לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
נבדק: לאמ``ן היה מידע מוקדם על החטיפה בצפון  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> מדור חדשות, כתבות דעות ומאמרים בנושא חדשות פוליטיקה ושחיתות



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Walla
אורח








הודעהפורסם: שני 18.09.06 7:02    נושא ההודעה: נבדק: לאמ``ן היה מידע מוקדם על החטיפה בצפון

נבדק: לאמ"ן היה מידע מוקדם על החטיפה בצפון

יום שני, 18 בספטמבר 2006, 6:24 מאת: אמיר אורן, הארץ


גולדווסר ורגב (ערוץ 10)

האלוף שקדי. חשש שמוכנות החיל תפגעמבדיקות פנימיות שנערכו בצה"ל מאז חטיפתם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב מסתמן שהמידע לא הובן ולא הופץ לכוחות בשטח בזמן


עוד בכתבה:
חיסול מנהיגי חיזבאללה »


בבדיקות פנימיות שנערכו בצה"ל מאז חטיפת החיילים אלדד רגב ואהוד גולדווסר, ב-12 ביולי, מסתמן שבאמ"ן התעלמו מסימנים מובהקים להכנות לפעולה זו של חיזבאללה. ואולם המידע - שאילו טופל בעוד מועד כראוי היה מאפשר את סיכול החטיפה - לא פוענח, לא הובן, לא הופק ולא הופץ לכוחות בשטח בזמן. דובר צה"ל סירב לאשר או להכחיש את המידע, בטענה שהתחקירים בנושא באמ"ן ובפיקוד הצפון נמשכים.


התחקיר המודיעיני של החטיפה בצפון אמור להיכלל בנספח נפרד וסודי של דו"ח הצוות בראשות תא"ל אבי אשכנזי, שהתמנה על ידי האלוף היוצא של פיקוד הצפון, אודי אדם, לנהל את התחקיר הפנימי. אף שהתחקיר המודיעיני טרם הושלם, אשכנזי אמור להגיש את הדו"ח כבר השבוע לרמטכ"ל, רב אלוף דן חלוץ, ולהציגו בפני הקצונה הבכירה של צה"ל. ככל הידוע, בניגוד לדו"ח הצוות בראשות האלוף (במיל`) גיורא איילנד, שבדק את חטיפת גלעד שליט בכרם שלום, ועסק גם בדרגים בכירים יותר מרמת האוגדה, ובהקשר המדיני והצבאי, דו"ח אשכנזי מצטמצם לאירועי ה-12 ביולי בצפון, ומתעלם אף מניסיונות החטיפה הקודמים שסוכלו.


באמ"ן סירבו לחשוף את מהות המידע שנקלט לפני החטיפה, אך מקורות צבאיים הזכירו תקלות קודמות, בהן של יחידת האיסוף המרכזית של צה"ל, יחידה 8200, שמנעו התרעה מוקדמת לכוחות בשטח.


בימים האחרונים נערכו תחקירים נפרדים באמ"ן ובחיל האוויר. בתום התחקיר בחיל האוויר, שהוביל מפקד החיל, האלוף אליעזר שקדי, הזהירו בכירים בחיל שהכוונה המסתמנת במטכ"ל, במשרד הביטחון ובממשלה, בעקבות המערכה בלבנון, להעדיף השקעות בצבא היבשה על פני שימור ושיפור כוחו של חיל האוויר, עלולה לפגוע קשות במוכנותו למלחמות הבאות.


לדבריהם, על אף הקריאות להגדלת תקציב צה"ל בעקבות המלחמה, בלא לגרוע מכוחו של חיל האוויר, ברור שחיל האוויר ייאלץ לצמצם את כוחו, לפגוע בכשירות צוותי האוויר ואף לסגור טייסות קרב. הרמטכ"ל חלוץ אמר בעבר, בהיותו מפקד חיל האוויר, שיעדיף סגירת אוגדה משוריינת על טייסת קרב, אך בחיל האוויר חוששים שכעת, נוכח האווירה הציבורית, ייאלץ חלוץ לשנות את עמדתו.


בפיקוד חיל האוויר מזהירים שפגיעה בחיל, מתוך רצון לסגור את הפערים שנחשפו בכוחות היבשה, תהיה "מסקנה לא נכונה מניתוח לא נכון, שתוביל להתכוננות לא נכונה למלחמה לא נכונה".


חיסול מנהיגי חיזבאללה


נסראללה. ארבעה בניינים בביירות (ערוץ 10)לדברי בכירים בחיל, עם האיומים העיקריים שבפני ישראל יכולה להתמודד בעיקר זרוע האוויר, וייתכן אף שבהתמודדויות אלה לא יופעלו כלל כוחות היבשה. האיומים העיקריים הם סוריה, העלולה לראות בתוצאות המערכה בצפון הזדמנות לתקוף את ישראל כדי להניע תהליך מדיני להחזרת הגולן וגדת הכנרת; איראן, אם תשיג מערך גרעיני צבאי; ומצרים שלאחר תקופת הנשיא חוסני מובארק, אם יקום בה שלטון עוין לישראל.


בחיל חוששים שהצלחת חיזבאללה לירות אלפי רקטות - רבות מהן מתוצרת סוריה - ולפגוע בעורף הישראלי, עלולה לעודד את סוריה לעשות שימוש נרחב בכ-5,000 הרקטות שבידיה. יכולת הייצור העצמי של סוריה יכולה לאפשר לה להמשיך ולהצטייד ברקטות גם בעת מלחמה.


בחיל האוויר אומרים שכדי לשמר את עליונותו על חילות האוויר של מדינות ערביות ומוסלמיות, בהן כאלה החמושות בציוד אמריקאי מתקדם ביותר, חיל האוויר זקוק מדי עשור לכ-100 מטוסים חדשים. הוא שואף להצטייד בעשור הבא בשלוש או ארבע טייסות קרב של מטוסי אף-35, יורש האף-16, ובמספר קטן יותר של מטוסי אף-22, יורש האף-15 (שמחירו עלול להגיע ל-200 מיליון דולר למטוס).


פרסומתעד כה, לא אותרו מאמצים סוריים או איראניים להעביר טילים ורקטות משטח סוריה לחיזבאללה בלבנון, בהפרה של החלטת מועצת הביטחון 1701. מאמצים כאלה, אם יתגלו ויאומתו, יביאו לתקיפתם מהאוויר. יחד עם גורמים אחרים בצה"ל ובקהילת המודיעין נערך חיל האוויר גם לביצוע פקודה לפגיעה במנהיגי חיזבאללה, ובראשם המזכ"ל חסן נסראללה. ביממה הראשונה של המערכה בצפון התהדק המרדף אחר נסראללה לארבעה בניינים בביירות.


לפי המידע שהצטבר בישראל, נסראללה היה באחד מהבניינים האלה. הפצצתם, שלפי הערכות היתה מביאה למותם של נסראללה ועמיתיו בהנהגת חיזבאללה, לא יצאה לפועל, מחשש שתגרום למאות הרוגים לבנונים ותחולל פעילות מדינית שתכפה על ישראל הפסקת אש עוד לפני השגת יעדיו הבסיסיים של מבצע "שינוי כיוון". שיקול זה שוב אינו מגביל את פיקוד חיל האוויר, הרמטכ"ל והדרג המדיני.


http://news.walla.co.il/?w=/9/976511
חזרה למעלה

מבזק חדשות נקים: 21.7.06 פניה חריפה של "נקים" למזוז בסוגיית פרשת השוחד של אולמרט

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> מדור חדשות, כתבות דעות ומאמרים בנושא חדשות פוליטיקה ושחיתות כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group