשפט העליון אף הוא ער לחומרת התופעה ובנציבות קבילות השופטים, החלו לדון בדרכים למיגורה.



"נשארתי בלי כלום"



לפי הערכות לשכת עורכי הדין ב-95 אחוז מהמקרים, כונסי נכסים מתמנים לתפקידם על-ידי הנושים, שהם בדרך כלל הבנקים. וכשהכונס נבחר על-ידי הנושה - הוא דואג לו ולא לחייב, למרות שלהלכה הוא נחשב כ"זרועו הארוכה של בית המשפט" ועליו לדאוג לשני הצדדים.

המקרה של א. מדגים היטב עניין זה. במרס 2006 מכר כונס הנכסים את דירתה בתל אביב למימוש חוב משכנתא לבנק. יו"ר ההוצאה לפועל (הרשמת דלית ורד) הורתה להרשות לה ליטול את המטלטלין השייכים לה שהיו בדירה, אבל כשבאה א. לקחת את מטלטליה, סירבו הקונים לאפשר לה לעשות זאת משום שלדבריהם הדירה נמכרה להם על-ידי הכונס עם המטלטלין שבה.

פניותיה של א. להוצאה לפועל לבוא לעזרתה בהוצאת המטלטלין מהדירה לא נענו עד היום. זאת ועוד, הדירה נמכרה במחיר של 831,979 שקל ואילו שכר הטרחה שהכונס דרש היה 75,420 שקל - גבוה מהשכר שנקבע בתקנות ההוצאה לפועל, גם בעניין זה בקשתה של א. להתערבות ההוצאה לפועל לא נענתה עד היום. "התחושה שלי היא שהכוח של כונס הנכסים הוא בלתי מוגבל. לא די שהוא מכר לי את הדירה - הוא מכר את כל מה שהיה לי. נשארתי בלי כלום", טוענת א. כונס הנכסים, עוה"ד שרגא בודה, בחר לא להגיב על טענותיה.


"נושא על גבול השערורייה"



ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, טוען שמקרים כמו זה של א. הם עניין שכיח. לדבריו, התחום של בעלי תפקידים מטעם בתי המשפט הוא כולו נושא פרוץ "על גבול השערורייה", בין היתר מפני שאין קריטריונים ברורים לבחירתם ואין פיקוח נאות על פעולתם וגם על שכרם. "שנים אני צופה בדאגה בכך שבתי המשפט ממנים לתפקיד בשכר גורמים חיצוניים כמו מגשרים, בוררים, כונסים, מפרקים, מנהלי עיזבון, ומומחים שונים, בין אם אלה שופטים (בדימ.), עורכי דין, או מומחים מתחומים שונים. הם מקבלים שכר רב על עבודתם, ולתדהמתי כשניסיתי לבחון האם זה נעשה בצורה מסודרת כלשהי, התשובה שקיבלתי היתה כי אין כללים ברורים וכי הדבר נתון למצפונו, הגיונו, שכלו והגינותו של כל שופט".




"עיוותי דין נוראיים"



פסטינגר. "בנק של עורכי דין"




עמיתיו של גיא רון סבורים גם הם שהנושא של בעלי תפקידים מטעם בתי המשפט הוא פרוץ וחסר בקרה. בדיון שנערך באחרונה בוועד המרכזי של הלשכה טען עו"ד איתן ארז כי ב-95% מהמקרים הקשורים לנושא של 'חדלות פירעון' - מינוי בעלי תפקידים כגון כונסי נכסים, או מפרקים, המינויים נעשים על-ידי הנושים שהם ברוב המקרים בנקים.

כפועל יוצא - הם נמצאים בניגוד עניינים מהותי ופועלים לטובת הבנק ולא לטובת החייב, שהוא הצד החלש והפגיע. ארז טען כי הכול מקבלים ניגוד עניינים זה מבלי לערער עליו.

עו"ד יראון פסטינגר מוסיף כי ניגוד עניינים משווע, שרק קומץ עורכי דין יודע לזהותו, קיים בתחום אחר: מינוי מומחים מטעם בתי המשפט: "יש איזה בנק קטן של עורכי דין בכל מיני תחומים, שפחות או יותר יודע מי נגד מי, ואם אתה כעורך דין לא ער לבנק הזה - אז אתה חשוף לעיוותי דין נוראיים. זה נושא קריטי ושם יש עיוותי דין מאוד חמורים", טוען פסטינגר ומדגיש כי רבים מעורכי הדין אינם מודעים לכך שהם יכולים לפסול מומחים שנמצאים בניגוד עניינים: "כללי האתיקה של השופטים חלים גם על כל תפקיד מעין שיפוטי. הם חלים גם על מומחים רפואיים, גם על מומחים מטעם בית המשפט, גם על בוררים וניתן לפסול כל אחד מהם כפי שפוסלים שופטים שנמצאים בניגוד עניינים. רק צריך לטעון את הטענה בהזדמנות הראשונה שנודע לך".

לדבריו, התופעה חמורה במיוחד לנוכח העובדה שלבעלי הדין אין כל מנגנון לברר אם מומחה כלשהו נמצא בניגוד עניינים: "אין היום שום מנגנון המאפשר לצדדים לברר אם הרופא הזה הוא חבר של הרופאים אותם תובעים, או של הרופאים שנתנו חוות דעת, אם יש לו זיקה לעורכי הדין, אם יש לו זיקה לשופט וכו'". וכך קורה לא פעם שבתביעות על רשלנות רפואית "ממנים לך רופא של קופת חולים בתור מומחה מטעם בית המשפט, רופא שהוא 'הרופא' המרכזי של אותה קופת חולים שהיא הנתבעת באותה תביעה".

עו"ד דוד אור-חן מוסיף: "בנושא המומחים הרפואיים השערורייה בעיצומה. אלו תמיד אותם מומחים והם עמוסים מאוד. חלקם מקדישים 5 דקות לבדיקה והם מכריעים גורלות". אור-חן טוען שלעתים המומחים מזוהים עם הנתבעים ובית המשפט, למרות שהוא יודע על כך, אינו נמנע מלמנות אותם. הוא מספר על מקרה שבית המשפט העליון הכשיר כמומחה מטעם בית המשפט, אדם המוכר בהיותו מומחה מטעם הנתבעים. לדבריו, מינוי מעין זה "סוגר קייס בפני אותו מסכן שנפל על אותו מומחה".




שופט ממנה שופט



ללשכת עורכי הדין יש אינטרס להסדרת התחום של מינויים מטעם בית המשפט, בין היתר בגלל ההבט הכלכלי שבעניין. מתברר כי מול האינטרס של עורכי הדין, עומד אינטרס כלכלי של השופטים. עוד גילה ארז כי במקרים רבים שופטים מעדיפים למנות חברים כבוררים ומגשרים: "יש היום תופעה מאוד מדאיגה ששופטים ממנים את החברים שלהם, שופטים (בדימ.), כבוררים", טוען ארז, היודע לספר כי בבית משפט שלום מסוים "כל המגשרים שמתמנים שם, וזה מאות תיקים, הם תמיד כאלה שהיו שופטי שלום באותו בית משפט".

מלבד האינטרס הכלכלי קיים גם ההבט הציבורי. אור-חן הבהיר שלשכת עורכי הדין חייבת להידרש לנושא לא רק מפני שהוא קשור בכסף ובמשרות לעורכי דין, אלא מפני ש"הוא קשור בזה שאנחנו מבחינה ציבורית, לא יכולים להרשות לעצמנו שאנשים נפגעים, מוכי גורל, נפגעים בתאונות, נפגעים ברשלנות רפואית, גורלם יוכרע לפעמים על-ידי שרלטנים, שבית המשפט ממשיך למנות אותם משום איזושהי נוחות, או משום שהם נמצאים ברשימה כלשהי".





+ חדשות נוספות ברשת | + הודעות נוספות ברשת | + בלוגרים ברשת

+ כיתבו במערכת הפורומים של Nfc כותבים ב- Nfc בימה חופשית+ הדפסה שלח לחבר

נוצר: 24/11/2007 | עודכן: 24/11/2007 | רשימות נוספות: איילת פישביין


http://www.nfc.co.il/Archive/003-D-26166-00.html?tag=03-01-48

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

מתוך גלובס
אורח








הודעהפורסם: שלישי 11.12.07 5:40    נושא ההודעה: נוהל חדש, הנוגע להעסקת קרובי משפחה, יחול על כל מכרז של הנהלת בתי המשפט

נהלים חדשים: שופט המפגר בתיקים לא ייצא לשבתון, עוזרים משפטיים ייבחרו מתוך מאגר
בנוסף, אדם שיש לו במערכת המשפט קרוב מדרגה ראשונה - לא יתקבל בלא היתר מיוחד * הנהלים פורסמו ע"י מנהל בתיהמ"ש, השופט משה גל
נועם שרביט‏ 16:48 10/12/07

מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, פירסם היום (ב') נוהל אישור חופשה לצורך השתלמות (שבתון), הקובע כי שופט המפגר ביותר מחמישה תיקים לא יוכל לצאת לשבתון. הנוהל קובע כי שופט המבקש לצאת לשבתון יבקש זאת מנשיא בית המשפט שלו ארבעה חודשים מראש.

בבקשה יפורטו תיקים בהם חלפו למעלה מ-60 יום ממועד הגשת הסיכומים, ושטרם ניתן בהם פסק דין, וכן תיקים בהם חלפה חצי שנה ממועד ישיבת ההוכחות האחרונה וטרם הסתיימו. השופט המבקש גם יידרש להציג תוכנית עבודה מפורטת לחיסול פיגורים אלה. ככלל, קובע הנוהל, לא יאושר השבתון אם יהיו לשופט יותר מחמישה תיקים כאלו. הבקשה תובא לפני ועדה מקצועית של שופטים, שתמליץ למנהל בתי המשפט אם להסכים לבקשה ובאילו תנאים. מודעה


נוהל חדש נוסף שפורסם היום נוגע לקליטת עוזרים משפטיים לשופטים. לפי הנוהל, אלה ייקלטו במסגרת מכרז עתודה קיבוצי, כדי להבטיח "הליך שוויוני, הוגן וראו". בכל שנה יהיו 3 גיוסים, כאשר המועמדים יידרשו להצהיר על קרובי משפחה המועסקים במערכת בתי המשפט. מועמדות ניתן יהיה להגיש למחוז שיפוט אחד בלבד. מועמד בעל ציון סף העולה על הציון שייקבע בכל מחוז, בהתאם לצרכי המחוז ולדרישות התקציב, יוזמן לוועדת בחירה, שתקבע אם הוא ייכנס למאגר שיועמד לרשות שופטי המחוז. שופט יהא רשאי לבחור עוזר לאחר שראיין לפחות 3 מועמדים מהמאגר.


נוהל שלישי, הנוגע להעסקת קרובי משפחה, יחול על כל מכרז של הנהלת בתי המשפט ועל כל מועמד המעוניין לעבוד בשירות המערכת, ונועד לצמצם את התופעה. לפי הנוהל, כל מועמד המבקש לעבוד במערכת, ויש בה כבר בן זוג שלו, הורה, הורה של בן זוג, ילד, אח, סב או נכד, ואין בידיו היתר מיוחד בכתב ממנהל בתי המשפט, "תידחה בקשתו בשל יחסי הקרבה, ללא כל זיקה למהות הקשר המשפחתי ולטיב מערכת היחסים בפועל". בקרבת משפחה רחוקה יותר, תיבחן הבקשה על-ידי מנהל בתי המשפט, שישקול בין היתר את טיב מערכת היחסים בין הקרובים, מהות התפקיד, הזיקה בין התפקידים ועוד.


בתוך כך, הקים מנהל בתי המשפט ועדה, בראשות השופטת רות רונן, לבחינת דרכים לשיפור ולייעול ההליך המשפטי. זאת, בהתאם לסיכום שגיבשה הנהלת בתי המשפט עם אגף התקציבים, במסגרת הדיונים על תקציב 2008. בוועדה יהיו נציגים למחלקת ייעוץ וחקיקה ואגף התקציבים באוצר.


http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000284817&fid=82 9
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: חמישי 13.03.08 9:50    נושא ההודעה: כאן תרגיל הטיוח שנעשה על ידי נציבות תלונות הציבור על שופטים והתלונה שהוגשה נגדם בגין זאת

כאן תשובה של הנציבות המודה לראשונה שישנו תופעה כזו. כמו כן מפורט מטה תרגיל הטיוח שנעשה על ידי נציבות תלונות הציבור על שופטים, התלונה שהוגשה נגדם בגין זאת והפניה החוזרת לשר המשפטים הממתינה עדיין לתשובה
click to enlarge

click to enlarge

click to enlarge

click to enlarge

כ"ג טבת תשס"ח
01/01/08
סימוכין: מב/01010801

לכבוד: נציבות תלונות הציבור-משרד מבקר המדינה
טל: 026665000 פקס: 026665204

דע: שר המשפטים, פרופ דניאל פרידמן שר התמ"ת, מר אלי ישי
טל: 026466527 פקס: 026285438 טל: 026662252 פקס: 026662909


באמצעות פקסימיליה
א/ג.נ.

הנדון: תלונה נגד עו"ד מיכל טנא, מנהלת היחידה לפניות הציבור במשרד המשפטים ועו"ד אברהם וולף – ממונה בכיר בנציבות תלונות הציבור על שופטים
ע"פ סעיף 33 של חוק מבקר המדינה התשי"ח-1958

לוטה בזה התלונה שבכותרת מהנימוקים כדלקמן,
1. ביום 25.9.07 הח"מ פנה לשר המשפטים ולשר התמ"ת ב-"בקשה להקים ועדת בדיקה בעלת סמכויות של ועדת חקירה בסוגיות מינוי בעלי תפקיד בשכר ע"י בתי משפט ובעלי סמכות שיפוטית, בתי דין, רשם האגודות השיתופיות ואחרים" ע"פ ע"פ סעיף 8א' של חוק הממשלה התשס"א – 2001, עמוד ראשון של הבקשה מצ"ב כנספח א'.

2. ביום 6.11.07 השיבה עו"ד מיכל טנא, להלן הנילונה1, תשובה ראשונית לפניה זו. תשובתה מצ"ב כנספח ב'.

3. ביום 8.11.07 שלחה נציבות תלונות הציבור על שופטים הודעה על העברת "תלונתך מיום 25.11.2007" לטיפולם ע"י הנילונה1. המסמך מצ"ב כנספח ג'.

4. ביום 25.11.07 נשלחה תשובה מטעם עו"ד אברהם וולף, להלן הנילון2, הנושא את הכותרת "תלונתך שהתקבלה ביום 8.11.07 על רשם האגודות השיתופיות". התשובה מצ"ב כנספח ד'.

5. הנילונה1 העבירה לנילון2 בקשה שהופנתה לשר המשפטים ולשר התמ"ת על אף שרק הם מוסמכים להשיב לבקשה ולהורות כמבוקש בה. בדרך זו הנילונה עכבה את הטיפול בבקשה וגרמה לפגיעה ישירה בח"מ כמתואר בסעיף 37.1 של חוק מבקר המדינה התשי"ח –1958 עם כל הנזק שנגרם לח"מ מהמשך ההתנהלות הבלתי ראויה של מערכת המשפט והאגף לאיגוד שיתופי כמתואר בפניה לשר המשפטים ושר התמ"ת.

6. הנילון2 טיפל בפניה לשר המשפטים ולשר התמ"ת על אף שלא היה מוסמך לכך והפך בקשה זו ל-"תלונתך שהתקבלה ביום 8.11.07 על רשם האגודות השיתופיות" כדי להתאים את הפניה למסגרת החוקית על פיה הוא מוסמך להשיב.
7. היה מחובתה של הנילונה1 להעביר את הפניה לתשובתו של שר המשפטים עצמו, כמו כן היה מחובתו של הנילון2 לסרב לטפל בפניה זו ולהעביר אותה חזרה ללשכתו של שר המשפטים בהתאם לסעיף 2ב' של ‏חוק לתיקון סדרי המינהל (החלטות והנמקות), תשי"ט-1958‏ אין היות הנילון2 מוסמך לטפל בפניה זו.

8. מכל האמור לעיל, הנילונים חברו יחד לשבש את הטיפול בבקשתו של הח"מ לשר המשפטים ולשר התמ"ת על אף החשיבות הציבורית העליונה של הטיפול בבקשה זו, מכאן אבקשכם בירור ממצא של תלונה זו.




______________________

בכבוד רב
חיים יטיב
דובר ארגון 'נקים ישראל'
WWW.NAKIM.ORG


כ"ג טבת תשס"ח
01/01/08
סימוכין: מב/01010802
לכבוד: שר המשפטים, פרופ דניאל פרידמן
טל: 026466527 פקס: 026285438

דע: ראש הממשלה, מר אהוד אולמרט שר התמ"ת, מר אלי ישי
טל: 026546700 פקס: 026546717 טל: 026662252 פקס: 026662909

באמצעות פקסימיליה
נכבדי,

הנדון: בקשה למתן החלטה ל-"בקשה להקים ועדת בדיקה בעלת סמכויות של ועדת חקירה בסוגיות מינוי בעלי תפקיד בשכר ע"י בתי משפט ובעלי סמכות שיפוטית, בתי דין, רשם האגודות השיתופיות ואחרים
וניצול מעמדם לקליטת מקורבים לתוך מערכת המשפט"
ע"פ סעיף 8א' של חוק הממשלה התשס"א - 2001

בהמשך לפנייתי אליך מיום 25.9.07 המצ"ב שוב לנוחיותכם ומסומנת א', לוטה בזה הבקשה שבכותרת מהסיבות המפורטות כאן כדלקמן,

1. ביום 25.9.07 פניתי לכבודו להקים ועדת בדיקה שתבחן היקף תופעת מינוי מקורבים במערכת המשפט ובאגף לאיגוד שיתופי במסגרת החלטות שיפוטיות ומחוץ להן זאת על מנת לדכא את התופעה ולאתר בעלי תפקיד אשר ניצלו את מעמדם והפעילו את השיטה לטובת עצמם ומקורביהם.

2. למרבה הצער הבקשה טופלה באופן לא ראוי ע"י מנהלת היחידה לפניות הציבור במשרד המשפטים אשר בחרה לשבש את הטיפול בפניה ע"י הפנייתה לנציבות תלונות הציבור על שופטים. בגין זאת הוגשה תלונה כנגדה המצ"ב ומסומנת ב' המדברת בעד עצמה.

3. היות וכבודו הינו המוסמך הבלעדי ע"פ חוק להיעתר לבקשה להקים ועדת בדיקה בעלת סמכויות של ועדת חקירה ע"פ סעיף 8א' של חוק' הממשלה אבקשך לתת החלטה לבקשה של הח"מ מיום 25.9.07 .


______________________
בכבוד רב
חיים יטיב
דובר ארגון 'נקים ישראל'
WWW.NAKIM.ORG


_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שלישי 25.03.08 18:51    נושא ההודעה: ניסיון הטיוח של הנציבות תלונות נגד שופטים לא צלח, כאן התשובה של הנציבות ממשרד המבקר

ניסיון הטיוח של נציבות תלונות הציבור נגד שופטים לא צלח, הרבה "טעויות" קרו כאן המקשות לייחס לזה תמימות מצד עורכי דין מנוסים, כאן התשובה של הנציבות ממשרד מבקר המדינה, הבקשה הוחזרה לשר המשפטים

click to enlarge

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חיים, מה הצעד הבא ?
אורח








הודעהפורסם: שני 28.04.08 21:11    נושא ההודעה: כל הפניות כמו אלה שלא נענות, חייבות להביא להתחלת פעילות אזרחית נגדם...!

הציבור מפחד מראשי מערכות הפוליטיקה, המשפט ומנהלים בשירות הציבורי, כמו במישטר דיקטטורי...!

עלינו למצוא דרכים לעזור לציבור להתגבר על פחדיו ולהפעילו נגד המושחתים, העבריינים והחשודים, לפני שנגיע לאסון שירסק את המדינה ואזרחיה לרסיסים...

חיים יטיב, עבודתך והקרבתך ראויות לשבח, אך בלי להמשיך לצעד הבא אחרי פניותיך כמו זו שלא נענות, המושחתים והפושעים משיגים את מטרתם...!
UT UT UT

לכל הפחות צריך לדעתי למצוא דרך כדי לפרסם את חוסר התגובה לכל אזרח !

בכבוד רב,

יוסי אגמון
yossi.agmon@yahoo.com
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: שלישי 29.04.08 12:27    נושא ההודעה: כאן תשובתו המצערת של שר המשפטים לבקשה להקים ועדת בדיקה בנושא מינוי מקורבים במערכת המשפט

כאן תשובתו המצערת של שר המשפטים לבקשה של נקים להקים ועדת בדיקה בנושא מינוי מקורבים ללא מכרז במערכת המשפט בהחלטות שיפוטיות ומחוצה להן.
התשובה לא מנומקת וגובלת בהתנשאות לאור חומרת הנושא המועלה בבקשה ודוגמאות הרבות שהובאו בה.
כמדומני ששר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן הנכבד ידע לבקר מעל דפי העיתון את חולשת ההנמקה הלא משכנעת בהכרעת הדין במשפטו של השר חיים רמון, ראה כאן "נאה דורש נאה מקיים", במקרה דנן השר הנכבד נמנע מנימוק כלשהו או מהתייחסות כלשהי על חומרת הנאמר בפניה.

מערכת המשפט אמורה להיות הערובה כי החוזה הדמוקרטי שנחתם בן האזרח לבן השלטון מתקיים על כל סעיפיו ולכל הפחות על סעיפיו המהותיים. התעלמותם של השר פרידמן, מבקר המדינה ואחרים מלפעול באופן ממשי ונחרץ נגד שחיתות מערכת המשפט גורמות לכך שחוזה זה הנחתם בן הרשות לבן האזרח נסדק ונוטה להתבטל על כל המשתמע מכך לגבי עתיד יציבות הדמוקרטיה הישראלית.
נדמה שהכתובת הינה מעתה על הקיר.



click to enlarge

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

יוסף אגמון
אורח








הודעהפורסם: ראשון 11.05.08 6:00    נושא ההודעה: שר המשפטים זורק הנושא למבקר המדינה שכבר זרק אותו אל שר המשפטים...!!

שר המשפטים - פרידמן נוהג כמו בכירים ומערכות שלטון אחרות שאינם מסוגלים להתמודד עם המושחתים, העבריינים והחשודים עקב מניעים זרים...:

פרידמן זורק את הטיפול בנושא אל מערכת אחרת - מבקר המדינה שנמצא תחת אחריותו..., בידיעה ברורה כי מבקר המדינה התחמק כבר מטיפול אמיתי בנושא !

משחקי "תפוח אדמה חם" שמעבירים את הנושא מגוף אחד לשני כדי להשכיח את הנושא עד להעלמתו, הם חלק מהשחיתות הציבורית של מערכות המדינה ומנהליה / מנהיגיה...!

עקב הפרטים והעובדות הנ'ל, יש לבדוק מהם המניעים הזרים של פרידמן ולינדשטראוס (בנוסף למינוי בתו הבלתי מנוסה של לינדנשטראוס לשופטת...!),
כולל את:
מספר הבתים והנכסים בבעלותם, בני משפחתם, חבריהם / שותפיהם...
והדרכים שהם השיגו אותם...(כולל נכסי ראש הממשלה - אולמרט שבחר
את פרידמן לתפקיד שר המשפטים ...).


על פי הנתונים שנמצאים בידי שאת חלקם הקטן פירסמתי (כולל רשימות הנכסים בבעלות המשפטנים: אהרון ברק וב'ב, טובה סיוון, זרח רוזנבלום, עמי בורוכוב, יוסי מנדלסון וצבי קצף), מדובר במאות שופטים, עורכי דין ושותפיהם שאירגנו מראש תוצאות של כינוס נכסים בבתי המשפט עם חבריהם המשפטנים, כדי לרכוש אלפי בתים ונכסים ברחבי ישראל, עם חשדות חד משמעיים לביצוע מירמה, גניבה, עושק ועוד הרבה עבירות פליליות נילוות בתמיכת וחיפוי של המישטרה...!
חזרה למעלה

יוסף אגמון
אורח








הודעהפורסם: ראשון 01.06.08 1:40    נושא ההודעה: הפניה הזאת לאולמרט וישי החשודים, לא תואיל !

כאשר ראש הממשלה והשר ישי חשודים בעצמם, אין הם יכולים לפעול נגד אחרים
שיכולים לפתוח תיבת פנדורה נגדם...
חזרה למעלה

הצטרף וצרף חבריך לרשימת התפוצה של "נקים" וקבל עידכונים שוטפים על החשיפות של "נקים"

לפרידמן בעצמו מניעים זרים
אורח








הודעהפורסם: חמישי 05.06.08 2:22    נושא ההודעה: אם בארזים נפלה שלהבת...

שר המשפטים לא יפעל נגד חברי כנופית המישפטנים, היות והם כתגובה יפעלו מיד נגד המנהל שלו - אולמרט...
חזרה למעלה

מגלובס
אורח








הודעהפורסם: חמישי 23.12.10 21:21    נושא ההודעה: הנהלת בתי המשפט מציגה: כך מבשלים מכרז למינוי מגשרים

הנהלת בתי המשפט מציגה: כך מבשלים מכרז
משה ליכטמן כדי לבטל את מונופול המגשרים המקורבים המקבלים תיקים מביהמ"ש, הוצא מכרז לבחירת 100 מגשרים - אלא שוועדת המכרזים המציאה בדיעבד תנאי סף שאיפשר לה להנציח את המונופול
23/12/2010,

07:02משה ליכטמן

הסיטואציה הבאה מוכרת כמעט לכל מי שמידיין בתביעה אזרחית בבתי משפט השלום: בפתח הדיונים מביט השופט בצדדים ואומר בתקיפות "אני מציע לכם ללכת לגישור ולפתור את הבעיה מחוץ לאולם זה". התובע והנתבע מביטים חזרה ביראה ותולים מבט שואל בעורכי דינם. אז ממשיך השופט: "ואני מציע לכם את עורך דין זה וזה". "עורך דין זה וזה" הוא בדרך-כלל עורך דין מרשימה מצומצמת של מקורבים.

כעת מאיימת עו"ד הדס לבני לשים סוף לחגיגה. היא חשפה מכרז מבושל של הנהלת בתי המשפט - מכרז שהיה בו תנאי נסתר שפירושו הנצחת השיטה שבמסגרתה שופטים בבתי משפט השלום מעבירים תיקי גישור לעורכי דין מקורבים - ויצאה למערכה משפטית נגד "המערכת".

ב-5 בינואר 2011, יצטרך בית המשפט העליון, בהרכב השופטים אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן וניל הנדל, לתת את דעתו על המכרז שהוציא מקום העבודה שלהם.

בשביל מה יש חברים?

רשימת המגשרים שליד בתי המשפט נוצרה ב-1996. מופיעים בה כ-3,000 מגשרים, אבל בפועל רובם המכריע לא קיבל תיקים לטיפולו מבתי המשפט. מי כן קיבל? כל בית משפט החזיק רשימה קטנה משלו של חברים ומקורבים, והם שזכו ברוב העבודות.

למעשה נוצרה גילדה בתחום הגישור, שנהנית מתיקים המועברים אליה מבתי המשפט, בעוד מרבים אחרים נשללה ההזדמנות לעסוק בפרנסתם.

בעקבות עתירות לבג"ץ ביטל ב-2008 שר המשפטים הקודם, דניאל פרידמן, את תקנות רשימת המגשרים, והרשימה בוטלה. אך בהיעדר הסדר חדש, החברים והמקורבים המשיכו לקבל תיקי גישור.

הנהלת בתי המשפט, במסגרת המדיניות להרחבת השימוש בגישור, הוציאה מכרז לבחירת כ-100 מגשרים שייכללו ברשימת מגשרי המהו"ת (מידע, היכרות ותיאום), וזו תהיה הרשימה הרשמית היחידה במערכת בתי המשפט.

המכרז כלל שני רכיבים: האחד היה תנאי סף למועמד - בוגר קורס עיוני ומעשי של הליך הגישור, תואר אקדמי, 5 שנות ניסיון, הצגת 6 הסדרי גישור שהופנו למועמד ממערכת בתי המשפט, לרבות בתי המשפט לתביעות קטנות, בתי הדין לעבודה ובתי משפט לענייני משפחה.

הנוסח הפשוט של תנאי הסף העיקרי הבטיח לכאורה נגישות שוויונית לתיקי בתי משפט השלום, המאגר החשוב ביותר בתיקים בסדר גודל של יותר מ-50 אלף שקל. הרכיב האחר היה ציון איכות - רוב הניקוד ניתן על ניסיון מקצועי (על-פי קריטריונים עמומים), והיתרה ניתנת על השכלה אקדמית רלוונטית נוספת, התנסות מודרכת בגישור, השתלמויות והמלצות.

בדיון בוועדת חוקה, שיוזמיו היו "נפגעי הגילדה", הופגנה חשדנות רבה ביחס למכרז ולשיטה. השופט בדימוס עזרא קמא אמר בדיון בגילוי-לב: "כשיושב שופט בדימוס במחוזי, והוא חבר לשעבר של כל השופטים והוא חבר קיים גם היום, אז כולם מפנים אליו את הגישור. אז יש מגשר אחד למחוזי שאליו מועברים כל התיקים, דרך-אגב, בלי לתת שבחים לאותו מגשר, הוא עושה את העבודה בהצלחה, שמו עזרא קמא".

ד"ר רונית זמיר, שהיתה ממונה על תחום הגישור בבתי המשפט במשרד המשפטים, אמרה: "זה כאילו אין רשימה, ואז מפנים או לחברים של השופט או למי שהשופט מכיר".

ד"ר דוד סילוורה, שהיה יו"ר עמותת מגשרי ישראל, הוסיף: "נוצרו רשימות מחתרתיות. לא כל מגשר מקצועי - מוכשר ככל שיהיה - יכול לקבל תיקים בבית המשפט. איך הוא יכול להציג רשימת גישורים שעשה?"

ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) סבר כי אם מתנים במכרז את קבלת התפקיד בהיסטוריה של תיקים שנמסרו למועמד מבתי המשפט, למעשה מנציחים את חגיגת הגילדה. "אם אי-פעם ראיתי מכרז מבושל, אז זה המכרז. אני מבקש לקבל רשימה מהנהלת בתי המשפט, מיהם אלה שקיבלו את תיקי הגישור ב-3 השנים האחרונות מבתי המשפט. אני רוצה לראות את הרשימה. אנחנו נראה מיהם אותם 100 שהולכים להיות פה".

המרצע יצא מהשק

עו"ד לבני ניגשה למכרז שנסגר במארס 2009. לבני, 37, היא דוקטורנטית למשפטים ועוסקת בגישור זה עשור. היא חוקרת את התחום ומנהלת הקליניקה לגישור בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן. בין השאר היא משמשת מנחה ומדריכה בקורסי גישור. היא ענתה על תנאי המכרז.

באוקטובר 2009 נבחרו 40 מגשרים. הנהלת בתי המשפט לא פרסמה את הרשימה, אך עו"ד לבני קיבלה הודעה ולפיה הצעתה נדחתה. הנימוק: ניסיונה המקצועי חסר - אין לה ניסיון בגישור בתיקי בית משפט השלום.

לא חייבים להיות משפטן מדופלם כדי לתמוה על פשר הנימוק. הרי בתנאי הסף לא נאמר כלל כי חייבים ניסיון ספציפי בתיקים שהופנו מבית משפט השלום.

עו"ד לבני עירערה על דחיית ההצעה שלה. בדיעבד התברר כי ההליך המכרזי היה לא תקין מתחילתו גם מבחינה מינהלית. ועדת המכרזים התפרקה מראש מסמכויותיה והעבירה את בחירת המועמדים לוועדת משנה, שלא טרחה לנמק את בחירתה בזוכים.

עו"ד לבני עירערה בפני ועדת המכרזים, אבל הערעור נמסר לוועדת המשנה, שישבה באותו הרכב שדן במקור במועמדותה. ועדת המשנה נימקה את דחיית הערעור באותו תנאי סף נסתר: מגשרים שלא קיבלו בעבר תיקים מבית משפט השלום אינם מתאימים להשתתף בתוכנית.

המרצע יצא מן השק: הוועדה המציאה תנאי סף שכלל לא היה במכרז: מי שלא קיבל תיקים מבית משפט השלום נפסל במכרז - וכך הונצח מונופול המגשרים.

"יש טעם בטענה"

עו"ד לבני עתרה לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים נגד הנהלת בתי המשפט. באמצעות עו"ד נאוה פינצ'וק-אלכסנדר היא דרשה להכריז עליה כעל זוכה במכרז או לדון מחדש במועמדותה, בתנאים שוויוניים.

התיק נפל לידי השופט נעם סולברג. לא פשוט לקבל עתירה נגד מקום העבודה שלך. אולי משום כך לחץ סולברג על עו"ד לבני בתחילת הדיונים למשוך את העתירה. היא סירבה.

סולברג היה צריך להכריע בשני עניינים: האם יש ממש בטענות נגד מה שהתרחש במכרז מבחינה מינהלית, והאם יש ממש בטענה המהותית ולפיה התגלה לפתע תנאי סף חשאי במכרז - ניסיון בתיקי בית משפט השלום.

ביחס למידת תקינות המכרז, אפילו הנהלת בתי המשפט, באמצעות הפרקליטות, אמרה בתשובתה לעתירה: "ייתכן כי יש ממש בטענות העותרת וכי ניתן היה לבצע את המכרז בצורה מקצועית יותר".

השופט סולברג קבע גם הוא: "אכן, בטענות אלה יש ממש, ודומה כי בא-כוח המדינה בעצמו היה ער לכך".

לעניין ועדת המשנה שהפכה לוועדת ערר, אמר סולברג: "אכן, ככלל, אין לקבל זהות בין חברי ועדת ערר לחברי הוועדה שעל החלטותיה מוגשים העררים. הדבר נוגד את כללי הצדק הטבעי".

ומה עושים עם תנאי הסף שנולד תוך כדי המכרז? הנהלת בתי המשפט טענה כי הדרישה החדשה היתה סבירה, כיוון שמדובר בתוכנית פיילוט, וכך יהיה אפשר לבסס את אמון הציבור בכלל וציבור עורכי הדין בפרט בהליך הגישור.

השופט סולברג מצא דרך יצירתית משלו להכשיר את הפגמים במכרז. הוא היה ער למשמעות תוצאותיו - הנצחת מונופול המגשרים - ואמר: "אין לכחד, יש טעם בטענה זו".

עם זאת, הוא לא חשב שיש פגם מהותי בתנאי הסף החשאי שנחשף פתאום. הוא מצא את המילים שבעזרתן ניתן להעביר את העניין ממישור האסור למותר: הוא כינה את הפעלת התנאי החשאי "מרכיב דומיננטי בקביעת ההערכה", ואמר כי היה סביר להפעילו.

סולברג, שחלק לעו"ד לבני מחמאות רבות על כישוריה המקצועיים, דחה את העתירה שלה והמליץ לה באחד הדיונים לנסות את מזלה במכרז הבא. אלא שבמכרז הבא כבר יהיו 100 מגשרים עם ניסיון בתיקי בית משפט שלום. מי שלא זכה במכרז האחרון למעשה מצוי בנחיתות, והוא מחוץ לגילדה.

עו"ד לבני אינה מוותרת. היא עירערה על החלטת סולברג לעליון. האם שופטיו יפסקו נגד מקום העבודה שלהם?


http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000610388
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group