לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
פניה למזוז להוריד את היחידה לחקירות הונאה מגבו של `נקים`  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת חיים רמון ומינוי בייניש לעליון



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Nakim
צוות
צוות




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 516


הודעהפורסם: שלישי 24.10.06 8:32    נושא ההודעה: פניה למזוז להוריד את היחידה לחקירות הונאה מגבו של `נקים`


ניתן לקרא מכתב זה עם כל האסמכתאות כאן:
http://www.nakim.org/yoetznakimishatratfutsa2.htm


יום שלישי ב` חשון תשס"ז 24 אוקטובר 2006
סימוכין: מב/24100601


לכבוד: היועץ המשפטי לממשלה, מר מני מזוז

דע:
- מפכ"ל המשטרה
- מפלג מחשב - היחידה הארצית לחקירות הונאה היאח"ה.

באמצעות פקסימיליה

העתק בד"א:
- מבקר המדינה, כב השופט בדימוס מיכאל לידנשטראוס,
- ועדת חוקה חוק ומשפט וחברי הועדה
- הועדה לענייני ביקורת המדינה וחברי הועדה
- ח"כ פרופ` אריה אלדד, השדולה למלחמה בשחיתות בכנסת
א.נ.,

הנדון: בקשה להורות למשטרה לכבד חיסיון עיתונאי על פעילות `נקים`
ובקשה דחופה להעברת טיפול בחקירות על פעילות זו מהיאח"ה


בהמשך לזימונו התמוה של הח"מ לחקירה ביחידה לחקירות הונאה (הזימון מצ"ב, נדחה בגין דיון בבית משפט של הח"מ), הנני מתכבד לפנות אליך כדלקמן:

1. הח"מ ייסד עם ד"ר אמזלג ופרופ` זריצקי לפני למעלה משנה ארגון בשם `נקים ישראל ` להלן `נקים` הנלחם נגד השחיתות השלטונית בעיקר בתוך מערכת אכיפת החוק.

2. ארגון זה מונה למעלה מ-200 חברים שהצטרפו לארגון באמצעות האתר אינטרנט שלו. www.nakim.org, הכוללים אנשי אקדמיה, עו"ד, עיתונאים, אנשי ציבור ולוחמי צדק מכל שכבות העם.

3. ארגון זה עוסק בחשיפת פרשיות שחיתות בצמרת המדינה להן השלכה רבה על ביטחון המדינה וטובת הציבור.

4. במסגרת זו הארגון אוסף מידע, מפרסם מאמרים באינטרנט , באתר של `נקים` ובאתר החדשות של `רוטר` וכן מגיש עתירות,תלונות ובקשות משפטיות מתאימות במטרה לחשוף את הפרשיות ולהביא את החשודים לדין.

5. במסגרת פעילות זו הארגון התכבד להגיש באמצעות הח"מ מספר עתירות בעניין פרשת סיריל קרן/מרטין שלאף וכן הוגשה באוקטובר 2005 תלונה מפורטת למשטרה בגין שיבוש הליכי משפט בפרשה זו. בן היתר נמנים כנילונים בתלונה זו היועץ המשפטי לממשלה מר מני מזוז והגב` מירי גולן עד לאחרונה ראש היאח"ה, אשר הינם חשודים בחיפוי על שחיתות ראש הממשלה לשעבר מר אריאל שרון תוך מרמה והפרת אמונים.

6. ההתמקדות של `נקים` בפרשה זו נובעת מהחשש לבגידה של ראש הממשלה לשעבר בביטחון המדינה בתמורה לכספי שוחד שקיבל ממרטין שלאף.

7. בן יתר התוצאות של בגידה לכאורית זו נמנים אי הכנת מערכת הביטחון למלחמות עתידיות אפשריות ומסירת שטחים אסטרטגים לאויב כדוגמת צפון עזה וציר פילדלפי. כידוע נושאים אלו עומדים עתה במרכז הסערה הציבורית בעקבות המחדלים של מלחמת לבנון האחרונה.

8. במסגרת פעילות זו של `נקים` עלה החשד שמספר שופטים בבית המשפט העליון פעלו באופן עקבי לתת מטריה משפטית לראש הממשלה היוצא על פרשיות השחיתות שלו. בן שופטים אלה בלטה במיוחד השופטת בייניש אשר דחתה מספר בקשות בבג"ץ של הח"מ ללא נימוק כלשהו לחפות לכאורה על שחיתות זו. בהתאם לזאת פנה הח"מ לועדה לבחירת שופטים בהתנגדות למינויה כנשיאת בית המשפט העליון וכן פנה לבג"ץ במטרה שיבחנו כראוי הטענות להתנגדות. עתירה 7239/06 נדחתה על הסף ע"י שופטים שהיו משיבים בה ובהתאם לזאת הוגשה בקשה לפתיחה בהליך פלילי נגדם (הועבר לאחרונה על ידך לטיפולו של פרקליט המדינה) וכן הוגשה לפני כ 3 שבועות בקשה לביטול פסק הדין עליה טרם ניתנה החלטה.

9. פניה זו לועדה לבחירת שופטים והליך זה בבג"ץ התנהלו במקביל לחקירת השר חיים רמון והגשת כתב האישום נגדו. אופן התנהלות החקירה מראשיתה ע"י היאח"ה העלו חשד כבד שתיק זה נתפר על פי הצרכים של השופטת דורית בייניש וראש הממשלה אהוד אולמרט. התערבותה של תנ"ץ מירי גולן בכבודה ובעצמה לשכנע את הגב` ה.נ. להתלונן נגד השר רמון והחלטותיו התמוהות של מ"מ שר המשפטים בו ביום נכנס לתפקיד העלו חשד נוסף לסיכול ממוקד נגד שר המשפטים להכשיר את מינויה של כב` השופטת בייניש בתמורה לטיוח מחדלי המלחמה ופרשיות השחיתות של ראש הממשלה מר אהוד אולמרט. חשדות שהועלו הן בפניה לועדה לבחירת שופטים והן בבג"ץ עצמו ע"י הח"מ.

10. `נקים` אסף וממשיך לאסוף מידע מהותי בסוגיית תפירת התיק הלכאורית לשר חיים רמון ובהתאם חשף לציבור מידע מהותי בנדון. בנוסף להליך המתנהל כעת בבג"ץ, `נקים` מתכוון בבוא הזמן לפנות לערכאות המשפטיות המתאימות למיצוי הדין עם האחראים לכך ביאח"ה ובצמרת כפי שפעלנו בעניין זה בפרשת מרטין שלאף ואריאל שרון.

11. כמתואר לעיל, לפרשת רמון/בייניש השלכה רבה על ביטחון המדינה ועל טובת הציבור בישראל בשעה שכב` השופטת בייניש אמורה לכאורה לטייח, בתמורה למינויה, את מחדלי המלחמה ופרשיות השחיתות של ראש הממשלה הנוכחי בסיוע בכירי היאח"ה.

12. בהתאם לזאת, ניגוד האינטרסים בה נמצאת היחידה הארצית לחקירות הונאה ובכיריה לא מאפשרת לה לנהל חקירה כנגד הח"מ על פעילותו במסגרת `נקים`.

13. תורת ניגוד האינטרסים קיבלה אסמכתאות רבות בפסיקה ונצטט כאן את דבריו של כב` השופט חשין בנדון בבג"ץ 8192/04 התנועה למען איכות השלטון נגד ראש הממשלה "... מאז פרשת סיעת הליכוד, "מושרשת [הדוקטרינה] עמוק בשיטת המשפט בישראל והיא מכללי הצדק הטבעי שלא נוכל בלעדיהם" (בג"ץ 971/99 התנועה למען איכות השלטון נ` ועדת הכנסת, פ"ד נו(6) 117, 149). הדוקטרינה היא "מן הראשונות במלכות בתורת המינהל הציבורי בישראל" (בג"ץ 6499/99 המפד"ל נ` הרב שלמה בן עזרא, פ"ד נג(5) 606, 618), ונמנית היא עם כללי הצדק הטבעי המחייבים את רשויות הציבור. מקורה באיסור שנאסר על אדם לשפוט בריבו - אין בעל-דין נעשה דיין - ואולם במהלך השנים פרשה עצמה הדוקטרינה על-פני שדות נרחבים וחדרה אל כללי משפט רבים ושונים. הדוקטרינה כה העמיקה בקרקע המשפט עד שהפכה חלק בלתי נפרד מן הצופן הגנטי של תורת המשפט, בצד עקרונות יסוד כתום לב, יושר ויושרה. אכן, האיסור על הימצאות במצב של ניגוד עניינים, כמותם של כל אותם עיקרי-יסוד מוכרים, חי את חייו מכוח עצמו - כאבן תשתית במשפט - ולא מכוחו של חוק חרות זה או אחר. "

14. ניהול חקירה כנגד הח"מ ביחידה לחקירות הונאה מדיף ריח רע של רדיפה פוליטית וכן עשויה לאפשר לבכירים ביאח"ה לקבל מידע על שיטות הפעולה של `נקים` ומקורות המידע שלו תוך שהדבר יסייע לחשודים בתפירת התיק לשר רמון וחיפוי על שחיתות ראשי הממשלה שרון ואולמרט להיחלץ מפרשיות אלו תוך שימוש לרעה בכוח משרתם.

15. מכאן אבקשך להעביר כל חקירה בענייני `נקים` מהיחידה הארצית לחקירות הונאה ליחידה אחרת ואף מהמשטרה בכלל לגוף ציבורי חוקר בלתי תלוי.
16. בנוסף, לפעילות של `נקים` אופי עיתונאי מובהק, `נקים` כאמור אוסף מידע ומפרסם מאמרים באתרים באינטרנט בעלי תפוצה רחבה במטרה לשמר את האינטרס הציבורי ושמירה על הדמוקרטיה.

17. כל החברים ב-`נקים` פועלים בהתנדבות ולא מקבלים תגמול כלשהו על פעילותם. מכאן שליחס לפעילות זו או אחרת של `נקים` אופי פלילי מהווה אי הבנה בוטה של הפעילות בו עוסקים חבריו בתום לב מוחלט, ובוודאי שלא ימצא בפעילות זו יסוד נפשי כלשהו לכוונה פלילית. מן הראוי שהמשטרה תבחן שוב את פנייתה לח"מ להזמינו לחקירה בגין חשד לעבירה אשר נטולה מראש יסוד נפשי כלשהו. נדמה שיש למשטרה וליאח"ה בפרט נושאים הרבה יותר חשובים לחקור מאשר התנפלות מיותרת וחסרת בסיס לכאורה על ארגון כמו `נקים`, נהפוך הוא, יש ל- `נקים` רשימה ארוכה של חשיפות בתחום השחיתות הציבורית ומערכת המשפט הדורשים חקירה והמתפרסמים באתר מזה זמן רב ללא שהיאח"ה טורחת לעסוק בהם. מכאן השאלה האם היאח"ה ממלאה כראוי את חובותיה כלפי הציבור או שמא היא משמשת כמשטרה פרטית של ראשי ממשלה לסיכול ממוקד של מתנגדים וחיפוי על השחיתות שלהם כפי שנהוג במשטרים אפלים. יפים הם דבריו מיום 17.5.06 של יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ רובי ריבלין בנדון "הטיפול בשחיתות הציבורית הוא אחיזת עיניים..וכי המשטרה עוסקת בהצהרות לוחמניות ובהודעות לעיתונות, אך לא בחקירה.."

18. בית המשפט העליון בתיק ב"ש 298/86 ציטרין נ בית דין המשמעתי של לשכת עורכי הדין קבע כי חסיון עיתונאי ינתן לעיתונאי לפי שיקול דעת בית-המשפט אשר יאזן בין האינטרס של עשיית צדק- מחד לבין זכות הציבור לדעת וחופש הביטוי. נדמה שבמקרה דנן הלכה זו חלה על כמה וכמה כאשר מדובר בארגון התנדבותי המפרסם באופן קבע לאלפי קוראים במטרה להילחם בשחיתות השלטונית עם כל הנגזר מכך בהיבט האינטרס הציבורי וחופש הביטוי.

19. המגמה בעולם הינה להרחיב את חופש הביטוי המשרת את הציבור, בעניין זה נפנה לנימוקיו של פסק הדין של בית המשפט העליון באנגליה מיום 12.10.06 בערעורו של העיתון "וול סטריט ז`ורנל" נגד מוחמד ג`ימל "אנו זקוקים ליותר עיתונות רצינית במדינה הזו, וחוקי הדיבה שלנו צריכים לעודד אותה ולא להפך" בית המשפט קבע, כי העיתון הבריטי פעל תוך גילוי אחריות בנושא שהוא בעל חשיבות רבה לציבור, ולכן דחה את התביעה של איש העסקים הסעודי. על אף שמדובר כאן בתביעה אזרחית העיקרון המנחה כאן תקף במשנה תוקף במקרה דנן. וכן נפנה לפסק הדין מיום 26.5.06 של בית המשפט לערעורים בקליפורניה בפרשת אפל נגד POWERPAGE.ORG בעניין החיסיון אשר קבע כי אין סיבה עניינית להבדיל בין התורמים לאתרי חדשות אינטרנטיים אלה והעורכים שלהם לבין עיתונאים, עורכים ומו"לים בעיתונות הכתובה.

20. אי לכך אבקשך להורות למשטרה לכבד את הזכות לחיסיון לפעילות של `נקים` ובהתאם לזאת לבחון מחדש את הצורך בחקירה זו ולברר היטב את המטרה שהמשטרה ניסתה להשיג באמצעותה. וכן כאמור לעיל אבקשך להעביר כל חקירה בענייני `נקים` מהיחידה לחקירות הונאה לגוף ציבורי חוקר בלתי תלוי. עד שתתקבל החלטתך אבקשך להנחות את היאח"ה שלא לזמן את הח"מ לחקירה.

21. . במידה ולא תעתר לבקשה זו אבקשך לאפשר לי זמן סביר לפנות לבית משפט לבקש כל סעד מהסעדים אליהם אני רשאי על פי דין להשגת האמור לעיל.

בכבוד רב,
חיים יטיב
תפוצה: `נקים`, אינטרנט, תקשורת דובר ארגון `נקים ישראל`
נייד:0546533858, פקס: 035423023, אתר: www.nakim.org
קיבוץ הר עמשא, ת.ד. 1207 ערד 89112

_________________
הצטרפו לקבוצה של נקים בטלגרם לקבל עדכונים.
https://t.me/Nakim_org_News
ולערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch

לחתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט ולהצטרף ל"נקים"


הצטרף לרשימת תפוצה של "נקים"! עם או בלי חתימה על העצומה
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\

מבזקים של "נקים":קרא על זימונו של חיים יטיב לחקירה בו הסתבכה היאח"ה בפרשת רמון

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פרשת חיים רמון ומינוי בייניש לעליון כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group