לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
פניה לשר המשפטים בבקשה למתן החלטה להקמת ועדת בדיקה בפרשת רמון  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Nakim
צוות
צוות




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 516


הודעהפורסם: ראשון 16.09.07 16:42    נושא ההודעה: פניה לשר המשפטים בבקשה למתן החלטה להקמת ועדת בדיקה בפרשת רמון


ד' תשרי תשס"ח
16/09/07
סימוכין: מב/16090701


לכבוד: שר המשפטים, פרופ דניאל פרידמן
טל: 026466527 פקס: 026285438

באמצעות פקסימיליה


נכבדי,


הנדון: בקשה למתן החלטה בבקשה מיום 12.2.07 להקים ועדת בדיקה בעלת סמכויות של ועדת חקירה בפרשת השר רמון



בהמשך לבקשה של הח"מ אליך מיום 12.2.07 להקים ועדת בדיקה בפרשת רמון ע"פ סעיף 8א' של חוק הממשלה התשס"א - 2001, ובהמשך לפגמים שנפלו לכאורה בדו"ח ברנר מראשיתו ועד מסקנותיו, הנני מתכבד לפנות אליך כדלקמן,

1. ביום 12.2.07 פניתי אליך בבקשה מפורטת להקים ועדת בדיקה בפרשת רמון ע"פ סעיף 8א' של חוק הממשלה על התנהלותם של היועץ המשפטי לממשלה פרקליט המדינה ושאר המעורבים בפרשת השר בדימוס חיים רמון
ובקשה להמליץ על נבצרותם הזמנית של השניים.

2. מאז הגשת הבקשה הודיע פרקליט המדינה ביום 18.4.07 או בסמוך לכך על התפטרותו וכן התפרסם במעריב ביום 6.7.07 על כוונה דומה מצד היועץ המשפטי לממשלה כמצוטט:" עוד בטרם הפרשה הנוכחית, מתברר כי היועץ המשפטי לא התכוון להשלים את הקדנציה בת שש השנים ותכנן לפרוש לפני המועד המקורי, לאחר שיחוש כי "מיצה עצמו". מצד שני, המהומה שפרצה כעת בעקבות עיסקת הטיעון עם קצב בעצם "כולאת" אותו בתפקיד כי אין לו כוונה "להפקיר את המערכת במצב כזה ולהרים ידיים פירושו לתקוע מסמר בארון של עצמי".

3. ביום 7.5.07 פניתי ללשכתך בנושא שבנדון לברר האם ניתנה תשובה לבקשתי.

4. מר לביא הודיע לי שהנושא נמצא בטיפול וכן הצביע על החקירה שמנהל השופט בדימוס ברנר לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, הבהרתי למר לביא שחקירה זו ממוקדת בעניין האזנות סתר וכן מונתה ע"י מי שנושא לכאורה באחריות על תפירת התיק לשר חיים רמון. אותו גורם במשרדך ניסה להרגיע אותי בכך שהשופט ברנר יחקור את כל ההיבטים של הפרשה ללא כל משוא פנים.

5. בהמשך לשיחה זו פניתי טלפונית לשופט בדימוס ברנר למסור לו מידע על פרשת רמון.

6. הנ"ל קיבל את שיחתי בעוינות ניכרת וכעס על כך שהשיחה הפריע לו באמצע ארוחת צהרים. הוא הודיע לח"מ שהוא מקבל חומר רק ממי שהוא פונה אליו לקבל חומר ועדויות. וכן הודיע שהוא מחויב בחקירתו רק למי שמינה אותו (קרי היועץ המשפטי לממשלה) והפנה אותי להגיש בקשה למי שמינה אותו למסור חומר בנדון. ניתן להאזין לשיחה האמורה עם השופט ברנר בקישור כאן:

7. התרשמתי מהשיחה עם השופט ברנר שהוא מגביל את עצמו לבירור האמת בפרשה זו לאנשים שהוא חפץ לשמוע את גרסתם ושאין הוא חפץ כלל ועיקר לשמוע ולברר את האמת מאנשים נוספים שהיו מעורבים בפרשה. תשובתו הנחרצת ב-"לא" לשאלתי האם יהיה מוכן לקבל חומר ממני וכן הצבת מכשולים בדמות הגשת בקשה למי שמעוניין למסור חומר ועדות מעיד כאלף עדים על הגישה בה נקט השופט בדימוס ברנר בעבודתו.

8. בהתאם לזאת נמנעתי לפנות לשר המשפטים או ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להעביר מידע לשופט-חוקר זה אשר מלכתחילה הביע עוינות לקבל מידע ממקורות נוספים.

9. ביום 12.7.07 או בסמוך לכך הגיש השופט ברנר דו"ח בדיקה בנושא העברת תוצרי האזנות סתר ליועץ המשפטי לממשלה.

10. בסיום דו"ח זה מודה השופט ברנר ל-עו"ד ארז אהרון מאגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי על "העזרה העצומה" בניהול הבדיקה והכנת הדו"ח. השופט בדימוס ברנר לא מפרט כיצד מונה עו"ד ארז אהרון לשמש מעין מזכיר של המיני ועדה שהוא ניהל ומדוע מונה דווקא עו"ד ארז אהרון כעוזר לשופט ברנר לצורך גיבוש הדו"ח.

11. אין מקום להכביד במילים עד כמה השפעתו של עו"ד ארז אהרון היתה יכולה להיות רבה על השופט ברנר במסקנות הדו"ח.

12. ממאמר מוסגר אוסיף שממידע הזורם לארגון 'נקים' עולה תמונה מאוד לא מחמיאה על התנהלותה של הנהלת אגף האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי, הנהלת אגף זה חשודה להיות אחד המעוזים של "כנופיית משפטנים" המתעשרים על גבו של הציבור ממניפולציות כספיות בתיקי כינוס נכסים.

13. מבלי לפגוע בכוונותיו הטובות של עו"ד ארז אהרון נדמה שדרוש לפזר את החשד שהוא 'שודך' לשופט ברנר ביוזמת היועץ המשפטי לממשלה במטרה לשמש כסוס טרויאני שיכוון מסקנות הדו"ח וידווח ליועץ המשפטי בזמן אמת על התקדמותו של השופט בדימוס ברנר.

14. ההתרשמות משיחתי כחודש לפני הגשת הדו"ח על כך שהשופט ברנר אינו מעוניין לקבל חומר ועדויות מגורמים נוספים, אושרה בחתימתו בעת הגשת הדו"ח.

15. השופט ברנר פירט בסעיף 4-20 של הדו"ח שהוא יזם פניות לגורמים מסוימים במשטרה ובפרקליטות לקבל חומר על הפרשה, אך השופט ברנר נמנע מלפרסם הודעה לציבור ולבעלי תפקידים במשטרה ובפרקליטות לבוא ולמסור חומר ועדויות על פרשה זו, וכן לא הוצעה חסינות כלשהי מהתנכלויות לבעלי התפקידים במשטרה ובפרקליטות אשר יבקשו למסור עדות על הנעשה שם על ידי עמיתם למקצוע ו/או הבכירים המנהלים אותם.

16. נציין כאן שהאזנות הסתר התגלו אחרי שאיש המקורב לחקירה הדליף לשר חיים רמון על הנעשה מאחורי הקלעים, סביר להניח שהשופט ברנר לא הגיע לגורם זה ואף לא ניסה לתת לו צ'אנס לפנות אליו.

17. כל אלה מצביעים על כך שהשופט ברנר סינן והגביל את המידע שזרם אליו בהתאם ככל הנראה להמלצות איש משרד המשפטים עו"ד ארז אהרון ש-'שודך' אליו בנסיבות שהשופט ברנר נמנע מלפרט בדו"ח.

18. בדו"ח זה צוין שרשרת הכשלים הן במשטרה והן בפרקליטות אשר הביאו להסתרת האזנות הסתר מהנאשם ח"כ רמון ונאמר בסיכומו "שוכנעתי כי כוונת זדון כטענת רמון מצד מי מאלו שטיפלו בתיק לא היתה כאן, רשלנות רבתי היתה גם היתה"

19. ביום 12.9.07 התפרסם בידיעות אחרונות מאמרו על דו"ח ברנר של כב' השופט המחוזי בדימוס ומנהל בתי המשפט לשעבר בעז אוקון תחת הכותרת "דרושה חקירה מקיפה", במאמר זה מפרט כב' השופט בדימוס אוקון טענות מלומדות המבהירות את הצורך בהקמת ועדת בדיקה מקיפה יותר.

20. בן היתר מציין כב' השופט בדימוס אוקון שמסקנתו של השופט בדימוס ברנר שכוונת זדון לא היתה כאן הינה תמוהה ובלתי מנומקת.

21. לאור חשיבותו של מאמר זה ועל מנת לא לחזור על דברים שנאמרו ע"י כב' השופט בדימוס אוקון אבקש לצרף מאמר זה כחלק בלתי נפרד מבקשה זו.

22. כב' השופט בדימוס ברנר נמנע מלחקור את אחריותם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה בכל הנוגע למעורבותם בפרשת רמון כפי שפורט ארוכות בבקשתי מיום 12.2.07 .

23. זאת ועוד הח"מ בעצמו נפל קורבן להתנכלויות מצד פרקליט המדינה בפרשה זו.

24. מהליך שניהל הח"מ בבג"ץ 1264/07 כנגד היאח"ה על דרישתה לחקור אותי בקשר לפרשת רמון, עולה שפרקליט המדינה הורה בכבודו ובעצמו לניצב יוחנן דנינו לפתוח בחקירה נגד הח"מ בגין פרסום באתר 'nakim.org' קריקטורה מטושטשת וללא שם של המתלוננת נגד השר רמון המצביע על אופיה הפלרטטני, התמונה מופיע בהמשך כתבה בקישור זה: http://www.nakim.org/israel-forums/viewtopic.php?t=757

25. . הבקשה מיום 27.9.06 של פרקליט המדינה לניצב דנינו לפתוח בחקירה כנגדי מצורפת בזה כנספח ומהווה חלק בלתי נפרד מבקשה זו.

26. הטרדה זו בה בהמשך למעצרו של עיתונאי נוסף מר משה הלוי ערב ראש השנה תשס"ז בחשד שפרסם שמה של המתלוננת.

27. כמו כן בחודש יולי 2007 פשטה היאח"ה בנחישות רבה על משרד חקירות "ויצמן-יער" אשר פעל לכאורה להוכיח את המזימה שנרקמה נגד השר חיים רמון.

28. מכל אלה עולה חשד שפרקליט המדינה וניצב דנינו פעלו באופן מגמתי ומתואם לסתום פיות לכל מי שניסה להוכיח שנתפר תיק לשר חיים רמון תוך שהם מגנים בכל האמצעים העומדים לרשותם ובקיצוניות המעוררת תמיהה להרחיק מהגברת ה.נ. כל איום אשר עלול לחשוף ששיקרה בחקירתה.

29. לאור החשדות שהתגלגלו לפתחו של משרד היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, הם היו מנועים מלמנות בעצמם שופט חוקר שיבדוק פרשה זו.

30. מנהל ציבורי תקין חייב אותם להעביר החלטה זו לממשלה תוך המלצה על בדיקה חיצונית ולהשאיר בידי הממשלה את ההחלטה להקים ועדת בדיקה בעלת סמכויות חקירה ע"פ סעיף 8א' לחוק הממשלה התשס"א -2001 או למנות שופט חוקר בעל סמכויות מוגבלות יותר כפי שנעשה.

31. היועץ המשפטי לממשלה נמנע מלהעביר סוגיה זאת להכרעת הממשלה ומיהר מסיבותיו לקבל החלטה תוך ניגוד עניינים בוטה, תוך שהוא בחר בעצמו באופציה של שופט חוקר המקלה עימו ואשר מרחיקה ממנו ומפרקליט המדינה את אש החקירה.

32. מכאן ש-"ועדת ברנר":
- נולדה בחטא תחת שרביטו של היועץ המשפטי לממשלה תוך ניגוד עניינים אשר גרם מלכתחילה להגבלת היקף החקירה והגבלת סמכויותיה.

- התנהלה בחטא בגבייה סלקטיבית של עדויות בעזרתו של עו"ד ארז אהרון אשר מונה בהעדר שקיפות ציבורית ראויה.

- והסתיימה בחטא עם מסקנות בלתי מנומקות כפי שציין זאת כבוד השופט בדימוס בעז אוקון.

33. מכל האמור כאן כבוד השר מתבקש להיעתר לבקשה של הח"מ מיום 12.2.07 אשר אליה הצטרפו בחודש מאי ככל הנראה גם פרקליטי השר חיים רמון כפי שעולה מסעיפים 15-18 של דו"ח ברנר.

34. לאור הפרסום מהיום בתקשורת, על כך שניצב יוחנן דנינו מבקש באופן תמוהה להיות מועמד לתפקיד פרקליט המדינה, אבקשך לקבל החלטתך בהקדם על מנת להשיב בהקדם האפשרי את אימון הציבור המתדרדר בבכירי התביעה הכללית.

35. כן מתבקש שר המשפטים הנכבד להמליץ על מינוי פרופ' אריה זריצקי או ד"ר ניסים אמזלג מארגון 'נקים ישראל' כחבר בועדה זו בנוסף לאנשי ציבור נוספים אשר אינם כפופים או בעלי זיקה למערכת המשפט.




______________________

בכבוד רב
חיים יטיב
דובר ארגון 'נקים ישראל'
WWW.NAKIM.ORG




_________________
הצטרפו לקבוצה של נקים בטלגרם לקבל עדכונים.
https://t.me/Nakim_org_News
ולערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch

לחתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט ולהצטרף ל"נקים"


הצטרף לרשימת תפוצה של "נקים"! עם או בלי חתימה על העצומה
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: ראשון 16.09.07 16:55    נושא ההודעה: מלשכת שר המשפטים מאשרים קבלת הפקס.

מלשכת שר המשפטים מאשרים קבלת הפקס.
_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: רביעי 06.02.08 11:53    נושא ההודעה: כאן תשובת השר פרידמן ל-נקים וכן כתבה על המלצה של השופט זיילר להיעתר לבקשה

כאן תשובת השר פרידמן ל-נקים וכן כתבה על המלצה של השופט זיילר להיעתר לבקשה
click to enlarge


זיילר: חקירת רמון התנהלה ברשלנות כוללת


השופט זיילר מותח ביקורת חריפה על צוות המשטרה שחקר את פרשת רמון. בחוות דעת שהגיש ליועץ המשפטי לממשלה, ממליץ השופט זיילר על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית, בגין הכשלים ו"התנהגות בדרכים לא לגיטימיות" של צוות החקירה

אבירם זינו פורסם: 06.02.08, 10:59




"החשד בזדון - אם חלילה הוא נכון - הוא מהסוג היכול לזעזע מוסדות ארץ". דברים חמורים אלה כלולים בחוות הדעת שהוגשה אתמול (יום ב') ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולמפכ"ל המשטרה דודי כהן, על-ידי נשיא בית המשפט המחוזי בדימוס, השופט ורדי זיילר. כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות".



במרכז חוות הדעת - המלצה להקים ועדת בדיקה ממשלתית - במטרה לחקור את הכשלים בחקירה המשטרתית של פרשת רמון, בה הורשע במעשה מגונה בחיילת בלשכת ראש הממשלה ערב היציאה למחלמת לבנון השניה.



השופט זיילר, שעמד בראש הוועדה הממשלתית לבדיקת פרשת פריניאן, התבקש לגבש את חוות הדעת, בעקבות המלצה של ועדה בראשותו של השופט בדימוס שלום ברנר, שקבעה לפני חצי שנה ש"חקירת השר רמון התנהלה ברשלנות רבתי". לאחר קביעת הועדה, דרש השר רמון להקים ועדת חקירה ממלכתית, לבדיקת כשלי החקירה, ובעקבות זאת פנו שר המשפטים דניאל פרידמן, והשר לבטחון פנים אבי דיכטר, לשופט זיילר בבקשה לגבש חוות דעתו בנושא.



"היום אין עוד חולק שחלק מההליכים שננקטו נגד רמון - החל משלב החקירה המשטרתית ואילך היו נגועים באי תקינות שגרמה, לפחות בחלקה, לפגיעה ברמון וביכולתו לתכנן ולנהל את הגנתו תוך ניצול מלא של זכויותיו", כתב השופט זיילר בחוות הדעת, כפי שפורסם היום ב"ידיעות אחרונות".



"פעלו בדרכים לא לגיטימיות"
חלק מהביקורת מתמקדת בהאזנות הסתר שבוצעו לרמון, בעוד העבירה בה הורשע - מעשה מגונה - כלל לא מצדיקה שימוש בכלי זה. בנוסף, לא התקבל אישור של בית משפט, אף לא בדיעבד, לביצוע ההאזנות. לדברי השופט זיילר, יש במעשה זה פגיעה ממשית ביכולתו של רמון להגן על עצמו, היות ולא ידע על האזנות הסתר, ובנוסף פגיעה ממשית באמון הציבור במשטרה ובמערכת המשפט. "כשתחושה כזאת הופכת להיות נחלת הציבור, נוצר סדק באחת מאבני היסוד של מבנה חברתי תקין".



השופט זיילר טוען כי העומדים בראש חקירת הפרשה, תת-ניצב בדימוס מירי גולן וסגן-ניצב ערן קמין, פעלו לכאורה בזדון, בכך שהסתירו מרמון את החומר שנחשף בהאזנות הסתר. "יהיה זה עלבון לייחס להם בורות עד כדי אי ידיעה שמדובר בחומר חקירה רלבנטי".



מודעה



בהתייחסו ל"שיחות השכנוע" בין תת-ניצב מירי גולן למתלוננת, שנועדו לשכנע את המתלוננת להתלונן נגד רמון, וליצור אצלה תחושה שהיא נתקלה ב"חלאת אדם", כפי שטען רמון, כתב זיילר כי "מדובר בדרכים לא לגיטימיות", וכי "צוות החקירה ניסה ליצור אווירה של עוצמה שהמתלוננת לא תוכל להימלט ממנה". כמו כן, כתב השופט זיילר, כי דבר שיחות השכנוע היה צריך להיכלל בחומר החקירה: "לא היה חולק שעובדה כזאת הייתה צריכה להיכלל בזכרון דברים".



"אם הדברים הם כצעקתה, כששר משפטים מכהן מעורב בדבר, מה יגידו אזובי הקיר שהם הציבור שכל אחד מחבריו יכול להיזקק או להיתקל במשטרה בהקשרים שונים", כתב זיילר בתארו את הכשלים בחקירת המשטרה. לדבריו, אם צוות חקירה בכיר הופך להיות מעורב בפרשה ובעל עניין בתוצאותיה,"אז יש בכך כדי לתקוע מסמר נוסף בארון ההידרדרות הציבורית".



זיילר לא תומך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית, כפי שדורש רמון, בטענה כי היא "בלתי מידתית", אבל לדעתו, במקרה זה, יש להקים ועדת בדיקה ממשלתית שיש בסמכותה לחקור עדים תחת אזהרה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3503390,00.html

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

מבזק חדשות נקים: 21.7.06 פניה חריפה של "נקים" למזוז בסוגיית פרשת השוחד של אולמרט

מערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: ראשון 24.02.08 11:43    נושא ההודעה: אומ"ץ למזוז: להדיח את ניצב דנינו מתפקידו בגין מעורבותו בהאזנות סתר בלתי חוקיות, בפרשת רמון

אומ"ץ למזוז: להדיח את ניצב דנינו מתפקידו


עמותת אומ"ץ פנתה הבוקר אל היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בבקשה לפעול להשעייתו המידית של ניצב יוחנן דנינו, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, בגין מעורבותו בהאזנות סתר בלתי חוקיות, בפרשת השר חיים רמון.

בפניית העמותה נאמר, כי "באחרונה נחשפה עובדה מדהימה שעל פיה, דנינו, שניצח על החקירה בפרשת החשדות נגד השר חיים רמון היה שותף פעיל יחד עם שני קציני משטרה אחרים לקבלת היתר לביצוע האזנות סתר ע"י הטעיית בית המשפט".



http://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/210281
חזרה למעלה

מערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: ראשון 24.02.08 11:48    נושא ההודעה: דנינו וקמין סגרו לכאורה תיק לאומי לאולמרט כתמורה לטיוח מעורבותם בתפירת תיק רמון

פרסום ראשון: 24/02/08, 11:31
אומ"ץ: להשעות את דנינו
עמותת אומ"ץ תובעת להשעות מתפקידו את ניצב יוחנן דנינו ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, בחשד למוערבות בהאזנות סתר לא חוקיות.
כתב ערוץ 7


עמותת אומ"ץ פנתה הבוקר אל היועץ המשפטי לממשלה עו"ד מני מזוז ואל פרקליט המדינה עו"ד משה לדור בבקשה לפעול להשעייתו המידית של ניצב יוחנן דנינו, ראש אגף החקירות והמודיעין במטה הארצי של משטרת ישראל, בגין מעורבותו בהאזנות סתר בלתי חוקיות, בפרשת השר חיים רמון, בשל החשש להטיית המלצות המשטרה, לכאורה, בחקירה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בנושא מכירת מניות בנק לאומי.

בפניית העמותה ע"י יו"ר הנהלת אומ"ץ, מר אריה אבנרי נכתב: "באחרונה נחשפה עובדה מדהימה שעל פיה, דנינו, שניצח על החקירה בפרשת החשדות נגד השר חיים רמון היה שותף פעיל יחד עם שני קציני משטרה אחרים (תת ניצב מירי גולן וסגן ניצב ערן קמין) לקבלת היתר לביצוע האזנות סתר ע"י הטעיית בית המשפט לצורך קבלת היתר לביצוע האזנות סתר. במקביל פורסם כי ניצב דנינו היה מעורב גם בהסתרת תמלילי האזנות הסתר מפרקליטיו של השר רמון".

"שתי העובדות הללו הצדיקו נקיטת צעדים מידיים נגד ניצב דנינו החולש על החקירות הרגישות ביותר במדינה, אך להפתעתנו לא נעשה דבר". אבנרי מציין כי אמש פורסם באתרו של יואב יצחק עובדה מפתיעה, שמצביעה על כך שפרשת השר חיים רמון והחקירה שנערכה בעניין חלקו של ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת מכירת מניות בנק לאומי מצטלבות ומשפיעות זו על זו.

"בכתבה של יואב יצחק נאמר בהקשר לכך, בין השאר:"בתקופה ש"צפו" החשדות הנ"ל נגד דנינו וקמין (ואחרים), ואלה פורסמו בהרחבה בכמה כלי תקשורת, עסקו דנינו וקמין, בין היתר, בפרשת אולמרט-לאומי: דנינו כראש אגף החקירות; קמין כראש צוות החקירה.במהלך תקופת החקירה נגד אולמרט, נתונים דנינו וקמין בפני סיכון עצום של הדחה מתפקידם. סיכון זה התחדד עוד יותר לאחר הדוח החמור שכתב זיילר. דנינו וקמין נתונים למעשה בידי שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן, שיותר ויותר נראה כזרועו הארוכה של אולמרט. השר פרידמן מגלגל עתה הצעה למנות ועדת חקירה ממשלתית, שתבדוק את הפעולות שביצעו בפרשת רמון".

"בהמשך הכתבה נאמר: "שאלת השאלות היא: האם הנסיבות הנ"ל - שבהן דנינו וקמין נתונים בסיכון של הפללה והדחה - השפיעו על החלטת חוקריו של אולמרט, אשר בסופה של חקירה, ולמרות חומר החקירה המפליל לכאורה, הודיעו כי אין ראיות להעמדת אולמרט לדין בפרשת לאומי. שאלה זו מתחזקת נוכח העובדה כי במהלך החקירה נפגש קמין מספר פעמים עם העד המרכזי, ירון זליכה. לדברי זליכה, קמין אמר לו מפורשות, כמה פעמים, כי נמצאו ראיות מפלילות נגד אולמרט, כי הוא ימליץ להגיש נגדו כתב אישום, וכי הוא בטוח שניתן יהיה להרשיע את אולמרט בפרשת לאומי. על עמדה זו חזר קמין בפני זליכה ימים ספורים לפני ההודעה הרשמית, שבה נמסר כי אין ראיות נגד אולמרט".

"זליכה אמר ל-Nfc כי הדברים נאמרו לו מפיו של קמין "בכמה שיחות מסדרון". לשאלה מדוע שתק ולא אמר דברים אלה בפומבי, מייד לאחר הודעת המשטרה, אמר זליכה כי בכוונתו להציג עדותו זו במסגרת העתירה שיגיש לבית המשפט העליון, אם לא יורה לדור על הגשת כתב אישום נגד אולמרט בפרשת לאומי. למרות זאת בהודעת המשטרה נאמר כי לקביעת המשטרה לפיה "אין תשתית ראייתית מספקת נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, לביצוע עבירה של הפרת אמונים", שותפים כל חברי צוות החקירה כולל ערן קמין".

"נראה לנו, כי בנסיבות שנוצרו לא יכול ניצב דנינו להמשיך בתפקידו מה גם שבימים אלה נערכות חקירות נוספות שבהן מעורב ראש הממשלה".


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/172014
חזרה למעלה

מחלקה ראשונה
אורח








הודעהפורסם: ראשון 24.02.08 11:51    נושא ההודעה: מי מרתיע את חוקרי אולמרט

מי מרתיע את חוקרי אולמרט


סנ"צ ערן קמין הודיע לירון זליכה, ימים ספורים לפני סיום החקירה, כי ימליץ להגיש כתב אישום נגד אולמרט בפרשת לאומי וכי הוא בטוח שאולמרט יורשע למרות זאת, הוא ודנינו מסרו הודעה רשמית: "אין די ראיות" האם השניים נרתעו מחמת האיום בשל מעורבותם הפסולה בפרשת רמון?







דנינו. האם חש מאויים


---------------------------------------------------------------------- ----------





רמון, אולמרט. זהות אינטרסים





זליכה. קיבל הודעה מפורשת






> ערן קמין הודיע: אמליץ להגיש כתב אישום
> החשש: אי-כשירותם של דנינו וקמין



פרשת רמון ופרשות אולמרט מצטלבות ומשפיעות זו על זו. ברשימה זו נגלה, כיצד חוקרי אולמרט בפרשת לאומי היו ועודם נתונים באיום מתמיד של הדחה והפללה, וזאת מחמת פעולות פסולות שביצעו בפרשת רמון.

השאלה היא, האם נוכח האיום שבו נתונים, נרתעו חוקרי אולמרט, ובראשם דנינו וקמין, מהמלצה להעמיד לדין את ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת בנק לאומי, למרות הראיות שהוצגו בפניהם, ולמרות המסרים מצד ראש צוות החקירה, ערן קמין, זמן קצר לפני ההודעה הרשמית, כי יש ראיות להמלצה להגשת כתב אישום.

כדי לעשות סדר בדברים נבהיר להלן את העובדות העיקריות בפרשה:


ראש האגף לחקירות ולמודיעין ניצב יוחנן דנינו, תת-ניצב מירי גולן, וסנ"צ ערן קמין, הם האישים הבכירים ביותר, מצד המשטרה, שחקרו את פרשת רמון. בשתי הבדיקות שנערכו: האחת נערכה על-ידי השופט (בדימ.) שלום ברנר לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז; והשניה נערכה על-ידי השופט (בדימ.) ורדי זיילר לבקשת שר המשפטים, נמצא כי הבכירים הנ"ל, ובכירים נוספים בפרקליטות, ביצעו, למצער, פעולות פסולות, כאשר הסתירו מידע חקירתי מסנגוריו של רמון, במהלך המשפט;


בדוח החריף שהגיש זיילר [ראו גם: הדוח המלא של זיילר], הוא מעלה חשד לכאורה לפיו דנינו וקמין (יחד עם אחרים) ביצעו עבירות פליליות, לרבות: הדחה בחקירה, הטעיית בית המשפט, קבלת היתר להאזנות סתר באופן בלתי חוקי (כאשר הודיעו על חשד להדחה בחקירת רמון, כאשר הדבר לא היה ולא נברא), ועוד ועוד. נזכיר, כי ניצב (בדימ.) משה מזרחי הודח מתפקידו כראש אגף החקירות, בשל מעשים אסורים שביצע באופן סדרתי בכמה פרשות (דנינו וקמין חשודים רק בפרשה אחת, ובדרגת חומרה פחותה... [ראו גם: דוח היועמ"ש אליקים רובינשטיין]);


בתקופה ש"צפו" החשדות הנ"ל נגד דנינו וקמין (ואחרים), ואלה פורסמו בהרחבה בכמה כלי תקשורת, עסקו דנינו וקמין, בין היתר, בפרשת אולמרט-לאומי: דנינו כראש אגף החקירות; קמין כראש צוות החקירה;


במהלך תקופת החקירה נגד אולמרט, נתונים דנינו וקמין בפני סיכון עצום של הדחה מתפקידם. סיכון זה התחדד עוד יותר לאחר הדוח החמור שכתב זיילר. דנינו וקמין נתונים למעשה בידי שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן, שיותר ויותר נראה כזרועו הארוכה של אולמרט. השר פרידמן מגלגל עתה הצעה למנות ועדת חקירה ממשלתית, שתבדוק את הפעולות שביצעו בפרשת רמון. מאליו מובן, כי דבר זה עלול להגביר את הלחץ על אשכי דנינו וקמין.



ערן קמין הודיע: אמליץ להגיש כתב אישום



שאלת השאלות היא: האם הנסיבות הנ"ל - שבהן דנינו וקמין נתונים בסיכון של הפללה והדחה - השפיעו על החלטת חוקריו של אולמרט, אשר בסופה של חקירה, ולמרות חומר החקירה המפליל לכאורה, הודיעו כי אין ראיות להעמדת אולמרט לדין בפרשת לאומי. שאלה זו מתחזקת נוכח העובדות שלהלן:


במהלך החקירה נפגש קמין מספר פעמים עם העד המרכזי, ירון זליכה. לדברי זליכה, קמין אמר לו מפורשות, כמה פעמים, כי נמצאו ראיות מפלילות נגד אולמרט, כי הוא ימליץ להגיש נגדו כתב אישום, וכי הוא בטוח שניתן יהיה להרשיע את אולמרט בפרשת לאומי. על עמדה זו חזר קמין בפני זליכה ימים ספורים לפני ההודעה הרשמית, שבה נמסר כי אין ראיות נגד אולמרט... זליכה אמר ל-Nfc כי הדברים נאמרו לו מפיו של קמין "בכמה שיחות מסדרון". לשאלה מדוע שתק ולא אמר דברים אלה בפומבי, מייד לאחר הודעת המשטרה, אמר זליכה כי בכוונתו להציג עדותו זו במסגרת העתירה שיגיש לבית המשפט העליון, אם לא יורה לדור על הגשת כתב אישום נגד אולמרט בפרשת לאומי;


ממידע שהובא לידיעתי במרוצת החקירה, עולה כי קמין התבטא בחריפות נגד אולמרט, וקבע בפני כמה וכמה גורמים בכירים כי התגלו ראיות מפלילות נגד אולמרט. ובמילים פשוטות: קמין הביע עמדתו לא רק בפני זליכה, אלא גם בפני אחרים, שלא היו צד מעוניין כמו זליכה [ניתנת האמת להאמר: מלכתחילה לא האמנתי שיומלץ ויוגש כתב אישום נגד אולמרט, בפרשת לאומי, שהיא בעיקרה פעילות תוך ניגודי עניינים (הפרת אמונים), בשל אפסותה של התביעה בכל הקשור למיצוי הדין עם ראשי ממשלה מכהנים];


למרות זאת, בהודעת המשטרה נאמר כי לקביעת המשטרה לפיה "אין תשתית ראייתית מספקת נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לביצוע עבירה של הפרת אמונים", שותפים כל חברי צוות החקירה (כולל ערן קמין, י.י.). עוד נאמר: "צוות החקירה תמים דעים כי חומר הראיות אינו מגבש בהכרח גרסה אפשרית אחת ויחידה, שאין בילתה". הנה כי כן: קמין נתן ידו להודעה רשמית הנוגדת דברים שאמור ימים ספורים קודם לכן. האם שינה עמדתו באופן עצמאי, או שתומרן ו/או נאנס לשנות עמדתו בשל הסיכון האישי שבו הוא נתון בפרשת רמון?


החשש: אי-כשירותם של דנינו וקמין



נושא זה טעון בדיקה של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, ושל פרקליט המדינה משה לדור:


על הפרקליט לדור, בידיו נתון עתה תיק לאומי להכרעה בשאלה האם להגיש כתב אישום, לבדוק מה גרם לשינוי בעמדתו האישית של ערן קמין, והאם קמין חש מאוים עד-כדי כך שהפך עמדתו;


על מזוז להורות על הפסקת מעורבות דנינו בחקירות - כראש אגף החקירות בכלל, ובחקירות בפרשות אולמרט בפרט (פרשת כרמיה, פרשת מרכז ההשקעות ופרשת המינויים במשרד התמ"ת), וזאת כל זמן שדנינו עצמו חשוד בעבירות פליליות חמורות בפרשת רמון וכל עוד לא בורר הנושא כדבעי (ראו: דוח זיילר).

היועץ המשפטי לממשלה אינו אוהב, אם לנקוט לשון המעטה, את מעורבות השר פרידמן ואת הזמנת הדוח שהוכן על-ידי השופט (בדימ.) זיילר. זו עובדה פשוטה וברורה. ואולם, יטיב מזוז לעשות אם יבחן היטב את מכלול העובדות וירחיק את דנינו מתפקידו (קמין כבר קודם מיאח"ה...), לפחות עד בדיקת הפרשה החמורה שבה הוא מעורב. שכן, החשש הוא כי דנינו יתקשה להפעיל שיקול דעת עצמאי בחקירות נגד אישים פוליטיים בכירים, כל עוד הוא עצמו נתון בפני סיכון של הדחה על-ידי שר המשפטים והשר לביטחון פנים.

חובתו של מזוז להתמודד באומץ לב נוכח העולה מן העובדות, כהוויתן, וזאת כדי להבטיח שהחקירות הפליליות נגד אולמרט יתנהלו באופן מקצועי, ושאלה לא ישובשו על-ידי תמנון רב-הזרועות, הוא אולמרט.





רשימות נוספות: פרשת אולמרט +
התמוטט בכיר בפרשות אולמרט / יואב יצחק

מתעכבת חקירת פרקליטו של אולמרט בשל אישפוזו / עידן יוסף

עתירה : למנוע מאולמרט למנות מקורב ליו"ר מפעל הפיס / רותי אברהם

חשיפה: אולמרט קיבל מתנה אסורה בשווי כ-320 אלף ש"ח / יואב יצחק

שילוש מלוקק ומכוער / יואב יצחק

פרשת אולמרט / כרמיה

רחוב כרמיה בירושלים. על-שמו נקרא פרויקט הבניה שבו רכש אהוד אולמרט, מחברת אלומות מג הנדסה בע"מ, דירת גן במחיר הנמוך ב-480 אלף דולר משוויה הריאלי.



נוצר: 23/02/2008 | עודכן: 23/02/2008



http://www.nfc.co.il/Archive/002-D-27962-00.html?tag=11-51-23
חזרה למעלה

מבזקים של "נקים":קרא על זימונו של חיים יטיב לחקירה בו הסתבכה היאח"ה בפרשת רמון

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: שני 25.02.08 12:24    נושא ההודעה: פרקליט המדינה נגד זיילר: חבל שלא פנה אלינו

פרקליט המדינה נגד זיילר: חבל שלא פנה אלינו


תיק חקירת השר חיים רמון מסרב להיסגר. פרקליט המדינה, משה לדור, שיגר מכתב חריף לפרקליטיו של רמון, ובו הודיע כי בכוונתו להסיר את החיסיון על חומר החקירה. הוא תקף את מסקנות השופט זיילר, שמצא פגמים בהליך החקירה, אך אמר: "צר לנו על תקלות שנפלו במהלך העברת תוצרי ההאזנה"

אבירם זינו פורסם: 25.02.08, 10:57




פרקליט המדינה, משה לדור, הודיע הבוקר (ב') לפרקליטיו של המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, כי השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, צפוי להסיר את החיסיון על חומר החקירה בפרשת רמון וזה יועבר אליהם. לדור תקף גם את דו"ח השופט ורדי זיילר בסוגיית האזנות הסתר לרמון ולראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, שולה זקן.

העין של האח הגדול פקוחה

יוזמה: שופט יעקוב אחר כל האזנת סתר / אמנון מרנדה

על פי הרפומה, המתגבשת בעקבות פרשת רמון, המשטרה תידרש למסור לבית-המשפט דיווח בתום כל חקירה בה קיבלה היתר לבצע האזנה
לכתבה המלאה





"צר לנו לומר כי אילו היה זיילר פונה אל רשויות התביעה ומקבל התייחסות כלשהי לעניין מסקנותיו ההולכות ומתגבשות, היתה מונחת בפניו תמונה מאוזנת יותר של עמדות הצדדים והיו נחסכות, לדעתנו, תקלות שנפלו בחוות דעתו גם במישור הענייני", כתב לדור.



במכתב חריף ששלח לפרקליטו של רמון, עו"ד נבות תל צור, כתב פרקליט המדינה: "פנייתכם האמורה, בעיתוי ובהקשר בו נתבקשה על ידכם, מעוררת שאלה באשר לבסיס המשפטי עליה היא נסמכת".




במרכז הדו"ח של השופט זיילר, עומדת ההמלצה להקים ועדת בדיקה ממשלתית - במטרה לחקור את הכשלים בחקירת המשטרה את הפרשה, בה הורשע רמון בביצוע מעשה מגונה בחיילת בלשכת ראש הממשלה ערב היציאה למלחמת לבנון השניה. בעקבות חוות הדעת של זיילר, אמר רמון כי אינו שולל בקשה למשפט חוזר.




ועדה בראשותו של השופט בדימוס שלום ברנר קבעה לפני כחצי שנה ש"חקירת רמון התנהלה ברשלנות רבתי". לאחר קביעת הוועדה, דרש המשנה לראש הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית, לבדיקת כשלי החקירה, ובעקבות זאת פנו שר המשפטים דניאל פרידמן, והשר לביטחון פנים אבי דיכטר, לשופט זיילר בבקשה לגבש חוות דעתו בנושא.




פרקליט המדינה התייחס להאזנות הסתר גם במכתבו לתל צור: "נוכח הביקורת המובעת במכתבך, כשהד לה מצוי גם בדברים הנשמעים על ידי גורמים אחרים, נכון יהיה להבהיר כי השימוש בתוצרי ההאזנות מן החקירה ברשות המסים היה תקין וחוקי לחלוטין ולא היתה כל מניעה חוקית לביסוס הבקשה לבצע האזנות.


מודעה





"תכליתה של חקירה פלילית היא בירור האמת. פעמים, משמתעורר חשד לביצוע עבירה פלילית, מוסמכת - בדרך כלל אף מחויבת - מערכת האכיפה לנקוט פעולות חקירה שונות שמטרתן לברר את החשד - לבססו או להפריכו. העובדה שבדיעבד הוסר החשד, אסור לה כי תשמש כלי ניגוח נגד רשויות החוק.



"צר לנו על תקלות שנפלו במהלך העברת תוצרי ההאזנה, כידוע, הוחל כבר בהפקת הלקחים המערכתיים בעניין זה ויהיה לכך כמובן המשך. ואולם, חוששים אנו כי העיסוק בסוגיה זו, בתיק בו לא הוגש ערעור על הרשעת הנאשם - כשיש מי שעמל על יצירת הרושם כאילו בסוגיה זו מתרכז התיק וכאילו בית המשפט שהרשיע את הנאשם לא דן בו כשמכלול הנתונים בפניו - עלול ליצור תמונה לא נכונה, אשר עלולה בסופו של יום להטעות את הציבור", כתב לדור.


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3510844,00.html
חזרה למעלה

מהארץ
אורח








הודעהפורסם: שלישי 26.02.08 8:12    נושא ההודעה: הערכה: היועמ"ש מני מזוז לא ייאלץ להתפטר

26/02/08
הערכה: היועמ"ש מזוז לא ייאלץ להתפטר
מאת תומר זרחין
בג"ץ יפרסם הבוקר את פסק דינו בעתירות נגד עסקת הטיעון עם הנשיא לשעבר, משה קצב; לדברי בכיר במשרד המשפטים, היועמ"ש לא יתפטר גם אם ביהמ"ש ידחה את העסקה או יקבלה תוך ביקורת על שיקול דעתו
תגיות: משה קצב, בג"ץ, מני מזוז, עסקת טיעון

נשיא המדינה לשעבר משה קצב הקדיש את בוקר אתמול לעבודות בגינת ביתו בקרית מלאכי (בתצלום). הבוקר הוא יהיה עסוק בפסק הדין בעתירות נגד עסקת הטיעון עמו, שיוקרא ב-8:45 על ידי חמשת שופטי בג"ץ. לפי עסקת הטיעון, קצב יודה במעשים מגונים ובהטרדה מינית של שתי נשים, ובעבירה של הטרדת עד נגד אשה שלישית
תצלום: לימור אדרי
בג"ץ עתיד לפרסם הבוקר (שלישי) את פסק דינו בעתירות שהוגשו נגד עסקת הטיעון שחתמה פרקליטות המדינה עם הנשיא לשעבר, משה קצב. בכיר במשרד המשפטים אמר אתמול, כי מדובר באחד מפסקי הדין הרגישים ביותר שחוותה מערכת התביעה הכללית ושהשלכותיו עשויות להיות משמעותיות לגביה. אבל הבכיר דחה אפשרות שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז - שהוביל את חתימת עסקת הטיעון שבמסגרתה קצב יואשם בעבירות מין קלות יחסית לעומת טיוטת כתב האישום המקורי - ייאלץ להתפטר בעקבות החלטת בג"ץ.

הרכב של חמישה שופטים בג"ץ - נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש (ראש ההרכב), אליעזר ריבלין, אדמונד לוי, איילה פרוקצ'יה ואשר גרוניס - יפרסמו ב-8:45 את פסק הדין. זאת, כארבעה חודשים לאחר סיום הדיונים בשש העתירות שהוגשו נגד העסקה.

מזוז פינה את סדר יומו ויערוך היום סדרת התייעצויות עם בכירי הפרקליטות, בעקבות פסק הדין. לקראת הקראת פסק הדין ייפגש הבוקר קצב עם פרקליטיו ועם יועצי התקשורת שלו, כדי להחליט על מהלכיו הבאים. ביניש סירבה להתייחס אתמול בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא בירושלים לפרסומים באשר לפסק הדין הצפוי.

בכיר במ' המשפטים: תיק קצב - לא עניין אישי עבור מזוז

ביולי 2006 נפתחה חקירה נגד קצב, בעקבות תלונות של עובדות לשעבר במשכן הנשיא, על עבירות מין לכאורה שביצע בהן. בהמשך הגישו נשים אחרות, שעבדו תחת קצב במשרדי התחבורה והתיירות, תלונות נוספות על עבירות דומות.

בינואר 2007 הודיע היועץ מזוז לעורכי דינו של קצב כי הוא שוקל להגיש כתב אישום נגד הנשיא בגין עבירות מין, בהן אונס, נגד ארבע מהמתלוננות וכן בעבירות נוספות. במאי 2007 ערך מזוז שימוע לקצב, שבו הציגו פרקליטיו את גרסתו לאירועים וכן ראיות חדשות.

כחודש לאחר מכן הודיעה הפרקליטות על חתימת עסקת טיעון עם קצב. לפי העסקה, יוגש כתב אישום חדש, וקצב יודה בהטרדה מינית ובביצוע במעשים מגונים שלא בהסכמה בשתי נשים שעבדו תחתיו, ובעבירה נוספת של הטרדת עד, נגד עובדת שלישית. עד חתימת העסקה, קצב הכחיש את כל העבירות שיוחסו לו. בעקבות עסקת הטיעון עתרו לבג"ץ חלק מהמתלוננות וכן ארגוני נשים, בטענה שההסדר לא משקף נכונה את הראיות בתיק.

לדברי הבכיר במשרד המשפטים, תיק קצב לא נתפש כעניין אישי של היועץ המשפטי מזוז והמחלוקות שהתגלעו בו הן משפטיות ומקצועיות. הבכיר הדגיש, שמזוז לא יתפטר גם אם בג"ץ ידחה את עסקת הטיעון או יקבל אותה תוך מתיחת ביקורת על שיקול דעתו של היועץ.

הבכיר הוסיף כי ההחלטות של היועץ המשפטי בתיק היו מקצועיות וגם שופטי בית המשפט העליון לא העלו את הטענה כי הן היו נגועות בשיקולים זרים או בחוסר תום לב.

באוקטובר האחרון, בדיון המסכם בעתירות, אמרה הנשיאה ביניש כי בכתב האישום המתוקן שגובש נגד קצב במסגרת עסקת הטיעון "אין שום דבר מיני".

"יש הנחיה בפסיקה", אמרה אז ביניש לנציג הפרקליטות עו"ד שי ניצן, "שכשעושים הסדר טיעון עובדות הליבה צריכות להישאר. במקרה הזה, בכתב האישום הסופי אין אפילו נגיעה של קצב במקומות מוצנעים, אלא רק נגיעה בברך".

עו"ד ניצן השיב כי "אם אתם חושבים שהליבה היא האונס - אז... בכתב האישום הסופי אין אונס. בשביל הסדר טיעון צריך שני צדדים, וגם מה שנכנס לכתב האישום הסופי, נכנס בעמל ויזע".

בדיונים בעתירות טענה הפרקליטות, שעסקת הטיעון נחתמה מפני שנוצר קושי ראייתי להוכיח את האישומים בטיוטת כתב האישום בנוגע לעדותה של א', עובדת לשעבר בבית הנשיא. עוד טענה המדינה, כי פרקליטיו של קצב הציגו בשימוע שנערך לו ראיות חדשות, שתרמו לשינוי עמדת הפרקליטות וכירסמו במשקל הראיות.


http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?itemNo=958207&contra ssID=1&subContrassID=0&sbSubContrassID=0
חזרה למעלה

חיים יטיב
דובר של `נקים`
דובר של `נקים`




הצטרף: 23 ינו' 2006
הודעות: 1010


הודעהפורסם: חמישי 28.02.08 12:03    נושא ההודעה: מעריב טוען: שר המשפטים דניאל פרידמן והשופט בדימוס ורדי זיילר היו בעבר שותפים לעסקים

שר המשפטים דניאל פרידמן והשופט בדימוס ורדי זיילר היו בעבר שותפים לעסקים - למרות שזיילר נתן חוו"ד על התנהלות המשטרה
כך מדווח "מעריב"; זיילר נבחר בעבר ע"י שר המשפטים לבחון את טענת חיים רמון כי הפרקליטות והמשטרה העלימו ממנו ראיות * בכיר במערכת המשפט כינה את הקשרים בין זיילר לפרידמן כ"שערורייתיים" * לזיילר ופרידמן חברת נדל"ן בשם "חווילת ירד בע"מ"
שירות גלובס 10:16 27/02/08

שר המשפטים דניאל פרידמן והשופט בדימוס ורדי זיילר היו בעבר שותפים לעסקים למרות שזיילר הוא זה שנתן חוות דעת על התנהלות המשטרה בנוגע לתלונותיו של השר חיים רמון - כך מדווח הבוקר עיתון "מעריב".

זיילר נבחר בעבר על ידי שר המשפטים פרידמן לבחון את טענת רמון כי הפרקליטות והמשטרה העלימו ממנו ראיות. בכיר במערכת המשפט אליו פנה "מעריב" כינה את הקשרים בין זיילר לפרידמן כ"שערורייתיים".

מתחקיר העיתון עולה כי לזיילר ופרידמן חברת נדל"ן בשם "חווילת ירד בע"מ" בה זיילר משמש כמנהל. ממשרד המשפטים נמסר כי השניים ידידים עוד מימי הלימודים באוניברסיטה.



http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000315075&fid=82 9

_________________
הצטרפו לערוץ של נקים בטלגרם להתעדכן:
https://t.me/Nakim_org_Ch


הסקר קובע: רוב הציבור בישראל סבור שהשחיתות פוגעת בחייו היום יומיים,
חתום על העצומה נגד שחיתות הממסד ומערכת המשפט והצטרף ל"נקים"

ניתן להשיג את חיים יטיב הדובר של ארגון "נקים" באמצעות טלגרם @HaimYativ או דוא"ל haim@nakim.org


השופט מישאל חשין:המלחמה בשחיתות היא מלחמה להגנה עצמית בה לא לוקחים שבוייםEvil or Very Madsadomaso
חזרה למעלה
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דוא\ בלוג בקר באתר המפרסם

חשיפה בלעדית של נקים: ההונאה הגדולה של בכירי מערכת המשפט מסביב לגירושים של יהודים?!

גלובס מדווח
אורח








הודעהפורסם: רביעי 05.03.08 9:10    נושא ההודעה: אבי דיכטר הודיע לפרידמן: לא אקים ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת חיים רמון

סגרו לאולמרט את תיק לאומי, עכשיו מגיע שעת התגמול


דיכטר הודיע לפרידמן: לא אקים ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת חיים רמון
זאת למרות המלצת השופט בדימוס ורדי זיילר, חברו של השר פרידמן, להקים ועדה כזו
נועם שרביט 16:56 04/03/08

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, הודיע היום (ג') לשר המשפטים, דניאל פרידמן, כי אין בכוונתו להקים ועדת בדיקה ממשלתית נוספת בנושא חקירת השר חיים רמון. זאת, למרות המלצת השופט בדימוס ורדי זיילר, חברו של השר פרידמן, להקים ועדה כזו.

שני השרים נפגשו היום (ג'), כאשר פרידמן ביקש את הסכמתו של דיכטר, הממונה על המשטרה, להקמת ועדת בדיקה למחדלי המשטרה. לאחר סבב בדיקות שערכתי בקשר למסמך זיילר, אמר דיכטר לפרידמן, החלטתי לבדוק את השינויים הנוהליים שהוכנסו בנושא האזנות הסתר למשטרה ובממשק בין המשטרה לפרקליטות.

מודעה



דיכטר אף החליט לבדוק את החלטות מחלקת המשמעת במשטרה, שתבחן את נושא רשלנות המשטרה, כפי שעלה בדו"ח השופט ברנר. "לא מצאתי הצדקה להקמת ועדה נוספת בנוסף לזו שכבר ביצעה את עבודתה", אמר דיכטר וכיוון לבדיקה שערך השופט בדימוס שלום ברנר.


כזכור, המשנה לרה"מ רמון הורשע בביצוע מעשה מגונה בלא הסכמה בחיילת. במהלך המשפט נערכו האזנות סתר לראש לשכת רה"מ, שולה זקן, ובשל תקלה במשטרה ובפרקליטות אלה לא הובאו בזמן אמת לידיעת סניגוריו.

רמון טען שתוצרי ההאזנות הוסתרו ממנו ופגעו בהגנתו, וכי אם היה יודע על התבטאויות שמופיעות בהן, לא היה ממהר לוותר על חסינותו. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מינה את השופט בדימוס ברנר לבדיקת הפרשה, וזה מצא כשלים שונים, אך שלל כוונת זדון מצד גורמי התביעה. הוא קבע כי היתה רק "רשלנות רבתי".


רמון ביקש מהשר פרידמן להקים ועדת חקירה ממלכתית, והשר מינה את השופט זיילר לבדיקת הנושא. האחרון תקף בדו"ח מטעמו את השופט ברנר (על שלא בדק חלק מהטענות) ואת כל הגורמים הממלכתיים שהיו מעורבים בפרשה - בית המשפט המרשיע, המשטרה, הפרקליטות ואפילו הנשיא אורי גורן, שאישר את האזנת הסתר לזקן.



http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=1000317647&fid=82 9
חזרה למעלה

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: שני 31.03.08 15:49    נושא ההודעה: ח'כ מיכאל איתן: להקים ועדת בדיקת ממשלתית על האזנות בפרשת רמון

ח"כ איתן: להקים ועדה על האזנות בפרשת רמון


בדיון בוועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא האזנות הסתר, אמר חבר הכנסת מהליכוד כי הנושא מצריך הקמת ועדת בדיקת ממשלתית. הוא הודיע כי אם הדבר לא יתבצע הוא יערב את מבקר המדינה. בדיון אמר השופט בדימוס זיילר, שבדק את תפקוד המשטרה בפרשה, כי האזנות הסתר שנעשו "קיפלו בתוכן התנהלות לא ראויה"

צבי לביא פורסם: 31.03.08, 14:53




ח"כ מיכאל איתן (ליכוד), אמר היום (ב') כי נושא האזנות הסתר בפרשת רמון מצריך הקמת ועדת בדיקה ממשלתית. הוא ציין כי אם לא ייענו שרי המשפטים וביטחון הפנים, דניאל פרידמן ואבי דיכטר, לתביעתו, הוא יפנה למבקר המדינה שיחקור את הנושא. יצויין כי ח"כ איתן עומד בקרוב להתמנות ליו"ר הועדה לביקורת המדינה.



חבר הכנסת מהליכוד אמר בסיכום הדיון בוועדת החקירה הפרלמנטרית: "לא ייתכן ששרי המשפטים וביטחון הפנים שמינו את זיילר לבצע את הבדיקה, אינם ממנים את ועדת הבדיקה שהוא המליץ עליה, כשקיימים חשדות וסימני שאלה כבדים מעל הפרשה. הכנסת תמעל בתפקידה אם לא תעמוד על מינוי ועדת הבדיקה. אם השרים לא יעשו זאת מיוזמתם לא מן הנמנע שאבקש את התערבות מבקר המדינה".



ממלא מקום יו"ר הוועדה, ח"כ איתן, הציע להזמין את המקור שגילה לרמון את דבר קיומם של תמלילי האזנות הסתר שהוסתרו, כדי לספר על כך בהרחבה לוועדת החקירה הפרלמנטרית ושאל את הפרקליטות אם ניתן לתת לו חסינות שלא יאונה לו כל רע. עו"ד כרמל השיב: "יש נהלים ואם יהיה צורך לשמוע את האיש נמצא דרך".



בדיון בוועדה השתתף גם השופט בדימוס ורדי זיילר, שאמר כי "עוֹבדת לשכת ראש הממשלה, שהגישה את התלונה נגד השר חיים רמון, עשתה זאת מתוך פחד". הוא התפייט: "נכמרו רחמיי על המתלוננת, שהיתה נתונה בלחצים להגיש את התלונה בניגוד לרצונה, ולאחר שהגישה אותה אמרה שזה לא כבר בשליטתה".




זיילר אמר כי האזנות הסתר שנעשו "קיפלו בתוכן התנהלות לא ראויה של המשטרה". הוא הדגיש כי

פרשת רמון

רמון שוקל משפט חוזר / אבירם זינו

בחוות דעת שהגיש ליועץ המשפטי לממשלה, ממליץ השופט זיילר על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית, בגין הכשלים ו"התנהגות בדרכים לא לגיטימיות" של צוות החקירה. רמון ל-ynet: "הדו"ח חמור מאוד"
לכתבה המלאה



"כאשר לנגד עיני קיים חשד שהיתה הסתרת חומר בזדון, בשעה שגורל אדם תלוי בו מאג'נדה של מישהו אחר - זהו דבר קשה שמחייב בדיקה".




השופט זיילר התמנה לערוך בדיקה נוספת של ממצאי בדיקה קודמת שנערכה בידי השופט שלום ברנר בעקבות פניית פרקליטי רמון על הסתרת תמלילי האזנות הסתר שנעשו.



זיילר התייחס להבטחת המשטרה לבצע חקירה מעמיקה של הפרשה ואמר כי הוא לא מתיימר לומר שהיתה חקירה כזאת "ונהפוך הוא, עלו כאן מספיק תמיהות שלא ניתן להן הסבר, מה שמצריך חקירה לא של אדם אחד אלא של ועדת בדיקה. היו כאן עוצמות שחברו יחד לעשות רושם שהדברים נבדקו", אמר זיילר והוסיף כי: "קשה שלא להעריך שעוצמות אלה לא הופעלו על ידי עוצמות מקבילות וזה כשלעצמו פותח פתח להרהורים נוספים". השופט בדימוס ציין כי האזנות הסתר לא תומללו, ולא עברו הערכה ו"התהליך כולו נגוע בשיבושים ובחוסר תקינות".



בצו שנתן היתר להאזנות הסתר הוסבר לשופט אורי גורן, כי ההאזנות היו אמורות להביא עובדות שהיה ניסיון הדחה של המתלוננת שלא להגיש את התלונה. זיילר אומר כי אמנם הוא לא ראה את החלק החסוי של ההאזנות, אבל ממה שראה לא עולה חשד להדחה ואם חומר כזה היה מובא בפניו - הוא לא היה מצדיק את ביצוע ההאזנות.




התהום שבין רשלנות לזדון
זיילר התייחס למסקנת השופט ברנר, שלא היתה כוונת זדון מצד המשטרה, אלא רק מעשה רשלנות. על כך אמר: "ההבדל בין רשלנות לזדון, תהום פעורה ביניהן, כי משטרה שנותנת בזדון נתונים שיביאו להרשעת נאשם שייכת לאנשים שהתגוררו על חוף ים המלח (הרשעים של סדום - צ.ל). הפרקליטות לא היתה יכולה לגבש תביעה אם המשטרה הסתירה עובדות ולא הציגה בפניה את כל התמלילים וכשהשר רמון טען שיש חומר אחר, אמרו לו שאין חומר כזה אבל אחרי שחפרו התברר שהמשטרה לא דיברה אמת. לומר שזה נעשה בזדון? אני מקווה שלא אבל זה מחייב בדיקה והמשטרה היא הראשונה שצריכה להיות מעוניינת בכך".



עו"ד אורי כרמל מהפרקליטות טען כי הדבר אולי טעון בדיקה, אך ועדת הבדיקה לא צריכה להתערב ב"נושאים נקודתיים כאלה". על כך שאלה אותו היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד נורית אלשטיין - אם השופט ברנר קבע שהייתה רשלנות רבתי והוא לא חקר עדים אלא שוחח עם כמה אנשים זה לא עניין נקודתי - "אם עובד מדינה מתרשל מעמידים אותו לדין משמעתי?" כרמל לא הגיב אבל רחל גוטליב, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמרה: "יש רשלנות אבל אין רשלנים". על כך העירה אלשטיין: "אני למדתי משפטים אחרים".


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3525784,00.html
חזרה למעלה

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: שלישי 03.06.08 15:53    נושא ההודעה: ועדת החוקה: ליישם את המלצות השופט זיילר להקמת ועדת בדיקה בפרשת השר חיים רמון

ועדת החוקה: ליישם את המלצות השופט זיילר


ועדת החוקה, חוק ומשפט, בשבתה כוועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין האזנות סתר, קיימה היום שני דיונים בהצעתו לסדר של חבר הכנסת אברהם מיכאלי בנושא: גילויים נוספים בדבר התנהלות המשטרה בפרשת השר חיים רמון.

הוועדה דנה בהמלצות כבוד נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים (בדימוס), השופט ורדי זיילר, אשר מונה על ידי שר המשפטים להגיש המלצות לפעולה בעקבות פסק הדין של בית משפט השלום בתל אביב, אשר קבע כי יש לבדוק לעומק סוגיות הנוגעות להליכי החקירה והאזנות הסתר בפרשה.

הוועדה שמעה עמדות בעד ונגד יישום המלצותיו של השופט זיילר וקראה לשר המשפטים ליישם את המלצות השופט זיילר ולהורות על הקמת ועדת בדיקה לפי סעיף 8(א) לחוק הממשלה. ועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין האזנות סתר תשלים במקביל את דיוניה ותיזום תיקוני חקיקה ככל שיידרש.


http://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/219912
חזרה למעלה

חדש!: הוסף את נקים ככפתור ב-toolbar לגישה מהירה לפורומים ועידכון שוטף

פורסם ב-הארץ
אורח








הודעהפורסם: שלישי 03.06.08 16:21    נושא ההודעה: פרידמן: להקים ועדת בדיקה להאזנה לרמון

עדכון אחרון - 14:54 03/06/08

פרידמן: להקים ועדת בדיקה להאזנה לרמון

מאת שחר אילן ושירות "הארץ"

כך דרש שר המשפטים בדיון בכנסת בנושא; האשים את אנשי משרדו ואת השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, בהתנגדות לכל חקירה בנושא

תגיות: חיים רמון, דניאל פרידמן, האזנות סתר, חקירה



פרידמן. "לא עושים כלום"

תצלום ארכיון: ג'יני


שר המשפטים, דניאל פרידמן, הביע היום (שלישי) תמיכה בהקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקת נושא האזנות הסתר במשפטו של חיים רמון. פרידמן אמר את הדברים במהלך ישיבת ועדת החקירה של הכנסת העוסקת בהאזנות סתר. בתוך כך האשים השר את אנשי משרדו, וכן את השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, בהתנגדות חריפה לכל חקירה בנושא.

הפרשה התעוררה לאחר שסניגוריו של רמון התלוננו במהלך משפטו על כך שהאזנות סתר שבוצעו לרמון, הוסתרו מהם על ידי המשטרה והדבר פגע בהגנתו. כן הועלו טענות כי קיים ספק אם היה בסיס לצו האזנת הסתר. מדובר במשפט בו הורשע לבסוף רמון בביצוע מעשה מגונה בחיילת, שאותה ניסה לנשק בכפייה.

פרידמן: "אסור לגעת, אסור לחקור"

לדברי פרידמן, "קשה מאוד להשלים עם המאבק הבלתי מתפשר של מערכת החוק כולה נגד החקירה. בתוך המשרד יש התנגדות עזה ביותר. אסור לגעת, אסור לחקור. נפגשתי עם דיכטר אחרי דו"ח זיילר. הוא אמר לי שהוא לא מוכן שבשום אופן (להקים וועדת בדיקה, ש"א). ההתנגדות כל כך עזה. רק אל תחקרו, רק אל תבדקו".

בדו"ח שהגיש השופט בדימוס ורדי זיילר על האזנות הסתר במשפט רמון נמתחה ביקורת קשה על התנהלות המשטרה, הפרקליטות ועל נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט אורי גורן, שחתם על צווי האזנות הסתר. זיילר עצמו, שדיבר היום בדיון, תמך בעמדת פרידמן. "כל מי שהיה מעורב סבור שנעשו דברים נוראים", אמר. "כשקראתי, שערותיי סמרו. צריך לעשות בדיקה ולגמור את העניין", אמר. זיילר הוסיף כי הפרקליטות היתה קורבן להעלמת החומרים.

פרידמן הוסיף בדבריו, "שאלתי אם צריכים להעמיד מישהו לדין משמעתי. התשובה: וודאי שלא. לא רוצים לעשות כלום, לא עושים כלום, לא יהיה כלום. רק מסקנות מערכתיות. המצב בלתי נסבל". פרידמן ביקש את סיוע הוועדה לחקור את האירוע. "אני משוכנע יותר ויותר שאין מנוס מהקמת ועדת בדיקה ממשלתית עם סמכויות, אחרת העניין ימוסמס איכשהו", אמר.

היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד נורית אדלשטיין, אמרה שצריך לתת לגוף אובייקטיבי לבדוק את הנושא. "נחשפו כל כך הרבה תקלות. כבוד השופט בדימוס ברנר מדבר בדו"ח שלו על רשלנות רבתי", אמרה.

לדור: יש מחיר לפגיעה במשטרה ובפרקליטות

פרקליט המדינה, משה לדור, הבהיר בתגובה שהמשטרה והפרקליטות הן מערכות ראויות וטובות וצריך לשמור עליהן. יש משמעות ומחירים כבדים להעלאת חשדות כלפיהן כשהבסיס כל כך רעוע.

לדברי לדור, התקלה היחידה היתה העובדה שהחומרים לא הועברו לסניגוריה. המערכת הסיקה מסקנות ערכה שינוי מקיף בנהלים. לדור טען שהבדיקה חייבת להיות כזו שתגיע למקור במשטרה שטוען שהחומר הועלם בזדון, לכן לדבריו, אין טעם בהקמת ועדת בדיקה.


http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/989727.html
חזרה למעלה

ערוץ שתיים
אורח








הודעהפורסם: רביעי 11.06.08 20:39    נושא ההודעה: הממשלה תאשר ועדת חקירה ממשלתית שתחקור את פרשת רמון,סמכויותיה יהיו גדולות מועדת וינוגרד

הוועדה שתחקור פרשת רמון - חזקה מוינוגרד

מאת שירות "הארץ"

ערוץ 2 מדווח שהממשלה תאשר ועדת חקירה ממשלתית שתחקור את פרשת רמון. על פי הדיווח, סמכויותיה יהיו גדולות מאלו של ועדת וינוגרד

תגיות: חיים רמון, פרשת רמון, הטרדה מינית



הממשלה תאשר ועדת חקירה ממשלתית שתחקור את התנהלות המשטרה בפרשת חקירתו של השר חיים רמון, כך מפרסם היום (רביעי) ערוץ 2. על פי הדיווח, לוועדה יהיו סמכויות גדולות יותר מאלו של ועדת וינוגרד.

לפני כמה חודשים ביקש שר המשפטים, דניאל פרידמן, להפוך את הוועדה הפנימית במשרד המשפטים, שבדקה את האזנות הסתר בחקירתו של השר חיים רמון, שבראשה עמד השופט בדימוס נתן ברנר, לוועדת בדיקה ממשלתית מקבילה לוועדת וינוגרד. אך ברנר סירב להצעת פרידמן לקבל סמכויות ועדת בדיקה ממשלתית, ופעל כוועדה פנימית בלבד. פרידמן שוקל כעת את המלצת השופט בדימוס ורדי זיילר, שאליו פנה בעקבות דו"ח ועדת ברנר, להקים ועדת בדיקה ממשלתית לחקירת הכשלים והליקויים בהאזנות הסתר וביתר היבטי חקירתו של רמון.

פרקליטי רמון דרשו מפרידמן הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת האזנות הסתר, ולבדיקה האם הן הוסתרו בזדון מסנגורי רמון לפני המשפט ובמהלכו. זיילר קובע ש"ועדת חקירה ממלכתית נראית בלתי מידתית, כשיש דרך מתונה יותר, המאפשרת חקירה לא פחות טובה, והמדובר בוועדת בדיקה ממשלתית לפי חוק הממשלה".

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/991930.html
חזרה למעלה

מהארץ
אורח








הודעהפורסם: חמישי 19.06.08 7:36    נושא ההודעה: היועץ המשפטי, מני מזוז: ההצעה לחקור הפרקליטות - שבירת כלים

היועץ המשפטי, מני מזוז: ההצעה לחקור הפרקליטות - שבירת כלים

מאת תומר זרחין

בכנס של התנועה לאיכות השלטון, תקף מזוז את יוזמת שר המשפטים לוועדת בדיקה ממשלתית בפרשת רמון אותה כינה חציית קווים אדומים

תגיות: חיים רמון, פרשת רמון, הטרדה מינית



חיים רמון.

תצלום ארכיון: מוטי קמחי


היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז תקף אתמול (רביעי) את הצעת שר המשפטים, דניאל פרידמן להקמת ועדת בדיקה ממשלתית בפרשת האזנות הסתר בתיק חיים רמון. מזוז אמר כי העובדה שהממשלה תמנה ועדה שתבדוק את מערכת אכיפת החוק היא בלתי נסבלת, מהווה שבירת כלים וחציית קווים אדומים וכי בכוונתו להיאבק בכל תוקף בנסיון הזה.

בכינוס השנתי של התנועה למען איכות השלטון שהתקיים בירושלים אמר מזוז, "כי זה לא סוד ולא גילוי, לומר ששר בכיר שהואשם לפני שנתיים בעבירת מין והורשע, מנהל מאז מסע צלב שיטתי נגד מערכת אכיפת החוק בדרכים שונות ומגוונות, על ידי תקיפת המערכת והצעת הצעות להגביל את סמכויותיה ותפקודה, על ידי נסיון לחקור אותה". מזוז התייחס לדבריו של רמון בשבוע שעבר בכנס באוניברסיטת בר אילן, במסגרתו האשים כי היועץ המשפטי לממשלה הפך מיועץ, לקובע מדיניות הממשלה.

באשר להצעת שר המשפטים, דניאל פרידמן, להקמת ועדת בדיקה ממשלתית ביחס להאזנות הסתר בפרשת רמון, אמר מזוז כי ועדה כזאת תהפוך את מערכת אכיפת החוק לבת ערובה של המערכת הפוליטית לזמן בלתי מוגבל, וכי מדובר בהצעה שלא מקובלת עליו.

עוד אמר מזוז, כי הוא מציע שהציבור ישפוט "אם מתקבל על הדעת ששר שהועמד לדין והורשע, שהמערכת הפוליטית שחלק מחבריה במעמד של נחקרים, יזמו הליך חקירה נגד החוקרים שלהם. האם מתקבל על הדעת", תהה מזוז, "שמאז קום המדינה, האירוע היחיד שהממשלה העלתה על דעתה להקים ועדת בדיקה זה האירוע בו היתה הרשעה פה אחד של יוזם ההצעה?".

מזוז מתח ביקורת על הסירוב למצות את חקירת הפרשה על ידי גורמים כמשטרה והפרקליטות, בהם נטען כי אין אמון. לדבריו, "מה שנראה מספיק זה שהממשלה תמנה ועדה שתבדוק את מערכת אכיפת החוק. זה מסוג הדברים הבלתי נסבלים. שבירת כלים. חציית קווים אדומים ונאבק בכל תוקף בנסיון הזה".

טענה דמגוגית

היועץ המשפטי דחה את הטענה כי הפקידים שולטים, ואמר: "זאת טענה דמגוגית, שהועלתה בהקשר הכי תמוה. מה פתאום היועץ המשפטי לממשלה לא מסתפק בעצות. החוק לא בגדר המלצה, אלא בגדר חובה, שלא רק האזרחים אלא גם השרים צריכים לציית לה. היועץ המשפטי לממשלה הוא פרשן מוסמך של החוק, עד אשר בית המשפט יאמר אחרת".

לדברי מזוז, רמון יודע היטב שהוא מקפיד לעשות בממשלה הפרדה מאוד חדה בין מניעה משפטית לשאלות של מדיניות, שהן עניין לממשלה. לדבריו, גם כשנדרש להשיב בבג"ץ ביחס לעתירה נגד מינויו של רמון לתפקיד המשנה לראש הממשלה אחרי ההרשעה, הוא הביע עמדה, כי מדובר בעניין לכנסת ולציבור ולא לממשלה, "למרות שחזקה עלי שיש לי עמדה בעניין ולא כפיתי דעתי או המלצתי לממשלה או לראש הממשלה".

מזוז נשאל ביחס למצב בו ראש הממשלה מצוי תחת לחץ כבד של חקירות ונדרש להוביל את המדינה והשיב שאין ספק שמציאות כזאת, שגורמי שלטון נמצאים בחקירה פוגעת, אך האלטרנטיווה שמציעים להפסיק את החקירות ולתת חסינות לאנשי שלטון הינה "בלתי נסבלת".

בהתייחס לשאלה כמה זמן יעבור עד להכרעה בעניינו של אולמרט אמר מזוז, כי מערכת אכיפת החוק פועלת על פי כללים נוקשים המחיביים עבודה פרטנית ויסודית, אולם אין קיצורי דרך, שכן לדבריו כל קיצור יוביל להתארכות הדברים. לדבריו, הוא לא מכיר מדינות שחקירה כזאת נגד ראש הממשלה היתה אורכת חודש או חודשיים.

מזוז סיים את דבריו ואמר שהוא חש שיש התרופפות מובהקת של נורמות מוסריות ואתיות של המערכת השלטונית בישראל ב-20 שנה האחרונות.

רמון: כנראה שמזוז מפחד מהוועדה

בתגובה לדברי מזוז, הודיע רמון כי כנראה למזוז, לפרקליטות שהוא עומד בראשה ולמשטרה, יש סיבות טובות לנהל מסע צלב נגד הקמת ועדת בדיקה משפטית, שתבדוק את נסיבות ודרך העמדתו לדין של שר משפטים מכהן. עוד מסר רמון, שבדיקה שטחית בלבד שנעשתה על ידי שני שופטים בדימוס קבעה, כי היתה לפחות רשלנות רבתי.

לדבריו, הוסכם על ידי חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה שיש צורך בהקמת ועדת בדיקה לעניין, ומזוז מנהל מסע הפחדה חסר מעצורים בקרב שרי הממשלה ונראה שהוא מפחד מוועדה כזו משום שהוא יודע מה היא תחשוף על הפרשה.
בהכנת הידיעה השתתפו: יהונתן ליס ותומר זרחין


http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/994086.html
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: חמישי 19.06.08 7:46    נושא ההודעה: מזוז: רמון מנהל מסע צלב נגד מערכת החוק, על הקמת הוועדה: שבירת כלים וחציית קווים אדומים

מזוז: רמון מנהל מסע צלב נגד מערכת החוק
היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה נשאו נאומים בכנס התנועה לאיכות השלטון. מזוז: "השחיתות פוגעת ביכולת בכירי השלטון לקבל החלטות".
עוזי ברוך


היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הזהיר בכנס התנועה לאיכות השלטון מפני הרחבת תופעת השחיתות בממשל ובמוסדות הממשלתיים, "השחיתות מערערת את יציבות השלטון ופוגעת ביכולות של בכירי השלטון לקבל החלטות. מלבד העמדה לדין יש להפעיל כלים נוספים בכדי להילחם בתופעה - בזירה הכלכלית, הציבורית, התקשורתית ועוד. אין להשאיר את הטיפול רק למערכת המשפט".

"המאבק בשחיתות מתמקד במינויים הפוליטיים, בקשר בין הבוחר לנבחר, בתופעות של המימון הפסול, תופעות פסולות בבחירות ובפריימיריס, ברשויות המקומיות, במכרזים ועוד", הוסיף מזוז.

האם יש גורמי ממשל שמנסים להפעיל לחץ על מערכת אכיפת החוק? נשאל מזוז "למשל שר בכיר שהואשם בעבירות מין לפני שנתיים והורשע מנהל מסע צלב שיטתי נגד מערכת אכיפת חוק בכל מיני סגנונות וכיוונים ע"י טענות תמוהות. אך אנחנו יודעים להתמודד", אמר.

"האם מתקבל על הדעת כי שר שהועמד לדין והורשע והמערכת הפוליטית, שחלק מחבריה נחקרים, יזמו את בדיקת חוקריהם?", תהה מזוז וציין כי מהליכים כאלה ואחרים נגד מערכת אכיפת החוק הם שבירת כלים וחציית קווים אדומים.

באשר לזמן הארוך של החקירות והתיקים הפתוחים נגד אישי ציבור, אמר מזוז, כי "מערכת אכיפת החוק פועלת לפי כללים שקבועים בחוק. כללים נוקשים. והם מחייבים עבודה פרטנית ויסודית. אנו משקיעים כל מאמץ אנושי ואל אנושי כדי לסיים חקירות ולקבל החלטות ...אך יחד עם זאת אין קיצור דרך וכל קיצור דרך יוביל להארכת הדברים".

המבקר: כשאני אומר אחריות אישית אני לא מתכוון לש.ג

מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדרשטראוס, אמר בכנס התנועה לאיכות השלטון כי אין חקירה היום בתחום השחיתות שמשרד מבקר המדינה לא מעורב בה. "הצוות שלנו השקיע ומשקיע שעות רבות כדי לגלות שחיתות והיד עוד נטויה בלי שאפרט".

לינדרשטראוס הוסיף "הגורם שיכול לעצור את השחיתות הוא שקיפות - פרסום השמות ופרסום השחיתות. אור השמש הוא הדבר העיקרי בביעור נגע השחיתות".

המבקר אמר כי משרדו דורש הסקת מסקנות אישיות כלפי המבוקר, "כשאני אומר אחריות אישית אני לא מתכוון לש.ג אלא למי שעומד בראש הפרמידה או מי שקרוב אליו".

המבקר נשאל על טענות לשכת ראש הממשלה לפיהן המבקר רודף את ראש הממשלה, "אין לי שום רדיפה אישית. אין לי אובססיה והטענה הזו מופרכת מיסודה".

ח"כ אלדד: אל תתייאשו אנחנו ננצח

ח"כ אריה אלדד מתח ביקורת בכנס איכות השלטון, על כך שאין מספיק שקיפות במוסדות ציבוריים וממשלתיים: "יש עדיין שטחים בצד האפל של הירח שהגיע הזמן שהשקיפות תאיר אותם. חייבים להפוך את חוק חופש המידע למשהו נגיש לציבור, לדוגמא, זכות הציבור לדעת איך אדם שנכנס לשירות המדינה עם דירת 2 וחצי חדרים כעבור שנתיים מחזיק ב-5 בתים שכל אחד מהם שווה מיליונים".

בסיום קרא אלדד לאזרחי ישראל ולארגונים להמשיך להילחם בשחיתות: "אל תתייאשו אנחנו ננצח".


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/176399
חזרה למעלה

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: חמישי 03.07.08 20:26    נושא ההודעה: פרופ' דניאל פרידמן העביר היום למזכירות הממשלה הצעה להחלטה על הקמת ועדת בדיקה בפרשת רמון

פורסם: ל' סיון תשס"ח, 03 יולי 08
הצעה להחלטה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית ב"פרשת רמון"


שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, העביר היום למזכירות הממשלה הצעה להחלטה שתעלה בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

על פי הצעת ההחלטה תמונה ועדת בדיקה ממשלתית לפי סעיף 8א' לחוק הממשלה התשס"א-2001, לבירור התנהלות גורמי אכיפת החוק שבתחום סמכותו של שר המשפטים בתיק חיים רמון. כמו כן מציע פרידמן להעניק סמכויות של ועדת חקירה לועדת הבדיקה הממשלתית שימנה שר המשפטים.


http://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/222512
חזרה למעלה

ערוץ שבע
אורח








הודעהפורסם: חמישי 03.07.08 20:34    נושא ההודעה: מזוז שלח מכתב למזכירות הממשלה בה הוא מתנגד בתוקף להקמת ועדת בדיקה בפרשת רמון

פרסום ראשון: 03/07/08, 20:27
מזוז מתנגד להקמת ועדת בדיקה בפרשת רמון
היועמ"ש מתנגד למינוי ועדת בדיקה ממשלתית לבירור התנהלות גורמי אכיפת החוק ב"פרשת רמון" כיוון שועדה כזו "חותרת תחת הפרדת הרשויות".
יערה מייטליס


היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, העביר למזכירות הממשלה מסמך המיועד לחברי הממשלה בנושא תיק חיים רמון. במסמך כותב מזוז כי הוא מתנגד בתוקף למינוי ועדת בדיקה ממשלתית לבירור התנהלות גורמי אכיפת החוק שבתחום סמכותו של שר המשפטים בתיק חיים רמון והענקת סמכויות של ועדת חקירה לועדת הבדיקה הממשלתית שימנה שר המשפטים.

נציין כי אם הועדה תקום היא תבדוק את הליך קבלת ההחלטות בדבר ביצוע האזנות הסתר לרמון ואופן הצגת הנושא בפני נשיא בית-המשפט המחוזי, השופט אורי גורן.

מזוז מתנגד להקמת הוועדה משום ש"הצעה זו, המהווה לטעמי שימוש לרעה בסמכות, סותרת סדרי ממשל תקינים, חותרת תחת הפרדת הרשויות ויש בה משום "שבירת כלים" מצד שר המשפטים (והעומדים מאחרי יוזמתו), במסגרת מה שנראה כ"מסע נקם" נגד מערכת אכיפת החוק".

"מעולם לא היה כדבר הזה", ממשיך מזוז וכותב. "לראשונה בתולדות מדינת ישראל, הממשלה, גוף פוליטי, מתבקשת למנות ועדת חקירה לבדוק את "התנהלות מערכת אכיפת החוק" בגין חקירה שנוהלה נגד שר בכיר, ידיד קרוב ועמית-שותף פוליטי של רה"מ, אשר הורשע פה אחד ע"י ביהמ"ש ולא הגיש ערעור. זאת, כאשר היוזמה להקמת הועדה היא ע"י שר המשפטים, אשר מונה לתפקידו על רקע ביקורת נוקבת שמתח על מערכת אכיפת החוק בפרשה זו".

מזוז ציין כי "מערכות האכיפה מטפלות בעשרות ומאות אלפי תיקים מידי שנה, ובמהלך השנים היו מטבע הדברים גם במערכות אלה תקלות, ואף תקלות חמורות מאלה, ומעולם לא היו מהלכים ויוזמות כאלה".

היועמ"ש הוסיף כי "אין להתעלם גם מהמשמעות המעשית של ההחלטה על הקמת ועדת החקירה, ושל עצם קיומה, ללא קשר לתוצאותיה - הצבת איום "החרב המתהפכת", משך חודשים ארוכים, מעל ראשי גורמי החקירה והתביעה (יאח"ה והפרקליטות), המצויים בעיצומם של מהלכי חקירה והחלטה בעניינם של גורמי שלטון מרכזיים".

"האם אמנם זה מקרי? האם אמנם אין לכך קשר עם זהות הנוגעים בדבר? האם יוכל הציבור להאמין כי אין מדובר במסע נקם נגד מערכת אכיפת החוק, וכביכול רק הרצון לבדוק כשל שאירע הוא שמנחה את יוזמי מהלך זה? האם אין לכך קשר לנסיבות הזמן?
אני קורא אפוא לכל שרי הממשלה לא לתת ידם למהלך זה", סיים מזוז.


http://www.inn.co.il/News/News.aspx/176963
חזרה למעלה

מצעד האיוולת: ב-6.9.06 שופטים הנתבעים בהליך אזרחי בבג"ץ דוחים בעצמם עתירה להכשיר את מינוי ביניש

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: ראשון 06.07.08 0:12    נושא ההודעה: ברק: העבודה תתנגד להקמת ועדת חקירה בנושא האזנות הסתר

ברק: העבודה תתנגד להקמת ועדת חקירה בנושא האזנות הסתר


פורסם: 05.07.08, 20:58

יושב ראש מפלגת העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי "מפלגת העבודה מגבה את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, מר מני מזוז, ותתנגד בישיבת הממשלה ביום ראשון להקמתה של ועדת חקירה ממשלתית לבדיקת האזנות הסתר בפרשת השר רמון".


לדברי ברק, "מפלגת העבודה רואה חובה לעצמה להתייצב לימין שלטון החוק, ולמנוע מצב מסוכן שבו גורמי אכיפת החוק מאוימים בידי שרים בממשלה. מההצעה להקים ועדת חקירה שכזו נודף ריח של אינטרס פוליטי כבד".


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3564248,00.html
חזרה למעלה

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: ראשון 06.07.08 0:13    נושא ההודעה: השר פרידמן: ח"כים בעבודה שותפים להמלצה על ועדה לחקירת ההאזנות

השר פרידמן: ח"כים בעבודה שותפים להמלצה על ועדה לחקירת ההאזנות


פורסם: 05.07.08, 22:57



שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, אמר כי הצעת ההחלטה להקמת ועדת בדיקה בנושא פרשת רמון באה בעקבות פנייתה של ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת בשבתה כועדת חקירה פרלמנטרית לנושא האזנות הסתר.



לדבריו, "פנייה זו של ועדת הכנסת נעשתה פה אחד, בהשתתפות חברים ממפלגות שונות לרבות חברים ממפלגת העבודה". פרידמן אמר את הדברים בתגובה לדברי אהוד ברק, לפיהם יתנגד להצעה.


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3564285,00.html
חזרה למעלה

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: ראשון 06.07.08 0:15    נושא ההודעה: רמון: אהוד ברק הוא האחרון שיכול להטיף מוסר

רמון: אהוד ברק הוא האחרון שיכול להטיף מוסר


פורסם: 05.07.08, 21:01



המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, תקף את יושב ראש העבודה, אהוד ברק, ואמר כי "הניסיון של ברק להצטייר כמגן שלטון החוק, הוא במקרה הטוב מגוחך ובמקרה הרע ניסיון לשאת חן בעיני הפרקליטות והמשטרה, שצריכות להחליט בעניינו".


לדבריו, "מי שבעבר נחקר בחשדות חמורים, הנוגעים למיליוני דולרים שהתקבלו בניגוד לחוק, ושמבקר המדינה אמר עליו שקנה שלטון בכסף, ושמקורביו שמרו על זכות השתיקה – הוא האחרון שיכול להטיף מוסר".


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3564249,00.html
חזרה למעלה

לחץ כאן לפורום החדש על המחדלים המשפטים בחקירת רצח רבין

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: ראשון 06.07.08 0:17    נושא ההודעה: ועדת החקירה בתיק רמון: 8 שרים מתנדנדים

ועדת החקירה בתיק רמון: 8 שרים מתנדנדים


הממשלה תצביע על הצעתו של שר המשפטים להקים ועדת חקירה שתבדוק את כשלי המשטרה והפרקליטות ב"תיק רמון", שהסתיים בהרשעה במעשה מגונה. ראש הממשלה אולמרט והמשנה לו, רמון - לא ישתתפו בהצבעה. כך גם השרה הנחקרת, אברהם-בלילא. תשעה הודיעו כי יתנגדו להצעה, חמישה יתמכו. הסוגייה תוכרע בהצבעת 8 שרים שטרם החליטו

רוני סופר פורסם: 06.07.08, 00:00




ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לא יצביע ולא ידבר בדיון שייערך היום (א') על הצעת שר המשפטים להקים ועדת חקירה ממשלתית בפרשת חקירתו של קודמו בתפקיד, השר חיים רמון. אולמרט החליט כך כדי למנוע לזות שפתיים, בשל חקירותיו השונות. "שלא יטענו שהוא מתנכל לפרקליטות ולמשטרה, או לחילופין - מחניף להן", אמרו ל-ynet בסביבתו.



הבדיקה הקודמת בתיק: רשלנות, לא זדון



עוד נודע כי המשנה לאולמרט, חיים רמון, העומד במרכז הפרשה - מתכוון גם הוא שלא להצביע בסוגייה. גם השרה רוחמה אברהם בלילא לא תשתתף בהצבעה, שכן היא נחקרה במסגרת פרשת אגרקסקו וממתינה להכרעת הפרקליטות בנושא. "החלטתי שלא אשתתף, מכיוון שכך נכון לעשות במצב בו הפרקליטות טרם הכריעה בתיק הנסחב כבר חמש שנים", אמרה ל-ynet.



כזכור, בסופו של תהליך הורשע רמון בביצוע מעשה מגונה בקצינה ששירתה במשרד ראש הממשלה, ערב מלחמת לבנון השנייה, אך הרשעתו לא נשאה עימה קלון.



מי בעד ומי נגד?
מבדיקת ynet עולה כי תשעה שרים לפחות מתנגדים להקמת הוועדה, שאמורה לחקור את הטענות

החקירה - והסערה

מזוז: פרידמן יצא למסע נקם נגד מערכת החוק / אפרת וייס

היועמ"ש שיגר מכתב לשרי הממשלה ובו תקף בחריפות את יוזמת שר המשפטים להקמת ועדת חקירה בפרשת האזנות הסתר לשר רמון. לשכת פרידמן: "במקום לשתף פעולה, מזוז בוחר לבקר"
לכתבה המלאה



לכשלים בעבודת הפרקליטות והמשטרה בפרשה. השרים שיתנגדו הם שישה משרי העבודה - אהוד ברק, שלום שמחון, יצחק הרצוג, יולי תמיר, בנימין בן אליעזר ועמי איילון - ושלושה משרי קדימה - אבי דיכטר, מאיר שטרית ויעקב אדרי, שיצביע נגד או יימנע.



לעומתם, חמישה שרים תומכים בהצעה להקמת הוועדה. אלו הם פרידמן עצמו, זאב בוים, שרי הגמלאים, רפי איתן ויעקב בן-יזרי וראלב מג'אדלה, שיצביע בניגוד לדעת חבריו מהעבודה.



השר מג'אדלה אמר: "ראוי שהתנהלותה של הפרקליטות תעמוד למבחן, גם על רקע התנהגותה בחקירות מותם של אזרחים ערבים מירי כוחות הביטחון בעבר, שם לא עמד איש לדין".



ארבעה שרים מקדימה - ציפי לבני, שאול מופז, רוני בר-און וגדעון עזרא - וארבעת שרי ש"ס, לא החליטו, או לא היו מוכנים לגלות את דעתם בנושא.



מצב הדברים כעת מציב שוב את ש"ס כבעלת השפעה גדולה בנושא. בכיר בש"ס אמר שתרחיש אפשרי בהחלט הוא שארבעת השרים יצביעו על פי נטיית ליבם הטבעית, כנגד הפרקליטות ולמען הצעת דניאל פרידמן. במקרה זה ימנו תשעה שרים בעד ותשעה נגד הקמת ועדת החקירה, ואז תיוותר ההכרעה בידי שרי קדימה המתנדנדים



בהקשר לעמדתו של אהוד ברק, אמרו מקורבי שר המשפטים כי "לא יעלה על הדעת שברק יצביע בשאלה". לדבריהם, בימים אלה צריכה להתקבל הכרעה בפרקליטות האם לפתוח מחדש את החקירה בפרשת העמותות, בעקבות התלונה שהגיש פעיל השטח, שמוליק לוי.

פרשנות

המסמר בנעל של אולמרט / אטילה שומפלבי

הממשלה תצטרך להצביע על הצעת שר המשפטים להקים ועדת חקירה למחדלי פרשת רמון. אולמרט היה רוצה לראות את רמון ואת פרידמן יורדים מהעץ, ומוותרים על ההצגה הפוליטית-תקשורתית, אך בינתיים הוא מעדיף לקחת עשרה צעדים אחורה
לכתבה המלאה






מצחצחים חרבות לקראת הכרעה
שאלת הקמת הוועדה גרמה לסערה פוליטית במהלך סוף השבוע, כאשר כל אחד מהצדדים מחריף את התבטאויותיו לקראת הכרעה. המשנה לראש הממשלה, שעמד במוקד החקירה שעומדת כעת למבחן, האשים את השר לביטחון פנים כי הוא "סובל משיקול דעת פגום בצורה קיצונית".



דבריו של רמון נאמרו לאחר שהשר דיכטר, המתנגד להצעה להקים את ועדת החקירה, תקף את שר המשפטים דניאל פרידמן ואת קודמו, רמון, ואמר כי "אם הממשלה תעביר את ההצעה הזו - יהיה זה ניצול לרעה של כוחם של השרים". דיכטר הוסיף בעניין זה: "לא ייתכן שהשר שהוא נשוא העניין יהיה זה שיוביל את המהלך. לטעמי, מתבצע כאן משהו לא כשר ופסול".



במקביל, תקף יו"ר העבודה, השר אהוד ברק, את המהלך ואמר: "נודף מכך ריח של

פרסומת



אינטרס פוליטי כבד, המיועד לשרת שר כזה או אחר, ובתוך כך פוגע אנושות במערכת החוק בישראל".




רמון לא נשאר חייב - וחבט בברק בחזרה: "הניסיון להצטייר כמגן שלטון החוק, הוא במקרה הטוב מגוחך ובמקרה הרע ניסיון לשאת חן בעיני הפרקליטות והמשטרה, שצריכות להחליט בעניינו". לדבריו, "מי שבעבר נחקר בחשדות חמורים, הנוגעים למיליוני דולרים שהתקבלו בניגוד לחוק, ושמבקר המדינה אמר עליו שקנה שלטון בכסף, ושמקורביו שמרו על זכות השתיקה – הוא האחרון שיכול להטיף מוסר".


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3564271,00.html
חזרה למעלה

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: ראשון 06.07.08 0:20    נושא ההודעה: מזוז התבקש למנוע מחר הצבעת שרים נגדם מתנהלות חקירות

מזוז התבקש למנוע מחר הצבעת שרים נגדם מתנהלות חקירות


פורסם: 05.07.08, 23:32



הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה למזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, וליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בתביעה למנוע הצבעת כמה מחברי הממשלה מחר, בשל חקירות התלויות ועומדות נגדם.


הפורום מבקש למנוע את ההצבעה מראש הממשלה אהוד אולמרט ומהשרים רוחמה אברהם בלילא ושלום שמחון. כמו כן, מבקש הפורום למנוע את הצבעתם של השרים אהוד ברק ויצחק הרצוג, המעורבים בפרשת העמותות.


שמחון דוחה טענות שיש נגדו חקירה גלויה ופתוחה והודיע כי הוא מתכוון להשתתף בהצבעה. אהוד ברק הודיע שגם הוא ישתתף בהצבעה


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3564299,00.html
חזרה למעלה

ידיעות
אורח








הודעהפורסם: ראשון 06.07.08 16:40    נושא ההודעה: שרי הממשלה החליטו להעביר את חקירת התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת רמון למבקר המדינה

הממשלה: מבקר המדינה יחקור את פרשת רמון


שרי הממשלה החליטו להעביר את חקירת התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת רמון למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס. השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, שהיה המתנגד היחיד להחלטה, אמר כי השתתפות רמון בדיון הינה "ביזיון". שר המשפטים התנצח בדיון עם היועץ המשפטי לממשלה

רוני סופר עדכון אחרון: 06.07.08, 15:29




לאחר שהקדישה כמעט את כל יומה לנושא, החליטה בצהריים (יום א') הממשלה כי חקירת פרשת רמון תועבר למעשה לבדיקת מבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס. לא תוקם ועדת חקירה ממשלתית לבדיקת הכשלים בחקירתו של המשנה לראש הממשלה. ההחלטה התקבלה ברוב של 16 שרים נגד אחד - השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, והדיון הסוער נגע בין היתר להשתתפותו של רמון עצמו בישיבה.



החלטת הממשלה קובעת שמבקר המדינה יבדוק את השימוש בהאזנות הסתר ותוצריהן, והעברת חומר לצד הגנה במשפט. בהחלטה עצמה לא מופיע עניין רמון, והיא מתייחסת לכל התלונות בנושא בשנים האחרונות.



דיכטר אמר כי השתתפותו של המשנה לראש הממשלה רמון בדיון בנושא הקמת ועדת חקירה בפרשה שנקשרה בשמו הינה "ביזיון לממשלה". לדבריו, גם כאשר התנגד להחזרתו של רמון לממשלה, לא חשב שעלולה להיווצר "סיטואציה מבזה כמו היום".


גיבוי לפרידמן

היועצת של הכנסת בעד חקירת הפרשה / אמנון מרנדה

היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, קובעת בחוות דעת שחיברה בעניין חקירת התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת רמון כי "מתחייבת בדיקה מעמיקה שתוכל להיעשות רק באמצעות ועדה ציבורית לה יימסרו סמכויות חקירה"
לכתבה המלאה



דיכטר הוסיף כי אינו מתנגד להצעת הפשרה, לפיה יועבר הנושא לבדיקת מבקר המדינה. "מבקר המדינה לא זקוק לאישור הממשלה לחקירה. אם הוא ירצה לבדוק את המשטרה, היא תפתח את דלתותיה בפניו".



גם הרב עובדיה יוסף נתן את ברכתו להצעת הגישור, שכללה הענקת סמכויות רחבות למבקר, ושרי ש"ס תמכו בה.



הדיון בממשלה על הקמת הוועדה הידרדר להתקפה חריפה של שר המשפטים, דניאל פרידמן, על היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. "היועץ המשפטי לממשלה לא נשמע לאף אחד. הוא עושה מה שהוא רוצה. הוא כותב מכתבים בניגוד לתקשי"ר (תקנון שירות המדינה)". בשבוע שעבר שיגר מזוז מכתב חריף לשרי הממשלה, בו תקף את פרידמן על כוונתו להקים את הוועדה. "מדובר בשימוש לרעה בסמכות", כתב אז היועץ.



"ועדה תפגע באמון הציבור"
בדיון היום אמר מזוז: "יש כאן הכרעת דין חלוטה של בית המשפט שלא עירערו עליה. אחרי שנה וחצי רוצים לפתוח את הנושא מחדש, אין סיבה להקים וועדת חקירה ממשלתית". לצדו ניצב פרקליט המדינה, משה לדור: "הקמת ועדת חקירה תפגע באמון שרוכש הציבור לפרקליטות ולמשטרה. אין סיבה לפגוע בשמם הטוב. לא היתה פה התנהלות בזדון".




לדור אמר עוד שאם אכן דברי רמון נכונים, והמקור שלו חושש להעיד על כך, הוא מבטיח לתת לו חסינות. מפכ"ל המשטרה, דודי כהן, אמר: "גם אני בדקתי את הדבר לאשורו ואיני חושב שהיה פה זדון".



גורמים שהשתתפו בישיבה אמרו ל-ynet כי הדיון בין תומכי פרידמן לתומכי מזוז התנהל בטונים גבוהים וכי ההחלטה התקבלה בתום דיון קשה ביותר. רמון השתתף בסופו של דבר בדיון, אבל אולמרט והשרה רוחמה אברהם-בלילא, הנתונים תחת חקירה, לא עשו זאת.





פרידמן קיבל הבוקר חיזוק משתי סמכויות משפטיות חשובות הקשורות לפרשה - היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, וראש ועדת החקירה בפרשת רמון, השופט בדימוס ורדי זיילר. בחוות דעת שחיברה, כתבה אלשטיין כי "מתחייבת בדיקה מעמיקה שתוכל להיעשות רק באמצעות ועדה ציבורית לה יימסרו סמכויות חקירה". זיילר אמר כי "חייבים להקים את הוועדה" וכי "העברת העניין ללא חקירה, זהו חטא על עוול, על פשע". לדבריו, על פי הראיות לכאורה, סירבו החוקרים להעביר את חומר החקירה בפרשת רמון לסנגוריה.



שר המשפטים אמר מאוחר יותר: "ההחלטה שהתקבלה ברוב מוחץ כנגד עמדת השר לביטחון פנים, מהווה צעד חלקי בדרך להנהגת בקרה חיצונית על מערכת אכיפת החוק".




האזנות הסתר בתיק רמון - שלב אחרי שלב
פרשת האזנות הסתר בתיק רמון, אשר הורשע כזכור בביצוע מעשה מגונה, החלה לאחר שגורם אנונימי מסר למשנה לראש הממשלה כי מתנהלות האזנות לא חוקיות במסגרת חקירתו. הפרקליטות הכחישה ולאחר מכן הבהירה כי ההאזנות בוצעו בתיק החקירה נגד ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, שוליה זקן.



בפסק הדין נגד רמון ציינו השופטים כי "חומר החקירה שלא נמסר להגנה הוא חומר שיש לו פוטנציאל לסייע לנאשם" וכי מדובר ב"רשלנות ממשית לכל הפחות מצד גורמי התביעה". בעקבות כך, מינה מזוז את "ועדת ברנר" לבדיקת פעולות המשטרה והפרקליטות בתיק רמון.

פרסומת





ועדת ברנר הצביעה על שורה של תקלות ופגמים בעבודת צערכות האכיפה, אך ציינה ש"לא נתקיימה כוונת זדון בתיק רמון, אך רשלנות רבתי היתה גם היתה". שר המשפטים טען כי מזוז צמצם את עבודת הוועדה לבדיקת תהליך העברת המידע לסנגורי רמון, ולא הורה על עצם קבלת ההחלטות לקיים האזנות סתר בפרשה.



בעקבות כך, פנה פרידמן לשופט בדימוס ורדי זיילר בבקשה שימליץ לשרים על הצעדים שראוי לנקוט, וזה המליץ על חקירה באמצעות ועדת בדיקה ממשלתית. כעת הכריע כאמור הממשלה שלא לקבל את ההמלצה.



פרסום ראשון: 06.07.08, 14:57




http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3564530,00.html
חזרה למעלה

חשיפה בלעדית של "נקים": ההונאה במיליארדים של הקיבוצים בשיתוף רשם האגודות

גלובס
אורח








הודעהפורסם: רביעי 23.07.08 23:46    נושא ההודעה: צוות הבדיקה לפרשת האזנות הסתר לחיים רמון זימן שרים ובכירים בפרקליטות ובמשטרה

צוות הבדיקה לפרשת האזנות הסתר לחיים רמון זימן שרים ובכירים בפרקליטות ובמשטרה
בין המוזמנים: השרים רמון, פרידמן ודיכטר; היועמ"ש מני מזוז; פרקליט המדינה, משה לדור; פרקליט המדינה הקודם, ערן שנדר; המפכ"ל, דודי כהן; המפכ"ל הקודם, משה קראדי; וראש אגף החקירות והמודיעין, יוחנן דנינו
23/07/2008, 15:35 הדס מגן‏

צוות הבדיקה לנושא האזנות הסתר בפרשת חיים רמון בראשות מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, זימן אליו לשמיעה שרים ובכירים בהווה ובעבר בפרקליטות ובמשטרה. הצוות זימן אליו, בין היתר, את המשנה לראש הממשלה, השר רמון; שר המשפטים, דניאל פרידמן; ואת השר לביטחון פנים, אבי דיכטר.

הצוות, שהחל את עבודתו היום (ד') זימן אליו גם בכירי המערכת המשפטית: היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז; פרקליט המדינה, עו"ד משה לדור; פרקליט המדינה הקודם, עו"ד ערן שנדר; פרקליטי מחוז ואחרים.


מצמרת המשטרה, זימן הצוות את המפכ"ל, דודי כהן; את קודמו, משה קראדי; ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב יוחנן דנינו; ראש אגף החקירות לשעבר, ניצב בדימוס משה מזרחי; את ראש יאח"ה לשעבר, ניצב בדימוס, מירי גולן; וכן את ראש מחלקת האזנות הסתר במטה הארצי, סגן ניצב גדי סיסו.


בנוסף, זומן השופט בדימוס, ורדי זיילר, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים. הצוות כבר קיבל את כל החומר מהשופט בדימוס, שלום ברנר, שבדק את הנושא מטעם היועץ המשפטי לממשלה.


בצוות, לצד לינדנשטראוס, חברים מנהל החטיבה לביקורת משרדי הממשלה, בעז ענר; מנהלת אגף בכירה בחטיבה, חנה יזרעלוביץ; ועוזר מבקר המדינה, עו"ד רמי חיימוביץ. הצוות בודק את נושא האזנות סתר בחקירות פליליות, בהמשך להחלטת הממשלה. הצוות יבדוק את אופן השימוש בהאזנות סתר ובתוצריהן ודרכי הביצוע.


http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000364634&fid=829
חזרה למעלה

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> הודעות של נקים כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group