לעמוד החדשות
המצטרף/ת האחרון/ה לארגון נקים גב' רויטל מ- רמת השרון --- דוד בן גוריון וראשית השת"פ עם האויב בשואה עד להפקרות הבטחונית של היום
מבקר המדינה: מחדל בטיפול המדינה במגורשים  
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> מדור חדשות, כתבות דעות ומאמרים בנושא חדשות פוליטיקה ושחיתות



עדכונים של נקים:

אהוד ברק והסחיטה במיליונים (לכאורה) של סוכן המוסד ג'פרי אפשטיין
ראשון 07.01.24 0:58

חשיפה,מי שהורה על גיוסו של ג'פריי אפשטיין למוסד הוא לא אחר מאשר אהוד ברק כאשר היה ראש אמ"ן
שישי 05.01.24 12:41

היום יתקיים ערר במשפט דרייפוס ללוחם גיבור במשטרת ישראל
רביעי 27.12.23 20:28

מומלצים:

אוהב את ישראל, אוהב צדק? לארגון `נקים` דרוש נדבן פילנטרופ ולוחם

מעריב חושף ששופטי העליון גונבים מהציבור הטבות מפליגות הכל בניגוד גמור לחוק

רצח רבין:השבכ נעתר לבקשה של נקים לשחרר את פרופ' היס מחובת הסודיות על ניתוח הגופה

בלי בושה: השופטת ורדה אלשיך סידרה למקורבה השופט בדימוס פלפל שכר טרחה של 10 מיליון ש"ח

עמיר מנור, כתב מעריב, הוקלט משקר טרם הוציא כתבה שקרית נגד 'נקים' המיחצנת את רשם האגודות ושותפיו

שחיתות מע' המשפט פורצת את מחסום הקול,ראיון על ארגון נקים בקול ישראל, בייניש, מזוז ושנדר תחת ביקורת

הראל סגל: 'יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות...'

צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
Arutz 7
אורח








הודעהפורסם: רביעי 08.03.06 8:58    נושא ההודעה: מבקר המדינה: מחדל בטיפול המדינה במגורשים

מחדל בטיפול המדינה במגורשים

05:33, 8 מרץ 2006 / ח` באדר תשס"ו

http://www.a7.org/news.php?id=141838

הלילה (שלישי) בחצות פורסם דו"ח מבקר המדינה הקובע כי מנהלת סל"ע, משרד רה"מ נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר כשלו בכל הנוגע לטיפול במגורשי גוש קטיף. "כל הדרכים מובילות בדוחות אלה אל המדינה ומוסדותיה".


המדינה ומוסדותיה נכשלו בטיפול במגורשי גוש קטיף, כך קובע מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס בדו"ח השני על ההתנתקות שהתפרסם הלילה (ג).

כתבתנו רותי אברהם מוסרת כי הדו"ח החריף ביותר מוקדש הפעם לטיפול במגורשים והמבקר פורש בו את כשליהן של מערכות המדינה בטיפול במגורשי גוש קטיף, בראשם משרד רה"מ, ועדת המנכ"לים שבראשה עומד מנכ"ל משרד רה"מ אילן כהן, מנהלת סל"ע שבראשה עומד יונתן בשיא, נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר.

"כל הדרכים מובילות בדוחות אלה אל המדינה ומוסדותיה", קובע לינדנשטראוס, תוך שהוא קורא להתגייס ולתת "עדיפות ראשונה במעלה ליישובם מחדש ולשיקומם של המפונים. כל השתהות בענין זה יש בה משום ביטוי ברור של מחדל מתמשך. המפונים זכאים לסיוע מידי ויפה שעה אחת קודם".

"בל ייוותר אפילו מפונה אחד שלא יזכה לאוזן קשובה של השלטונות המוסמכים ולסיועם המלא", כותב המבקר ומוסיף כי יש "חובה לבדוק לעומק את הכשלים המתוארים בדו"חות".

עוד במבוא לדו"ח: "חלפו חודשים רבים מאז ההתנתקות ומשפחות רבות עדיין שוהות בדיור ארעי, ללא תעסוקה. אין ספק כי המפונים ילדים בוגרים קשישים וטף סבלו מטראומה קשה ביותר בשל פינויים ובשל דרך פינויים מרצועת עזה. המפונים שילמו עקב הפינוי מחיר אישי כבד".

במשרד רה"מ ידעו ש`אין פתרון לכל מתיישב`
טענות המגורשים לפיהן המינהלת ומשרד רה"מ לא נערכו כלל לקליטתם מיד אחרי גירושם מהגוש, מקבלות אישוש מהמבקר. לינדנשטראוס מציין כי בדצמבר 04 העריך ראש מנהלת סלע יונתן בשיא כי 50% מהמשפחות בגוש קטיף "יתיישבו מחדש ללא התערבות המינהלת. בתחילת פבר` 05 הוא העריך ששיעור המתפנים מרצון יהיה גדול מ 50%. בסוף יולי 05 סיכמה המינהלת את הערכותיה בענין פינוי המתיישבים: 20% יתפנו בהסכמה, 30% יפונו אגב `התנגדות אקטיבית`, 50% יפונו אגב `התנגדות פאסיבית`. כן הוערך כי לחלק מהמתיישבים שיפונו שלא בהסכמה יש פתרון דיור מוכן ולשאר אין פתרון מוכן. לא צוין לכמה מתיישבים אין פתרון".

באוגוסט 05 הוצג לפני ועדת החוץ והבטחון של הכנסת מידע לפיו "עפ"י נתוני המינהלת כ 50% מבתי האב בחבל עזה המהווים כ 800 משפחות מעונינים להתפנות מרצון עד ה 17 באוגוסט".

ב 14 באוגוסט ציין מנכ"ל משרד רה"מ, אילן כהן כי "הערכות מערכת הבטחון השתנו ובתוך ימים אחדים ולא יאוחר מ 18 באוגוסט, כ 60% עד 70% מהמתיישבים יעזבו את חבל עזה", אבל ביום שבו החל צה"ל בפינוי כתב כהן למנכ"ל משרד הבטחון ולסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר כי "בתרחיש קיצון המתברר בשעות אלה, מדובר במעל אלף משפחות בבת אחת אשר ייצאו מהגוש היום או מחר, וביקש לאפשר לשכור חדרים בבתי מלון `בנוהל חירום במידת הצורך הלילה ומחר`"

משרד רה"מ טען בתשובתו למבקר, כי ההערכות המינהלת התבססו על הערכות משרד הבטחון לפיהן הפינוי ימשך כ 4-5 שבועות ובפועל הפינוי נמשך כ 8-9 ימים. בפועל ברגע האחרון הוכנו חדרים אולם הדבר נעשה בעיקר סמוך למועד תחילת הפינוי ולאחריו. הוקמו מרכזי דיור ארעי רבים וכאמור לא היה מספיק כח אדם לטפל בהם.


החלטת ועדת המנכ"לים בראשות אילן כהן כי "יש לנקוט מדיניות המפנה מתיישבים מבתי מלון לדיור זמני בתוך 7 – 10 ימים מיום הגעת המתיישבים לבתי המלון למעט מקרים מיוחדים" התקבלה למרות שלמנהלת סל"ע היה ידוע שמשך השהייה של המפונים יימשך יותר משבועיים.

יתירה מכך, כחודש לפני ביצוע ההתנתקות ידעו במשרד רה"מ כי "הכנת הדיור הזמני עדיין לא הושלמה" וכי רבות מהמשפחות יזדקקו לדיור ארעי ביום הפינוי והן עשויות להשאר שם פרק זמן ארוך יחסית.

"באמצע יוני 05 התריע יועץ בכיר לראש הממשלה שעסק בין השאר במציאת פתרונות דיור חלופיים למפונים ש`לא ניתן יהיה לעמוד בלו"ז אכלוס המבנים בכרמיה.. עבודות התשתית טרם הסתיימו.. המבנים היבילים עדיין לא הורכבו ולא הוצבו בשטח`. היועץ פירט את הצעדים שיש לנקוט כדי להשלים את הכנת יחידות הדיור וציין כי `אי עמידה בלו"ז, העדר דירות מוכנות לאכלוס, תוביל להשארת 78 משפחות ללא קורת גג בתאריך 15 באוגוסט".

המבקר קובע כי ניתן היה לדעת זמן סביר לפני הפינוי אילו מבנים לא יהיו מוכנים למגורים ביום הפינוי וממילא, כמה מהמשפחות שהיו מיועדות לגור בהן, יזדקקו דיור ארעי וכמה עובדים יהיה צורך כדי לסייע להם.

"כחודש לפני הפינוי ידע משרד רה"מ שביום הפינוי יהיה צורך לשכן במרכזי דיור ארעי את המפונים שאמורים לגור באופן זמני בישוב יד חנה וכחודשים לפני הפינוי ידע שהייה צורך בפתרונות ארעי למפונים לכרמיה". "כשבועיים לפני מועד הפינוי היה ידוע שהדיור הזמני המיועד לכ 130 משפחות מנוה דקלים לא יהיה מוכן במועד הפינוי והן יזדקקו לדיור ארעי".

"מנהלת סל"ע ומשרד רה"מ לא הסיקו את המסקנות שעלו ממכלול המידע שהיה לפניהם על מצב פתרונות הדיור הזמני ולא נערכו כראוי להגדלת מספרם של מרכזי הדיור הארעי ולהוספת אנשי מקצוע בתחום הרווחה ואחראים לעניני לוגיסטיקה שנדרשו לאיוש המרכזים. משום כך וכן בשל המחסור בעובדים במינהלת חודשים אחדים לפני הפינוי, ההיערכות של המינהלת ושל משרד רה"מ לקליטת המפונים היתה לקויה".

המבקר מוסיף כי ביולי 05 נקבעה בועדת המנכ"לים בראשה עומד מנכ"ל משרד רה"מ אילן כהן כי "יש לנקוט מדיניות המפנה מתיישבים מבתי מלון לדיור זמני (שכירות או מבנים יבילים) בתוך 7 – 10 ימים מיום הגעת המתיישבים לבתי המלון למעט מקרים מיוחדים, לא תותר שהייה בבתי מלון מעבר ל 10 ימים".

החלטה זו התקבלה אומר המבקר, למרות שלמנהלת סל"ע היה ידוע שמשך השהייה של המפונים יימשך יותר משבועיים, כפול מזה שהעריכה ועדת המנכ"לים. ב 14 באוגוסט הוחלט בועדת המנכ"לים כי יותר למגורשים לגור עוד שבועיים ואחר כך ינכו להם את עלות השהייה בבתי המלון לאחר אותו מועד מהפיצויים.

כשלון מנהלת סל"ע
מנהלת סל"ע נכשלה בהיערכותה לטפל במפונים. היא התעכבה בגיוס כוח האדם הדרוש ו"חודשים ספורים לפני הפינוי עמד לרשות המנהלת כוח אדם מצומצם ביותר ותפקידים חיוניים להיערכותה עדיין לא אויישו". בין היתר איחרה המינהלת בהגשת בקשות להעסקת עובדים חיוניים. ראש מנהלת סל"ע יונתן בשיא "היה ער לקשיים בגיוס כח אדם למינהלה ואף התבטא בחריפות בנוגע לכך במסמך פנימי של המינהלה אולם לא נמצא שהוא העלה את הבעיות במלוא חריפותן לפני ההנהלות הבכירות במשרד רה"מ ובמשרד האוצר".

יונתן בשיא "היה ער לקשיים בגיוס כח אדם למינהלה...אולם לא נמצא שהוא העלה את הבעיות במלוא חריפותן לפני ההנהלות הבכירות במשרד רה"מ ובמשרד האוצר".

המינהלת לא נערכה להקמת מרכזי דיור ארעי כנדרש. היא נערכה להקמת 7 מרכזים ובפועל קמו 31. ממסמכי המינהלת עולה שהיא הקצתה עובדים רק ל 25 מתוך 31 מרכזי הדיור הארעי. "לבית מלון אחד בטבריה שב 24 באוגוסט שהו בו 12 משפחות, ולחמישה מרכזי דיור ארעי ששהו בישיבות באולפנות ובמכללה, לא הוקצו עובדים בכלל".

המבקר מביא את תשובת משרד רה"מ להעדרם של עובדי מינהלת בטבריה: "לא היה צורך בנציג מנהלה בבית המלון בטבריה משום ש`המפונים לשם שהו במלון כפתרון ביניים עד למוכנות בתיהם שהיו בשיפוצים.. ולכן מצבם לא חייב הצבת נציג של המינהלה".

היועץ לריכוז התחום החברתי במינהלת סל"ע הסביר את העדרם של עובדי מנהלת ב 5 מרכזי הדיור הארעי בישיבות ובמכללה, בכך ש"לא היה צורך בנציגים של המכללה משום שהישובים שבהם נמצאות הישיבות והמכללות סיפקו את כוח האדם הדרוש לטיפול במפונים".

ב 21 מרכזי הדיור הארעי מתוך 25 מרכזים היו 12 מנהלים אדמיניסטרטיביים. שבעה מהם היו אחראים ליותר ממרכז אחד, ב 4 לא היו כלל מנהלים מטעם מנהלת סל"ע. המבקר מוסיף כי "בתכנית הקליטה נקבע כי בכל מרכז דיור ארעי יהיה נציג מנהלת שהוא רב, אולם לא נמצא שהדבר יושם".

חלק מהעובדים גוייסו בחופזה "במסמך של המינהלת מסוף אוג 05 נרשם שבירושלים במרכז ובצפון `לא היה תהליך הכנה`, ו`אנשי מקצוע גויסו בחטף חלק מתפקדים היטב חלקם פחות`.

המינהלת לא קיבלה דיווח נאות ממרכזי הדיור הארעי. "ששת המרכזים שבהם לא הציבה המינהלת עובדים מטעמה וכן 10 מתוך 25 המרכזים שהיו בהם גם עובדים מטעמה לא דיווחו לה כלל. השאר דיווחו פעם אחת בלבד. מרבית הדיווחים שקיבלה המינהלת חסר מידע חיוני שהיה יכול לייעל את עבודתה במרכזי הדיור הארעי".

לאן נעלמו עובדי הרווחה מהאוטובוסים של המגורשים?
תלונות רבות הגיעו אל המבקר על אופן הסעתם של המגורשים מגוש קטיף למרכזי הדיור ארעי. הם התלוננו "על סבל שנגרם להם בנסיעתם מחבל עזה למרכזי הדיור הארעי. בין השאר נטען שההמתנה לאוטובוסים והנסיעה בהם נמשכו זמן רב ויש שאף עשר שעות וכי למרות שהנסיעה ארוכה היו אוטובוסים שלא עצרו בדרך כדי לאפשר להתרענן".


"ממסמכי המינהלת עולה כי במחצית השניה של יולי 05 היא תכננה לצרף עובד רווחה לכל אוטובוס שיוצא בעת הפינוי ממחסום כיסופים. בפועל ליווה את המפונים רק נציג של המשטרה".

האחריות להובלת האנשים היתה של המשטרה, וזו טענה כי "במקרים שהאזרחים המפונים הוסעו שעות רבות עד ליעדם נבע הדבר בעיקר משינוי יעדים ומקשיים בצירים".

המבקר מציין כי "ממסמכי המינהלת עולה כי במחצית השניה של יולי 05 היא תכננה לצרף עובד רווחה לכל אוטובוס שיוצא בעת הפינוי ממחסום כיסופים. בפועל ליווה את המפונים רק נציג של המשטרה". מהמינהלת נמסר למבקר כי המינהלת חזרה בה מהחלטתה לצרף עובד רווחה לכל אוטובוס "אולם בביקורת לא נמצאו מסמכים המאששים זאת וממילא גם לא נמצא הסבר לשינוי ההחלטה".
המבקר בדק האם לקציני משטרה שליוו את המפונים בנסיעתם היו הנחיות בכתב איך לנהוג במהלכה, והמשטרה השיבה: "לשוטרים שליוו את האוטובוסים ניתנו הנחיות בעל פה בנושא שמירת הסדר הציבורי למניעתן של הפרות סדר מצד הנוסעים המפונים. נקודות העצירה בדרך היו פועל יוצא ממרחק הנסיעה ומצרכי הנוסעים". המבקר מוסיף כי "המשטרה לא המציאה למשרד המבקר מסמך עם הנחיות לשוטרים. "לא ניתנה הדעת על הצורך בליווי מפונים גם בידי נציג רווחה ולצורך בעצירה להתרעננות בעת נסיעה ארוכה. התנהלות זו היתה בלתי ראויה".

מופז הבטיח גישה למכולות, הממשלה ביטלה
סוגיה כאובה נוספת היתה המכולות שבהן אוחסן ציודם של המגורשים. משרד הבטחון היה אחראי לפינוי הרכוש. ביולי אוגוסט 05 שכר ורכש משרד הבטחון מכולות לאחסון רכוש המגורשים. המכולות אוחסנו באתר סמוך לצומת קסטינה. המבקר העלה ליקויים בטיפול של משרד הבטחון ושל מנהלת סל"ע בתלונות של מפונים על נזקים שנגרמו לרכושם שהועבר במכולות. המבקר מציין כי ביולי 05 התחייב שר הבטחון בפני הועדה המשותפת - ועדת החוקה וועדת חוץ ובטחון, כי "המשפחות יוכלו להוציא פרטים מהמכולות המאוחסנות באתר קסטינה. כחודש לאחר מכן בהחלטת הממשלה מ 3 באוגוסט 05 נקבע כי `לא ניתן יהיה להוציא חפצים מתוך מכולה הנמצאת באתר האחסון של משרד הבטחון וניתן יהיה לקבל רק את תכולת המכולה בשלמותה".

המגורשים התלוננו על נזקים שנגרמו לרכושם, אך "בשל חילוקי דעות בין משרד הבטחון לבין מנהלת סל"ע בשאלת האחריות לטיפול בתלונות אלה הן לא טופלו".

המגורשים התלוננו על נזקים שנגרמו לרכושם, אבל, קובע המבקר, "בשל חילוקי דעות בין משרד הבטחון לבין מנהלת סל"ע בשאלת האחריות לטיפול בתלונות אלה הן לא טופלו". עוד כותב המבקר כי בינואר 06 עדיין לא טופלו התלונות והמחלוקת לא נפתרה.

"לאחר סיום הביקורת באמצע פבר` 06 היו באתר 210 מכולות של משפחות שפונו. משפחות אלה מנותקות מציודן במשך כחצי שנה. בנסיבות אלה ראוי היה שמשרד הבטחון ומנהלת סל"ע יבחנו שוב אם יש מקום לאפשר למפונים להוציא ציוד מהמכולות שבאתר קסטינה, ואם יחליטו שכן – יביאו זאת לפני הממשלה כדי שתקבל החלטה חדשה בענין".

בסיום פרק זה כותב המבקר כי טיפולה של המינהלת לא הסתיים וכי בשעה זו עדיין שוהות כ 250 משפחות במרכזי דיור ארעי. מאות משפחות נוספות עדיין נמצאות בתהליך של התארגנות ושל הסתגלות למקומות מגורים ותעסוקה חדשים. על משרד רה"מ לוודא שהליקויים שנמצאו בטיפול במפונים מיד לאחר הפינוי, לא יישנו בהמשך הטיפול של הגורמים הממשלתיים בעניינם.

בהמשך יובא החלק שבו מתייחס המבקר למחדלי קליטת המגורשים במועצות המקומיות, לחוסר ההתייחסות לנושא חינוך, רווחה ותעסוקה.

תגובות: `אנו מקווים שהדו"ח לא יגנז בארכיון המדינה`
הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מברך על פרסום דו"ח מבקר המדינה. "מסקנות הדו"ח הן העובדות שחששנו והתרענו מהן מזה חודשים ארוכים. הטיפול `המסור` של המנהלת הוא חרפה בושה והתעללות במגורשים. אנו מקווים שהדו"ח לא ייגנז בארכיון המדינה וכי מסקנותיו יביאו לתוצאות חיוביות מבחינת המגורשים" אומר מנכ"ל הפורום נחי אייל.

יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, אומר בעקבות פרסום הדו"ח: "המחדלים החמורים שנחשפים בדו"ח המבקר מעידים כי ממשלת קדימה- ליכוד פשעה פשע אנושי חמור כלפי אנשי גוש קטיף שנעקרו מבתיהם והופקרו לגורלם תוך הזנחת צרכיהם בדיור, תעסוקה וחינוך ותוך שבירת מסגרותיהם הקהילתיות".

אורלב פנה הלילה ליו"ר הכנסת כדי להוסיף את הנושא לסדר יומה של הכנסת מחר, וכדי לדרוש הסקת מסקנות אישיות מהדרג הפוליטי שנושא באחריות למחדלים אלו.

דובר המועצה האזורית חבל עזה לשעבר ערן שטרנברג הגיב על הדו"ח ביחד עם מספר תושבים מגוש קטיף. בתגובה נאמר: "דו"ח מבקר המדינה הינו מסמך מאלף, חריף ומקצועי, המעיד על כך שהמדינה,
באמצעות תכנית ההתנתקות, זרקה סל"ע על ראשם של תושבי גוש קטיף. הדו"ח מאשר אחד לאחד את טענות המתיישבים ומוכיח כי המנהלת נכשלה במתן סיוע לעקורים. הדו"ח הינו אות קלון על מצחם של הממשלה, הכנסת, המשטרה, הצבא ומערכת המשפט שנכשלו באופן חמור בהגנה על זכויות האדם של תושבי גוש קטיף וצפון השומרון.

על פי העולה מן הדו"ח תשובות המדינה בבג"ץ, בדבר הפתרונות והמוכנות לעקירה היו שקריות וביצוע העקירה לאור זאת התבסס על נתונים מופרכים והיה, בעצם, בלתי חוקי בעליל.

תושבים רבים בגוש קטיף משבחים את מבקר המדינה שבדק לעומק ומצא שאין כל שחר לטענה כי הטיפול בעקורים נמנע עקב חוסר שיתוף פעולה. השפעת עניין זה הייתה שולית ואין קשר בין הדברים.

אין ספק שיש בכך יותר מן הסמליות, שבתקופה בה מעבירה ממשלת ישראל 200 מליון ש"ח לחמאס, שניצח בגלל הגירוש והנסיגה, מתפרסם דו"ח כה חריף על הזנחת העקורים".



פרסום ראשון:00:39, 08 מרץ `06
עדכון האחרון:05:33, 08 מרץ `06
חזרה למעלה

פניה למבקר,כונסי נכסים והתעשרות שופטים ומקורבים על חשבון המתגרשים

הצג הודעות מלפני:   
הגב לנושא    אינדקס הפורומים -> מדור חדשות, כתבות דעות ומאמרים בנושא חדשות פוליטיקה ושחיתות כל הזמנים הם GMT + 2 שעות
עמוד 1 מתוך 1

נבחרים

גילויים אחרונים בפרשת רצח יצחק רבין ז"ל

הקשרים של `המאפיה` המשפטית נחשפים

הצטרף עכשיו למאבק של נקים נגד השחיתות השלטונית

גלובס חושף שהפרקליטות מושחתת השופטת הדס יהלום מאשרת זאת אך לא עושה דבר

תודה למאות הלייקים, שדרגנו
לדף חדש תודה לחדש לנו לייק!


 
קפוץ אל:  
אתה יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה יכול להצביע בסקרים בפורום זה
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
תגובה כללית לאתר זה כאן, תגובה להודעה או כתבה ספציפית יש להגיב למעלה,תודה!


WANT TO KNOW WHO REALLY RULES THE STATE OF ISRAEL? GO TO THE SCHLAFF AFFAIR

Powered by Nakim Israeli Citizens ֲ© People of Israel 2005, 2021



משה גל טדי קולק דוד בן גוריון
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group