לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
הקשר בין הון שלטון ותשקורת - ערוץ 7  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
מיכל
אורח








הודעהפורסם: חמישי 09.03.06 23:48    נושא ההודעה: הקשר בין הון שלטון ותשקורת - ערוץ 7

http://www.a7.org/

ההון, השלטון והתקשורת
08:47, 3 מרץ 2006 / ג` באדר תשס"ו


פרסומן של פרשיות השחיתות של אולמרט היה הצלחה נדירה של התקשורת למלא את תפקידה ככלב השמירה של הדמוקרטיה. מסתבר שהכלב הזה מעדיף לנהוג כפודל כאשר עומדים על הפרק אינטרסים של בעלי הון ופוליטיקאים בכירים.


כך עולה מתביעתו של ניר בכר, עורך המוסף `7 ימים` לשעבר, כנגד `ידיעות אחרונות`: "העיתון מעל בתפקידו כלוחם בשחיתות"

מאת: יאיר שפירא

בראשית השבוע שעבר יצא העיתונאי יואב יצחק בפרסום דרמטי אודות מכירת דירתו של ממלא מקום ראש הממשלה, חה"כ אהוד אולמרט. בפרסום טען יצחק כי תחקיר בעניין מתעכב כבר כמה זמן בערוץ 2. הוא גם חשף את פרשת הבוררות בבית"ר ירושלים, שלדבריו נגנזה על-ידי אנשי `ידיעות אחרונות` יחד עם פרשות נוספות הקשורות באולמרט שגילו תחקירני העיתון.
יצחק ידע לספר כי לחצים הופעלו על אנשי עיתון `הארץ` לפרסם תחקיר רחב על מעלליו של האיש, ואכן, תחקיר כזה התפרסם במוסף השבת של העיתון בסוף השבוע האחרון.
החשיפה של יצחק התקבלה בשעות הראשונות בהתעלמות מוחלטת מצד רוב כלי התקשורת הגדולים. נדרשה יותר מיממה, והתערבות של מבקר המדינה – השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, כדי שהפרשות הנזכרות יקבלו טיפול משמעותי (אם כי מינורי למדי) במרחב התקשורתי.
יצחק שוב הצליח להוכיח את חשיבותו של כלי תקשורת עצמאי, שאינו תלוי בבעלי הון מקושרים, וכמובן את חשיבותם של האינטרנט ושל יצחק עצמו לחופש המידע בישראל. אך יותר מכל מלמדת הפרשה על נקודת הרתיחה שאליה הולכת ומתקרבת מערכת היחסים בין העיתונאים לבין בעלי האינטרסים השולטים בכלי התקשורת הגדולים. יצחק, כך נראה מהפרטים המדויקים שהוציא מתוך מערכות החדשות השונות, קיבל סיוע נרחב מתחקירנים זועמים במערכות הללו, שהתקשו לפרסם מידע החשוב כל-כך לתקינות המשטר בישראל.

הגנה על השרה הנכונה

ייתכן שבעוד שלושה שבועות, באולם בית הדין לעבודה בתל אביב, יעלה המסך מעל מערכת היחסים של השולטים בכלי התקשורת בישראל עם אנשי השררה ואילי ההון, כשייפתח שלב ההוכחות בתביעתו של עורך מוסף `7 ימים` של `ידיעות אחרונות` לשעבר כנגד עיתונו.
לפני קצת יותר מחודשיים התכנסה ב`ידיעות אחרונות` ישיבת עורכים. ניר בכר אמר לעמיתיו כי הוא סבור שתפקידו של עיתון הוא לקבוע את סדר היום הציבורי, בין השאר על-ידי מלחמה בשחיתות. הוא גם העיר כי במהלך החודשים שקדמו לישיבה נדמה היה לו כי העיתון פועל בשירות קמפיין הבחירות של אריאל שרון. למחרת זומן בכר אל חדרו של עורך העיתון, רפי גינת, ופוטר ממשרתו.
על-פי כתב התביעה שהגיש בכר כנגד העיתון, על סך מיליון ש"ח, היו פיטוריו אקורד הסיום במאבק בינו ובין מעסיקיו, שניסו שוב ושוב למנוע פרסומים מביכים על אנשים עתירי כוח בישראל.
במאי 2005, כשהחל רפי גינת בתפקידו כעורך העיתון, פרסם בכר במוספו תחקיר של גידי וייץ על שרת התקשורת דאז, חה"כ דליה איציק. על-פי הפרסום איימה השרה על מנכ"ל רשות הדואר דאז, יוסי שלי, כי תפרסם עליו מידע שיפגע בשמו הטוב אם לא יענה לדרישתה להתפטר ולהותיר את התפקיד הבכיר לאחד ממקורביה. איציק סירבה להגיב לתחקיר, אך מכתב חריף לראשי העיתון, כך טוען בכר, לא איחר להגיע, והכתב והעורך ננזפו בידי גינת.
"שבוע מאוחר יותר, בעקבות לחצים בלתי פוסקים שהפעילה השרה דאז על המו"ל מוזס ועל גינת עצמו, זימן גינת את בכר לשיחה, ונזף בו על פרסום מכתבים למערכת שעסקו בתחקיר. גינת אסר על בכר להמשיך ולפרסם מכתבים ביקורתיים בנושא", נכתב בכתב התביעה. "כמה שבועות לאחר מכן נודע לתובע שהמוסף לשבת של `ידיעות אחרונות` עומד לפרסם ראיון עם השרה, שהסיבה לפרסומו הנה `פיצוי` על פרסום התחקיר, והוא עתיד לקעקע את תוכן התחקיר ולפגוע ביושרתו המקצועית של הכתב. כשבכר התקשר למחות באוזני גינת על הפרסום הצפוי, גינת הודיע לו שזה לא עניינו וטרק לו את הטלפון. בדיעבד נודע לבכר מעורך המשנה, יואל אסתרון, שהראיון נכפה על עורכי המוסף לשבת בהוראת המו"ל נוני מוזס".
ואכן, בראשית יוני של אותה שנה התפרסם במוסף השבת ראיון עם איציק, פרי עטה של הכתבת נחמה דואק. בכתבה במוסף היוקרתי ניתנה לשרה במה אוהדת לספר על תכניותיה לעתיד במשרד התקשורת, על דאגותיה כאם ועל תכניותיה הפוליטיות לעתיד הרחוק. שם היא גם התלוננה על העוול שעשה לה וייץ בתחקיר שפרסם.
בכתב התביעה טוען בכר כי לא הייתה זו הפעם הראשונה שאיציק קיבלה `הגנה` מראשי העיתון. הוא קושר זאת להיותה רגולטורית בענף התקשורת, הנדרשת להכרעות כלכליות הנוגעות למו"ל העיתון ולמקורביו. האשמה זו, אם תתברר בבית המשפט כנכונה, עלולה לסבך את איציק ואת אנשי `ידיעות אחרונות` בחקירה פלילית.

המכשול סולק

לפני כשנתיים סערה המדינה, לאחר שהכתבת איילה חסון השמיעה במהדורת החדשות של ערוץ 1 קלטת שבה נשמע שר התשתיות דאז, יוסף פריצקי, מדבר עם חוקר פרטי ומבקש ממנו לנסות ולחסל פוליטית את חברו לתנועת שינוי, אברהם פורז. בעקבות הפרשה עלה החשד כי מישהו ניסה לחסל את פריצקי פוליטית, או לסחוט אותו על רקע עסקאות הענק ליבוא גז שעמדו אז על הפרק.
פריצקי התנגד לקניית גז מחברה הישראלית-מצרית EMG, שבה היתה שותפה קבוצת `למרחב` של איש העסקים יוסי מימן. הוא העדיף על פניה קניית גז פלשתיני שנמצא מול חופי עזה מחברת הענק בריטיש גז. סילוקו של פריצקי ממשרד התשתיות סלל את הדרך לעסקת הגז עם מצרים, והמשטרה החלה לחקור את כל מי שחפץ בהצלחת העסקה. בין שאר הנחקרים היה גם יו"ר חברת החשמל, דאז אלי לנדאו, מקרובו של אריאל שרון, שלחץ לאישור העסקה המצרית.
חקירת המשטרה לא העלתה ממצאים בעניינו של פריצקי, ונסגרה; אך בתמלילי החקירה השתמשו ביולי האחרון תחקירני `7 ימים`, כאשר עמלו על כתבה שטענה כי לנדאו נהג בניגוד עניינים כאשר לחץ על חברי הדירקטוריון של חברת החשמל לאשר את פרויקט הגז המצרי. הוא לחץ עליהם גם סביב פרויקטים נוספים ששירתו כמה מחבריו, כמו שבתאי שביט, האחים עופר, ראובן אדלר ושרגא אלעד.
עיתוי פרסומה של הכתבה היה גרוע במיוחד מבחינתו של לנדאו: לאחר שניסיונותיו של שרון להשאיר אותו קדנציה נוספת בחברת החשמל עלו בתוהו, הכריז ערב התחקיר שר המסחר והתעשייה דאז, אהוד אולמרט, כי לנדאו עומד להתמנות ליו"ר רשות השידור. לנדאו חשש, כפי שיתברר לבסוף בצדק, שהתחקיר יטרפד את המינוי שעמד בפתח.
"בבוקר ה-24 ביולי 2005, התקשר גינת לתובע, והודיע לו שמר לנדאו מחפש אותו בעקבות הכתבה שעומדת להתפרסם אודותיו במוסף `7 ימים`. בכר, שהיה בדרך ללוויה של עמיתה לעבודה, סיכם עם גינת שידונו בכך עם שובו לעיתון, בשעות אחר-הצהרים", גולל בכר את סיפורו בכתב התביעה. "עם שובו לעיתון סר בכר לחדרו של גינת, והופתע לשמוע ממנו שהלה התחייב בפני לנדאו לדחות את פרסום הכתבה למועד בלתי ידוע – עוד לפני שגינת קרא אותה.
"בבוקר ה-28 ביולי 2005 פנה בכר למר לנדאו והפציר בו שייפגש עם כותבי התחקיר ויגיב לכתבה. מר לנדאו, שהופתע לשמוע שהעיתון ממשיך לעסוק בעניינו, דרש בכל תוקף שהכתבה תידחה עד לאחר מינויו לתפקיד יו"ר רשות השידור. בעקבות השיחה התקשר גינת לתובע, סיפר לו שלנדאו מחפש אותו ודרש לראות את הכתבה בהקדם. מדי כמה דקות התקשר גינת באמצעות מזכירתו אל בכר ודרש לראות את הכתבה.
"כמה דקות אחרי שקיבל לידיו את טיוטת הכתבה הוא התקשר אל בכר, הודיע לו שקרא את הכתבה עד מחציתה, ומדובר ב`חרא של כתבה`. בכר, שנדהם מההתנהלות השרירותית והלא עיתונאית של גינת, הפציר בו לקרוא את הכתבה עד סופה, ואז לשוב ולדבר איתו. כמה דקות לאחר מכן התקשר גינת אל בכר, והודיע לו כי סיים את קריאת הכתבה וכי אינו מאשר את פרסומה, שכן הכתבה מנסה להציג את לנדאו כ`מושחת בכל מחיר`. כשבכר ביקש לעלות לחדרו של גינת כדי לערער על הפסילה הגורפת, הודיע לו גינת שהוא מסרב לראותו".
בכר טוען כי רק התערבותו של מו"ל העיתון, נוני מוזס, הביאה בסופו של דבר לפרסום התחקיר. בעקבות הכתבה בדק מבקר את המדינה את הפרשה, ופנה אל היועץ המשפטי לממשלה, שהורה למשטרה לפתוח חקירה בנושא – חקירה שנמשכת עד עצם היום הזה.
בכר מספר גם כי מוזס וגינת סיכלו את פרסומו של תחקיר שהוכן על השתלטות משפחת שרון על תקציבי המועצות הדתיות ומינוי מקורבים למשרות. "מאז מינויו של גינת לתפקיד העורך, חזר בכר וננזף על ניסיונותיו לפרסם כתבות שעסקו בקשרי הון ושלטון, ונדרש להצניע אותן ולא למקם אותן על שער המוסף", כתב בכר בכתב התביעה, ורמז כי סיפורים רבים עוד באמתחתו.

קונספירטור או אביר חופש הביטוי?

בכתב ההגנה שהגיש העיתון נכתב בין השאר כי "התובע ניסה לעשות לעורך הראשי דה-לגיטימציה מקצועית ואישית של עמיתיו במערכת העיתון. התובע ניסה לטענתו לעקוף את העורך הראשי על-ידי פנייה לבעלים של העיתון בניסיון `לכופף` את ידו של העורך הראשי, כשהוא משמיץ את העיתון וטוען כי הוא פועל שלא `במנהל תקין`.
"בניגוד לנטען על-ידי התובע, לא היו שום `פרשיות` ולא היו שום ניסיונות להטות את פרסומי המוסף בניגוד לכללי האתיקה העיתונאית ומשיקולים פוליטיים ואישיים זרים, כפי שטוען התובע. התובע מפרש הערות ענייניות שנאמרו לו על-ידי הממונה עליו בצורה מעוותת לחלוטין, נאמן לדרכו הילדותית, מחפש קונספירציה בכל עניין, טריוויאלי ככל שיהיה, ומציג את עצמו כ`אביר חופש העיתונות`.
"העיתון פעל כדין כאשר פיטר את התובע, שעבר עברות משמעת חמורות והפר אמונים נגד העיתון והממונים עליו. הוא חתר תחת העיתון והממונים עליו, גרם לאובדן אמון טוטאלי בו והביא במעשיו את העיתון למצב שבו לא היה מנוס מלסיים את עבודתו. יתרה מכך, בהעדר עובדות של ממש להגנתו, נזקק התובע להסתרת עובדות ולהצגה שקרית ובלתי נכונה ביודעין של עובדות אחרות".
האגודה לזכויות האזרח פנתה השבוע לבית הדין והצהירה כי אין לה מושג אם בכר צודק, והעיתון הנפוץ במדינה מונע מאזרחיה תחקירים חשובים על שחיתות של אנשי הון ושלטון, או שמא צודק העיתון ובכר הוא עיתונאי תככן והיסטרי. מכל מקום, רק ליתר בטחון, אם יכריע בית המשפט כי השתלשלות הסיפור על-פי בכר היא המדויקת יותר, היא מבקשת להצטרף כידידת בית הדין ולהגיד את דברה בנושא.
"שוב ושוב קורה, שבעלים או מנהלים של אמצעי תקשורת זה או אחר מונעים פרסום שלכתבות ותחקירים משיקולים עסקיים או משיקולים זרים אחרים", כתבה התנועה בפנייתה לבית הדין. "לא אחת פוטרו עיתונאים לאחר שניסו להתעקש על מילוי שליחותם העיתונאית, או כשסירבו לקבל תכתיבים ולפרסם דברים שאינם מדויקים. מקרים מעין אלה, שמסתיימים בדרך כלל בהתאם לרצונם של בעלי השליטה באמצעי התקשורת שהיו מעורבים בהם, עלולים לשדר מסר קשה בכל שדרות העיתונות בארץ: עיתונאי החפץ לשמור על מקום עבודתו חייב לכפוף את שיקול דעתו המקצועי, את האינטרס הציבורי ואת האתיקה שלו לרצונו של המו"ל או העורך. ככל שמסר כזה יחלחל וישתלט על שדה העיתונות בישראל, ייפגעו קשה חופש הביטוי, זכות הציבור לדעת והדמוקרטיה"
חזרה למעלה

חדש!: הוסף את נקים ככפתור ב-toolbar לגישה מהירה לפורומים ועידכון שוטף

חיים יטיב
אורח








הודעהפורסם: שישי 10.03.06 7:57    נושא ההודעה: אין ספק שיש אמת בדבריו של ניר בכר

איך שלא נסתכל על זה ה"אתרוגיזם" הוא מושג שהעיתונאים עצמם המציאו בשעה שייסורי המצפון שלהם אילצו אותם להודות בכך.

הקרטל ידיעות-מעריב צריך להקרא פראוודה ולא אחרת.
חזרה למעלה

חיים יטיב
אורח








הודעהפורסם: שישי 10.03.06 7:58    נושא ההודעה: מיכל הקישור לא מביא לכתבה אלא לאתר של ערוץ 7

מיכל הקישור לא מביא לכתבה אלא לאתר של ערוץ 7, לתשומת ליבך
בתודה
חיים
חזרה למעלה

מבזקים של "נקים":קרא על זימונו של חיים יטיב לחקירה בו הסתבכה היאח"ה בפרשת רמון

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> פורום חופשי בעניין שחיתות ציבורית כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group